Jump to content
PirateClub.hu

Mi a véleményetek a mai filmekről?


summoner00
 Share

Recommended Posts

Szerintetek miért van az, hogy a fiatalabb generáció nagy része mérföldekre kerüli a régebbi filmeket? Legalábbis az én tapasztalatom, hogy ha egy film 20-30 évnél régebbi, akkor arra rá se bagóznak a fiatalok, persze néhány kultfilm kivételével (pl Keresztapa, Rocky). Ha pedig egy film fekete-fehér, az valamiért egy legyőzhetetlen visszatartó erő számukra.

Beszélgettem egy középiskolás ismerősömmel és egy érdekes dolgot mondott, alig akartam elhinni: média órán a tanár elindította az Aranypolgár című klasszikust, de 15 perc után kénytelen volt leállítani mert mindenki a telefonjával ügyködött, beszélgetett, stb.

Szerintem ez egy érdekes "probléma" (már akinek), ti mit gondoltok?

 

Nos, szerintem tény, hogy osztályon belül lehetetlen értelmes filmet nézni, max csak akkor, ha sokan látták már és dícsérik mint az állat. Mert akkor figyel mindenki. Ez van, nem osztályban kell filmeket nézni, mert ott lehetetlen. Plusz én se nagyon nézek régi filmeket, így is van elég a maiakból. És vannak mostanában is remek alkotások, csak mindenki el van, hogy "hú hát csak régen voltak igazi alkotások" Nem, mert gyakran párosul a látvány mellé jó sztori is.

Link to comment
Share on other sites

Azzal kezdeném, hogy nem olvastam végig mindenki hozzászólását.

A témához pedig a mondanivalóm: egyre kevesebb jó filmet csinálnak mostanában és amelyikből még esetleg jót is sikerül, abból rögtön folytatásra folytatást erőszakolnak, amit szerintem nem nagyon kéne. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ezt én inkább úgy mondanám, hogy a jelenkori filmáradat mellett nem mindenki veszi észre a jó filmeket, plusz még közrejátszik az is, hogy halál egyszerűen beszerezhető 1 film. Régen is ugyanúgy voltak folytatások, mint ma (pl MadMax), akkor is ugyanúgy erőltetett volt, csak mellette sokkal nehezebben beszerezhető volt 1 film, és így beértük azzal ami van.

És éves szinten régen se volt több minőségi film, csak 20-30 év elteltével így érezzük. Ma is ugyanúgy vannak jó filmek, csak ... és most folytathatnám az első mondatommal :). Pl részemről az Oldboy a létező filmek közül az egyik legjobb és 2003-as.

Link to comment
Share on other sites

Legalábbis az én tapasztalatom, hogy ha egy film 20-30 évnél régebbi, akkor arra rá se bagóznak a fiatalok, persze néhány kultfilm kivételével (pl Keresztapa, Rocky). Ha pedig egy film fekete-fehér, az valamiért egy legyőzhetetlen visszatartó erő számukra.

Ez sajnos így igaz.

 

Plusz én se nagyon nézek régi filmeket, így is van elég a maiakból. És vannak mostanában is remek alkotások, csak mindenki el van, hogy "hú hát csak régen voltak igazi alkotások" Nem, mert gyakran párosul a látvány mellé jó sztori is.

Persze manapság is készülnek remek alkotások, mégis nagyon kevés olyan mai film van, amit egy lapon említenék mondjuk egy régebbi örök klasszikussal.

Régen olyan rendezők tevékenykedtek, mint: Ingmar Bergman, Kubrick, Fellini, Jean-Luc Godard, Hitchcock, Orson Welles.

Manapság kiket tartanak a legjobbaknak? James Cameron, Steven Spielberg, Chris Nolan, Tarantino, Tim Burton. Azért elég nagy közöttük a különbség, tehát a "hú hát csak régen voltak igazi alkotások" nem fedi a valóságot, de azért van benne valami... :)

Link to comment
Share on other sites

Christopher Nolan, Quentin Tarantino, James Cameron, Robert Zemeckis, Peter Jackson, Guy Ritchie, Terry Gilliam, Wes Anderson, Rob Marshall, Ron Howard, Kevin Smith, Steven Soderbergh, Ang Lee, Rob Zombie, Guillermo Del Toro, Roman Polanski, Oliver Stone, Steven Spielberg és Danny Boyle szerintem mára igenis tett le annyit az asztalra, mint a régi nagy nevek. Mielőtt bárki is belekötne, nem a kedvenceimet soroltam fel, hanem azokat, akiknek van egypár emlékezetes alkotása. Szerintem ők mind egy lapon emlegethetők egy Fellinivel, vagy egy Kubrick-kal ;)

Link to comment
Share on other sites

Ne butáskodj már... Fellini, Bergman és Godard olyan szintű forgatókönyveket készítettek, amik még irodalmi műként is megállták volna a helyüket. Ráadásul ezt mesteri szinten megrendezték, bravúros megoldásokkal.

