Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

Mert te mit kivánnál a csapattársadtól te nagyon okos! Azt hogy előzzön meg? :D

 

Szerintem itt senki sem komolyan mondta a dolgokat, persze hogy csak poénkodtak a srácok, mind nagyon szimpatikus megnyilvánulás volt számomra, egy sem volt nagyképű!

 

Szerintem hatalmas probléma az, ha valaki ezeket komolyan veszi! :o:unsure:

 

 

Boldog karácsonyt minden Forma 1 rajongónak!

Link to comment
Share on other sites

Schumacher: Győzni akarok!

 

20091223-schumiMI.jpg

 

Berlin, december 24.,A német pilóta három évre írt alá a Mercedeshez

 

A német versenyző három év kihagyás után tér vissza a királykategóriába, azonban úgy érzi, minden adott lesz ahhoz, hogy ott folytassa, ahol 2006-ban abbahagyta, és nem titkolta, célja a világbajnoki cím megszerzése lesz 2010-ben.

 

"A Mercedes GP egy olyan csapat, amely megnyerte mindkét bajnoki címet az idei évben" ? idézte Schumachert az Autosport.

 

"A Mercedes-Benzzel, mint egy igen erős partnerrel, nem is lehet más a célom, mint a világbajnoki cím megszerzése 2010-ben."

 

Michael azt is elmondta, hogy kedden este írta alá szerződését a brackley-i bázisú alakulattal, és döntésében komoly szerepet játszott az, hogy ismét egyesítheti erejét régi jó barátjával, és kollégájával, Ross Brawnnal, akivel nem csak a Ferrarinál, hanem a Benettonnál is együtt dolgozott.

 

"Őszintén szólva, már most hihetetlenül izgatottan várom, hogy visszaülhessek egy forma-1-es autó volánja mögé" ? olvasható a német versenyző hivatalos weboldalán.

 

"Nem is akarom cáfolni, hogy egy német forma-1-es csapat ötlete igencsak csábító volt számomra. Úgy gondolom, minden német versenyző így érzett volna. Az pedig szintén komoly súllyal esett a latba, hogy ismét együtt dolgozhatok majd Ross (Brawnnal) a Mercedes GP-nél."

 

"Mindennek tetejében pedig régi vágyam teljesül, ugyanis már nagyon ki voltam éhezve a versenyzésre. Mikor Ross odajött hozzám Abu Dhabiban, és feltette a kérdést, hogy el tudnám-e képzelni a visszatérést, úgy éreztem, hogy nem állok készen erre."

 

"De mikor két héttel később ismét felhívott, rádöbbentem, hogy visszatért a régi szenvedély. Hirtelen ismét égett bennem a tűz. Elképzeltem magam egy forma-1-es autóban ismét versenyezni a világbajnoki sorozatban, és ez nagyon inspirálóan hatott rám"

 

Schumacher már a nyáron is közel állt a visszatéréshez, mikor a sérült Felipe Massa helyére érkezhetett volna a Ferrarinál, ám végül nyakfájdalmai miatt le kellett fújnia a dolgot. A hétszeres világbajnok azonban nem aggódik amiatt, hogy a jövőben esetleg ismét gond lehet a nyakával, ami még februárban sült meg egy motorbalesetben.

 

"Komoly téma volt a nyakam, de az már a múlté" ? folytatta. "Száz százalékig biztos vagyok abban, hogy a nyakam többé már nem lehet probléma."

 

"A nyári visszatérés azért nem jöhetett össze, mert az a dátum túlságosan közel volt a balesetemhez. Az idő viszont elegendő volt ahhoz, hogy teljesen helyrejöjjön, így ez nem lehet gond a jövőben."

 

Bár sokan óva intették a visszatéréstől, nehogy egy esetleges gyenge szerepléssel lerombolja mindazt, amit eddig felépített, Schumacher úgy érzi, készen áll a kihívásra.

