kulop Posted Május 24, 2009 Share Posted Május 24, 2009 Nemrég vettem egy VW T4 2,4 Dízel, 1991 -es autót,lepukkant motorral.Ette az olajat és melegen alapjáraton nem volt olajnyomás (mechanikus mérővel mértük). Teljes motorgenerálon esett át, új olajpumpával. A hengerfejhez nem nyúltunk (ránézésre, nemrég újították fel, amit az előző tulajdonos is alátámasztott). A teljes motorgenerál után elindítottuk, hidegen van, melegen - alapjáraton nincs olajnyomás, de fordulaton is minimális, 1-1,5 bár. Hol lehet a hiba, mert már tanácstalanok vagyunk mihez nyúljunk. Minden segítséget előre is köszi. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dadus Posted Május 24, 2009 Share Posted Május 24, 2009 Szia ! Olajszűrőt cseréltél ? Üdv.: Dadus Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kulop Posted Május 25, 2009 Author Share Posted Május 25, 2009 Minden új a hengerfejen kívül, így az olajszűrő is. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
furo80 Posted Május 25, 2009 Share Posted Május 25, 2009 Az üzemanyagszüröt is kicseréltétek? Dízeles autókba gyakran raknak koszos gázolajat, ami eltömítheti azt és ettöl rakoncátlankodhat a motor. Nem vagyok szerelö, csak egy tipp volt. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bolli Posted Augusztus 13, 2009 Share Posted Augusztus 13, 2009 Főtengely lett köszörülve? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dadus Posted Augusztus 14, 2009 Share Posted Augusztus 14, 2009 Hi ! Lehet, hogy a rendszerben valahol van egy szennyeződés, ami a hőmérséklet emelkedésére megnagyobbodik, és ezáltal csökkenti az áteresztőképességet. Próbáljátok meg valamelyik szakszervízben kimosatni a rendszert. Üdv.: Dadus Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinki Posted Augusztus 18, 2009 Share Posted Augusztus 18, 2009 Szia!próbáljátok lennt is megmérni az olajnyomást először a blokkban majd a hengerfejben is .ha jól meg lett köszörülve a főtengely legalább lennt a blokkban jónak kell lenni az olajnyomásnak. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
pityu14 Posted Augusztus 21, 2009 Share Posted Augusztus 21, 2009 Lehetséges esetleg a motorolaj is, hogyha nem megfelelő és esetleg meleg motornál túl elvékonyodik és így nem bírja felnyomni az olajszivattyú. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zooli78 Posted Október 10, 2009 Share Posted Október 10, 2009 sziasztok van egy Blaupunkt gyári ignisbe cd-s autorádom de elhagytam a kodot a szervizbe 6000Ft az uj tud e ebbe valaki segiteni ??? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
kulop Posted Október 14, 2009 Author Share Posted Október 14, 2009 Hi ! Lehet, hogy a rendszerben valahol van egy szennyeződés, ami a hőmérséklet emelkedésére megnagyobbodik, és ezáltal csökkenti az áteresztőképességet. Próbáljátok meg valamelyik szakszervízben kimosatni a rendszert. Üdv.: Dadus Köszi, az ötlet jó volt, mi is hasonlót gondoltunk, darabokra szedtük az új motort, semmi hibát nem találtunk, utolsó mentőötletként a szerelőm flexel kettévágta az olajhűtőt. Totális dugulás, az előző tulaj vmilyen motorfelújító adalék löttyöt öntött bele hogy eladásra feljavítsa. 12.000 Ft - ért vettem egy olajhűtőt, a probléma megszűnt, az autó azóta kifogástalanul működik. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Man0waR Posted Október 15, 2009 Share Posted Október 15, 2009 a szerelőm flexel kettévágta az olajhűtőt. Totális dugulás, az előző tulaj vmilyen motorfelújító adalék löttyöt öntött bele hogy eladásra feljavítsa Sajnos ez magyar mentalitás. Mondta volna a volt gazdája: 'báz' "ez egy 91-es, 400e km-es szívódiesel, húzd szét a blokkját, mert már van baja." Egyszer mesélte motorostalálkozón ismerős, hogy ő úgy adta el a nagy olajfogyasztású motorját, hogy olyan olajat (vagy zsírt?)öntött a motorjába, hogy negyed óráig tűzön kellett melegíteni, hogy normálisan kifollyon... Május óta azért feladta a leckék ez a hiba. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
csempész Posted Október 17, 2009 Share Posted Október 17, 2009 sziasztok van egy Blaupunkt gyári ignisbe cd-s autorádom de elhagytam a kodot a szervizbe 6000Ft az uj tud e ebbe valaki segiteni ??? Tudom, hogy nem egy nagy segítség, de hátha mégis! http://www.blaupunkt.com/hu/86944.asp Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
