Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

hát ha ez lesz évvégéig akkor hozzákell szoknom egy 2004-es évadhoz .

amúgy én őszintén megmondom h nem szeretnék egy button/barichellot vb-nek, egyiket sem tartom top pilótának.

és sztem az első 3 futamot a brawn behúzza és utána már nehéz lesz őket utolérni mert akkora pontelőnyük lesz.és most következik a lényeg, talán jobb lett volna idén bevezetni az éremrendszert, mert az egy dolog h esetleg utolérik a brawn gp-t a gyorsaságban, de megis kell őket előzni

Link to comment
Share on other sites

Egy nagyon korrekt nyilatkozat Hamiltontól:

 

Lewis Hamilton (15. rajtkocka - váltócsere miatt a 20. helyről indul):

"Az időmérő első etapjában a második gyorskörömön valami eltört az autó hátuljában, mint később kiderült, a váltó ment tönkre, és sajnos nem is tudtam folytatni a kvalifikációt. A versenyen ettől függetlenül mindent megteszek, biztosan izgalmas lesz. Gratulálok Jensonnak (Button) és a Brawn csapatnak, egész hétvégén remekül dolgoztak, és vasárnap még rengeteg örömben lehet részük."

 

Heikki Kovalainen (14. rajtkocka):

"Az autó egyensúlya jó volt, ám mégsem volt elegendő tapadásunk, hogy kihozzuk magunkból a maximumot. A csapat nagyon keményen dolgozik, és az elmúlt hetekben sikerült is előrelépnünk. Bízom benne, hogy hamarosan visszatérhetünk az élmezőnybe."

 

 

És még egykét nyilatkozat:

 

Nico Rosberg (5. rajtkocka):

"Az legyen a legnagyobb bajunk, hogy egy kicsit csalódottak vagyunk az ötödik hely miatt! Az autót egész hétvégén jól lehetett vezetni. Jó pozícióból várhatjuk a versenyt, talán még jobból is, mint azt korábban gondoltuk volna. A leggyorsabb csapatok között vagyunk, de arra azért kíváncsi leszek, ki mennyire volt megtankolva. Szerencsére a rajtrácson körülöttünk lévők közül nem sokan használják a KERS-t. A gumiknak vasárnap jelentős szerepük lesz, de szerintem jó stratégiát választottunk a futamra ahhoz, hogy eredményes versenyünk legyen."

 

Kazuki Nakadzsima (13. rajtkocka):

"Elég jó lett volna az autó ahhoz, hogy bejussak a Q3-ba, csak sajnos elkövettem egy apró hibát, ami miatt pozíciókat vesztettem. De szerintem még így is jó helyzetben vagyunk, csak nagyon kell figyelnem holnap, és nem szabad rontanom. Mivel ez lesz az első verseny, sok történésre számítok."

Timo Glock (6. rajtkocka):

"Egy kicsit küszködtünk a második és harmadik szabadedzésen, nem sikerült megtalálni az egyensúlyt, de keményen dolgoztunk a megoldáson és végül sikerült olyan beállítást találni, ami jó irányba vitte a dolgokat. Azt hiszem, egy kis finomhangolással előrébb tudtunk volna végezni, mindössze egy tizedre vagyunk a harmadik helyezettől, de nagyon bizakodó vagyok a végeredménnyel kapcsolatban. Az autó nagyon jól viselkedik, és egyáltalán nem vagyunk lemaradva, úgyhogy majd meglátjuk, mi lesz holnap a stratégia szempontjából. Nagyon elégedett és bizakodó vagyok."

 

Jarno Trulli (8. rajtkocka):

"Nagyon nehéz időmérő volt számomra. Sokkal többet vártam a mai naptól, úgyhogy csalódott vagyok. A versenyen természetesen olyan keményen harcolok majd, ahogy csak tudok, de nem tudom, mire számíthatok, mert az autó teljesen máshogy viselkedett az időmérőn, mint az utolsó szabadedzésen. A gumik egyszerűen nem melegedtek fel kellőképpen és egy kicsit csúszkáltam is. Ezen kívül a fékekkel is volt valami probléma, úgyhogy tényleg nehéz volt."

