Jump to content
PirateClub.hu

Rally


vikking56
 Share

Recommended Posts

Amilyen körülmények uralkodnak manapság az MNASZ és ezálatal az R1 házatáján, nem is csodálom h a tehetségesebb pilóták, akiknek adódik egy ilyen lehetőség, élnek vele és itthagyják a magyar mezőnyt! Sztem ez már nem is pénz kérdése!

Link to comment
Share on other sites

Suzuki S2000 tesztek


A többszörös magyar bajnokunkat, Bútor Robit választotta tesztpilótának az SX4 Szuper 2000-es fejlesztéséhez a Suzuki. A tesztmunkálatokat legkésőbb áprilisban kezdik meg.

A 32 éves magyar versenyző, Bútor Róbert még ebben a negyedévben helyet fog foglalni az SX4 World Rally Car-al párhuzamosan fejlesztett SX4 S2000-es autóban. A Suzuki Team Hungary hivatalos pilótája megerősítette, hogy március végén, de legkésőbb április elején látnak munkához.

Az első bevetések csak a 2009-es évre vannak tervbe véve, de nem elképzelhetetlen egy korábbi debütálás sem. A teszteken és a VFTS-sel való induláson kívül még további három IRC futam is tervbe van véve az F2-es és S1600-os magyar bajnoknak, várhatóan a Barum, a Valais és az Ypres vagy a Portugal Rally-n egy Suzuki Swift S1600-al.
Link to comment
Share on other sites

Üdv!

 

Egy csokorravaló az eddigi pletykaszíntű találgatásokból R1-re: :)

 

Spici - nagy valószínűséggel Toyota Corolla S2000, már tesztelt is

Herczig - Subaru Impreza WRC !!

Asi - Lancer Evo IX - N4 !!

Matics Mihály - Lancer Evo IX

Nagy Mátyás - Lancer Evo VI

Turi: Fabia WRC !!

Kőváry: Honda Clio R3 !!

Hering: Honda Civic R3 !!

Vizin: valószínűleg marad az Impreza WRC

Lévai: Honda Civic R3 !!

Janzer: Renaut Clio R3 !!

Turán: Impreza '06 (sztem nem lesz belőle semmi)

Benik: Focus '06 (de pletykaszinte szó van egy Xsara WRC-ről is)

kis Érdi: talán marad az Octavia

S1600: Kakauszi-Sasa-Gyarmati Ariel !!

a Historicból idén hiányzik majd a bajnok Gáll Csaba (Eb-n indul) !!

 

a felkiáltójelesek az eddigi fejlemények alapján biztosnak tűnnek! persze majd csak akkor lesz biztos bármi ha az Eger Rally gépátvételén meglátjuk az autókat! :D

Link to comment
Share on other sites

Turi már a S2000-es Fabiára spórol

 

Eger biztos, a Fabia WRC is elkészült, jövőre pedig Magyarországra is jön a Szuper?2000-es Fabia.

Marad minden a tavalyi felállásban a Turi-csapatban, tudhattuk meg egy hónappal a szezonnyitó Eger-rali előtt Turi Tamástól, akinek a Mecsek-ralin összetört autóját teljesen felújította a cseh csapat, és Egerben biztosan ezzel vágnak neki a szezonnak.

´Dolgozunk ezerrel´ ? nyilatkozta Turi az itiner.hu-nak. ? ´Nem mondom, hogy nincs hézag a költségvetésünkben, de Egerben egészen biztosan ott leszünk.´

´Az autó marad a régi, egy 2003-as fejlesztésű Fabia WRC. Csak a csapat visszaalakította azt, amit mi egy kicsit átszabtunk Pécsen. Volt rajta munkájuk bőven, a tartalék alkatrészeik egy részét is felhasználták. A Nyirád-ralira még nem készült el az autó, de Zemplénre meg lett volna, csak a Zemplén-rali maradt el.´

A Fabia tehát marad 2003-as, pedig a 2005-ös fejlesztés lényegesen jobb, és nem is olyan régen adtak el belőle kettőt.´Mi is szerettünk volna ilyennel menni, de egyszerűen nem lehet kapni. Kopeckyék adtak el két 2005-ös Fabiát nem rég. A mi csapatunk is gondolkozott rajta, de nem nagyon van hozzá alkatrész.´

´Végül is a 2003-as autó sem rossz. Sokkal jobb, mint a Karelféle, amivel tavaly előtt mentünk, tavaly pedig Spici próbálkozott vele. Az egy öszvér autó. Van benne 2005-ös fejlesztés is. A mérnöke is nagyon jó volt, csak az anyagi háttere nem volt meg a csapatnak, hogy üzembiztos legyen az autó. A tavalyi autónkkal ilyen probléma nem volt.´

A Skoda Motorsport a napokban kezdte tesztelni a Fabia Szuper2000-es változatát. Akkor dr. Eckert Scholz, a Skoda fejlesztési osztályának igazgatótanácsi tagja azt nyilatkozta, hogy a nemzeti importőrökre is számítanak az autó versenyeztetésében.

