Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

Egy meglepő hírt olvastam az elöbb:

 

Räikkönen állítólag közel áll a WRC-s szerződéshez

 

A rali-világbajnokság hivatalos oldala a minap egy a finn pilótához közeli forrásra hivatkozva arról számolt be, hogy szinte biztosra vehető, hogy Kimi Räikkönen hamarosan szerződést ír alá a Citroennel, amelynek értelmében a 2010-es rali-világbajnokság összes futamán egy Citroen C4 WRC-vel állhat majd rajthoz. Azaz, egy olyan autóval, amilyennel Sébastien Loeb idén megszerezte hatodik világbajnoki címét.

 

Mindazonáltal a wrc.com is sietett leszögezni, hogy egyelőre még semmit sem írtak alá a felek, igaz, állítólag tényleg már csak néhány apró részletben kell egyességre jutniuk egymással, így egy-két napon belül már hivatalos bejelentés is várható.

 

A 2007-es év Forma-1-es világbajnoka 2010-re nem tudott neki tetsző szerződéshez jutni a Forma-1-ben, ezért döntött úgy, hogy inkább egy évet kihagy, mintsem, hogy valahol a mezőny közepén sínylődjön. Räikkönen rali iránti rajongása sem új keletű dolog, így valóban kézenfekvő megoldásnak tűnik, hogy egyéves "szabadságát" a rali-világbajnokság futamain való száguldással üsse el.

 

A "Jégember" eddig egy rali-világbajnoki futamon indult, idén, Finnországban, ahol egy FIAT Abarth Grande Punto S2000-essel kategóriája második, valamint az abszolút 15. helyéről esett ki egy apró vezetői hiba következtében.

 

Sajtóinformációk szerint Räikkönen 2010-es WRC-s programját a Red Bull szponzorálná, amely mind a finn versenyzőnek, mind a Citroen rali-világbajnoki csapatának az egyik főtámogatója.

 

 

 

Ha tényleg hivatalosan is bejelentik, hogy a Citroen gyári pilótája lesz, akkor piszok jól járt Kimi, hisz egy világbajnok csapathoz szerződik. Másrészt van egy olyan érzésem, hogy többet már nem fog a Formula 1-ben versenyezni! :wacko:

 

Link to comment
Share on other sites

Szerintem is van valami ebben az unalomban, pontosabban a sok marketinges megjelenés és szponzori események, őszintén szólva én is unnám .... :D

Azt csinálja majd, amit szeret, ebben biztos vagyok!

Közben hivatalossá vált, hogy a Force India, a Sutil - Liuzzi párossal vág neki a következő szezonnak, örülök, remélem az évvégi formát hozzák :D

NAajó, egy erős középcsapatnak örülnék, jó pár ponttal!

Link to comment
Share on other sites

Hali !

 

A Prodrive-val együtt Villeneuve is érkezhet a Renault-hoz

 

Ha hinni lehet a pletykáknak, a 38 éves Jacques Villeneuve egyre közelebb kerül ahhoz, hogy 2010-ben ismét a Forma-1-es mezőny tagja legyen. A kanadai pilótát eddig általában csak a Lotusszal hozták kapcsolatba, de ha a Prodrive valóban átveszi a Renault F1-es csapatát, akkor ott is jó esélyei lesznek.

 

A legutolsó hírek szerint a Renault csak motorszállítóként marad a Forma-1-ben, csapatát pedig a David Richards vezette Prodrive veszi majd át. Robert Kubica a Renault-val kötött szerződést, de ő elvileg az átalakulás után is marad.

 

Az azonban egyelőre rejtély, hogy ki lehet majd a lengyel csapattársa. Az intenzíven tréningező Jacques Villeneuve neve mindenestre elsőként jöhet szóba, bár ellene szól, hogy a viszonya a BAR istállónál igencsak elmérgesedett David Richardsszal.

