Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

a cosworth az egységes motor szállító nem toyota motoros ferrarri :)

a, a kasztni mellé vesznek cosworth motort a csapatok

b, ugyanolyan teljesítményű motort építenek mint amilyet venni tudnának, vhogy így van a szabály azthiszem :D

Link to comment
Share on other sites

Tegnap, amikor néztem a híradót, és mondták, hogy kiszáll az F1-ből a Honda, én egyszerűen nem jutottam levegőhöz. Nem semmi. Sztem lesz egykét csapat, akik ki fognak szállni.

A másik: ha bevezetik az egységes motort, akkor nem csak Alonso megy el, hanem a Toyota is kiszállhat. Szóval elgondolkozhat az FIA, hogy érdemes-e bevezetni. NEM érdemes!!!

Link to comment
Share on other sites

Ha jól tudom, akkor a Ferrari is kiszáll, ha bevezetik az egységes motorokat. Legalábbis úgy emlékszem, hogy ezt mondták. De úgy néz ki, hogy feleslegesen tiltakoznak, mert már ki is választották a motorok szállítóját. (Cosworth)

 

Az időmérőn is akarnak változtatni, ha minden igaz, és az is csak rosszabb lesz.

 

Az érmek bevezetését a pontok helyett szintén nem tartom jó ötletnek. Simán hagyhatnák a pontokat is, egyszerűen csak az nyerne a végén, akinek több győzelme van, mert az érmezésnek is ez lenne a lényege.

 

Már a 2009-es változások se tetszenek, már most előre, de 2010-től végleg elrontják az egész sportot, ha így folytatják.

Link to comment
Share on other sites

Komolyab vaze, Max Mosley-ék azon vannak, hogy hogyan b*szuk el a Forma 1-et. Tök olyan mintha direkt csinálnák. Mosley: ááá most csináljuk azt, hogy rontsuk el a Forma 1-et. Aha... ez jó lesz... elöször tegyül csúnyákká a kocsikat. Mondjuk... legyenek olyanok, mint a 80-as években. Igen...így jó lesz, jó csúnyák lesznek.

Kb így lehetett.

Link to comment
Share on other sites

egyszer megnéznék már egy olyan szériát ,ahol nem nyúlnak bele évről évre ennyire a fejlesztésekbe ,hanem hagyják fejlődi a sportágat...

 

asszem pont Alonso nyilatkozta ,h nemrég még 10hengeres motorokkal 300 km/h feletti sebességeket mentek ,mostmeg egyre inkább eltűnik az elektronika ,visszajönnek a slick gumik ,és mennek vissza a 80as évekbe :) ... hát van benne igazság.

Link to comment
Share on other sites

Más fórumokon is ez a téma és hülyének tartanak ott,hogy úgy gondolom,hoyg hazavágják az f1-et, látom megint nem vagyok egyedül. Hát minek ez a sok hülyeség? Miért nem jó így minden ahogy van? Ha ez így megy tovább 2-3év és kész ko az f1-nek. A csapatok kiszállnak a pilóták elmennek. Mosley menjen inkább vissza a k*rvájához szadómazót játszani.

Link to comment
Share on other sites

Hajlamos vagyok én is arra, hogy morogjak az új szabályok miatt, de hátha van pozitívum is benne! Hány igazi tehetség tűnt el a süllyesztőben az miatt, hogy egy olyan csapatnál kényszerültek versenyezni, amelynél nem volt meg az anyagi lehetőség arra, hogy olyan technikai fejlesztésekkel rukkoljanak elő, ami egy jó pilóta számára a a jó szereplés záloga lehetett volna. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy önmagában véve az egyen motorok nem jelentenek azonos feltételeket is, hiszen sok múlik a karosszérián, és a többi elemen is. Azért abban gondolom mégis mindenki egyet ért velem, hogy egy Vettel, vagy egy Kubica igen is tudna jobb eredményeket szállítani. Persze tudom! A Torro Rosso-ban is Ferrari motor dohogott, és mégis... De gondolom azt azért senki nem hiszi, hogy a kis csapat szóról szóra ugyanazt a erőforrást kapta, mint Massa, vagy Raikkonnen? Ami miatt mégis szorongok az ötlet bevezetésétől az az, hogy a csapatok zöme nagyon berzenkedik ettől! Sajnos, mivel nem látunk igazán a színfalak mögé, ezért csak az aggódás marad azok számára, akik igazi rajongói ennek a sportnak! Mivel az F1 óriási pénzeket emészt fel, és az egyes csapatok "életben maradása" is kérdéses a szezon elejétől a végéig, és most, hogy egy eddig anyagilag stabilnak gondolt cég, egy igazi sportlegenda a Honda is kiszállt, azt gondolom nincs miről beszélni tovább. A baj itt van, igazán lehet aggódni! Kár lenne az F1-ért...