Turiék számára sem idegen a Szuper2000, hiszen már két éve felmerült a gondolat, hogy egy ilyennel versenyezzenek.

´Mi már két éve szeretnénk a Szuper2000-es Fabiával menni, de a gyár elég lassan halad a fejlesztésben. Két szerelőnk is a Skoda Motorsportnál dolgozik, tőlük szoktunk hírt kapni róla. A Barum-ralin akarják bemutatni, de mi csak jövőre mehetünk vele.´

Turi szerint részben visszalépés lesz a Szuper2000, de a jövő ez, és még mindig szívesebben versenyez Szuper2000-essel, mint N-es autóval.

´A WRC-hez képest biztosan visszalépés lesz a Szuper2000. Nincs akkora nyomatéka, és a hajtása sem olyan okos. De a jövő mindenképpen a Szuper2000. Régebben versenyeztem F2-es autóval, ami ugyanúgy kétliteres volt, igaz, nem összkerekes. Azzal is szerettem menni. Az N csoport annyira nem vonz. Nagyon jók a Mitsubishik, de egy Szuper2000-es sokkal inkább versenyautó.´

Visszatérve az idei évre. A szezonkezdet tehát biztos, mint ahogyan a célok is.

´Természetesen, az idén is szeretnénk bajnokok lenni. Más nem is lehet a célunk. Ha még valaki esetleg támogatni akarna minket ebben, azt nem utasítjuk vissza. De azt biztosra ígérhetem, hogy Egerben ott leszünk.´

Link to comment
Share on other sites

Hali !

 

Herczig Norbi boldog !

 

Herczig Norbi boldog. A büdzséjük biztos, a lelkesedésük a régi, a Subaru-juk - ha jól megy minden - kaphat fejlesztéseket még az első futam előtt.

 

-Most végre először, pályafutásom olyan évada, előtt állunk, amikor azt mondhatom, hogy lesz kocsizás. Marad a csapat, marad a Subaru Rally Team Hungary. Nem kérdés, hogy Csökő Zolival együtt maradunk, ez eddig sem volt kérdés, azt gondolom. És talán arra vagyok a legbüszkébb, hogy most először, ahogy a 2008-as évadot kezdjük el, már elkezdtük a tavalyi nyár végén, augusztus-szeptemberben felépíteni. Lekopogom, de jól állunk.- Azért akad még, ami hiányzik, úgyhogy a szakmai felkészülés, az még arrébb van. Persze most nem arról van szó, hogy ránk dőlt a manna, de most végre először azoknál a partnereinknél, támogatóinknál nem meg kell vívnunk a csatánkat, hogy lesz-e rali, lesz-e közös együttműködés, hanem úgy néz ki, hogy most már végre elértük azt, hogy nem kell megküzdeni a létjogosultságunkért, hanem már velünk is számoltak a tavaly év végén összeállított büdzséjüknél. De visszatérve a felkészülésre, a jelenlegi tárgyalásainktól függ még az, hogy mennyire fogjuk tudni fejleszteni az autót, mert ez még kérdés. Tudunk-e új futóművet rakni alá, vagy tud-e a Korda Team új futóművet tenni alá, mi ki tudjuk-e fizetni? Tudunk-e a motorprogramon egy picit húzni, hogy gyorsabb legyen az autónk? Ezek mind-mind attól függnek, hogy hogyan sikerülnek a következő hetekben a tárgyalásaink. Én azt mondom, hogy február végével minden el fog dőlni és addigra látjuk, hogy esetlegesen a tavalyi verzióban fogunk tudni-e versenyezni az autóval. Úgy ahogy a tavalyi év végén már működött az autó, ami már magában nem volt rossz, de azért ez picit arrébb van attól, hogy mi tudjunk küzdeni rendesen a gyorsasági szakaszokon. De már üzembiztos volt a kocsi, és ez nagyon fontos.- És mi az, hogy üzemképes volt az autó?? Nagyon komoly csatákat vívtatok, aminek nem is egy abszolút második hely is lett az eredménye! Mire számítasz idén?

- Ebben igazad van, valóban volt csata, az nem igaz, hogy nem volt. De én azt mondom, hogy én nagyon-nagyon az üzembiztosságra helyezem a hangsúlyt. Van egy kialakult kis ars poeticám az egészről. Azt mondom, ha a bajnokhoz viszonyítja magát mindenki, márpedig hozzá kell, és azt mondjuk, hogy a bajnok mondjuk, elkölt 100 egységet egy évben, én úgy gondolom, hogy mi körülbelül 50 egységet tudunk erre elkölteni. Ha csak 20 egységgel tudjuk növelni azt az összeget, amivel többet tudunk rákölteni az autóra és magára az autósportunkra, hogy menjen, akkor az egy picit kidobott pénz, én legalábbis azt gondolom, mert azzal még mindig távol vagyunk a 100 egységtől ahhoz, hogy méltán tudjunk vele küzdeni. És itt nincs értelme nevesíteni. Ez számomra egy szimpla matek.

