Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

szerk.: halkan jegyzem meg, hogy ha a Brawn csapat tartja a formáját, és nem húzzák meg őket 14-én akkor Barichellonak ugyanaz lesz a dolga, mint ferrarisként,: Button-t segíteni tízezerrel, azért mert x évvel idősebb, és tapasztaltabb nem azt jelenti hogy ne ő lenne a második számú

 

hát én szerintem meg Brawn nem fogja ezt csinálni, okosabb ember ennél.

Igazából nekem sem tetszett ez a megnyilvánulás, mert Vettel sokkal jobban teljesített eddig mint Barichello.

 

Alap: Egy futamgyőzelem még nem jelenti azt, hogy Button vb-re termett. :) Majd ha a következőt is így nyeri meg, meg az azutánit is akkor már tényleg vb-re termett "fiatalember" fog autó versenyezni a Brawn GP-nél.

(Bár, ha azt nézzük, szinte mindenki így kezdte: hibátlanul végig ment egy versenyen, megnyerte.)

 

------

 

Érdekes volt, Alonso nyilatkozata reális volt teljesen, Piké meg belevitt egy kis színt a Maláj nagydíjjal kapcsolatban.

Link to comment
Share on other sites

Töltöttem fel Michael Schumacher-ről egy dokumentumfilmet, aki letöltené, az itt megteheti:

http://www.pirateclub.hu/index.php?showtopic=6182606

 

A hétvégi versenyről annyit, hogy Button megérdemelte a győzelmet, Rubens-nek pedig az ölébe hullott a második hely, és ha nem figyel jól, itt is másodhegedűs lesz, mint a Ferrari-nál volt! :D

Link to comment
Share on other sites

hát én szerintem meg Brawn nem fogja ezt csinálni, okosabb ember ennél.

Igen valóban Brawn az egyik legokosabb ember jelenleg az F1-ben és a legnagyobb taktikus. DE mikor Bari másodhegedűs volt és Schumachert támogatták mindenben ő is ott volt és nagy szerepe volt benne. Más kérdés, hogy Schumi valóban jobb volt nála ;)

Link to comment
Share on other sites

amúgy ez a barichello elmehetne már a sunyiba, sosem tartottam nagy pilótának, de buttont sem és azért nincs akkora különbség kettőjük között.

a vicces az h most barichello élvezi a győzelem ízét, bezzeg fél éve mindenkit elküldöt a k.rva anyába mert kifelé állt a szénája.az egyetlen ember aki hasznot húzott a gazdasági válságból

Link to comment
Share on other sites

hát én szerintem meg Brawn nem fogja ezt csinálni, okosabb ember ennél.

 

ez egy kis ellentmondás, mivel mindenki tudja hogy milyan nagy taktikus, de pont ő volt az aki megcsinálta ugyanezt Schumachernél, és mitn tudjuk bejött neki

 

Button gyorsabb Barichellonál, lehet hogy tapasztalt meg jó tesztelő, de ez csak amellett szól, hogy második számú legyen végig, ha csak a mostani versenyt nézzük, gyorsabb kocsija volt, és verseny szituációban egyszerűen képtelen volt kontrollálni az autót, gyakorlatilag három embernek tette tönkre a versenyét

van aki erre születik

 

sokan azt hitték hogy Massánál ugyanígy van minden, de a tavalyi idényt nézve kitörni látszik ebből

 

Link to comment
Share on other sites

A melbourne-i pálya nem éppen arról híred, hogy olyan nagyon könnyű előzni. Utolsó helyről a 3. helyre máshogy nehéz feljönni Ausztráliában.

