Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

Hali!

A "szünetben"nem nagyon írtam ide,ezért most elmondanám a véleményem pár dologról.

A Mercedesen csodálkozok...reméljem javítani tudnak az autón. A ferrari most is erősnek tűnik ,remélem Kimi szezonja lesz ez megint :) A Brawn GP teljesítménye meglepett de ha jól belegondolok nem kellett volna nagyon,mert a pocsék tavalyi autó után hamar elkezdték fejlesztanu az új autót.A többiek meg talán feljövőben vannak de meg kell várni az első néhány futamot. Az új díjazás egyik oldalról jó ,mert a győzelemért kell hajtani minden futamon ,másrészt viszont ha valaki egyenletes teljesítményel tudna közel maradni az élmezőnyhöz az az első hely sorásban a végén nehezen szólhat bele.

Link to comment
Share on other sites

Én nagyon kiíváncsi vagyok, hogy ha mondjuk nem tudják összekapni magukat a Mclarenesek, akkor mit fog kezdeni Hamilton? Mertha mondjuk a kocsi alapből nem képes nyerni, nem olyan jó mint a Ferrari, de Hamilton így is tud majd vele nyerni, akkor le a kalappal elötte!

Ezzel a pontrendszerrel sztem több versenyzőt megfosztanak a vb cím lehetőségéről. Pl eszembejutott egy MotoGP-s eset, hogy úgy lett vilégbajnok Hayden, hogy nem is nyert futamot. Meg sztem így Alonsonak se lesz semmi esélye a címre. Jó ha odatévednek a dobogóra az okés, de nyerni is kell, de ez nem fog gyakran előfördúlni. Mert ha meghagyták volna a régi rendszert, akkor olyanoknak is lett volna esélyük a vb címre, akik nem nagyon tudnak nyerni, de dobogót azért el tudják érni.

Link to comment
Share on other sites

hát ja, így semmit nem ér majd az hogy 1x sem esik szét alatta a gép [adja az ég] ha nem nyer 1x sem. hülyeség ez az érem rendszer úgy ahogy van, csak összezúzzák majd egymást az első helyért mert a többi nem sokat fog érni. [úgyérzi hogy az idény második felében nem lessz olyan szoros a mezőny mint tavaly, és pl force india akkor minek induljon el, nekik győzelemre esélyük sincs kb].

Link to comment
Share on other sites

Pontrendszer ugyanúgy megmarad, konstruktőri pontok is járnak. Csak így legalább tényleg az lesz a VB akinek a legtöbb a győzelme ... és nem fordul elő mint tavaly, hogy Kubica 1 győzelemmel, sokáig VB esélyes volt. Jó nem a legjobb, ezt a régi pontrendszerrel simán meglehetett volna oldani, vagy pedig a 12-9-7-5-4-3-2-1-s pontrendszerrel. Utóbbinak jobban örültem volna. De ez van, ezt kell szeretni ... ;)

Link to comment
Share on other sites

Van egy ilyen petíció ez ellen a éremrendszer ellen. Igaz én nem hinném, hogy ha ezt kitudjahányan kitöltik, akkor elörlik a dolgot, de azért megér egy próbát. Nem telik sok időbe kitölteni.

 

http://translate.google.es/translate?u=http://www.safety-car.net/article.php/peticion-firmas-sistema-puntuacion-fia&langpair=es|en&hl=es&ie=UTF8

Link to comment
Share on other sites

Pontrendszer ugyanúgy megmarad, konstruktőri pontok is járnak. Csak így legalább tényleg az lesz a VB akinek a legtöbb a győzelme ... és nem fordul elő mint tavaly, hogy Kubica 1 győzelemmel, sokáig VB esélyes volt. Jó nem a legjobb, ezt a régi pontrendszerrel simán meglehetett volna oldani, vagy pedig a 12-9-7-5-4-3-2-1-s pontrendszerrel. Utóbbinak jobban örültem volna. De ez van, ezt kell szeretni ... ;)

 

Most miért? A pontok igazságosak. Azért mert Hamilton úgy nyert, hogy az utolsó versenyen nem versenyzett szinte?!

Bár nem szeretem Hamiltont, inkább Ferraris vagyok, de ez a pontrendszer így volt jó, mert most tökmindegy lesz, hogy valaki az összes versenyen a második, amikor nem ér semmit. Pontokkal lehet simán nyerne, de így?