RED 659 Posted Október 17, 2009 Share Posted Október 17, 2009 Sziasztok! Peugeot 307-hez keresek kulcs házat mert a régi tönkrement. Nem tudjátok hol lehet venni ilyet? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chipi Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Sziasztok! Van egy Skoda Octavia 1.4 Classicom (2004.04 havi)! Kb 2 hónapja kezdte azt csinálni, hogy elindítom, akkor alapjáraton 1000 és 300 RPM között ingadozik a fordulat, majd néha-néha felvillan az akkumulátor töltés jelző a műszerfalon (néha le is ált a kocsi)! Kicseréltem az aksit egy vadonat új, kezelés mentes ("zselés")aksira, de ugyan úgy csinálja, bár nem áll le a kocsi! Ha el kezd villogni az aksi visszajelző, akkor oda lépek neki, forgatom 4-5000 RPM-ig, akkor beáll az alapjárati fordulat 800-900ra, és nincs gond!! Szerintetek mi lehet a gond?? hol keresgéljek?? (71000 km van most a kocsiban, nyáron volt olaj csere, levegő szűrő csere, gyertya csere: NGK 3 pólusút cseréltem 2 pólusú BOSCH gyergyákra, de nem vettem észre gyújtás gondot) Várom az ötleteket! Köszönettel: Chipi Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightlife Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Szia Chipi! Szerintem a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb megoldás ha nem kezdessz el keresgélni,hanem elviszed az autót egy hibakód olvasásra. Ez kb.3000 Ft és legalább meg tudod,hogy konkrétan mi a baja. Üdv.:nightlife Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dadus Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Szia Chipi ! Szerintem léptető motor probléma. Meg lehet próbálni javítani tisztítással, de csak óvatosan. Üdv.: Dadus Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinki Posted November 29, 2009 Share Posted November 29, 2009 Szia! Valószinü amit Dadus irt az a probléma ki kell pucolni a pillangószelepnél ha van az olajsarat vagy a kormot.esetleg kitakaritod féktisztitóval. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chipi Posted November 30, 2009 Share Posted November 30, 2009 Hy! Köszönöm szépen a válaszaitokat! Valószínűleg az lesz, hogy a haverommal átvézzük, és ha megkapom a fizetésem, akkor elmegyek egy hibakiolvasásra is!! Köszönöm! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_grave_man Posted November 30, 2009 Share Posted November 30, 2009 Szerintem a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb megoldás ha nem kezdessz el keresgélni,hanem elviszed az autót egy hibakód olvasásra. Ez kb.3000 Ft és legalább meg tudod,hogy konkrétan mi a baja. Nekem 5000-ért mondtak ilyen kiolvasást. Amikor elvittem, mindent rendben találtak, de legombolták rólam az ötöst. <_< Aztán ugyanúgy le-leesett a fordulatszám időnként, idegből olyankor persze padlógáz. Egy ismerős szerelő átnézte és megállapította, hogy "koszos" volt a benzin amit utoljára tankolhattam. Vettem egy flakon injektor tisztítót (2000 Ft körül volt), bele a tankba, rátankoltam még egy keveset, hogy megkeveredjen az egész. Azóta jó. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightlife Posted November 30, 2009 Share Posted November 30, 2009 Ezek szerint a "koszos" benzinnek nincs hibakódja. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chipi Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 Más fórumokon olvastam, hogy ez a fordulat ingadozás a pillangó szelep koszolódás, vagy a Lamda Szonda miatt van! De sajnos akku merüléssel nem találkoztam! A haverom, aki szokta csinálni a kocsim, azt mondta, hogy ez a rövid távú használatnak is betudható! A héten megpróbálom kitisztítatni, ha nem sikerül, akkor hibaolvasás, és beszámolok, majd hogy mi volt a gond, ha esetleg másnak is lesz ilyen problémája, akkor már tudja hogy hol keresse a hibát! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
a_grave_man Posted December 1, 2009 Share Posted December 1, 2009 Ezek szerint a "koszos" benzinnek nincs hibakódja. Én azért írtam így, mert miután elolvastam Chipi gondját, én is találkoztam már ilyen jelenséggel és nekem ez volt a baj. Most lehet, hogy nem jól fejeztem ki magam, amikor a koszos szót írtam, lehet szimplán ratyi volt a benzin, vagy csak arra alkalmatlan, hogy az autóba tankoljam. Amúgy más kúton is találkoztam már ilyen jelenséggel, ott konkrétan vizezték a benzint, hát oda se járok már tankolni. Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vitaliti Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 de lehet hogy a generátorod nem termel elegendő áramot vagy valahol " elveszik ". nekem pl ez a hiba... lehet is látni hogy ha odaállsz egy falhoz pl ... hogy a világításid fényereje is fog változni ... Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.