Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

Hát azért azt a 2001-es német gp-t a semmiből hozta vissza. Meg 2002-ben ha jól tudom 4 győzelme volt. Sose volt lassú azért. Csak a Ferrari ugyebár Schumacher mögött állt teljes válszéllel. Kár hogy 2005-ben amikor gyenge volt a csapat akkor otthagyta illetve nem hosszabbítottak vele. 2006-ban el tudom képzelni hogy jobb hátvéd lett volna Massánál Schuminak. De ezt már sose tudjuk meg.

Azt viszont tudjuk hogy a mostani Ferrari mint csapat sehol sincs. Az egyéni teljesítmények miatt vannak most ott a versenyzők ahol, jópár pontot el vett tőlük a saját csapatuk. Remélem Montezemolo kicsapta a balhét.

Link to comment
Share on other sites

hát szerintem a honda jövőévi kocsija nem bari miatt lesz jó vagy rossz :D a FI-nek már ha utolsó előttiek lesznek jövőre az is előrelépés lesz az idei évhez képest :)

amúgy most van valami információ egy esetleges új csapatról meg ilyenek? mert én már régen nem hallottam ilyen dolgokról...

Link to comment
Share on other sites

Prodrive körül nagy a csend .... ugye saját maguknak kell majd kasznit építeni ... szal nem tudom mi lesz belőlük ....

Toro Rossot eladják majd ... de csend van most nagyon egy vagy több esetleges új csapatról ...

Link to comment
Share on other sites

A csapatvezetők pénzdíjas futammal dobnák fel a péntekeket

 

A Forma-1-es csapatok által nemrégiben életre hívott érdekképviseleti szerv, a FOTA a hétvégén Szingapúrban is ülésezett, ahol meglepő ötletekkel bombázták egymást a csapatvezetők. 

 

Régóta vitatéma a Forma-1-ben, hogy miként lehetne élvezetesebbé tenni a sorozatot. Számtalan javaslat látott már napvilágot, és mint az a mögöttünk hagyott hétvégén, a Forma-1 első éjszakai versenyének helyszínén kiderült, a csapatfőnököknek is van néhány világmegváltó gondolata.  

 

 

Flavio Briatoréról eddig is tudtuk, hogy nem riad vissza a radikális változtatásoktól, hiszen az olasz szakember már korábban is felvetette például azt, hogy a versenyhétvégék pénteki napján nyolcórás tesztet tartsanak a jelenlegi szabadedzések helyett. A Renault első embere szerint így nem lenne szükség szezon közben a tesztekre, vagyis mindenképpen költséghatékony a felvetés, ezen felül a szurkolók is többet láthatnák kedvenceiket már az első napon is. Jelenleg ugyanis pénteken két szabadedzés szerepel a programban, ami nem túl érdekfeszítő a rajongók számára. 

 

A Szingapúrban pénteken zajló FOTA-találkozón többek közt ez is téma volt. A Motorsport-Total.com értesülései szerint már olyan felvetés is volt, miszerint kétnaposra kellene redukálni a futamhétvégéket. Így növelni lehetne például a versenyhelyszínek számát is. 

 

Szóba került egy pénteki show-verseny megrendezése is. A 45 perces futam után nem osztanának pontokat, a show-elem pénzdíjas lenne. A győztes akár egymillió dollárt is besöpörhetne. 

 

"Remek felvezetése lenne ez a versenyhétvégének, és teljesen el lehetne különíteni a vasárnapi versenytől"- érvelt a McLaren ügyvezető igazgatója, Martin Whitmarsh, aki mindenképpen megreformálná a pénteki napot, hiszen szerinte a kétszer másfélórás körözgetés nem a sportág érdekeit szolgálja. 

 

Konkrét javaslattal a csapatok a japán vagy a kínai egyeztetés után állhatnak elő, amit a Nemzetközi Automobil-szövetség felé továbbítanának.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mindenesetre érdekes lenne ,ha pénteken is rendeznének egy 45 perces "elő" futamot :D ... és sztem lenne haszna ,mert ki lehetne próbálni olyan taktikákat ,amiket versenynen nem dobnának be , illetve csütörtöki tesztek eredményei alapján már pénteken mehetnének verseny beállításokkal ,amiket szombaton aztán megint "finomhangolhatnak" a csapatok ,és vasárnap már a tutival kőrözgetnének. Ezen felül megérné pénteken is  kilátogatni a pályára ,mert az eddigi pénteki szabadedzésekre sztem csak a legelvetemültebbek mentek ki ,illetve akiknek olyan jegyük volt ,hogy bemehettek a box utcába edzés előtt ,után...