Egy Monza, Bahrein, Interlagos teljesen más, mert ott aránylag könnyebb előzni. Ha szeretik, ha nem, szépen ment :)

 

Na, azért az új aerodinamikai kittel szerelt járgányok felborították a korábbi tendenciát, és most volt előzés bőven! Az pedig, h hogyan került az utolsó helyről a harmadikra, ne beszéljünk! Úgy látom, folytatódik a tavalyi, és az előtti év tendenciája, miszerint mindenáron bajnokot akar avatni belőle az FIA. Ezzel nem azt mondom hogy nem jó pilóta, csak azt, hogy az ügyessége kevés lett volna ahhoz, hogy dobogóra állhasson ;) . Úgy mint ahogy tavaly is...

Link to comment
Share on other sites

Na, azért az új aerodinamikai kittel szerelt járgányok felborították a korábbi tendenciát, és most volt előzés bőven! Az pedig, h hogyan került az utolsó helyről a harmadikra, ne beszéljünk! Úgy látom, folytatódik a tavalyi, és az előtti év tendenciája, miszerint mindenáron bajnokot akar avatni belőle az FIA. Ezzel nem azt mondom hogy nem jó pilóta, csak azt, hogy az ügyessége kevés lett volna ahhoz, hogy dobogóra állhasson wink.gif . Úgy mint ahogy tavaly is...

Nem azt mondom, hogy lehetetlen, de ha eljutunk egy nem utcai pályára, illetve egy gyorsabb pályára, pl Bahrein, ott a Kers sokkal nagyobb előny lesz, nagyobb féktáv, hosszabb egyenesekben.

Most nem Hamiltont nyomták, hanem a 2 Brawn-t ;) Hamilton is jól jött ki, de ez a verseny .... :)

 

finep: LOOOOOOOOL :D

Link to comment
Share on other sites

Mivel sokan annyira jól belejöttek Rubens Barrichello szapulásába, azért néhány dologra én is reagálnék:

 

ha olyan hatalmas sztárpilóta lenne akkor nem lett volna olyan egyértelmű ,h Schumit kell segítenie ... nem lehet mindent a ferráris éveire fogni...

Ne keverjük már össze az okot az okozattal! Azért nem lett Rubensből sztárpilóta, mert rengeteg évet vesztegetett el feleslegesen Schumacher mellett. És nem fordítva! Vagyis nem azért volt második számú pilóta, mert rosszul vezet autót.

 

ez a huszonéves Vettel egy gyengének tartott autóval is tudott bizonyítani ,míg ő a hondánál csak vegetált és várta a nyugdíjat... :D

Hát ha Vettel is a Hondánál lett volna, ő is csak vegetált volna tavaly. Azt azért szerintem Te sem gondoltad komolyan, hogy a gyenge Toro Rossohoz képest a Honda olyan fantasztikus autó volt és csak azért nem nyertek VB-címet a Hondások, mert Barrichello vezette az autót.

Szerintem itt megint kevered az erősorrendet. A Viszonylag gyenge Toro Rossohoz képest a Honda még gyengébb volt. Ezért tudott Vettel néhány jobb eredményt is elérni. Ha ő is egy Hondában ült volna, ezt nem valószínű, hogy ezt meg tudta volna tenni.

 

Button gyorsabb Barichellonál,...

Ezt miből gondolod? A teszteken általában Rubens volt a gyorasbb és a mostani versenyhétvégén a versenyt és az időmérőt 3. szektorát leszámítva végig ő volt a gyorsabb.

Egy másik dolog: Tavaly Barrichello 11 pontot kapart össze, míg Button csak 4-et, azaz majdnem csak a harmadát. Az időmérőkön is Rubens többször szerepelt előrébb, mint Button.

 

...lehet hogy tapasztalt meg jó tesztelő, de ez csak amellett szól, hogy második számú legyen végig, ha csak a mostani versenyt nézzük, gyorsabb kocsija volt...

 

Nem mondhatnám, hogy gyorsabb kocsija volt. Brawn ez is, az is. Ráadásul Barrichello autójában valamivel több üzemanyag is volt.

