Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

Teszteredmények, Barcelona - 2008.11.17.:

 

1 T. Szato japán Toro Rosso STR3 1:20.763 -.--- -.--- 121

2 S. Buemi svájci Toro Rosso STR3 1:21.071 +0.308 +0.308 117

3 A. Wurz osztrák Honda RA108 1:21.198 +0.435 +0.127 77

4 P. de la Rosa spanyol McLaren-Mercedes MP4-23 1:21.417 +0.654 +0.219 65

5 L. Badoer olasz Ferrari F2008K 1:22.038 +1.275 +0.621 93

6 G. Paffett brit McLaren-Mercedes MP4-23 1:22.235 +1.472 +0.197 47

7 R. Kubica lengyel BMW Sauber F1.08 1:22.341 +1.578 +0.106 56

8 S. Loeb francia Red Bull Racing RB4 1:22.503 +1.740 +0.162 82

9 N. Piquet brazil Renault R28 1:22.560 +1.797 +0.057 80

10 C. Klien osztrák BMW Sauber F1.08 1:22.883 +2.120 +0.323 53

11 N.Hülkenberg német Williams FW30 1:23.467 +2.704 +0.584 116

12 V. Liuzzi olasz Force India VJM01 1:23.794 +3.031 +0.327 86

13 A. Sutil német Force India VJM01 1:23.832 +3.069 +0.038 88

14 M. Gené spanyol Ferrari F2008K 1:24.117 +3.354 +0.285 32

15 B. Senna brazil Honda RA108 1:24.343 +3.580 +0.226 39

16 G. van der Garde holland Renault R28 1:24.908 +4.145 +0.565 27

17 L. di Grassi brazil Honda RA108 1:25.512 +4.749 +0.604 48

 

Íme a teljes végeredmény.

 

Sato mester jól ment, bízom benne, hogy visszatér :)

Link to comment
Share on other sites

Itt találsz képeket :

http://www.pirateclub.hu/index.php?showtop...60&start=60

 

Amugy BMW, Williams is már az egy ilyen átmeneti kocsival jött. Honda már feltette az új első szárnyat. Egyelőre ők hárman próbálták.

Holnap a Force India már merci motorokkal nyomul majd. Egyelőre ennyit tudni.

Ezek még nem a végleges jövő évi kinézet, csak feltettek 2 szárnyat. Átmeneti kocsik, ezek még majd alakulnak.

Link to comment
Share on other sites

na az szép. loeb elverte sennat meg luca di grassit .azért többet vártam ezeketől a srácoktól

Bravo, megint hoztad a formádat. Annyira valószínű volt,hogy kis senna meg di grassi élete első f1-es autó vezetésével meg fog verni egy olyan pilótát akinek kb 25 év tapasztalat van a háta mögött, meg ha egy kicsit gondolkoznál akkor Loeb szokott Le Mansi 24 órás versenyen indulni. Csak ennyit,hogy többet vársz tőlük.

Link to comment
Share on other sites

Bravo, megint hoztad a formádat. Annyira valószínű volt,hogy kis senna meg di grassi élete első f1-es autó vezetésével meg fog verni egy olyan pilótát akinek kb 25 év tapasztalat van a háta mögött, meg ha egy kicsit gondolkoznál akkor Loeb szokott Le Mansi 24 órás versenyen indulni. Csak ennyit,hogy többet vársz tőlük.

az h nekem mik az elvárásaim abba ne kössél már bele.és ha nem zavarna loeb is elöször vezetett.és nem akarlak megbántani de gp2k sokkal jobban hasonlít az f1-re mint e a rally vagy lemans,. na erről ennyit

Link to comment
Share on other sites

Loeb volt egy privát teszten a Red Bullal, nem tudni mennyit tesztelt. Korábban a Renault F1es gépét is tesztelhette.

Másik, eredményekből sose vonj le semmit. Loeb egy kiváló versenyző akinek ugylátszik az F1hez is van érzéke.

Ma Di Grassi 10. lett a Hondával és 5 tizedet kapott össz vissz Buttontól, de mindenmki mást tesztel, a Red Bull a tavalyi kocsival jött slicken ment, meg is látszik ugyanis a 4 Red Bull ( Toro Rossot is beleértve ) 1 másodpercet adott az 5. helyezett Pafettnek.

Ezekből ne induljon ki senki. Kiforratlan még az össze kocsi, pláne aki már félig meddig átépített kocsival indul.

Kis Senna meg holnap ismét próbálkozhat.

