Jump to content
Sign in to follow this  
asdfgy

3Ds Játékot szeretnék de hogyan?

Recommended Posts

Szeretnék csinálni egy 3Ds játékos olyat mint pl a postal2 vagy medal of honor jo kis grafikával ,de nem tom ,hogy kezdjem el mit csináljak és nem tok programozni sem de meg tanulnék ha muszáj de nem tom melyik nyelvben kellene irni és mit kellene letőltenem. ha tudtok segitsetek . előre is THX!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hát ha nem akarsz programozgatni,hanem csak egy egyszerű nemrossz grafikájú,akció gammát akarsz akk elöször szerintem egy egyszerű progival kezdj,mint az FPS Creator, ezzel én is csináltam egy két elég jó GAME-T!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Csá! Nah szóval ha nem akarsz babrálódni a programozással akkor FPS Creator:

törölve

(Köszönd Markee-nak!)

 

Aztán ha mégis szerentél bíbelődni akkor kezd el tanulni a Turbo Pascal(Elavult de ezzel kell kezdeni) ha ez megvan akkor TALÁN mehetsz az OpenGl-re.

 

Erről bővebben találsz infót plussz Tutorialt itt:

törölve

 

Ha már vágod a témát akkor mehetsz a 3studio Max-ra vagy Blender-re stb...

 

És ha már nagyon nagyon nagyon vágod a témát akkor kezd el tanulgatni a C++.

 

 

És utána tanulgathatod a DirectX-et.

 

Persze ehhez idő kell... és türelem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Főleg türelem! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

kösz mindenkinek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Írj egy mailt a medal of honor gyártóinak hogy figyu srácok pls irjátok má le hogyan csináltátok :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

valaki tréfarépát reggelizett <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

na figyu asdfgy te az uncsitesóm vagy és eggyütt szeretnénk játékot csinálni de ebbe nem avacc bele

Share this post


Link to post
Share on other sites
Írj egy mailt a medal of honor gyártóinak hogy figyu srácok pls irjátok má le hogyan csináltátok :D :D :D

valaki tréfarépát reggelizett dry.gif

Hátő nem azt, de tényleg elég hülye feltevés volt, hogy olyan grafikájú játékot akar írni, úgy, hogy egy kukkot nem ért a programozáshoz! ElectronicArts-nak sem 1-2 órába tellt megcsinálnia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valami hasonlót akartam én is írni... és nem valami ősrégi programnyelvben írták, mint a Pascal vagy a C vagy a Delphi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

TreeplaX: Meglepődnél milyen sok program(részlet) készül még ma is az ősrégi C-ben. És akkor képzeld el az assembly-t, na az elég régi (kb. mióta Pc van létezik :lol:) mégis használják.

 

asdfgy: A Pascal tipikus tanuló programnyelv, segít elsajátítani a programozáshoz szükséges logikát, segít felfogni hogy működik pl. a repeat ciklus, stb. De ez sem olyan, hogy van két parancs oszt' tudok programozni :lol: Delphi sztem sokat nem ér, akkor már inkább tanuld ki a Visual Basic-et.

 

Amúgy egy kicsit el vagy tájolva ezzel az egésszel kapcsolatban, semmit nem értesz a programozáshoz, és egyből egy 3D-s, Quake 3 szintű grafikai motorral akarsz játékot csinálni?!

de nem tom hogy kezdjem el mit csináljak

Elmondom hogy kezdd el: Üljél le, tanulj Pascalt, és jelentkezz ha megírtál egy Snake-et! Utánna csak hogy átszokj a karakteres üzemmódból a grafikaiba, irj egy paint-et, ha ezzel megvagy, tanuld meg C-t, utánna Visual C++, ahhoz letöltöd a Microsofttól a DirecX SDK-t és már tudsz csinálni egy Serius Sam 1 (vagy fél) grafikával ellátott 2 poligonból álló világot. Ja, hogy még kell egy grafikus is, aki majd Maya-ban vagy 3ds Max-ban megcsinálja a karaktereket?? Na ottvan arra unokatesód, nyomassa a 3Ds MAX-ot éjjel-nappal! hát igen, nem egyemberes feladat egy ilyen progi.... :lol: De lényegében ezt kell tenned/tennetek. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja teljesen igeza van Pörköltszaftnak. A Medal of Honor készítői is ezt az utat járták végig KB. :;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmondom, hogy mivel mennyi ideig dolgozz!