 

"Igazából soha nem hagytam el a versenypályát. 2006 végén egy kicsit belefáradtam az F1-be, de három év kihagyást követően ismét teljes energiával térhetek vissza, és erősnek érzem magam" ? magyarázta.

 

"Sokat motoroztam az elmúlt években, és úgy érzem, készen állok a nagy dobásra."

(f1vilag.hu)

Niki Lauda Schumacher visszatéréséről

 

 

Mint korábban beszámoltunk róla, Michael Schumacher három éves szerződést írt alá a Mercedesszel, és 2010-ben újra versenyezni fog. Természetesen Niki Lauda, korábbi nagy visszatérő sem mulasztotta el az alkalmat, hogy kommentálja a hírt.

 

"Ez nem csak a Forma-1 számára szenzáció. Egyszerűen tökéletes, ahogyan Schumacher szorosabbá teszi a szövetséget Ross Brawnnal. Semmi kétséget nem hagy számomra affelől, hogy az első naptól kezdve versenyképes lesz. Az, hogy 3 évig nem versenyzett nem jelent majd problémát egy hétszeres világbajnoknak. Alig várom Hamilton, Vettel és a többiek reakcióját a pályán. Ez a generációk közötti csata sokkal több színt visz a Forma-1-be. Michael az első perctől kezdve kész lesz arra, hogy a csúcson legyen, mert egy világbajnok ne veszíti el a képességeit."

 

Gerhard Berger így beszélt erről: "Ez egy kiváló hír. Kiváló a F1 számára. Ő versenyképes lesz majd a szezon elejétől, és a legjobb helyekért fog harcolni. Semmi kétségem nincs affelől, hogy fitt és gyors lesz. A döntése nem lepett meg."

 

Ralf Schumacher így nyilatkozott bátyja visszatéréséről: "Alapvetően mindenkit meglepett, természetesen ez egy nagy dolog Michael számára. Örülök neki, mert ez egy olyan nagyszerű ajánlat volt, amit én is elfogadnék. Az esélyei attól függnek majd, hogy milyen lesz az egész csapat, de az, hogy újra Ross-szal dolgozik optimizmusra ad okot."

 

Az ausztriai Karl Wendlinger, aki Schumacher csapattársa volt a Mercedesnél ifjú versenyző korukban, így vélekedik: "Michael egy nagy kihívást fogadott el. Három év kihagyás hosszú idő, ami alatt az egész rendszer megváltozott. A legfontosabb kihívói nagy előrehaladást tettek. Az, hogy újra Ross-szal dolgozik jó eséllyel azt is jelenti, hogy sikeres lesz."

 

Ugyanakkor Keke Rosberg, a finnek korábbi világbajnoka, Nico Rosberg édesapja csak ennyit tett hozzá a dolgokhoz: "NO KOMMENT! Én többé nem vagyok már versenyző. Kérdezzék a fiamat!"

Formula.hu

 

Interjú Michael Schumacherrel

 

Három év kihagyás után Michael Schumacher visszatér, az idei bajnok, Mercedes GP csapathoz írt alá.

 

Szerdán, visszatérésének bejelentése után a sajtó munkatársainak a visszatérésről, nyaksérüléséről és a következő világbajnoki címről beszélt.

 

Mi motivált a visszatérésben?

 

A motiváció azt hiszem meglehetősen egyszerű - november végén Ross felhívott, érdeklődött mit gondolok a versenyzésről. A tőle kapott telefonhívástól és attól a tudattól, hogy a Mercedes-Benz lesz a tulajdonos nagyszerű érzéseim támadtak.

 

Soha nem hagytam el a versenypályát. 2006 végére kimerültem... de három év távollét után minden energiám visszatért és jól érzem magam. Motoroztam kicsit, de már úgy érzem, készen állok a komolyabb munkára.

 

Mi a helyzet a nyakaddal?

 

Nyilvánvalóan először saját magam kellett meggyőződnöm állapotomról. Mielőtt végleges választ kaptam volna, saját magam akartam megbizonyosodnom erről a kérdésről. Azt kell mondjam 100 százalékosan biztos, hogy a nyakam nem jelent majd később problémát.