Az utolsó verseny így se lesz izgalmasabb, mert abban biztos vagyok, hogy idén aki nyerni fog, az már az utolsó verseny előtt bebiztosítja magának és már el sem kell indulnia...+ igazad van, a Force India, meg ezek már fejleszthetik is az autót, első 10 futam lemegy, lesz 3 versenyző akinek kettő vagy t=obb győzelme van, aztán közöttük fog eldőlni.

Peace!

Link to comment
Share on other sites

1 héttel az első szabadedzés előtt, íme a részletes összefoglalás a 2009-es szabályokról:

 

Legfontosabb újítások - 2009

 

Aerodinamika

 

Az első légterelő negyven centiméterrel szélesebb (180 cm) mint az elmúlt esztendőben, az aszfalttól valótávolsága 75 cm.

Az állítható légterelőket a középvonaltól számított 40 - 90 centiméteres sávban kell rögzíteni.

A versenyző körönként kétszer, hat fokkal állíthat a légterelőn. A második módosításnál az alappozícióba kell visszaállítani.

A hátsó szárny szélessége 75 centiméter, a magassága 95 cm. A felső elemek magassága 220 milliméter lehet (200 mm helyett). Az alsó elem talajtól számolt minimális magassága 175 milliméter.

A diffúzor hosszát 350 milliméterben definiálták.

A burkolaton nem szabad olyan elemet elhelyezni, amelynek rádiusza kisebb, mint 75 milliméter.

Az orrész alatt, valamint légbeömlők előtt lehetőség van áramlássegítők elhelyezésére.

Motor

 

A motor maximális fordulatszáma 18.000/perc.

Minden versenyző nyolc motort használhat egy évben. A használt motorokat az FIA megjelöli. A plusz motor használata tíz pozíciós rajtbüntetést jelent (az első versenyen).

Az évad előtt legfeljebb húsz tesztnap során 15.000 kilométert teljesíthetnek a csapatok.

Január 1. és az utolsó verseny között legfeljebb nyolc aerodinamikai tesztet lehet teljesíteni egyenes pályán.

 

Abroncs

 

A bordázott abroncsokat felváltja a bordázatlan gumi. Minden versenyző tíz szett gumit kap egy versenyhétvégén, mindkét keverékből öt-öt szettet. Péntek este két-két szettet vissza kell adnia, és a harmadik szabadedzés után is egy-egy szettet.

Minden versenyhétvégén négy szett intermediate és három szett esőgumi áll egy versenyző rendelkezésére.

 

Váltó

Egy váltónak négy hétvégén kell szolgálnia a versenyzőt. A járókerekek cseréje öt rajtpozíciós büntetést jelent. A teljes berendezés cseréje esetén tíz pozíciós büntetést kap a versenyző.

 

Hibrid rendszer

 

A hibrid rendszer használata az idei esztendőben nem kötelező.

Az hibrid rendszerrel felszerelt gépeket erre figyelmeztető matricával, valamint fényjelzéssel kell ellátni. A szerelők és a pályaőrök csak zöld jelzés esetén érhetnek a versenyautóhoz.

Körönként legfeljebb 400 kilojoule energiát lehet tárolni, ami plusz 82 lóerőt jelent, ami 6,7 másodpercig használható fel. A versenyző több részletben is elhasználhatja a plusz teljesítményt. A rendelkezésre álló lóerőről a kijelző tájékoztatja.

 

Biztonsági autó

 

Amikor a biztonsági autó pályára lép, a boxutca végig nyitva marad. A versenyző aktuális pozícióját figyelembe véve egy minimum időt határoznak meg, a boxutca bejáratáig. Aki gyorsabb, áthajtásos büntetést kap, amint szabad a pálya.

 

Sebességkorlátozás

 

A verseny alatt a boxutcában legfeljebb 80 kilométeres óránkénti sebességgel haladhatnak a versenyzők. Edzéseken 60 km/h.

 

Parc Fermé

 

Három és fél órával az időmérő után minden autónak a Parc Fermében kell parkolnia. A csapatok öt órával a verseny előtt kapják vissza a versenygépeket.

