Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

Nem jött be neki az F1, voltak jobb versenyei, de sajnos ez kevés ide .... a pletykákra ennyit mondott:

„Fejzzék be a faggatásomat erről a dologról, rendben? Nekem szerződésem van a csapatommal. Ott leszek Magyarországon"

Link to comment
Share on other sites

Aha kedves Bourdais csakhogy a szerződés egy olyan dolog amit fel lehet bontani és hát a Toro Rosso Scott Speeddel is megcsinálta anno. Különben meg hoznia kéne az eredményeket és nem kéne aggódnia. Ez ilyen egyszerű.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Tavaly pilótacsere nélkül telt el az év, idén lehet, hogy kettő is lehet, íme a második:

 

Ellentmondó hírek Piquet jövőjéről

 

A pilóta boldogan várja a Magyar Nagydíjra ígért továbbfejlesztett autót, a csapatvezető ellenben nem biztos abban, hogy ki fogja vezetni a másodi számú Renault autót a futamon.

 

Nelson Piquet a Renault pilótája az internetes mikroblogon keresztül azt üzente rajongóinak, hogy a jövőjével minden rendben és a Magyar Nagy díjra a csapattól ugyanolyan autót kap, mint amit a kétszeres világbajnok Fernando Alonso is használ.

 

„Srácok, ne aggódjatok értem! Az évad ezen szakasza uborkaszezon. Mindent kitalálnak, nem kell vele törődni. Fókuszáljunk a versenyzésre, én ezt teszem!"

 

„A csapatom ígéretet tett nekem arra, hogy a következő futamon ugyanolyan autót kapok, mint Fernando" - írta boldogan a brazil pilóta a Twitteren, ám azóta a Renault csapat vezetője úgy nyilatkozott, hogy nem tudja megerősíteni, hogy melyik két pilóta ülhet a volán mögé a Magyar Nagydíjon.

 

Flavio Briatore nyilatkozata és a pilóta szerinti ígéret teljes ellentétben áll egymással, ám Piquet már korábban jelezte, hogy a csapata nem tartja be a korábbi megállapodásokat.

 

„A szerződésem tartalmaz nem papírra vetett megállapodásokat is. A Renault ugyanazokat a feltételeket ígérte a számomra, amit Alonso számára is előteremtenek, de ez nem így történt. A tél folyamán én csak 2000 km-t vezethettem, míg Alonso 4000-et.„

 

„Jelentős problémáink és pechünk is volt, ami az eredményeken is meglátszott, de a Renult-nál erről elfeledkeznek. Megértem, hogy Briatore elégedetlen, de ez nem csak az én hibám. Ez egy nehéz munka, és próbálom megőrizni a hidegvérem, valamint nem túlstresszelni magam."

 

Piquet esetleges távozásával a csapat harmadik számú pilótája, Roman Grosjean kerülhet képbe, bár neki nagy küzdelmet jelent formába jönnie a monacói balesete után. Mellette Lucas di Grassi is esélyes a Renault F1-es vezetői székére.

 

Hát sokat nem mutatott az az egy biztos, nem tudom, hogy Grosjean vagy esetleg di Grassi hogy szerepelne, de ezt talán még ők is hoznák, sőt .... ;)

Link to comment
Share on other sites

A hétvégi futamon volt pár érdekes dolog végre :D Hamilton nagyon megszívta az elején ,pedig nem volt olyan rossz az a merci :mellow: Brawn-nék egyre gyengébbek,vagyis inkább a riválisok fejlődnek :) Most az Alonso-ferrari pletyka a legmenőbb dolog . Én reménykedek hogy nem Kiminek kell távoznia,igazából nem látom hogy Massa jobb lenne nála ,és jó autó nélkül nem lehet nyerni,ezt mindenki tudja. Most is 8 futamból 3x valami hiba volt,ez elég nagy arány <_< Bár ha a Brawn jövőre is tud valami jó autót építeni akkor végülis mindegy neki hogy hol van ,úgyis a Ferrari fizeti :D

