Jump to content
PirateClub.hu

Rally


vikking56
 Share

Recommended Posts

Murván mérkőznek a nagymenők


A 2008-as Rali Világbajnokság kettő téli ralival vette kezdetét, bár mindkét terepen kevesebb hó volt a szokásosnál. A mostani hétvégén szinte garantáltan kellemes napsütötte időben, murván mérkőzik meg a Rali Világbajnokság mezőnye. A tavalyihoz hasonlóan a Rali Világbajnokságban idén is a murvás talaj lesz domináns, hiszen 15-ből 10 verseny ilyen lesz, s a mostani Mexikó Ralival nyílik a hét egymást követő murvás ralik sorozata.

A Mexikó rali különleges verseny, ahol lelkes rajongók ezrei tolonganak a gyorsasági szakaszok szélén, hogy lássák a nagy kedvenceket. Várhatóan meleg időjárás fogadja a ralisokat, akik épphogy felrázták magukat az európai hideg fogságából, máris autójuk fékjeinek túlmelegedésével kell megküzdeniük a nehéz és próbára tevő murvás mexikói utakon.

A dél-amerikai versenyen a gyorsasági szakaszok többsége széles és gyors utakon zajlik majd le, de lesznek keskeny és kanyargós szakaszok is. A versenyre jellemző, hogy nagyon sokféle úton zajlik. Néhány közülük durva, de technikás (főképpen a hegyekben), s csodálatos terepen hajtanak keresztül a versenyzők. Az idei évben az előző két ralihoz hasonlóan fontos szerepet játszik az időjárás. Az időjárási viszonyoktól függ ugyanis az út minősége és ez befolyásolja az autók beállítását. A rali központjának számító Leon térségében gyakoriak a heves esőzések, s ez megnehezítheti a pilóták és a csapatmérnökök munkáját. Ugyanakkor száraz és szeles időjárást és 25 fokot ígértek a hétvégére.

Ahogy általában a murvás ralik esetében lenni szokott hátrányt jelent elsőként végigmenni az úton. Idén ez még kritikusabb lesz, mivel az idei évben nem szabad a gumikon rovátkákat vágni, amellyel a murván nagyobb tapadást lehetett elérni. A hátrébbról rajtolók így a tiszta út előnyeit élvezhetik majd.

A címvédő világbajnok Sebastien Loeb bevallotta, hogy a hétvégi mexikói futamon nyomás nehezedik majd rá. Egyrészt amiatt, hogy jóvá tegye a svédországi fiaskót, másrészről pedig azáltal, hogy tavaly ő vitte haza a győztes trófeát a dél-amerikai országból. A francia pilóta svédországi hibájának a következménye, hogy az egyéni ponttábla második helyére csúszott Mikko Hirvonen mögé. Bár tudja, hogy a tavalyi győzelem predesztinálja az ismétlésre, idén nehezebb lesz a feladata az év első murvás versenyén a Pirelli most debütáló Scorpion abroncsain. "Mikor hibázol és pontokat vesztesz, a következő rali előtt úgy érzed nyomás nehezedik rád. Talán ez lesz a helyzet a Mexikó Rali előtt, amely amúgy sem egy könnyű verseny." - szögezte le a Citroën pilótája.

Az egyéni ponttábla első helyén álló Mikko Hirvonennek sem lesz könnyű feladata Mexikóban, s nem csak azért, mert ő fog elsőként hajtani a nyitó napon. Lehet ezúttal is nem csak Sebastien Loeb, hanem saját csapattársa, a Svédországban az élen záró Jari-Matti Latvalával is harcot kell vívnia. "Nem nagyon szeretnék elsőként rajtolni szombaton és vasárnap, és érdekes lesz megnézni, hogy vajon a taktikák szerepet játszanak-e majd az első nap végén, miközben a pilóták próbálnak jobb rajtpozíciót elfoglalni a hétvége többi napján." A tavaly második és harmadik helyet megszerző kék ovális csapata idén minden bizonyára nem éri be kevesebbel, mint az aranyérmes hely.

A 2005-ös Mexikó Rali győztese és a 2006-os második helyezettje, Petter Solberg Chris Atkinsonnal együtt Spanyolországban tesztelte a Subarut a Svéd Ralit követően. Ez a csapat utolsó tesztje volt az Impreza WRC2007-el, mivel ezután már a 2008-as modell fejlesztésére összpontosítanak. "Úgy érkezünk meg Mexikóba, hogy tudjuk, már nyertünk ott korábban, de nem fogunk másképpen hozzáállni a versenyhez, mint tettük azt Monte-Carlóban és Svédországban. A verseny előtti teszten sikerült előrébb lépnünk, így Mexikóba jó autóbeállítással érkezünk. A saját tempónkban hajtunk, olyan gyorsan megyünk, ahogy csak lehet és meglátjuk mi történik." - nyilatkozta Solberg.

A rali

A rali útvonala szinte ugyanaz, mint az elmúlt három évben (2005-2007). A központ ezúttal is León városában (a cipőgyártás fővárosában) lesz. A rali hossza: 830 km, 20 gyorsasági szakasszal, melyek összesen 353,75 kilométert tesznek ki.

A mezőny olyan magasságban versenyez majd, ahol Európában már síelni szoktak, így még a turbómotorok is levegőért kapkodnak. Az útvonal legmagasabb pontja 2700 méternél lesz, ez az Ortega gyorsasági szakasz, ahol az autók a felhők között száguldanak majd.