 

Pascal Vasselon - karosszériáért felelős főmérnök:

"Az eredmény összességében csalódás, mert sokkal többet reméltünk az időmérőtől. Arra számítottunk, hogy előrébb leszünk a rajtrácson, de ne feledjük, hogy a Q3-ban már a stratégia is szerepet játszik. Könnyű volt eldönteni, melyik gumit használjuk az időmérőn, a szuperlágy keverék egyértelmű választás volt, de a versenyen más a helyzet. A futamra való gumiválasztás nagyobb kihívás, de van időnk megvizsgálni a helyzetet."

 

Sébastien Buemi (15. rajtkocka):

"Elég pörgősen mennek a dolgok egy időmérőn. Kihajtasz, visszajössz, gumit cserélsz, megint kimész. Szerintem jó munkát végeztünk, csak fél tizedmásodperccel maradtunk le a Q2-ről. Elégedett vagyok, mert tegnap óta sokat fejlesztettünk az autón. Fiatal korom ellenére úgy gondolom, hogy végre fogom tudni hajtani a rám bízott feladatot."

 

Sébastien Bourdais (19. rajtkocka):

"A csapat szempontjából közelebb voltunk a Q2-hez, mint arra korábban számítottunk, mivel Seb épp hogy csak lemaradt a 15. helyen álló McLarentől. Az én autóm sem volt túl rossz, a baj az volt, hogy a második gyorskörön hibáztam, a harmadik nekifutáshoz pedig nem tudtam eléggé felmelegíteni a gumikat. Nem lesz könnyű a versenyen így, hogy utolsóként rajtolok, de annyit előzök majd, amennyit csak lehet. Remélem az idei futam is lesz annyira eseménydús, mint a tavalyi."

 

Robert Kubica (4. rajtkocka):

"Nagyon boldog vagyok a negyedik hellyel! A szabadedzések után, ez több mint amire számítottunk. Sikerült fejlődnünk az autóval, én pedig tudtam menni néhány valóban jó kört, különösen a Q2-ben. Sajnos a Q3-ban, a második gyors körömnél Nico egy kicsit lesodródott előttem a 14-es kanyarban, amivel egy kis piszkot hozott a pályára. Emiatt a gumik vesztettek a tapadásukból a hátralévő néhány kanyarban. Valószínűleg megszerezhettem volna a harmadik helyet, de így is elégedett vagyok a teljesítményemmel."

 

Nick Heidfeld (11. rajtkocka):

"Minden szabadedzésen fejlődtünk az autóval, így az időmérő rendben volt. A Q2 utolsó körében egészen az utolsó szektorig rendben volt minden, ami nem sikerült jól, főleg az utolsó kanyar, ahol nagyon túlkormányzott volt az autó. A 11. hely természetesen nem az, amit a bíztató téli tesztek után célul tűztem ki, de annyiból jobb, mint a tizedik hely, hogy szabadon dönthetünk az üzemanyag szintről. Jó versenyben és néhány pontban reménykedem. A KERS közvetlenül a rajt után adhat némi előnyt, de nem túl hosszú az egyenes az első kanyar előtt."

 

 

Kimi a kilencedik rajtkocka ellenére is bizakodó.

Rosberg: Az ötödik rajtkockával sem lehetek csalódott

Massa: "Ha így folytatják, már a szezon közepén világbajnokok lehetnek Brawnék."

Barrichello sajnálja, hogy lemaradt az első rajtkockáról

Alonsót nem lepte meg a gyenge időmérős teljesítmény."Nem meglepetés az eredmény. Látva a hétvége alakulását, tudtuk, hogy nagyon nehéz lesz bejutni a Q3-ba. Majdnem sikerült, végül a 12. helyet szereztük meg. Tovább kell azonban dolgoznunk, mert jelenleg nem vagyunk elég gyorsak"- nyilatkozta Alonso az időmérőt követően az autosport.com-nak.