Azon pedig nincs min csodálkozni és nem kell elájulni attól, hogy Button az első helyen senki által nem zavartatva jóval gyorsabb köröket futott, mint a mezőny sűrűjében, forgalomban autózó és előzgetésre kényszerülő Barrichello.

 

..., és verseny szituációban egyszerűen képtelen volt kontrollálni az autót, gyakorlatilag három embernek tette tönkre a versenyét

van aki erre születik

 

A rajtot elcseszte ez tény. De emlékezetem szerint ilyet Schumachernél is láthattunk. Arról pedig, hogy hátulról meglökte ha jól emlékszem Kovalainen McLarenje, és beleszállt Webber oldalába. Hiába nyomta padlóig a féket, ha őt is meglökték. Räikkönen esetével már lehetne vitatkozni, de szerintem versenyben előfordul ilyen. Ez alapján Kubicát is lehetne szapulni és ezek szerint ő sokkal sz@rabbul vezet autót, mint Rubens, mert sokkal inkább tönkretette az agyonsztárolt Vettel versenyét.

 

Nem vitatkozni szeretnék, mert nem is szoktam rendszeresen látogatni ezt a topikot. Csak néhány elfogult csúsztatást és elferdített tényt szerettem voln a reálisabb fényben megvilágítani.

Link to comment
Share on other sites

Ne keverjük már össze az okot az okozattal! Azért nem lett Rubensből sztárpilóta, mert rengeteg évet vesztegetett el feleslegesen Schumacher mellett. És nem fordítva! Vagyis nem azért volt második számú pilóta, mert rosszul vezet autót.

Saját döntése volt ;) Ha annyira kimagasló lenne, elmehetett volna máshova már korábban.

 

Azt, hogy Kova meglökte senki nem vitatta, de ha visszanézed, akkor látnod kell ott akart elmenni, ahol már lehetetlen lett volna. Kova kis lökése már nem számított, maximum egy hangyányit.

Semmi bajom vele, de ezen a futamon, messze a leggyengébb volt.

Most lehet jönni, hogy megelőzte Kimit és Rosberget. Igen, de milyen szituációban?? Több mint 2sec körönként.

Vettel Toro Rossoja az éved elején az egyik leggyengébb volt és hát hiába van jó kocsid, eredményeket akkor se mindenki hozza, erre a legjobb példa épp Barichello.

Link to comment
Share on other sites

Saját döntése volt ;) Ha annyira kimagasló lenne, elmehetett volna máshova már korábban.

 

Elmehetett volna, de azt ő is és a Ferrarinál is tudták, hogy annak nem sok értelme lett volna, mert a Ferrari toronymagasan a mezőny előtt járt. Ha korábban elment volna a Ferraritól, ugyanott lett volna, mint az elmúlt pár évben a Hondánál.

Schumachert nyugodtan nevezhetjük kimagasló pilótának. Ha akkoriban átült volna egy Minardiba, vajon hány VB-címet nyert volna? Ugyan ez vonatkozik Rubensre is. Így legalább néha, mikor Schumachernek megvolt már az azévi címe, hagyták nyerni. A Ferrari meggyengülése kellett ahhoz, hogy egyáltalán esélye legyen kitörni a Ferrari zsákutcájából. Amikor ez eljött, Barrichello le is lépett.

 

Semmi bajom vele, de ezen a futamon, messze a leggyengébb volt.

 

A 2. hely a leggyengébb teljesítmény??? Hát, érdekes elgondolásaid vannak. Azt hiszem sokan csak irigykedhetnek a mezőnyből arra a "gyenge" teljesítményre.

 

Vettel Toro Rossoja az éved elején az egyik leggyengébb volt és hát hiába van jó kocsid, eredményeket akkor se mindenki hozza, erre a legjobb példa épp Barichello.

 

A Hondát sem nevezném akkoriban sem jobbnak a Rossonál. Amikor Vettelnek jött az a jobb szériája, akkor meg pláne nem.