Pascal alapok: minimum fél év intenzív (napi 5 óra) programozás

Pascal karakteres játékfejlesztés: 10-15 minimum (pl Snake vagy aknakereső)

Pascal grafikai alapok: másfél-2 hónap

Pascal grafikai (2D) játékfejlesztés: 10-15 Game (pl a karakteresek átirata 2D-be)

 

Ha ezt az utat bejártad és elég jól tudsz matekozni akkor álj neki a OpenGL tanulásának és kérj meg egy egész jó Blenderest vagy 3DsMax-ost, hogy csináljon neked poligonokat.

Várlak egy év mulva, hogy miket csináltál ;):)

Share this post


Link to post
Share on other sites
TreeplaX: Meglepődnél milyen sok program(részlet) készül még ma is az ősrégi C-ben. És akkor képzeld el az assembly-t, na az elég régi (kb. mióta Pc van létezik :lol:) mégis használják.

 

Hát ha csak nem írsz ahhoz az ősrégi C-hez új színpalettát (amit megsúgom nem könnyű), akkor azzal a 8-16 színnel nem sokra mész játékkészítésnél, mert a C nem ismeri az additív színkeverést... ;)

Viszont a C-ben az jó, hogy grafikus képernyőkezeléskor szinte bármilyen formát meg tudsz rajzolni... csak ugye a rengeteg koordináta-adat...

Assemblyt pedig én is használtam... PC és PIC assembly-t is... de csak addig amííg muszáj volt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szerintem ha egyszerűen akarsz nekikezdeni, akkor szerezz be egy Microsoft Visual C# 2005 Express Edition-t és a legújabb DirectX 9.0c SDK-t (ingyen letölthető a Microsoft honlapjáról, de a regisztráláshoz .NET Passport (MSN fiók) kell hogy használni tudd). A C# jó kis nyelv (baromi eccerű) és hozzá 3D segédanyag van a DX SDK-ban meg a Microsoft ide vágó oldalán (Visual Studio indítása után link az ablak közepén). Valami tankos játékot mutat be asszem. Ha ezt vágod, bele kéne temetkezni a 3DsMax-ba, hogy valami grafikád is legyen. Egyébként pedig olvass gamasutra.com-ot, ott is van segítség... De valahol olvastam, hogy a 2D játékfejlesztés nehezebb mint a 3D (3D-nél ott az engine, 2D-nél viszont a z-bufferrel, stb. magad foglalkozol). Ez hosszú idő megtanulni, nem egy-két hetes egy emberes munka lesz a végén, amíg a tech. demóhoz eljutsz (állítólag 6 embernél akár 1000 munkaóra is lehet a tech. demó, tízszerennyi a végleges stuff).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hát ha csak nem írsz ahhoz az ősrégi C-hez új színpalettát (amit megsúgom nem könnyű), akkor azzal a 8-16 színnel nem sokra mész játékkészítésnél, mert a C nem ismeri az additív színkeverést... ;)

Viszont a C-ben az jó, hogy grafikus képernyőkezeléskor szinte bármilyen formát meg tudsz rajzolni... csak ugye a rengeteg koordináta-adat...

Assemblyt pedig én is használtam... PC és PIC assembly-t is... de csak addig amííg muszáj volt...

 

Hát én lehet nem tudnék uj palettát írni, de aki játékokat csinál 3D-ben, az biztos. Amúgy nem azt mondtam hogy a játékfejlesztésben pont a megjelenítésért felelős dolgokat írják C-ben. Én csak azt mondtam, hogy attől még hogy régi, sok helyen használják (pl. OP.rendszerek alapja főleg LINUX) :) Az assembly meg tényleg nem embernek való, de hát ez van, valahogy csak el kellett kezdeni :lol: És aki játékot ír nem árt ha valamilyen szinten tud assembly-ben nyomulni (megszakítások, meg azért ez a leggyorsabb "dolog" a gép számára).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Visszakanyarodva a témához, neki egy játékkészítő program kell amivel kódolás nélkül tud csinálni játékot.

@kris7topher: A C# pedig egy kezdőnek nem hinném, hogy olyan egyszerű, biztos te sem azzal kezdtél...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hát sztem ne 3D-s el kezdj hanem próbálj meg vmi 2D-s játékot csinálni Klikk & Play-el :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eleve akkor a programozás alapjaival sincs tisztában a gyerek, tehát először arra kéne gyúrni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manapság már kevesen írnak játékot vagy bármit is Pascalban inkább a C ami elterjedt mint programozási nyelv.Mivel nem tudsz programozni és hát ugye nem könnyű megtanulni azért én is vmi programot ajánlok mint az fsp creator.Ha meg mégis belevágnál neten lehet találni C-ről dolgokat meg könyveket is lehet venni ha jól tudom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sziasztok!Én Bicikli versenyes játékot szeretnék csinálni ilyen egyszerűt!Az megoldható valahogy??Nem Tour de France!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minden megoldható, de ha te is ilyen ***** vagy, hogy fogalmad sincs a programozásról akkor....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sziasztok!Én Bicikli versenyes játékot szeretnék csinálni ilyen egyszerűt!Az megoldható valahogy??Nem Tour de France!