 

sz1671x08h3tw1e3ban3.jpg

 

Egy másik vonal viszont mindenképpen a kanadai malmára hajthatja a vizet. JV idén a spai 24-órás viadalon a Gravity Racing színeiben versenyzett, ez az istálló pedig a pilóták menedzselésével foglalkozó Gravity Sportshoz tartozik. Ennek a menedzserirodának a vezetője az a Gerard Lopez, aki a Mangrove Capital Partners nevű céget is irányítja, amely a Prodrive-val szövetkezve átvenné a Renault F1-es csapatát.

 

Ezek után kézenfekvő megoldás lenne, ha az 1997-es F1-es bajnok pályafutását egyengető menedzseriroda saját Forma-1-es csapatánál adjon munkát a sokak által már leírt kanadainak.

 

Link to comment
Share on other sites

Hali !

 

Szerintem a mostani autóépítési szabályok meg erőssen hasonlitanak a régebbi szabályok alkotta autókra s ennél fogva a régebben versenyzett pilotáknak igenis "kézre" áll a Forma 1 !

 

Emellett Villeneuve máig is aktív tehát némi gyakorlás után szerintem megállná a helyét ! Egyébként Kanada megint helyszin lesz tehát épp kapóra jönne a Forma 1-nek egy kanadai pilóta !

Link to comment
Share on other sites

Én is olvastam ezt a hírt Villeneuveről, kezdek nagyon bízni, hiszen már a 3. csapat amivel hírbe hozzák, szóval eddig csak álmodoztam, hogy visszatér, de most már egyre erősebben bízok benne és látok rá esély!

Hogy jó döntés-e??

Nem tudom, múltkori NASCAR versenyén, mint beugró asszem 7. lett és nagyon sokat előzött, Kanadában volt a verseny és egy videó is van, hogy mikor Villeneuve előzött hatalmas nagy ujjongás hallatszott a lelátókról, szóval nagyon sokan szeretik a mai napig és sokan szeretnénk látni újra versenyezni.

NASCAR-ban is szívesen figyelemmel követtem volna, de az F1-nek jobban örülnék, reméljük végre utoljára sikerül neki 1-2 jó szezon és immáron utoljára méltóképpen sikerül visszavonulni, ahogy az egy több kategóriás bajnokhoz méltó!

 

Hajrá Jacques, várunk! :)

Link to comment
Share on other sites

2007 Formula-1-es világbajnoka, Kimi Räikkönen immáron hivatalosan is a Citroën rali-versenyzője.

 

2008-as indulása óta a Citroën Racing és a Red Bull együttműködése 2008-ban és 2009-ben már világbajnoki címet jelentett a Citroën, Sébastien Loeb és Daniel Elena számára. A két cég között még szorosabb lesz a kapcsolat a következő idényben. A Citroën Total World Rally Team gyári csapata mellett - amelyben Sébastien Loeb és Dani Sordo C4 WRC autókkal indul - egy második csapat is szerepel a Red Bull és a Citroën színeiben Kimi Räikkönen és Sébastien Ogier részvételével, akik szintén két C4 WRC-vel versenyeznek.

 

A Citroën és a Red Bull együttműködése a 2008-as argentin ralival kezdődött (amelyet Sébastien Loeb és Daniel Elena meg is nyert). Az azóta 15 további győzelmet hozó kapcsolat 2010-ben tovább erősödik. 2008-hoz és 2009-hez hasonlóan a C4 WRC autókkal versenyző két Citroën Total World Rally Team most is a híres energiaital színeiben indul, és a világbajnoki címvédők újra a Sébastien Loeb/Daniel Elena és a Dani Sordo/Marc Mart párosok mellett tették le voksukat.

 

A szerződést 2010-re is meghosszabbítják, és ebben már az a két Citroën Junior Team autó is szerepel, amellyel a csapat a Red Bull színeiben a 2010-es FIA Rali Világbajnokság 13 fordulójából az új-zélandi ralin kívül 12-ben indul majd. Ezzel a két C4 WRC-vel a Kimi Räikkönen/Kaj Lindström és a Sébastien Ogier/Julien Ingrassia párosok versenyeznek.