A 2. hely nem eredmény? Az egész hétvége leggyorsabb köre nem edermény? Nem értem mit vártál tőle. Talán ha lekörözte volna az egész mezőnyt Buttonnal egyetemben, az eredmény lenne? Persze ha így is lett volna, még arra is lenne valami kifogás, pl hogy csak szerencséje volt, vagy valami hasonló.

Van aki szereti Barrichellot és van aki nem. Ez utóbbiaknak tudom, nehéz elfogadni, hogy a brazil végre ott van, ahova való. Az élmezőnyben.

Link to comment
Share on other sites

Nem azt mondom, hogy lehetetlen, de ha eljutunk egy nem utcai pályára, illetve egy gyorsabb pályára, pl Bahrein, ott a Kers sokkal nagyobb előny lesz, nagyobb féktáv, hosszabb egyenesekben.

Most nem Hamiltont nyomták, hanem a 2 Brawn-t ;) Hamilton is jól jött ki, de ez a verseny .... :)

 

finep: LOOOOOOOOL :D

 

Ha hosszú az az egyenes, ha rövid, a 6,5mp akkor is 6,5mp marad. Szerintem nem lesz lényeges előny ebből. Egy gyorsabb pályán kevés nagyobb féktáv van, egy lassabbon több kisebb. A Kers így is, úgy is feltöltődik. Érdemes lesz majd figyelni, mert szerintem az összes pályán a célvonalat követő áthaladás után maximálisan fel lesz töltve a Kers.

Link to comment
Share on other sites

Jó futam volt, Vettelt nagyon sajnálom Kubi igazán kibírhtatott volna még 1-2 kanyart, simán meg volt Vettel. Button jól teljesített végig, megérdemelte, persze csak ha szabályos volt a diffúzor és 14.-én nem kapnak büntit.

Viszont ha szabályos, mások is elkezdik használni, és máris kiegyensúlyozottabb lesz a mezőny.

A kers jól teljesített, bár még nincs olyan szinten h nagy előnyt nyújtson, de kezdetnek sztem bevált.. Kár h a Mclaren kersel volt olyan mint a toyota nélküle :) Hamilton mázlis volt sztem, semmi extrát nem tett. Barichellot megbüntettem volna... Fene a mákját... Raikkonen aludt, Massábol lehetett vna még vmi, kár h megállt a masina :S

Amúgy Bari nekem sem szimpatikus, mindig csak másokat fikáz, másokra keni a dolgokat... Bizonyítani kéne, önerőből.

Remélem a többi futam is ilyen izgis lesz, kicsit kiegyensúlyozottabban...

Link to comment
Share on other sites

Ha hosszú az az egyenes, ha rövid, a 6,5mp akkor is 6,5mp marad. Szerintem nem lesz lényeges előny ebből. Egy gyorsabb pályán kevés nagyobb féktáv van, egy lassabbon több kisebb. A Kers így is, úgy is feltöltődik. Érdemes lesz majd figyelni, mert szerintem az összes pályán a célvonalat követő áthaladás után maximálisan fel lesz töltve a Kers.

Itt nem a féktávok száma számít, hanem hogy minél nagyobb sebességről lassítanak le, annál nagyobb energiát használnak el ezáltal akár 1 kanyar alatt feltöltődik, ha megfigyelted itt Melbourne-ben 2 gyorsabb szakasz van, a célegyenes, illetve a 6os 7es kanyar közötti szakasz, de ott a 7est, ha jól tudom 3. fokozatban veszik, szal ott minimális a lassulás, illetve a KERS súlya miatt lassabb pályákon inkább hátrány, ez szerintem megfigyelhető volt, Brawn, Toyota, Williams, Red Bull, illetve Kubica nem használták. Például malajziában, aki meghagyja a 2 hosszú egyenesre, az sokat nyerhet rajta, mert ugyebár az 2 külön körben számít. Na de midnegy, lényeg, hogy gyorsabb pályákon nagyobb lesz az előnye, persze csak 6.5 sec-ig.