Link to comment
Share on other sites

A rajt nagyon jó volt igen, Hamilton túl KERSelte magát, de majd legközelebb tanul belőle. :D Webber pedig nagyon nagy volt, még a büntetés ellenére is meg tudta nyerni, bár ahogy a rajtnál neki ment Rubensnek az nem volt szép dolog. Massa pedig behozta magát a harmadik helyre, aminek szintén nagyon örültem. :)

Link to comment
Share on other sites

Hivatalos: Mosley távozik és támogatja Jean Todt érkezését

 

 

A FIA elnöke, Max Mosley a klubtagoknak küldött levelében hivatalosan is kijelentette, hogy nem fog részt venni az októberi elnökválasztáson, valamint elmondta, hogy támogatja a Ferrari volt vezetőjét, Jean Todtot, mint lehetséges utódját.

 

Az FIA klubtagjainak küldött levelében a brit jogász kijelentette, hogy a nyomás ellenére nem kíván részt venni a következő választáson.

 

„Személyes érzéseim nehézzé tennék, hogy megváltoztassam a korábbi kijelentésemet és újrainduljak. Néhány hónappal ezelőtt elkezdtem átalakítani a családi életemet, ami októbertől megváltozik. Az FIA elöljáróit informáltam, hogy nem jelöltetem magam. Amennyiben folytatnám, az összeegyeztethetetlen lenne az életemmel, különösképpen a családi veszteségünk után. Olykor úgy éreztem, hogy kevesebbet szeretnék már dolgozni. Végül is jövőre már 70 éves leszek.„

 

„A megvalósult egyezségek miatt rendkívül hálás vagyok, a levelek, e-mailek és üzenetek, amiket kaptam pedig csak újra megerősítettek a döntésemben. Nem jelöltetem magam az októberi választáson.„

 

„Azt hiszem, hogy a legmegfelelőbb személy a csapat vezetésére Jean Todt lenne. Jean kétségtelenül a generációja kiemelkedő menedzsere a motorsporton belül, bár minden bizonnyal bármely generációt figyelembe véve ugyanerre a megállapításra jutnánk."

 

„Amennyiben beleegyezik, hogy elvállalja, Ő lesz a legideálisabb személy, arra hogy folytassa 16 év munkáját. Ő minden területen jelen volt, amelyben az FIA aktív. Igazán remélem, hogy támogatni fogják őt. „ - jelentette ki az FIA hamarosan távozó elnöke.

 

Hoooooraaaaay!

Link to comment
Share on other sites

Örülök Todtnak, megfelelő lenne az az egy biztos, csak nagyon nem akarom, hogy úgy járjon, mint Mosley, hogy évek után mindenki megutálja .... a FIA elnöki pozíciója már csak ilyen ....

De tény, talán ő lenne az egyetlen, aki alkalmas lenne és valóban sokan támogatnák az biztos, de a csapatok mit reagálnának rá azt nem tudni ....

Na majd meglátjuk ;)

Link to comment
Share on other sites

Ne már :( Sajnálom szegényt, valamiért egyszerűen nem ment a Forma-1, pedig a tehetsége alapján szép jövőre futott volna. Főleg egy Le Mans 2. hely és 4 Champcar címmel a háta mögött.

Link to comment
Share on other sites

Főleg egy Le Mans 2. hely és 4 Champcar címmel a háta mögött.

De az teljesen más mint a F-1, itt nem állta meg a helyét, én nem fogok utána sírni! ;)

 

Todt amikor először szóba jött, hogy őt szeretné Mosley, akkor még nem vállalta el, kíváncsi vagyok, ha őt jelölik elvállalja-e.

