Jump to content
Sign in to follow this  
hankock

Ferrari 599

Recommended Posts

ferrari-ed01.jpg

 

Az utcai Ferrarikat fejlesztő mérnököknek nincs könnyű dolguk. Eddig az volt a feladatuk, hogy minél gyorsabb, erősebb autókat tervezzenek, s mi tagadás, ebben az egyik legjobbá váltak. A mai vásárlók kegyeiért való küzdelemben azonban ez már nem elég, így olyan technikai megoldások kidolgozására kaptak utasítást, amelyek a drákói szigorú EU szabályok CO2 határértékeit is képesek teljesíteni.

 

Miután áttekintették a létező mérnöki megoldásokat (a motor belső súrlódásainak csökkentése, alacsonyabb gördülési ellenállással rendelkező abroncsok, aerodinamikai fejlesztések, az össztömeg csökkentése stb.) a konklúzió világossá vált. A Ferrari az egy kilométerre eső CO2 kibocsátását képtelen 260g—nál kisebb értékre leszorítani. Ez összehasonlítva a maranellóiak 2007-es átlagban 430 grammjával óriási eredmény, de valamilyen úton 2014-ig az EU által előírt 140 g/km-ig kell lemenni. Amennyiben ez mégsem sikerülne, Brüsszel büntető adókat vetne ki a gyárra, ami évekre ellehetetlenítené az értékesítést.

 

gm-hcci-ed01.jpg

 

Ezért a szakembereket visszaültették a rajzoló asztalhoz, ahol egy benzin/elektromos hajtásláncon kezdtek el dolgozni, céljukul a 140g/km-es határt kitűzve. A Ferrari számára a hibrid rendszer a legjobb megoldás, hiszen ezzel a CO2 emisszió drámai csökkenését lehet elérni.

 

Mint az jól ismert, a Ferrari motorjai a hétköznapokban igen magas fordulatszám tartományban dolgoznak. Az EU által kidolgozott teszt azonban csak indulásokat, megállásokat, és a Ferrarihoz mérten alacsony sebességre való gyorsításokat tartalmaz. Ennek köszönhetően az ilyen kis sebességű teszteknél az elektromos egység remek szolgálatot tesz.

 

Azt a csapatot hívva segítségül, akik az F1-ben megismert KERS technológiát megalkották, megszületett az 599 HY-KERS kísérleti modell. A 74 kW teljesítményre képes elektromotor 35 százalékkal csökkenti az 599 GTB V12-es motorjának fogyasztását. A mindössze 40 kg-os egység duplakuplungos váltón keresztül fejti ki erejét. A lítium-ion akkumulátorokat sikerült az autó alján elhelyezni, ezzel annak tömegközéppontja még alacsonyabbra került. A töltés a fékezési folyamatok során történik, amikor az E-motor generátorként működik.

 

Jó hír a szkeptikusok számára, hogy a megoldás nem csak a CO2 értéknek, de a menetdinamikának is kedvez. Az 599 HY-KERS 10,4 másodperc alatt gyorsul 0-200 km/órára, az alap 599 GTB-vel összemérten 0,6 másodperc előnyt kovácsolva magának. HY-KERS olyannyira meggyőző, hogy feltehetően az Enzo utódjának szánt F70 kódjelű autó is hibrid hajtáslánccal készül majd.

 

Összegezve a hibrid hajtás lehetővé teszi, hogy a Ferrari teljesítse az igen szigorú, ámbár kijátszható tesztek előírásait, és minden bizonnyal a vezetési élményen sem csorbít a megoldás.

 

További meglepetés, hogy a gyár a jövőben start-stop rendszert is kínál a Ferrari California megrendelőinek, ezzel 6%-os csökkenést érve el a hathengeres V8-as fogyasztását illetően. Rossz hír, hogy így a tulajdonosok nem hódolhatnak a pirosnál történő túráztatás szenvedélyének.

 

Prémium autó magazin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Bejelentkezés

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×