Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

Osztrák Időmérő:
Osztrák Nagydíj - Időmérő edzés
H Pilóta Csapat Q1 Q2 Q3 Kör
1 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:10.292 1:09.239 1:08.759 19
2 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:10.356 1:09.096 1:08.846 19
3 Nico Rosberg Mercedes 1:09.695 1:08.974 1:08.944 17
4 Fernando Alonso Ferrari 1:10.405 1:09.479 1:09.285 25
5 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 1:10.395 1:09.638 1:09.466 22
6 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:10.081 1:09.473 1:09.515 29
7 Daniil Kvyat STR-Renault 1:09.678 1:09.490 1:09.619 21
8 Kimi Räikkönen Ferrari 1:10.285 1:09.657 1:10.795 23
9 Lewis Hamilton Mercedes 1:09.514 1:09.092 15
10 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:10.389 1:09.624 23
11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:10.124 1:09.754 18
12 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:10.252 1:09.780 22
13 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:10.630 1:09.801 15
14 Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:10.821 1:09.939 18
15 Jean-Eric Vergne STR-Renault 1:10.161 1:10.073 19
16 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:10.461 1:10.642 21
17 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:10.825 10
18 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:11.349 10
19 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:11.412 9
20 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:11.673 10
21 Max Chilton Marussia-Ferrari 1:11.775 10
22 Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:12.673 11

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

2014-es Brit Nagydíj eredményei:

iej889.png

 

Szenzációs verseny volt Silverstone-ban. Először Raikkönen balesete miatt kellett izgulni, majd egy órát várhattunk az új rajtra. Rosberg az élről bukott, Hamilton a hatodik helyről nyert, és szorossá tette a vb-t. Az Alonso-Vettel csatánál jobbat kitalálni sem lehetett volna. Két nagy tehetség, Bottas és Ricciardo újra dobogón végzett.

Nagy Mercedes-rajttal kezdődött a Brit Nagydíj, bár Vettel sem jött el rosszul a második helyről, a pole-ból induló Rosberg és a mögüle érkező Button, valamint Magnussen simán legyorsulta. Hamilton is nagyon szorongatta már, aki a hatodikról kezdett, sőt, ő is elment mellette, de ekkor félbeszakadt a verseny: Raikkönen leszaladt a pályáról a bukótérbe, ahogy nagy sebességgel visszajött a pályára, a kocsi egy buckán megdobódott, keresztbe fordult, és a szalagkorlátnak csapódott orral. A Ferrari visszapattant a pályára, csoda, hogy csak Massa Williamse ment neki, az is csak enyhén.

 

A finn százméterekkel a becsapódási ponton túl állt meg, alig tudott kiszállni a roncsból, majd ketten támogatták el, nem volt képes rendesen a lábára állni. Azonnal a pályakórházba vitték, és kivizsgálták, megúszta bokazúzódással.

 

https://www.youtube.com/watch?v=RFzVzhfTh5U

 

 

A 30. körben eldőlt a verseny: Rosberg váltója a kerékcseréje óta akadozott, majd 5. sebességben ragadt, a mercisnek fel kellett adnia, Hamilton átvette a vezetést. Bottas közben Vettelt is megelőzte, és második volt már. A bajnok kereket cserélt, majd Alonsóval és Magnussennel harcolt az ötödik helyért. A spanyol szenzációsan előzte meg a Copse-kanyarban, kívülről, és ment a negyedik Button után, a harmadik Ricciardo volt.

 

 

A Vettel-Alonso csata öt körrel a vége előtt jutott csúcspontjára, kanyarokon át egymás mellett mentek, végül Vettel belülről ment el ott, ahol előtte kívülről előzte őt Alonso. A rádióban közben mindketten a másikat szidták. Vettel azt mondta, a spanyol leszorította őt, a másik meg azt, hogy Vettel illegálisan használta az állítható hátsó szárnyát, a DRS-t. (Nem használta illegálisan.)

 

https://www.youtube.com/watch?v=S1LUwshncmE

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A 2 héttel ezelőtti futamban az Alonso Vettel páros küzdelme volt jó. Remélem a most hétvégi futam jobb lesz,mert kezd unalmassá válni megint, csak most Rosberg-Hamilton verseng egymással...

Link to comment
Share on other sites

Nem a szikrák, hanem a biztonság javítása miatt módosít az FIA

 

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, 2015-től biztonsági okokból helyeznek titánból készült csúszólemezeket a Forma-1-es autók aljára, és nem azért, hogy a fenéklemez alól felcsapó szikrákkal látványosabbá tegyék a sportot.

 
FIA-log%C3%B32-xpb.jpg FIA (Fotó: Moy / XPB Images)

 

Az Osztrák Nagydíj pénteki szabadedzésén Nico Rosberg és Kimi Räikkönen versenyautójára is felszerelték azokat a titánlapokat, melyeket 2015-től minden csapatnak használnia kell. Az eddig információk alapján a Stratégiai Munkacsoport többek között ezzel a megoldással szerette volna még látványosabbá tenni a Forma-1-et, az autók ugyanis a változtatásnak köszönhetően az 1980-as, 1990-es éveket idézve ismét szikrákat szórhatnak. Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil Szövetség versenyigazgatója azonban elárulta, egészen más okai vannak a változtatásnak.

