Jump to content
PirateClub.hu

Rally


vikking56
 Share

Recommended Posts

Jól láttad, én is nagyon örülök hogy egyáltalán kocsiba ülhetek. VFTS, igen és az elmúlt hétvégén kint voltunk vele az Euroringen egy kicsit szokni a filinget. Állíthatóm , össze se lehet hasonlítani egy lancerrel. Amin csodálkoztam hogy a tempó hasonló kb 2mp kaptunk az A8 lancertől 2,6 km-en. Nagyon meglepődtem. Egyébként a kocsi a Maticsé volt, és annyiraq hangos, hogy délutánra sisak nélkül megfájdult a fejem. Úgyhogy kell a Peltor.

 

Ózdon beszélünk , remélhetőleg pénteken megyünk lefelébe.

 

Üdv: PL

 

Szeva!

 

Jól látod, sajnos úgy alakultak a körülmények, hogy a BMW most otthon pihen, helyette Suzukival leszünk ott Ózdon! :( Legközelebb, viszont már remélhetőleg harcra kész lesz...! Ám én az elmúlt napok után annak is örülök h rajta van a nevünk a nevezési listán! :huh:

 

Ahogy látom alattad egy VFTS lesz??? :D Szééééép lesz! Főleg a prológ! A pilótából ítélve, a kék-sárga VFTS?? Majd beszélünk, remélem ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Laci!

 

Annyiban tudnál segíteni, hogy a minimumvizsga kb miből áll?? Szal milyen kérdések várhatóak??

 

csak azért mert nekünk holnap esedékes ez is

 

Húúúh de rég volt. Ja igen amire emlékszem.

Volt olyan hogy milyen tábla mit jelent. (rádiós point tábla, kék villám, )Mi a teendő baleset esetén?

Mit lehet és mit nem időmérő ponton belül csinálni? Mi után milyen tábla jön, menetlevélen mit kell kitölteni, lassító tábla milyen messze van a lassitótól? Szerintem most már a kötelező felszereléseket is kérdezik?

Hát ilyesmik, de már nagyon régen volt kb 3-4 éve, de valami hasonló kérdések voltak.

 

Ilyeneket kell készülni, de nekem is segítettek a csajok, úgyhogy egyszer olvasd el aztán a többi meg majd lesz valahogy.

Lassan mi is indulunk...

 

Üdv: PL

Link to comment
Share on other sites

Mondjuk azt nem értem hogy ha tavaly voltatok Ózdon és volt licenszetek akkor most miért kell minimum vizsga?

Amúgy legközelebb ha készen lesz a BMW akkor úgyis az elejébe mentek , mert kell versenyzői múltért mennetek egyet balesetmentesen!!!! (lehet minmum vizsgán ezt is kérdezik!)

Link to comment
Share on other sites

Grönholm eddig bírta... - Rallyból a rallycrossba


Új feladatok várnak Marcus Grönholmra. A kétszeres rally világbajnok visszavonul a nyugdíjból, és rallycrossra adja a fejét.

20080417231753.jpg

600 lóerő, 800 Nm és 2,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Ezek Marcus Grönholm új munkaeszközének adatai. A finn pilótának elege lett a korai nyugdíjból, és rally helyett a rallycross világába tér vissza. Grönholm a svéd Motor Sport Evolution egyik Ford Fiestájával fog majd száguldozni.

20080417231558.jpg

"Biztos vagyok benne, hogy ez egy nagyon érdekes élmény lesz számomra. A motor teljesítménye hihetetlen, és alig várom, hogy láthassam hogyan boldogulok ezeken a rövid és akciódús versenyeken" - mondta a finn.

20080417231601.jpg

Grönholm a tavalyi EB harmadikkal, Andreas Erikssonnal alkotja majd az új MSE csapatot, és öt vagy hat futamon fog majd rajthoz állni. "Utána majd meglátjuk hogyan alakulnak a dolgok. Már régóta gondolkoztam rajta, és most elérkezett az idő, hogy kipróbáljak valami újat" - jelentette ki Grönholm.

Nem csak Grönholm próbálja ki magát a cross világában. Év közben több versenyen Henning Solberg is erősíti majd a csapatot. "Nagyon jó lesz újra aktívan részt venni rallycross versenyeken. 1994-ben már megnyertem az északi bajnokságot. Jövőre a rally világbajnokság csak 12 futamból fog állni, lehet akkor majd még többet fogok vállalni" - nyilatkozta a Stobart pilóta.

