Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

Hali!

 

Jönnek-jönnek az új autók, márcsak a szezon nyitó futamnak kéne jönnie! :D

A Williamsnak nagyon szép ez a kék színe, a Renault orra meg bumfordi. A Renaultnak azért kellett a piros szín, mert Total lett az új támogatója(francia cég a Total), de eléggé furcsán néz ki rajta a piros. Több a narancssárga benne, ez Alonsonak jó, mert a csíkozásnak spanyol zászló színű beütése van. Remélem ebben az évben jól fog muzsikálni a Renault, és hozni fogja a dobogós helyezéseket.

Link to comment
Share on other sites

Az FIA megváltoztatta a biztonsági autós szabályt

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting kedden megerősítette, hogy 2009-től megváltozik a biztonsági autós szabály a sorozatban. Az idei évtől már nem zárják be a bokszutcát verseny közben, amikor a biztonsági autó behajt a pályára, helyette sebességkorlátozást vezetnek be.

 

Az előző szezonban több versenyhétvége pénteki napján a csapatok az egységes elektronikai rendszer (ECU) segítségével egy új szoftvert teszteltek, amelynek használatát most engedélyezte a szövetség. Az ECU segítségével a kormánykeréken megjelent egy üzenet a pilóták számára, akik egy gomb segítségével aktiválták a safety car üzemmódot, majd ezt követően sebességkorlátozás lépett életbe.

 

A csapatok egyébként azért szorgalmazták a 2007-ben bevezetett szabály megváltoztatását, mert eddig, amikor behajtott a pályára a biztonsági autó, bezárt a bokszutca, és csak azt követően lehetett a szerelőkhöz hajtani, miután erre engedélyt adtak. Csakhogy volt, akinek a tiltás ellenére is be kellett mennie a bokszutcába, máskülönben kifogyott volna az üzemanyag autójából, ez a manőver viszont büntetést vont maga után. Az FIA azonban azért vezette be ezt a szabályt, mert korábban a pilóták a balesetek mellett is nagy sebességgel száguldottak be a bokszutcába szervizelni, ami rendkívül veszélyes volt.

 

Mostantól nyitva marad a bokszutca a biztonsági autós periódus alatt is, amit Charlie Whiting erősített meg az FIA hivatalos internetes oldalán: "A 2007-ben bevezetett szabály rossz volt, és visszatérünk a 2006-as regulákhoz. Az egyetlen különbség az, hogy most egy minimum időt vezetünk be a bokszutcába való visszatérésre."

 

"Amikor beküldjük a biztonsági autót, az üzenet megjelenik minden autóban, majd aktiválódik a ’safety car’ üzemmód az ECU-n. Amint az üzenet eljut az autóba, tudni fogja, hogy az éppen hol tartózkodik a pályán, és kiszámol egy minimum időt a pilótának, hogy a bokszba érjen"- folytatta Whiting. "A versenyzőnek mindezt tiszteletben kell tartania, és az információ megjelenik a műszerfalon. Ha emlékeznek rá, azért zártuk be a bokszutcát, hogy a pilóták ne térhessenek nagy tempóban vissza oda. Ez most megszűnik, mivel nem jöhetnek gyorsabban annál, mint amit a kijelző enged."

 

-------------

 

Na végre! :D

Helyette kitaláltak mást, erre az ECU szabályzásos Safety car mod-ra kivácsni leszek...

Link to comment
Share on other sites

Alonso: Remélem a miénk lesz a legjobb KERS

 

Néhány nappal korábban a Renault főmérnöke, Pat Symonds elárulta, hogy a francia csapat annyira jól halad a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) fejlesztésével, hogy a rendszert valószínűleg már Melbourne-ben is használni fogják. Mindezt Fernando Alonso is megerősítette, aki azt is hozzátette, reméli, hogy a franciák szerkezete jobb lesz, mint a riválisoké.