 

"Az új elemek könnyebb anyagból készülnek, mint elődeik" - idézi a brit szakember szavait a motorsport.com. "Ezek a lemezek eddig nehézfémből készültek és az anyaguk rendkívül ellenálló volt, a csapatok pedig arra a pontra helyezték őket, melyen a vastagságot mérjük. A fém nagyon nehéz, és, ha darabok válnak le róla, az komoly problémákat okozhat. Belgiumban két olyan defektet is láthattunk, ami azért történt, mert ezek a fémdarabok a kerékvetőn maradtak. Legrosszabb esetben az is előfordulhat, hogy ezek a levált fémdarabok eltalálnak valakit" - teszi hozzá.

 

A módosítás oka tehát a versenyzők biztonságának javítására és nem a sport látványosabbá tételére vezethető vissza - teszi egyértelművé Whiting, majd azt is elárulja, hogy a módosítások a versenyautók leszorítóerejére is hatással lesznek. "A titán két, két és félszer gyorsabban használódik el, mint az a fém, amit a csapatok most alkalmaznak, tehát változtatni kell az autók hasmagasságán, hogy elkerüljük a túlzott elhasználódást, szóval a csapatok nem bírják úgy földöz szorítani versenygépeiket, mint manapság" - folytatja érvelését a versenyigazgató.

 

Nyilatkozata végén a sokat emlegetett szikráról is beszél. "A módosítás harmadik hatása az lesz, hogy sokkal több szikrát látunk majd, mint eddig, ez pedig egyesek szerint sokkal látványosabbá teszi a versenyeket" - zárja gondolatait Whiting. Az FIA-t a fenti magyarázat megjelenése előtt több alkalommal is támadták a titánlemezek bevezetése miatt, mondván ismét mesterséges megoldással akarja vonzóbbá tenni a sportot. Eközben néhányan azt is tudni vélik, hogy a módosítást elsősorban a Red Bull ellenfelei támogatták, a címvédő alakulat ugyanis az elmúlt években előnyt tudott kovácsolni az autó hasmagasságának rendkívüli dőlésszögéből - ez az előny a módosításokkal elvész.

 

telesport.boxutca

Link to comment
Share on other sites

Német Nagydíj eredmények:

 

2lvda4x.png

Nagyszerű verseny volt a Német Nagydíjon sok előzéssel, szerencsésen megúszott balesettel, koccanásokkal, több meleg pillanattal. Rosberg nyert, és újra ellépett kicsit a pontversenyben.

Rosberg tisztán eljött a rajttól, mögötte viszont Massa újra bajba került: Magnussen a belső íven, kiszámíthatóan ment, a brazil ráhúzta a kormányt, és felborult. Semmi baja nem lett, az autó sem tört össze nagyon, jött a biztonsági kocsi néhány körre.

 

Nagyszerű verseny volt a Német Nagydíjon sok előzéssel, szerencsésen megúszott balesettel, koccanásokkal, több meleg pillanattal. Rosberg nyert, és újra ellépett kicsit a pontversenyben.

Rosberg tisztán eljött a rajttól, mögötte viszont Massa újra bajba került: Magnussen a belső íven, kiszámíthatóan ment, a brazil ráhúzta a kormányt, és felborult. Semmi baja nem lett, az autó sem tört össze nagyon, jött a biztonsági kocsi néhány körre.

 
felipemassa_nemetnagydij2014_mtiap.jpg
 
 

Az újraindulás után Rosberg maradt az élen, nyomában Bottassal és Vettellel, Ricciardo a Massa-balesetnél lement a pályáról a bukótérbe, és visszaesett. Hamilton viszont a 20. helyről indulva remekül jött fel, hamar a top 10-be ért, ahol Ricciardo Red Bullja fogadta, amin nem tudott egyszerűen túljutni.

 

Mindketten beérték Raikkönent, Ricciardo gyorsan el is ment a finn mellett, Hamilton viszont néhány körre beragadt. Végül a hajtűkanyarban mindkettejüket egyszerre fékezte ki, bár annyira későn lassított, úgyhogy beleszúszott a Ferrariba, amiről letört egy szárnydarab.

A 16. körben a boxkiállások miatt Hamilton már második volt, igyekezett kitolni első kerékcseréjét, hogy ledolgozza a hátrányát.

Közben Raikkönen ismét satuba került, ezúttal Vettel és Alonso zárta be, előbb a világbajnok csúszott bele, ami miatt Alonsónak koccant, és a másik oldalról is lehullott egy darab az első szárnyról.