Link to comment
Share on other sites

Valaki tuti megfogja venni az immáron egykori Honda gyárát ;)

Lotus évtizedekig nagy csapat volt, túlélte az F1 az ő távozását is, Minardi , Jordan igaz nem gyári csapatok és nem is nagysikerű csapatok, de milliónyi szurkoló kedvence, ők is elmentek, de még mindig van F1. Honda nem rég jött vissza, előtte is megvoltunk nélküle, bár mint motorszállító, örültem volna ha marad ;)

Több mint 300 csapat vett eddig rész, 11 csapat 250nél több futaon volt ezek közül mára már csak 3 maradt meg ....

Ez a Forma 1 ... ahogy BerniaPapa mondta "csapatok jönnekmennek" ....

Kemény játék a Forma 1, de nem fog tönkremenni és midnig lesz F1, évről évre változik eddig is változott és változni is fog, ez van ezt kell szeretni, én akkor is nézni fogom és sztem rajtam kívül még pár millióan így gondolják ;)

Sajnálom, hogy eltűntek, de elkell fogadni és ha jobban gazdálkodnak, több szponzort keresnek, maradhhattak volna.

Ez az EarthDream project nem volt roszz, de helyette jobb lett volna ha szponzorok után néznek, sztem lett volna jelentkező bőven.

Dave Richards már le is nyilatkozta, hogy szívesen megvásárolná a csapatot, de még ugye ezt jól át kell gondolni.

Abu Dhabiból is valami multimilliátdos is bejelentkezett, szal valaki tuti megvesz, szal nem lesz itt gond ;)

 

Kicsit összevisszára sikeredett az írásom, de a lényeget kilehet belőle venni.

Link to comment
Share on other sites

Itt nem a megvétel a drága ...

A "főhadiszállás" fenntartása, motort ugye valakitől venni kell, van egy tippem (Ross Brawn neve sokat elmond), személyzet fizetés, pilóta ... stb stb ...

Fejleszteni is kell .... szóval 100millió dollárt kell minimum, hogy elindulhassanak.

200812081951511.PNG

 

Másik meg hogy Dave Richards és Ross Brawn nem tudom, hogy férne meg egymás mellett, két karizmatikus egyéniség.

Szóval ez a Prodrive téma ez nem 100%, őszintén egy arab milliárdosnak jobban tudnék örülni ;)

Nincs bajom Richardsal, de nem tudom mi sülne ki belőle ha Brawnnal összedolgoznak, bár még jó is lehet, de őszintén szólva nem túl jó ötlet szerintem ....

Link to comment
Share on other sites

"Trulli az élmenőkkel harcolna 2009-ben"

 

Asszem maradnak :D

Didi bácsi azt nyilatkozta, mind2 csapata marad 2009-ben is ;)

Force Indiáról nagy a csönd, de valószínűséggel ők is maradnak.

 

Közben a csapatok tesztelnek gőzerővel.

 

Teszteredmények, Jerez, 2008. 12. 10.

 

1 S. Buemi Toro Rosso STR3 1:18.073 -.--- -.--- 128

2 T. Szato Toro Rosso STR3 1:18.601 +0.528 +0.528 37

3 S. Bourdais Toro Rosso STR3 1:18.673 +0.600 +0.072 81

4 P. de la Rosa McLaren MP4-23 1:19.032 +0.959 +0.359 78

5 K. Räikkönen Ferrari F2008 1:19.334 +1.261 +0.302 89

6 H. Kovalainen McLaren MP4-23K 1:19.631 +1.558 +0.297 64

7 F. Alonso Renault R28 1:19.907 +1.834 +0.276 105

8 N. Rosberg Williams FW30B 1:20.309 +2.236 +0.402 122

9 N. Heidfeld BMW Sauber F1.08B 1:20.365 +2.292 +0.056 87

10 F. Massa Ferrari F2008 1:20.490 +2.417 +0.125 27

11 R. Kubica BMW Sauber F1.08B/KERS 1:20.954 +2.881 +0.464 38

 

Mclaren is feltette az új első szárnyát :

 

200812102039562.jpg200812102039561.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hali!

 

ez a Mclaren egész emészhetőnek néz ki! :)

 

Más:

 

Megszületett a Forma-1 költségcsökkentő programja

 

A Nemzetközi Automobil-szövetség Motorsport Világtanácsa pénteken Monacóban ülésezett, és több más széria mellett a Forma-1 jövőjét érintő kérdésekben is döntéseket hozott. A csapatok jövőre akár 30 százalékkal többet takaríthatnak meg, mint idén.

 

A Forma-1-ben napjainkban a költségcsökkentés a legégetőbb probléma, hiszen egy hete a Honda az anyagi nehézségekre hivatkozva visszalépett a jövőbeni szerepléstől, és egyébként is az egekbe szöktek a sorozat költségei.