Link to comment
Share on other sites

Kubica: Nem nagy a különbség az idei és az új autó között

A BMW Sauber pilótája, Robert Kubica szerint csalódni fognak azok, akik az új szabályoknak köszönhetően 2009-ben valami hatalmas csodára számítanak a Forma-1-ben. A lengyel szerint ugyanis a látvány ellenére nem lesz nagy különbség a 2008-as és 2009-es autók között, de hasonló véleményen van a tesztpilóta Christian Klien is.

 

Az előzések megkönnyítése érdekében a következő szezontól számos új szabály kerül bevezetésre a sorozatban, a legnagyobb változások aerodinamikai területen lesznek. A versenygépekre ugyanis többek között az eddiginél szélesebb első szárnyak, illetve magasabb és keskenyebb hátsó szárnyak kerülnek, de visszatérnek a sima futófelületű, vagy slick gumik is.

 

Kubica azonban, aki hétfőn és kedden is tesztelte Barcelonában a BMW Sauber meglehetősen meghökkentő kinézetű versenygépét, nem számít jelentős változásokra jövőre.

 

"Összehasonlítva a mostanit a 2008-as autóval, természetesen sok leszorítóerőt veszítünk. Ám mivel a bordázott gumikról visszatérünk a slickekre, a lassú kanyarokban alapjában véve nagyobb lesz a tapadás. Ezért egy kis fejlesztést követően nem hiszem, hogy túl nagy különbség lesz a 2008-as és a 2009-es autók között"- összegezte az eddig tapasztaltakat Kubica, akit az ITV idézett.

 

A BMW Sauber pilótája, Christian Klien hétfőn vezette a hinwiliek téli tesztekre készített átmeneti autóját, aki elmondta, hogy bár a versenygép külsejét nem találja túl vonzónak, összességében jó vezetni. Kubicához hasonlóan az osztrák is dicsérte a lassabb kanyarokban tapasztalt tapadást.

 

"Sosem láttam még ilyen szexi autót"- sütött el egy viccet Klien, akit az autosport.com idézett. "Nagyon-nagyon új mindenki számára. Számomra pillanatnyilag a valaha látott legcsúnyább autónak látszik, de meg fogjuk szokni. Sok módosításon esik még át a márciusi első versenyig."

 

"Valójában elég jól lehet vezetni. Amint azt láthatták, a köridők pedig már elég jók voltak"- folytatta Klien, aki hétfőn a 10. leggyorsabb volt. "Lesz egy pár fejlesztés a tél folyamán. Alapvetően sokkal kisebb a leszorítóerő, de a slickek elég jól kompenzálják ezt. Különösen a lassú kanyarokban nagyobb a tapadás a sima futófelületű gumiknak köszönhetően. A gyorsabb kanyarok egy kicsivel trükkösebbek."

 

Klien hozzátette azt is, hogy a slickek is fejlesztésre szorulnak még, az autó pedig jobbnak tűnik az új abroncsokon. Az osztrák egyébként úgy vélte, hogy a 2009-től bevezetésre kerülő szabályoknak köszönhetően körülbelül két másodperccel lesznek lassabbak, mint eddig, és azt is elmondta, hogy szerinte az új rendelkezések sem segítik majd azt, hogy az autók közelebb kerüljenek egymáshoz a futamokon.

 

"Még ezzel az aerodinamikával sem lehet közvetlenül egy másik versenygép mögött haladni. Meglátjuk az első néhány versenyen. Sokkal nagyobb probléma az, hogy az első szárny ne törjön le az első kanyarban"- vélte az osztrák, aki elárulta azt is, tartottak attól, hogy majd nem tudják bevenni az utolsó sikánt a barcelonai aszfaltcsíkon a túlságosan magas rázókövek miatt, de szerencsére nem volt probléma.

 

 

Úgy látom, Klien-nek se tetszik az autó! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Úgy látom, Klien-nek se tetszik az autó! :lol:

 

És ezzel nincs egyedül! :D

 

Tegnap azt olvastam a teletexten, hogy Bernie bá' meg akarja szünteni a pontozásos versenyt, helyette érmeket osztanának arany ezüst és bronz színben. ;) Ezzel is ösztönözvén a pilótákat az előzésre, és hogy ne lehessen az utolsó versenyen egy ötödik hellyel világbajnokként befutni! :D Én maximálisan egyetértek Bernie bával! :D

Link to comment
Share on other sites

és akkor érmeket kapnának a kupa helyett vagy csak a pontok helyett kapnak érmet a kupa mellé? :D mert ha csak érmeket kapnának az szerintem elég hülyeség :) és nem az a legjobb aki a legtöbb futamot nyeri hanem aki a végén a több pontot szerzi(persze a szerencséről meg ilyenekről most ne beszéljünk). Mert lehet valaki megnyer 6 futamot a többin meg amikor a többiek jól beállítják a kocsijukat és jól mennek nem tud velük mit kezdeni és az 5. hely körül tanyázik...míg mások amikor ő nyert 6 futamot mögötte végeztek a 2. 3. helyen és gyűjtötték a pontokat. Na mindegy ,ez az én véleményem.