De visszatérve: mindenképpen azt várom, hogy egy üzembiztos autót kapjunk. Azt hiszem, hogy a Korda Team is beletanult az autóba, mi is beletanultunk. Most lesz először az, hogy nem váltunk autót. Két év után ugyanazzal az autóval megyünk. Nagyon-nagyon bízom abban, hogy pontosan ezért, mert kiismertük, megismertük, a szervizcsapat is megismerte, mi is megismertük az autó vezethetőségét, egy kicsit a határait, talán már az első versenytől kezdve támadni tudunk. Vérmes reményeink nincsenek. Nagyon szeretnénk pontosan és jól versenyezni, célba érni és pontokat hozni. És azokat a vállalásokat, amiket idén kitűztünk magunknak a partnereink felé, azokat megint hozni tudjuk, hiszen nagyon-nagyon sok promóciót és aktivitást szervezünk és tervezünk 2008-ban is és szeretnénk, ha a közönség, a szurkolók és a barátok, ebben ugyanúgy részt vennének, mint ahogy a 2007-es évben is.

 

- Igen sok autót kipróbáltál már, legalább is több félét. Megválnál most már a Subarutól?

- A tavalyi évben kitaláltuk, hogy nekünk jól áll a Subaru, mert jól megy a sárga fogunkhoz meg a kék szemünkhöz Mosolygok, de nem csak ezért nem válnék meg tőle. De nem csak ezért. Nem akarok nagy szavakat használni és nincs értelme itt különböző szentimentális érzéseknek, de ez tényleg egy kicsit életérzés számunkra. A Zolikának eddig sem volt kérdés, és nekem mindig is az egyik kedvenc autóm volt. Egyre jobban magával ragad ez az érzés. A 2008-as év a harmadik együtt töltött évünk lesz a Subaruval. Magával az autóval a WRC-k között és a harmadik évünk lesz az importőrrel is. Igazán hozzánk nőtt ez az egész. Eddig nem volt ilyen versenyautóm, amit ennyire a magaménak érezhetek.

 

- Zárójelben jegyzem meg, emlékszem egyszer azt mondtad a Subaru mániátokról, hogy Zolikának mindene van, ami Subarus, csak azt nem tudtad, hogy van-e vajon Subarus alsónadrágja... Mosolygok Én nem voltam rest, megkérdeztem tőle és azt válaszolta, hogy nincs neki. Mosolygok Mert nem gyárt ilyet a Subaru. Csak, gondoltam, ha érdekel…

- Valahogy megoldja, ha mást nem, akkor filmnyomat rá egyet.

- Nem mertem mélyebben belekérdezni, féltem, hogy olyat mond, amibe belepirulok. MosolygokMosolygok Na, de komolyodjunk meg! Még valami érdekel - de már elég régóta. Nagyon sokan, akár a WRC-sek közül, akár a mezőny többi része közül sokan járnak, szeretnek külföldre járni versenyezni, te viszont nem nagyon erőlteted ezt. Miért nem?

- Nagyon jó kérdés. Erről is van egy fixa ideám. Túl azon, hogy én nagyon-nagyon magyar srácnak vallom magam és nálunk az összes vágott videó, ami a honlapunkon fent van a www.srth.hu-n, ott próbálunk magyar zenéket használni. Nem szeretném politikai vizekre sodorni a témát, de én ezt így nagyon szeretem.

Szeretek itt élni, és itt szeretném megvalósítani azt, amit célul kitűztem magamnak. Az a pénz, az az összeg, ami rendelkezésünkre áll, az mindig egy picit olyan, hogy nagyon-nagyon szorgos hangya módjára össze tudjuk tenni a kis büdzsénket és abból tudunk működni Magyarországon. Nem mondom, hogy a cipőnk mellett járunk, de azért mindig ki van számolva. Azt gondolom, hogy külföldre - és itt kanyarodok vissza oda, amit az elején elkezdtem - az menjen, aki már letett valamit az asztalra. Igen, egy kicsit hazabeszélek. Volt már, hogy nyertünk futamot abszolútban, voltak gyorsasági elsőségeink, voltak jó részeredményeink, de azt gondolom, hogy kevesen kérdőjelezik meg, ha olyan autóban ülünk, akkor van esélyünk, hogy akár versenyt is nyerjünk. De én például saját magam egyáltalán nem vagyok bajnok, egyetlen kategóriában sem sikerült bajnokságot nyernem, ezt be kell látnom, annak ellenére, hogy most már van kilométerem és most már szívesen mennék én is külföldre. De csak akkor mennék külföldre - túl ezen, amit elmondtam -, hogyha ez könnyedén jön. Tehát ha nem úgy kell kimenni külföldre, hogy valami miatt feszülnöm kelljen. Hogy nehogy megsérüljön az első sárvédő, mert az sok százezer forint. Ha így kell menni külföldre - márpedig ha mi most kimennénk, akkor így kéne kimenni - ennek nem látom értelmét. Akkor van ennek értelme, ha valamelyik versenyt el lehetne hagyni Magyarországon, mert esetleg olyan jól állunk a bajnokságban, mert elsődleges szempont - nem kérdés nekünk - Magyarország és a magyar bajnokság. Akkor lehet értelme, és egyszer érdekes lehet megvívni és megküzdeni azzal a miliővel, ami ott van kint, de jelen pillanatban ennek reális esélye nincsen.