 

A 30 éves finn Kimi Räikkönen - aki 18 Forma 1-es nagydíjat nyert és 2007-ben ő volt a Forma 1 világbajnoka -, 2009-ben már indult néhány rali versenyen, többek között a hazájában rendezett világbajnoki futamon. Így nyilatkozott: „Pályafutásom során valamikor mindenképpen ki akartam próbálni a rali versenyzést, különösen a Rali Világbajnokságon való részvételt. A Red Bullnak köszönhetően most a világbajnoki sorozat legjobb autóját, a Citroën C4-et vezethetem. Ez új, de annál izgalmasabb kihívás. Egyelőre egyéves szerződést írtunk alá, aztán majd meglátjuk, mi lesz később. Nagyon várom már a tesztvezetést és az első rali rajtját.”

 

A Citroën versenyigazgatója, Olivier Quesnel hozzátette: „A Red Bull elkötelezettsége és energiája tökéletesen illeszkedik a Citroën győzelemre éhes attitűdjéhez. Továbbra is számítunk arra, hogy Sébastien és Dani 2010-ben is világbajnoki címet hoz nekünk, emellett pedig meghosszabbítjuk együttműködésünket az idén rendkívül ígéretes teljesítményt mutató Sébastien Ogierrel. Végül, de nem utolsósorban, nagy örömünkre szolgál, hogy Kimi Räikkönen is csatlakozik kiváló csapatunkhoz. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Citroënt választotta. A négy páros kihirdetése mellett reméljük, hogy a következő hetekben egyéb programokról is beszámolhatunk majd.”

 

Én kíváncsi leszek Kimire mit fog alakítani :)

Link to comment
Share on other sites

Hivatalos: Változik a Forma-1-es pontrendszer

 

A Motorsport Világtanács megszavazta a csapatok által javasolt pontrendszert, így jövőre az első nyolc helyezett helyett az első tíz kap pontot. A változtatásra azért volt szükség, mert a 2010-es évadban huszonhat autó áll rajthoz a bajnokságban.

A Forma-1-es pontrendszer az alábbiak szerint módosul:

 

1. helyezett - 25 pont

2. helyezett - 20 pont

3. helyezett - 15 pont

4. helyezett - 10 pont

5. helyezett - 8 pont

6. helyezett - 6 pont

7. helyezett - 5 pont

8. helyezett - 3 pont

9. helyezett - 2 pont

10. helyezett - 1 pont

 

Nekem az első 3 pont eloszlása nem tetszik, 15 - 12 - 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2- 1 lenne a számomra ideális ;)

Na mindegy majd megszokjuk .... pontrekordok fognak születni, ebben biztos vagyok .... :D

Akár már az első 4-5 futamon többet lehet majd szerezni, mint pl, Button összpontszáma, mellyel VB lett ....

 

Forma-1-es versenynaptár 2010, Hivatalos!

 

Március 14. - Bahrein (Sakhir)

Március 28. - Ausztrália (Melbourne)

Április 4. - Malajzia (Sepang)

Április 18. - Kína (Sanghaj)

Május 9. - Spanyolország (Barcelona)

Május 16. - Monaco (Monte-Carlo)

Május 30. - Törökország (Isztambul)

Június 13. - Kanada (Montreal)

Június 27. - Európa (Valencia)

Július 11. - Angol (Silverstone)

Július 25. - Német (Hockemheim)

Augusztus 1. - Magyar (Hungaroring)

Augusztus 29. - Belgium (Spa-Francorchamps)

Szeptember 12. - Olaszország (Monza)

Szeptember 26. - Szingapúr (Szingapúr)

Október 10. - Japán (Suzuka)

Október 24. - Korea*

November 7. - Brazília (Interlagos)

November 14. - Abu Dhabi (Yas Marina)

 

Kanadának nagyon örülök, hogy visszakerült, Valencia kikerülhetne, nekem nagyon nem jön be, nem tehetek róla ....

Link to comment
Share on other sites

Itt leállás volt az oldalon, azonban az F1-ben pörögtek az események és ennyi hivatalos bejelentés már régen volt.

Sorrend nem biztos, hogy a megjelenések dátuma szerint lesz.

