Jump to content
PirateClub.hu

Rally


vikking56
 Share

Recommended Posts

A szezon legnehezebb ralija


A Rali Világbajnokság mezőnye a hétvégén megérkezik a 2008-as versenynaptár legnehezebb ralijának, az Akropolisz Ralinak színhelyére. Az ezután következő Török Rali sem lesz éppen vasárnap délutáni kocsikázás, de a görögországi egyedülállóan nehéz rali kitűnik az összes közül. Jellemző a nagy meleg, a töredezett, nehézkes utak és a por, valamint a gyorsasági szakaszokon elérhető gyors tempó.

0528_akropolisz1.jpg

A murvás mediterrán ralik közül az Akropolisz Rali kétségkívül a legnagyobb presztízsű és egyben a legkedveltebb is. A görögországi viadalt először 1950-ben rendezték meg és már azelőtt a sport egyik klasszisának számított, mielőtt 1973-ban létrehozták a Rali Világbajnokságot. Azóta sokat változott maga a rali is. Idén a szervizparkot a Tatoi katonai reptérre költöztették. A csütörtöki szuperspeciális szakaszt szintén áthelyezték a bázis körüli utakra.

Az európai nyárkezdetre eső rali Athén környéki poros, murvás útjai hírhedten forróak embernek, gépnek egyaránt. Az úton heverő nagy kövek durva és őrlő megterhelést okoznak az abroncsok számára. A gyorsasági szakaszok továbbra is nehezek, és a pilóták számára nagy kihívást jelentenek. Az évnek ebben a szakában igen meleg éghajlat újabb terheket ró az autók motorjaira, az áttétekre és a felfüggesztésekre.

0528_akropolisz2.jpg

Bár a kemény összetételű Pirelli Scorpion gumik az elmúlt négy verseny alatt már bizonyítottak, mégis nagy az esélye a defekteknek és a csapatoknak elővigyázatosan kell majd kerülgetniük az útjukba eső nagyobb akadályokat. A gumik döntő tényezők lehetnek a verseny végkimenetele szempontjából.

A Szardínia Rali ezúttal nagy sikereket hozott a Citroën csapatának, hiszen Sebastien Loeb 40. győzelmét ünnepelhette Olaszországban és megkapta a 'Abu Dhabi Spirit of the Rally' díjat. Görögország azonban eddig Marcus Grönholm játszótere volt, s bár 2005-ben Loeb győzedelmeskedett itt, idén nagy az esélye annak, hogy ezúttal is fordos riválisok valamelyike viheti haza a győztes trófeát.

0528_akropolisz3.jpg

"Szardínián sikerült csökkentenünk a különbséget köztünk és a riválisunk között, és az Akropolisz Ralin jó esélyünk lehet arra, hogy tovább csökkentsük ezt. Ez nem a kedvenc ralijaim egyike. Ezeken a durva utakon szenvednek az autók és én ezt nem szeretem." - szögezte le a Citroën címvédő világbajnoka.

Érdemes szót ejteni a Subaruról is, amely vadonatúj Impreza WRC2008-asát itt, az Akropolisz Ralin veti be először. A csapatvezető David Richards szerint egy új korszak nyílik meg az angliai központú csapat számára a hétvégén. Az új ötajtós modell a sok problémával küszködő WRC2007-est cseréli le, amely nem tudta felvenni a tempót a Fordokkal és a Citroënekkel. A Subaru utoljára a 2005-ös Mexikó Ralin tudott nyerni, de Richards szerint az új autó már most gyorsabb elődjénél és megfordítja majd a csapat szerencséjét.

0528_akropolisz4.jpg

A versenyről

A 2008-as Akropolisz Rali három napon át tart, s a 20 gyorsasági szakasz 340 km-t tesz majd ki.

