Jump to content
PirateClub.hu

Rally


vikking56
 Share

Recommended Posts

Latvala győzelme Svédországban


A változatosság kedvéért ezúttal nem Sebastien Loeb szolgált a hétvégén egy újabb rekorddal. Jari-Matti Latvala megszerezte élete első futamgyőzelmét, és ezzel ő lett mindenidők legfiatalabb futamgyőztes pilótája.


Az időjárás szombat és vasárnap is enyhébb volt a megszokottnál, ami a rendezők helyzetét is jócskán megnehezítette. A jég elolvadt, és jórészt murva borította a pályák felszínét. A 12. gyorsaságit törölni is kellett a programból a rossz útviszonyok miatt.

A Jari-Matti Latvala mit sem foglalkozva ezzel, lenyűgöző teljesítménnyel győzött a Svéd Rally-n. ”Alig hiszem el”, mondta örömében a 22 éves versenyző, aki evvel a legfiatalabb világbajnoki futamgyőztessé avanzsálta magát. Ezt a rekordot eddig a szintén finn, Henri Toivonen tartotta, aki 1986-ban tragikus körülmények között hunyt el. ”Mindig is ő volt az egyik példaképem, és titkon mindig azt reméltem, hogy sikerül megdöntenem a rekordját.”

Latvala ezzel a sikerével nem csak a csapatvezető, Malcolm Wilson bizalmát nyerte el, de az elsőszámú pilóta kérdését is felvetette a Fordnál. Mikko Hirvonen semmilyen módját nem találta, hogy Latvala-t utolérje, és kénytelen volt megelégedni a 2. hellyel, amivel átvette a vezetést a bajnoki tabellán, mivel Loeb kiesett és nem szerzett pontot.
A gyári pilóták mögött Gigi Galli biztosította be a Ford hármasgyőzelmét Svédországban. Henning Solberg még szombaton búcsúzott a 3. helytől, ugyanis egy vezetői hiba következtében kicsúszott, és kiállni kényszerült. Vasárnap aztán sorra nyerte a szakaszokat, de pontot már nem tudott szerezni. A család becsületét öccse, Petter védte meg, aki a negyedik hellyel értékes pontokat szerzett a Subarunak.
Izgalmasra sikerült az 5. helyért folyó küzdelem az utolsó nap. Matthew Wilson és Andreas Mikkelsen harcolt a másodpercekért a svéd erdőkben. A küzdelmet végül Wilson gázpedál szenzorjának meghibásodása döntötte el.
Mi lett volna, ha? Ezt a kérdést Dani Sordo jogosan tehette volna fel. A Citroen spanyol versenyzője 5 perces időbüntetéssel vágott neki az idei második futamnak, és ennek ellenére a 6. helyig küzdötte fel magát. A büntetés nélkül akár a 3. helyért is harcolhatott volna. Toni Gardemeister elért 7. helyével nem csak idei első pontjait szerezte meg, de a Suzuki zsinórban másodszor ért be pontszerző helyen. Az utolsó pontszerző helyen a Mitsubishivel versenyző Juho Hänninen ért célba.

1. J. Latvala/M. Anttila - Ford 2:46.41,2 h
2. M. Hirvonen/J. Lehtinen - Ford +0:58,3
3. G. Galli/G. Bernacchini - Ford +2:23,2
4. P. Solberg/P. Mills - Subaru +2:59,4
5. A. Mikkelsen/O. Floene - Ford +5:46,0
6. D. Sordo/M. Marti - Citroën +7:13,1
7. T. Gardemeister/T. Tuominen - Suzuki +10:35,3
8. J. Hänninen/M. Markkula - Mitsubishi +12:27,5
9. M. Ostberg/O. Unnerud - Subaru +13:28,5
10. J. Ketomaa/M. Teiskonen - Subaru +13:50,7


Link to comment
Share on other sites

Latvala történelmet írt Svédországban

 

Jól döntött a Ford, mikor a tavaly év végén visszavonult Marcus Grönholm helyére honfitársát, a 22 éves Jari-Matti Latvalát igazolta le. A fiatal tehetség ugyanis csupán a második versenyén, a Svéd Ralin - a kék oválissal megszerezte első győzelmét, s ezzel rekordot döntött, hiszen ő a legfiatalabb versenyző, akinek sikerült egy rali világbajnoki futamon győzedelmeskednie. A Ford totális győzelmet ünnepelhet, hiszen a második és a harmadik helyen is versenyzői – Mikko Hirvonen, Gigi Galli – értek célba, igaz utóbbi egy félprivát csapatnál.