 

A 2. hely a leggyengébb teljesítmény??? Hát, érdekes elgondolásaid vannak. Azt hiszem sokan csak irigykedhetnek a mezőnyből arra a "gyenge" teljesítményre.

Nem rossz a második hely, de kellett hozzá egy-két szerencse. Hamilton 3. vagy Glock 4. helyét sokkal többre tartom, mint Bari 2. helyét, pedig mindhármuké mázli volt.

Link to comment
Share on other sites

Briattore nyilatkozott, hogy ők is tesztelik a diffúzort, és kb. 40% plusz teljesítményt ad.

Azt mondták, ha jól haladnak vele, akkor vagy a következő versenyhétvégén, vagy az azutánin fogják használni, persze csak ha engedélyezik! :)

Hogy tudnak tesztelni, ha elméletileg teszt tilalom van?

Link to comment
Share on other sites

Hát a szélcsatornában egy a valósággal méretarányos modellel tesztelik az elemeket a kocsin. Illetve a Renault, ha jól tudom az egyik legmodernebb számítástechnikai központtal rendelkezik. Pilóták meg majd a visszajelzéseket a pénteki és szombati edzéseken elmondják.

Link to comment
Share on other sites

Räikkönen az év végén elhagyja a Ferrarit

A Ferrari pilótája több finn forrás szerint immár hivatalosan is elhagyja a Száguldó Cirkuszt és hazája bajnokságában fog versenyezni ezentúl.

Mint azt már tudjuk, Kimi Räikkönen a téli szünetben kétszer is belekóstolt a rally-ba, amit saját bevallása szerint is nagyon élvezett. Azok után többször elmondta, hogy szívesen elindulna máskor is valamelyik versenyen. Nos, ez a következő évtől már rendszeres lesz, hiszen úgy döntött, hogy sportágat vált.

 

Az Arctic Lapland Rally-n és a Vaakuna Rally-n is remekül szereplő Räikkönen navigátora, Kaj Lindström is megszólalt az ügyben, aki vállalta, hogy ezentúl is beül mellé, így a jól működő páros sem bomlik fel.

 

"Nem akartuk még elárulni, de mostmár muszáj. Sokat beszélgettünk télen a dologról. Kimi nagyon tehetséges, és van érzéke a rally-hoz is. Már akkor sokan mondták, hogy itt is megállná a helyét hosszútávon is. Végül meggyőztük, hogy azt tegye, amit valóban szeretne, ennek köszönhető, hogy már most rally autóba ül."

 

Az ügy érdekessége az, hogy Räikkönennek szerződése van a Ferrari csapatával, de úgy látszik, hogy azok a többször is felröppenő pletykák, mi szerint már 2010-ben esetleg Fernando Alonso ül a helyére, mégsem voltak alaptalanok. Räikkönen amikor csak lehetséges, említést tesz rally-s kalandjairól, legutóbb a blogbejegyzésében is megemlíti, igaz hozzáteszi azt is, hogy egyelőre csak a Forma-1-re koncentrál. A tavalyi év kudarcai után bizonyára meg akarja mutatni, hogy vissza tud vágni, és elégedetten akar végleg búcsút inteni a Forma-1-nek.

forrás: autourheilu.fi

Link to comment
Share on other sites

Szerintem azt a hivatalos szót egyelőre vedd el onnan :)

Amíg maga a Ferrari és Raikkönen nem jelenti ezt be, addig ennek nem sok a valóság alapja. Tény, hogy a célját elérte, hiszen VB lett, de 2 finn lap értesüléseit és egy olyan nyilatkozatot, amiben csak arról van szó, hogy többször ül majd rally autóba nem neveznék hivatalosnak.