20080417231554.jpg

Információink szerint a 2008. május 30. és június 1. között megrendezendő nyirádi Rallycross EB futam szervezői mindent megtesznek azért, hogy Marcus Grönholm már Magyarországon bemutatkozzon az új szakágában...

by:Duen
Link to comment
Share on other sites

Jordánia: új terepen a ralisok


A hétvégén a Rali Világbajnokság történetének első Jordán Raliját rendezik meg. A csapatok Közép-Keletre utaznak, hogy a szezon ötödik versenyén sivatagos körülmények között küzdjenek meg egymással. Míg az elmúlt két ralin - Mexikóban és Argentínában - magasan a tengerszint felett autóztak a ralisok, most a verseny nagy részét a tengerszint alatt teszik meg. Így ez éles ellentétet jelent a felkészülésben a szezon eddigi versenyei és a Jordán Rali között.

0422_jordan1.jpg

A résztvevők nagy önbizalommal vágnak neki az ismeretlennek. Míg Sebastien Loeb mindenfajta tapasztalat nélkül is 40. világbajnoki raligyőzelmére hajt, addig legnagyobb ellenlábasa, Mikko Hirvonen, abban bizakodik, hogy az utak a finnországi utakra hajaznak, s ekkor előnyt élvezhet francia riválisával szemben. "Soha nem jártam még ott, de beszéltem pilótákkal, akik igen és láttam fotókat, melyeket a csapatunk azon tagjai készítettek, aki tavaly megnézték a helyszínt. Az utak egyenletesnek tűnnek és látszólag a szervezők nagyon szép munkát végeztek. Az utak gyorsnak tűnnek, éppúgy, mint Finnországban, csak éppen ugratók nélkül. Így ha ez lesz a helyzet, akkor fekszik majd nekem a rali." - nyilatkozta Mikko Hirvonen.

Hirvonennek össze kell szednie magát, amennyiben vissza akar vágni Loebnek, aki argentin győzelmével átvette a vezetést az egyéni ponttábla élén. Loeb szerint hátrányban lesz azáltal, hogy elsőként menve ő söpörgeti tisztára az utat ellenfelei előtt, de reméli, hogy az ittenihez hasonló mexikói utakon szerzett tapasztalata átsegítheti őt a nehézségeken.

0422_jordan2.jpg

"Nem tudunk sokat a Jordán Raliról, így résen leszek. Várhatóan nem okoz nehézséget az autóknak, de mivel elsőként megyek végig az úton, ez hátrányt jelent számomra... A célunk a győzelem lesz annak szem előtt tartásával, hogy növeljük előnyünket az egyéni ponttáblán és lehetővé tegyük a Citroën számára, hogy harcban maradjon a konstruktőri ponttábla első helyéért." - szögezte le a címvédő világbajnok.

A konstruktőri ponttábla harmadik helyén álló Subaru is nagyon készül a versenyre, Pechjére azonban Petter Solberg vett részt a tavalyi pályabejáráson, s nem idei "húzóembere" Chris Atkinson. A csapat viszont használhatja a tavalyi jegyzeteket a pályáról. Atkinson valószínűleg nem az egyetlen a pilóták között, aki néhány nappal korábban érkezett meg a helyszínre, hogy meglátogassa Jordánia híres sziklavárosát, Petrát.

0422_jordan3.jpg

Két héttel a Jordán Ralit követően a csapatok visszatérnek Európába, hogy öt héten belül három versenyen küzdjék át magukat. Ez lesz a szezon legnehezebb része, amely már Jordániában, ezen az új terepen elkezdődik. Aki erős teljesítményt nyújt a sivatagban, az nagyobb lendülettel vághat neki a Rali vb küzdelmes európai szakaszának.

A rali

A 2008-as Jordán Rali három napon át tart, s a 21 gyorsasági szakasz 351 km-t tesz majd ki. Érdekesség, hogy míg az Argentin Ralin a szervizpont 650 méterre a tengerszint felett helyezkedett el, addig Jordániában a rali főhadiszállása és a szervizpark a Holt tenger partjánál helyezkedik el, a Föld legalacsonyabb pontján, 408 méterre a tengerszint alatt.

Az általában puha és csúszós sivatagos felszínt tömörítették és sűrítették az elmúlt két évben, hogy megfelelő gyorsasági szakasz jöjjön létre és a csapatok igen kemény talajjal találják szembe magukat. Ennek ellenére az első rajtolóknak puhább homokkal is meg kell küzdeniük, ami a tömöttebb homok tetején található.