Az elmúlt évek Akropolisz Rali győztesei:
2007 M Grönholm (Ford)
2006 M Grönholm (Ford)
2005 S Loeb (Citroën)
2004 P Solberg (Subaru)
2003 M Märtin (Ford)
2002 C McRae (Ford)
2001 C McRae (Ford)
2000 C McRae (Ford)
1999 R Burns (Subaru)
1998 C McRae (Subaru)
1997 C Sainz (Ford)
1996 C McRae (Subaru)
1995 Vovos (Lancia)
1994 C Sainz (Subaru)
1993 Biasion (Lancia)
1992 D Auriol (Lancia)
1991 J Kankkunen (Lancia)

A világbajnokság állása a Szardínia Rali után:
Pilóták
1. M Hirvonen 43 pont
2. S Loeb 40 pont
3. C Atkinson 31 pont
4. J-M Latvala 24 pont
5. D Sordo 21 pont
6. G Galli 17 pont
7. H Solberg 11 pont
8. P Solberg 9 pont

Konstruktőrök
1. Ford 71 pont
2. Citroën 64 pont
3. Subaru 42 pont
4. Stobart 34 pont
5. Munchi's Ford 16 pont
5. Suzuki 7 pont
Link to comment
Share on other sites

Nah úgylátszik, hogy az új Subi jól működik! Solberg második, széép! Csa kár h nem hagyták meg a régi Subi festést, helyette egy sima kék színű, ami sztem nem néz ki jól!

 

Képek a Görög rallyról:

 

http://duen.hu/foto.php?o=foto_resz&id=1582

Link to comment
Share on other sites

Nem tudom itt érint e még vkit a Duenen kipattant konfliktus gyöngyösi RTE-vel kapcsolatban, ám érdekességképpen belinkelem! Sztem érdemes átolvasni (a HSzekkel együtt) és leszűrni h kinek van igaza:

 

http://www.duen.hu/hir.php?o=hirek&id=2699

Link to comment
Share on other sites

Görög Rally után:

 

 

1. Loeb S. 50

2. Hirvonen M. 49

3. Atkinson C. 31

4. Latvala J. 26

5. Sordo D. 25

6. Solberg P. 17

7. Galli G. 17

8. Solberg H. 12

9. Wilson M. 10

10. Villagra F. 8

11. Aava U. 6

12. Rautenbach C. 5

13. Duval F. 5

14. Mikkelsen A. 4

15. Cuoq J. 2

16. Gardemeister T. 2

17. Aigner A. 1

18. Ogier S. 1

19. Andersson P. 1

20. Hänninen J. 1

Link to comment
Share on other sites

Nem égett le csak néhány kábel benne.

 

Elérhetővé vált magyar csapatnál is a punto s2000.

Bővebben itt:

http://www.topp-cars.hu/start.php?menu=hirek&lang=hun&id=66

 

 

 

Szombathely Rally Végeredmény:

 

Spici

Benik +31

Turán +1,07,7

ASI +4,02,7

Herczig +5,10,1

Vizin +5,22,0

Hideg +5,26,8

Érdi +5,35,7

Balázs Öcsi +6,06,6

Rongits +6,41,3

 

Link to comment
Share on other sites

Norbi, te emlitetted hogy már párszor kizárták ezt az Asit!(lehet hogy én emléxem rosszul)

 

Valószinű nem a bírók a hülyék, hanem tényleg vmi szabálytalan dolgot találtak! ;)

 

Az új Subaru szerintem ronda.De láttam hogy a Görög rallyn Atkinson a 3., mig Solberg a 6. lett!

Link to comment
Share on other sites

Norbi, te emlitetted hogy már párszor kizárták ezt az Asit!(lehet hogy én emléxem rosszul)

 

Valószinű nem a bírók a hülyék, hanem tényleg vmi szabálytalan dolgot találtak! ;)

 

Az új Subaru szerintem ronda.De láttam hogy a Görög rallyn Atkinson a 3., mig Solberg a 6. lett!

 

 

solberg második lett.atkinson meg kiesett. ;)

Link to comment
Share on other sites

Sztem Danieels barátunk a vb állásával keverte össze a végeredményt!

