Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

Hali !

 

Én a mai verseny után és az egész évadot tekintve azt mondanám hogy Button végre elérte amiért annyit küzdött és emellett Ross Brawn elérte pályafutásának csúcsát aminek személy szerint nagyon örülök ! Hihetetlen nagy matematikus , taktikus !

Link to comment
Share on other sites

Hali!

izgalmas verseny volt. Elején szegény kimivel jól kiszúrtak :angry: Webber is durva volt és aztán meg Kova pirította meg egy kicsit, :huh: Koba viszont nagyon szépen ment, így első megítélésre helye lehetne valamelyik csapatnál jövőre. Bár én nem Buttonnak szurkoltam de ma jól ment. Volt 1-2 jó versenye,az elején csak neki volt jó kocsija aztán meg 0 volt. Bari jobban megérdemelte volna ennyi idősen. De azért nem azt mondom ,hogy nem érdemli meg Button .

Jövőre Kimi-Alonso-Hamilton és egyben Ferrari-Mclaren csatát várok ,Kimi győzelemmel :D:P

Az utolsó verseny biztos izgalmas lesz de nagy tét nélkül azért nem az igazi :(:)

Link to comment
Share on other sites

Kis idézet a Button-os történetből, amikor is a BAR Honda csapathoz igazolt: :D

 

"Jó volt egy olyan csapathoz besétálni, ahol mindenki tárt karokkal fogadott - kivéve Jacques Villeneuve-öt. Teljesen érthető volt, hogy Jacques nem terített elém vörös szőnyeget, amikor megérkeztem, hiszen maga köré építette a csapatot és ő a kezdetektől fogva ott volt. Az autó bemutatóján azt mondta a sajtónak, hogy igazából egy fiúbandában lenne a helyem. Én csak mosolyogtam ezen. Eleinte volt néhány kínos szituáció köztünk, de aztán néhány futam után leültünk, és tisztáztuk a dolgot. Miután bebizonyítottam neki, hogy gyors vagyok, lecsillapodtak a dolgok, az pedig külön öröm volt számomra, hogy a szezon végén több pontom volt, mint neki."

:D

 

forrás:

http://www.f1hirek.hu/hir/Jenson_Button_portre_200910191300

Link to comment
Share on other sites

Jó hát valóban elverte Villeneuve-t, de az a BAR, egy megbízhatatlan gép volt, Button 6-szor, VIlleneuve 8-szor esett ki, rengeteg technikai hibájuk volt ... meg ugye Villi Japánba el se ment ....

Azt nyilatkozta Villeneuve, hogy 2002-ben könyörögtek neki, hogy maradjon, míg 2003 évvégén, már nem kívánt személy volt .... Bírom Dave Richardsot, de rendesen tönkre vágta Villi pályafutását ....

Na mindegy ez már a régmúlt!

 

Vasárnapi versenyről, Trulli egy hadjáratot indított el Sutil ellen, jogtalanul, de Sutil most legalább megmondta a frankót és teszem hozzá nagyon is igaza volt!!

 

Sutil: Trulli a hibás, nem én

 

Jarno Trulli dühös volt az interlagosi verseny után, amiért már az első körben kiesett a versenyből. A Toyota pilótája Adrian Sutilt okolta a történtekért, aki állítása szerint leszorította a pályáról. Amikor a német versenyző tisztázni akarta a történteket, Trulli közel állt a tettlegességhez, amiért tízezer dolláros büntetést kellett fizetnie, miközben az ütközést versenybalesetnek minősítették.

 

"Megértem, hogy Jarno feszült, mert nincs helye a jövő évre, de pimaszság, hogy engem okol azért, amiért ő a hibás. Nem rajtolt jól, ezért mindent megtett, hogy javítson néhány helyet. Az első balos kanyarban is figyelnem kellett, mert Kimi támadott, majd összeütközött Webberrel és elhagyta az első légterelőjét."