Azt állítani, hogy egy James Cameron azonos szinten van velük olyan, mint azt mondani: Dan Brown tett le annyit az asztalra, hogy egy lapon emlegessük Shakespeare-rel.

Kubrick könyvek alapján készített nagyszerű forgatókönyveket, amiket zseniálisan vitt vászonra. Halkan megjegyzem, hogy minden műfajban maradandót alkotott, és a legrosszabb filmje is sokkal jobb Cameron legjobbjánál.

 

Roman Polanski: nagyszerű rendező (és író), de a régiek közé tartozik: 77 éves, első filmjét 1955-ben forgatta.

 

Rob Marshall: Chicago és Az egy gésa emlékiratai. Ettől már egy Kubrick lenne? (ráadásul csak rendezte ezeket.)

Robert Zemeckis: Vissza a jövőbe, Forrest Gump, Cast Away. 23 filmjéből 3 nagyszerű. Rendezés szempontjából viszont ezek sem kiemelkedőek.

Danny Boyle: no comment.

Huh, most nincs időm a többit is folytatni, de amúgy is fölösleges: sajnos manapság már nincsenek olyan zseniális rendezők/írók, mint régen, lássuk be. Viszont a régiekhez még elég sok nevet tudnék említeni.

Link to comment
Share on other sites

Huhh, sztem Dan Brown sokkal jobb író, mint Shakespeare, de ebbe ne menjünk most bele :)

 

Meg erről ne is nagyon vitázzunk, nekem jobban bejönnek az újabbak stílusai, neked meg inkább a nagy öregek alkotásai tetszenek.

 

Azért Zemeckis-hez hozzáfűznék egy kicsit: Mind a 3 Vissza a Jövőbe zseniális, sőt egyre csak fokozódik bennük az izgalom és akárhányszor meg lehet őket nézni. Forrest Gump szintén nem felejtős darab. Roger nyúl a pácban szintén legendás alkotás. A Jól áll neki a halál is fergeteges, remek film. Sőt, nekem még a Beowulf is tetszett iszonyat, de mindegy. Sőt, nem láttam még tőle rossz, egyszernézhető, felejtős filmet, úgyhogy szerintem ő sem semmi egy rendező (najó, a Karácsonyi ének még kimaradt, de majd idővel pótolom azt is)

Link to comment
Share on other sites

A fent említett mestereket azért tartjátok jobbnak, mert régen alkottak, és műveik klasszikussá váltak. A Schindler listája is 40 év múlva olyan magasságokban lesz (ha már nincs ott), mint mondjuk ma az Országúton vagy az Aranypolgár. Ezen utóbbi filmek művészi értékét, színészi alakításaikat nem lehet lebecsülni, a filmművészet klasszikusai. Azonban nem túl ildomos összehasonlítani egy olyan filmet, amelynek már "bejáratott" a "hype-ja"(hülye szó, de máshogy nem tudtam megfogalmazni) egy olyannal, amelynek ugyancsak nagy (pl. Vissza a jövőbe), de természetesen még nem közelíti meg a több mint 60 éves Casablancáét. De ha már itt tartunk, mi a francnak kell összehasonlítani egy vígjátékot drámákkal (mert valaki felhozta itt a filmet). Az előbbi Zemeckis alkotás a vígjáték műfaj egyik legjobbja szvsz, és nagyon jól meg van írva, nagyon jól "ki van találva", azért készült, hogy szórakoztassa az embert. Pl. a Casablanca egész más érzelmeket hivatott előcsalni a nézőből. A forgatókönyvek tekintetében pedig szerintem Cristopher Nolan-t sem szabad leszólni, nézzük meg a Memento című film forgatókönyvét! Tudtommal azt is ő írta. Lucas Star Wars univerzuma? Hiszen az egész csomó könyvírót ihletett meg. És ha pl. az Aranypolgárhoz, vagy Bergmannhoz hasonlítjuk, nem is olyan régi... De említhetném még pl. Darren Afronofsky Fountain című filmjét is, vagy Tarshem Singh (lehet h rosszul írtam a nevet) Zuhanás című alkotását... Ezek szerintem már-már műalkotás számba mennek, a képi világot tekintve. A Nem vénnek való vidék című film ismerős? Többeknek nem tetszett, szerintem kiváló, és ne feledjük, Pulitzer-díjas író művét filmesítették meg, aki nem egy Dan Brown (aki persze nem rossz, de hát ő más kategória). És Fincher filmjei? Pl. a Harcosok klubja? Az is klasszikus lesz, persze majd a fiaink, unokáink korára. Van még persze millió példa... (Ben Hur klasszikus alkotás, nem? Márpedig a Gladiátor szerintem egy szinten van vele.)Nem kell itt feltétlen valamiféle eredményt megállapítani, ma is vannak kiváló, tehetséges művészek, és régen is voltak. Egyik korra sem lehet azt mondani, h "na ez most tuti h jobb". Szvsz. :)