 

Sajnos a nyári visszatérés, amikor kipróbáltam a Ferrarit, túl közeli volt a balesetemhez, de most már elég idő telt el a teljes gyúgyulásomhoz. Mindent megtettem, amit tudtam. Különböző gépeket használtam, probléma nélkül.

 

Úgy érzed visszaszerezheted régi sebességed és céltudatosan tudsz versenyezni, amikor kerék-kerék mellett lesztek akár Lewis Hamiltonnal, akár Fernando Alonsóval?

 

Teljesen bízom benne... amikor balesetem után először ültem gokartba, azonnal gyors voltam. Valódi körülmények között tudok bizonyítani, de izgalmas lesz kerék-kerék mellett lenni ezekkel a fiúkkal. Szeretnék bizonyítani - és nagyszerű dolog, hogy kívülről támogatást kapok. Nem kétséges, a fiúk tisztában vannak képességeimmel.

 

Mit jelent számodra elhagyni a Ferrarit és a Mercedes-Benzhez csatlakozni?

 

Ez nem volt egy könnyű lépés. Sok barátra tettem szert a Ferrarinál 14 év alatt, amíg ott dolgoztam és jó emlékeim vannak a Ferrarinál eltöltött napokról.

 

Azt hiszem, az egyetlen oka a visszatérésnek az volt, hogy egy régi barátom kért meg rá. Valamint annak idején a Mercedes-Benz segítségével kerültem a Formula-1-be és az évek alatt soha nem volt lehetőségem náluk versenyezni. Ross és a Mercedes kombinációja ezt lehetővé tette, örülök, hogy valamint visszaadhatok a Mercedesnek.

 

Hihetetlen hírnévre tettél szert a Formula-1-es sikereiddel. Nem aggódsz amiatt, hogy a jövő évben az emberek nem ehhez fognak mérni és nem becsülik meg, mit értél el előtte?

 

Remélem meg fognak becsülni a korábbi sikereim miatt - ugyanezt szeretném folytatni. A Mercedes GP idén mindkét világbajnokságot megnyerte - és mi a Mercedes vagyunk, erős partner. Célunk, hogy a világbajnoki címért küzdjünk. Erős ellenfeleink lesznek, ahogy már láthattunk, de izgatottan várom az évet.

 

Kikérted családod véleményét Formula-1-es terveidről - megbeszélted feleségeddel és gyermekeiddel?

 

Nyilvánvalóan. Természetes, hogy először személyes helyzeted rendezed el. Mindenki izgatott volt - a feleségem mindig azért lelkesedett, hogy mindenki boldog legyen. Nem vitatkoztunk erről - örült a dolognak.

 

Mennyi ideig fogsz a Mercedes-Benznél vezetni?

 

Három évre állapodtunk meg. Ez nem csak egyszeri alkalom. Nyilvánvalóan a folytatás lehetőségét is megvizsgáljuk majd.

 

Milyen tényezők döntöttek a visszatérés mellett? Régebben azt mondtad, nem érdekel a visszatérés.

 

2006 végére elfogyott az energiám. Időre volt szükségem. Nem gondolkoztam a visszatérésen és nem képzelődtem róla. Különböző területeken próbálkoztam és mindegyiket élveztem. De az előbb említett speciális kombináció miatt úgy gondoltam, miért ne?

 

Mennyi esélyed van a vlágbajnoki címre - és ki lehet a legnagyobb ellenfeled?

 

Idén négy csapat küzdött az élen. Ezek közül bármelyik az élen lehet jövőre is. Szoros küzdelem lesz - de a fiúk bíznak bennem.

 

Úgy gondolod a Formula-1-ben erősebb a harc, mint három évvel ezelőtt?

 

Talán szorosabb. De nehezebb? Nem, miért? Mindig erős pilóták versenyeztek.

