Jump to content
PirateClub.hu

MotoGP


grabo
 Share

Recommended Posts

Index/MTI

2005. november 4., péntek 10:22

 

Úgy tűnik, a KTM-nél nem tudják megbocsátani Talmácsi Gábornak a Katari Nagydíjon elkövetett bűnét, amikor az utolsó métereken megelőzte csapattársát, a finn Kalliót. A viszony annyira elmérgesedett a magyar motoros és az osztrák csapat között, hogy hiába van már aláírt szerződés a jövő évre, minden bizonnyal szakítanak. "Talma" 2006-ban valószínűleg a Honda 125 köbcentis gépével versenyez majd.

 

Hiába írta alá már szeptember közepén a KTM istálló és Talmácsi Gábor a 250 köbcentiméteres kategóriára jövő évre szóló érvényes megállapodást, szinte bizonyos, hogy a magyar versenyző nem a KTM színeiben indul majd a gyorsaságimotoros-világbajnokság 2006-os idényében. A magyar pilóta erről a Telesportnak nyilatkozva beszélt.

Egy előzés következménye

 

Az idén három futamgyőzelmet aratott magyar motoros, további KTM-es sorsa azután vált kérdésessé, hogy a csapat jövő évi nevezési listáján nem szerepel a neve. Talmácsi azután esett ki a vezetők kegyeiből, miután a Katari Nagydíjon az utolsó métereken centikkel verte meg csapattársát a finn Mika Kalliót, aki így az utolsó futam előtt már csak hatalmas szerencsével szerezheti meg az összetett világbajnoki címet. Később ugyan kijelentették, hogy számítanak rá, de helyzete az istállónál alaposan megváltozott.

 

"Ma kellett volna leadni a nevezéseket a jövő évi sorozatra, s Gáborral kapcsolatban a KTM ezt nem tette meg, ezért megállapodtunk a Honda gyári csapatával, hogy Talmácsi jövőre náluk versenyez, a 125 kcm-esek között" - erősítette meg az információt az MTI érdeklődésére Stefano Favaro, a motoros menedzsere. "Gábor lesz az elsőszámú pilóta a csapatnál, mellette az olasz Lorenzo Baroni fog szerepelni."

 

Egy kiskapu még maradt

 

Favaro ugyanakkor még nyitva hagyott egy "kiskaput", mert elmondta: szombatra derül ki százszázalékosan, hogy végleges-e a szakítás a KTM-mel, de hangsúlyozta, ő nem fűz sok reményt a további közös munkához. "Mindeközben folyamatosan tárgyalok a Honda vezetőivel a feltételekről, a végleges szerződés a jövő hét közepén készülhet el és kerülhet aláírásra" - tette hozzá.

 

Jelen pillanatban a felállás az, hogy szombaton fog érkezni a KTM tulajdonosa és ő fogja eldönteni a jövőmet, de szerintem ez már teljesen egyértelmű, hogy nem a KTM-nél folytatom, hanem a Hondánál" - nyilatkozta a Híradónak a kiváló magyar motoros.

 

Talmácsi a hétvégi, idényzáró Valenciai Nagydíj előtt a harmadik helyen áll a legkisebb géposztály összetett pontversenyében.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 576
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tegnap nilatkozta a rádióba, hogy 'vlaszeg jövőre Hondával megy, de még nem biztos, szemét KTM hunter.gif

32291[/snapback]

Én úgy tudom h a Kopron Scot Hondához megy(ennél a csapatnál ment tavaly Dovizioso,aki akkor vb-t nyert)és azt mondták h ha év végén dobogós lesz akkor kap jövöre 1 gyári hondát smile.gif

Hajrá Talma

Link to comment
Share on other sites

Talmácsi tündöklése és a KTM bukása

 

Volt egyszer egy kissrác, aki már négy évesen motorra pattant, dömper helyett a köröket rótta az apukája által készített kismotorral.