 

Verseny előtti változtatás

 

Három perccel a verseny megkezdése előtt tilos változtatni a versenygépeken (beleértve a gumikat is). Szabálysértés esetén tíz másodperces stop-and-go büntetést kap a versenyző.

 

Pontrendszer

 

A legtöbb győzelmet szerző versenyző lesz a bajnok. Amennyiben több versenyző is azonos számú győzelmet tud szerezni, a pontrendszer dönt (10-8-6-5-4-3-2-1). A második helyezettől nem változik a bajnokság összesítése, míg a konstruktőröknél minden változatlan marad.

Link to comment
Share on other sites

Norbert Haug:

 

"Látva a teszteredményeket, fel kell készülnünk rá, hogy Melbourne-ben a mezőny utolsó harmadából rajtolunk majd"- festett nem túl optimista képet a McLaren-Mercedes esélyeit illetően Norbert Haug, az istálló motorszállító partnerének sportigazgatója.

 

"Lewis nagyon büszke lehet arra, amit az eddigi 35 nagydíján elért, hiszen első évében egy ponttal szorult a második helyre, tavaly pedig egy ponttal megnyerte a világbajnokságot. Úgy gondolom, hogy ez erőt és nyugodtságot ad neki. Ugyanakkor a vb-cím miatt a jövőben sem fog ajándékot kapni a pályán, és azért sem jár neki semmiféle bonusz, hogy ő a címvédő. Hátul leszünk Melbourne-ben"- folytatta Haug.

A Ferrari mellett a BMW-t is nagyon erősnek tartom, de a teszteredmények alapján a Brawn GP tűnik a legjobbnak."

 

Ennél nincs is jobb hír :D GO FERRARI !!!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Már várom a versenyt! :)

 

Történt egykét enyhe válozás a versenynaptárban:

Az idény 2 héttel később kezdődik, mint tavaly. A legfontosabb változás, hogy a szezonzárót a Brazilíai Interlagos helyett egy új pályán, Abu Dhabiban rendezik.

A Magyar Nagydíj augusztusról július végére került át, amire legutóbb 2005-ben volt példa. Az ausztráliai idénynyitó kezdési időpontját a megszokottnál későbbre tolták, ezért az európai tévénézőknek elég lesz reggel 7-kor ébredniük.

 

Versenynaptár:

 

Március 29. Melbourne (AUS)

Április 5. Sepang (MAL)

Április 19. Sanghaj (CHN)

Április 26. Sakhir (BRN)

Május 10. Barcelona (E)

Május 24. Monte-Carlo (MC)

Június 7. Isztambul (TR)

Június 21. Silverstone (GB)

Július 12. Nürburgring (D)

Július 26. Hungaroring (H)

Aug. 30. Valencia (E)

Szept. 13. Monza (I)

Szept. 27. Szingapúr (SIN)

Október 4. Suzuka (J)

Október 18. Sao Paulo (BR)

November 1. Abu Dhabi (UAE)

 

Tök jó, nekem 28.án nem kell suliba mennem, így nyugisan meg tudom nézni az időmérőt.

Link to comment
Share on other sites

Alig egy héttel a szezonnyitó előtt rövid csata zajlott az F1 résztvevői és a sportot felügyelő FIA között: a Forma-1-es csapatok szervezete, a FOTA szerint az FIA pontrendszer-módosítása érvénytelen. Az FIA visszakozik.

 

A Forma-1-es csapatok szervezete, a FOTA ma közleményben utasította el az FIA kedden bevezetett szabálymódosítását, amely alapján a 2009-es idénytől az egyéni bajnoki címet a legtöbb futamgyőzelmet arató pilóta nyeri.

 

A csapatok szerint az FIA módosítása egyszerűen érvénytelen, mert túl későn hozta meg azt. A FOTA néhány héttel ezelőtt előállt már saját módosító javaslatával, amelyet közösen dolgoztak ki, és amely alapján idéntől a versenyek első három helyezettje az eddigi 10-8-6 pontos jutalom helyett 12, 9 és 7 pontban részesült volna. Mivel ezt az FIA elutasította, nem lett volna joga más szabályt bevezetni - állítja a FOTA.

