Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

én igazából egyet értek vele ,hogy csökkenteni kel la költségvetést ,de sajnálom ,h évről évre ennyire radikálisan változtatnak ide oda ... ezek az új szabályok meg egyáltalán nem tetszenek ... Egységes váltó ,egységes karosszéria elemek ... már csak egy egységes motor kéne,mondjuk renault és nyugodtan átnevezhetik forma renault szériára ezt is.

 

persze kellenek a kis csapatok ,de ha elveszik a fejlesztéseket , egységesítik a kocsikat ,akkor mi értelme az egésznek ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Egységesítő szellemben

 

Drasztikus költségcsökkentési programot fogadott el a FIA. A korlátozások célja, hogy közel 30%-ot lefaragjanak a csapatok éves költségvetésből, illetve hogy ezzel versenyképessé tegyék az eleve kisebb költségvetésből gazdálkodó privát csapatokat.

 

Az új korlátozó előírások nagyobb része már jövőre életbe lép, ám ezek főleg a fejlesztési és a szervízhátteret érintik. 2010-ben viszont az egész sorozat jövőjére kiható változások jönnek. Akkortól ugyanis erőteljes egységesítés veszi kezdetét a Forma 1-be, noha a gyárak nem rajonganak a motorok szabványosításáért.

 

A dolog méregfogát kihúzva, lesz is egységes erőforrás, meg nem is. 2010-től a privát csapatok számára évente legfeljebb 8,2 millió dollárért biztosítani kell egy egységes motor-és erőátviteli csomagot. Ezt vagy egy külső gyártó - valószílüleg a Cosworth -, vagy a gyári csapatok szállítják majd a kicsiknek.

 

Mivel 2010 és 2012 között változatlan szabvány szerint készül majd minden erőforrás, a motorfejlesztéseket szezon közben pedig jövőre teljeskörűen betiltják - csak a szelepvezérlésen és a befecskendezésen lehet majd állítani - az egységes motorcsomag is versenyképes lehet. Az egyetlen furcsa kivétel a Renault, amely módosíthat majd erőforrásain 2009-re. Ebbe végül is azért volt kénytelen belemenni a többi csapat, mert már idén sem szabadott volna fejleszteni a motorokon, de a szabályt a francia istállón kívül valamennyi csapat így-úgy kijátszotta.

 

Egyesítik továbbá a sebességváltókat, egyes karosszériaelemeket, a telemetriai elemzéseket és a boxok rádiórendszerét is két év múlva.

 

A legváratlanabb elfogadott javaslat mégis az, hogy 2010-től nem lesz boxutcai tankolás, akárcsak 1994 előtt. Ez további változtatásokat von majd maga után, az időmérő lebonyolításában és az autók tervezésénél.

Link to comment
Share on other sites

Richards egyre komolyabban gondolja a Honda megvételét

 

David Richards már korábban elismerte, hogy érdeklődik a Honda F1-es csapatának megvétele iránt, és nem tagadta, hogy az új költségcsökkentő programnak köszönhetően vonzóbbá vált a Forma-1. A walesi jelenleg közel-keleti befektetőjelöltekkel tárgyal, ám leszögezte, még sok dolgot kell értékelni a belépésről való döntés előtt.

 

A Honda december elején jelentette be váratlanul, hogy a gazdasági válság miatt azonnal felhagy F1-es projektjével, és eladásra kínálja fel a Brackley-ban székelő alakulatot. A gárda csapatfőnöke, Ross Brawn, illetve Nick Fry vezérigazgató azóta próbálnak vevőt találni a csapatra. Fry a minap elárulta, előrehaladott tárgyalásokat folytatnak néhány lehetséges befektetővel.

 

A vevőjelöltek között tartják számon a Benetton és a BAR-Honda egykori csapatfőnökét, David Richardsot is, aki 2008-ban egyébként Prodrive nevű istállójával akart visszatérni a sorozatba, ám végül meghiúsult a terve. A walesi szerint az új szabályoknak köszönhetően most sokkal vonzóbb a Forma-1, ám a Mail on Sunday című lapnak leszögezte, csak akkor tér vissza, ha mindezt az anyagi viszonyok is lehetővé teszik. Ezért is utazott el Közel-Keletre, ahol a kuvaiti Investment Dar Company (TID) vezetőivel tárgyal, akik szeretnének bekapcsolódni a sorozatba, és nem mellékesen részvényesek a Prodrive-nál.