 

Az előzetes várakozásokkal ellentétben Svédországban nagyon enyhe, 5şC-os időjárás fogadta a Rali Világbajnokság mezőnyét. Sok gyorsasági szakaszon nem volt hó, s nyoma sem volt a tradicionális havas-jeges útviszonyoknak. Néhol az utak nagyon rossz állapotba kerültek miután az autók abroncsainak szegecsei kikezdték az aszfaltot, így a szervezők két gyorsasági szakaszt is kénytelenek voltak lefújni.

 

Ilyen rossz és az északi versenyre egyáltalán nem jellemző körülmények között is sikerült egy finnek nyernie. Latvala saját honfitársa, Henri Toivonen rekordját döntötte meg, aki 24 évesen nyerte meg az 1980-as RAC Ralit. „Szuper érzés, szinte hihetetlen!” – mondta Latvala ugrálva autója motorháztetőjén. „Henri (Toivonen) az egyik bálványom volt és titokban mindig is meg akartam dönteni a rekordját, mint a legfiatalabb győztes….Most már nagyon magabiztosnak érzem magam. Ez az eredmény megerősített és már nagyon várom Mexikót.” – tette hozzá.

 

A Citroën tudta, hogy ez a rali az északi pilótáknak kedvez majd, de azt azért nem várta, hogy címvédő pilótája már a rali első napján összetöri az autóját és kiesik. A 100. raliján induló francia pilóta nekicsapódott az út szélén álló hóakadálynak, de szerencsére sem ő, sem navigátora nem sérült meg. „Az autóm elejével nekimentem egy hóakadálynak egy gyors balkezes kanyar szélén és megpördültünk. Próbáltam egyenesbe hozni az autót, de nekimentem a hóakadálynak és megpördültünk…Vezetői hiba volt, de az autó igazából nem nagyon sérült meg. A gyorsasági után szervizeltük, s szerintem folytathattuk volna a versenyzést.” – szögezte le a címvédő világbajnok. Bár a baleset még pénteken történt, Loeb folytatta a versenyt, de végül szombaton feladta azt, mivel a csapat mérnökei úgy ítélték meg, hogy az autó motorja nem bírta volna a verseny végéig.

 

Petter Solberg ért célba a negyedik helyen, miközben a szerencsétlenül járt Matthew Wilson két gyorsasági szakasszal a verseny vége előtt autójának műszaki meghibásodása miatt állt meg. A brit pilóta ezután kijavította a hibát és végigment a gyorsasági szakaszon, de autója végül végleg megadta magát. Az ötödik helyet így a tinédzser Mikkelsen örökölte meg és pályafutása első pontjait szerezte meg. A hatodik hely és a vele járó pontok Dani Sordóhoz és a Citroënhez kerültek. A spanyol pilóta a harmadik helyezett lett volna, de ötperces büntetést kapott, mivel motor cseréltek autójában a Monte-Carlo Ralit követően.

 

Az északi dominanciát folytatva a finn Toni Gardemeister ért célba a hetedik helyen a Suzukival, miközben nyolcadik helyezett Juho Hanninen lett, eddigi legjobb eredményével.

 

A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2008. február 29.-március 2. között kerül megrendezésre az idei raliktól teljesen eltérő, lényegesen kellemesebb körülmények között a Mexikó Rali. Ez lesz az idei első murvás és meleg éghajlatú rali. Tavaly itt szerezte meg Sebastien Loeb 30. győzelmét, s biztosan azon lesz, hogy a svédországi fiaskót feledtető győzelmet hozzon tető alá.

 

 

2008-as Svéd Rali végeredménye:

 

1. J-M Latvala Ford Focus 2:46:41,2

2. M Hirvonen Ford Focus + 0:58,3

3. G Galli Ford Focus + 2:23,2

4. P Solberg Subaru Impreza + 2:59,4

5. A Mikkelsen Ford Focus + 5:46,0

6. D Sordo Citroën C4 + 7:13,1

7. T Gardemeister Suzuki SX4 + 10:35,3

8. J Hanninen Mitsubishi Lancer + 12:27,5

9. M Ostberg Subaru Impreza + 13:28,5

10. Ketomaa Subaru Impreza + 13:50,7

 

A világbajnokság állása a Svéd Rali után:

Pilóták

 

1. M Hirvonen 16 pont

2. S Loeb 10 pont

J-M Latvala 10 pont

4. P Solberg 9 pont

G Galli 9 pont

6. C Atkinson 6 pont

7. F Duval 5 pont

8. A Mikkelsen 4 pont

 