 

Ültél már a Brawn GP szimulátorában? Mire számítasz az új generációs Formula-1-es autóktól?

 

Nem, még nem voltam a szimulátorban, inkább a sajátomban voltam - a személyi edzőgépemben ültem. Az autók némileg megváltoztak, de különböző autókban ülhettem az évek során, erősségem, hogy bármilyen körülményekhez alkalmazkodni tudok.

 

Ha nem lett volna hely a Mercedes GP-nél a jövő évre lett volna másik lehetőség. A McLaren nem keresett meg?

 

Azt hiszem más csapattal nem foglalkoztam volna.

 

Ha visszatérésed után nyered a versenyeket és világbajnok leszel az nagy teljesítmény lenne számodra?

 

Különleges tapasztalat és teljesítmény lenne. De először beülök az autóba és majd csak később beszéljünk erről.

f1hungary.fw.hu

 

Reakciók Michael Schumacher visszatéréséről

 

Schumacher visszatérésének bejelentése után többen elmondták véleményüket a német pilóta döntéséről. Ebből állítottunk össze egy csokorra valót.

 

Norbert Haug, Mercedes-Benz Motosport alelnöke: 1991 áprilisában, amikor a Mercedes-Benz Motorsport programjában csak hat hónapja dolgoztam, Michaellel egy erkélyen álltunk egy este. Kétségek nélkül, halkan megkérdezte: 'Itt az idő, hogy a Formula-1-be kerüljek?'. Michael ekkor 22 éves volt és négy hónappal később a Jordannal Spában bemutatkozott. A Mercedes-Benz eddig támogatta, később hét világbajnoki címet szerzett, mindenki közül a legtöbbet, 91 nagydíjon győzedelmeskedett, több versenyt nyert, mint bárki más. Michael mindenből több, mint egy másik pilóta. A Mercedes Junior Program részeként Michael C osztályos sportautókkal versenyzett és néhány DTM versenyen is rajthoz állt.

Ross Brawn, akkori ellenfelünk, a Jaguarnál volt, gyorsan felismerte Michael tehetségét és együtt hét pilóta világbajnoki címet szerztek a Benettonnál és a Ferrarinál. Mindig az volt a célunk, hogy Michael ismét ott vezessen, ahol profi pályafutása elkezdődött, Michael is tudta ezt. Gyakran viccelődtünk ezzel a versenyek után és több alkalommal tárgyaltunk az elmúlt 14 évben. Megegyezni sem 1995-ben, sem 1998-ban, sem 2005-ben nem sikerült. Örülök, hogy 2010-re ez sikerült. Örömmel várom a közös munkát Michaellel, a Mercedes-Benznél és a Daimlernél mindenki szívélyes várja a 19 évvel ezelőtti 'újoncunkat'. Ez az újonc mára már a legsikeresebb pilótává vált."

 

Ross Brawn, csapatfőnök: "Örömmel várom, hogy ismételten együtt dolgozhassunk Michaellel. A teljes pilótafelállással azt hiszem izgalmas partnerkapcsolat alakulhat ki Michael és Nico között. Ez a felállás tökéletes keveréke a tehetségnek, tapasztalatnak, sebességnek és a fiatalságnak. Most már teljes figyelmünket a jövő évi előkészületekre fordíthatjuk, a Mercedes GP Petronas csapatnál mindenki izgatottan várja az előttünk álló kihívást. A Daimler, az Aabar és az új névadó partnerünk, a Petronas befektetésével és támogatásával, valamint a két izhalmas pilótával egy sikeres szezonra készülünk."

 

Nico Rosberg, a 2010-es csapattárs: "Fantasztikus, hogy Michael visszatér a Formula-1-be és csapattársa lehetek a Mercedes GP Petronas csapatnál. Számomra nagy kihívást jelent, hogy minden idők egyik legjobb pilótája ellen versenyezhetek. Biztos vagyok benne, jó kapcsolatban leszünk, ő semmit sem veszített sebességéből! Ez a bejelentés egy nagyszerű hír a sportnak és a rajongóknak."