Link to comment
Share on other sites

Bourdaisnak nem feküdt az F1. Nem tehetségtelen, F3000 bajnok, 4szeres Champcar bajnok, Le Mans-ban 2. helyen végeztek, sőt nyerhettek volna, csak a Peugeot nem akarta kockáztatni a biztos 1-2-t ;)

F1 valahogy nem feküdt neki, ettől függetlenül szerintem eddigi teljesítményére büszke lehet, de nem látok esélyt, hogy újra az F1-ben versenyezzen.

Pletykahadjárat beindult, Piquet-t már "beleültette" a sajtó a Troba, de a fiatal spanyol Alguersuari már állítólag tesztel ...

Hát majd kiderül mi lesz, de én már unom ezt a hatalmas fiatalítást .... nincs bajom velük, de többségük még gyerek, ezérz is vesztett az értékéből az F1 ... jönnek a fiatalok, akik "gépek", a csapat szava szent, semmi önállóság nincs bennük (tisztelet a kivételnek), embernek éveket kell várni, hogy egy egyéniség legyen, hol vannak már a régi nagy nevek, Schumi, Villeneuve, Montoya, Irvine, Hakkinen .... ha csak a '90es és 2000es évekből idézek ....

Na de ez saját vélemény .... nekem nem tetszik ez a nagy fiatalítás, ennyi ;) Azért vannak a kisebb szériák, ott is versenyezzenek és 21-23 évesen jöhetnek is, de nehogy már "gyerekek" versenyezzenek a királykategóriában ;)

Ha lesz nekik pár ezer teszt kilóméterük utána jöjjenek, de ez a kis spanyol is nem tesztelt 100km-t eddig .... jó lehet ő is csodagyerek, de lassan már egy 30éves pilóta öregnek számít és nem lesz helye az F1-ben ....

Link to comment
Share on other sites

Egy kis riport Palik Lászlóval:

 

Palik: A Hungaroring olyan, mint egy ördöglakat

 

Palik László neve hazánkban összeforrt a Forma-1-gyel. A Hungaroring Sport Zrt. elnöki posztját tíz éve betöltő kommentátor néhány nappal a nagy esemény, a 24. Magyar Nagydíj előtt már meglehetősen elfoglalt, de azt mondja, ez teljesen normális, aggodalomra semmi ok. Palik óriási mázlistának tartja magukat, amiért még a válság kirobbanása előtt sikerült modernizálni a mogyoródi pályát, és ő abból gyűjt energiát, ha vasárnap délután mosolygós tömeg özönlik a kijáratok felé. Azt pedig többször is hangsúlyozta, jósolni nem tud - de nem csak a végeredménnyel kapcsolatban.

 

- Nem volt egyszerű utolérni önt, de nyugtasson meg bennünket, nem valamiféle csúszás miatt ennyire elfoglalt!

 

- Egy ekkora rendezvénynél az utolsó két-három hét általában eléggé sűrű, de ez törvényszerű. Persze jól van ütemezve, mivel általában már a futam utáni héten elkezdjük szervezni a következő évit, de az utolsó három hét akkor is - teljesen normálisan - nagyon mozgalmas."

 

- Ilyenkor elnökként mennyi teendője van? Mennyire kell beavatkoznia a szervezésbe? Vagy már kialakult egy mechanizmus, és minden megy, mint a karikacsapás?

 

- Ennek a társaságnak van egy kitűnő stábja, amely már sok-sok éve együtt dolgozik; ebben van egy egészséges munkamegosztás, mindenki csinálja a maga dolgát, és a normális egyeztetési folyamatokon kívül - melyeknek megvan a heti, napi és a végén már az óránkénti rendje -, csak akkor terheljük egymást aktuális problémákkal, ha valamelyikünk nem tudja azt egyedül megoldani.

 

- A tavalyi nagyszabású átépítések és egyéb beruházások után idén szükség volt valamiféle átalakításra a Hungaroringen?