 

"A belsőkamarás felvételeken látszott, hogy amikor Trulli az előzést megkezdte, elegendő helye volt, és hogy a saját hibájából vesztette el az uralmát az autó felett. Én csak akkor vettem észre, amikor valaki nekem ütközött és kirepültem. Azért nem tudta irányítani az autóját, mert a rázókőre ment. És ő volt az, aki kilökött, és nem én." – idézi a Motorsport-Total.com a Force India versenyzőjét.

 

"Nem szorítottam le, és nem védtem a pozíciómat. Ha ezt állítja, akkor nem mond igazat. Barcelonában is ő ütött ki a rajtnál, és Spában is részese volt a rajtbalesetnek. Nézze meg a belsőkamerás felvételeket, a YouTube-on megtalálja."

 

"Szingapúrban én okoztam a balesetet, és vállalom, itt azonban áldozat voltam, és Trulli manővere miatt vélhetőleg egy dobogós helytől estem el. Több versenyzővel és csapatvezetővel is beszéltem, akik osztják a véleményemet."

 

Nagyon jó kis nyilatkozat és minden egyes mondatával maximálisan egyetértek! :)

 

Go-Go-Go Sutil!

Link to comment
Share on other sites

Szerintem Villeneuve ugyanabba a hibába esett mint Hill. Hill is 1996-ban bajnok lett a Williams-el (ha jól emlékszem) aztán leszerződött az Arrows-hoz vagy mi volt az. :blink: Valami új csapat volt, ami akkor indult. Egy versenyen tudott vitézkedni, az is a magyar nagydíj volt, aminek az utolsó pár körében, hát elfogyott a technika úgy emlékszem. :huh: Aztán már a Jordan-hez került, de már asszony volt és gyerekek és valahogy már nem küzdött úgy a versenyeken. Villeneuve ugyanazt a hibát csinálta, bajnok lett a Williams-el 1997-ben (ha emlékezetem nem csal) aztán leszerződött a nagy és csodálatos BAR Honda csapathoz. Nem is csodálkozom, hogy a sikertelenség elvette a kedvét a versenyzéstől.

Sose értettem miért kell elhagyni azt a csapatot, ahol előző évben világbajnok tudott lenni valaki, főleg miért egy vadi új csapatért. :unsure: Oké, most vadi új csapatként berobbant a Brawn, de mindenki tudja a hátterét.

Ja meg igen, azt hallottam még, hogy Frank Williams nem emelte a pilóták pénzét attól, mert bajnok lett valamelyik, de akkor is több pénzért bevállalni egy új csapatot. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Sutil jól megmondta neki :D , és teljesen igaza is van. Nem értem, hogy a jó öreg Trulli mit csinálta/csinálja a fesztivált, amikor még a vak is látja, hogy ő bénázott. <_<

Videó:

http://www.youtube.com/watch?v=SkuU5TCZDqo&feature=player_embedded

Ha így folytatja, tényleg nem lesz helye a Forma1-be, amit nem is bánnék. Meg felőlem az egész Toyotás kóceráj is kiszállhatna vele együtt. :P

Villeneuve-ről meg csak az a véleményem, hogy nagyon nem szeretném ha visszajönne. :D Schumachert viszont annál szívesebben látnám viszont. Mekkora lenne már egy Schumi - Alonso páros. :D

Link to comment
Share on other sites

Igazából a Williams '98-ban a Machrochome motorok miatt nagyon visszeesett, 3 dobogóra futotta, 2-t ebből Villeneuve szerzet, de azért csak meglett a VB 5. hely Villi számára a 2 Ferrari és Mclaren mögött.

BAR, pedig '99-ben, aerodinamikailag nulla volt, na meg a Supertech motorok sem voltak túl fényesek, azért 2000-ben és 2001-ben már egész jók voltak és Villi szerezte meg a BAR-Honda első 2 dobogóját, szóval annyira nem volt gáz, igazából 2002-ben Dave Richards érkezése miatt mérgesedett el a viszonyuk, meghát a rengeteg technikai hiba azért elveszi az ember kedvét, lásd Button és Rubens 2007-2008-ban, ők sem bénák csak ami nem jó, azzal nem lehet nyerni, sőt pontot szerezni sem (lásd, Barichello, 2007).