Link to comment
Share on other sites

George Lucas és Steven Spielberg: inkább a régiek közé tegyük őket. A 60as években kezdték pályájukat, és mindketten 65 év körüliek.

 

JohnTerry: persze, ezek nagyszerű filmek, de számomra egyik sem ér fel a régi mesterek klasszikusaival. Ez van, mások vagyunk. Az ő rendezési stílusukat sokkal többre tartom, az írási képességeikről nem is beszélve.

 

ezek akkor sem érhetnek fel a régi mesterekhez.

Az, hogy Dan Brownt egyáltalán Shakespeare-el emlegetted, az nagyon nagyon nagyon nagyon nagy butaság.

Egyetértek.
Link to comment
Share on other sites

Spielberget én sem kedvelem, no de ilyet mondani Shakespera-re?! :blink:

Végülis csak annyit ért el, hogy még 400 évvel a halála után is tanítják műveit iskolákban, filmeket készítenek műveiről, színházakban még mindig gyakran adják elő darabjait... Hiába adott el Dan Brown x millió példányt a Da Vinci kódból, ő csak egy jó regényíró a sok közül, akikből mindig jönnek az újabbak. 400 év múlva senki sem fog már emlékezni rá. Shakespeare viszont igazi művész volt, az emberek előbb felejtik el Brown-t, mint őt.

Link to comment
Share on other sites

Hát nekem eredeti nyelven se jön úgy át az a Shakespeare varázs, a legnagyobb bajom vele, hogy nem volt igazából egy eredeti alkotása sem (jó ez az akkori irodalmi irányzat hibája), de pl Alexandre Dumas sokkal, de sokkal többet tett le az asztalra, sztorijai izgalmasak, érdekesek, nem mellesleg tanulságosak. És sokkal kevésbé ismert.

Link to comment
Share on other sites

Viszont azt mondtad, hogy "Van pár rendező és író is (hamár behoztuk őket is), akik sokkal, de sokkal többet érnek egy alkotásukkal, mint mondjuk Shakespeare, vagy Spielberg az összes művével."

Még mindig nem mondtál neveket, pedig JohnTerry és én is kíváncsian várjuk. :)

Link to comment
Share on other sites

ezek akkor sem érhetnek fel a régi mesterekhez.

Az, hogy Dan Brownt egyáltalán Shakespeare-el emlegetted, az nagyon nagyon nagyon nagyon nagy butaság.

Ne viccelj ember, hogy lehetne együtt emlegetni William Shakespearrel? Címeket mopndjak? Hamlet, Rómeo és Júlia, Macbeth, Szentivánéji álom, Othello, aztán ott vannak a királydrámái. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Mondjuk Fernando Meirelles az Isten városával sokkal többet tett hozzá az életemhez, mint mondjuk Spielberg a Schindler listájával (ami egyébként zseniális egy alkotás, de akkor is csak végigborzongtam az egészet és kész) Vagy ott van Andrew Dominik is aki a Jesse James meggyilkolásával engem szó szerint lenyűgözött. Hiába van egy Volt egyszer egy vadnyugat, nekem inkább ez a kedvenc westernem.

Link to comment
Share on other sites

Spielberggel akkor egyetértünk!

Az Isten Városa szerintem az évtized egyik legjobb filmje! :)

A Schinder Listáját még csak témája legjobbjának sem tartom, ott van pl az Élet szép, ami szerintem sokkal zseniálisabb alkotás. Vagy Polanski filmje, a Zongorista.