 

A kétszeres világbajnok úgy gondolja, kaotikus futam kell ahhoz, hogy jó eredményt érjen el vasárnap: "A tavalyi egy kissé zűrzavaros futam volt, amiből a végén sikerült jól kijönni. Hogy holnap ismét a negyedik helyen végezhessek, hasonlóan kaotikus versenynek kellene lennie. Ebben reménykedünk, mert ha sima futam lesz, nagyon hátul fogunk végezni. A hétvége eddig elég rosszul sikerült, úgyhogy a 12. hely nem is olyan gyászos"- igyekezett optimista maradni Fernando Alonso.

Link to comment
Share on other sites

RÖVIDHÍR - A Williams csapata panaszt nyújtott be a Ferrari és a Red Bull Racing versenyautóinak bizonyos aerodinamikai elemei miatt az Ausztrál Nagydíj időmérőjét követően.

 

Arról egyelőre nincsenek információk, hogy mi a "feljelentés" pontos tárgya. A történet külön érdekessége, hogy csütörtökön pont a Ferrari és a Red Bull Racing csapata volt az, akik hivatalosan is kérték a Williams diffúzorainak felülvizsgálatát.

 

A Toyota csapatát autóik flexibilis hátsó szárnya miatt már megfosztották a Melbourne-ben elért kvalifikációs eredményeiktől.

 

tyű mi van itt ... mindenki feljelent mindenkit ,gyönyörűen kezdődik ez az év is hála a szabálymódosításoknak...

 

Toyotát nem értem , ez a flexibilis szárny botrány egyszer már kirobbant a Ferrarinál is csak az első szárnyakkal,akkor szépen be is tiltották ,nem értem miért kísérleteztek akkor is vele...

Link to comment
Share on other sites

itt van h ki hány kiló

 

1. Lewis Hamilton 655

2. Heiki Kovalainen 690,6

3. Felipe Massa 654

4. Kimi Raikkonen 655,5

5. Robert Kubica 650

6. Nick Heidfeld 691

7. Fernando Alonso 680,7 oh

8. Nelson Piquet 694,1

9. Jarno Trulli 660

10. Timo Glock 670

11. Sebastien Bourdais 662,5

12. Sebastien Buemi 675,6

14. Mark Webber 662

15. Sebastian Vettel 657

16. Nico Rosberg 657

17. Kazuki Nakajima 612,5

20. Adrian Sutil 684,5

21. Giancarlo Fisichella 689

22. Jenson Button 664

23. Rubens Barrichello 666,5

Link to comment
Share on other sites

na erre nem fogadtam volna ...

 

10 kg különbség a ferrarik és a brawn autók között , hát ezt nem gondoltam volna ... ha a rajtnál minden sima lesz és az élen maradnak ,akkor rá tudnak húzni még néhány kört a többiekre és akkor tényleg lehetetlen lesz utolérni őket.

Link to comment
Share on other sites

tyű mi van itt ... mindenki feljelent mindenkit ,gyönyörűen kezdődik ez az év is hála a szabálymódosításoknak...

 

hát igen... vannak emberek akik nem tudnak veszíteni, és más autójában keresik a "hibát" nem a sajátjukban.

 

Hát igen, ez az amire számítani lehetett.

ha már Brawn Mercedes akkor Baricselló' mindenképpen, de azért a fiatal szőkegyerek, az a Sebastian Vettel is "pokolian" jól ment.

 

Alonso szempontjából semmi változás nincs :) Ugyanúgy kezdődik ez az év is mint az előző.

 

Egy dolognak viszont örülök, végre nem a Ferrari meg a Mclaren áll az élen.

 

ps2fan: valszeg a súlyelosztás miatt.

Link to comment
Share on other sites

hát ha a kiskapuk kijátszását csalásnak nem is lehet nevezni ,mindenesetre nem egy fair dolog ,attól függetlenül ,hogy mindegyik csapat csinálja...