 

 

 

Idei első IRC versenyén a Bútor-Tóth kettős

 

 

Hosszas tárgyalások után megszületett a megállapodás a Bútor Rallye Team és a Magyar Suzuki Zrt. között, amelynek értelmében a csapat idén három IRC versenyen vesz részt. Az első a belgiumi Ypres Rally június végén, majd augusztusban a Barum Rally Csehországban, és végül, ha minden jól sikerül a tavalyról már megismert svájci Rallye du Valais októberben.

 

Bútorék változatlan csapatfelállással vesznek részt a versenyeken, a navigátor ezúttal is Tóth Imre, a jégkém pedig Gerőfi Gábor. A versenyautót és a szervizhátteret a Suzuki Sport Európa biztosítja, és komoly médiacsapat segíti majd a háttérmunkát. A versenyautó továbbra is a Szuper1600-os Suzuki Swift, de tavalyhoz képest nagy felújításon ment keresztül, illetve megkapta a 2008-as specifikációkat. A belgiumi Ypres Westhoek Rally (június 27-29.) az IRC idei harmadik futama. Az immár 44. alkalommal megrendezésre kerülő versenyre nagy erőkkel készül a csapat, hiszen rengeteg hiba becsúszhat az előkészületek és a verseny során. Tavaly Svájcban az alapos felkészülésnek köszönhetően Robiék nagyjából megúszták hiba nélkül, illetve kiküszöbölték a felmerülő problémákat. Az Ypres Rally azonban nehezebb verseny, teljesen más taktikát igényel.

 

Bútor Robi:

"A svájci versenyhez képest egyszerűbbek a pályák, de mégis nehezebbek, mert sok egyenesből, és az egyenesek végén derékszögű kanyarokból állnak. A kanyarokat le lehet vágni, így a belső ívről kihordódik a sár, ezáltal nagyon csúszóssá és rizikóssá válnak, az egyenesekben pedig az autónak a gyorsulása és az egyenes végén kitalált fékút számít. Nagyon nehéz a versenyen jó gumit választani, változó az időjárás, az eső is szokott esni. Eredmény szempontjából bízunk benne, hogy Szuper1600-ban az első ötben tudunk végezni. Ami nehezíti a dolgunkat, hogy először fogunk Pirelli gumikkal menni, igazából nem ismerem ezt a márkát, nem versenyeztem még vele, de remélem, hogy jó lesz, és minden pályára a megfelelő keveréket tudjuk kiválasztani."

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hirvonen, a török táltos


A Szardínia és az Akropolisz Ralin elért kitűnő formáját nem tudta megtartani Sebastien Loeb, így taktikus versenyzéssel a fordos Mikko Hirvonen viheti haza a győztes trófeát Törökországból. A második helyen Hirvonen csapattársa, Jari-Matti Latvala ért célba, őt pedig Sebastien Loeb követi a bronzérmes helyen. 10 pontos helyezésével Hirvonen ismét az egyéni ponttábla élére repült. Őt három ponttal lemaradva követi Loeb a második helyen.

Hirvonen nagyon taktikusan versenyzett ezen a ralin, s inkább lassabban ment, mintsem neki kelljen az utat takarítani. Ez a taktika bejött, s a finn győztes sikeresen megőrizte szombati előnyét és hatalmas koncentrációval, telegázzal hajtott végig a vasárnapi utolsó 31 km-es Olympos gyorsasági szakaszon, így vissza tudta tartani honfitársa, Jari-Matti Latvala, és a címvédő világbajnok, Sebastien Loeb támadását.

Ahogy jósolható volt, az abroncsok és a rajtsorrend nagy szerepet játszottak a verseny végkimenetelében. Az abroncsok nagyon megszenvedték a köves, nehéz utakat, s ennek eredményeként rengeteg defekt volt. "Fantasztikus!" - nyilatkozta Hirvonen a célban. "Nagyon szoros verseny volt! Az első abroncsaim készek, és az utolsó néhány kilométeren is volt egy defektem." - nyilatkozta a versenygyőztes fordos.