 

"Az FIA Motorsport Világtanácsának a bajnokságot illető március 17-i döntését követően a csapatok összeültek, és egyhangúlag úgy látták, hogy a módosítás érvényessége kétséges. A FOTA egy globális közvélemény-kutatás alapján nyújtotta be a saját javaslatát, és a csapatok meg vannak győződve arról, hogy ezt figyelembe kellene venni. Mivel a csapatok tervezetét az FIA elutasította, más módosítás sem léphet életbe" - áll a közleményben.

 

A FOTA arra alapozza az álláspontját, hogy a Forma-1-es sportszabályzat szerint az aktuális bajnokságot megelőző november 30-ig nyilvánosságra kell hozni az új szabályokat, amelyek január 1-től léphetnek életbe. Ha ennél rövidebb határidővel akarnak új szabályokat hozni, arra csak akkor van lehetőség, ha a bajnokságba nevezett összes résztvevő azokkal egyhangúlag egyetért. Mivel ebben az esetben épp az ellenkezőjéről van szó, így elvileg az FIA módosítása érvénytelen.

 

A FOTA közleményében hozzáteszi, hogy a csapatok készen állnak arra, hogy 2010-re az FIA-val együttműködve változtassanak a bajnokság szabályain.

 

Az FIA hamarosan reagált is a csapatok közleményére, a szervezet szóvivője azt állította, hogy a Motorsport Világtanács azért döntött a módosítás mellett, mert a tagok meg voltak győződve róla, hogy a FOTA is támogatja a győztes mindet visz-megoldást. Az F1 felügyelőszervezete hajlandó visszavonni az új szabályt:

 

"Ha a Forma-1-es csapatok bármilyen okból nem fogadják el az új rendszert, a bevezetés 2010-re halasztható" - közölte az FIA.

 

 

Link to comment
Share on other sites

de azért lehet jó az 5. hely az utolsó futamon mert előtte mondjuk legtöbbször az első 2-4 ben végzett és jó eredményekkel zárta a futamot.Az új rendszer szerint ha pl mindig 2-3 ban végezne valaki míg egy másik többször nyer de nem konstans akkor bukta a bajnoki címet ,pedig lehet hogy ő rosszabb beállításokkal,pocsékabb hétvégével,műszaki gondokkal is ott tudott lenni a legjobbak között.

 

Tény hogy elvileg lenne jó oldala is a változtatásoknak de rossz is lenne bőven.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem is jó, hogy eltörlik ezt a rendszert, mert így esélyesek lehetnek olyanok a vb címre, akik nem tudnak nyerni, de jól teljesítenek. Gondolok itt Alonsora, Kubicára ill. Heidfeld-re.

Link to comment
Share on other sites

Örülök, hogy végülis nem módosítanak a szabályokon, jobb, hogy minden marad a régiben, és továbbra is az összegyűjtött pontok száma lesz a döntő. ;)

Link to comment
Share on other sites

Biztonsági okokból finomítottak az ausztrál pálya két kanyarján

 

Timo Glock 2008-as látványos balesete miatt két ponton is változtattak a melbourne-i pályán, értesült az f1-live.com. A Toyota pilótájának autóját a tavalyi Ausztrál Nagydíj során megdobta egy bucka az egyik kanyarban, minek következtében a német egy méreteset bukott.

 

Glock kisebb zúzódással megúszta az esetet, de biztonsági okokból az ausztrálok inkább úgy döntöttek, kisimítják a 12-es kanyart szegélyező részt, emellett kiszélesítették a rázókövet és a műfüves borítást is.

 

A betoncsík ezen pontján a versenygépek akár a 233 km/órás sebességet is elérhetik. Hasonló módon változtattak a pálya 6-os kanyarján is.

 

 

ÉS egy másik érdekes hír: Idén a pontszerzés, jövőre a dobogó a cél a Force Indiánál

 

A Force India 2011-ben rendszeresen fellépne a pódiumra pilótáival, az odáig vezető úthoz partnerével, a Mercedesszel egy hároméves tervet állított fel, mely értelemszerűen az idei szezonnal és pontszerzésekkel kezdődne.

 

A gárda jövőbeli elképzeléseiről Simon Roberts, a McLarentől érkezett brit nyilatkozott, aki az indiai csapatnál a működésért felelős igazgató szerepét tölti be.