 

Hát akkor Norbi már biztos !

 

Link to comment
Share on other sites

Spici S2000 teszt

Új év, új bajnokság és mint a legtöbb csapatnál ilyenkor, Spiciéknél is zajlanak az előkészületek. Ám itt még az autó és a kategória is kérdéses: Szóba jöhet N csoportos autó vagy S2000. Legutóbb alkalma volt kipróbálni az utóbbi kategóriából két márkát is. Erről kérdeztem a pilótát:

- Két napos teszten vettünk részt Firenzében Didier Auriollal a Grifone Teamnél. A Fiat és a Toyota S2000-es autóikat próbálhattuk ki. Mindkét autó fejlesztés alatt áll, így figyeltek arra mit mondunk, kérdezték mi a véleményünk, vannak-e ötleteink, mit változtatnánk amitől gyorsabb, jobb lehet az autó. Sajnos a körülmények nem voltak a legjobbak, mert ahogy leértünk elromlott az idő, esett az eső és a második napra a köd is leszállt.

Mit tudsz mondani az autókról?
- A két autó között időre nincs nagy különbség, a részletekben annál inkább. Punto top gyári autó. Kiforrott, megbízható. Hátul ülsz, jó a váltója, könnyű vele váltani, már majdnem olyan mintha joystick lenne. A futómű és fék szintén fantasztikus, a kormányzás is nagyon precíz. A gyenge pontja a motorerő.

- A Corollát jóval erősebbnek éreztem. Nagyon szépen és látványosan lehet vele autózni. Viszont másban alul marad. Itt látszik, hogy a Punto egy gyári autó, míg a Toyotát privát csapatok fejlesztik. A kormányzást éreztem leginkább a gyengeségének, de a futóműve is elmarad a Puntoétól. Egyébként a Punto esetében a gyár sok megoldást a Grifone-tól vett át. Volt még egy teszt, a Toyotával, a tesztünk óta, amit a mi adataink alapján végeztek el eszközölték azokat a módosításokat, amiket mi javasoltunk. Ennek a tesztnek az eredményét jövő héten tudjuk meg. Két hét múlva lesz egy szintén két napos aszfalt tesz, ami után már átfogó képem lesz az autókról. Ahol igazán kiderülhet számomra, hogy mit is tudnak ezek az autók egy nagyságrendekkel kisebb költségvetésből üzemeltethető N-es autóhoz képest. Mert eddig úgy érzem, hogy nem igazán gyorsabb. Sokkal gyengébb, viszont könnyebb, jobb féke és futóműve van. Viszont az ára egy 2002-es fejlesztésű WRC árával vetekszik. Azt hiszem akkor van igazán értelme egy ilyen autót ide hozni, ha lesz saját kategóriája, vagy ha kitiltják a WRC-ket a bajnokságból. Várhatóan idén is 8-10 WRC fog rajthoz állni, így ha ezek helyett S2000 autók indulnának, nagyon szoros bajnokság alakulhatna ki. Ami megvan az N csoportban is. Nincs az autók között igazán különbség és ez az időkben is meglátszik.

Milyen volt Auriollal együtt dolgozni?
- Mindig is nagy példaképem volt és meg is maradt annak. Kedves, normális és nagyon profi. Igazán közvetlen, sokat beszélgettünk és elfogadta a véleményem. Hallott Magyarországról, a magyar bajnokságról és rólunk.

Más kategóriában is gondolkoztok? WRC-ben?
- Ebben is gondolkozunk, de semmi sem körvonalazódott még. Szeretnék egy 2005-ös Fábiával menni, de nehéz találni megfelelően üzemeltetett darabot.

Köszönjük és további eredményes felkészülést kívánunk!


Örülnék, ha egy Fabia WRC-vel menne! jó kis autó! Az s2000 közül a Puntot választanám!

Képek a tesztről
http://kazarmiki.hu/hirek_firenze_teszt.html

Link to comment
Share on other sites

Hodula ERC-ben kocsizik - VFTS helyett A csoportos Mitsubishivel

 

 

11571083365.gif

- Miért voltál ennyire eltűnve?

- Valóban eltűntem két évre, de ennek semmi más oka nem volt, csak az anyagiak.