 

"Van egy csapat ember a Közel-Keleten, akik támogatni akarják, hogy belépjek a Forma-1-be, és már egy éve foglalkoznak ezzel a kérdéssel közelebbről is, de meg kell beszélnünk azt, hogy az időzítés mikor megfelelő"- mondta Richards, aki hozzátette, egy F1-es projektnél mérlegelni kell azt, hogy az ember mekkora terhet vesz magára, hiszen az alkalmazottaknál újraszervezést kell végrehajtani, és rengeteg pénzre van szükség.

 

A walesi mindemellett hangsúlyozta azt is, hogy a befektetőnek azzal is számolnia kell, hogy legalább három év, mire megtérül a befektetett pénz, ezért is van szükség arra, hogy tényleg alaposan átbeszéljen minden részletet Kuvaitban.

 

"Nem zártam ki a Forma-1-es visszatérést, mert ez nagyon érdekel engem. A nagy kérdés azonban továbbra is az, hogy vajon nem túl nagy kihívás-e ez jelen pillanatban. Ez az, amiről döntenem kell"- szögezte le Richards.

 

A brit lap arról is beszámolt, hogy egy görög, hajózással foglalkozó üzletember, Achilleas Kallakis is érdeklődik a Honda F1-es csapata iránt, de a Force India tulajdonosa, Vijay Mallya is. Utóbbi egy évvel ezelőtt lett csapattulajdonos, miután megvette a Spykertől az F1-es istállót. Mallya nemrégiben a McLarennel és a Mercedesszel lépett partnerségre, ami azt jelenti, hogy komolyan elkötelezett a széria iránt.

Link to comment
Share on other sites

Egy mexikói milliárdos is érdeklődik a Honda iránt

 

 

Újabb névvel gyarapodott az a lista, amelyen azok szerepelnek, akik komolyan érdeklődnek a Honda F1-es csapatának megvétele iránt. Brit lapértesülés szerint a világ második leggazdagabb emberének tartott mexikói Carlos Slim is a vevőjelöltek közé lépett, és már járt is a Brackley-ban található gyárban.

 

Az már korábban kiderült, hogy a Benetton és a BAR-Honda egykori csapatfőnöke, a Prodrive első embere, David Richards az egyik legkomolyabb vevőjelölt, és a walesi már egy kuvaiti befektetőcsoporttal is tárgyal az üzletről. Rajta kívül egy görög üzletembert, Achilleas Kallakist, illetve a Force India tulajdonosát, Vijay Mallyát emlegetik még lehetséges vevőként.

 

Mostanra pedig a mexikói milliárdos, a Telmex telekommunikációs cég tulajdonosa, Carlos Slim is komoly befektetőjelöltté lépett elő, a 68 éves üzletember ugyanis múlt héten Brackley-ba látogatott. A The Sun című lapnak egy Hondához közel álló forrás felfedte, hogy méretei miatt Slim helikoptere nem tudott leszállni a gyár területén található leszállóhelyen, ezért a személyautók számára fenntartott parkolót kellett kiüríteni a sikeres landoláshoz. A milliárdost egyébként a légi járműre festett címerről ismerték fel.

 

Az illető azt is elárulta, hogy a gyárban dolgozók közül sokan nem örülnének annak, ha Richards vagy Mallya lenne az új tulajdonos, mivel előbbi állítólag a kormánytól kért pénzt Aston Martin cége számára, így nem tudják elképzelni, hogy honnan lenne elég forrása a csapat megvásárlására. Az indiairól pedig az a véleményük, hogy csak a Force India érdekeit tartja szem előtt.

 

Slim érkezésének ugyanakkor valószínűleg Bruno Senna nagyon örülne, hiszen minden bizonnyal nagyobb esélye lenne a Forma-1-es bemutatkozásra. A fiatal brazilt ugyanis a Telmex egyik leányvállalata, az Embratel támogatja.

