Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

1. Szabadedzés végeredménye:

 

1. Nico Rosberg Williams 1:26.687 19

2. Nakadzsima Kazuki Williams 1:26.736 +0.048 21

3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:26.750 +0.062 24

4. Rubens Barrichello Brawn GP 1:27.226 +0.539 21

5. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:27.453 +0.766 15

6. Jenson Button Brawn GP 1:27.467 +0.780 12

7. Felipe Massa Ferrari 1:27.642 +0.955 24

8. Timo Glock Toyota 1:27.710 +1.023 24

9. Adrian Sutil Force India 1:27.993 +1.306 20

10. Fernando Alonso Renault 1:28.123 +1.436 16

11. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:28.137 +1.450 20

12. Jarno Trulli Toyota 1:28.142 +1.455 21

13. Robert Kubica BMW Sauber 1:28.511 +1.824 22

14. Giancarlo Fisichella Force India 1:28.603 +1.916 16

15. Sébastien Buemi Toro Rosso 1:28.785 +2.098 27

16. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:29.042 +2.355 18

17. Mark Webber Red Bull Racing 1:29.081 +2.394 7

18. Nelsinho Piquet Renault 1:29.461 +2.774 25

19. Sébastien Bourdais Toro Rosso 1:29.499 +2.812 21

20. Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:32.784 +6.097 4

 

2. Szabadedzés végeredménye:

 

1. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:26.053 36

2. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:26.157 + 0.104 38

3. Trulli Toyota (B) 1:26.350 + 0.297 42

4. Webber Red Bull-Renault (B) 1:26.370 + 0.317 30

5. Button Brawn-Mercedes (B) 1:26.374 + 0.321 38

6. Glock Toyota (B) 1:26.443 + 0.390 42

7. Nakadzsima Williams-Toyota (B) 1:26.560 + 0.507 33

8. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:26.740 + 0.687 19

9. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:27.040 + 0.987 29

10. Massa Ferrari (B) 1:27.064 + 1.011 35

11. Räikkönen Ferrari (B) 1:27.204 + 1.151 32

12. Alonso Renault (B) 1:27.232 + 1.179 28

13. Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:27.282 + 1.229 32

14. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:27.317 + 1.264 34

15. Kubica BMW-Sauber (B) 1:27.398 + 1.345 36

16. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:27.479 + 1.426 36

17. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:27.802 + 1.749 35

18. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:27.813 + 1.760 31

19. Piquet Renault (B) 1:27.828 + 1.775 35

20. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:28.076 + 2.023 33

 

Képek az edzésekről itt:

http://www.pirateclub.hu/index.php?showtop...entry1343124391

Módosította Gabi89
összevonva
Link to comment
Share on other sites

Üdv

Ez még csak edzés nem lehet mindent leszűrni belőle majd holnap az időmérőn...

Bár ebből úgy látszik h a williams az nagyot lépett előre :)

Na meg meglehetősen jő köridőket teljesítenek bár Schumi körrekordja nincs veszélyben de az időmérőn simán 25-ös idő v még alatta is :)

Link to comment
Share on other sites

Brékó, brékó - válogatás a pénteki csapatrádiókból

 

Megszokni az újat

Ahogy Melbourne-ben eljött az igazság pillanata, és a csapatok meg a versenyzők az idény első napján élesben szembesültek a lehetőségeikkel, árulkodó párbeszédek hangzottak el a rádiókon.

 

"Azt hiszem, valami nem stimmel az autóval. Vezethetetlen" - panaszkodott a Force India csapatrádiójában az egyébként a meglepően előkelő 9. helyen álló Adrian Sutil, amikor úgy húsz perccel az Ausztrál Nagydíj pénteki második szabadedzésének leintése előtt újra kiment a pályára. A válasz sem sokat késett. "Igen, haver. Attól tartok, ezek csak a keményebb keverékű gumik. Szokj hozzá, mert mindig ilyenek lesznek" - felelte nem túl sok együttérzéssel Sutil versenymérnöke, Jody Egginton.