 

- Az, hogy most feltűntél, ez azt jelenti, hogy kezd összeállni az anyagi háttered és esetleg láthatunk gyakrabban is?

- Mindenféleképpen szeretnék idén már versenyezni. Ez a két év eltűnés, mint ahogy az imént említettem, csak az anyagiaknak volt köszönhető. Most, hogy a 33. életévemet lassan betöltöm, kellett húznom egy vonalat, hogy mit helyezek előtérbe. Szerettem volna már egy saját műhelyt meg egy saját házat, ami az elmúlt két évben sikerült is. Most úgy érzem már, hogy dolgozhatok azon, hogy megteremtsem a versenyzésnek is az anyagi feltételeit, amin most gőzerővel az elmúlt egy hónapban elkezdtünk dolgozni.

 

- Ez idő alatt az autóversenyhez nem is volt közöd?

- Tavaly annyi volt, hogy a 2004 végén vásárolt N-es Mitsubishiből időközben még belefért, hogy egy A-s autót építsünk. Ez tavaly már elkészült, és a 2007-es Veszprém Rallye-ra volt kiadva bérbe, ott voltak az első kilométerei. Mint A-s autó, nagyon jól vizsgázott. Most már én is ki szerettem volna próbálni, mert nem mentem még vele.

 

- Ez az autó az, amivel a Kétpó Rallye-n mentél?

- Igen.

 

- Mit lehet tudni erről az autóról? Mondj néhány műszaki adatot, ugyanis azt csiripelték nekem a verebek, hogy te ugye magasan megnyerted ezt a Ketpó Rallye-t, de mivel úgy gondoltad, hogy nagyon erős volt a te autód a mezőnyhöz képest, ezért lemondanál az első helyről, ugyanis nem érezted volna fairnek. Ez így volt?

- Igen, ez valóban így volt, de hát ez nem csak azért volt, mert nagyon erős volt az autóm, hanem amúgy is. Attól függetlenül, hogy második éve semmiféle versenyzői licenszem nem volt, akkor is úgy éreztem, hogy ez egy teljesen amatőr derbi, én meg csak eltöltöttem itt "profi szinten" ebben a szakmában és nem éreztem volna fairnek, hogy én most odamegyek egy amatőr versenyre egy ilyen szintű autóval és elhozom vigyorogva az első helyet.

 

- Mikor láthatunk legközelebb a pályán?

- Nagyon erősen dolgozunk rajta, hogy március 14 és 16 között az Euro-Rally Challenge keretein belül Hollandiában el tudjunk rajtolni. Ez még nem 100 százalék, hogy megvalósul, de a következő verseny az április, szintén az Euro-Rally Challenge keretein belül, ott már mindenféleképpen menni szeretnék.

 

- Itthon nem is fogsz vele indulni a hazai bajnokságban?

- Konkrét terveim a hazai bajnokságra nincsenek. Maximum annyi, ha az anyagiak megengedik, akkor valamelyik nyári futamra el tudok menni. Az Euro-Rally Challenge úgy néz ki, hogy március, április, május, utána egy nyári szünet következik, majd szeptember, október, november.

 

- Ezek aszfaltos vagy murvás versenyek?

- Aszfaltosak. Holland, német és belga futamok, az ottani országos bajnokság keretein belül rendezik meg és ebben az a jó, hogy mindent engednek menni a WRC-től az A-s-ig, az új R-csoportig, N-ig meg a H-csoportig mindenki mehet.

 

- Azért ezzel az autóval több bajnokságban is elindulhattál volna. Miért pont ezt választottad ki?

- Mikor végül is felfüggesztettem a versenyzői pályafutásomat 2005-ben, már akkor is év végén egy Semperit Rallye-t mentünk és nekem a külföldi, bár nem is ez a legjobb szó, inkább idegen versenyek nagyon megtetszettek, amik már nem ezeken a megszokott Rally1-es pályákon zajlanak, amiken a tizenötödik, huszadik éve ugyanazok a gyorsasági szakaszok vannak. Az idegen pályák, idegen versenyek sokkal nagyobb kihívást, motivációt jelentenek számomra, mint a sajnos itthon már évtizedek óta megrendezett gyorsasági szakaszok, amit minden versenyző kívülről tud. Tréningezni a versenyekre már nagyon nem kell, mert sok minden nem változik sajnos.

 

- Az első még kérdéses, de hat futamot mondtál. A többi öt futamon biztos, hogy el fogsz indulni?

