Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

A Formula-1-es csapatok újra tárgyalóasztalhoz ültek, hogy megvitassák Max Mosley javaslatát, ami az utolsó ajánlat volt a Nemzetközi Automobil Szövetség részéről. Mivel a csapatok úgy érzik, hogy nem vették figyelembe a kívánságaikat, bejelentették, hogy új versenysorozatot fognak indítani.

 

A FOTA tagjai négy órán keresztül üléseztek a Renault főhadiszállásán Enstone-ban, a nyolc tag a Ferrari, a McLaren, a Renault, a BMW-Sauber, a Toyota, a Brawn, a Red Bull Racing és a Scuderia Toro Rosso részvételével, és úgy határoztak, hogy saját bajnokságot indítanak, mivel a szövetség nem vette figyelembe a kéréseiket.

 

A csapatok nem akarnak változtatni a nevezési feltételeiken, ezért megkezdik a saját bajnokság szervezését, amelynek nemcsak átláthatóbb lesz a vezetése, a szabályalkotáskor figyelembe veszi a résztvevők és a rajongók kívánságait.

 

A sport legismertebb versenyzői, márkái, szponzorai, menedzserei és cégei is az új bajnoksághoz fognak csatlakozni a csapatok elvárásai szerint.

 

Az FIA péntekig adott határidőt a csapatoknak arra, hogy vonják vissza nevezési feltételeiket, és ennek érdekében Mosley több kedvezményt ajánlott, ami továbbra sem elfogadható a csapatok szövetsége számára. A részletekről azonban csak a szerződés aláírása után tárgyaltak volna, így a Concorde Egyezmény aláírásáról is.

 

A FOTA úgy érzi, hogy a sikeres munkájuk ellenére is arra törekedett az FIA és a kereskedelmi jogok birtokosa, hogy feloszlassa a csapatok szövetségét.

 

Mosley pénteken utazik a verseny helyszínére, ahol arról is döntést kell hoznia, hogy mely pályázók foglalhassák el a távozók helyét.

 

A FOTA közleménye

 

"A FOTA tavaly szeptemberi alapítása óta a csapatok összefogva dolgoztak, hogy megállapodást kössenek az FIA-val és a kereskedelmi jogok birtokosával, annak érdekében, hogy javítani tudjunk a sporton. A gazdasági válság nagy kihívás elé állította a Formula-1-et is. A csapatok szövetsége büszke arra, hogy nagy mértékben sikerült csökkenteni a költségeket."

 

"A gyártók segítséget biztosítottak a független csapatoknak, és a FOTA segítsége nélkül vélhetőleg most többen nem vennének részt a versenyeken. A FOTA megegyezett a költségek jelentős csökkentésében, amely biztos alapokra helyezte a jövőt."

 

"Ezt követően a csapatok jelezték az FIA és a kereskedelmi jogok birtokosai felé, hogy készen állnak 2012-ig elkötelezni magukat. Az FIA és a kereskedelmi jogok birtokosai megpróbálták feloszlatni a FOTA egységét."

 

"A csapatok kívánságát figyelmen kívül hagyták. A kereskedelmi jogok birtokosa több tízmillió dollár kifizetését nem teljesítette, 2006-ig visszamenőleg. A FOTA ennek ellenére kompromisszumot ajánlott."

 

"Egyértelművé vált, hogy a csapatok nem folytatják a kompromisszumok felajánlását, és nem változtatnak eredeti feltételeiken, amelyekhez a 2010-es nevezésüket kötötték. A csapatoknak nincs más választása, mint egy saját bajnokság szervezése, amely a részvevők és a partnerek kívánságát tükrözi. A bajnoki sorozatnak átlátható vezetősége és egy szabályzata lesz, több résztvevőnek biztosít lehetőséget, és meghallgatja a szereplők, valamint a rajongók kívánságát is, és emellett kedvező árú showt biztosít a partnerek és a részvényesek számára."