Link to comment
Share on other sites

Rossi elégedett az első napon elvégzett munkával

 

Az olasz motoros csütörtök délelőtt kezdte meg programját Kimi Räikkönen utolsó versenyeken használt F2008-asával Mugellóban, melyre felkerült a bűvös 46-os rajtszám is.

 

Rossi 51 kört, azaz nagyjából 320 km-t tett meg az első napon, s legjobb körideje 1:22.55 volt a délután.

 

?Nagyon boldog vagyok, hogy kaptam egy ilyen lehetőséget és szeretnék köszönetet mondani Luca di Montezemolónak és Stefano Domenicalinak" - mondta az olasz sztárversenyző újságíróknak.

 

?Egy Forma-1-es Ferrarit vezetni egy olyan pályán, mint Mugello, különösen fantasztikus és hihetetlen. Nagyszerű olyan emberekkel dolgozni, mint amilyenek ma mellettem voltak. Remek, nagyon profi munkát végeztünk ma és körről-körre próbáltunk javítani az időkön. Elégedett vagyok és bízom benne, hogy holnap ismételhetünk."

 

Stefano Domenicali, a Scuderia Ferrari csapatfőnöke is a helyszínen tartózkodott, s így értékelte a látottakat: ?Nagyszerű, hogy itt van, ünnepelve egy kiváló szezont számos győzelemmel, itthon. Mugello az egyik pályánk és egy olyan helyszín, ahol Valentino sokszor győzött már, köztük több rendkívüli futamon is."

 

?Két könnyed nap ez számunkra és Vale számára is, azonban kemény munkát végeztünk: láthatjuk, hogy nagyon keményen felkészült a tesztre. Vale kiváló Forma-1-es versenyző lett volna, de más utat választott. A családunk részét képezi, és ez az, amiért lehetőséget akarunk adni számára. Nagyon boldogok vagyunk, hogy ismét velünk van két olasz szimbólum, mint a Ferrari és Valentino Rossi.

 

Rossi és a Ferrari mai napon tovább folytatja a tesztelést az olaszországi versenypályán.

 

Mellékesen Rossi ideje nagyon is jó, szeptemberi tesztekhez viszonyítva :

 

Badoer 1,21.010

Massa 1,23.618

 

Képek a tesztről itt :

http://www.pirateclub.hu/index.php?showtop...60&start=60

Link to comment
Share on other sites

Kerékpározás közben elgázolta egy autó Mark Webbert, a Red Bull Forma-1-es csapat ausztrál versenyzőjét, akit lábtöréssel szállítottak kórházba.

 

Orvosai elmondták, lábát törte, de már túl van a műtéten, lemezt helyeztek a csonthoz, hamarosan haza is engedik. Az idei világbajnoki összesítésben 11. pilótának a kezén is van egy sérülés, de az nem törött, más baja nincs.

 

Webber nagyjából az újévre gyógyul föl.

Link to comment
Share on other sites

Átépítés előtt áll a szingapúri pálya

 

A Forma 1 történelme során a 2008-as szezonban rendeztek első ízben éjszakai versenyt, melyre Szingapúrban került sor. Az ázsiai város utcáiból kialakított versenypályán a következő év szeptemberében újra felbőgnek majd a motorok, de a futam előtt a rendezőknek lesz még egy kis dolguk, hogy maximálisan megfeleljenek az elvárásoknak.

Mindazonáltal, hogy az F1 új helyszíne sikerrel mutatkozott be a nagyérdemű előtt, egyes sajtóértesülések szerint a 2009-es versenyre legalább három kanyart - az 1-es, a 2-es és a 3-as számmal jelzetteket - ki kell majd szélesíteni, hogy még több lehetőség legyen az előzésre.

„Esetleg a Stamford kanyart is ki kell majd bővítenünk egy kissé, hogy a pilóták számára ebben a pályaszakaszban is megoldható legyen az előzések kivitelezése." - nyilatkozta a Szingapúri Nagydíj elnöke, Teo Hock Seng.