Konstruktőrök

 

1. BP Ford 26 pont

2. Subaru 16 pont

Stobart 16 pont

4. Citroën 15 pont

5. Suzuki 5 pont

 

Skoda Fabia S2000

 

 

 

17313435049.jpeg

17313498066.jpeg

17313486573.jpeg

17313451080.jpeg

17313456475.jpeg

Módosította Gabi89
Dupla post
Link to comment
Share on other sites

Egy kis info az autóról:

 

Az autó a Fabia második generációjára épült, és az FIA szabályoknak megfelelően egy 260 lóerős 2 literes szívómotor van benne, hat sebességes szekvenciális váltóval, McPherson felfüggesztéssel, és a kocsi természetesen összkerekes. Dr. Eckhard Sholz, a Skoda technikai fejlesztés egyik vezetője elégedetten nyilatkozott arról, hogy végre elkezdhetik a pályán is tesztelni az autót.

 

- Szeretnénk a kocsit ebben az évben optimalizálni, és egyben homologizáltatni, hogy nemzeti és nemzetközi versenyeken is szerepeltethessük. A konkrét bevetésekről a fejlesztési munkák, a teszt és a homologizáió függvényében fogunk beszélni. Ezen kívül azt tervezzük, hogy privát csapatoknak is felkínáljuk az autót. Ezzel egy időben szorosan együtt fogunk működni az importőreinkkel, akik velünk közösen dolgoznak majd az autó tovább fejlesztésén.

 

- A több mint 100 éves motorsport hagyományunk egyedülálló, és büszkék vagyunk, hogy a Fabia S2000-ressel ezt folytathatjuk. Meg vagyunk róla győződve, hogy egy sikeres eleme lesz ennek a hagyománynak. Az autósportot világszerte nagyon kedvelik, így kiváló reklámlehetőséget nyújt a termékeink számára" - fűzte hozzá Martin Lauer, a Skoda szóvivője.

 

by DuEn

Link to comment
Share on other sites

Hátha ilyen kete színben, meg olyan kinézettel hahyják, mint a teszt képeken, akkor egyéltalán nem hasonlít rá semmi! Fekete színben nagyon agresszívan néz ki! :D

De a gyári képeken kcsit máshogy néz ki, mint a teszt képeken! Más az eslő-hátsó lökös, a spoiler!

Link to comment
Share on other sites

ezek inkább csattognak, mint durrognak! Az s1600-os Clio iszonyatosan tud csattogni, az S200-sek is! Nem kell hozzá turbó!

Igen, jól hallotad gumihasznalt! Az S2000 plus változat akar lenni a turbós verzió! Ezekbe az autókba egy kisebb turbót tennének bele, mint a WRC-be!

Link to comment
Share on other sites

Igen, azok a BMWk nem lesznek gyengék! 2000cm3-240 ló! Ilyen lesz nekünk is Túrába (E36 compact) (ha végre valahára elkészül :))

 

Az egész csapatindítás ötlete Sand Ferenctől jött! Akinek így nem sokat mond, azoknak annyit h ő Cigány navigátora! Az autókat ő fogják indítani, tőlük lehet majd akár bérelni, akár megvásárolni őket! Lesz egy F2000 kupa, azon belül lehet majd indulni!

 

jaa és tévedés ne essék ezek nem az új compactok! ;)

Link to comment
Share on other sites

ezek inkább csattognak, mint durrognak! Az s1600-os Clio iszonyatosan tud csattogni, az S200-sek is! Nem kell hozzá turbó!

Igen, jól hallotad gumihasznalt! Az S2000 plus változat akar lenni a turbós verzió! Ezekbe az autókba egy kisebb turbót tennének bele, mint a WRC-be!

durrog csattog nem mindegy :S :D

Link to comment
Share on other sites

Hali !

 

Én épp ma digitalizáltam be az 1996-os keltezésű belső kamerás videókat amiket egy videokazettán őriztem ! Komolyan mondom elég régen láttam de teljesen magával ragadott !

 

Remélem ezek a nevek nektek is mondanak valamit !

 

- Bathó Zoltán / Kosztolányi Tamás

- Wieszt János / Locher János

- Balatonyi Árpád / Németh Péter

- Érdi Tibor / Varga István

 

És persze az autók !!!! Lada vfts , Érdi mazdája , Janika Toyota Celicaja , Bathó Subaruja !!!! Komolyan még mindíg magával ragad a feeling !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...