A világbajnokság állása az Argentin Rali után:

Pilóták
1. S Loeb 30 pont
2. M Hirvonen 25 pont
3. C Atkinson 22 pont
4. J-M Latvala 16 pont
5. G Galli 11 pont
6. P Solberg 9 pont
D Sordo 9 pont
8. F Duval 5 pont

Konstruktőrök
1. BP Ford 44 pont
2. Citroën 41 pont
3. Subaru 33 pont
4. Stobart 22 pont
5. Munchi's Ford 10 pont
5. Suzuki 6 pont
Link to comment
Share on other sites

Hirvonené a történelmi győzelem


Mikko Hirvonen nyerte meg a Rali Világbajnokság keretein belül rendezett első Jordán Ralit. A 27 éves fordos pilóta győzelmével visszavette első helyét az egyéni ponttáblán, öt pontos előnnyel Sebastien Loeb előtt, aki ezúttal nem ért fel a dobogóra. A második helyen viszont Loeb citroënes csapatársa, Dani Sordo ért célba. A bronzérmes helyezett a Jordániában tavaly a pályabejáráson szintén résztvevő Chris Atkinson lett a Subaruval.

0428_jordan1.jpg

"Fantasztikus! És nagyon jó hír a világbajnoki cím tekintetében." - mondta Hirvonen. "Az utolsó gyorsasági szakasz viszont idegőrlő volt, nem tudtam Dani részidejét és nem tudtam azt sem, hogy milyen gyorsan megy. Nagyon örülök, hogy nyertem és az enyém a 10 pont - ez jóváteszi az argentínai eredményemet. Sebastian még mindig nagy fenyegetés számomra. Nagyon gyors volt itt, így egy kicsit gyorsabbaknak kell lennünk az elkövetkező versenyeken." - tette hozzá a finn pilóta, aki a verseny előtt jelezte esélyét a győzelemre.

A második és harmadik helyen a Citroën és a Subaru "második emberei" értek célba, így Dani Sordo és Chris Atkinson. Mindketten részt vettek a történelmi Jordán Rali tervezésekor rendezett előzetes pályabejáráson, így valószínűleg ez is segített nekik abban, hogy dobogós helyezést érjenek el. Sordo ráadásul még szerencsés is volt, mivel az utolsó gyorsasági szakaszon megpörgött autójával, de vissza tudott térni és ezüstérmes helyet szerzett. "A legjobb formámat hoztam, és nagyon keményen nyomtam a gázt ma. A mai murvás út a verseny legrosszabbja volt és a kerekeim helyenként kipörögtek. Az utolsó szakasz rajtjánál sok időt vesztettünk a kipörgéssel, és ezután már nem tehettünk mást, minthogy bevezettük az autót a célba. Nagyon boldog vagyok a nyolc világbajnoki ponttal." - szögezte le a spanyol ralis.

0428_jordan4.jpg

Bár majdnem öt perccel volt lemaradva Hirvonen mögött, a harmadik helyet mégis megszerezte Chris Atkinson, a Subaru idei ásza. Ezzel az eredménnyel Atkinson a harmadik helyen marad az egyéni ponttáblán 28 ponttal.

A négyszeres világbajnok Loeb, aki sorban harmadik győzelmére hajtott, nem szerzett pontot azután, hogy a szombati napon csúnyán összetörte autóját. Ugyanis nagyon rosszak voltak a látási viszonyok és így elég szerencsétlen módon egy másik versenyzőnek ütközött aki az ellenkező irányból jött.

0428_jordan3.jpg

A norvég Henning Solberg ért célba negyedikként, őt Matthew Wilson, Federico Villagra, Jari-Matti Latvala és Gigi Galli követte az első nyolcban.

A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2008. május közepén a Szardínia Rali (2008. május 16-18.) kerül megrendezésre. Loeb 2005-ben és 2006-ban is hazavihette a győztes trófeát Szardíniáról. A francia pilóta tavaly saját hibájából nyújtotta ezüsttálcán a győzelmet Marcus Grönholmnak, így várhatóan idén e fiaskó kijavítására törekszik majd.

0428_jordan2.jpg

2008-as Jordán Rali végeredménye:
1. M Hirvonen Ford Focus 4:02:47,9
2. D Sordo Citroën C4 + 1:15,7
3. C Atkinson Subaru Impreza + 4:59,5
4. H Solberg Ford Focus + 7:35,8
5. M Wilson Ford Focus + 10:41,7
6. F Villagra Ford Focus + 11:22,2
7. J-M Latvala Ford Focus + 12:15,6
8. G Galli Ford Focus + 12:24,4
9. K Al Qassimi Ford Focus + 19:05,7
10. S Loeb Citroën C4 + 23:38,1

A világbajnokság állása a Jordán Rali után:
Pilóták
1. M Hirvonen 35 pont
2. S Loeb 30 pont
3. C Atkinson 28 pont
4. J-M Latvala 18 pont
5. D Sordo 17 pont
6. G Galli 12 pont
7. P Solberg 9 pont
8. H Solberg 9 pont

Konstruktőrök
1. Ford 57 pont
2. Citroën 50 pont
3. Subaru 39 pont
4. Stobart 29 pont
5. Munchi's Ford 14 pont
6. Suzuki 6 pont
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...