Na mindegy, Villi nem volt rossz pilóta, de 2002-ben megtört nagyon is, BMW-nél még lehettek volna jó versenyei, de már elküldése előtt is lehetett érezni, hogy nem látják jó szemmel .... pedig rengeteget tesztelt és hát csak ő szerezte a bömbi első VB pontjait is ....

Na mindegy én szívesen látnám, mert virágkorát slick gumikon és kipürgésgátló nélküli korszakban élné, akkoriban nála jobban nem sokan rajtoltak ;)

 

Ennyit akartam hozzáfűzni :D

 

Ja és Williams, az öreg Frank tényleg az egyik legjobb csapatvezető, de hiába volt egy VB pilótája, gázsit nem emelt valóban és 1-2 világbajnokot elvesztett, nem csak ezek miatt, olyan, mint aki mindig kereste az újabb VB-t ... 1997 óta sajnos nem talált ....

Link to comment
Share on other sites

Button a világbajnok, de hatalmas mákkal! Tehetséges pilóta, az év eljén bombaformában volt, de az évad közepétől semmi extrát nem mutatott, beleszürkült a mezőnybe. A többiek kiesései, bénázásai, minden az ő malmára hajtotta a vizet, így lett világbajnok.Ez az év ilyen volt. Megérdemelte, de én személy szerint jobban örültem volna Vettelnek vagy Barichellonak.

Jövőre is Go FERRARI, bár Alonso-t nem szeretem.

Link to comment
Share on other sites

A többiek kiesései, bénázásai, minden az ő malmára hajtotta a vizet, így lett világbajnok.

 

Szóval te nem láttad az utolsó futamot... Gratulálok az ilyen megnyílvánulásért... Button-nak lehet, hogy sokszor szerencséje volt, de szerencse nélkül is vb lett volna. Barrichello, ha nem kap defektet, akkor se lett volna VB...

Link to comment
Share on other sites

Lehet, hogy neki volt a legjobb autója, lehet, hogy néha szerencséje is volt, de azt a gyors autót tudni kell vezetni és, ha gyors a kocsi, az nem feltétlen jelent VB címet, jó pilóta is kell hozzá, aki stabilan hozza a győzelmeket! Barichello ezzel a pokoli gyors autóval "csupán" 2-szer tudott győzni, míg Button 6-szor és Belgium kivételével, ahol kilökték Buttont, mindig pontszerző helye és/vagy dobogón ért célba, lehet, hogy gyengébb futamai is voltak, de stabilan szállította a pontokat és 3 verseny kivételével mindig Button végzett előrébb!

Mindenki mást gondol, de általában mindig ez van, ha nem az ember kedvence nyer vagy nem az nyer, akit szívesebben látott volna nyerni!

 

Közben hivatalossá vált, hogy Jean Todt lett a FIA elnöke és egyben ő váltotta Max Mosleyt-t. Legfontosabb teendőének a csapatok egységének megtartását tartását tartja, ellenfelét Vetanen-t nagy szavazat különbséggel "verte". Személy-szerint örülök neki, hogy ő lett az elnök, 4 évig szól a szerződése és reméljük jót tesz a sportnak, itt nem csak az F1-re gondolok, de persze leginkább mégiscsak az F1-re. :)

 

Más nagyon nem történt az utóbbi napokban, esetleg, hogy az a pletyka miszerint Sebastian Loeb indul Algersuari helyén a Toro Rosso színeiben a szezon záró futamon meghiúsult, az immáron 6-szoros bajnok, nem érzi késznek magát a megmérettetésre és szerintem sem áll készen, ahogy Rossi mondta az utolsó 1 ,másodperc lefaragása a legnehezebb feladat és hát láttuk idén a beugrók közül nem sokan tudtak jól teljesíteni.