A Motorsport Világtanács (WMSC) pénteki döntéseit három részre lehet osztani: a 2009-től és a 2010-től bevezetendőkre, valamint a távlati tervekre.

 

2009: 3 verseny/motor, csak a Renault fejleszthet, kisebb csapatlétszám

 

A motorok élettartamát a 2009-es szezonban növelniük kell a csapatoknak, egy pilóta egy idényben legfeljebb 8 erőforrást használhat el a versenyhétvégéken, a csapat pedig további négyet tehet az autókba a teszteken (éves szinte egy istálló maximum 20 motort használhat el). A november 5-én megszavazott szabály, miszerint jövőre egy motornak három versenyhétvégét kell teljesítenie, érintetlen maradt. A várakozások szerint a független istállók motorköltsége jövőre fele lesz az ideinek.

 

A motorok fordulatszámát 18.000-ben maximalizálták. Az erőforrásokat év közben továbbra sem fejleszthetik a csapatok, csak a szelepeket és az injektort szabályozhatják idény közben is.

 

A csapatok egyhangúlag elfogadták ugyanakkor azt is, hogy a Renault elvégezhet néhány fejlesztést a 2009-re szánt motorjain. Ezt a franciák azért kérvényezték, mert míg ők szó szerint értelmezték a fejlesztések befagyasztását, addig a riválisok - kihasználva a kiskapukat - elvégeztek néhány módosítást saját motorjukon.

 

Jövő évtől komoly tesztkorlátozás is életbe lép, a szezon közben ugyanis nem tesztelhetnek a csapatok, kivételt képeznek ez alól a versenyhétvégék programjában szereplő szabadedzések, azokon ugyanis lehetőséget kapnak az istállók a különböző fejlesztések kipróbálására.

 

A WMSC a szélcsatornák működésének korlátozását is előírta, így azokban 2009. január 1-jétől az élethű autók maximum 60 százalékos modelljét lehet tesztelni (tehát például az 1:1-es méretarányú modellek nem kerülhetnek be a szélcsatornába), és az elvégzett tesztek alkalmával 50 méter per másodpercnél (180 km/h) nem generálhatnak nagyobb sebességet. Mindemellett a csapatoknak meg kell egyezniük egy olyan formában is, amely egyensúlyba hozza a szélcsatornákon alapuló kutatást a CFD-kutatással (áramlástani numerikus szimulációs módszerek). Ezt az ajánlást majd az FIA elé kell terjeszteni elfogadásra. A helyi jogszabályokkal összhangban továbbá az istállóknak évente hat hétig szüneteltetniük kell a gyárban folyó tevékenységeket.

 

A csapatoknak a munkaerőt is csökkenteniük kell a versenyhétvégéken, mégpedig úgy, hogy azonnal meg kell osztaniuk az információkat a gumikról és az üzemanyagról, így nem lesz szükség "kémek" alkalmazására, akik eddig a riválisokról próbáltak meg minél több adatot begyűjteni.

 

A monacói ülésen arról is egyeztettek, hogy milyen módon tegyék látványosabbá a versenyhétvégéket. Erre vonatkozóan is számos új ötlet merült fel, ilyen volt például a kvalifikáció menetének megváltoztatása, illetve az éremrendszer bevezetése is. A WMSC tagjai azonban úgy döntöttek, hogy ezekről a kérdésekről közvélemény-kutatást kell végezni, majd az eredmények kiértékelése után kell a megfelelő ajánlásokat az FIA elé terjeszteni.

 

Az FIA úgy becsüli, hogy a 2009-es szezonra elfogadott változtatásoknak köszönhetően a gyártók 2008-hoz képest a költségvetésük 30 százalékát takaríthatják meg, míg a független istállók még ennél is többet spórolhatnak.

 

2010: nem lesz tankolás a futamokon, eltűnik a kerékmelegítő, egységes váltó

2010-től a független csapatok számára évente kevesebb, mint 5 millió euróért kell motorokat biztosítani. Az erőforrásokat egy külső, független szállító vagy pedig a sorozatban érdekelt valamelyik nagy gyártó szállíthatja a "kicsiknek". A motorok 2010 és 2012 között ugyanazon szabványnak megfelelően készülnek majd, vagyis az idények közt nem lesznek fejlesztések. 2010-től az esélyegyenlőség fokozása érdekében a csapatok egységes váltót használnak majd.

 

A csapatoknak a kasztnik terén is kisebb lesz a mozgásterük. Néhány karosszéria-elemet egységesítenek, a túl drágának ítélt anyagok helyett pedig olcsóbbat kell használni. Olyan területek is lesznek, amelyeket egyáltalán nem fejleszthetnek a csapatok.