 

"A legfontosabb versenyzők, sztárok, márkák, szponzorok, menedzserek és cégek is a legmagasabb szintű bajnokságban akarnak szerepelni, és az új sorozattal tartanak."

 

formula.hu

 

végre vmi jó hír ;)

Link to comment
Share on other sites

Lehet jó lesz, de jelenlegi helyzetet nem mondanám rózsásnak ;)

Vegyük a Williamset, aki nem tagja a FOTA-nak .... vagy Force India .... és ők tuti indulók 2010-ben az F1-ben ;)

Szabályokról semmit nem tudni, újból alkalmazkodni kell teljesen más szabályokhoz .... aki hagyni akarta az idei évet és a jövőre koncentrálni ő sem teheti, mert nem tudja mi lesz ;)

Lesz meló bőven ;)

De így rajthoz állni, hát nem könnyű ....

Link to comment
Share on other sites

Üdv

 

Hát ezt meglehet köszönni, mert amit itt művelnek 40 milliós plafon pff egy 400milliós költségvetéssel dolgozó csapatnak pff nevetséges :angry:

 

UI...

 

Nem tud vki adni 1 linket ahol lehet nézni a szabadedzéseket, mert amiket eddig használtam mostanában meg vannak halva...

Link to comment
Share on other sites

Forma-1: élt 59 évet?

 

Nagy valószínűség szerint a Forma-1 haláltusáját látjuk az elmúlt hetekben, s könnyen elképzelhető, hogy valahol már vésik egy sírkőbe: Formula-1 élt 59 évet.

 

Annyi bizonyos, hogy 2009. június 19-e fontos nap a majd hat évtizedes múltra visszatekintő sorozat történetében, most már csak az a kérdés, hogy az F1 halálos ítéletét mondta-e ki az a nyolc csapat, amely ma hivatalosan is bejelentette: kiszállnak a Forma-1-ből és konkurens sorozatot indítanak.

 

A gyilkos: a válság

 

Az már tavaly év végén kiderült, hogy a valamennyire üzleti alapon működő sportágak közül a Forma-1-et érinti legérzékenyebben a gazdasági válság. A krízis pont azokat az ágazatokat (autóipar, pénzügyi szektor) vetette vissza legnagyobb mértékben, amelyek a dohánygyártók többségének három évvel ezelőtti kiszállása óta a legtöbb pénzt pumpálták a sorozatba. A Forma-1, amely a 2000-es évek eleje óta lubickolt a dollár-milliárdokban, hirtelen pénzszűkében találta magát, s nagyon úgy fest, hogy ezzel a helyzettel nem tudtak mit kezdeni a sorozat szereplői és szabályozói.

F1-es csapatok költségvetése

 

F1-es csapatok költségvetése (millió dollár)

Forrás: Business F1

 

A válság (vagy inkábba a forráshiány) kihozta a korábbi ellentéteket az F1 berkein belül. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) arra próbálta meg felhasználni a csapatok szorult helyzetét, s a tulajdonos autógyártók tervezett megszorításait, hogy átverje az érintetteken az évek óta erőltetett költségcsökkentési terveket. A Honda tavaly decemberi kiszállásával csak a lovat adta az elnök Max Mosleyt alá, aki úgy érezte itt a vissza nem térő alkalom, hogy elképzeléseit érvényre juttassa, s ezzel az FIA pozícióit is megerősítse.

 

A csapatok és a szövetség közötti ellentét az FIA által bevezetni tervezett költségvetési sapka körül csúcsosodott ki. Az irányító szervezet ugyanis közölte: 40 millió fontban maximálnák 2010-től a csapatok költségvetését, s bár ezt átléphetik az istállók (amelynek többsége jelenleg ennek az összegnek a 6-8-szorosából gazdálkodik), de akkor szigorúbb technikai szabályoknak kell megfelelniük. A nagyobb csapatok - amelyek egyértelműen attól féltek, hogy a fejlesztési engedmények olyan technikai előnyhöz juttatnák a kisebb teameket, hogy az messze túlkompenzálná a nagyok pénzügyi fölényét – elfogadhatatlannak tartották a kettős szabályozást.

