Jump to content
Sign in to follow this  
Kr@sstheon1y

A Wankel-motor

Recommended Posts

A kérdés adott.

Sajnos nem tudok sokat ezekről a motorokról.Tudom, hogy interneten rengeteg cikk van róla de elsősorban a ti véleményetekre vagyok kíváncsi.

De arra nagyon! :D

 

Üdv.: Kr@ss

 

 

(Ja és a Mazda Rx-8 nagyon tetszik nekem! :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biztos lesznek nálam többet tudó emberek erről a motortípusról.

Én csak annyit tudok róla, hogy a Mazda RX-7-ben vált ismertebbé, biztos volt már előtte is.

Ha jól rémlik szerkezetileg, a dugattyú helyett egy piramis alakú test forog valamiképpen egy neki kialakított térrészben a motoron belül. Azt hogy miként végzi a dolgát arra majd az említett, okosabbak megmondják a választ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jó is nem is.

Mindenki a dugattyú-él kopásra panaszkodik (álltalában, nem az RX8 as esetében)

 

 

Régen tanultunk erről a motorról, a hatásfoka sokkal jobb mint a hagyományos Otto féle négyüteműnek, mivel itt kevesebb motorfordulat alatt tud több "munka ütemet" elvégezni.

A Wankel féle motor nem újkeletű dolog, kb 40 éves találmány.

 

Az Rx8 valóban remek autó, emlékszem mikor reklámozták "Autó dugattyú nélkül (bár ez ebben a formában nem igaz) Autó B oszlop nélkül (nekem tetszik a hátrafelé nyiló ajtaja.)

 

1300Cm3 és 180- 230 lóerő

Ez a nem mindegy.

Kérdés, mennyire tartós.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Köszi az infókat.Okosabb lettem! :D

Eddig is tudtam, hogy különleges a technológia de, hogy ennyire.

Egyébként az első szériawankel az 1964-es NSU Spiderbe került bele.Tehát annyira nem is régi keletű a dolog az Otto motorhoz viszonyítva.Kicsit sem lennék meglepve ha 2014-re tehát az 50. évfordulóra a Mazda kihozna valami brutál-új wankeles autót.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegnap este ezen gondolkodtam :)

Jó is hogy felhoztad a témát.

Wankel motorral még valami sivatagi sebességrekord is eszembe jutott,(NSU) de már nem tudom hogy autó vagy motor döntötte meg

(nem olvastam utána)

 

Japán gyártók közül a Mazdát tartom legjobb/legnagyobbnak, és itt nem csak arra gondolok hogy mert wankel motort tenni egy szériakocsiba, hanem mert nagyon a jövőbelátnak, értenek a fejlesztéshez, sorolhatnám.

 

Az alábbi Shinari (már a névválasztás is jó, találó) és a d3o -anyag bemutatója érdekes olvasmány.

 

http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/09/10/igy_autozunk_a_jovoben/2/#szoveg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itt viszont nagyon lehúzzák szegény Wankel bácsi találmányát:

 

http://belsoseg.blog.hu/2009/05/26/wankel_de_meddig

 

De majd megkérdezzük Daniels apót.Ő ért ezekhez a dolgokhoz. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Én Speciel nagyon szeretem a wankel féle Bolgyódugatyús megoldást.

Igen ahogy előttem is írták ez már régi találmány,bár kicsit több mint 40 éves.

A két legnagyobb hibája pedig a bolygódugattyúk éleinek kopása,és a tömítések viszonylag gyors elhasználódása.

Ami a korábbi modelleknél a motor élettartamát drasztikusan csökkenti, egy Otto motoros autóhoz képest,egy régebbi

Wankel gép csak olyan 75-95.000km(Elvileg hivatalos Adat)megtételére volt képes.