 

A Renault egyébként egyike volt azoknak az F1-es csapatoknak, amelyek hevesen ellenezték a KERS idei évtől való bevezetését, Flavio Briatore csapatfőnök pedig nemrégiben szörnyű hibának is nevezte ezt a lépést. A kétszeres világbajnok Fernando Alonso azonban optimista, és elmondta, jó esély van arra, hogy már az első futamon is használják a szerkezetet.

"A rendszerünk igazán megbízható, problémák nélkül, jól működik. Azt gondolom, hogy a világbajnokságot a szerkezettel az autónkban kezdjük majd, de ezt azért még nem állíthatom biztosan, mert tesztelnünk kell. Ha fennáll a kockázat, hogy miatta kieshetünk a versenyből, akkor nem fogjuk használni"- nyilatkozta az Eurosportnak a spanyol pilóta, aki nagyon bízik a mérnök munkájában. "Én remélem, hogy a mi rendszerünk jobb lesz, mint a többieké."

 

A Red Bull Racing is a Renault által kifejlesztett KERS-t kapja majd, az energiaital-gyárosok ugyanis a motorcsomaggal együtt megvásárolták az idei évtől engedélyezett rendszert is. A Red Bullnál elégedettek lehetnek a franciák hatékonyságával, ennek ellenére néhány nappal korábban Christian Horner csapatfőnök úgy nyilatkozott, egyelőre még nem született döntés arról, hogy már az első versenyen bevessék-e a KERS-t. Az osztrák alola1.at-nek adott nyilatkozatában a Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko is hasonlóról beszélt: "Amint megbízható és versenyképesség szempontjából valóban előnyös a KERS, használni fogjuk."

 

forrás:F1hirek.hu

 

-----------------

 

Hát én is remélem hogy a Renault-é lesz a legjobb KERS! :)

Link to comment
Share on other sites

Hivatalos: Bourdais marad a Toro Rossónál


A Toro Rosso hivatalosan is bejelentette, hogy Sebastien Bourdais az elkövetkezendő esztendőben is marad a csapatnál. A négyszeres ChampCar bajnok így újabb lehetőséget kap a bizonyításra.

Franz Tost: "Örülünk, hogy Sebastien egy újabb esztendőt tölt el nálunk. Bízunk benne, hogy profitálhat a tapasztalatából. Ismeri a pályákat, és számos tapasztalattal rendelkezik a bordázatlan gumikkal. A tapasztalata fontos lesz, mert a másik autónkban egy újonc foglalhat helyet."

Sebastien Bourdais: "Végre vége a várakozásnak. Nagyon örülök az újabb lehetőségnek. Szeretnék köszönetet mondani aRed Bullnak és Dietrich Mateschitz-nek, hogy egy újabb évet tölthetek el a csapatnál, amely az elmúlt esztendőben nagy előrelépéseket tett. Az új szabályoknak köszönhetően a szezon izgalmasnak ígérkezik. Úgy gondolom, hogy jól együtt tudok majd dolgozni az új csapattársammal is."

Hát nem tudom, hogy Sato vagy Bourdais a megfelelő döntés, talán a slick gumik jobban fekszenek majd neki .... majd meglátjuk. Én valahogy az öreg Satonak jobban örültem volna ;) Bírom Sebet is, de Satot egy pöppet azért jobban :D
Link to comment
Share on other sites

Igen Adrian Newey a Red Bull főtervezője, már a tavalyi gépet is ő tervezte ;)

Képek hamarosan várhatóak. Sokat várok a géptől. Newey hozta, amivel híressé vált, az iszonyat magas orrot, még anni a Williamsnél vetette be először, majd a Mclarennél is, illetve most. Reméljük ez is egy remek autó lesz, én nagyon bízom benne. Remek pilótapárossal rendelkeznek, szóval remélem nem csalódok bennük :)

 

Más ...