 

Most tényleg jön a farkas

 

Már fenyegetőztek

 

A csapatok először a 2000-es évek elején rántották elő a „konkurens viadal indítása” feliratú ütőkártyát. A különbség az volt, hogy az istállók akkor nem az FIA-val, hanem a kereskedelmi jogokat birtokló cégcsoport vezetőjével, Bernie Ecclestone-nal álltak háborúban. A teamek célja azidőtájt a kereskedelmi jogokból származó bevételek elosztását szabályozó Concorde szerződés újratárgyalása volt, ugyanis úgy vélték, hogy a több száz millió dolláros éves bevételből nem jut nekik elegendő, túl sokat kap belőle a jogokat az FIA-tól fillérekért megvásároló Ecclestone, illetve cégei.

A hetek óta tartó vitában – bár többször hangoztatták, hogy közeledtek az álláspontok - egyik fél sem engedett elképzeléseiből, így a csapatok szövetsége, a Formula One Teams Association (FOTA) előhúzta a régi ütőkártyát, s megfenyegette az FIA-t, hogy konkurens sorozatot indít, ha a szövetség nem felejti el a költségvetés korlátozását. A csapatok azonban korábban már annyiszor kiáltottak farkast, hogy az FIA ezúttal nem hitte el, hogy meglépik a konkurens sorozat elindítását, így a – tavalyi szexbotránya miatt igencsak lerombolt – saját és az FIA renoméjának újjáépítésén dolgozó Mosley-t ez sem hatotta meg.

 

Nos, a farkas megérkezett, ma ugyanis a Toyota, a BMW Sauber, a Brawn, a Ferrari, a McLaren, a Red Bull a Renault és a Toro Rosso (az idén versenyző 10 csapatból 8) hivatalosan is bejelentette, hogy konkurens versenysorozatot indítanak. A FOTA közleményéből kiderül, hogy az érintett istállók ezt az idényt még végigcsinálják, 2010-ben azonban már nem kívánnak az F1-ben versenyezni.

 

Halálsoron a Forma-1

 

A konkurens sorozat indításának mindenesetre komoly következményei lehetnek a teljes autósportra nézve. Egy sportesemény (vagy egy sportesemény sorozat) ugyanis általában akkor lehet sikeres, ha biztosítani tudja az egyediséget. Az olimpia azért a világ legnézettebb sportrendezvénye, mert négy évente egy van belőle, ha megszűnne a NOB monopol helyzete, s lenne mondjuk három külön olimpiai bizottság, amelyek konkurens olimpiákat szerveznek, az az olimpia összeomlásához vezethet.

 

Hasonló a helyzet a Forma-1-gyel is, amely azért válhatott a világ legnézettebb sportesemény-sorozatává, s azért vonzhatott évi több milliárd dollárt, mert olyan egyedülálló élményt nyújtott a nézőknek, amit más autóverseny nem tudott. Ellenpéldaként az ökölvívást említhetnénk, amely esetében a népszerűség gátja, hogy kismillió szervezetnek nagyjából ugyanannyi világbajnoka van, s tulajdonképpen bárki létrehozhat egy újabb szervezetet, s ültethet újabb világbajnokokat a trónra.

 

Nincs esély?

 

Bár nyilván némi esély van még a megegyezésre, a hivatalos bejelentés mindenesetre csökkentette annak valószínűségét, hogy egyben marad a Forma-1. A szakítás árnyéka ugyanis újabb ellentéteket hozhat ki a sorozaton belül, s a belháborúba beszállhat az a Bernie Ecclestone is, aki az elmúlt hónapokban inkább kívülről szemlélte az eseményeket, s felválta szúrt oda az FIA-nak, illetve a csapatoknak.