- Azokon mindenféleképpen szeretnénk elindulni, bár biztos az csak tudod micsoda... Lényeg, hogy a terveink között szerepel, hogy menjünk és azért is muszáj menni, ha már tényleg komolyan elkezdem csinálni, mert egy versenyt lehet mínuszolni. A második versenyre, ha már nem megyünk oda, akkor már ki is zártak a kupasorozatból. Épp ezért, azok között, akik ebben a sorozatban indulnak, van egy megállapodás, hogy mind a hat versenyen a lehetőségeinkhez képest megpróbálunk elindulni. A német, belga meg a holland pályák, teljesen idegen helyszínek lesznek, nagyon várom már, megmondom őszintén. Annyi a problémám, hogy elég későn értesültem erről a sorozatról. Ugyan időben meg volt hirdetve, csak én maradtam le kicsit róla. Durván egy hónapja vettem fel a kapcsolatot a kinti rendezővel. Azóta már váltottunk 10-15 e-mailt, de most már regisztrálva is vagyok erre a sorozatra, fenn is vagyok a nevezési listájukon. A technikai és logisztikai hátterünk kompletten megvan, holnap reggel tudnánk indulni, most már tényleg csak az anyagi feltételeket kellene megteremteni ehhez az egészhez.

 

- Te vagy az egyetlen magyar aki elindul?

- Tudtommal sajnos még csak én vagyok.

 

- A H-csoportos VFTS-es, csapatós brigádból nagyjából egy időben váltott mindenki erre a Mitsubishire.

- Én kezdtem, aztán jött a hullám, a Matics, Pető, Osváth...

 

- Nem hiányzik? Én megértem, hogy nagy autó, meg szponzornak talán jobb, és ilyenek, de nem hiányzik a Ladával csapatás?

- Nagyon hiányzik, megmondom őszintén, de leginkább egy derbin a nézők. Ez nagyon hiányzik, de olyan szinten viszont a Zsigulizás nem hiányzik, hogy nagyon sok Ladát készítek fel a versenyre, az öcsémtől kezdve van itt még 4-5 barátom, akik az amatőrsorozatokban részt vesznek és mindenkinek az autóját én javítom. Köszönöm is nekik a bizalmat ezért. Hetente 2-3 Ladában ülök. Ezeket folyamatosan próbálom, tesztelem és így a Zsigulis dolog megmaradt a kezemben és nem felejtettük el a Zsigulis fílinget. Semmi extra oka nem volt a váltásnak, csak nagyon-nagyon költségessé vált a Zsigulizás is.

A Mitsubishit nem tudjuk alapul venni, mert a Mitsubishi azért valamilyen szinten drágább, csak annyival nem drágább, hogy érdemes lett volna tovább Ladázni.

Link to comment
Share on other sites

A mai budaörsi gépkönyvezésen egy kis méregzsák hangjára lett figyelmes mindenki. Az autó nem más, mint egy Citroen C2 R2, amit Ázsót Szabolcs vásárolt a PH Sporttól! Szabit kérdeztem!

 

15022522632.jpeg

 

 

Szép autó! Mesélnél róla nekünk?

Jó és új autót akartunk venni! Az R2-es a legújabb szabályok szerint készült! Mivel erre a márkára esett a választásunk, kimentünk a PH Sporthoz, és elmondtuk nekik, szeretnénk egy ilyen autót! Volt nekik ez az autójuk, a Simon Jean-Joseph ment vele pár futamon! Azt mondták ez a legjobb!

 

 

Ez ugye sima R2?

Igen ez sima R2! A Max majd csak márciusban kap homologizációt!

 

 

Mit tudsz az autó eredményeiről?

Úgy tudom, ahol elindult mindenhol nyert! IRC-ben ment vele, volt ahol sikerült az abszolút 10. helyet megszereznie!

 

 

Ez egy A6-os autó, mire számítasz a kategóriájában?

gen, ez A6-os! Ez a jelenlegi legjobb autó, ezért megpróbálunk a győzelemre menni! Szeretnénk vele az év végi értékelés legjobb pozícióját elhódítani!

 

 

Mikor vásároltad az autót?

Egy hónapja körülbelül!

 

 

Mentél már vele?

Igazán sokat még nem, de hamarosan kipróbáljuk igazából is!

 

 

Mit lehet az autóról tudni?

Ötsebességes szekvenciális váltó van benne! Ez egy gyári versenyautó, a Citroen Sport építette!

 

 

A csapatban milyen változás lesz?

A Balázs Rally Team színeiben indulunk, a navigátorom Bordák Zoltán lesz! Ő is versenyző, de az idei évben navigálni fog!

 

 

Miben más ez az autó a S1600-tól?

Küllemre teljesen ugyanaz, annyi hogy szélesebb ennek a sárvédője! Az elektronikája ugyanaz, a futóműve más, és a motorja picit erősebb! A váltó is megegyezik, de az autó lényegében ugyanaz!

 

 

Minden OB-n indulsz vele?

Nem, ez igazából egy aszfalt autónak lett építve, ezért a murvák közül talán csak Szombathelyen megyek vele!

 

Köszönöm és sok sikert!

Én köszönöm!!

 

By RALLYHEART

Link to comment
Share on other sites

Miben más ez az autó a S1600-tól?