 

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke: "Michael nagyon speciális volt számunkra és mi is az ő számára. De ilyen az élet, nyilvánvalóan nem tudtunk felajánlani semmit számáta, így nem vagyok csalódott. Természetesen sok olasz rajongó csalódott, de a Formula-1-nek jót tesz visszatérése. DE, mint a Ferrari csapat vezetője sajnálom, hogy a Mercedeshez szerződött."

 

Ferrari, Schumacher korábbi munkaadója: "Csak azt tudjuk mondani Schumachernek, mint amit az elnökünk, Luca di Montezemolo a múlt héten elmondott az olasz és a nemzetközi sajtónak. Minden jót kívánunk neki: a mai naptól ellenfelünk és mindent beleadunk, hogy legyőzzük őt, mint ahogy a többieket is."

 

Willi Weber, Schumacher menedzsere: "Michaelnek elefánt memóriája van, a Mercedes segített számára a Formula-1-be kerülni 1991-ben és ezt soha nem felejtette el.Schumacher olyan, mint egy boxoló, aki elveszítette a küzdelmet (Felipe Massa helyettesítésére a Ferrarinál) és most revansot akar venni."

 

Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke: "Úgy gondolom, osztom minden egyes Formula-1 rajongó véleményét a világon, ha azt mondom, Michael visszatérése fantasztikusan izgalmas és szenzációs idényt ígér 2010-re. Nincs kétségem afelől, hogy Michael részletesen megvizsgálta minden szempontból ezt a lehetőséget és meggyőződött arról, ugyanolyan bátor és elszánt vezetésre képes, amellyel ismét sikereket érhet el. Nyilvánvalóan, hétszeres világbajnokként Michaelnek nincs mit bizonyítania - így megragadó lesz figyelni, mit tud elérni az új csapatnál.Óriási versenyre számítunk 2010-ben."

 

Jenson Button, az idei Formula-1-es világbajnok: "Ez nagyszerű hír a sportnak. De nem tudom, jó hír-e Schumachernek, valamint megszerzett hírnevének. Ami engem illet, szeretnék legyőzni a legjobb pilótákat és Schumacher ezek közül az egyik. Célom, hogy 2010-ben ismét megnyerjem a világbajnokságot."

 

Lewis Hamilton , 2008 világbajnoka: "Nagyszerű, hogy Michael visszatér a Formula-1-be, ő egy legenda és nagyszerű ember, örülök, hogy lehetőségem lesz a világ legjobb pilótája ellen versenyezni - a Formula-1-ben. Amikor junior kategóriákban versenyeztem állandóan néztem versenyeit és mindig abban reménykedtem, versenyezhetek ellene a Formula-1-ben. Örömmel várom, hogy láthassam őt a pályán. Ez egy brilliáns hír, szeretném a legjobbakat kívánni visszatéréséhez, egy olyan nagyszerű csapatnál és vállalatnál versenyezhet, mint a Mercedes-Benz."

 

Sebastian Vettel, a Red Bull Racing versenyzője: "Örülök, hogy visszatér a Formula-1-be. Ez saját döntése volt. Remélem, kora ellenére elég fitt lesz. Senki sem számított erre. Remélem erőnléte rendben lesz és a nyaka nem jelent majd problémát. Biztosan nem fogom elengedni, amikor látom majd a visszapillantó tükrömben. Schumacher kétségtelenül nagyszerű pilóta, de már nem fiatal, meglátjuk, hogyan boldogul a fiatalabb pilótákkal."

 

Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke: "Az utóbbi három évben sok minden történt. Schumacher már nem tesztelhet éjjel-nappal, mint ahogy korábban tette, több rendszert betiltottak, amit korábban használt. A tankolás betiltásával nem lehet három sprintfutamot futni, 2010-ben a nagydíjak leginkább az állóképességről szólnak. Azonban Schumacher eléggé intelligens ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjon az új körülményekhet, tudja óvni az autót és célba érni vele."