 

- Hála a jó istennek semmire! Tavaly az elavult paddock területet és a hozzá tartozó létesítményeket egy egymilliárd forintos beruházás keretében felújítottuk, így az már megfelel a mai kor igényeinek. Akkor a nemzetközi szervezetekkel egyeztetve a pályán is végrehajtottunk apróbb kiigazításokat, amelyekre a jövőben valószínűleg egyébként is szükség lett volna. Nagyon nagy szerencsénk volt, mert ma, a gazdasági válság okán ezeket már nem tudtuk volna megvalósítani. Viszont tavaly ezek a változtatások annyira jól sikerültek, hogy idénre már szó szerint semmit nem kértek az illetékesek.

 

- A jelenlegi állapotok mennyire időtállóak, mikor lesz szükség újabb beavatkozásokra?

 

- A jóslás nem a szakmám. Erre most még tényleg nem lehet válaszolni. Ugyanis amikor még a szezon közepén a szabályváltoztatásokról vitatkoznak a csapatok és a nemzetközi szervezetek, akkor nem tudod, hogy végül is jövőre milyen szabályok lesznek érvényben, és azok a pályákat hogyan érintik, mert általában a Forma-1 műszaki fejlődése vonja maga után a környezeti infrastruktúra változását. Amíg azonban például azt sem lehet megmondani, hogy 40 vagy 400 millió euróból gazdálkodik jövőre egy csapat, addig azt sem lehet tudni, hogy egy pályának mit kell majd tudnia.

 

- A jegyeladások visszaesésével több külföldi házigazdának is szembe kellett néznie, Törökországban letakartak és a kamerák elől elrejtettek néhány tribünt, Valenciában pedig úgy reagáltak, hogy leszereltek néhány lelátót. A Magyar Nagydíjra milyen ütemben fogynak a jegyek?

 

- Mi nem szerelünk le lelátókat (mondja nevetve). Ilyenkor azonban nemcsak babonából, de közgazdászként sem tudok mást mondani, mint azt, hogy meg kell várnunk a futam végét. Most rosszabbul állunk jegyelővételben, mint tavaly, ám a tavalyi év nézőszámot tekintve rekordot hozott. Ebből azonban nem lehet kiindulni, ugyanis volt már olyan, hogy az elővételben rosszul álltunk, de utána megrohanták a pénztárakat, és olyan is volt, hogy zseniálisak voltak az elővételi adatok, mégis kongtak a helyi jegypénztáraink. Meg kell várnunk a hétvégét, mert akkor látunk majd egzakt adatokat, addig minden csak hasraütés-szerű lenne.

 

- Ön szerint mi lehet az oka a belépők iránti kereslet visszaesésének? Szerepet játszhat ebben az, hogy idén nem a klasszikus értelemben vett szupersztárokról szól a bajnokság?

 

- Szerintem ez semmi másnak nem köszönhető, mint a világban végbemenő gazdasági jelenségeknek: az emberek egyre kevesebbet utaznak, és utazásaik során egyre kevesebb szolgáltatást vesznek igénybe. Ez persze nem hazai, hanem nemzetközi tendencia. A kérdés második felére azt tudom mondani, hogy valakiből két futam alatt is lehet szupersztár, ehhez mindössze két futamgyőzelem kell, lásd Sebastian Vettelt.

 

- Az elmúlt heteket, hónapokat uraló vitában, amely a Nemzetközi Automobil-szövetség és a Forma-1-es csapatok szövetsége, a FOTA között zajlott, időnként felmerült annak a lehetősége, hogy a lázadók saját sorozatot indítanak. Ez mennyire hatott ijesztően önökre?