Küllemre teljesen ugyanaz, annyi hogy szélesebb ennek a sárvédője! Az elektronikája ugyanaz, a futóműve más, és a motorja picit erősebb! A váltó is megegyezik, de az autó lényegében ugyanaz!

 

Sztem ezt elírták! Nem hinném, hogy ennek szélesebb lenne a kökösei, meg erősebb lenne a motorja mint egy S1600 C2-nek! A kocsi külsőre úgy néz ki, mint egy mezei C2!

Link to comment
Share on other sites

idézet a rally.hu fórumjáról:

 

...

Most jött kollégám egy szponzor tárgyalásról, ami nem túl pozitív eredményekkel zárult. Úgy tűnik nem lesz névadó szponzor Egerre, veszélyben a verseny... :(

Ugyanitt

Viszont a szóban forgó szponzor egy régi-új párost támogat majd egy idehaza még nem látott top wrc-ben.

A páros csak az Eger rallyen indul...

...

 

szal adott egy szponzor aki nem támogatja a versenyt, ezáltal annak veszélyben a rendezhetősége, de ezzel szemben az a páros akit szponzorálnak csak az Eger Rallyn indul!

 

értem én :D

Link to comment
Share on other sites

Szerintem az egész R1 döglődik. Tavaly is ezt játszották már, és szerintem idén is ez lesz. A végén a 7 versenyből csak 4 marad meg...

Szombathely is veszélyben van , Zemplé már tavaly sem volt, Budapest sem, marad Veszprém, Fehérvár, Eger?, Mecsek, ...

Teljesen tönkreteszik az autósportot...

Anno én ezt átéltem már egyszer csak akkor a Birkozó szakosztályunkat tették tönkre és a sport is döglödik a mai napig.

 

Link to comment
Share on other sites

végleges RTE naptár 2008-ba

 

2008.03.29-30. I.Hegyhát Rali

Tamási

 

Tamási MSE-Gáz2000 Kft.

2008.04.19-20. V.Suzuki Kaiser Rali

Ózd

 

HBRK Autósport E.

2008.05.17-18. VI.Vectra Line Rali

Salgótarján

 

Brad SE.

2008.06.14-15. Eurocar98 Mátra Rali

Gyöngyös

 

Gáz2000 Kft.

2008.07.12-13. VIII.Esztergom Rali

Esztergom

 

Brad SE.

2008.08.09-10. Baranya Kupa 2008

Komló

 

Marco Racing Team

2008.09.13-14. III.Roland Autó Rali

Szendrõ

 

Brad SE.

2008.10.04-05. ? ? ?

Budapest

 

? ? ?

Link to comment
Share on other sites

hali!

 

már én is nagyon várom az Eger rallyt....a gép átvételnél én is ott leszek....na meg a Dobótéren majd pénteken....és szombaton a szakaszokon...á már csak lenne rally....hiányzik a benzingőz... :)

 

várom már a kis dakar rally-t is...április 18-25 aszem....és fő helyszín lesz majd Veszprém lőtér.... sajna tülem kicsit messze van... :(

 

üdv

Link to comment
Share on other sites

Hali!

Megjelent Idénnyitó Eger Rally verseny kiírás! Le lehet tölteni a versenykiírást az útvonallapokkal együtt!

 

Itt a link:

 

http://rally.hu/hir.php?id=72147

 

Cikk:

 

Újdonság a nevezések rendjében!

On-line nevezés!

A versenyzők egyesülete e-mailben kap egy felhasználói nevet és jelszót, aminek segítségével az RSB hivatalos honlapján, a www.rallyesport.hu-n tudja leadni a nevezését.

 

Nagyon fontos, hogy a kitöltött nevezési lapot az elküldés után ki kell nyomtatni és a kinyomtatott példányt a verseny rendezőjének a versenykiírásban is megtalálható címre postán

( LAROCO Kft. 8200 Veszprém, Veszprémvölgyi u.1.),

vagy pedig faxon ( 06 88 / 407-639) el kell juttatni!

A nevezési határidő: MÁRCIUS 9.

 

 

Azért még néhány kérdést feltettünk a rendezőnek:

 

Két év szünet után újra közös magyar-szlovák bajnoki futam lesz a START Autó Rallye 2008.

Igen. 2008-ra változott a koncepció és újra egymásra találtunk a szlovák rallybizottsággal. Az nem volt kérdés, hogy mi szeretnénk, ha ide jönne a szlovák mezőny, ők szeretnének itt versenyezni, akkor hát miért is ne legyen így. Érdekessége a dolognak, hogy először még úgy volt, hogy a szlovák bajnokságban ez nem az idénynyitó futamlesz, de változott a versenynaptáruk és a szlovák és a magyar bajnokság évadnyitó futama lesz a START Autó Rallye 2008.

A szlovák mezőnyből 20-30 indulóra számítunk és ezen kívül még egyéb neveket is várunk, akik úgy gondolom mindenképp előnyösek lesznek a mezőny és a nézőközönség számára is.