Niki Lauda , 1975, 1977 és 1984 világbajnoka: "Schumacher visszatérése világszenzáció, olyan szinten versenyzett, mint senki más, ezért úgy gondolom az első naptól kezdve az élen fog állni. Michael versenyképes lesz, de ami még fontosabb, ez a visszatérés nagyszerű a sportnak. Nagyszeró lesz látni Jenson Buttont és Lewis Hamiltont Michael ellen a McLarenekben és Fernando Alonsót látni Michael korábbi szerepkörében, a Ferrari csapat pilótájaként."

 

Nigel Mansell, 1992 világbajnoka: "Michaelt már sokan leírták, én másképp látom. Michael óriási tapasztalattal rendelkezik és tehetséges, a Mercedes fantasztikus csomagot adhat számára. Erőnlétileg rendben van, előkötelezettségét és profizmusát elismerik. Számomra ez nem veszteség. Elég bajnoki címet szerzett már, így mit veszíthet? Néhány verseny kell, hogy megszokja az autót, de utána nem lennék meglepődve, ha a nyolcadik világbajnoki címéért versenyezne."

 

Eddie Irvine, a korábbi Ferraris csapattárs: "Az autónak továbbra is négy kereke, kormánya és motorja van - és soha, senki nem volt olyan gyors, mint Michael -, de azt kell mondjam Lewis-zal, vagy másik fiatal pilótával szemben egy fej-fej melletti küzdelemben nem mernék sok pénzt tenni Michaelre, mert ugyan őrült, de a tiszta sebességéből talán már veszített."

 

Johnny Herbert, korábbi Benettonos csapattárs: "Úgy gondolom, a Formula-1 számára brilliáns dolog történt. Az erőnlét nagyon, nagyon fontos, de Michael formában tartotta magát, ezért ez nem jelenthet problémát. Nem tudom olyasvalaki, aki visszavonult, majd visszatért, ugyanolyan hévvel versenyzett volna. Alain Prost sem volt már ugyanaz, amikor visszatért, de Michael mentalitása teljesen más."

 

Ralf Schumacher, Michael bátyja és a Mercedes DTM versenyzője: "Ismét meg tudja csinálni, nincs kétségem efelől. Tudom, hogy a visszatéréssel sok német Formula-1-es rajongó álma vált valóra, nem hiszem, hogy lehetne jobb Karácsonyi ajándék a német szurkolóknak. Megértem, miért vállalat a kihívást és írt alá a Mercedeshez, én is hasonlóan cselekedtem volna."

f1hungary.fw.hu

Link to comment
Share on other sites

Ezer köszönet érte schumifun :) Kíváncsi vagyok, hogy milyen lett a videó, mert van némi tapasztalatom a kulisszákról, igaz, csak WSR-re tudtam így elmenni (pályabíró poszton voltam, mint fotós)

Link to comment
Share on other sites

Ezer köszönet érte schumifun :) Kíváncsi vagyok, hogy milyen lett a videó, mert van némi tapasztalatom a kulisszákról, igaz, csak WSR-re tudtam így elmenni (pályabíró poszton voltam, mint fotós)

 

Szívesen!

Jó volt a WSR is, csak sajnáltuk, hogy nem volt megnyitva az egész pálya. Viszont az jó volt, hogy oda is be lehetett jutni halandó embernek, ahova F1-es hétvégén lehetetlen lenne.

 

Link to comment
Share on other sites

:D

 

 

Emberek, ez az ember semmit sem öregedett! :D

 

Egyébként hány évre írt alá Schumi mert a népszabóság azt írta hogy csak egyre!

3évre ebből 1év tuti versenyzés én legalábbis így tudom.

Nekem az a véleményem ,hogy ha a jó kocsi meg lesz Schumi alatt akkor kemény meccsek lesznek de nyerni fog. Ugyanis nem jönne vissza ha nem venné biztosra ,hogy bírni fogja és harcban lesz a VB címért. Ellenkező esetben lerombolná sokakban a karrierét .