Az Akropolisz Ralin az egyéni ponttáblán kivívott első helyét most elvesztő Loeb is nagyban az abroncsoknak köszönheti, hogy nem tudta megőrizni vezető helyét. "Nagyon keményen próbálkoztam, jól is startoltam, de mint mindenki mi is tönkretettük az abroncsokat. Így úgy döntöttünk, hogy lassan megyünk, hogy elkerüljük a defektet. Még visszatérek! Minden alkalommal nem győzhetünk. A harmadik hely is a jobb a kiesénél!" - szögezte le a francia.

Loeb egyébként áldozatul esett a rajtpozíciójának is. A francia pilóta ugyanis elsőként hajtott a pénteki és szombati szakaszokon és azt remélte, hogy miután az első két nap hátrányt jelentett az elsőség az utakon, vasárnap harmadikként tisztább versenyvonalon futva előnyhöz juthat az élről rajtoló Fordokkal szemben. Nem így történt.

A negyedik helyet a Citroën spanyol pilótája, Dani Sordo szerezte meg Henning Solberg és Petter Solberg előtt. A brit Matthew Wilson lett a hetedik. Őt Conrad Rautenbach követi az utolsó pontszerző helyen a privát Citroënnel.

Ezután a mezőny másfél hónapos nyári szünetre megy, így a következő világbajnoki ralira hat hetet kell várnunk. A 2008. július 31-augusztus 3. közötti Finn Ralival veszi kezdetét a világbajnokság második fele. Azért nem állnak le teljesen a csapatok, hiszen dolgozni fognak autóikon és teszteléseket hajtanak végre a nyár során is. A show-nak folytatódnia kell...

2008-as Török Rali végeredménye:
1. M Hirvonen Ford Focus 4:42:07,1
2. J-M Latvala Ford Focus + 07,9
3. S Loeb Citroën C4 + 25,7
4. D Sordo Citroën C4 + 02:25,6
5. H Solberg Ford Focus + 02:33,7
6. P Solberg Subaru Impreza + 02:48,2
7. M Wilson Ford Focus + 04:24,2
8. C Rautenbach Citroën C4 + 07:46,7
9. F Villagra Ford Focus + 09:34,1
10. B Clark Ford Focus + 14:48,8

A világbajnokság állása a Török Rali után:
Pilóták
1. M Hirvonen 59 pont
2. S Loeb 56 pont
3. J-M Latvala 34 pont
4. C Atkinson 31 pont
5. D Sordo 30 pont
6. P Solberg 20 pont
7. G Galli 17 pont
8. H Solberg 16 pont

Konstruktőrök
1. Ford 99 pont
2. Citroën 90 pont
3. Subaru 53 pont
4. Stobart 41 pont
5. Munchi's Ford 19 pont
5. Suzuki 10 pont


Nah végre sikerült a Fordnak, meg Hirvonennek legyőznie Loebet. Azt gondoltam, hogy Grönholm távozása után Loeb imán meg fogja nyerni az ezredik vb címét. De úgylátszik nem! :D És így a jó.
Link to comment
Share on other sites

Három magyar páros az Ypres-ralin

 

 

20290073402.jpg

20285083039.jpg

20285763172.jpg

 

 

 

Ifj. Tóth, Bútor és Fischer is összemérheti magát Európa elitjével, június utolsó hétvégéjén, Belgiumban.

 

Három magyar páros is rajthoz áll a jövő hétvégi Ypres-ralin, amely a vb-futamokat leszámítva, Európa talán leghíresebb versenye, része az Európa-bajnokságnak és az IRC-sorozatnak is.

 

A három magyar egység közül egyedül ifj. Tóth János és Tagai Róbert szerezhetnek pontot az IRC értékelésben, mivel a Peugeot nevezett a sorozatra, Bútorék és Fischerék márkája, a Suzuki és a Ford viszont nem.

 

Janikának tizenhét Szuper–2000-es autóval kell megvívnia. Köztük két Volkswagennel, amelyek most indulnak az idén először az IRC-sorozatban, és egy MG-vel, amely nem regisztrálta magát az IRC-re, tehát a Higgins–Kennedy kettős sem szerezhet IRC-pontot.