 

Volt szó Simon Jean-Joseph-ről. Ez valós hír?

Abszolút valós, de természetesen meg kell várni a beérkezett nevezéseket. Van arról szó, hogy jön Ő is.

 

Mi változik a tavalyi futamhoz képest?

Alapjaiban változik az elmúlt két évhez képest a verseny annyiban, hogy kimarad a mezőkövesdi reptér és prológ. A szervizpark visszakerül Egerbe. Lényegesen rövidebb lesz a verseny össztávja és hosszabb a gyorsasági szakaszok hossza, az idén aktuális szabályok szerint. Ez számokban kifejezve: 14 gyorsasági szakasz, 176,4 kilométer gyors és összesen 606,6 km a verseny távja. A Rallye2 is két napon keresztül versenyez, 8 gyors vár rájuk, 100,9 kilométer a mért táv, és összesen 365,8 kilométert kell autózniuk.

 

Míg korábban Heves megyében bonyolódott a verseny, most ellátogatunk a méltán híres nógrádi pályákra is, és például itt a Cered-Zagyvaróna szakaszon is autózik a mezőny, ami azt gondolom az ország egyik legjobb, de mindenképpen egyik leglegendásabb gyorsaságija. Innen felmegyünk a Mátrába és így térünk vissza Heves megyébe, ahol a tradicionálisan jól bevált szakaszok várnak az évadnyitón indulókra.

Azt gondolom egy színvonalas és izgalmas verseny elő nézünk.

 

Szintén a nézők élményeit gazdagíthatja, hogy a verseny első napja igen későn fejeződik be, a Rallye2 mezőnyének a szombati utolsó gyorsaságija 22:15kor kezdődik...

 

Mesélj egy kicsit a prológról?

A mezőkövesdi reptér nem nagyon tetszett sem a nézőknek, sem a versenyzőknek. A reptér aszfaltja ette a gumikat, szétszaggatta az autók hajtását…

Mi lesz most helyette?

Idén nincs prológ és gyorsasági sem lesz a reptéren!

 

Melyik az a helyszín, ahova fokozottan várjátok a nézőket, vagy az a legjobb, ha nem ajánlotok ilyet és akkor könnyebben eloszlik a tömeg?

Gyakorlatilag szinte az összes szakasz látogatható, kivéve a Mátrában egy három kilométeres részt, ami a közönség elöl fokozottan és tényleg szigorúan elzárt, mert ez egy fokozottan védett természeti terület. Egyébként rengeteg látványos és könnyen megközelíthető részt tartogat az útvonalterv. Nyilván majd Te is az ITINERben és a rendezvény honlapja, valamint műsorfüzete is fog támpontokat adni, hogy mi az, ami könnyen megközelíthető és milyen módon.

 

A rajtdobogó hagyományosan a Dobó téren kap helyet?

A rajtceremónia természetesen péntek este 6 órától az eddig megszokott rendben és formában kerül lebonyolításra. Azt gondolom, a magyar ralibajnokság legpatinásabb helyszíne az egri Dobó tér.

Ez nagyon nagy dolog Eger városától, hogy ezt lehetővé teszi, amit ezúton is szeretnék megköszönni.

Az Önkormányzattól, a városi vezetőktől és a helyi hatóságoktól is nagyon komoly segítséget kapunk, hogy ez a rendezvény létrejöhessen. A rendezvény másik pillére pedig a START Autó, mint a verseny fő támogatója, akik nélkül ez a produkció nem tudna létrejönni. Mindenképpen köszönettel tartozunk nekik.

 

A Magyar Köztársaság 2008.évi országos Rallye Bajnokság 1.futamának és a Szlovák Köztársaság TEMPUS RALLY 2008 országos Bajnokság 1. futamának valamint az MNASZ Historic Rallye Bajnokságának 1. és 2. futamának időterve:

SZOMBAT

Gy1

 

Egerbakta - Pétervására /1

 

8:18

Gy2

 

Cered - Zagyvaróna /1

 

9:16

Gy3

 

Mátraalmás - Mátraházi elág /1

 

10:20

Gy4

 

Egerbakta - Pétervására /2

 

13:03

Gy5

 

Cered - Zagyvaróna /2

 

14:00

Gy6

 

Mátraalmás - Mátraházi elág /2

 

15:05

Gy7

 

Egerbakta - Pétervására /3

 

18:05

Gy8

 

Cered - Zagyvaróna /3

 

19:20

 

VASÁRNAP

Gy9

 

Szarvaskõ - Egerbocs /1

 

8:33

Gy10

 

Bátor - Sirok /1

 

8:54

Gy11

 

Tarnaszentmária - Egerszalók /1

 

9:27

Gy12

 

Szarvaskõ - Egerbocs /2

 

11:15

Gy13

 

Bátor - Sirok /2

 

11:36

Gy14

 

Tarnaszentmária - Egerszalók /2

 

12:10

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...