 

Hatalmas üzlet

 

Nem véletlen, hogy Bernie Ecclestone perrel fenyegetőzik, hiszen a brit üzletember az F1-nek köszönheti milliárdjait. Ecclestone cégbirodalma – valódi értékéhez képest minden bizonnyal – fillérekért szerezte meg eleinte saját, illetve felesége tulajdonában cégei számára az F1 kereskedelmi jogait az FIA-tól. A jelenleg a CVC Capital Partners kockázati tőkebefektető társaság 75 és Ecclestone 25 százalékos tulajdonában lévő cégcsoporthoz folyik be az összes televíziós jogdíj (becslések szerint évi 800 millió dollár), valamint a versenyek szponzoraitól kapott pénz is (nagydíjanként néhány 10 millió dollár). Ezt a bevételt osztják szét a Concorde szerződés alapján a tulajdonosok, a csapatok valamint az FIA között. Bár a kontraktus titkosított, különböző források szerint a tulajdonosok a bevételek 50 százalékát kapják, míg az istállóknak 47, a nemzetközi szövetségnek pedig 3 százalék jut.

Ecclestone-nak ugyanis még mindig nagyon komoly pénzügyi érdekei fűződnek ahhoz, hogy ne induljon el egy konkurens sorozat, lévén, hogy a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló cégcsoport 25 százaléka továbbra is az ő tulajdonában van. Márpedig egy új sorozat elindítása igencsak leszállítaná a kereskedelmi jogok értékét, hiszen a csatornáknak és a szponzoroknak is kevesebbet érne a Forma-1, amely ekkor már nem lenne egyedi, csak egy a nagy autóversenyek közül (s ha a nagy csapatok kiszállnak minden bizonnyal nem a legnagyobb, s nem is a legértékesebb). Nem véletlen tehát, hogy néhány héttel ezelőtt – amikor már reális esélyként merült a végső szakítás – Ecclestone közölte: nem hagyja veszni üzletét, s komoly pereskedésre számíthatnak a csapatok, amelyek konkurens viadalt akarnak indítani.

 

Mindenesetre a világ szeme most Bernie Ecclestone-n van, ő talán ugyanis az egyetlen, aki visszafordíthatja a folyamatot, az ő állásfoglalása fogja meghatározni a Forma-1 jövőjét. Amennyiben az F1 teljhatalmú ura az FIA mellé áll – amire van esély, hiszen régi barátság köti Mosleyhoz – nagy valószínűség szerint – függetlenül attól, hogy perrel meg tudja-e akadályozni a konkurens viadalt vagy sem – aláírja az F1 halálos ítéletét. Amennyiben azonban felismeri, hogy az FIA költségvetési sapkája – nagyjából 6-8 évvel - elkésett kezdeményezés, s a jelenlegi formájában nem megvalósítható, s megteszi azt, amit már a tavalyi szexbotrányt követően meg kellett volna, azaz elhajtja Mosley-t, akkor talán még van visszaút…

 

Jandó Zoltán

 

forras: ecoline.hu

Link to comment
Share on other sites

Juan-Pablo Montoya:

 

"Egy másik széria létrehozása? Igen, azzal megölnék a Forma-1-et. Ha a FOTA így tesz, akkor tönkreteszik a Forma-1-et, de engem nem igazán érdekel. Az összes gyártó és mindenki ott van, tudják, mire gondolok? Szerintem, ha el tudják távolítani Max Mosley-t, akkor talán maradnak"

 

Na az ilyen beszólások miatt hiányolom Montoyát, Villeneuve-t, régi időkből Irvine-t ;)

Kellenek az egyéniségek, akiket nem érdekel a más véleménye, akkor is elmondják mit is kéne tenni :D

Link to comment
Share on other sites

Vettel autója volt a legnehezebb a Q3-ban! :P Szépen ment! :) Remélem a holnapi futamon is minden rendben lesz, és nem rontja el úgy mint az előző futamon!

Ebből is látszik hogy "pokoli" gyorsak a Red-Bull Renault-ok! :)

 

Alonsoék meg a Q3-ban már a holnapi futamra készültek, aszittem nehéz lesz a kocsija de a statisztika alapján övé a harmadik legkönnyebb... nah mindegy remélem jó futam lesz.