 

A Renault lemondta a jövő heti jerezi tesztet

 

A Renault istálló lemondta a jövő heti jerezi gyakorlást. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a csapat az új autóval felmerült problémákra hivatkozva úgy határozott, hogy a főhadiszállásán folytatja a munkálatokat.

 

Az elmaradt gyakorlást március harmadik hetében pótolja a csapat, feltehetően a portugál versenypályán. A Renault már az e heti gyakorlás során is új elemeket használt, hogy kiderítsék, hogy a hátrány a mechanika, vagy az aerodinamika számlájára írható.

 

Szakértők szerint a csapat túl könnyű versenygépet épített, amely - ha a hibrid rendszer nincs a fedélzeten - hatvan kilogramm ballaszt felhasználását teszi lehetővé.

 

Arról, hogy a hibrid technológiát a versenyen is használják-e, csak a későbbiekben döntenek. Az első teszt bíztatóan alakult, hiányosságok azonban még vannak. A motor leállítását követően a szerelőknek tíz másodpercet kell várniuk arra, hogy az autón dolgozhassanak.

 

Hát érdekes ... vagy valami nagy dobásra készülnek, vagy gondjaik vannak (2007 - Honda, pont így voltak ők is) ...

Majd meglátjuk, de remélem nem az utóbbi ... ;)

Link to comment
Share on other sites

Új csapat várható 2010-re, hivatalos bejelentés február 24.-én.

 

Windsor: számos szimpatizánsa van a csapatunknak

 

A Formula-1 örömmel fogadná egy amerikai istálló érkezését. Amennyiben minden a tervek szerint halad, Ken Anderson és Peter Windsor csapata 2010-ben debütál.

 

Windsor a Speed TV-nek adott interjúban elmondta, hogy Andersonnal már négy éve tervezik egy Formula-1-es autó építését, a hivatalos bemutatót február 24-re tervezik. Az, hogy a sajtó már hetekkel korábban kiszimatolta, egy cseppet sem zavarja az üzletembereket.

 

"Az is meglepetés, hogy eddig titokban tudtuk tartani. Azt követően, hogy a sajtó beszámolt róla, számos pozitív visszajelzést kaptunk. Itt több millió rajongóról, az ipar és a sajtó szakembereiről beszélünk. Biztos, hogy lesznek kritikusok is, de jelenleg úgy fest, hogy tízmillió ember áll mellettünk és tíz ember ellenünk."

 

Az új Formula-1-es szabályok, az olcsó motor és váltó lehetővé teszi az új csapatok érkezését.

 

Windsor tisztában van azzal, hogy nem lesz egyszerű, de bízik a sikerben.

 

www.usf1.com

Link to comment
Share on other sites

Mark Webber nyilatkozta a szabálymódosításokról:

 

Szerintem az időkülönbségek nagyobbak lesznek, mint tavaly. Az elmúlt évben az időmérőn kb. két tizedes eltérések voltak. Ez idén talán négy tized is lehet. Számoljátok ki, ez mekkora különbség 3 körrel később."
Mindenki azt mondja, hogy a Forma-1-ben fokozni kell az izgalmakat, pedig a legutolsó két év meglehetősen látványos volt. Aki azt hiszi, hogy a show látványosabb lesz, az álomvilágban él"- folytatta Webber, aki tehát meglehetősen borúlátó.

A 32 éves versenyző hozzátette azt is, hogy a túl sok előzés egy idő után unalmassá válik. Összehasonlításképpen, az IndyCar-ral példálózott: "Nem túl izgalmas, ha minden versenyen van tízezer előzés. Nem mondom, hogy ezt egyszerű megvalósítani, de éppen emiatt az IndyCar például már unalmas."

 

Én is pontosan így gondolom.... Nem lesz élvezetesebb semennyivel, csak legalább az autókat elcsúfították. :(

Link to comment
Share on other sites

Senki nem tud semmit, lehet el is marad a szezon...