 

Link to comment
Share on other sites

Az olasz szurkolóknál Alonso volt az idei év legjobbja

 

Az olasz Gazzetta dello Sport karácsony környékén mindig megkérdezi olvasóit, hogy szerintük ki volt az adott évad legjobb pilótája a Forma-1-ben. Az olasz szurkolóktól az ember azt várná, hogy az eredményektől függetlenül a Ferrari versenyzőit jelölik meg, ám 2008 legjobbja mégis Fernando Alonso lett.

 

Az olasz sportnapilap internetes oldalán a rajongók egy tízes listáról három pilótát jelölhettek meg. A legtöbb szavazatot az idén két futamgyőzelmet elkönyvelő Fernando Alonso kapta, a spanyol pilóta közönségsikerén még az olasz lap munkatársai is meglepődtek.

 

A Renault versenyzőjének sikerének okát az olasz sajtósok abban látják, hogy a kétszeres világbajnok egy gyengébb versenygéppel is remekelni tudott, a szezon második felében egyértelműen ő volt a mezőny legjobbja.

 

A lista második helyét az idei világbajnok, Lewis Hamilton szerezte meg, éppen Felipe Massa előtt, akit a bajnoki trófeáért folytatott versenyfutásban is legyőzött. Nem csak Alonso sikere, de Kimi Räikkönen hatodik helye is meglepetés, az elvileg hazai terepen mozgó ferrarisok tehát csúnyán leszerepeltek.

 

 

A Gazzetta dello Sport top10-es listája:

1. F. Alonso

2. L. Hamilton

3. F. Massa

4. R. Kubica

5. S. Vettel

6. K. Räikkönen

7. N. Heidfeld

8. J. Trulli

9. T. Glock

10. H. Kovalainen

 

 

Hehe... :P

Link to comment
Share on other sites

Állítólag Alonso már most aláírt a Ferrarihoz 2011-re. Hogy ez mennyire igaz, azt nem tudom... Van rá esély, de lehet, hogy csak a sajtó kavar már megint.

 

Más: A nyilatkozatok alapján úgy tűnik, hogy csak a BMW halad jól a KERS-szel, mindenki más még mindig azért küzd, hogy halasszák el a bevezetését. Tehát ha ez igaz, akkor a BMW - a Renault-val együtt, a motorfejlesztés miatt - remélhetőleg felzárkózik a két élcsapathoz. Vagy épp ellenkezőleg lecsúszik a középmezőnybe, de remélhetőleg az előbbi.

 

A Hondánál cáfolják, hogy eddig volna az istállót, tehát ez még nem zárult le. Bár remélem megoldódik, még mielőtt késő lesz.

Link to comment
Share on other sites

Hali !

 

Dave Richards legalább ért a csapatvezetéshez és a csapatfelépítéshez meg ilyenekhez ! Anno a Subarunál is sikeres volt szerintem itt is az lenne ! Megint olyan kezébe kerül egy Forma1-es csapat akinek csak pénze van hozzáértése one ! Ez is csak az anyagiasság vonzatát támasztja alá !

Link to comment
Share on other sites

Csak sajnos olyan, mint egy diktátor. Alig várták Buttonék, hogy elmenjen a Hondától. Senki se szerette.

Az már más kérdés, hogy ő ért az ilyen dologhoz, csak hát itt a pénz beszél.

Link to comment
Share on other sites

Kicsit el van hanyagolva ez a téme, de ma egy a forma 1 számára "kicsit" fontos ember ünnepli a születésnapját :

 

Schumacher ma 40 éves!

 

Nem mintha nap mint nap ezt a fórumot olvasná (bár kitudja :D), de azért szeretnék neki nagyon-nagyon boldog születésnapot kívánni :)

 

Schumi.jpg

Azt hiszem ezt az örömképet, sose felejtjük el tőle :) Erre az is emlékezni fog aki sose kedvelte, vagy nem neki szurkolt ( lásd. én ).