 

Én meg inkább a Forma 1-el foglalkozok nem ezzel a büdös gyökér sajtópletykákkal, ezen csámcsognak már mióta, 90 hírből jó ha 2 igaz!!! ;) Engem nem érdekel, ha tönkre megy, tönkre megy, kész... az a baj hogy börni bácsinak meg mózlinak még mindig nincs tele az a hatalmas orra a pénzzel, és sajnos származásuk miatt csak az üzletet és a pénzt látják mindenben... <_<

Link to comment
Share on other sites

Hali!

Elég nagy káosz van most :D Én igazából nem tartom rossz ötletnek az új szériát. Ha jól megtudják csinálni (sok szponzor,a legjobb pilóták,jó autók és népszerű pályák) akkor ugyan úgy meglesz az autósport legfelső kategóriája, csak max. nem F1-nek hívnák . Aztán az új bajnokság mellett ott lenne az eleinte biztosan gyengébb "F1" ,ami szintén hozhat izgalmas versenyeket és sok új pilótát,csapatot.

 

 

Nemsokára kezdődik a futam B) Attól félek hogy most a RB autók mennek egy sima futamot ,mert Bari nem biztos ,hogy tudja tartani őket . Button-nak egy dobogó simán elérhető. A Ferrarik pocsékul mentek ahogy a Merci és a BMW is :( Alonso megint szerezhet pár pontot :) Remélem izgalmas futam lesz.

Link to comment
Share on other sites

Webber nyilatkozatán arról ,h elvileg Kimi feltartotta azért jót röhögtem tegnap:D ...

 

"Nemtudom Kimi mi a fenét csinált épp vodkát ivott vagy álmodozott ..."

 

Én meg azt nem tudom Webber mit csinált azóta ,h az F1-ben van :D ,de azért tényleg jogos a felháborodása ,mert talán meglehetett volna neki a pole ,és már elért volna valamit hosszú hosszú pályafutása alatt :D ...

 

Sima Vettelgyőzelem lesz ,ha nem lesz eső...

 

1ébként a Forma-1-et felőlem megölhetik a jelen állapotában ,ha más néven nagy csapatokkal valami jobbat tudnak csinálni ,és ennél nem nehéz jobbat csinálni...

 

1ébként szerintem már az év elején meghalt az F1 ... sosem volt még olyanunalmas mint most. Sehol nem történik semmi a pályán... vagy a Red Bull megy hatalmasat és 60 körig az élen autózik ,vagy a Brawn. A nagy csapatokat leütötték ,a kicsiket meg meglökdösték ,nagyjából ez történt ... habár én jobban élveztem mikor a McLaren és a Ferrari harcoltak az élen ,mert ők legalább versenyeztek ,és előzgették egymást ,mert sokszor azonos szinten voltak, hátul pedig csatázotak a kisebb csapatok ... de most sehol nincsen semmi ,csak kőrözgetnek .

 

ne mondja nekem senki ,h ebben az évben sokkal szorosabb a verseny ,mikor Kimi és Hamilton VB címénél is csak néhány pont döntött ,mostmeg a Brawn végigveri a mezőnyt , max a Redbull szólhat bele ... akkor 3-4 versenyző harcolt a VB címért ,mostmeg 2...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

rossz évei minden csapatnak lehetnek :D amúgy Webber a futam után is olyasmit mondott ,hogy az időmérőn ment el a versenye. Ezt már szánalmasnak tartom . Miket kapott Vetteltől körönként. Ha ilyen ügyes nem verték volna ennyire el :D Amúgy unalmas verseny volt. Kimi taktikáját nem vágtam . Megint csak kicseszés volt. Rajt után előrejött, az 5. helyig aztán szépen hátra a boxkiállásokkal :o Gratula !