 

Ennyit mára :)

Link to comment
Share on other sites

Mint nagy Alonso fan sajnálom, hogy Alo-t kilökték Brazíliában, bár csoda ahogy egyben tudta tartani az autót: szerintem, ha a Ferrari jövőre kicsit ütősebb gépet pakol össze, akkor itt baromi jó és izgalmas csaták lesznek: a Meki biztos hogy felszívja magát, ez már idén látszik (jó a Merci motor), Alo mindenáron győzni akar majd, és Massa is meg akarja majd mutatni, hogy számolni kell vele. Ha Kimi marad, akkor dafkéból nyomni fogja neki, és persze az újdonsült világbajnok is presztízst fogy csinálni a jó szereplésből!

Kobayashi szerintem bevállalós srác, néha kicsit lazára veszi a szabályokat, de szerintem pályán a helye: ő az első idén, aki beugróként nagyot villantott szerintem!

Rossinak meg gratu a 9. címhez, de maradjon inkább a kétkerekű sportban: szerintem még van benne 2 cím legalább!

na üdv:

 

-toi-

Link to comment
Share on other sites

Hali !!!

 

 

Új szponzort szerzett a Renault

 

A Renault Forma-1-es csapata az elmúlt hetekben nem volt éppen kedvenc a szponzorok körében, és legfeljebb arról lehetett olvasni, hogy a tavalyi manipulációs botrány miatt valamelyik támogató hátat fordított a franciáknak. A jelek szerint azonban a befektetők is túlléptek a 2008-as szingapúri eseményeken, ugyanis a Renault szerdán új szponzort jelentett be.

 

A francia márka F1-es alakulata három évre szóló szerződést kötött a holland TW Steel márkanevet viselő óragyártóval. Az együttműködés már a hétvégi Abu-Dzabi Nagydíjon életbe lép, és egészen a 2012-es idény végéig szól.

 

A holland cég logója az autó orrán, az első szárnyon és az oldalszekrények légbeömlői fölött is helyet kapnak a szezonzárón.

 

gwe0elg0zho56jen4cv9.jpg
Link to comment
Share on other sites

Még, ha az orosz Megaphone is bevásárolja magát, mint leendő főszponzor, úgy gondolom megoldódhatnak a problémái a Renault csapatnak!

De lesznek még szponzorok ebben biztos vagyok és itt lesznek jövőre is!

 

Hivatalos: Rosberg az év végén elhagyja a Williams istállót

 

Nico Rosberg megerősítette, hogy az év végén elhagyja Sir Frank Wiliams csapatát, és jövőre más istállónál folytatja pályafutását.

 

Nico Rosberg 2006 óta tagja a Formula-1 mezőnyének. A fiatal német-finn tehetség a Williams istálló színeiben debütált álmai kategóriájában. Már tavaly úgy tűnt, hogy Rosberg az idei szezont egy top-csapatnál kezdi meg, de végül ebből nem lett semmi.

 

Szerződése az év végén lejár, amit Nico nem hosszabbít meg Sir Frank Williams gárdájával, könnyes búcsút vesz, és 2010-ben már más istálló versenyzőjeként fog küzdeni a győzelemért. A 24 éves pilóta ma Abu Dhabi-ban, az évadzáró versenyhétvégén erősítette meg mindezt.

 

Rosberg nevéhez két dobogós helyezés fűződik. Tavaly az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon a pódium harmadik, míg ugyanabban az esztendőben Szingapúrban második fokára állhatott fel.

 

Nico Rosberg

 

"Ez az utolsó versenyem a Williams csapattal, és ez tényleg, egy kicsit furcsa, mert az elmúlt négy, öt évben ez volt az egyetlen olyan istálló, amivel együtt dolgoztam. Nagyon jó kapcsolatot építettem ki a csapat tagjaival, tehát elég furcsa lesz elmennem. Szeretném megköszönni a csapatomnak mindazt, amit értetem tett, és megadta számomra a lehetőséget a Formula-1-ben való bizonyításra."