Link to comment
Share on other sites

Lehet, hogy durván fog hangozni, de a néha már szemmel is látható motiválatlansága miatt nekem annyira nem fog hiányozni Kimi a mezőnyből! Nem azt mondom h nem tehetséges, de egy olyan temperamentummal megáldott csapatba mint Ferrari, sztem egy Alonso-Massa páros jobban illik!

 

Ami a Schumacher történetet illeti, nos az egyik szemem sír a másik nevet! Nevet ugyanis mégiscsak visszatért a LEGNAGYOBB, viszont sír is h ezt nem az olaszoknál teszi :huh:

Link to comment
Share on other sites

Hali!

 

Örülök is meg nem is annak, hogy visszatér Schumi!

De egy biztos, jövőre piszok erős lesz a mezőny: Alonso-Massa páros, Hamilton-Button páros, Schumi-Rosberg páros, Webber-Vettel páros.

 

És itt egy nagyon jó cikk! A 2009-es évad legjobb beszólásai! :D

 

http://f1hirek.hu/hir/Nem_vagyok_valami_jo_a_parkolasban_-_a_legjobb_Forma-1-es_beszolasok_2009-ben_200912270900

Link to comment
Share on other sites

Eddie Irvine, a korábbi Ferraris csapattárs: "Az autónak továbbra is négy kereke, kormánya és motorja van - és soha, senki nem volt olyan gyors, mint Michael -, de azt kell mondjam Lewis-zal, vagy másik fiatal pilótával szemben egy fej-fej melletti küzdelemben nem mernék sok pénzt tenni Michaelre, mert ugyan őrült, de a tiszta sebességéből talán már veszített."

Irvine mit sem változott. :D

Link to comment
Share on other sites

Ecclestone mindig is elég morbid figura volt, ezen kijelentésén már meg sem lepődök .... ;)

 

Egyébként Michael Schumacher tegnap ünnepelte 41. születésnapját! Isten Éltesse!

Egy érdekes kép:

image-map-bild-14468773-1262457441.jpg

20 év különbség van a 2 fotó között .... van különbség természetesen, de azért hihetetlen, ez az ember szinte semmit sem öregedett! :)

Link to comment
Share on other sites

Állítólag a Ferrari leszerződtette Kubicát Alonso mellé helyettesítőnek az első 3 futamra, mert Massa még nem 100%-os! Hogy ebből mi igaz, az majd kiderül, mindenesetre én ezt nem akarom elhinni!

Link to comment
Share on other sites

Ma volt egy hivatalos bejelentés, miszerint Kubica marad a Renault csapatánál, szóval elvileg kizárhatjuk. ;)

 

Már csak 6 hely kiadó egyébként:

Renault - 1 szabad hely

Toro Rosso - 1 szabad hely (Algesuari elég biztosnak tűnik)

Sauber - 1 kiadó hely (remélem Heidfeld)

USGPE - 2 szabad hely

Campos - 1 szabad hely

 

Titkon bízom Villeneuve Renault-os szerződésében, csak abban, mivel erről volt pletyka és ott szívesen látnám! ha nem, akkor NASCAR egyértelműen vagy LE Mans!

Link to comment
Share on other sites

Eltörölték Briatore eltiltását!

 

A Renault 2008-as szingapúri bundaügye miatt az FIA által a motorsporttól eltiltott Flavio Briatore és Pat Symonds megnyerte párizsi legfelsőbb bíróságon indított perét, a büntetést eltörölték.

 

A Nemzetközi Automobil Szövetség a 2008-as Szingapúri Nagydíjon megrendezett baleset miatt a Renault volt csapatfőnökét, Flavio Briatorét örökre eltiltotta Forma-1-től és az összes többi FIA által felügyelt motorsportrendezvénytől.