 

- Egy versenyrendező és pályaüzemeltető cég ne rémüldözzön! Egyébként is, minden, ami történt, az üzemszerű. Egy olyan, nyilvánosság előtt működő rendszerben, mint a Forma-1, időről időre beindulnak érdekérvényesítési folyamatok, amelyek aztán majd valamilyen megoldással zárulnak. Nekünk nem volt izgulnivalónk, pusztán csak figyeltük az eseményeket. Lassan huszonöt Forma-1-ben eltöltött évvel a hátam mögött mindezt teljesen üzemszerűnek látom, ez az egész egy érdekérvényesítési, nyomásgyakorlási folyamat volt, ami hol hangosabban, hol halkabban zajlott. Aztán létrejön egy új kompromisszum, ami valószínűleg sok évig ismét harmonikus működést eredményez majd.

 

- Közel két hónapja a Világgazdaságban jelent meg egy cikk, mely szerint veszélybe kerülhet a Magyar Nagydíj 2011 utáni jövője, mivel az Önkormányzati Minisztérium állítólag kihátrálna a futam mögül...

- ... annyival gyorsan kiegészíteném mindezt, hogy akkor egy készülő tanulmánnyal kapcsolatos véleményrészlet szivárgott ki, ami adott esetben bárkinek lehet a véleménye, hiszen van, aki szereti a Forma-1-et, van, aki nem, egyeseknek hangos, egyeseknek halk. Mivel egy sem véglegesnek, sem hivatalosnak nem tekinthető vitaanyag-részlet látott napvilágot, így szerintem nincs ok arra, hogy bárki is reagáljon, mint ahogyan arra sem reagálunk, ha valaki azt mondja, hogy nem szereti a Forma-1-et, hiszen ezt eldönteni mindenkinek a szíve joga. Maga a Forma-1 azonban, amióta én lassan negyed százada ilyen-olyan funkcióimból fakadóan kapcsolatban állok vele, része lett ennek a társadalomnak. Tíz éve dolgozom a Hungaroringen, azóta én a munkámban nagyon sok segítséget kaptam mindenkitől. Kormányzattól, minisztériumoktól és magától a társadalomtól is, és azt vettem észre, hogy szeretjük a Forma-1-et, szeretjük, ha itt van nálunk, és bevallom őszintén, engem ez érdekel.

 

 

- Vasárnap délutánig minek kellene történnie, hogy a leintés után elégedetten összegezze a 2009-es futamrendezést?

 

- Számomra mindig van egy nagyon érdekes pillanata ennek az egésznek, amit az elmúlt évtizedben mindig nagyon szerettem, mert hál' istennek szerethettem. Abban reménykedem, hogy vasárnap is azt láthatom majd, hogy amikor vége a versenynek, kényelmesen, mosolyogva andalgó emberek mennek kifele a pályáról, és látszik rajtuk, hogy jól érezték magukat. Ez a pillanat körülbelül egy évre elegendő adrenalint ad nekem. Most is csak ezt szeretném látni.

 

- Ki lehet a favorit az idei futamon? A Brawn GP és a Red Bull Racing nálunk is dominálni fog, vagy színre lép egy új szereplő?

 

- A Hungaroring egy ördöglakat. Egy picit olyan, mint Monte-Carlo, soha nem tudod megjósolni, hogy ki verekszi magát az élre. Nem véletlen, hogy élete első F1-es győzelmét Jenson Button itt szerezte, vagy hogy Thierry Boutsennek itt sikerült nyernie, és még sorolhatnám a legendás versenyeinket. Amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy ma már a Forma-1-es versenynaptár egyik legtradicionálisabb versenye vagyunk, hiszen abban a sorrendben, hogy egy pálya megszakítás nélkül futamot rendez, az idézőjeles világrangsor harmadik helyén vagyunk Monte-Carlo és Monza után, és ezek a futamok sok csodálatos meccset hoztak. Ami miatt én igazán szeretem a Hungaroringet, az az, hogy soha nem tudom kiszámítani, hogy mi fog történni rajta.