 

És ez csak egy volt a 2009-es idény első edzésnapján lezajlott érdekes párbeszédek közül, amelyekbe most, amikor a csapatrádiók forgalmához a korábbinál jobb hozzáférést biztosítottak a közönség számára, bele lehetett hallgatni a TV-közvetítés során.

 

A beszélgetések némelyike izgalmas bepillantást nyújtott abba, ahogy a csapatok a lehetőségeikkel élesben is szembesülve megkezdték az alkalmazkodást az új szabályokhoz. A BMW Sauber versenyzői például folyamatosan a rossz tapadási viszonyok és az autójuk kezelhetetlensége miatt siránkoztak - az időeredményeiket elnézve nem hiába, hiszen csak a 14-15. helyet tudták megkaparintani.

 

"Ez olyan, mintha nem is az én autóm lenne" - zsörtölődött Robert Kubica kissé nyersen a mérnökének, miután egy etapot követően visszatért a garázsba. - "Nem is én vezetem. Olyan dolgokat művel, amikre meg sem kértem." Hát, nem túl jó ómen...

 

Ahogy az sem, hogy Sébastien Bourdais az első edzésen szinte minden rosszat elsorolt a Toro Rossóról: nehezményezte, hogy alig ér a fékpedálhoz, mégis mind a négy kerék blokkolni kezd, a leszorító erő szinte teljesen hiányzik, és kigyorsítani sem tud időben, különben az autójának azonnal kitör a fara. Sebastian Vettel szavait viszont nem közvetítették, amikor a második edzésen kipördült, miután a 3-as kanyar előtt a bal hátsó kerekével a fűre csúszva próbálta megfékezni Red Bullját, habár ez talán nem is volt olyan nagy baj. Vettel később, a garázsban már vigyorogva nézte, ahogy a monitoron visszajátszották neki a saját kicsúszását.

 

Miközben a pályaviszonyokat sokan silánynak érezték - amire az is rájátszott, hogy a sokéves átlaghoz képest alacsonyabb hőmérséklet miatt az aszfalt túl hideg volt a Bridgestone keményebb (azaz közepes) keverékű slick gumijaihoz -, kiderült, hogy az edzések szokásosnál későbbi kezdési időpontja is különös problémákat vetett fel.

 

Az európai TV-nézők kedvéért az Ausztrál Nagydíj minden programpontját a korábbinál későbbre tolták át, de a Nap alacsonyabb állása miatt a látási viszonyokat zavaró árnyékok vetültek a pályára. "Ezt a versenynapon is figyelembe kell majd vennünk" - figyelmeztetett Jenson Button. És eddig azt hittük, az Albert Parkban csak az aszfaltra hulló őszi falevelek vonhatják el a versenyzők figyelmét...

 

Nem klappolt minden a McLaren háza táján sem. Nem elég, hogy a csapat eredményei egyelőre igazolni látszanak az előzetes, finoman szólva is szerény várakozásaikat, de a leszorító erőért folytatott kétségbeesett küzdelem során a versenyhétvégéken ritkának számító problémával is szembesülniük kellett: túlságosan leültették Lewis Hamilton autóját, amitől az alja a féktávokon rendszeresen leért. "Vettem" - hangzott a rövid, ám lényegre törő válasz Hamilton mérnökétől, Phil Prew-tól, amikor a címvédő menet közben szóvá tette ezt. Azonnal vissza is rendelték őt a garázsba, hogy elhárítsák a zavart, de az autója ettől gyorsabb még nem lett.

 

Érdekes, főleg Kubica .... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hát érdekesek a szabadedzés eredményei, és a rádióbeszélgetések is.

Reméljük azért az időmérőn nem lesznek ilyen furcsaságok, mint pl Sutil a 9. helyen. Bár kitudja, új autók, új szabályok, bármi megtörténhet.

Link to comment
Share on other sites

Érdekesek voltak az eredmények! Kiváncsian várom mi lesz!

Egyébként ajánlanák nektek egy blogot, amit páran csinálgatunk, nem rég kezdtük, de igyekszünk! Szóljatok hozzá Ti a dolgokhoz, esetleg ha valaki szeretne bejegyzéseket írni, az megdobhat egy pm-mel.