 

erre a legjobb példa most a Toyota flexibilis szárnyai , a Brawn GP, Williams diffúzorai ,stb... de hogy Ferrari és Red Bull milyen aerodinamikai elemeket használt ,ami a Williams szerint szabálytalan ,azt nem tudom ... mindenesetre ők is trükköznek rendesen...

 

Egyedül talán a McLaren neve nem merült fel ,amin csodálkozom ,mert amikor valami botrány van ,abban általában benne vannak :D , legalábbis tavaly ez volt a tendencia ... idén meg egyszerűen nem megy a szekér ,habár szerintem azért fel fognak támadni és korai lenne még temetni őket ,ahogy a Ferrarit is Danieels.

Link to comment
Share on other sites

Én nem temettem a ferrarit sem és a többi csapatot sem, az időmérőről beszéltem.

 

Az, hogy mi lesz a futamon, az egy másik kérdés.

Taktikáról is kicsit feleslegesnek érzem a beszélgetést: hiszen, ahogy mondták a legnagyobb taktikus a Brawn Gp-t vezeti, és a súlyokból is kiderült hogy ők a legnehezebbek, szóval ha minden simán megy, eső és hiba(versenyzői,technikai) nélkül, akkor a Brwan Gp nyer, de én azért még bízom Vettel-ben, és Alonso-ban.

 

Kimi nyilatkozata nagyon tetszett :lol: lényege: nem azért jöttem el a versenyre hogy második legyek.

Link to comment
Share on other sites

sziasztok

 

aki leszeretné tölteni az Időmérőedzést az innen letudja...

http://www.pirateclub.hu/index.php?showtopic=6180983&pid=1343126754&st=0entry1343126754

 

nagyon kíváncsi leszek a hnapi futamra, remélem azért Massa odafér majd a dobogóra...:)

 

üdv.

Link to comment
Share on other sites

Üdv

Most értem haza megnéztem a súlyokat hát teljesen elképedtem....

Néhány futamig még biztosan ilyen nagy előnye lesz a brawn gp-nek de a ferrari biztos felfog jönni ha másra nem lesz jó egy 2. hely konstruktőriben meglehet

Kimiben bízom h izgalmas előzésben gazdag futamokat fogunk majd látni :)

Na meg Vettel az igen szép lesz :D

 

Link to comment
Share on other sites

Amúgy nem Brawnék a legnehezebbek. Kimice eléggé hülye sorrendbe tette közzé a súlyokat. a Legnehezebb Piquet 694 kilóval.

 

[qoute]hát igen... vannak emberek akik nem tudnak veszíteni, és más autójában keresik a "hibát" nem a sajátjukban.

 

Ezt most kinek céloztad? Alapnak? mertha neki, akkor nem igazán értem, hogy mért írtad, hisz nem volt benne semmi olyan, amire írhattad.

Link to comment
Share on other sites

Jaaaaa, vágom! Bár a Williamst nem igazán értem, hiszen a ferrari elött végzett az időmérőn. de nem biztos, hogy pusztán azért jeletnik föl, mert jobb az az autó. de bármi lehet.

Link to comment
Share on other sites

Mindig vannak kételkedők, őszintén szólva bennem is volt/van egyfajta kétely a Brawn GP-vel kapcsolatba, de mivel ki is vizsgáltál, nincs semmi.

De nem lepett meg ez a teljesítmény, mert ugye a munka folyt a gyárban. Ferka tuti feljön, de nagyon szoros a mezőny. Szóval bármi lehet.

