Jump to content
PirateClub.hu
Sign in to follow this  
Dj Nyakesz

Elkészült az első magyar hibridautó

Recommended Posts

Leghamarabb 2012-ben indulhat az első magyar hibridautó, a Solo szériagyártása. A prototípus bemutatóján a Solo egyik tervezője, Magyar Zsolt az InfoRádiónak azt mondta: a lítium-ion akkumulátorral, és napelemekkel hajtott autó 3-4 millió forintba kerülhet majd.

 

Bemutatták az első magyar hibrid személyautó sorozatgyártásra szánt prototípusát, a Solót. A háromszemélyes kisautó az őriszentpéteri ANTRO (Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó) Kht. mérnökeinek hét éves munkájával készült el.

 

A tervezésnél a fő szempont a környezet kímélete és a gazdaságosság volt. A Solo egyik tervezője közölte: a kerékagyakba szerelt elektromotorokat meghajtó lítium-ion akkumulátorokat a tetőn elhelyezett napelemek és a bioetanollal működő motor mellett az utasok is tölthetik; az ülések elé szerelt pedálokkal egy generátort táplálhatnak, akár autópályán is, 140 kilométeres óránkénti sebességnél.

 

A kocsi szén-dioxidban számolt károsanyag-kibocsátása 3,3 kilogramm 100 kilométerenként, a fogyasztása pedig másfél liter. A karosszéria és a váz kis tömegű, de erős és tartós szénszálas kompozitból készült, az autó súlya ezért csupán 270 kilogramm. Az áramvonalas forma és a hagyományos égőknél sokkal kevesebbet fogyasztó ledekkel - fénykibocsátó diódákkal - megoldott világítás is az energiatakarékosságot szolgálja. Magyar Zsolt kiemelte: a futurisztikus, tengerkék színű és sajátos külsővel bíró autó plexi borítása nanotechnológiás festékkel lett festve.

 

dsc03661.jpg

 

Az első magyar hibridautó szériagyártása legkorábban 2012-ben kezdődik - közölte a Solo tervezője. Hozzátette: az ára megegyezik majd egy alsó-középkategóriás kisautóéval, fenntartása viszont sokkal olcsóbb lesz.

 

dsc03668.jpg

 

A cég következő fejlesztése a Duo fantázianevű, hatszemélyes modell, amelyet a terv szerint negyedóra alatt szét lehet bontani két kis Solóra.

 

Forrás: Inforadio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elég merészül néz ki, de végülis nekem tetszik. Grat. a tervezőnek ;) Remélem nagy sikerszéria lesz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekem nagyon bejön! Jól néz ki, ráadásul környezet és pénztárca-kímelő, ami az emelkedő benzinárak mellett nem utolsó szempont.

Share this post


Link to post
Share on other sites

elég extrém.. de nekem hiányozna belőle az a feeling h tuningolod, kiviszed a ringre 1-2 körre :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vissza a jövőbe 2 feeling :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

" kis autóra szétszedhető modell? Akkor kér forgalmi meg rendszám? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kinézetén kívül nekem tetszik ;) de ez legyen a legkevesebb. minden elismerésem a terveziőnek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nem utolsó szempont az sem hogy mennyibe fog kerülni HA IGAZ AMIT ÍRNAK, meg ugye nem környezetszennyező... már ez is támpont :) Nekem tetszik simán jó :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Csak gratulálni tudok a tervezöknek,és hát nem utolsó szempont,hogy környezetbarát.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emberek, ha lesz ilyen, autó akkor az összes pénzemet arra fogom költeni hogy ezt megvegyem.

 

Remélem Titániumból lesz, és lesz benne 1-2 olyan dolog, ami megakadályozza a autóbaleseti halálokat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szerintem túl futurisztikus,és még ronda is :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A külseje nekem se tetszik, persze ez csak prototípus, ilyen külsővel nem fog megjelenni a piacon :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

jól nézzki nagyon.. a fókuszba volt tán a manuszka aki tervezett :D de Mo-n semmi fantáziát nem láttak benne és kimnet velem Németbe és ott rögtön kapott rá keret meg mindent ami kell :D ez Mo.. :(

nekem nem teszik az autó...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van itt ész is és tehetség is Mo-n. Egy a probléma csak. A tőkehiány Ezért nemtud megvalósulni más, hasonló értékű találmány. Örülök neki, hogy készült egy ilyen környezetkímélő verda is, ami mellesleg még szép formával is rendelkezik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

húú :D elég csúnyácska szegény :D nem baj, a törekvés a lényeg, és nem is rosszul kezdtek hozzá! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kinézet a legkevesebb :) Örüljünk, hogy van nekünk ilyen autónk, még akkor is, ha ezt a mai magyar viszonyok nem tudtak keretet adni rá, ezért kellett Németországba menni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Suzuki után jobb már nem lehet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jujj ilyen kell nekem is XD

első lépés lenne valami kasztnicsere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amit írnak róla, az egy álom. Viszonylag olcsó, fenntartása se kerül sokba, környezetbarát. Ez kell, erre van szükség. A külseje viszont nem futurisztikus, inkább idétlen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egyik ismerősöméknek van Hibrides Toyoájuk, nagyon kemény, amellett hogy a gép 400 lovas kb 2-5 litert eszik :D

Nagyon durva hogy semmi hangja nincs! :) Mondjuk egyre többet látok Bp.-en Hibridből, de szerintem mire itthon elterjed addigra már a Hibrid is kevés lesz, mert nem lesz benzin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szerintem ha elfogadható lessz az ára,akkor menni fog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jól nézki, csak nekem nem fapados járatkéne belőle :P am tetszik az ötlet és reméljük, hogy "befut" !

Share this post


Link to post
Share on other sites

szerintem nagyon jó, és a legjobb hogy kíméli a környezetet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, 20 éves leszek, amikor készen lesz :D

 

Akkor majd balesetmentes vezetés lesz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hát megmondom őszintén kívűlről nem tetszik.de 3-4 millió? :o az szerintem olcsó, de várjuk ki a végét .

amúgy kiváncis vagyok milyen lesz a törésttesztje mert csak 270 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

SZerintem KAMU :) Én maradok a Vízautónál

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Bejelentkezés

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×