 

Köszi!

 

Üdv:

 

Csaba

 

www.f1fun.freeblog.hu

Link to comment
Share on other sites

Hi!!Rider

ezt az infot hol olvastad???

 

 

Ha egy kicsit figyelmesen olvastad volna el a szabadedzés eredményeket, akkor érthetnéd, hogy miért írta ezt Rider! ;)

 

Amúgy sztem nem érdemes ilyeneket levonni, ez még nem az időmérő, és nem a verseny. ;)

Link to comment
Share on other sites

Annyira azért nem rossz a helyzet, ha van gond van tér a javításra :)

Vannak problémák, de orvosolhatók :)

 

Felipa Massa: "A beállításokkal összességében elégedett vagyok, de még lehet javítani a teljesítményen. Délután nem sikerült a puhább gumikeverékkel gyors időt teljesítenem, mert az autóm túlkormányozott volt, és hibáztam. Teljesen más volt az egyensúly a keményebb abronccsal. Az edzés végén felerősödött a szél, ami nem segített. Az időmérőn mindenki azonos benzinmennyiséggel lép pályára, és tisztább lesz a kép."

 

Kimi Räikkönen: "Délelőtt jól ment az autóm, délután viszont nem voltam elégedett a beállításokkal, pedig több változatot is kipróbáltam. Van lehetőségünk arra, hogy előrelépéseket tegyünk, de azt nem tudjuk, hogy a vetélytársakkal szemben ez mire lesz elegendő. Az időmérő edzés után többet tudunk az erőviszonyokról."

Link to comment
Share on other sites

a második edzést végignéztem , fura volt látni az első néhány kört ,ahogy teljesen más autók mentek :D az eredmények is kissé meglepőek ,ha holnap is így marad az már jelentene valamit ,a mai eredménnyel különösen nem foglalkoztam :)

Link to comment
Share on other sites

Huha olyan furák nekem is az új autók... Én tavaly Mclarenes voltam , de most nem tudom mi van velük.

A másik kedvenc pilótám Vettel nagyon jól megy. A toyoták nagyon jók , A Redbullok szintén a Bmwék is jók és a Ferrariknak nagy szerencséjük volt hogy bejutottak a 10be. A mclarenesek 14 - 15. lettek . hááát Nagyon úgynéz ki olyan a helyzet mint tavaly a Hondáé. De a BRAWNok nagyon megleptek.

Link to comment
Share on other sites

1. Jenson Button Brawn GP 1:26.202

 

2. Rubens Barrichello Brawn GP 1:26.505 +0.303

 

3. Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:26.830 +0.628

 

4. Robert Kubica BMW Sauber 1:26.914 +0.712

 

5. Nico Rosberg Williams 1:26.973 +0.771

 

6. Timo Glock Toyota 1:26.975 +0.773

 

7. Felipe Massa Ferrari 1:27.033 +0.831

 

8. Jarno Trulli Toyota 1:27.127 +0.925

 

9. Kimi Räikkönen Ferrari 1:27.163 +0.961

 

10. Mark Webber Red Bull Racing 1:27.246 +1.044

 

 

Link to comment
Share on other sites

Na ez is megvolt. Végreeee :D

 

Furcsa, hogy nem Ferrari, Mclaren ... de ez csak a szezonkezdet, még semmi sem biztos, de Button már megérdemelte és örülök neki, amit átélt az évek során a Hondánál, épp itt az ideje egy jó évnek.

Bár az első 3 futamból nem lehet sok mindent levonni, de kapunk egy alapot.

Toyotás Glocknak nagyon drukkoltam, 6. hely nem rossz, majd futamon jobb lesz :)

Érdekes, de izgalmas :)

Várjuk a holnapot :)

Link to comment
Share on other sites

idén közzé kell tenni a csapatoknak még a szombati nap folyamán ,h mennyit tankoltak az autókba... ez kicsit furcsa, mert pont az volt az izgalmas ,hogy nem lehetett tudni ki milyen taktikán van ,és mindenki találgatta ( Wéber Gábor is számolgatta folyamatosan ... )

 

mindenesetre tud valaki valamit arról ,h hány órakor kell nyilvánosságra hozniuk ? vagy majd estefele úgy is lesz róla hír ?