 

Link to comment
Share on other sites

Egy kis érdekesség. A Hungaroring eddigi győztesei:

 

1986 - Nelson Piquet - Williams-Honda

1987 - Nelson Piquet - Williams-Honda

1988 - Ayrton Senna - McLaren-Honda

1989 - Nigel Mansell - Ferrari

1990 - Thierry Boutsen - Williams-Renault

1991 - Ayrton Senna - McLaren-Honda

1992 - Ayrton Senna - McLaren-Honda

1993 - Damon Hill - Williams-Renault

1994 - Michael Schumacher - Benetton-Ford

1995 - Damon Hill - Williams-Renault

1996 - Jacques Villeneuve - Williams-Renault

1997 - Jacques Villeneuve - Williams-Renault

1998 - Michael Schumacher - Ferrari

1999 - Mika Häkkinen - McLaren-Mercedes

2000 - Mika Häkkinen - McLaren-Mercedes

2001 - Michael Schumacher - Ferrari

2002 - Rubens Barrichello - Ferrari

2003 - Fernando Alonso - Renault

2004 - Michael Schumacher - Ferrari

2005 - Kimi Räikkönen - McLaren-Mercedes

2006 - Jenson Button - Honda

2007 - Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes

2008 - Heikki Kovalainen - McLaren-Mercedes

Link to comment
Share on other sites

Magyar Nagydíj 1. szabadedzés

 

1. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:22.278 21

2. Nico Rosberg Williams 1:22.337 +0.059 27

3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:22.554 +0.276 20

4. Mark Webber Red Bull Racing 1:22.615 +0.337 21

5. Nakadzsima Kazuki Williams 1:22.619 +0.341 25

6. Jarno Trulli Toyota 1:22.705 +0.427 17

7. Kimi Räikkönen Ferrari 1:22.796 +0.518 23

8. Felipe Massa Ferrari 1:22.855 +0.577 25

9. Fernando Alonso Renault 1:23.001 +0.723 28

10. Jenson Button Brawn GP 1:23.130 +0.852 25

11. Robert Kubica BMW Sauber 1:23.146 +0.868 24

12. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:23.154 +0.876 23

13. Rubens Barrichello Brawn GP 1:23.209 +0.931 24

14. Timo Glock Toyota 1:23.234 +0.956 30

15. Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:23.283 +1.005 25

16. Giancarlo Fisichella Force India 1:23.484 +1.206 20

17. Nelsinho Piquet Renault 1:23.678 +1.400 22

18. Adrian Sutil Force India 1:23.845 +1.567 18

19. Sébastien Buemi Toro Rosso 1:23.998 +1.720 37

20. Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:24.228 +1.950 42

Link to comment
Share on other sites

Massával elég durva, ami történt :blink: Eszméleténél van, de biztosan komoly a sérülés, ha helikopterrel vitték el a pályáról ....

Hihetetlen, nagyon nem szeretem az ilyen szerencsétlen eseteket ....

De, hogy került a levegőbe egy rugó .... érdekes ....

Link to comment
Share on other sites

Hali!

 

Sajnálom Massát! :( Eléggé szerencsétlen baleset!

Olvastam egykét fórumon ilyen hülyeségeket, hogy pattogó rugó ment bele, meg az a rugó Barichello autójából esett ki stb. stb. eléggé hülyeségek!

1. Rugó biztos nem lehetett, hiszen egy 1 kilós rugó ilyen sebességnél nagy mértékű roncsolást okoz, és ennek pont az ellentetjét mondták: koponya zúzódás, nem életveszélyes, de súlyos sérülés. És Finep által belinkelt kép is azt bizonyítja, hogy kizárt dolog, hogy egy rugó volt az a bizonyos tárgy!

Szerintem, és eléggé valószínű, hogy egy energiaitalos, vagy egy sörös doboz volt a tettes, hiszen nagy szél volt, és az az üres fém pillekönnyű, így simán fel tudja kapni a szél, míg egy rugót lehetetlen, hogy így fölkapjon a szél!