 

Bútor Róbert és Tóth Imre ismerkedésnek szánják a futamot, illetve, ahogy Bútor elmondta, komoly eredményeket szeretnének elérni a Suzuki Swift S1600-assal, ami a kategória harmadik helynél kezdődik.

 

Fischer Dani és Mészáros Imre pedig a már jól megszokott N3-as Ford Fiestával állnak rajthoz. Ők leginkább az Eb-értékelésre hajtanak.

 

Az IRC-mezőny érdekessége, hogy most először áll rajthoz négy különböző Szuper–2000-es gyártó autója IRC-futamon. Ez még akkor is igaz, ha az MG nem szerezhet pontot.

 

A legnagyobb esélyesnek az eddigi két futam győztesét, Luca Rosettit tartják, de a Kronos–Peugeot-val szereplő Nicolas Vouilloznak is nagyon fekszenek az itteni pályák, akárcsak a hazai pálya előnyét élvező Freddy Loixnak.

 

A verseny különlegessége lesz, hogy a BFGoodrich Peuegot 207-esében a belga rali legendát, Patrick Snyerst láthatjuk majd.

 

Az Ypres-ralit június 27-28-a között rendezik.

 

 

 

 

 

 

Az Ypres-rali fontosabb résztvevői

1 Fontana–Cassina I Abarth Grande Punto S2000 N4

2 Vouilloz-Klinger F Peugeot 207 S2000 N4

3 Isik-Ozsenenler TR Abarth Grande Punto S2000 N4

4 Kopecky-Stary CZ Peugeot 207 S2000 N4

5 Travaglia-Granal I Abarth Grande Punto S2000 N4

6 Basso-Dotta I Abarth Grande Punto S2000 N4

7 Betti-Barone I Peugeot 207 S2000 N4

8 Sola-Sanchez E Abarth Grande Punto S2000 N4

9 Loix-Buysmans B Peugeot 207 S2000 N4

10 Higgins–Kennedy GB/IRL MG S2000 SPORT N4

11 McShea-Noble GB Subaru Impreza N4

12 van den Heuvel–Kolman NL Mitsubishi Lancer Evo. IX. N4

14 Rossetti-Chiarcossi I Peugeot 207 S2000 N4

15 Solowow–Baran PL Peugeot 207 S2000 N4

16 Alen–Alanne FIN Abarth Grande Punto S2000 N4

17 Snijers–Soenens B Peugeot 207 S2000 N4

18 Tirabassi–Gordon F Peugeot 207 S2000 N4

19 Casier–Miclotte B VW Polo S2000 N4

20 Lietaer–Dejonghe B Mitsubishi Lancer Evo. IX. N4

21 Auquier–Pirotte B VW Polo S2000 N4

22 Tóth–Tagai H Peugeot 207 S2000 N4

23 Lhonnay–Robert B Mitsubishi Lancer Evo. IX. N4

24 Bruyneel–Descamps B Subaru Impreza STi N14 N4

25 Romain–Gilsoul B Mitsubishi Lancer Evo. IX. N4

26 Mölder– EST Suzuki Swift S1600 A6

27 Princen–Eelbode B Renault Clio R3 A7

28 Tlustak–Skaloud CZ Citröen C2 S1600 A6

29 Munster–Caesemaker B Subaru Impreza STi N14 N4

30 van Parijs–Heyndrickx B Subaru Impreza STi N12 N4

31 Debackere–Geerlandt B Mitsubishi Lancer Evo. IX. N4

32 Bútor–Tóth H Suzuki Swift S1600 A6

33 Burkart– D Citröen C2 S1600 A6

34 Bettega–Scattolin I Honda Civic Type R R3 A7

35 Cavigioli–Cantoni I Fiat Grande Punto JTD R3 A7

36 Schammel–Jamoul L/B Renault Clio R3 A7

37 Vosahlo–Bianchi F/I Subaru Impreza STi N4

38 Barbier–Van Der Auwera B Mitsubishi Lancer Evo. IX. N4

39 Lauwaert–Beernaert B Renault Clio R3 A7

40 Langenakens–Salmon B Mitsubishi Lancer Evo. IX. N4

59 Fischer–Mészáros H Ford Fiesta ST N3

Link to comment
Share on other sites

Ifjabb Tóth: bemelegítésnek nem rossz!