 

Ezt remélem csak viccből mondtad! :D

 

Ezt az előttem lévő hsz-elő videóját gyorsan nézzétek meg, aztán gyorsan felejtsétek el, mert már ilyen autókat se fogtok látni, versenyt meg remélem jót, ha lehet még a tavalyiaknál is jobbat! :)

Link to comment
Share on other sites

Már csak 31 nap van, hogy ismét felbőgjenek a motorok Ausztráliában. Már nem olyan sok idő, ideje lesz ismét visszaszoktatni mindenkit :D

Hoztam jó pár érdekességet.

 

Képek a Mclaren Technology Centerből, nem csak F1 rajongóknak:

200902251324084.jpg200902251324082.jpg

További képek itt:

http://www.4shared.com/file/89391080/ec6621a1/Vodafone_Mclaren_Mercedes_Technology_Center_Woking.html

 

Az Allianz kiszivárogtatta a Williams idei festését, íme:

200902251332551.jpg

 

Hivatalosan is bemutatkozott a USF1

A majdani istálló bázisa az észak-karolinai Charlotte-ban lesz, Spanyolországban pedig logisztikai központot alakítanak ki, ahonnan az európai csapatokkal együtt felrakodják felszerelésüket a FOM repülőgépeire a tengerentúli versenyek előtt.

A leendő sportigazgató Peter Windsor lesz. Motorszállítóról és a pilótákról egyelőre semmit sem tudni.

 

Nem is akarok semmit hozzá fűzni dőlj hátra és nézd meg, hogy álmodta meg Soichiro Honda magát a Hondát

http://www.youtube.com/watch?v=2n5oRxiC-w4

Link to comment
Share on other sites

Bemutatkozott az idei Force India is, amely a VJM02-es kódnevet kapta.

3 képe, illetve több kép hamarosan az F1képek topicjában :)

200903011826271.jpg200903011826253.jpg200903011826216.jpg

 

Talán a legszebb autó az idei évben, bízom benne, hogy a Mclaren csomaggal jobbak is lesznek :)

Link to comment
Share on other sites

Hali!

 

Szépek az új autók. :) Két szponzori hírrel szolgálnék:

 

RBS a Williams támogatója a csőd szélén áll, nem tudni mi lesz velük... másik, rosszabb:

 

Az év végén kiszáll az ING, a Renault-nak új szponzor után kell majd keresnie :(

Link to comment
Share on other sites

Vége a találgatásoknak:

 

Hivatalos: Vevőre talált a Honda!

 

A Honda Motor Co., Ltd. ma reggel hivatalosan bejelentette, hogy Forma-1-es csapatát, a Honda Racing F1 Team-et eladta Ross Brawn-nak, az alakulat eddigi csapatfőnökének.

 

A Honda Racing F1 Team valamennyi részesedése, melyek eddig a Honda Forma-1-es szereplését irányító Honda GP Holdings Ltd. tulajdonát képezték, Ross Brawn részére kerültek értékesítésre. Az ügylet eredményeként a tulajdonjog Ross Brawn-ra szállt át, aki az új csapattal versenyezni kíván az ez évi Formula-1-es világbajnokságban.

 

Hiroshi Oshima, a Honda Motor Co. Ltd. vállalati kommunikációért és motorsportért felelős vezetője elmondta, hogy a Honda tavaly december 5-i bejelentése óta mélyrehatóan tanulmányozta a lehetőségeket, és tárgyalásokat folytatott annak érdekében, hogy a csapat új alakulatként folytathassa tevékenységét. Hiroshi Oshima a Honda nevében köszönetet mondott Ross Brawn-nak, és sok sikert kívánt a csapatnak.

 

A bejelentést követően Ross Brawn az autosport.com-nak elmondta: „Az elmúlt hónapok rendkívüli erőpróbát jelentettek a csapat számára, de a mai bejelentés nagyon örömteli lezárása a jövő biztosítása érdekében végzett megfeszített munkának."