 

"Idén pontokat akarunk szerezni, ez az elsőszámú feladatunk. Ha például valaki hibázik az első néhány versenyen, ott kell legyünk a tűz közelében, hogy kihasználhassuk az ilyen helyzeteket"- magyarázta Roberts az autosport.com-nak adott interjúban.

 

"Azt szeretném, ha a szezon folyamán végig a középmezőnyben tudnánk maradni. Az idei célunk egy hároméves terv első lépésének megvalósítása, 2010-ben viszont már olyan eredményeket szeretnénk, amilyeneket tavaly a Toro Rosso ért el. A középmezőny elejére állnánk, és ha valaki hibázik, akár egy dobogós helyet is megcsíphetnénk. 2011-re annyit szeretnénk fejlődni, hogy rendre dobogóért harcolhassunk. Ambiciózus és nem irreális terveink vannak."

 

A Force India 2008-ban nem egyszer szerezhetett volna pontot, azonban a szerencse tavaly elpártolt tőlük ilyen esetekben. A pilóták által dicsért Mercedes erőforrással és a McLaren szakembereinek segítségével nem alaptalan a bizakodásuk.

 

 

Érdekes hír ez a Force Indiás. de én drukkolok nekik, hogy sikerüljön a kitűzött cél.

Link to comment
Share on other sites

A FOTA javaslatát a pontrendszer változtatására igazán bevezethette volna a FIA ... sztem jobb lenne a 12-9-7 stb pont leosztás ... az érem rendszer meg hülyeség volt , értem mit akartak vele ,de akkor már inkább a pontokat variálják úgy ,hogy a dobogós helyezések közt nagyobb legyen a szakadék...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Toyota és a Brawn GP diffúzorát is vizsgálták, illetve a Williams F1 szarvait a pilótafülke mögött, utóbbiakat le is szedették ...

Szabályok vannak, ami nem teljesen felel meg vizsgálni kell, ha szabályos, ha nem .... ;)

Éremrendszert lehet nem alkalmazzák, legalábbis a FOTA-nak nem tetszik, szóval valószínű eltolják 2010-re.

Link to comment
Share on other sites

Egy kis kiegészítés az előzőhöz, szóval ezek a diffúzorok sokak szerint nincsen rendben, itt e Red Bull vab kiemelve, de elolvsni érdemes :)

 

Red Bull: kivételeztek a diffúzor kérdésben

 

Az új Formula-1-es évad csak vasárnap kezdődik, de szinte biztos, hogy a verseny leintése után nem lesz hivatalos a végeredmény. Egyes csapatok óvni fognak a Toyota, a Williams és a Brawn ellen, a diffúzor miatt.

 

"Kettős diffúzort használnak, ami körönként fél másodpercet jelent." – idézi a Sportnet.at Helmut Markot.

 

"Hét csapat, köztük a Red Bull is úgy véli, hogy a diffúzor illegális. Beadtuk a tiltakozásunkat a szövetségnek." Charlie Whiting a téli tesztek során szemügyre vette az autókat, és a legálisnak minősítette az elemeket.

 

"Nem csoda, hogy a Brawn autó hét tizedmásodperccel gyorsabb körönként. Az ő versenygépükön ez kifogástalanul funkcionál." – folytatta a Red Bull tanácsadója, aki azt sérelmezi, hogy ők nem kaptak engedélyt hasonló elem építésére.

 

"Mi is ki akartuk próbálni ezt a megoldást. A Renault tavaly márciusban megérdeklődte, hogy legális-e ez a megoldás. De nemet mondtak. Mi is kapcsolatba léptünk a szövetséggel és mi is elutasítást kaptunk. Ez kivételezés."

 

A csapatok megoldást követelnek, hogy senki se legyen jogtalan előnyben. "Nagyobb nyílást kell engedélyezni a diffúzor felületén. Ez csupán egy öt perces munka."

 

 

Pár nappal a szezonkezdet előtt a FIA kiadta a hivatalos nevezési listát.