 

"Különösen Sir Frank Williams-nek, Adam Parr-nak (ügyvezető igazgató, Williams), Sam Michael-nek (technikai igazgató, Williams) és Patrick Head-nek (résztulajdonos, Williams) szeretnék köszönetet mondani. Ők mindig támogattak az elmúlt években. Nagyon nagy köszönet nekik.

 

"Nem akarok beszélni a leendő csapatomról, csak azt akarom mondani, hogy 2010-ben nem a Williams-nél fogok versenyezni, mert ez biztos."

 

Már várható volt, ezzel kezd biztossá válni, hogy az újonc Niko Hülkenberg lesz a Williams egyik pilótája, akinek én örülök, mivel hatalmas tehetség!

Ezzel várhatóan 6 német lesz a mezőnyben, az azért komoly :)

Hülkenberg csapattársa, pedig, ha a pletykák nem csalnak Barichello lesz.

Rosberg meg nagyon valószínű, hogy a Brawn csapatban folytatja.

Még rengeteg a kérdőjel, de szerintem 3 hónapon belül minden kiderül ... ;)

Csak győzzük kivárni .... :D

Link to comment
Share on other sites

Hali !

 

Räikkönent agyonfizette a Ferrari - 2009-es pilótabérek

 

 

Az Arabian Business.com felmérése szerint a Forma-1-es pilóták a 2009-es évadban összesen 130 millió amerikai dollárnyi fizetést kaptak munkaadójuktól. Az összeg 35 százalékát, nem kevesebb, mint 45 millió amerikai dollárt, a 2007-es világbajnok, Kimi Räikkönen egymaga vághatta zsebre, aki ezzel messze az év legjobban fizetett pilótája lett.

A "Jégember" majd háromszor annyit keresett össze 2009-ben, mint a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton, pont háromszor annyit, mint a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, az újdonsült világbajnok, Jenson Buttonénál pedig kilencszer nagyobb összeget kapott szolgálataiért munkaadójától, a Ferraritól.

Ennek fényében már abszolút érthető a Mercedes motorsport-igazgatója, Norbert Haug nem régiben megfogalmazott kijelentése, mely szerint a McLaren nem kíván agyonfizetni egyetlen pilótát sem, legyen szó akár Kimi Räikkönenről is. A "Jégember" a wokingi istállónál tehát vélhetőleg jelentősen alacsonyabb fizetéssel lenne kénytelen beérni, ha viszont nem akar engedni az álomgázsiból, akkor valószínűleg marad számára a Toyota, ahol viszont a győzelmi esélye lenne erősen kérdéses.

 

Egyébként több, mint valószínű, hogy Räikkönen idei túlfizetése részben azzal is magyarázható, hogy a Ferrari az idei év végén, szerződése lejárta előtt kéri meg a távozásra a finn klasszist, aki a 45 millió dollárban vélhetően már a végkielégítése egy részét is megkapta. Abba pedig egyszerű halandóként talán jobb bele se gondolnunk, hogy vajon a kétszeres világbajnok Fernando Alonso jövőre mennyit kaszálhat majd a Ferrarinál, ha az épp az ő kedvéért leváltott Räikkönen idén ennyi pénzzel gazdagodott...

 

Pilóta Csapat Fizetés (USD)

Kimi Räikkönen Ferrari 45 millió

Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 18 millió

Fernando Alonso Renault 15 millió

Nico Rosberg Williams Toyota 8,5 millió

Felipe Massa Ferrari 8 millió

Jarno Trulli Toyota 6,5 millió

Sebastian Vettel Red Bull Racing 6 millió

Mark Webber Red Bull Racing 5,5 millió

Jenson Button Brawn GP 5 millió

Robert Kubica BMW Sauber 4,5 millió

Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 3,5 millió

Nick Heidfeld BMW Sauber 2,8 millió

Giancarlo Fisichella Ferrari 1,5 millió

Sébastien Buemi Toro Rosso 1,5 millió

Rubens Barrichello Brawn GP 1 millió

Jaime Alguersuari Toro Rosso 0,5 millió

Adrian Sutil Force India 0 millió

Nakadzsima Kazuki Williams Toyota 0 millió

Vitantonio Liuzzi Force India 0 millió

Romain Grosjean Renault 0 millió

 

Hát ezeknek az adatoknak a tudatában , megértem a Toyotát !!! Raikonnen "kicsit" túl van fizetve tényleg !!!