 

Virgin bejelentette pilótapárosát, ami nem más, mint Timo Glock - Lucas di Grassi páros, emellett az éves költségvetése 45 millió euró környékére várható, ebből 30-t a Virgin, mint névadó szponzor ad. Autójukban piros - fekete összeállításban fog pompázni.

 

Lotus is bejelentette pilótapárosát, mely pedig Jarno Trulli - Heikki Kovaleinen lesz, úgy gondolom tapasztalat megvan, sztártervező is van, reméljük eredmények is lesznek.

32727lotuslogouj.jpg

 

Eközben az új pontrendszer állítólag szabálytalan, szóval még innen is várhatók fejlemények.

Schumacher visszatérése egyre biztosabb, de majd csak jövő év elején tudjuk meg, ki lesz a Mercedes GP másik versenyzője, Rosberg mellett.

 

Ma hivatalos lett, hogy a Renault is marad, mint gyári csapat az F1-ben, lett bfektető, közben a Red Bull is bejelentette, hogy a Renault aggregátjait fogja használni a 2010-es évben.

 

Rövid összefoglaló a hét eseményeiből by Jaire! :D

Link to comment
Share on other sites

Durva lenne. Rosberg - Schumacher; Button - Hamilton; Alonso - Massa (bár tuti el fogja kenni Massát 1 idő után, de mégis Alonso az új a csapatnál).

Kovaleinen - Truli páros nem tűnik túl erősnek, emiatt aggódok kicsit, majd meglátjuk, végül is jó autóval bármi megoldható.

Link to comment
Share on other sites

Kovaleinen - Trulli páros nem erős, de a jövőre nézve az egyik legjobb választás! Trulli köztudottan nagyon jó viszonyban van Mike Gascoyne-vel.

Mindketten remekül tudnak fejleszteni és a Lotusnak ez kell! Szóval én nem írnám le őket, hosszú távon, 1-2 év múlva ez még kifizetődhet!

 

Egy fake kép a Lotusról, ami a Petronas miatt már nem aktuális, de az alap színek ilyenek lehetnek nagy valószínűséggel.

image-6F53_4B2F6C71.jpg

 

A Petronas a Mercedes új főszponzora

 

A malajziai olajcég, a Petronas főszponzori szerződést kötött a Mercedes GP-vel, amelynek értelmében a cég emblémája a versenygépeken és a csapatruházaton is megjelenést kap. A német gyártó a megállapodás szerint Mercedes GP Petronas néven vesz részt a Forma-1-es bajnokságban.

 

A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug örül az egyezségnek. "Nagyon boldog vagyok, hogy hosszú távú, főszponzori szerződést kötöttünk a Petronassal. A Daimler, a Mercedes-Benz és a Petronas a pályán és azon kívül is azért fognak dolgozni, hogy sikeres legyen az együttműködés. A Petronas főhadiszállása Kuala Lumpurban van, ahol az autóipar fejlődésben van, és ezáltal a partneri kapcsolat is értékesebb. A költségcsökkentéseknek köszönhetően a Mercedes-Petronas csapat megvalósíthatja a céljait. Az új szabályok miatt azonban a jövő évad így is kihívást fog jelenteni."

 

A csapatvezető, Ross Brawn hozzátette: "A Mercedes valamennyi munkatársa örül a Petronassal kötött szerződésnek, és az együttműködésnek. A Mercedes-Benz és a Petronas közötti közös munka megalapozza a sikert. Szeretnénk hasonlóan jól szerepelni, mint az idén, amikor megnyertük az egyéni és a konstruktőri címet is. Jól állunk a jövő évi előkészületekkel, és már várjuk, hogy a februári valenciai teszten megpillanthassuk a Petronas logóját a Mercedes GP versenyautóján."

2 kép a hivatalos oldalról:

image-033B_4B2F6C47.jpg

image-14B0_4B2F6C47.jpg

 

Végül ehy korábbi hír, Kamui Kobayashi lett a Sauber egyik versenyzője! Örülök neki. :)

Link to comment
Share on other sites

Hali!