 

A hivatalos nevezési lista:

 

1 Lewis Hamilton Vodafone McLaren Mercedes McLaren Mercedes

2 Heikki Kovalainen Vodafone McLaren Mercedes McLaren Mercedes

3 Felipe Massa* Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari

4 Kimi Räikkönen* Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari

5 Robert Kubica BMW Sauber F1 Team BMW Sauber

6 Nick Heidfeld BMW Sauber F1 Team BMW Sauber

7 Fernando Alonso ING Renault F1 Team Renault

8 Nelson Piquet ING Renault F1 Team Renault

9 Jarno Trulli Panasonic Toyota Racing Toyota

10 Timo Glock Panasonic Toyota Racing Toyota

11 Sébastien Bourdais* Scuderia Toro Rosso STR Ferrari

12 Sébastien Buemi* Scuderia Toro Rosso STR Ferrari

14 Mark Webber Red Bull Racing RBR Renault

15 Sebastian Vettel Red Bull Racing RBR Renault

16 Nico Rosberg AT&T Williams Williams Toyota

17 Kazuki Nakajima AT&T Williams Williams Toyota

18 Adrian Sutil Force India F1 Team Force India Mercedes

19 Giancarlo Fisichella Force India F1 Team Force India Mercedes

20 Jenson Button Brawn GP Formula One Team Brawn Mercedes

21 Rubens Barrichello Brawn GP Formula One Team Brawn Mercedes

 

* a rajtszámok a csapatok által felcserélve

Link to comment
Share on other sites

Madarat tolláról, pilótát sisakjáról - A 2009-es F1-es fejvédők.

 

Lewis Hamilton:

200903240916191.jpg

Heikki Kovaleinen:

200903240916192.jpg

Felipe Massa:

200903240916193.jpg

Kimi Raikkönen:

200903240916194.jpg

Robert Kubica:

200903240916195.jpg

Nick Heidfeld:

200903240916196.jpg

Fernando Alonso:

200903240916197.jpg

Nelsinho Piquet:

200903240916198.jpg

Jarno Trulli:

200903240916189.jpg

Timo Glock:

2009032409161810.jpg

Sébastien Buemi:

2009032409203711.jpg

Sébastien Bourdais:

2009032409203712.jpg

Mark Webber:

2009032409203713.jpg

Sebastian Vettel:

2009032409203714.jpg

Nico Rosberg:

2009032409203715.jpg

Nakadzsima Kazuki:

2009032409203716.jpg

Jenson Button:

2009032409203717.jpg

Rubens Barrichello:

2009032409203718.jpg

Adrian Sutil:

2009032409203719.jpg

Giancarlo Fisichella:

2009032409203720.jpg

Link to comment
Share on other sites

Én örültem volna, az új érem/pontrendszernek. Aki nem tud nyerni, ne legyen bajnok. Nem fordulhatna elő még1x ami tavaly... Persze lehet kicsit elfogult vok, mert Ferraris vok, de amit hamilton művelt.....áhh. Nem érdemelte meg.

Link to comment
Share on other sites

sztem jó lett volna az éremrendszer.nem azon megy el a vb cím h a moci kétszer megadja magát.és ebben az esetben inkább a konstruktőröket érinti ez a hiba és nem a pilótát.továbbá nem fogunk olyat látni h vki szerez 20 pont előnyt és csak beosztja az előnyét.

 

és a tavalyi évhez, a tavalyi évben más volt a szabály és az akkori szabály szerint versenyeztek.

Link to comment
Share on other sites

Hát,ha majd bejön ez a szabály, esetleg Raikkönen ismét olyan pokoli agresszív lesz, mint régen?? :unsure:

De ez sem garancia a nagy csatákra .... 12-9-7-6-5-4-3-2-1, én ezt a pontrendszert támogattam volna, jó ez sem biztos, hogy jó, de nekem ez lett volna szimpatikus ;)

 

Ismét hoztam nektek pár érdekes adatot, ezúttal a pályákról tudhattok meg néhány új és egyben nagyon érdekes dolgot.

Az adatokat a BMW Sauber adta ki.