2005.11.08 06:32 Eitmann Norbert, ma.hu

 

 

Ekkor még csak környezetében ismerték a nevét. Mára világhírű lett, és alig van olyan ember kishazánkban, aki ne halott volna róla: Talmácsi Gábor, világbajnoki bronzérmes motorversenyző.

 

Persze míg eljutunk odáig, hogy Talma Vb-bronzérmes lesz, közte és a KTM között pedig szakításra kerül sor, sok víz lefolyik a Dunán. Már fiatalon remek eredményeket ér el a magyar bajnokságban, és amikor tizenhat évesen bemutatkozik a Hungaroringen egy Eb-futamon, negyedik helyezésével elkápráztatja a szakértőket.

 

Végigjárja a szamárlétrát, mígnem 2001-ben bemutatkozhat a Gyorsasági Motoros Világbajnokságon. Egy évre rá 22. helyen zárja a Vb-t, miközben a motorsport rajongói kezdik megtanulni a nevét. Sorra lépked előre, 2005-ben pedig bemutatkozhat a RedBull KTM együttesénél.

 

Talmát innentől kezdve nem kell bemutatni senkinek. Egész évben kimagasló teljesítményt nyújt, nyer Olaszországban és Hollandiában, Vb-esélyessé növi ki magát. Futamait közvetíteni kezdi a Magyar Televízió, szurkolói klubok alakulnak, Brno-ba több ezer magyar kíséri el Talmácsi Gábort.

 

"Miért nyertél, hülye vagy?"

 

Aztán eljön az a bizonyos katari futam. Talmácsi végig követi csapattársát, Kalliot, majd a célegyenesben megelőzi a világbajnoki cím egyik aspiránsát - az állítólagos csapatutasítások ellenére. A KTM dühbe gurul, Talmát lehülyézik, szinte alig állnak szóba vele. A korábban "megígért" szerződés is veszélybe kerül, 2006-ra 250 köbcentis kategóriát ígért a magyar versenyzőnek a csapat.

 

Talma persze kiborul, érthetően rosszul esik neki a KTM reakciója. Az élet azonban megy tovább, akárcsak a Világbajnokság. A csapat bizalma érezhetően megrendül versenyzőnkben, aminek az eredmények látják kárát: hetedik hely Ausztráliában, majd egy negyedik Törökországban, miközben jövő évi szerződés nuku.

 

Öt pont és más minden

 

Majd eljön az utolsó futam, amikor jó KTM-ünk bejelenti: csak a 125 köbcentis kategóriában indulhat jövőre Talma, legalábbis a fekete-narancs színű együttes keretei között, feljebb nincs számára hely.

 

Természetesen a pilóta és menedzsere nem fogadja el az új ajánlatot, hiszen közel a megegyezés a Honda Scot csapatával, ahol ráadásul Talmácsi első számú pilóta 2006-ban, 2007-től esetleges dobogós Vb-helyezése esetén felkerülhet a 250 köbcentisek közé.

 

Viszlát, Talma, üdv, Talma!

Önök szerint...

Önök szerint...

 

Talma "mellesleg" begyűjti az ezüstöt az idényzáró Valencia-i nagydíjon, így világbajnoki bronzérmes, Kallio pedig hiába nyer, marad az ezüst. A hátránya öt pont Lühtivel szemben, naná, hogy indul a támadás Talma ellen: "az az öt pont hiányzik, amit elvettél tőlem, drága magyar barátom!".

 

A tény tény marad: a KTM vesztett egy jó versenyzőt. Hogy Talmácsi jól jár-e a cserével? Erre majd a jövő ad választ, egyet remélhetünk csak, a Hondánál jobban megbecsülik majd pilótánkat.

 

Persze Talmácsi Gábor esete felveti a 21. század sportjának nagy kérdését: minden a pénz, a győzelem, vagy igenis a tehetség számít, és nyerjen a jobb?

 

Olvasóink egyértelmű választ adtak a kérdésre, és kiálltak Talma mellett: ez így minden, csak nem sportszerűség!

 

Ugyanakkor nagyon sokan hangsúlyozzák, hazánkból is, a magyar sportoló hibázott, és aligha csapatember, ha nem tartotta be az utasításokat.