 

Ha nem szukseges a 3D grafika,akkor ajanlom a flash -t.

Egesz jo 2D -s dolgokat lehet benne csinalni.

 

Ha valaki meg jatekprogramozassal,azon belul is grafikaval akar foglalkozni,akkor kezdjen el tanulni valamilyen programnyelvet(mondjuk pascal).Utana mindenfelekepp tanulja meg a C -t,mert az kell,h meg tudd tanulni a C++ -t.Ha mind2 -vel megvagy,akkor johet az OpenGL vagy directx attol fuggoen,h mire akarsz fejleszteni.Roviden szolva,amig eljutnal odaig,h ezt elerd,az kb. 2-3 ev,es akkor el kezdhetned irni a jatek grafikai motorjat.De akkor meg ott van a hang,jatekmenet,scripteles,stb.:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Köszi én csak olyat akarok hogy egymást lehessen előzgetni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De azt nem tudod felfogni, hogy nem az a fontos, hogy mit akarsz a játékba, hanem, hogy tudj 3D-ben programozni ? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Köszi én csak olyat akarok hogy egymást lehessen előzgetni!

 

http://nehe.gamedev.net/

- itt minden le van írva! :)

Csináld végig a leckéket becsületesen és talán lesz vmi lövésed a dologról!

 

+ felraktam ide egy-két segítséget:

http://std.extra.hu/dolgok/index.php?dirpath=./opengl&order=0"

 

az opengl redbook ismerete természetesen szükségeltetik a munkádhoz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Én szerintem Pascal hogy megtanuld az alapokat aztán c hogy megtanuld a c nyelvek szintaktikáját és logikályát aztán meg c# hogy objektum orientációval foglalkozz. Utánna meg XNA és kész. Ha játékot akasz csinálni XNA - ban viszonylag gyorsan lehet 2D játékokat létrehozni és ahhoz még nem kell különösen nagy 3d tudás vagy PhotoShop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

köszi szépen!Értem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amúgy a programozáshoz nem kell zseninek lenni vagy erre születni!

Elég ha tudsz magabiztosan számolni és logikusan matekot használva gondolkodni.

Az első 2 hónap a legkeményebb! Én 3 nap tanulás után megírtam egy kezdetleges szöveges módú számológépemet :D Annyira örültem, hogy feltöltöttem ide is és egy két emberke rendesen lehordott erre én töröltem a témát :D ...

A Klick & Play programok meg ugyan úgy vannak megírva mint maga a játék csak abban az előre elkészített objektumok helyét adatait a user állítja be ezáltal lehet ezeket a dolgokat akár egy játék átírásának is tekinteni, mert mindegyik játék ugyan azt az enginet használja!

Karmack (remélem jól írom) miket járt be ? DOS alatt megírta a Quake-t ami világsiker lett neki és köze nem volt a DirectX-nek vagy az OpenGL-nek az első Quake-hez! Na az egyéni ötlet alapján jött az biztos! Sok program azt az elvet használja! A Mario játéknak hány változata van ? Rengeteg! Egyformák ? NEM! Miért ? Azért mert egyiket C nyelven a másikat teljesen ASM-ben a következőt C + ASM kombinációval az utána következőt Pascal + ASM stb tehát hiába ugyan olyannak tűnik a játék, de más technikával készült mind és más nyelven és egyik sem ilyen RPG Maker meg FPS Creatorral!

 

ui: Remélem érthető a monológom és rájöttök, hogy a creatoros játékok ugyan azok csak más pályákkal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

C-vel kell írni a Quake-es bácsi nevét, tehát Carmack. Amúgy az első komolyabb programja ha jól vágom a Dangerus Dave volt, ami egy Super Mario koppintás volt, és akkoriban ez volt az egyetlen játék, ami akadás nélkül tudott egész képernyőt scrollozni IBM PC-n... Szóval ez a "gyerek" tényleg tud valamit :) És ő sem 3D-vel kezdte. Elszórakozni jó ezekkel a Creatorokkal, de érdemi, különleges programokhoz azért konyítani kéne valamicskét a programozáshoz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Bejelentkezés

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×