Majd, ha itt fogom olvasni akkor elhiszem:

http://en.f1-live.com/f1/en/index.shtml

:)

Link to comment
Share on other sites

Briattore nyilatkozott, hogy ők is tesztelik a diffúzort, és kb. 40% plusz teljesítményt ad.

Azt mondták, ha jól haladnak vele, akkor vagy a következő versenyhétvégén, vagy az azutánin fogják használni, persze csak ha engedélyezik! :)

 

Szerintem ez a 40% irreálisan nagy érték. Ez teljesítményben kifejezve több száz lóerő. Gondoljunk csak bele! Így a köridők ha nem is 40%-kal, de több 10(!)mp-cel csökkennének. Ez lehetetlen.

Briattore ezen kijelentése inkább a "pszichikai hadviselés" része lehet.

Ha az új diffúzor csak 4-5% pluszt jelent már az is hatalmas, több tized mp-ben kifejezhető előnyt jelentene.

 

 

Raikkönen:

Nekem ő sosem volt annyira szimpatikus. De ha távozna a F1-ből, hiányozni fog.

Link to comment
Share on other sites

Magyar cég száll be a Forma 1-be

 

Magyarország piacvezető energiaitala, a HELL ezúton is megerősíti azokat a sajtóhíreket, melyek szerint előrehaladott tárgyalásokat folytat a Forma1-es Brawn GP vagy a Williams csapatának szponzorációjáról. Döntés és szerződéskötés egy hónapon belül várható.

 

Végéhez közelednek a legnagyobb mennyiségben értékesített magyarországi energiaital gyártójának tárgyalásai a Forma1-es Brawn GP-vel, illetve a Williams csapatával. A nyitott kérdés már csak az, hogy melyik csapattal működik együtt, illetve hogy névadó főszponzor vagy szponzor legyen a HELL a Forma1-ben.

 

Ezzel a döntéssel magyar tulajdonú cég jelenhet meg a Forma 1-ben, mely tovább erősítheti a Magyar Nagydíj jelentőségét is, szorosabbra fűzve Magyarország és a Forma1 közötti kapcsolatokat. A HELL már hetekkel ezelőtt megkezdte a tárgyalásokat a két csapattal, mivel a gazdasági válság nem kímélte a Forma 1-et sem. Több nagy szponzor is kénytelen volt kiszállni a versenyből. A HELL számára így ideálisnak tűnt az időzítés a tárgyalások megkezdésére.

 

„Régóta érlelődött bennünk a gondolat egy Forma 1-es csapat támogatása kapcsán. Én személy szerint mindig is szerettem volna, ha egy magyar cég is megjelenik a szponzorok között, így is képviselve az országot külföldön és itthon egyaránt. Büszkeséggel tölt el, hogy eljutottunk idáig, és a HELL lehet az, amely először megvalósítja ezt." - hangsúlyozta Tomas Grosch nemzetközi stratégiai igazgató.

 

Érdekes, de Talma meg alig talált szponzort .... Örülök neki, hogy egy magyar cég jelen lesz az F1-ben, csak így érdekes ez a 2 dolog ...

Egyébként volt már magyar reklám, igaz ha jól tudom, csak a magyar nagydíjon szerepelt, névszerint a Magyar Hírlap.

Bartels1990Lotus.JPG

 

Link to comment
Share on other sites

pont most olvastam a Hell-es dolgot ...hát részben megértem hogy a Forma 1 -nek sokkal nagyobb a reklámértéke meg ilyesmi de a másik oldalon ott van hogy az egyetlen olyan ember aki a magyar motorsport számára ért is el mostanában valamit alig talál támogatót... <_<:)

Link to comment
Share on other sites

Hali!

 

Érdekes hír ez a Helles dolog, és én ennek örülök, hogy egy magyar cég fog támogatni egy forma 1-es csapatot.

De ha jobban figyeltétek volna a híreket, akkor tudnátok, hogy Talma talált új támogatókat, és így már van tartalékmotorja! ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...