 

Kíváncsi vagyok Brawn autókban mennyi üzemanyag van ,mert végig pokolian gyorsak voltak ,és lehet ,h baromi rövid első etap lesz holnap számukra ,akkor viszont nembiztos ,h sokat ér ez az első sor. Ettől függetlenül örülök ,h végre megy nekik is a szekér ,mert Jenson és főleg Barichello is megérdemelne már néhány futamgyőzelmet ...

 

1ébként érdekes a Ferrarik teljesítménye ,remélem holnap megmutatják mit is tudnak valójában és a csoda KERS fegyverrel szétlövik a többieket vagy valami ... :D

 

 

Más: Megvan az év első kommentár bakija is Gyulától : " Ross Brawn hatalmasat autózott itt a végén " vagy valami hasonlót mondott rögtön a sajtótájékoztató elött :D :D

Link to comment
Share on other sites

hát ez az időmérő felejthető volt számomra... kíváncsi vagyok hány futamig marad ez az erőfelállás :) A Mercedesnek sokat kell fejlődnie ,a Ferrariban benne lehet egy dobogó is ,de nagyon nehéz dolguk lesz holnap. Az használt üzemanyag mennyiségét hamarosan megtudjuk ,hiszen ott már elég késő van . 17 kor kezdték helyi idő szerint ,most már bőven este van ,de magyar oldalakon még nem látom az infókat.

Link to comment
Share on other sites

Na hát én azért a Ferrarit előrébb vártam. Brawn vmire ráérzett, Vettel is nagyon ügyes a Red Bullban. Hamiltonék ott végeztek ahova vártam őket. Izgi lesz a holnapi verseny nem tudom hogy a brawn-ba mennyi benya lötyög de ha sok akkor holnap más dimenzióban fognak autózni. Meglátjuk izgi és egyben érdekes is lesz ahogy Jaire elmondta

Link to comment
Share on other sites

Hát ez érdekes időmérő volt nem gondoltam volna h ennyit adnak Buttonék a többieknek. De majd alakul holnapig. Remélem Kimiék is tudnak majd javítani és dobogó közelbe tudnak kerülni.

 

Gyulának meg még megbocsátható most kezdődött a szezon reggel volt :D

Ja és új a szinkrontolmács is.

Link to comment
Share on other sites

Üdv

Én csak annyit nem értek h a ferrari nem nyilatkozott annyira olyanokat h rossz lenne az új autó meg minden

A teszteken is simán verték a BMW-t és a Toyotát most meg....

Hátha vmi nagyra készülnek :P

Bár nagyon szoros volt 1 tized 4-5 helyet is jelenthetett...

Link to comment
Share on other sites

Nem semmi, amit a Brawn GP produkált! A McLaren a vártaknak megfelelően a saját szintjéhez képest pocsékul teljesített (Kovalainen 14., Hamilton 15.), és Alonso (12.) sem ment valami jól. A Ferrarikat viszont sajnálom; nehéz lesz ezekből a pozíciókból (Massa 7., Raikkönen 9.) megnyerni a versenyt :(

Link to comment
Share on other sites

A Mercedesnek sokat kell fejlődnie 

 

 

 

polip: miért ,a brawn gp autóiban egész szépen muzsikál :D :D

 

 

 

habár ezt még koai lenne kijelenteni ,de nem gondoltam volna ,h a meki lesz az aki legkevésbé tud alkalmazkodni az új szabályokhoz ...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Más: Megvan az év első kommentár bakija is Gyulától : " Ross Brawn hatalmasat autózott itt a végén " vagy valami hasonlót mondott rögtön a sajtótájékoztató elött :D :D

 

Volt még egykét érdekes bakija a mi Gyuszinknak: "Sebastian Vettel jön ki a Toro Rossóval, vagy Ron Dennis helyett Ross Brawn-t mondott, szal hozta a formáját.