 

Pályaadatok

 

Ausztrál Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 65 %

Csúcssebesség: 303 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 10 sec. /735 méter

Jobbos/Balos kanyar: 10/6

Gumielhasználódás: közepes/alacsony

Fékkopás: nagy

Leszorító erő: nagy

Sebességváltás/kör: 60

 

 

Maláj Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 65%

Csúcssebesség: 297 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 12 sec /830 méter

Jobbos/Balos kanyar: 10/5

Gumielhasználódás: közepes

Fékkopás: alacsony

Leszorító erő: nagy

Sebességváltás/kör: 60

 

 

Kínai Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 55 %

Csúcssebesség: 310 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 19 sec/ 1370 méter

Jobbos/Balos kanyar: 9/7

Gumielhasználódás: közepes

Fékkopás: közepes

Leszorító erő: közepes/nagy

Sebességváltás/kör: 52

 

 

Bahrein Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 63 %

Csúcssebesség: 309 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 14 sec /1050 méter

Jobbos/Balos kanyar: 9/6

Gumielhasználódás: közepes

Fékkopás: nagy

Leszorító erő: közepes

Sebességváltás/kör: 58

 

Spanyol Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 57%

Csúcssebesség: 308 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 16 sec /1140 méter

Jobbos/Balos kanyar: 9/7

Gumielhasználódás: közepes

Fékkopás: alacsony

Leszorító erő: nagy

Sebességváltás/kör: 44

 

Monaco Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 42%

Csúcssebesség: 286 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 8 sec / 510 méter

Jobbos/Balos kanyar: 12/7

Gumielhasználódás: közepes

Fékkopás: nagy

Leszorító erő: nagy

Sebességváltás/kör: 54

 

 

Török Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 63 %

Csúcssebesség: 315 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 16 sec /1200 méter

Jobbos/Balos kanyar: 6/8

Gumielhasználódás: nagy

Fékkopás: alacsony

Leszorító erő: közepes

Sebességváltás/kör: 42

 

Angol Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 64 %

Csúcssebesség: 294 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 12 sec /890 méter

Jobbos/Balos kanyar: 10/7

Gumielhasználódás: közepes/ nagy

Fékkopás: alacsony

Leszorító erő: nagy

Sebességváltás/kör: 40

 

 

Német Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 62 %

Csúcssebesség: 300 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 12 sec / 800 méter

Jobbos/Balos kanyar: 9/6

Gumielhasználódás: közepes

Fékkopás: nagy

Leszorító erő: közepes

Sebességváltás/kör: 58

 

 

Magyar Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 55 %

Csúcssebesség: 291 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 11 sec /750 méter

Jobbos/Balos kanyar: 8/6

Gumielhasználódás: közepes / nagy

Fékkopás: nagy

Leszorító erő: nagy

Sebességváltás/kör: 50

 

 

Európa Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 59 %

Csúcssebesség: 306 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 13 sec /930 méter

Jobbos/Balos kanyar: 13/12

Gumielhasználódás: közepes

Fékkopás: közepes

Leszorító erő: nagy

Sebességváltás/kör: 74

 

 

Belga Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 70 %

Csúcssebesség: 310 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 24 sec / 1865 méter

Jobbos/Balos kanyar: 9/10

Gumielhasználódás: közepes

Fékkopás: alacsony

Leszorító erő: alacsony

Sebességváltás/kör: 52

 

Olasz Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 70 %

Csúcssebesség: 351 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 16 sec / 1320 méter

Jobbos/Balos kanyar: 7/4

Gumielhasználódás: alacsony

Fékkopás: nagy

Leszorító erő: alacsony

Sebességváltás/kör: 46

 

 

Szingapúr Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 44%

Csúcssebesség: 297 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 9 sec /650 méter

Jobbos/Balos kanyar: 9/14

Gumielhasználódás: közepes

Fékkopás: nagy

Leszorító erő: nagy

Sebességváltás/kör: 76

 

 

Japán Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 67%

Csúcssebesség: 313 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 16 sec/ 1230 méter

Jobbos/Balos kanyar: 10/8

Gumielhasználódás: nagy

Fékkopás: nagy

Leszorító erő: alacsony

Sebességváltás/kör: 42

 

Brazil Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: 65 %

Csúcssebesség: 314 km/h

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: 17 sec / 1220 méter

Jobbos/Balos kanyar: 5/10

Gumielhasználódás: közepes

Fékkopás: alacsony

Leszorító erő: közepes

Sebességváltás/kör: 40

 

 

Abu Dhabi Nagydíj

 

Teljes gázzal teljesítendő szakasz: nincs adat

Csúcssebesség: nincs adat

Leghosszabb teljes gázzal teljesítendő szakasz: nincs adat

Jobbos/Balos kanyar: nincs adat

Gumielhasználódás: nincs adat

Fékkopás: nincs adat

Leszorító erő: nincs adat

Sebességváltás/kör: nincs adat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...