 

Amellett a KTM fizeti, joggal mondja meg, mit tegyen. Nem tisztünk igazságot osztani, nem is vállalkoznánk rá. Szögezzük le a tényeket: Talmácsi Gábor világbajnoki bronzérmes lett. A KTM megnyerte a konstruktőri világbajnoki címet, az egyéniről azonban lemaradt.

 

És elvesztette világbajnoki bronzérmes versenyzőjét, akiről most egy ország beszél. És aki négy évesen, amikor motorra szállt, csak egyet akart: versenyezni és győzni. Van, ami sohasem változik...

Link to comment
Share on other sites

Ezt sokan így gondolják köztük én is

 

 

Ne idézd a közvetlenül előtted szólót! Kösz!

Link to comment
Share on other sites

Csatlakozom én is! Talma bebízonyítja hpgy ő a legjobb! :D

 

Megvan a döntés

 

2005. november 06. 20:15

 

 

 

Talmácsi Gábor - Valencia

© O. Bergamaschi

Talmácsi Gábor a HONDA SCOT csapatában folytatja jövőre ELSŐ SZÁMÚ pilótaként!

 

Stefano Favaro, Talma managere megkapta ma este a KTM vezetőitől azt a hivatalos papírt, mely rögzíti, hogy Talmácsi Gábor által korábban aláírt szerződés semmis, a magyar versenyző mától szabadon dönthet arról, hogy hol kívánja folytatni a pályafutását.

 

A KTM bizakodott, hogy Gábor és managere mégis csak elfogadja az általa tett ajánlatot, - miszerint jövőre Talma a KTM szatelit 125-ös csapatát erősíti –de mint ahogy az kijelentésre került tegnap is, Talmácsiék ezekkel a feltételekkel semmiképp nem kívántak maradni az osztrák istállónál.

 

Így a KTM-mel folytatott mai megbeszélésüket követően aláírták a Honda Scot csapatával az előszerződést, mely tartalmazza, hogy Talma első számú pilóta lesz a csapatnál. 2 db HRC gyári Honda, a legújabb technikai háttér, és ugyanaz a szerelő gárda áll rendelkezésére majd, mellyel 2004-ben világbajnoki címhez segítették Andrea Doviziosot.

 

A csapat főtámogatója a Scot útépítő társaság is, - Olaszország 3. legnagyobb cége ebben a tevékenységi körben – teljes bizalommal van Gábor felé és semmi kifogásuk nem volt az ellen, hogy ő legyen a csapat első számú versenyzője, ami mindenképpen egy hatalmas elismerés.

 

Stefano Favaro pedig külön örül annak, hogy mától nem egyedüli olaszként vakon bízik és hisz védencében.

 

A végleges szerződés aláírására nov. 15-én kerül sor, mely csupán terjedelmében fog változni, minden egyes feltétel megegyezik az előszerződéssel.

 

Ezt követően nov. 28-29-én sor kerül az első tesztelésre Jerezben.

 

Talma nyilatkozata: "Örülök, hogy végre véget ért a folytatásommal kapcsolatos hercehurca. A mai jó eredményt egy jó szerződés aláírása koronázta meg. Boldog vagyok, hogy egy ütőképes csapat első számú versenyzője lehetek jövőre."

 

Stefano Favaro nyilatkozata: "Végre megnyugodhatnak a kedélyek. Úgy érzem, hogy a lehetőségek közül a lehető legjobbat választottuk amikor visszautasítottuk a KTM cseppet sem kedvező ajánlatát és aláírtuk a Hondával az előszerződést. Az pedig, hogy egy ilyen nagy olasz cég, mint a Scot ennyire bízik Talmában külön öröm számomra. A szezonnak ugyan vége, de hamarosan ismét kemény munka vár ránk. "

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Micsoda egy szemét banda ez a ktm! mad.gif

Aláírják a szerződést, és mikor Talma lenyomja a csapattársát, aki lassabb nála, akkor meg kirúgják. Hiszen neki sem volt indegy hanyadik lesz a pontversenyben, ezt Ő is megmondta, hogy a saját szempontja volt az elsődleges.