Piszok nagy szerencséje volt Massának, hogy a szeme (a kép alapján) alig sérült, és a plexi legtetejét kapta el ez a (feltehetőleg) sörös/energiaitalos doboz. És sztem nem vesztette el az eszméletét, hanem reflexből, meg ugye a fájdalomtól becsukta a szemét, és ezért nem tudott a kormányzársa figyelni, csak fékezni valamilyen szinten!

Jobbulást Massának, remélem hamar rendbe jön, de holnap szinte biztos, hogy nem fog versenyezni!

 

A másik meg az időmérő rendszer összeomlása :lol: Istenem, de ciki volt! Senki se tudta, hogy hanyadik, szegény Alonso se, hogy most megnyerte-e az időmérőt, vagy nem. Milyen volt már, mindenkihez odament, hogy "hallod Te milyen időt mentél, mert én 1:21:5-öt" :lol: Így eléggé sz@r lehet időmérőt nyerni, hogy nem tudod a végeredményt. De nagyon örülök, hogy végre ilyen jó eredményt ért el Alonso és a Renault! Hajrá Alonso! Hajrá! Holnap még nyerhet is!

 

Go Fernando! Go! Go Renault!

Link to comment
Share on other sites

"Rubens Barrichello: "Egy rugó elrepült az autómról, a hátsó kerékfelfüggesztéstől, valószínűleg ez volt az az elem, ami Felipe balesetét okozta. Sajnos az autó egész végig nem volt jó, így nem tudtunk jól szerepelni. Felipe eszméleténél van, van egy seb a fején, és kórházba szállították.""

 

nem valószínű hogy üres üveg volt az mert abban a kanyarban nincsenek nézők a bukósisaknak meg bírnia kell még ennél nagyobb ütést is. És szerintem nem 1 kg os volt az a rugó ha az volt hanem pár deka max.

 

 

Fernando Alonso azt mondta, nem gondolkozik a vasárnapi győzelmen, annak ellenére sem, hogy a Magyar Nagydíj szombati napján megszerezte a pole pozíciót.

 

A Renault pilótája elismerte, Sebastian Vettel és Mark Webber a futam igazi esélyesei.

 

?A Hungaroring különleges pálya számomra, hiszen életem első győzelmét itt szereztem meg 2003-ban. Mindig rendkívül boldog vagyok, mikor Budapesten vezethetek. Érdekes lesz a holnapi nap. Nagy előrelépést tettünk, az autó sokat fejlődött az utóbbi két futam során. Nagyon versenyképesek vagyunk, de talán mégsem annyira, mint a Red Bullos fiúk. Reméljük, holnap sok pontot szerezhetünk."

 

?Természetesen a győzelemre fogunk törekedni, de ha őszinte és realista vagyok, akkor valójában az a cél, hogy értékes pontokat szerezzünk. Az utóbbi 4 versenyből csak a Nürburgringen szereztük pontot, pedig erre most nagy szükség lenne a konstruktőrök bajnokságában."

 

?Agresszívak vagyunk, megtettük, amit akartunk a pole-ért. Nagyon fogunk hajtani a versenyen."

 

A kétszeres világbajnok elmondta, optimista, és a szezon második felében jó eredményt vár a Renault-tól.

 

?Úgy tűnik, hogy az új elemek működnek az autón. Bízom abban, hogy megtaláltuk az autó fejlesztésének helyes irányát. Ez az eddigi első jó eredményünk idén."

 

?Remélhetőleg a szezon második felében is így haladunk majd. Bízom abban, hogy harcolhatunk a Q3-ban, és kicsit többször bekerülhetünk a top 5-be."- mondta Alonso.

 

csak könnyű az autó :(

Link to comment
Share on other sites

De így se nagyon akarom elhinni, hogy egy rugó volt! A szél nem tudja így fölkapni azt a rugót!