A Bild szerint Schumacher aláírt a Mercedeshez

 

Német sajtóértesülés szerint Michael Schumacher egy évre aláírt a Mercedes GP-hez, így a hétszeres világbajnok három év (pontosan 1239 nap) kihagyás után 2010-ben visszatér a Forma-1-be. A német szupersztár Nico Rosberg csapattársa lesz.

 

Bő egy hete a Bild kürtölte világgá, hogy már csak az aláírások hiányoznak Michael Schumacher mercedeses szerződéséről, most szintén a német bulvárlap internetes kiadása írta meg, hogy a felek már aláírtak.

 

Az állítólagos szerződés részletei megegyeznek a korábban már közölt adatokkal, vagyis Schumacher állítólag egy évre, hét millió eurós fizetésért kötelezte el magát a Mercedes GP-hez, amely az idei bajnokságban még Brawn GP néven söpörte be a világbajnoki címeket.

 

Ha a németországi hírek igazak, akkor újra összeáll a Forma-1 legeredményesebb párosa, hiszen a Mercedes GP csapatfőnöke az a Ross Brawn, aki 1992 és 1995 között a Benettonnál, majd 1996-tól 2006-ig a Ferrarinál dolgozott együtt Schumacherrel, együttműködésük hatékonyságának bizonyítéka pedig hét egyéni világbajnoki cím.

 

A Mercedes gyári F1-es csapatát a német sajtó már egyszerűen csak német Dream Teamként emlegeti, hiszen a német márka két német versenyzővel, a már hivatalos szerződéssel rendelkező Nico Rosberggel és Schumacherrel rajtol 2010-ben. A két pilóta közt közel 16 és fél év a korkülönbség.

 

A német statisztikusok már azt is kiszámolták, hogy a március 14-i Bahreini Nagydíjon Schumacher 1239 nap után harcolhat ismét a világbajnoki pontokért a Forma-1-ben.

 

===

 

Hát mit mondjak, érdekes hír, az tuti! Elvileg a BBC is megerősítette, hogy Schumi aláírt. De én addig nem hiszem el ezt az egészet, amíg meg nem lesz a hivatalos bejelentés. Az meg állítólag ma lesz.

 

Link to comment
Share on other sites

Alonso - Massa (bár tuti el fogja kenni Massát 1 idő után, de mégis Alonso az új a csapatnál).

Arra azért kíváncsi leszek! ;) Szerintem amekkora bizonyítási vágy lesz Massa fiúban, azt megirigyelheti majd mindenki! :D

 

Ha meg Schumi visszatér a Mercihez, az jó, kíváncsi vagyok mire lesz képes, szegény Nico gyereket viszont már előre sajnálom. :huh:

Link to comment
Share on other sites

bow.gifbow.gif

 

Ezek után hatalmas lesz a jövő évi VB és a legfontosabba a sorozatnak újra sokkal többen fognak leülni a tv elé és kimenni a futamokra stb.. Szóval több pénz jön be.

 

Na közben itt is megtaláltam azért ez biztosabb mint a nemzetisport :D

http://www.formula1.com/news/headlines/2009/12/10301.html

Link to comment
Share on other sites

Kicsit bővebben honnan van az infó ? Mert volt jó pár cikk ,hogy visszatér meg ,hogy a német Bild (aki ritkán téved igaz) is megírta de hiszem a látom.

 

A sajtótájékoztató 11:30-kor volt, így még csak elég szűk karaktermennyiségű cikkek születtek, amikor írtam a hsz-t. Boldog lett ez a karácsony. Bármi is lesz a fa alatt, a mai bejelentést nem übereli részemről.

 

ui: Majd nézegessétek a régi forma-1 futamok letöltő topicot, mert kerülnek fel 2000-től magyar nyelvű futamok, ahogy a sávszélességem engedi, illetve folytatom a régebbi futamok belinkelését.

Link to comment
Share on other sites

Boldog Karácsonyt, Minden egyes F1 Rajongónak!

 

Sebastian Vettel kívánságai...