 

Ezt a Ferrari elrontotta nagyon !!! :angry:

 

Link to comment
Share on other sites

Valóban kimagaslik a mezőnyből, de ha jól olvastam kicsit másabb a lista, mármint, ahol ez a cikk van, bár lehet te máshol olvastad, ott például Sutilt fizetett versenyzőnek írják, holott, ha jól tudom fél millió körüli a fizetése neki és Liuzzinak is ;)

Ugyanis, 2008-tól egyetlen egy fizetett versenyző sincs ;)

De tény, hogy Kimi fizetése, messze a legmagasabb és talán már irreális is, azt hiszem Schumi sem keresett ennyit, bár nem emlékszem, hogy dollárban vagy miben volt megadva, de akkor is messze alatta volt .... jó szponzoroktól jött bőven, de "alap" fizu, messze kevesebb volt ;)

 

Trulli nem nyugszik .... befejezhetné már, mert tényleg beteges, amit csinál, még ha igaza lenne, de marhaságokat mond ....

 

"Elég egyértelmű incidens volt. Szerintem nekem még bosszantóbb volt kiesnem miatta, mert én csak normálisan vezettem. Ő vesztette el az irányítást az autója felett, ő ütközött nekem, úgyhogy nem nekem volt problémám, hanem neki" - vélte Sutil. - "Őszintén szólva fogalmam sincs, miért hőbörög még mindig."

 

Trulli erre nevetni kezdett, és azzal vágott vissza, hogy "nem tudom, vak vagy-e, de a képeken tisztán látszik, hogy az én első vezetőszárnyam már a tiéd mellett volt..." Csakhogy Sutil sem hagyta magát. "Igen, de kívülről, a rázókövön próbáltál megelőzni" - mondta. - "Egyszerűen nem vetted el a gázt. Ugyanez történt Barcelonában is, ahol ugyancsak elvesztetted az irányítást, és szintén egy Force Indiát löktél meg."

 

"Néha tiszteletben kellene tartanod az autó határait is. Ha nincs előtted hely, el kell venned a gázt. Ilyen az autóversenyzés, nem tudom, mennyi időre van még szükséged, hogy megtanuld ezt."

 

A vitának végül Fernando Alonso vetett véget, tréfásan odaszólva a mellette ülő Kimi Räikkönennek: "Akkor mi mehetünk is?"

 

Sutil jól mondja, Alonso meg jól reagált és végett vetett az egésznek egy jó kis beszólással :D

Link to comment
Share on other sites

Abu Dhabi Nagydíj, első szabadedzés:

1. Hamilton McLaren-Mercedes 1:43.939 18

2. Button Brawn-Mercedes 1:44.035 + 0.096 20

3. Vettel Red Bull-Renault 1:44.153 + 0.214 28

4. Barrichello Brawn-Mercedes 1:44.207 + 0.268 23

5. Heidfeld BMW-Sauber 1:44.667 + 0.728 23

6. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:44.687 + 0.748 32

7. Sutil Force India-Mercedes 1:44.688 + 0.749 14

8. Webber Red Bull-Renault 1:44.805 + 0.866 25

09. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:44.955 + 1.016 33

10. Trulli Toyota 1:44.958 + 1.019 25

11. Kubica BMW-Sauber 1:44.988 + 1.049 22

12. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:45.123 + 1.184 20

13. Rosberg Williams-Toyota 1:45.649 + 1.710 27

14. Nakajima Williams-Toyota 1:45.679 + 1.740 25

15. Raikkonen Ferrari 1:45.704 + 1.765 27

16. Alonso Renault 1:45.865 + 1.926 23

17. Liuzzi Force India-Mercedes 1:46.239 + 2.300 22

18. Fisichella Ferrari 1:46.267 + 2.328 26

19. Kobayashi Toyota 1:46.364 + 2.425 28

20. Grosjean Renault 1:46.411 + 2.472 27

 