 

Az olasz az FIA tárgyalásán nem vett részt, és a szintén bűnös Nelson Piquet-vel és a főmérnökkel, Pat Symondsszal ellentétben sem teljes, sem részleges beismerést nem tett, az ítélet után pedig pert indított, mert szerinte a volt FIA-elnök, Max Mosley személyes bosszú miatt szabatta rá ki a büntetést.

 

Briatore ügyét decemberben tárgyalta a párizsi legfelsőbb bíróság, az ítéletet pedig ma hirdették ki: az olasz eltiltását semmisnek nyilvánították. Fontos kiemelni, hogy az ex-renault-s bűnösségével vagy ártatlanságával kapcsolatban a bíróság nem foglalt állást, mindössze az eljárást minősítette érvénytelennek, ugyanis azt Briatore haragosa, Mosley vezette.

 

A volt csapatvezetőnek 15 ezer euró kárpótlást is megítéltek, ez azonban messze alulmúlja az általa eredetileg követelt egymilliós összeget. Briatore mellett Symonds ötéves eltiltását is megsemmisítették és ötezer eurós kártérítést ítéltek neki. Az FIA-nak a büntetések érvényvesztéséről 15 napon belül kell tájékoztatnia a csapatokat.

 

Az FIA utalt arra, hogy fellebbez az ítélet ellen.

 

Hogy az olasz vagy épp Symonds visszatér-e a Forma-1-be, egyelőre nem tudni.

 

==

 

Ez megint egy jó okot ad az Alonso utálóknak, hogy megint előszedjék azt, hogy Alonso is bűnös ebben! <_<

Link to comment
Share on other sites

De jó! :)

 

Amúgy sem értettem egyet a döntéssel, nem követtek el szabálysértést, nem volt fair, csak egy kiskaput használtak a nyeréshez!

 

Aki meg azt mondja hogy Alonso is bűnös ebben az nem normális!

Picit majd gondolja bele magát a helyébe...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Amúgy sem értettem egyet a döntéssel, nem követtek el szabálysértést, nem volt fair, csak egy kiskaput használtak a nyeréshez!

 

 

Nem követtek el szabálysértést? Ez megmosolyogtatott! :)

Piquet és Symonds bevallotta, hogy utasításra csapta oda a falhoz Piquet! Ez kiskapu?? :)

Link to comment
Share on other sites

Hát szerintem egyáltalán nem volt fair, szabálysértés meg hát... nem olvastam el bevallom azt a 80oldalas Forma 1 szabályzatot, és lehet benne van hogy csapat utasítására tilos az autót falhozvágni. de mivel szabályok között élünk, mindenre rá lehet fogni hogy szabálysértés volt.

 

jó, valóban az volt, csak egy picikét félreértelmezik néha az újságírók/cikkírók a helyzetet.

Link to comment
Share on other sites

Neem nem közvetlenül sértettek szabályt. Kimondja a szabály, hogy tilos veszélyes dolgot csinálni, pl mikor kiküldtél Alonsot 3 keréken, azért volt ideiglenes eltiltás, mert veszélyes volt. Falhoz vágni az autódat remélem nem kell ecsetelni miért veszélyes.

Amúgy nem értek egyet briatore eltiltásának visszavonásával, nagyon nem komálom a palit, arrogáns agresszív olasz, aki azt hiszi övé a világ, pedig...Ha rossz a csapat akkor kell bizonyítania a pilótának is, meg a csapatfőnöknek. Ha 1 jó autót alád tol a csapat, akkor könnyű világbajnoknak lenni(és ezt Sir Frank Williams mondta).

Link to comment
Share on other sites

Az lehet h konkrétan nincs benne h "csapat utasítására tilos az autót falhoz vágni" ám sztem a szándékos rongálás és a szándékos, előre megfontolt ön- és közveszélyeztetés sztem már benne lehet mint szabálysértés! Akármi előfordulhatott volna! Leszakadó kerék stb.

 

Valamint az ezáltal bekövetkező verseny-manipuláció is egyfajta bundának fogható fel amit a sportkódex igencsak elítél...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...