Link to comment
Share on other sites

Webbert soha nem tartottam nagyra , ráadásul nekem mindig viccesen jön le amikor olyan pilóták akik semmit nem értek el ,és már kiöregedőben vannak szólogatnak be olyanoknak akik már letettek valamit az asztalra.

(Barichello ,Webber ...)

 

Webber mondhat bármit , szerintem csak az fáj neki ,h Vettel ilyen fiatalon az aszfaltba döngöli :)

 

Ferrari taktika Massanal bejött ,nem értem miért nem lehetett Kiminél is hasonlót megjátszani ,az már mindegy lett volna ,h 9. vagy 10. helyről rajtol ,akkor már kaphatott volna annyi üzemanyagot mint Massa +,- néhány kör...

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vettel valami pokolian ment ma, remélem betudja hozni Buttont a pontversenyben..Csakhogy ne legyen olyan unalmas az év :P

Massa negyedik helyezése meglepetés volt...Gondolom Kimi szokás szerint elaludt versenyzés közben :D Nemám, azért azt jó volt látni, hogy legalább versenyképesebbek, mint eddig...nemúgy a McLarenek... <_<

Link to comment
Share on other sites

Azért van valami abban, amit Webber mond, de tény, ha jobban rajtol akkor nincs probléma ;)

Leggyorsabb körökben Vettel 180 ezredet adott Webbernek, de minketten az első etapban menték .... mindegy, így is sima 1-2. lett, ami nagyon jó :)

Fisichella és a Force India fejlődése és mai eredménye nagyon szép és jó látni végre őket önerőből ilyen közel a pontokhoz :)

Nakajimat viszont sajnálom, nagyon szépen rajtolt és első etapban nagyon jó tempója volt, de a taktika nem volt nyerő és sokat bukott sajnos ;)

Massa teljesítménye még figyelemreméltó, mert őszintén szólva, nem hittem volna, 4. lesz ;) Kimi rossz taktikát választott és még nagyon gyors sem volt, 1 pont több a semminél ;)

Végre nem Button nyert :D Megérdemli nem azért, de változatosság is kell :D

De végén azért nyomta neki rendesen :)

Egész jó futam volt, főként a hátsó régió előzgetései miatt :) Alonso és Hamilton jól elvoltak :D

Link to comment
Share on other sites

a tisztázás képpen, a tegnapi időmérőn webberke túl reagálta a dolgot mert még volt helye h az ideális íven menjen, csak ő ott elkezdett inteegetni és elvesztette a koncentrációját,szóval csakis saját magát okolhatja.

kimis esethez, valójában kimi azért kapott szarabb taktikát mert bejutott a q3-ba massa meg nem.vagyis ha ugyanúgy megtankolják mint massat akkor valósínűleg kimi előrébb végez, csakhogy nem kalkulálták bele a ferrarinal azt h olyan gyenge a kocsi h még könnyű autóval sem tudnak elölről indulni tehát bukták a versenyre a jó eredményt.érdemes megnézni nakajima is ennek a levét itta meg.

Link to comment
Share on other sites

Sztárcsapatok, sztárversenyzőkkel és sztárfizetésekkel, pár nagy csapatnál biztos már gondolkodnak, hogy miért is fizetünk ennyit - ennyiért, és valóban, miért is? :)

Hát arról nem tehetnek a nagy pilóták ,hogy szar kocsit raktak alájuk. Mer akármennyire nem szeretem pl. Hamiltont tuti nem felejtett el ennyire 1év alatt vezetni,hogy majdnem utolsó legyen. Szar a Mclaren idén nagyon és mondhattam volna Alonsot vagy a Ferrari-kat még év elején bár ők már feljövőben vannak.

 

 

a tisztázás képpen, a tegnapi időmérőn webberke túl reagálta a dolgot mert még volt helye h az ideális íven menjen, csak ő ott elkezdett inteegetni és elvesztette a koncentrációját,szóval csakis saját magát okolhatja.