 

Kiminek is volt egy komoly mondata még a felvezető műsorban: "Hát ha már itt vagyok, akkor nem befejezni akarom a versenyt, hanem megnyerni!"

 

Én teljesen ledöbbentem a végeredménytől. Gondoltam a tesztek alapján, hogy jók lesznek az ex-Hondák, de hogy ennyire. Igaza volt Szabó Robinak az elején, hogy a papírformát egyszerűen meg lehet fordítani. És tessék, ez lett. Első két helyen egy új csapat, egy privát, a Brawn GP, a harmadik egy Red Bull, a Ferrarik csak a 7. ill. 9., a McLarenesek csak a 14-15., Alonso csak a 12. Szal elképesztő ez a sorrend. Amúgy ennek örülök, hogy végre nem 2 nagy csapat harcát kell nézni egész évben, hanem most szerepet kapnak a kisebb csapatok, és bebizinyíthatják a versenyzők, hogy ők is milyen jók.

 

 

 

 

 

Szerk:

 

Friss hír:

Hamilton váltócsere miatt az utolsó helyről rajtol

 

Hamilton el sem kezdhette az Ausztrál Nagydíj kvalifikációjának második etapját, mivel autójában elromlott a sebességváltó. Mint később kiderült, a csapatnak ki is kell cserélnie az alkatrészt a versenyig.

 

A 2008-as világbajnok Lewis Hamilton eddig finoman szólva is rossz idénykezdést fogott ki. A McLaren-Mercedes MP4-24-ese akkor sem túl versenyképes, amikor műszakilag kifogástalan állapotban van, ám Melbourne-ben most még a váltója is megadta magát.

 

Hamilton el sem kezdhette az Ausztrál Nagydíj kvalifikációjának második etapját, mivel autójában elromlott a sebességváltó. Mint később kiderült, a csapatnak ki is kell cserélnie az alkatrészt a versenyig.

 

A váltócsere öthelyes rajtbüntetést von maga után, a címvédő így a 15. helyről az utolsóba, vagyis a huszadikba csúszott vissza. Innen rajtolva aztán pláne nem számíthat könnyű futamra.

 

"Az egyes fokozat romlott el, de ilyenkor ezt nem javíthatjuk, hanem a komplett váltót ki kell cserélnünk"- magyarázta Hamilton.

 

Az idei évben a váltóknak egyébként már négy egymást követő versenyt kell teljesíteniük.

 

 

Hamilton büntetését követően így néz ki a rajtrács:

 

Ausztrál Nagydíj

2009. március 29. vasárnap

Rajtfelállás

1. Jenson Button

[brawn GP]

1:26.202

2. Rubens Barrichello

[brawn GP]

1:26.505

3. Sebastian Vettel

[Red Bull Racing]

1:26.830

4. Robert Kubica

[bMW Sauber]

1:26.914

5. Nico Rosberg

[Williams]

1:26.973

6. Timo Glock

[Toyota]

1:26.975

7. Felipe Massa

[Ferrari]

1:27.033

8. Jarno Trulli

[Toyota]

1:27.127

9. Kimi Räikkönen

[Ferrari]

1:27.163

10. Mark Webber

[Red Bull Racing]

1:27.246

11. Nick Heidfeld

[bMW Sauber]

1:25.504

12. Fernando Alonso

[Renault]

1:25.605

13. Nakadzsima Kazuki

[Williams]

1:25.607

14. Heikki Kovalainen

[McLaren-Mercedes]

1:25.726

15. Sébastien Buemi

[Toro Rosso]

1:26.503

16. Nelsinho Piquet

[Renault]

1:26.598

17. Giancarlo Fisichella

[Force India]

1:26.677

18. Adrian Sutil

[Force India]

1:26.742

19. Sébastien Bourdais

[Toro Rosso]

1:26.964

20. Lewis Hamilton

[McLaren-Mercedes]

váltócsere + 5 hely

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...