Link to comment
Share on other sites

Kissé offtopic-ba hajlik a dolog, de sebaj. :D Dan Brown jó író, a regényei izgalmas, szórakoztató olvasmányok. De nem többek. Ezzel nincs probléma, mert Dan Brown nem is szánta többnek. Mint ahogyan Dumas regényei is inkább a szórakoztató irodalom kategóriájába tartoznak, de persze nagyon jók, és mára már klasszikusnak számítanak. Ezen művek remek regények, de szerintem sem túl szerencsés Shakespeare-el és társaival összehasonlítani. Mivel utóbbinak több száz évesek a művei, és teljesen más műfaj, mint Dan Brown alkotásai. Nem is értem, hogy hogyan merült fel egy drámaíró és egy 21. századi regényíró összehasonlítása? :P Teljesen más kategória a kettő. Egyébként meg nem véletlenül van elkülönítve a szórakoztató irodalom és a szépirodalom egymástól. Előbbinek "csak" a szórakoztatás, utóbbinak a mélyebb mondanivaló, a világ dolgairól való véleményformálás a feladata. Emiatt nem is kell a kettőt összehasonlítani. Ha filmes példával akarnék élni, akkor a korábban említett gondolatomat írnám: A Vissza a jövőbe kiváló vígjáték, de nem érdemes összehasonlítani mondjuk a Zongoristával, mert 2 teljesen más kategóriájú film. Az irodalomra visszatérve, én azon műveket szeretem a legjobban, melyek a szépirodalomhoz vannak sorolva, ugyanakkor izgalmas és érdekfeszítő olvasmányok, emellett azonban van mondanivalójuk, és nem utolsósorban jól is vannak megírva. Ilyennek mondanám például Cormac Mccarthy ( a Nem vénnek való vidék írója) Pulitzer-díjas művét, a Véres délkörök című regényt. De például ebbe a "skatulyába" sorolnám Hemingway Akiért a harang szól című írását, amely mondjuk a Faun labirintusa (mi is van ezzel a "mostanában kevesebb jó film készül" dologgal? :) ) után jó kis olvasnivaló lenne ( ugye a spanyol polgárháború témája miatt). Egy szó mint száz, ne vegyük egy kalap alá a szórakoztató irodalmat a szépirodalommal. Én inkább a kettő egyfajta "hibridjét" kedvelem. :D

 

 

Spielberget meg ne bántsátok. :D A Schindler listája sokak szerint a legjobb holokauszt témájú film, mivel brutalitásával, erőteljes képi hatásaival éri el azt a hatást, amelyet pl. Shyllard-nál elért. A Zongorista ugyanilyen kiváló film. Az élet szép című filmet nem láttam még.

Spielbergnek meg van még egy csomó kiváló filmje, nem értem, hogy miért nem szeretitek. Oké, hogy nem a kedvenc rendezőtök, de ha tetszik, ha nem, a legnagyobbak között van.

Link to comment
Share on other sites

Nem arról van szó, hogy nem kedveljük Spielberg filmjeit, csak nem értjük a nagy hűhót körülötte. Mint ahogy Cameront is kissé túlértékeltnek tartjuk... jó iparos mindkettő, de nem több. Spielberg az a tipikus, "megtanultam a leckét" rendező. Óriási professzionizmus jellemzi munkáit, de hiányzik belőlük az egyediség, a lázadás...

Ez nem igazán negatívum, kellenek az ilyen rendezők is, csak számomra nem ér fel a már említett mesterekkel. A másik ami nem tetszik, hogy gyakran lengeti a nemzeti zászlót - már akit ez zavar, engem igen. :)

Ezért is tetszik jobban az Élet szép, az sokkal egyedibb, művészibb és bátrabb, mint Spielberg holokauszt filmje.

Link to comment
Share on other sites

Zászlólengetás 4ever! Bay az sokkal többször csinálja és ő feleannyira jó filmeket se ad ki a kezei, közül, mint Spielberg, úgyhogy sztem erről az oldaláról SS rendben van. De abban igaza van hopdinz-nak, hogy nincs benne semmi egyedi. Szóval úgy jók a filmjei, minden tökéletes benne, de vhogy sosem adja meg azt a pluszt, ami miatt be lehetne sorolni mondjuk a Ryan közlegény megmentését kedvencek közé. De nem lehet, mert olyan egyszerű. Jó, de semmi extra.