Az ötödik legjobb időeredmény érte el az ifjabb Tóth János, Tagai Róbert kettős (Peugeot 207 S2000) az Ypres-rali csütörtök esti tesztjén, amely 19 órától 23 óráig tartott.

0627_janika.jpg

Bemelegítésnek jó volt! Így fogalmazott a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János, akinek csütörtökön négyszer volt lehetősége végigmenni a 4.88 kilométeres hivatalos tesztpályán. (A nap krónikájához tartozik, hogy a teszt egyszer több mint fél órán keresztül állt baleset miatt.) A magyar páros az ötödik legjobb időeredményt (!) érte el, megelőzve jó néhány nagynevű pilótát, volt vb-menőt.

"Semmi különöset nem állítottunk a Peugeot-n, kipróbáltunk egy közepes keverékű és egy valamivel puhább BF Goodrich-abroncsot, hogy tudjuk, melyiket válasszuk a pénteki szakaszokon - mondta ifjabb Tóth. - Továbbra is azt mondom, rengeteget segít, hogy tavaly versenyeztem már itt, persze, még így is túlzás lenne állítani, hogy komfortosan érzem magam. Egyelőre keresem a megoldást a kérdésre, hogy az erre a versenyre jellemző derékszögű kanyarokban akkor vagyok gyorsabb, ha húzom a kéziféket, vagy akkor, ha egyszerűen csak beengedem az autót a kanyarba és íven fordulok. Kell még némi tapasztalat ahhoz, hogy ez kiderüljön."

A verseny pénteken hat gyorsasági szakasszal kezdődik: érdekesség, hogy az első 17.59 órakor rajtol, az utolsó pedig 21.43-kor, vagyis nem éppen szokványos időpontban, ám a versenyzők pályabejáráskor szerzett tapasztalatai alapján akkor még világos van Ieper környékén.

A teszt nem hivatalos végeredménye:
1. Freddy Loix (belga, Peugeot 207 S2000) 2:51.1
2. Luca Rossetti (olasz, Peugeot 207 S2000) 2:51.5
3. Jan Kopecky (cseh, Peugeot 207 S2000) 2:53.0
4. Nicolas Vouilloz (francia, Peugeot 207 S2000) 2:53.4
5. IFJ. TÓTH JÁNOS (magyar, Peugeot 207 S2000) 2:56.3
...22. Bútor Róbert (magyar) 3:06.4
Link to comment
Share on other sites

Országos Rallye Bajnokság

a veszprémi futam után

1.

Turán Frigyes

Peugeot 307 WRC

 

74p.

2.

Spici

Mitsubishi Lancer WRC

 

70p.

3.

Benik Balázs

Ford Focus WRC

 

65p.

4.

Vizin László

Subaru Impreza WRC

 

52p.

5.

Herczig N.

Subaru Impreza WRC

 

45p.

6.

Asi

Mitsubishi Lancer Evo IX. - Gr.N.

 

43p.

7.

Hideg K.

Mitsubishi Lancer Evo VI. Gr.A.

 

33p.

8.

Turi Tamás

Toyota Corolla WRC

 

20p.

9.

Matics Mihály

Mitsubishi Lancer Evo IX. Gr.N.

 

20p

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Oké akkor jövő héten RTE futam Komlón, akit érdekel az jöjjön , nem lesz rossz verseny. Először a túrába nem x2 gyors hanem , 2x gyors, amiből kettő Mecsek rally szakasz, plusz lesz egy Prolong a Tesco előtt.

Várunk mindenkit szeretettel és drukkoljatok nekünk, mert már csak 2 verseny és egyenlőre vezetjük a bajnokságot.

 

...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...