 

Én még javasolnám a boxutca bejárat pici átalakítását, aszfaltjavítást, illetve mobildaru elhelyezését.

Van még itt dolgozni a pályán, szép-szép, de még messze van a tökéletestől ;)

Link to comment
Share on other sites

Nekem nagyon nem jön be ez, hogy aki a legtöbbet nyeri az a vb, és h nincs pont szerzés. Jó ez ahogy mostvan, jó ez a pontrendszer. Hülyeség ez érmezés!

 

 

Alonso legalább háromszoros világbajnokként vonulna vissza

 

A Renault klasszis pilótája, Fernando Alonso igazán jó szájízzel várhatja a 2009-es esztendőt, hiszen idei szezon második felében kirobbanó formában volt, és két futamot is megnyert. Bár a szabályváltozások átszabhatják az erősorrendet, a spanyol hisz benne, hogy már jövőre a vb-címért harcolhat.

 

"Többé-kevésbé meg vagyok róla győződve, hogy anélkül nem fogok visszavonulni a Forma-1-ből, hogy ne szereznék egy újabb világbajnoki címet"- nyilatkozta Alonso egy madridi egyetemen tartott rendezvényen.

 

Azt azonban a 27 éves klasszis nem tette egyértelművé, hogy a Renault-val, vagy esetleg a távolabbi jövőben egy másik csapattal, mondjuk a Ferrarival tervezi a harmadik trófea begyűjtését: "Nem lenne korrekt, ha erre most válaszolnék"- hárított Alonso, aki azért optimista a jövő évvel kapcsolatban is: "Hiszek benne, hogy már jövőre harcba szállhatunk az első helyért."

 

A találkozón résztvevő mintegy 2000 egyetemista fültanúja lehetett annak is, amint Fernando Alonso az újdonsült világbajnokhoz fűződő viszonyát elemezte: "A Hamilton és köztem lévő rivalizáció közel sem akkora, mint azt Angliában vagy Spanyolországban gondolják. Ha találkozunk, beszélgetünk egymással. Mikor bajnok lett, ugyanúgy gratuláltam neki, mint egy évvel korábban Kiminek (Räikkönen) is. Mondtam neki, hogy élvezze, ő megköszönte és ennyi volt."

 

A spanyol pilóta idén már nem ül autóba, legközelebb január 20-án vezeti majd a Renault versenygépét.

Link to comment
Share on other sites

Hali !

 

Remélem Alonso mellett a piros autók pilótái is tronfosztásra készülnek jövőre ;) ámbár most mindenki az FIA egységes motor szabálya ellen ágál szerintem jogosan mint azt ma az Eurosport 2 is láttam a hírekben ! Felipe Massa szerint ezzel elvennék a savát borsát az F1-nek amiben abszolút igazat adok neki s azoknak is akik helytelenítik azt a szabályt !

Link to comment
Share on other sites

Villeneuve a Speedcar Series-be szerződött



Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve a Speedcar Series-ben, a "közel-keleti NASCAR-ban" fog versenyezni. A kanadai pilóta korábban az Egyesült Államokban is szerencsét próbált, de egyelőre nem tudott elegendő pénzt összeszedni ahhoz, hogy tartósan a legnépszerűbb amerikai bajnokságban, a Sprint Cupban indulhasson, ezért tanulás céljából az F-1 betétfutamaként is szolgáló kategóriába készül. "A Speedcar Series nagyszerű eseménynek tűnik, és úgy hallottam, hogy jó móka is egyben. A bajnokság még mindig gyerekcipőben jár, fejlődni fog, de remek ötletnek tartom" - jelentette ki Villeneuve, aki egy hete a leggyorsabbnak bizonyult a Dubai Autodrome-ra szervezett teszten. "A saját nézőpontomból úgy látom, hogy a Speedcar további tapasztalatokat fog nyújtani azzal kapcsolatban, hogyan kell ilyen autókat épített pályán vezetni. Ez hasznos lesz a jövőbeli NASCAR road versenyeken, és nagyszerű alkalom, hogy a rajongókkal találkozzak" - mondta a kanadai, aki már a hétvégén autóba ül a második szezon első versenyhétvégéjén, Dubai-ban.