Hát ez marhaság szerintem :D

Kimi igenis elcseszte Webber tegnapi körét meg is érdemelte,hogy szítta tegnap Webber. Viszont ma is mindent a tengapi napra kenni már nem volt fer. Ugyanis Webber ma kihozta ma amit tudott csak nem tetszik neki,hogy Vettel alázza.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Az FIA megegyezett a csapatokkal, nem szakad ketté a Formula-1 !!!

 

Vége a legjobb istállók és Max Mosley háborújának, miután a WMSC (Motorsport Világtanács) szerdai ülésén az istállók megbuktatták az FIA-elnököt. Hivatalosan megegyeztek, maradnak az idei F1-szabályok, Mosley pedig távozik az autós szövetség éléről.

 

Megállapodott az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) és a FOTA (F1-istállók szervezete) szerdán Párizsban, így nem lesz ellen-Forma-1 2010-ben, közölte a Motorsport Világtanács (WMSC) és a csapatok szövetsége, értesült a gazzetta.it.

 

Max Mosley FIA-elnök a jövő évi szabályok miatt hónapok óta harcban állt az istállókkal, amik múlt pénteken szakadást hirdettek, új versenysorozat alapításával fenyegettek. Hét közepi találkozójukon viszont megoldották az előírásokkal kapcsolatos eltéréseiket, így a következő szezonban is a Forma-1-ben indulnak a legjobb csapatok, a Ferrari, a McLaren, a Brawn és társaik.

 

A FOTA minden célját elérte: a gazzetta.it szerint maradnak a 2009-es szabályok nem lesz költséghatár és Mosley megváltoztatja terveit, mégsem jelölteti magát októberben újra elnöknek, amikor mostani mandátuma lejár. Valójában megbuktatták.

 

A siker leginkább a Ferrari-elnök Luca Di Montezemolóhoz köthető, aki idén vette át a márka F1-es ügyeit, végig a válság főszereplője, a FOTA vezetője és hangadója volt.

 

A Gazzetta értesüléseit már a BBC és a francia L'Equipe sportlap is megerősítette. Az angol közszolgálati média honlapja idézi Mosleyt: "Most már béke van, nem lesz szakadás. Egy Forma-1-es világbajnokság marad, megegyeztünk, a kiadásokat a 90-es évek szintjére csökkentjük két éven belül".

 

Bernie Ecclestone, az F1 kereskedelmi jogainak birtokosa annyit mondott, boldog, hogy győzött a józan ész. Nem csak a FOTA, ő is jól jön ki a harcból, a csapatok szerződést hosszabbíthattak vele, valószínűleg mindegyikük aláírta a Concorde-szerződést, vagyis 2012-ig az F1-ben marad.

 

A gazzeta.it úgy tudja, bár Mosley csak ősszel távozik, a továbbiakban már nem szól bele az F1-gyel kapcsolatos ügyekbe.

 

Jövőre a jelenlegi tíz csapaton kívül - Ferrari, McLaren, Renault, BMW, Toyota, Brawn GP, Red Bull Racing, Toro Rosso, Williams, Force India - a korábbi nevezési listán kihirdetett három újonc, Manor, Campos és USF1 indul a sorozatban.

 

 

Nevezési lista:

 

2010-ben a következő 13 csapat áll rajthoz a Formula-1-es világbajnokságban:

 

Ferrari

McLaren-Mercedes

BMW-Sauber

Renault

Toyota

Toro Rosso

Red Bull Racing

Williams

Force India Mercedes

Brawn

Campos Meta Cosworth

Manor Cosworth

US F1 Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Örülök, hogy megegeztek a csapatok és a FIA :) Nagyon jó hír. 13 csapat, 26 pilóta hmmm nagyon jó :)

De ez a Campos és a Manor nekem eddig nem nagyon szimpik .... Lola és Prodrive valahogy jobban tetszett volna, de hát mindegy. Lényeg, hogy megegyeztek és így a Hungaroring körül is minden rendben lesz :)

Remélem 1-2 szabályt meg is változtatnak majd és ismét izgalmas év elé nézünk :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...