 

Itt egy videó a szerencsétlen, de szerencsés balesetről:

 

http://sporthirado.hu/cikk-f_1-felipe_massa_sulyos_balesete_elo-25571

Link to comment
Share on other sites

szörnyű ami Massa-val történt! A video alapján valóban rugó lehetett az ami eltalálta!

 

"Massa fejét egy rugó találta el, amely lerepült Rubens Barrichello autójáról. A Ferrari klasszisa a csattanás után fékezés nélkül rohant a gumifalnak, hosszú ideig meg sem mozdult. Massát kivizsgálták a Hungaroring orvosi egységében, majd helikopteren a Honvéd kórházba szállították."

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Egyértelműen rugó volt. Tisztán látni a videón, ha megállítod.



A Honvéd kórházban megműtik Massát

 

Koponyasérülései miatt megműtik Felipe Massát, a Ferrari brazil pilótáját, aki a Forma-1-es Magyar Nagydíj szombati időmérő edzésén szenvedett baleset.

 

Pácserné Bozi Judit, az Állami Egészségügyi Központ (Honvéd kórház) szóvivője a Független Hírügynökségnek elmondta, hogy az autóversenyző koponyasérülésekkel került be az intézménybe: az állapota stabil, de súlyos. Jelenleg is műtik. A pontos sérüléseiről többet egyelőre nem tudott mondani.

 

Kíváncsi vagyok ki fogja helyettesíteni Gene vagy Badoer, de reméljük a 3 hét múlva esedékes nagydíjra rendbe jön, bár egy műtét után nagyon kétséges :blink:

Egyfolytában az oldalakat lesem, de továbbra sincs hír a műtétről, szóval még műtik biztosan.

Link to comment
Share on other sites

szegény! azért egy rugó is mien nagy bajt tud csinálni! igaz a nagya sebesség miatt van! Remélem rendbe jön első az egézsége utána futam!

 

 

"A Ferrari sajtóközleménye szerint Massa koponyája sérült, a homlokán mély vágást ütött a rugó, a koponyacsontja szilánkosan roncsolódott.. A szeme is súlyosan sérült a brazilnak, illetve komoly agyrázkódást szenvedett. A kórházba érkezéskor stabilizálódott az állapota, éppen operálják a Ferrari pilótáját.

 

Az esti órákban a Ferrari még külön sajtóközleményben számol be Massa állapotáról."

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

"A szabályok szerint mivel Massa pályára lépett az időmérő edzésen, a hétvégén egyedül Kimi Räikkönen képviseli a Ferrarit. Marc Gené csak különleges engedéllyel rajtolhatna."

Link to comment
Share on other sites

Alonso ultra könnyű autóval érte el a POLE-t:

 

1. Alonso Renault 637.5

2. Vettel Red Bull-Renault 655.0

3. Webber Red Bull-Renault 652.0

4. Hamilton McLaren-Mercedes 650.5

5. Rosberg Williams-Toyota 654.0

6. Kovalainen McLaren-Mercedes 655.5

7. Raikkonen Ferrari 651.5

8. Button Brawn-Mercedes 664.5

9. Nakajima Williams-Toyota 658.0

10. Massa Ferrari

11. Buemi Toro Rosso-Ferrari 671.5

12. Trulli Toyota 671.3

13. Barrichello Brawn-Mercedes 689.0

14. Glock Toyota 679.2

15. Piquet Renault 667.7

16. Heidfeld BMW-Sauber 658.0

17. Fisichella Force India-Mercedes 680.5

18. Sutil Force India-Mercedes 683.5

19. Kubica BMW-Sauber 666.0

20. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 675.5

 

Jól sikerült Felipe Massa műtétje, de a Ferrari pilótája a mai éjszakát még mindenképpen az intenzív osztályon tölti. A brazil versenyző fejének egy egykilós rúgó csapódott neki, amely Rubens Barrichello autójának hátsó felfüggesztéséről esett le. A Ferrari színeiben a vasárnapi futamon csak Kimi Räikkönen áll rajthoz.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...