Viszont az RX8 esetében azt állítják a Japók,hogy más a helyzet,abban ugyanis az úgynevezett "Renesis"

névre hallgató ujdonság csücsül a motortérben ami azt hiszem abban az évben valami nagy díjat is besöpört a cégnek.

Részemről a lényeg,hogy Imádom a japókat,meg a kocsijaikat,és bárki mond nekik bármit is ők nem adják fel. :lol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Itt viszont nagyon lehúzzák szegény Wankel bácsi találmányát:

 

Csikós írásait ismerve, ha pl a 123 Mercikbe raktak volna anno wankelt akkor most az egekig lenne emelve ez a motorfajta és Ő is azzal járna.

Egyébként a legjobb (fej) újságíró a TC-ben :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De majd megkérdezzük Daniels apót.Ő ért ezekhez a dolgokhoz. :D

 

Egyáltalán nem értek a wankel motorokhoz, csak azt tudom hogy vannak.

Egyébként a dizel és a benzin motorkhoz sem értek, ha értenék már gyártanám... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pár év és enyém lesz az Rx-8. :D

Kell egy olyan kocsi nekem. :)

 

Esetleg tudtok valami új dolgot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A piramis alak pszeudokör. A középpontból mérva mindenhol egyenlő az átmérője.

Nem egy kiforrott konstrukció, nem is lesz az valószínűleg.

A Rolls-Royce(ha jól emlékszem meg a főiskolás jegyzet nem hazudik) gyártott Dieselt is belőle. Ott két dugattyú van egy más felett. A felső kisebb és az sűrít.

A legszebb hangja mégis a Scania \8/ nak van!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Scania minek van a legszebb hangja?

 

Nem értem, hogy miért nem kiforrott.Elméletileg megoldották a tömítés problémáit.Azt írják, hogy fejlettebbnek kellene lennie a dugattyús motoroknál mivel kisebb helyet foglal maga a motor,kevesebb alkatrészből áll mint egy dugattyús és kisebb köbcentiből több lóerőt tudnak kihozni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scania V8 sound, keress rá így.

Már csak azt nem értem hogy kerül ebbe a topikba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miért kiforratlan? Az RX-7-esek nem teljesítettek valami jól. Osztálytársaméknak volt. Főleg a garázsban nézegették. Az RX-8 meg szerintem 5 év múlva lesz annyi idős, hogy bizonyítson.

Egyébként most az Audi üzletelt valamit az NSU-val és az elektromos A1-ben van egy kis Wankel, szigorúan áramtermelésre.

A kisebb köbcenti akkor lenne lényeges, ha 4 ütemű Otto lenne, de ugye nem az, továbbá a fogyasztás nem csökken a kisebb köbcentivel.

A Scania móka volt(egyébként szép az a robaj). Elnézést érte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nem hivatalos infók szerint 2012-ben jön az RX-9.

Ha az nem lesz tökéletes akkor... :D :D

 

http://www.caradvice.com.au/9016/2012-mazda-rx-9-preview/

 

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/11/08/porsche-gyilkos_lesz_a_mazda_rx-9/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isten adja, hogy jó legyen!

Nem utálom vagy ilyesmi csak objektív vagyok. Érdekes megoldás meg ki is próbálnám.

Bár a TC hírszerkesztője nem jó példát hozott a pont a Porschéval. Lehet, hogy erősebb lesz egy két Porschénál.

De ez pont két olyan autó, amit azért vesznek, mert olyanok, amilyenek.

Nem hiszem, hogy valaki a boxer, farmotorról hirtelen wankelre vált és fordítva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Így épül fel a Renesis ami a Wankel Motor, Mazda által továbbfejlesztett változata.

 

http://www.youtube.com/watch?v=7w0p65eETrE

 

De van a Wankelnak egy továbbfejlesztett változata is ami Quasiturbine néven ismernek páran.

 

http://www.youtube.com/watch?v=KY_fFWQ9v64

 

Erről szinte semmit nem tudok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Bejelentkezés

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×