Egy kaotikus futam is előfordulhat .... lásd tavaly .... ;)

Link to comment
Share on other sites

Itt egy érthetőbb, a rajtfelállás sorrendjében lévő súly táblázat:

 

1. Jenson Button 664.5kg

2. Rubens Barrichello 666.5kg

3. Sebastien Vettel 657kg

4. Robert Kubica 650kg

5. Nico Rosberg 657kg

6. Felipe Massa 654kg

7. Kimi Raikkonen 655.5kg

8. Mark Webber 662kg

9. Nick Heidfeld 691.5kg

10. Fernando Alonso 680.7kg

11. Kazuki Nakajima 680.5kg

12. Heikki Kovalainen 690.6kg

13. Sebastien Buemi 675.5kg

14. Nelson Piquet 694.1kg

15. Giancarlo Fisichella 689kg

16. Adrian Sutil 684.5kg

17. Sebastien Bourdais 662.5kg

18. Lewis Hamilton 655kg

19. Jarno Trulli 660kg

20. Timo Glock 670kg

 

 

A Toyota nem fellebbez, és módosítja szabálytalan szárnyát

 

Ausztráliában az FIA technikai megbízottjai, illetve a melbourne-i versenybírák úgy ítélték meg, hogy a Toyota versenygépein a hátsó szárny felső eleme extrém módon hajlékony, vagyis nem felel meg a technikai szabályzatban előírtaknak.

 

Más

 

RÖVIDHÍR - Ausztráliai idő szerint nem sokkal éjfél előtt visszavonta a Williams a Ferrarit és a Red Bull Racinget érintő panaszát, amit a melbourne-i kvalifikációt követően nyújtott be a versenybíráknak.

 

ove-i istálló egyelőre nem fűzött magyarázatot döntéseihez. Az autosport.com információi szerint a fent említett két csapat versenygépein az oldalszekrények elülső részét, vagyis a légbeomlők kialakítását kritizálta írásban a Williams.

 

 

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Fellebbviteli Bírósága a Kínai Nagydíj előtt, április 14-én tárgyalja majd a diffúzor-ügyet, és valószínűsíthető, hogy még aznap ítéletet is hoz arról, hogy a Williams, a Toyota és a Brawn GP autóinak diffúzora megfelel-e a 2009-es szabályoknak.

Link to comment
Share on other sites

Üdv

Azért nem minden az időmérő emlékezzünk csak h tavaly mi volt a magyar nagydíj időmérőjén enyhén kikapott a ferrari

Aztán 1 jó Massa rajt és elverte nem kicsit a mezőnyt csak hát az a fránya motorhiba :(

 

amúgy ha kiminek kijön a lépés akkor meglehet a dobogó

Teljesen egyetértek

Link to comment
Share on other sites

Egy tény van, az, hogy egyelőre a Brawn GP a leggyorsabb, de a 2 Red Bullt sem írnám le, simá 3-4 lehetett volna, ha Webber nem hibázik a végén, pedig egész hétvégén gyorsabb volt ... Sajnos Toyotás reményeim elszálltak, de majd jövőhéten Malajziában :)

Remélem azért Kimi mutat valami szépet, nem úgy mint tavaly ... :D Bár akkor is jól, ment 2 hibát leszámítva .. :)

Legyen már reggel :D

Link to comment
Share on other sites

Ezt Vettel elszúrta ... Mindkettejük versenyének annyi.

De Barichello volt ma gyenge ... nem érdemelte meg ezt a 2. helyet. De szerencse ....

Ferrari, hát ma szégyen .... Hamilton is szépen ment, megérdemelte.

Toyota visszahozta a sírból :)

Buttonnak a legnagyobb grat, megérdemelte, ráfért már nagyon :)

Link to comment
Share on other sites

ez állat verseny volt.

grat a brawn-nak, barichello ma egy nagy szar volt, és így is második pfff.

a ferrari nemtom megint mit akart a taktikával, egyedül massa volt az egész csapatból aki tudta hol a helye.

vettel kubica esethez meg kár érte, lehet kubica elkapta volna buttont

 

hamilton azért megmutatta h nem véletlenül lett tavaly vb.

amúgy meg amit manipuláltak a sc-ral h button még kitudjon menni az azért csúnya volt

Módosította Gabi89
Dupla post.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...