 

JohnTerry-re reagálva: Na még egy kis off. Ha jól tudom Cormac Mccarthy írta a The Road-ot, a film nagyon jó volt (akárcsak a Nem vénnek való vidék), de ahogy nézem csak ilyen kis rövid olvasmány az egész. Shakespeare-val (meg a legtöbb régi íróval) az a bajom, hogy nem írnak hosszú leírásokat. Ebben viszont Dumas és a maiak közül Steven Erikson (fantasy író) piszok erős, szerintem ezért is jobbak a majd 400 éves szerzőnél. Mindegy, ezen se illik vitázni, mert ez megint ízlés kérdése, nomeg sehogy nem tartozik a filmes topikhoz :)

Link to comment
Share on other sites

Rövid kis olvasmány? 286 oldal. Nem mondom, hogy epikus hosszúságú a The Road, de rövidnek semmiképpen se mondanám. Shakespeare-el kapcsolatban pedig változatlanul is azt mondom: teljesen más műfajban alkotott, mint mondjuk Dumas. Shakespeare színdarabokat írt, Dumas meg (leginkább) kalandregényeket. Nem lehet egy több száz éves színdarabírótól hosszú leírásokat várni. Neki nem az a feladata. Az egy másik műfaj. Erikson-t nem ismerem. De mondom, én leginkább azon alkotásokat kedvelem (a filmek terén is), amelyeknek van mondanivalójuk, de nem olyanok, hogy bealszik rajta az ember.

 

 

"de vhogy sosem adja meg azt a pluszt, ami miatt be lehetne sorolni mondjuk a Ryan közlegény megmentését kedvencek közé." - Ezzel a mondattal nagyon-nagyon sokan vitatkoznának. :D De hát nem vagyunk egyformák... :D

 

"Jó, de semmi extra." Azért ezzel is vitatkoznék, nem hiába emlegetik a legjobb filmek között sokan a Schindler listáját, a Ryan közlegény megmentését, de említhetném még a Nap birodalma című filmet, amelyben Christian Bale játszik gyerekként, vagy éppen az Amistadot. Azért ezen filmeket (már csak a témájuknál fogva is) szerintem nem a "jó, de semmi extra" kategóriába soroljuk... Szerintem. Meg az imdb-n szavazó százezrek szerint se. :D

Link to comment
Share on other sites

Hihetetlen, hogy Shakespeare még mindig témában van. Shyllard eredeti nyelven nem érted a Shakespeare-t? Csodálkozol? Az angolok is nagyon kevesen értik teljesen, olyan szókinccsel rendelkezett a mester 400 éve

Link to comment
Share on other sites

A TDK igenis megérdemli a helyezését az IMDB-n. Iszonyat izgalmas és fordulatos film, amit számtalanszor újra lehet nézni.

 

Dehogy érdemli meg!Alaposan túlbecsűlt film.Olyan filmek vannak a háta mögött mint a Apokalipszis most,Nagymenők,Casablanca,Psycho és még folytathatnám tovább..!Ha ezekről úgy vélekedsz, hogy a TDK jobb film akkor az a Te bajod.

Link to comment
Share on other sites

Pista, a számból vetted ki a szót!

A TDK egy remek popcornmozi, de az, hogy az IMDB toplistáján minden idők 10. legjobb filmjeként szerepel (!!), az enyhén szólva nevetséges.

Link to comment
Share on other sites

Természetesen nem lehet mérvadó az imdb lista, csak jeleztem, hogy azért a Ryan közlegény megmentését nem csak én tartom az egyik legjobb háborús filmnek, ami azért Spielberg papa munkásságát is fémjelzi. :D

 

A TDK kva nagy film, de erre is csak azt tudom mondani, mint a Shakespeare vs. Dan Brown "párharcra": nem egy kategória mondjuk Az aranypolgárral. Mindkettő film óriási, csak az előzőnek a célja a szórakoztatás (és azt ha tetszik, ha nem mesteri módon teszi, szóval egyáltalán nem túlértékelt, max. csak sznobéknál), míg utóbbinak jóval magvasabb mondanivalója van, és ha jól tudom, Welles annál a filmnél alkalmazott valami spéci felvételeket, amelyet tulajdonképpen tőle vettek át a többiek. Most sajna nem ugrik be, hogy pontosan mi az, a háttérrel kapcsolatban valami asszem.

Link to comment
Share on other sites

Igen, az ún deep focus, amikor a kamera nem csak egy bizonyos pontra fókuszál, hanem a háttér is ugyanolyan tisztán látszik.

 

bgrc76.jpg

 

 

TDK-val kapcsolatban megint csak azt tudom írni, amit az előző hozzászólásomban: hiába jó film, nevetséges, hogy minden idők 10. legjobb filmjeként szerepel az IMDB listán, zseniális alkotásokat és nagy klasszikusokat maga mögött hagyva.

És nevezzetek sznobnak, de sokkal szórakoztatóbb volt számomra a CK vagy a 12 Dühös ember, mint batman legújabb kalandja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...