Abu Dhabi Nagydíj, 2. szabadedzés:

1. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:41.307 35

2. Hamilton McLaren-Mercedes 1:41.504 + 0.197 34

3. Button Brawn-Mercedes 1:41.541 + 0.234 39

4. Vettel Red Bull-Renault 1:41.591 + 0.284 37

5. Kobayashi Toyota 1:41.636 + 0.329 34

6. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:41.683 + 0.376 37

7. Webber Red Bull-Renault 1:41.684 + 0.377 34

8. Barrichello Brawn-Mercedes 1:41.831 + 0.524 38

9. Rosberg Williams-Toyota 1:41.931 + 0.624 39

10. Raikkonen Ferrari 1:41.987 + 0.680 39

11. Sutil Force India-Mercedes 1:42.180 + 0.873 28

12. Nakajima Williams-Toyota 1:42.245 + 0.938 36

13. Heidfeld BMW-Sauber 1:42.278 + 0.971 36

14. Trulli Toyota 1:42.409 + 1.102 30

15. Liuzzi Force India-Mercedes 1:42.530 + 1.223 33

16. Alonso Renault 1:42.782 + 1.475 29

17. Fisichella Ferrari 1:42.932 + 1.625 37

18. Grosjean Renault 1:43.021 + 1.714 37

19. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:43.022 + 1.715 39

20. Kubica BMW-Sauber 1:43.708 + 2.401 13

 

Közben hivatalossá vált, hogy jövőre a Williams Cosworth motorokkal fog versenyezni!

Link to comment
Share on other sites

Nekem nagyon bejön ez a pálya, én az ilyen tipikus versenypályákat szeretem, nem pedig az olyanokat, ami Szingapúrban, meg Valenciában van. Azért az látszik hogy rengeteg pénzt fektettek a dologba, talán egy kicsit túlzottan is pazar lett, de legalább van szépérzékük, az látszik. ;) Főleg az a Ferrari-negyed, az valami hihetetlen :)

Azért szívesen körbe tekernék a pályán, mondjuk egy F1-es bringával. :D

 

Szabadedzések alapján elég jónak tűnnek a McLarenek erre a pályára, Hamilton tuti majd ott fog púposkodni az első sorban, sajnos. A Ferrari a szokott formáját hozta, de hát fejlesztések nélkül ennyire futja. Azért a versenyeken viszont nem szoktak olyan rosszak lenni...

Link to comment
Share on other sites

Bruno Senna megerősítette a Formula-1-es szerződését

 

Néhány nappal ezelőtt spanyol lapok arról számoltak be, hogy Bruno Senna szerződést kötött a Campos csapattal, amely a jövő évben debütál a Formula-1-es bajnokságban. A brazil versenyző ezt most a Twitteres oldalán is megerősítette. "Szeretnék mindenkinek köszönetet mondani a támogatásért! Több hetes kemény munkát, és a tárgyalásokat követően a menedzsmentem sikerrel járt. Nagyon boldog vagyok, és szeretném veletek megosztani ezt a pillanatot. Most a jövő évi felkészülésemre fogok összpontosítani. Sok munka vár rám, de bízom benne, hogy sikeres lesz a kezdés. Minden jót!"

 

3. Szabadedzés előben, akit érdekel:

http://watchme.bloggum.com/

Link to comment
Share on other sites

Eléggé érdekes ez a hír!



Kovalainen: Soha nem volt egyenlő bánásmód a McLarennél

 

Heikki Kovalainen a finn sajtónak nyilatkozva elárulta, a McLaren korántsem részesíti azonos bánásmódban versenyzőit, ahogy azt a wokingi alakulat büszkén állítja magáról. A csapattól a szezon végén minden bizonnyal távozó pilóta többek közt azt nehezményezi, hogy a McLarennél töltött két év alatt minden új fejlesztést később kapott meg, mint csapattársa.