 

2010-től tilos lesz a gumimelegítő paplanok alkalmazása, az abroncsokat csak pusztakézzel lehet majd megtisztítani, a csapatoknak pedig egységes telemetriát és a bokszban központi rádiórendszert kell majd használniuk.

 

Nagy meglepetésre jövőre láthatunk utoljára verseny alatti tankolást, 2010-től ugyanis ezeket is betiltják majd. Ez értelemszerűen újabb lépéseket von majd maga után, hiszen egy tank benzinnel nem lehet teljesíteni a jelenlegi versenytávot. A részleteket itt is később dolgozzák majd ki.

 

A 2010-es szezontól további korlátozásokat vezetnek be a gyárak tevékenységeiben, így többek között további megszorítások lesznek az aerodinamikai kutatások terén is.

 

Távlati tervek: az FIA ragaszkodik a KERS-hez

 

Az FIA és a FOTA közösen megvizsgálja annak lehetőségét, hogy 2013-tól hogyan lehetne egy energia-hatékonyabb hajtásláncot bevezetni a sorozatban. Ennek egyik legfőbb eleme a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) lehet, amely már 2009-től megjelenik a sorozatban, de még nem lesz kötelező a csapatok számára. Az FIA egy egységes KERS-rendszert szeretne az istállók rendelkezésére bocsátani.

 

A határozatok természetesen a 2009-re és 2010-re vonatkozó sport- és technikai szabályzatba is bekerülnek majd.

Link to comment
Share on other sites

Bravo, vissza a múltba...

szerk.: tehát kb az eddigi tapasztalatoknak lőttek, szerintem sokkal takarékosabb lenne,ha évente csak 2verseny lenne és napelemes autóval mennének. Vagy esetleg még csökkenthetjük a költségeket azzal,hogy rollerrel versenyezzenek,mert az sokkal olcsóbb,mint egy autó...

Link to comment
Share on other sites

még a michelin az annyira nem volt vészes de most... :angry:

ilyen hülyeségeket.akkor enni erővel klónoztassanak le egy pilótát h egyenlőek legyenek az esélyek.

szánalom h milyen hülyeségeket kitalálnak. volt az elmúlt pár évben izgalmas vb most ezt is el akarják cseszni.

bernie-t el kéne küldeni a...

Link to comment
Share on other sites

Nincs más lehetőség jelen pillanatban.

Ha nem csökkentk le a költségeket ilyen radikálisan, 3 csapat vagy több simán kiszáll azonnal és hát nem szívesen néznék 8-10 fős versenyeket.

Forma 1 lesz és idővel talán minden visszaáll a rendes keréskvágásba.

Honda kiszállása mindenkit megrémített, persze, hogy azonnal drasztikusan sokmindent megkell változtatni.

Tankolás betiltásával én sem értek egyet, illetve a versenytáv rövidítésével sem, szal sztem ez olyan lesz mint 2005-ben, hogy nem lehetett kereket cserélni, 1 évig lesz tankolás mentes F1 utána visszahozzák, mert árjönnek, hogy hülyeség ....

Egyenmotorok szintén nem lesznek, mert ugyis leszavazzák .... az, hogy a Cosworth állítólag már építi a motorokat, hát jólvan építse, de a gyári csapatok befenyítenek, mindenki megrémül és viszlát egyenmotorok.

Nem kell itt parázni, hogy vége lesz az F1-nek. Minden évtizedben, hoznak sz@rabbnál sz@rabb szabályokat, majd rájönnek, hogy hülyeség.

Gondolom nem sokan tudjátok, hogy immáron az 58 év alatt 6 féle pontszámítási mód van, én se tudtam eddig, de mint látjátok, volt pár valószínű hülye pontszámítás .... és egyéb hülye szabály, idővel mindenki rájön mi a jó ;)

Szzóval F1 lesz, max lesz egy rosszabb év, de előre nem lehet megmondani.

Volt már 6 kerekű Tírell, volt má rondábbnál rondább kocsi, hülye szabályok, béna pilóták, rossz pályák és sok sok rossz dolog de az F1 mindent túlélt és túl is fog.

2 nagycsapat a Lotus és a Tyrell is kiszáállt mégis van F1. Honda már egyszer kiszállt, igaz akkor még csak motorszállító volt, de csak visszajött. Teszem hozzá Villeneuvenek nagyon nagy köze volt a megalapításhoz, de ezt aki nem akarja ne olvassa el :D

 

Szal nyugi :)

Link to comment
Share on other sites

Hát ez szánalmas! Jó h már nem szökő évente rendeznek egy futamot a költségcsökkentés miatt! Aránylag jók voltak az idei szabályok, nem tom mért kell szét barmolni. Ez a tankolási hülyeség is mire jó ??? hihetetlen... elmehetne már nyugdíjba mosley a hülye szabályaival együtt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...