Hamiltont Bottas a friss gumin simán visszaelőzte, majd az angol kerékcseréje után Buttonnal is ütközött: a mclarenes belefordult a Mercedesbe, mert nem láthatta a holttér miatt, hol van pontosan a pályán ellenfele. Hamilton meg nem tudta, hogy Button nem látja őt, így történt a kis baleset, aminek következményeképp a Merciről letört a bal oldali szárny mintegy negyede. A kár akkora viszont nem lett, hogy le kelljen cserélni az alkatrészt.

Biztosan tartotta vele a második helyet, majd 25 körrel a vége előtt jött gumikért, és az ötödikről kezdhette meg a felzárkózást, újfent. Rosberg, Bottas, Alonso, Vettel maradt előtte a hajrá kezdetén. Ismét előre jött, ám újra ki kellett mennie kerékcserére, ezúttal a harmadik helyről esett vissza, de már csak negyediknek.

Az 50. körben sokat ledolgozhatott volna a hátrányából, ha jön a biztonsági kocsi: Sutil a célegyenesre fordulva pördült meg, az autó lefulladt, és a pályán maradt. Nagyon veszélyes helyen volt, de két kör gondolkodás után három pályamunkás beszaladt, és kitolta. Bátor akció volt, mondhatni kissé felelőtlen, bár valószínűleg minden pilótának szóltak, veszélyhelyzet van a kanyar után, és a sárga zászló is érvényben volt.

Újabb forró pillanat akadt, amikor Kvjat Toro Rossója kigyulladt a hajtű utáni bukótérben, és az orosz nem tudott azonnal kiszállni. Másodpercek múlva szerencsére sikerült neki, de eléggé megijedthetett, dühösen verte a szalagkorlátot.

 

A pályán Alonso boxkiállásával hamar újra harmadikként találta magát Hamilton, és mehetett Bottasra. A spanyol Ricciardóval küzdött, körökön át oda-vissza előzték egymást, míg a spanyol végül elment.

Hamilton nem bírt Bottasszal, a finn egyszerűen nem volt lassabb, sőt, az angol támadási pozícióba sem került, egyetlen előzési kísérlete sem volt.

Rosberg simán nyert, Bottas második, Hamilton harmadik lett, a német 14 ponttal ellépett a világbajnokságban. Vettel megverte Ricciardót, aki Alonso mögött futott be.

Egy hét múlva Magyar Nagydíj.

 

 

index.sportgéza

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Számomra ez volt az egyik legrosszabb szezon mióta követem, illetve rajongója vagyok ... ( vagy voltam?? ) ... nem tudom ...

Nem a hang, illetve, de ... kicsit. Csúcskategória, én arra vágyom, hogy brutálisan erős motorok legyenek, és fülsiketítő hangjuk legyen, hogy mindenki tudja, aki nem is érdeklődik, hogy ezek a SZÖRNYEK jelentik a csúcsot !!! Mert ezeknek szörnyeknek kellene lenniük, félelmetes gépeknek!

Ehelyett idén mást kaptunk ... érdekes, jó dolog az újítás, de ez az egész nekem már nagyon mű, már 1-2 éve elkezdtem ezt érezni, de idén teljesedett ki bennem...

 

Ahogy Palik Laci mondta, anno, nekem is az a véleményem az idényről, előző idényekről ... : " Adják vissza az én kis Forma 1-emet ... " :(

 

Jules ... vele is jó ég tudja mi lesz, csak imádkozunk és reménykedünk ... várunk! C'mon Jules !!!

 

Idei év számomra egyetlen megmaradt momentuma, amire talán később is emlékezni fogok, íme :

 

vett-raik-alon_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

 

Nem mellesleg újra át kell élnem, hogy a kedvencem jövőre vagy talán már többé nem versenyez a királykategóriában ( ?? ) ... bár jelenleg talán kicsit örülök is de mégis ...

Remélem a hosszútávú versenyeken sokat láthatom még majd.

 

Viszlát Adrian !

 

04sutil1.jpg

Edited by Jaire
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...
  • 2 years later...

Lassan-lassan ébredezik a 2018-as szezon. Megkezdődtek a bemutatók, egyelőre ez az egyetlen jó hír.

Kénytelenek vagyunk megszokni a HALO-t az autókon (a hivatalos neve még várat magára), illetve meg kell barátkoznunk, hogy nincs több rajtrácslány.

Helyettük gyerkőcök jönnek az utánpótlás szériákból, amivel nekem nincs személyesen problémám, de hagyhatták volna a pályákat saját maguk eldönteni mit is akarnak, egyfajta választási lehetőség.

Na de tekintsünk pozitívan, hátha kapunk egy izgalmas szezont és nézzük is az idei első két fecskét akik leleplezték a 2018-as konstrukciójukat, amelyek természetesen csupán egy alapot adnak, mert még rengeteget fognak változni a tesztek során.

 

Haas VF-18

002.jpg

Williams FW41

003.jpg

 

Szívesen elolvasnám a véleményeteket az autókról, szabályokról, illetve magáról a szezonról, illetve az egész F1-ről, szerintetek, hova tart, mi lenne a jó irány, stb, stb.. ?? :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...