 

De szerintem ez a terv sem fog megvalósulni ,pedig több pénzt kaszálnának vele mint a szabadedzésekkel,mert ezt nyílván több csatorna közvetítené mint a szabadedzéseket.

Link to comment
Share on other sites

Érdekes, de nem hiszem, hogy megvalósul ... azokat az autókat amikkel versenyeznek a csapatok, nem mernék bevetni, ugye vasárnapi verseny miatt ...

Még 2 autó építése, meg nagyon drága lenne ;)

Érdekes lenne az az egy biztos ... de ez szerintem lehetetlen ... költségcsökkentés a cél, ez meg még plusz költség lenne, nem is kevés ;)

Link to comment
Share on other sites

Az idei esztendőben összesen hét különböző versenyző diadalmaskodott a Formula-1-ben, amely az elmúlt közel hatvan év statisztikájában átlagos eredménynek számít. A Formula-1-es bajnokság 1950-es fennállása óta, 800 futam során összesen 101 különböző versenyző tudott diadalt aratni.

A 'kerek győztesek' két harmada bajnoki címmel is büszkélkedhet.

 

1. futam: Giuseppe Farina (1950 - Silverstone)

100. futam: Stilring Moss (1961 – Nürburgring)

200. futam: Jackie Stewart (1971 - Monte Carlo)

300. futam: Ronnie Peterson (1978 – Kyalami)

400. futam: Niki Lauda (1984 – Österreichring)

500. futam: Nelson Piquet (1990 – Adelaide)

600. futam: Jacques Villeneuve (1997 – Nürburgring)

700. futam: Giancarlo Fisichella (2003 – Interlagos)

800. futam: Fernando Alonso (2008 – Szingapúr)

 

Más :

 

A Williams csapat szerda éjjel kiadott hivatalos közleményében adta hírül, hogy nem kíván változtatni a jelenlegi versenyzői felállásán. Nico Rosberg és Kazuki Nakajima lesz a két versenyző, mialatt a tesztpilótai állást továbbra is Nico Hülkenberg töltheti be.

 

„Örülök, hogy képesek vagyunk fenntartani a folyamatosságot a csapaton belül a 2009-es évre. Nico Rosberg a sport egyik legtehetségesebb versenyzője és Kazuki is egyre erősebb, valamint Nico Hülkenberg munkája is egyre hasznosabb számunkra." -kommentálta a bejelentést a csapat névadója, Sir Frank Williams.

Link to comment
Share on other sites

Ez a pénteki show nagyon jól hangzik, de hát a megvalósítása az már más tészta. Pedig tényleg jó ötlet. Az unalmas szadadedzést fölváltaná egy rövöd verseny, ami tét nélküli, mindenki úgy taktikázhat, ahogy akar, és sztem lenne esélyük a kisebb csapatoknak jobb eredményt elérniük.

 

Rosberg: háát...még 1 év és sztem egy jobb csapatba lesz.

Link to comment
Share on other sites

"Nehezen találom a szavakat, teljesen mindegy, hogy nappal vagy éjszaka vannak a versenyek, az idei nem az én évem"- nyilatkozta lemondóan Kimi Räikkönen a Ferrari honlapján. 

 

"Szingapúrban is néhány körrel a vége előtt találtam el a falat. Jó, hogy nem a győzelemért harcoltam, de a csapat szempontjából így is nagyon értékes pontokat vesztettem el. Minél többet akarunk, annál kevésbé jönnek össze a dolgok."

 

"A legutóbbi futamon a sebességünkkel megint nem volt probléma, de amikor igazán kellett volna, nem tudtunk elég gyorsak lenni. A verseny futott leggyorsabb körök nem rosszak, ha tudod őket kombinálni azokkal a szituációkkal, amikor igazán számítanak"- utalt szédületes statisztikájára Räikkönen, aki az idei 15 futam közül tíz alkalommal is megfutotta a verseny leggyorsabb körét. 

 

"Nagyon szomorú vagyok a jelenlegi szituáció miatt. Nem tudom mivel magyarázni ezt a rossz periódust, és úgy érzem, nem tudok ezen változtatni sem. De előre kell néznünk, a hátralévő három futamra kell koncentrálnunk"- folytatta a finn klasszis, aki ritkán beszél ennyire lehangolóan. 