 

Bernie Ecclestone-tól: Azt, hogy az utolsó verseny után gratuláljon nekem a bajnoki címhez.

Jean Todttól: Azt, hogy tartsa távol a politikát a Forma-1-től, valamint, hogy a sport legyen a középpontban.

A 2010-es évadtól: Izgalmas, fair versenyeket.

A csapatfőnöktől/ csapattól: Azt, hogy egy döntő lépést tegyünk előre.

A csapattárstól: Azt, hogy Mark Webber velem együtt fejlessze a gépet, a versenyen azonban ha lehet mögöttem maradjon.

A szülőktől: Semmit, mert mögöttem állnak.

A barátnőtől: Egy barátnőnek támogatnia kell a partnerét és fordítva.

A menedzsertől: Nincs menedzserem.

Az autótól: Azt, hogy a legjobb legyen a mezőnyben.

 

Timo Glock kívánságai...

 

Bernie Ecclestone-tól: Karácsonyi ajándékot.

Jean Todttól: Egy tiszta jövőt.

A 2010-es évadtól: Egészséget és boldogságot.

A csapatfőnöktől/ csapattól: Egy tökéletes autót.

A csapattárstól: Tiszta küzdelmet.

A szülőktől: Támogatást.

A barátnőtől: Sok támogatást.

A menedzsertől: Egy jó szerződést.

Az autótól: Megbízhatóságot.

 

Adrian Sutil kívánságai...

 

Bernie Ecclestone-tól: Azt, hogy még sokáig irányítsa a Forma-1-et.

Jean Todttól: Azt, hogy megtartsa az ígéretét.

A 2010-es évadtól: Több pontot és az első dobogós helyet.

A csapatfőnöktől/ csapattól: Egy olyan autót, amivel nyerni lehet.

A csapattárstól: Azt, hogy a lehető leggyakrabban a visszapillantóban lássam őt.

A szülőknek: Azt, hogy sokáig éljenek.

A barátnőtől: Ezt nem árulom el.

A menedzsertől: Azt hiszem, idén nekem kell őt megajándékoznom.

Az autótól: Azt, hogy gyors legyen.

 

Nick Heidfeld kívánságai...

 

Bernie Ecclestone-tól: Azt, hogy emlékkönyvet írjon.

Jean Todttól: Jó munkát.

A 2010-es évadtól: A bajnoki címet.

A csapatfőnöktől/ csapattól: Csapatszellemet.

A csapattárstól: Nem várok ajándékot.

A szülőknek: Szerencsét.

A barátnőtől: Azt, hogy hamarosan a feleségem legyen.

A menedzsertől: Sikert.

Az autótól: Legyen jó.

 

Nico Hülkenberg kívánságai...

 

Bernie Ecclestone-tól: Azt, hogy a nagy hagyományokkal büszkélkedő versenyeket megtartsa.

Jean Todttól: Azt, hogy az FIA-nál is olyan jó munkát végezzen, mint a Ferrarinál.

A 2010-es évadtól: Egészséget és tapasztalatot.

A csapatfőnöktől/ csapattól: Azt, hogy olyan motiváltak legyenek, mint én.

A csapattárstól: Sokat szeretnék tanulni Rubens Barrichellótól.

A szülőknek: Azt, hogy egészségesek maradjanak, és élvezzék a versenyeket.

A barátnőtől: Azt, hogy semmi se változzon.

A menedzsertől: További jó tanácsokat.

Az autótól: Gyorsaságot, megbízhatóságot.

 

Nico Rosberg kívánságai...

 

Bernie Ecclestone-tól: Sok paddock belépőt a barátaimnak.

Jean Todttól: Néhány javítást a sport terén.

A 2010-es évadtól: Sok sikert.

A csapatfőnöktől/ csapattól: Jó közös munkát.

A csapattárstól: Azt, hogy ne legyen túl gyors.

A szülőktől: Azt, hogy támogassanak.

A barátnőtől: Sok szeretetet.

A menedzsertől: Nincs.

Az autótól: Azt, hogy gyors legyen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...