 

"Végig nehéz volt elfogadni, hogy mindig Lewis volt az, aki elsőnek kapta meg az új alkatrészeket. Soha nem akartam ebből nagy ügyet csinálni, de jó lett volna, ha csak egyszer rajta vannak az új fejlesztések az én autómon is, főleg azután, hogy elvesztettük az esélyt a világbajnoki cím megnyerésére"- mondta Kovalainen a Helsingin Sanomat című lap munkatársának.

 

"Panaszkodhattam volna emiatt nyilvánosan is, ehelyett meg akartam mutatni a csapatnak, hogy mindig a maximumot nyújtom azzal az autóval, ami a rendelkezésemre áll, és azt hiszem, ezt ők is észrevették"- tette hozzá.

 

Kovalainen azt állítja, a stratégiával kapcsolatban is folyamatosan hátrányban volt Hamiltonnal szemben. "Idén minden alkalommal nekem kellett több üzemanyaggal menni, amikor mindketten bejutottunk az időmérő harmadik etapjába. Ha figyelembe vesszük az üzemanyag-mennyiségeket, több alkalommal is pole pozícióban kellett volna lennem."

 

A finn versenyző elismeri, teljesítménye lehetett volna jobb is az idei szezonban, de nem zárta ki annak lehetőségét, hogy 2010-ben is jelenlegi csapatánál marad, és abban is biztos, hogy a McLaren még nem döntötte el, ki lesz Lewis Hamilton csapattársa jövőre.

Link to comment
Share on other sites

Button-nak lehet, hogy sokszor szerencséje volt, de szerencse nélkül is vb lett volna.

Én is gratulálok neked!

Akkor te elfelejted pl. a magyar és az európa nagydíjat, ahol Button asszem 2-2 pontot szerzett, Vettel meg mindkét versenyen nullázot. Kevés pont szerzése mellett növelni az előnyt úgy, hogy az ellenfél nem szerez pontot mi más, mint szerencse.

Én nem vitatom, hogy megérdemelte a címet, de a szerencsefaktornak is jelentős szerepe volt.

Link to comment
Share on other sites

Kovalainen: Soha nem volt egyenlő bánásmód a McLarennél

Ezt sajnos mindenki tudta/gondolta...Remélem Raikkönen nem megy vissza a McLarenhez, akkor már inkább menjen szabadságra, vagy rallizon. ;)

 

Holnapi versenytől meg nem sok mindent várok: csak egy sima RedBull győzelmet, amihez természetesen jól esne egy McLarenes motorhiba Hamiltonnál. :D Plusz szurkolok hogy a Ferrarinak összejöjjön a harmadik hely a konstruktőriben. :P

Link to comment
Share on other sites

Én is gratulálok neked!

Akkor te elfelejted pl. a magyar és az európa nagydíjat, ahol Button asszem 2-2 pontot szerzett, Vettel meg mindkét versenyen nullázot. Kevés pont szerzése mellett növelni az előnyt úgy, hogy az ellenfél nem szerez pontot mi más, mint szerencse.

Én nem vitatom, hogy megérdemelte a címet, de a szerencsefaktornak is jelentős szerepe volt.

 

De az első 2 versenyen meg kicsúszott és ütközött, Monacoban szintén ütközött, Button egyszer esett ki, akkor is úgy lökték ki ;)

Nem védem Buttont és nem Vettel ellen vagyok, de Button rendszeres pontszerző volt mindig, még ha szerencsésebb is volt néha, mert nem volt motorhibája, de megérdemelte a VB címet!

 

Mai időmérő nem volt túl jó, Force India nagyon lassú volt ma, Sutil is csak 18. lett .... talán versenyen sikerül javítani pár helyet :)

Hamilton, ha megtud lépni kicsit rajt után, akkor simán hozza az első helyet ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...