 

"Nagyon sajnálom a csapatot, mert roppant keményen dolgoztak az autón, fáj, hogy elhullajtottam ezeket a pontokat. Azonban azzal is tisztában vagyunk, hogy a hátralévő három futamon képesek vagyunk a győzelemre. Reménykedjünk benne, hogy végre lesz egy olyan hétvégém, ami péntektől vasárnap estig teljesen problémamentes"- zárta a világbajnoki címvédő.

 

 

 

Szerintem ez hosszú idő óta az első korret nyilatkozat Rakkönentől ... nem azt modnom ,hogy eddig hülyeségeket beszélt ,de folyamatosan a futamgyőzelemről és a VB esélyéről nyilatkozott ,ami persze természetes lenne ,ha az ő feladata most nem Massa segítése lenne . Most viszont szerintem ő is belátta ,hogy esélytelen ,hogy megverje Hamiltont ,és inkább pontokat kéne már gyűjtögetnie a konstruktőri VB miatt...

 

 

Link to comment
Share on other sites

?

Webber váltóját egy villamos vágta haza Szingapúrban

 

Rendkívül ritkán tapasztalható jelenség okozta Mark Webber kiesését a Szingapúri Nagydíjon. A Red Bull Racing sebességváltóját egy külső elektromos hullám összezavarta, aminek hatására két fokozatot próbált kapcsolni egyszerre. A csapat szerint mindez a pálya alatt közlekedő villamos miatt történt.

 

Webber dobogóra léphetett volna, ha a verseny felénél járva, a 13-as kanyarban nem választja ki egyszerre a hetes és az ötös fokozatot az RB4-es vezérlő egysége. A váltó azonnal tönkrement, a csapatnál pedig csak nehezen jöttek rá, mi fosztotta meg őket az értékes ponoktól.

 

"A 13-as kanyarban a sebességváltó egyszerre két fokozatot akart kapcsolni. A váltót kontrolláló vezérlő egység, megpróbált 7-es fokozatba váltani, miközben ötösben volt"- magyarázta a történteket Christian Horner csapatvezető az Autosport magazinnak.

 

"A szoftver tulajdonságait elemezve azonban láthatjuk, ilyen parancs nincs engedélyezve. Abban a pillanatban ugyanakkor egy elektronikus hullámot rögzített a telemetria, ami úgy látszik, tévesen befolyásolta a rendszerünket."

 

Horner azt is elárulta, a Toro Rossót vezető Sébastien Bourdais-val is ugyanez történt, ugyanazon a ponton, még a nagydíj pénteki szabadedzésén: "Egy villamos pályája húzódik az ottani kanyar alatt, és úgy tűnik, hogy az éppen megérkező villamos statikus elektromosságot váltott ki abban a pillanatban, amikor Mark is ott haladt el."

 

 

 

Én erre csak annyit tudok mondani, hogy: LOL :lol: Én nem nagyon hiszem el ezt.

Link to comment
Share on other sites

Hivatalos: a BMW-Sauber változatlan felállásban indul jövőre

 

A BMW-Sauber istálló hivatalosan is bejelentette, hogy az elkövetkezendő esztendőben is a Nick Heidfeld – Robert Kubica párossal vesznek részt a Formula-1-es bajnokságban.

 

A csapat hivatalos közleményéből kiderül, hogy a tesztpilóta szerepét továbbra is Christian Klien tölti be. "Nick és Robert remek párost alkot és Christian az egyik legjobb tesztpilóta. Bizakodóak vagyunk, hogy a negyedik esztendőben is teljesíteni tudjuk a céljainkat." – jelentette ki a BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen.

 

Ezzel eldőlt, Alonso marad a Renaultnál vagy megy a Hondába, de szerintem tuti marad ;)

Link to comment
Share on other sites

valószínű hogy ezek után már tényleg marad,ami végülis nem tűnik rossz döntésnek... :) a bmw heidfeld-el már sokat nem fog elérni és ha kubica alá nem raknak egy győzelemre is esélyes autót akkor megint ugyan ott lesznek mint idén..a renault meg alonsora építhet ,lesz egy esetleges hátvédje ,és lehet hogy össze tudják magukat szedni jövőre...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...