Link to comment
Share on other sites

MICHAEL SCHUMACHER


Születési idő: 1969. január 3.
Születési hely: Hürth-Hermühlheim (Németország)Magasság: 174 cm
Súly: 68 kg
Lakhely: Vufflens le Chateau (Svájc)
Családi állapota: nős, felesége Corinna; gyermekeik: Gina-Maria és Mick

Forma-1-es pályafutása:

istálló vb-helyezés pontok rajtok győzelmek pole leggyorsabb kör
1991 Jordan/
Benetton 14. 4 6 0 0 0
1992 Benetton 3. 53 16 1 0 2
1993 Benetton 4. 52 16 1 0 5
1994 Benetton bajnok 92 14 8 6 8
1995 Benetton bajnok 102 17 9 4 8
1996 Ferrari 3. 59 16 3 4 2
1997 Ferrari 2. 78 17 5 3 3
1998 Ferrari 2. 86 16 6 3 6
1999 Ferrari 5. 44 10 2 3 5
2000 Ferrari bajnok 108 17 9 9 2
2001 Ferrari bajnok 123 17 9 11 3
2002 Ferrari bajnok 144 17 11 7 7
2003 Ferrari bajnok 93 16 6 5 5
2004 Ferrari bajnok 148 18 13 8 10
2005 Ferrari 3. 62 19 1 1 3
2006 Ferrari 2. 121 18 7 4 7
összesen 1369 250 91 68 76



Forma-1-es csapattársai:


1991 Jordan Andrea de Cesaris
1991 Benetton Nelson Piquet
1992 Benetton Martin Brundle
1993 Benetton Riccardo Patrese
1994 Benetton Jos Verstappen/JJ Lehto/ Jonny Herbert
1995 Benetton Jonny Herbert
1996-1999 Ferrari Eddie Irvine
2000-2005 Ferrari Rubens Barrichello
2006 Ferrari Felipe Massa



Legfontosabb Forma-1-es rekordjai:

- legtöbb világbajnoki cím (7)
- leggyorsabb világbajnok: a 17 futamos 2002-es szezon 11. futamán már világbajnok lett
- legtöbb futamgyőzelem (91; 2. helyezett: Alain Prost - 51)
- legtöbb ferraris győzelem (72; 2. helyezett: Niki Lauda - 15)
- legtöbb győzelem egy szezonon belül (13 - 2004)
- legtöbb győzelem egy szezonban zsinórban (7 - 2004)
- legtöbb győzelem ugyanazon a nagydíjon (8 - Franciaország, 7 - Kanada, 6 - Belgium)
- legtöbb mesterhármas /pole, győzelem, leggyorsabb kör egy hétvégén/ (22)
- legtöbb pole pozíció (68; 2. helyezett: Ayrton Senna - 65)
- legtöbb első soros rajthelyezés (114)
- legtöbb világbajnoki pont (1369; 2. helyezett: Alain Prost - 798,5)
- legtöbb pont egy szezonban (148 - 2004; 144 - 2002)
- legnagyobb pontelőnnyel bajnok (67 - 2002; 58 - 2001; 3. helyezett: Nigel Mansell 52-1992)
- legtöbb leggyorsabb kör (74; 2. helyezett: Alain Prost - 41)
- legtöbb dobogós helyezés (154; 2. helyezett: Alain Prost - 106)
Link to comment
Share on other sites

Hivatalos: Buemi a Toro Rosso versenyzője lesz

 

 

A Toro Rosso hivatalosan is megerősítette Sebastien Buemi szerződését. A húsz esztendős versenyző az első svájci pilóta Jean-Denis Deletraz 1995-ös szereplése óta. A csapattársáról csak a későbbiekben döntenek.

 

Sebastien Buemi: "Nagyon boldog vagyok. Mindig is a Formula-1 volt a célom. Mindent elkövetek annak érdekében, hogy viszonozzam a Red Bull bizalmát."

 

Franz Tost, csapatfőnök: "Nagyon örülök, hogy a csapatunknál üdvözölhetem Sebastient. A mérnökeink elégedettek voltak a teljesítményével és a tanulási vágyával. A GP2-es szereplése is meggyőző volt. Ezzel igazolni tudjuk a Red Bull utánpótlás program sikerességét is."

Link to comment
Share on other sites

MICHAEL SCHUMACHER

 

Születési idő: 1969. január 3.