Villeneuve mellett egy másik korábbi F-1 pilóta is a stock car világba készül. A Toro Rossótól tavaly eltanácsolt Scott Speed jövőre rendszeresen lehetőséget kap majd a NASCAR Sprint Cupban a Team Red Bull színeiben. Szerelőcsapatának vezetője Jimmy Elledge lesz, aki korábban Juan-Pablo Montoyát is segítette bemutatkozása során. "Scott azzal nyerte el a Sprint Cup ülését, hogy felülmúlta elvárásainkat és számításainkat az ARCA-ban és a teherautókkal" - mondta a Team Red Bull vezetője, Jay Frye. "Remek segítőtársra fog találni Jimmy személyében, aki sok tapasztalattal bír mind az újoncok, mind az (egykori) formulaautós versenyzők kapcsán" - tette hozzá. A bajnokság jövő februárban veszi kezdetét a Daytona International Speedway-en.

Na ez egy jó hír :)
Tesztet rögtön meg is nyerte, ha sikerülne egy jó kis eredményt elérni a bajnokságban, ez remek ugródeszka lehet egyenesen a NASCAR-ba :)
Aki tudja melyik TV közvetíti az írjon majd nekem legyen olyan kedves :)
Link to comment
Share on other sites

Na emberek bombahírrel szolgálnék .... :blink:

 

Hivatalos: a Honda elhagyja a Formula-1-et!

 

Csütörtök este futótűzként terjedt a hír, hogy a Honda elhagyja a száguldó cirkuszt. Míg az első beszámolók után még sokan kételkedtek abban, hogy egy ilyen nagy múltú csapat egyik napról a másikra távozik, a nagy hírügynökségek beszámolója után a hivatalos bejelentés már csak formaság volt.

 

A Honda vezérigazgatója, Takeo Fukui péntek reggel hivatalosan is megerősítette a hírt, miszerint a Honda azonnali hatállyal kiszáll a Formula-1-ből. A konszern vezetője elmondta, hogy a nehéz financiális helyezet miatt kényszerültek megtenni ezt a lépést.

 

A Honda hamarosan megkezdi a tárgyalásokat a Honda Racing F1 és motorszállítója, a Honda Racing Development jövőjéről, és hivatalosan is meghirdette a csapat eladását.

 

Fukui elmondta, hogy időre lesz szükségük, amíg a Honda kilábal a krízisből, de addig nem tervezik a motorok szállítását sem.

 

Na ezen asszem nem csak én lepődtem meg :blink:

 

Link to comment
Share on other sites

engem is sokkolt a hír ,habár a Honda sosem volt a szívem csücske ,és mindig csak a futottak még kategóriába voltak sorolhatók... de azért hiányozni fognak a rajtrácsról... :S

 

Mondjuk ennek a bejelentésnek már volt előszele ... pl ,h a minden évben szokásos díszebéddel összekötött sajtótájékoztatót amit az újságíróknak adnak ,hirtelen lemondták ...stb...

 

de szerintem a pilótákat sokkolhatta igazán a hír... Button nemrég még azt nyilatkozta ,h 2009-ben majd megmutatja ,meg ilyenek... :(

Link to comment
Share on other sites

Én Villeneuve miatt sokáig szurkoltam, az akkor még nem gyári Hondának. De Buttont mindig is kedveltem, szóval ő az akit nagyon sajnálok, meg azt a sok milliót, amit a jövő évi kocsira kidobtak ....

 

Ezt még ajánlom mindenki figyelmébe, a helyzet nem túl rózsás ;)

 

Formula-1: a gazdasági válság miatt tovább fogyatkozhat a mezőny

 

Az eredeti tervek szerint az idei esztendőben 24 autó vett volna részt a Formula-1-es bajnokságban, de jövőre akár a két-harmadára is csökkenhet a létszám.

 

A ProDrive a magas költségek, és a partnerautó szabály miatt nem tudott elindulni, míg a Super Aguri Honda az évad közben kényszerült bezárni a kapukat. A japán istállót eladásra kínálták fel, de nem sikerült tőkeerős befektetőt találni.

 

Dietrich Mateschitz még a nyáron bejelentette, hogy eladná a Toro Rossót, hogy a rendelkezésére álló erőforrásokat a Red Bull Racingre fordíthassa. Néhány héttel az évadzáró Brazil Nagydíj után Gerhard Berger eladta csapata tulajdonrészét, így "Didi szabadon rendelkezhet vele. Már nem szólhatok bele abba, hogy kivel tárgyal az eladásról."

 

Német és finn lapértesülések szerint a Red Bull nagyfőnöke még az évad kezdete előtt megválik a csapattól, de a globális gazdasági válság miatt kétséges, hogy sikerül befektetőt találnia.