 

Remélem a Honda ebből a szempontból jobb lesz, úgytom ott Ő lesz az 1 számú pilóta

 

üdv

Link to comment
Share on other sites

Az egyszer biztos Kalio vb aranya nem azon az 5 ponton múlott. Lüthi az utolsó futamon annyit motorozott amennyit kellett, se többet, se kevesebbet, ha szüksége lett volna rá előrébb végzett volna. mad.gif

 

A világ elsőszámú motorgyára a Honda, a 2004-es bajnokcsapatnál bizonyíthat Gábor, talán még jobb eséje van a végső győzelemre mint idén volt.

Nekünk magyaroknak mindegy, ha Uralon, MZ, vagy Pannónián ül, csak a mi fiunk győzzön.

 

Hajrá Magyarok! biggrin.gif

Mindent bele Talma! biggrin.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 9 months later...
logoMotoGp.JPG


Ide írjon mindenki, aki szereti/nézi a MotoGP-t.
Érdekel, hogy kinek szurkoltok, voltatok-e már futamon.
Mit vártok a jövő évtől, mit gondoltok az erőviszonyokról, milyen lesz a 800-as kategória?

Én mindig Vale Rossinak szurkolok, másról nem is lehet szó, de bírom Haydent, Melandrit, és Capirexet is, igaz Hayden elég sok szerencsével lett világbajnok.
Természetesen mindig szorítok Talmáért is, nagyon jó volt látni Brno-ban élőben amint nagy nehezen megszerezte a 3. helyet! Jövőre nagyon jól mehet majd neki, éegutóbb az új Apriliával megdöntötte a Jerezi pályacsúcsot is.

Az első 800-as tesztek után nekem az volt a legfontosabb, hogy a Yamaha tartja a lépést a Hondával, Rossi a 2. időt futotta az új géppel.

Várom az érdeklődőket!
Link to comment
Share on other sites

nekem a fiatalok a kedvenceim(Vermuelen,Corser,Hopkins) de kedvelem Nakanot is de a legnagyobb kedvenc Rossi :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Rossi !!!

 

Ugyanolyan genius mint Schumi volt a forma 1-ben !

 

Rajta kívül pedig Capirex a kedvencem még !

 

És a magyarok . Talma + Tóth Imi mindíg megnézem őket is !

 

A márkák közül a hangvillásoké a szívem ! A régiek közül pedig stílusából eredően meg mert Yamahát lovagolt Geri Mc Coy a kedvencem , meg is vettem egy Tamiya motormakettet amiből a legendás Red Bull Yamahát lehet összerakni Mc Coy matricázással!

Link to comment
Share on other sites

Colin Edwards gyorsabb kört ment Sepangban a 800as motorral mint tavaly Rossi az 1000sel :D McCoy indult tavaly egy néhány SBK futamon idén megy még vagy már visszavonult? ha lesz 1kis időm akkor rakok be csapat listát MotoGPből,Talma is jó a teszteken és Tóth Iminek is jól m1 a 250ben szóval remélem jó idényük lesz,kis Talma meg az SBK mezőny tagja szóval Neki is lehet szurkolni :D

Link to comment
Share on other sites

Ja ja! Abban az évben nagyon ment a KTM-nek, és főleg Talmának! Nagyon sajnáltam, h a csapat nem szavazott neki elég bizalmat, hiába bizonyított nem egy ízben!

Egyébként Talmán kívül Rossi még a kedvencem.

 

És majdnem kifelejtettem Locatellit! Szeretem a stílusát, és kiváló pilóta.

Link to comment
Share on other sites

Rossi nyerte(nyert vele 1 BMWt) a hivatalos Jerezi tesztet második Pedrosa harmadik Colin Edwards,Superbike vbn Biaggi nyerte a első versenyt a másodikon második lett,Supersportban Talmácsi Gergő 21ik lett nah 1szuszra ennyi lett volna :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...