Születési hely: Hürth-Hermühlheim (Németország)Magasság: 174 cm

Súly: 68 kg

Lakhely: Vufflens le Chateau (Svájc)

Családi állapota: nős, felesége Corinna; gyermekeik: Gina-Maria és Mick

 

Forma-1-es pályafutása:

 

istálló vb-helyezés pontok rajtok győzelmek pole leggyorsabb kör

1991 Jordan/

Benetton 14. 4 6 0 0 0

1992 Benetton 3. 53 16 1 0 2

1993 Benetton 4. 52 16 1 0 5

1994 Benetton bajnok 92 14 8 6 8

1995 Benetton bajnok 102 17 9 4 8

1996 Ferrari 3. 59 16 3 4 2

1997 Ferrari 2. 78 17 5 3 3

1998 Ferrari 2. 86 16 6 3 6

1999 Ferrari 5. 44 10 2 3 5

2000 Ferrari bajnok 108 17 9 9 2

2001 Ferrari bajnok 123 17 9 11 3

2002 Ferrari bajnok 144 17 11 7 7

2003 Ferrari bajnok 93 16 6 5 5

2004 Ferrari bajnok 148 18 13 8 10

2005 Ferrari 3. 62 19 1 1 3

2006 Ferrari 2. 121 18 7 4 7

összesen 1369 250 91 68 76

 

 

Forma-1-es csapattársai:

 

1991 Jordan Andrea de Cesaris

1991 Benetton Nelson Piquet

1992 Benetton Martin Brundle

1993 Benetton Riccardo Patrese

1994 Benetton Jos Verstappen/JJ Lehto/ Jonny Herbert

1995 Benetton Jonny Herbert

1996-1999 Ferrari Eddie Irvine

2000-2005 Ferrari Rubens Barrichello

2006 Ferrari Felipe Massa

 

 

 

Legfontosabb Forma-1-es rekordjai:

 

- legtöbb világbajnoki cím (7)

- leggyorsabb világbajnok: a 17 futamos 2002-es szezon 11. futamán már világbajnok lett

- legtöbb futamgyőzelem (91; 2. helyezett: Alain Prost - 51)

- legtöbb ferraris győzelem (72; 2. helyezett: Niki Lauda - 15)

- legtöbb győzelem egy szezonon belül (13 - 2004)

- legtöbb győzelem egy szezonban zsinórban (7 - 2004)

- legtöbb győzelem ugyanazon a nagydíjon (8 - Franciaország, 7 - Kanada, 6 - Belgium)

- legtöbb mesterhármas /pole, győzelem, leggyorsabb kör egy hétvégén/ (22)

- legtöbb pole pozíció (68; 2. helyezett: Ayrton Senna - 65)

- legtöbb első soros rajthelyezés (114)

- legtöbb világbajnoki pont (1369; 2. helyezett: Alain Prost - 798,5)

- legtöbb pont egy szezonban (148 - 2004; 144 - 2002)

- legnagyobb pontelőnnyel bajnok (67 - 2002; 58 - 2001; 3. helyezett: Nigel Mansell 52-1992)

- legtöbb leggyorsabb kör (74; 2. helyezett: Alain Prost - 41)

- legtöbb dobogós helyezés (154; 2. helyezett: Alain Prost - 106)

 

Köszi Jaire! :happy: Ahogy Palik mondaná, lehet ezt az embert szeretni és nem szeretni, de amit letett az asztalra, az példaértékű! ;)

Link to comment
Share on other sites

Egy kis csemege:

 

Egy ismerősöm Londonban járt az ünnepek alatt, s az egyik múzeumban egy McLaren Mercedest fényképezett (illegálisan :D ), Mika Hakkinen autója, 1999-ben, a Német nagydíjon törte össze, és a londoni Science Múzeumban (Természettudományi Múzeum) van kiállítva.

 

A rarfájl tartalma 7db jpg, 5-7 Mbyte méretűek. Sajnos előzetest nem tudok mutatni, mert egy általam ismert képtár se képes fogadni az ekkora méretű képeket! :D

 

Mérete ~40 Mbyte

 

rarpass: Mika

 

Linkek:

 

http://www.2shared.com/file/4623824/5ac3f384/Mika.html

 

és

 

http://rapidshare.com/files/182026683/Mika.rar

 

Enjoy! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hát nem tom???!!! Én atom FERRARI szurkoló vaok,de nekem egy kicsit szögletesre sikerült a formája! Magyarul olyan ,mintha nem volnának letisztulva a formák.Meg ami még furcsa,az a slick gumik! De persze a mérnökök jobban tudják,hogy mi a jó. :)

Ettől függetlenül nagyon szurkolok majd nekik! Várom már a szezon kezdetét.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...