 

Péntek reggel óta a Honda Racing is eladó, miután a japán konszern úgy határozott, hogy nem folytatja Formula-1-es tevékenységét.

 

A Force India résztulajdonosa, Vijay Mallya szintén nehézségekkel küzd, és egyelőre bizonytalan, hogy miből tudja kiegyenlíteni a 150 milliós McLaren-Mercedes számlát, amely a partnerkapcsolat egyik alapfeltétele. A kereskedelmi jogdíjakból mindössze 40 milliót kap a csapat, és Mallya légitársasága harmadik negyedévben kilencven százalékkal több adósságot termelt az elmúlt év azonos időszakához képest.

 

A BMW-Sauber egyik főszponzora, a Credit Suisse is elbocsátásokra kényszerül, így szinte biztos, hogy nem hosszabbítanak a csapattal.

 

Egyes szakértők szerint ez még csak a kezdet és további szponzorok távozhatnak, többen azt sem tartják kizártnak, hogy az autóipar nehéz helyzete miatt más gyártók is követhetik a Hondát.

 

Reméljük nem lesz folytatás.

Link to comment
Share on other sites

már tegnap is meglepődtem amikor olvastam hogy lehet kiszállnak,ma reggel meg még jobban amikor azt láttam hogy már be is jelentették :( azért a honda nem kis cég,nem gondoltam volna hogy ennyire megérzik a válságot.

Link to comment
Share on other sites

F1: A Honda költ a legtöbbet

 

 

Azt hihetnénk, hogy az olyan csapatok mint a Ferrari vagy a McLaren költik a legtöbb pénzt a Forma-1-ben, de nem mostanság a Honda szórja leginkább.

 

Korábban, ha a nagy "költőkről" volt szó a Forma-1-ben, a Toyota mellett a Ferrari neve hangzott el a legtöbbször, az utóbbi időben viszont megváltozott a helyzet, most a Honda vezet. A Financial Times szerint a tavalyi évben (2008 még tart!) a japán gyár brit központú csapata a147 millió fontot költött, ami 47 milliárd forint. Ezzel szinte teljesen felhasználva a 2006-hoz képest 23 százalékkal megemelt 149,3 milliós költségvetését.

 

Köszönhetően a Nemzetközi Automobil Szövetség költségcsökkentési ötleteinek ez az összeg kisebb, mint a korábbi évek csúcstartóié. Ugyanakkor érdekes, hogy a motoroknak két hétvégét kellett kibírniuk, és a tartalékautó is eltűnt, mégis a pénz nagy része a legyártott 80 V8-asra ment el. Ugyanakkor alig kevesebbet, 35,5 millió fontot (11,5 milliárd forint) vettek fel a dolgozók fizetésként, miután 2007-ben 102 új alkalmazottal bővült a csapat amúgy sem szerény állománya. Most már 667-en dolgoznak azon, hogy a két F1-es sikeresen teljesítsen.

 

Eredménytelenek

 

Ehhez képest 2007-ben a nyolcadik, idén a kilencedik helyet szerezte meg a csapat a konstruktőri világbajnokságban. Hozzávetőlegesen a McLaren 570 dolgozóval 125,7 millió fontot költött tavaly.

 

A történetben az i-re a pontot az a részlet teszi fel, hogy a Honda mindezt szinte teljes egészében saját zsebből finanszírozza, mindössze 7 millió font, 2,2 milliárd forint érkezett a szponzoroktól.

 

Vélhetően a 2008-as kimutatás még magasabb összeget mutat majd, hiszen Ross Brawn munkássága csak idén teljesedett ki a japán csapatnál.

 

Hmmhmmm érdekes .... ez nagyban közre játszott a kilépésben szerintem, nagyon is ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Hali !

 

Na itt a japán sokk !!!

 

A Honda bejelentette hogy kiszáll a Forma 1-ből azonnali hatállyal mert a cég a világgazdasági válság hatására annyira meggyengült hogy azonnali megoldásként a Forma 1-es részleg megszüntetése jelenthet csak stabilitást a cégnek ! Már nem költenek az F1-re többet annyi szent !

 

Más :

 

Alonsonak is volt egy érdekes kijelentése , miszerint elhagyja a Forma 1-et amennyiben realizálódik az egységes motor szabálya ! Nem is értem tényleg mi fenének kell az egységes motor ! Eléggé hülyén nézne ki mondjuk egy Toyota motoros Ferrari vagy egy Renault motoros BMW és még folytathatnám ! <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...