 

Brawn sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy a csapat nem folytathatja tovább a Hondával, egyben megköszönte a japán konszernnek az együttműködést és a támogatást, amelyben a csapat az elmúlt időszakban részesült.

 

"Szeretném megragadni az alkalmat arra is, hogy megbecsülésemet fejezzem ki a Brackley-ben dolgozóknak. Az a motiváció és elkötelezettség, amit a gyárban tapasztaltam, a legnagyobb elismerést érdemli."

 

Brawn hozzátette: "Lehetetlen lenne mindenkit felsorolni, aki nélkül a mai bejelentés nem jöhetett volna létre, de szeretném kifejezni hálámat a támogatásért, melyet a Mercedes-Benz Motorsporttól, az FIA-tól, a FOM-tól, a FOTA-tól, a BERR-től (illetékes brit hatóság), a Bridgestone-tól, a csapat partnereitől és világszerte a rengeteg rajongótól kaptunk."

 

Brawn bejelentette a csapat idei felállását is. A brackley-i alakulat a 2009-es szezonra is megtartja eddigi versenyzőit, Jenson Button-t és Rubens Barrichellót. A két pilóta hatalmas tapasztalata és tudása felbecsülhetetlen értékkel bír a csapat számára, mely törekedni fog arra, hogy a télen elveszített időt a lehető leghamarabb bepótolja, és felkészüljön a szezon első futamára, mely március 29-én lesz Melbourne-ben. A bejelentés egyben azt is jelenti, hogy Button és Barrichello számára ez lesz a negyedik közös szezon a brackley-i alakulatnál. Az a tény, hogy alaposan ismerik a csapatot, a rendszereket és a mérnököket, rendkívüli értékkel bír.

 

A Brawn GP nevet viselő csapat, melynek hivatalos színei - jelenleg legalábbis úgy tűnik - a sárga, a fekete és a fehér lesznek, az új, BGP-001 névre keresztelt autót Silverstone-ban viszi először pályára zárt kapuk mögött, azt követően pedig a csapat jövő héten a nyilvánosság elé lép Barcelonában, majd további teszten vesz részt Jerez-ben, március 15. és 17. között.

 

„Az előttünk álló út kihívásokkal teli, de izgalmas, és tudjuk, hogy számíthatunk a rajongók irántunk és törekvéseink iránt tanúsított töretlen lelkesedésére."

 

Az újjászületett csapat honlapjának címe:

http://www.brawngp.com

Link to comment
Share on other sites

Megtette első köreit a Brawn GP új versenygépe, a BGP 001-es konstrukció Silverstone-ban. Jenson Button foglalt helyet az új, Mercedes motorral szerelt autó volánja mögött.

Egyelőre átmeneti festéssel, íme:

200903061455132.jpg

200903061455131.jpg

Link to comment
Share on other sites

A Hondás videó nagyon jó volt!

Szerintem mostmár kezdenek nem egy távirányítós autóra hasonlítani ezek az autók! De ez azért is lehet, mert én már megszoktam ezeket az autókat. a Hátsó szárny egyáltalán nem durva, az első olyan, amin még egy kicsit én is nézek h úúú de hülyén néz ki az autó.

Én gondoltam h Brown veszi meg a Hondát. Az a jó, hogy amíg mentek a tárgyalások, hogy mi legyen a volt Honda F1 sorsa, addig a színfal mögött ment a kocsi fejlesztése, szal azzal nem álltak le. És amikor fölvetődött, hogy Brown veszi meg, és a Merci lesz a motorszállítója, akkor rögtön átalakították a kocsit, h bele tudják tenni a motort.

Link to comment
Share on other sites

Ha egy kicsit is jobban odafigyeltél volna olvasás közben, akkor láttad volna, hogy maradt a tavaly felállás. Button mellett marad Barichello. Szal Senna még várhat még egy ideig. Sajnálom egy kicsit, de érthető Brown döntése, hiszen a 2 tapasztalt versenyző nagyon sokat segít a csapatnak.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...