Úgy hallottam, hogy Loebnek máris gondjai akadtak! Asszem a motorjával vannak problémák!
Link to comment
Share on other sites

esetleg néhány sunyi képet lőhetnél róla ;):D

 

Hadikék Imprezára cserélték az Octaviát

 

Balla Nikivel a Hadik Rallye Team csapatvezetőjével stílusosan az új autó üléseiben helyet foglalva beszélgettünk.

 

Mi lett az Octaviával?

Az Octavia jelenleg eladás alatt áll, vannak rá jelentkezők de még igazából nem vitték el.

Új autóval jöttetek a gépkönyvezésre, ez azt jelenti, hogy idén nemcsak kategóriát hanem autót is váltotok? Honnan jött az ötlet?

Úgy jött az ötlet, hogy a Subaru András régi szerelme és már évek óta ment, hogy SUBARU-SUBARU-SUBARU, így tavaly elhoztuk a Prodrivetól majd saját kezűleg építettük. Először az volt a terv, hogy kiadjuk bérbe, de aztán meggondoltuk magunkat. Mikor kész lett akkor András azt mondta, hogy soha nem fogja odaadni senkinek mert ezzel ő szeretne versenyezni. Így alakult.

Ezekszerint ti építettétek, mennyi munka volt vele?

Sok munka volt vele, át kellett építeni, hiszen ez egy jobbkormányos autó volt. Tulajdonképpen mindent átépítettünk, bár könnyebséget jelentett, hogy ezt az autót a Prodrivenál úgy alakítják ki, hogy mindennek megvolt a helye, kábeleket hol vezessük el, csavaroknak, mindennek. De azért ez egy új feladat volt, nem csináltunk még ilyet, ezért eltartott pár hónapig.

Hogyan sikerült hozzájutni az autóhoz?

Van egy barátunk akik már rendeltek autót a Prodrivetól-ezzel foglalkoznak- nekik volt kapcsolatuk és ők levelezték le ezt az egészet, egyébként még kijöttek velünk Angliába is és segítettek nekünk az adásvételben.

Mentetek már az autóval, vagy még tesztelni kell?

Az autóval tulajdonképpen 40-50 kilométert mentünk még csak, ilyen Diósgyőr-Lillafüred táv oda-vissza kétszer, háromszor. Március 20-a környékén szeretnénk egy nagyobb tesztet.

Teljes szezont terveztek?

Teljes magyar bajnoki és szlovák bajnokságot. Igazából a szlovák bajnokságban elég jók szeretnénk lenni, a magyar N/4- es bajnokságban mivel olyan sokan indulnak, hogy igazából nem tudjuk, hogy hová fogunk odaférni, de reméljük, hogy sikerül helytállnunk.

A szlovák és magyar bajnokság párhuzamosan?

Igen úgy tervezzük, hogy minden futamon ott lennénk -ott azért egy futamot úgy csinálnak, első nap egy verseny, második nap másik versenynek számít- ott hamarabb lehet bajnokságot is nyerni. Ha az év közepén sikerül már bebiztosítani a helyünket akkor biztosan nem indulnánk el minden versenyen, de az utolsó Kassai futamon biztosan, hiszen az az egyik kedvencünk, illetve a rendezők is jóbarátaink úgyhogy ott biztos!

 

20080303130924d.jpg20080303130924c.jpg

20080303130924b.jpg20080303130924a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Corona Rally Mexico - Ismét Loeb

2006 és 2007 után a Citroen gyári versenyzője, Sébastien Loeb idén sorozatban harmadszor söpörte be a győzelmet Mexikóban. A Subarus Chris Atkinson második helyével megszerezte karrierjének eddigi legjobb eredményét.

A Ford legfiatalabb versenyzője, Jari-Matti Latvala ott folytatta, ahol Svédországban abbahagyta, és azonnal az élre állt a Leon környéki pályákon. Az első nap után 9,6 másodperces előnnyel térhetett nyugovóra a címvédő Loeb előtt. A francia szombaton azonban hajrába kezdett, és gyorsról gyorsra redukálta ezt a különbséget, és a 10. szakaszon már át is vette a vezetést. Latvala már nem tudott lépést tartani, ráadásul a 13. szakaszon a turbó hibája miatt még 1 percet bent is hagyott, így visszacsúszott a 3. helyre, Chris Atkinson mögé.
Innentől a Citroen sztárjának nem volt nehéz dolga, és a harmadik napra még a tempóból is visszavett, nem szerzett több szakaszgyőzelmet, de még így is 1:06,1 perccel szerezte meg zsinórban harmadik mexikói futamgyőzelmét, Chris Atkinson előtt. A harmadik helyen maradt a fiatal Fordos versenyző, megelőzve csapattársát, Mikko Hirvonent, aki csak az utolsó előtti szakaszon vette át a 4. helyet a márkatárs, ezúttal Munchi’s színekben induló Henning Solbergtől. Hirvonent sem kímélte a balszerencse, egy ízben egy követ is eltalált, defektet kapott, és a gyorson belül kellett kereket cserélnie, ami 3 perc időveszteséggel járt. Ezzel a 4. hellyel továbbra is ő foglalja el a bajnoki tabella első helyét.

A hatodik helyen szintén Forddal Matthew Wilson ért célba, megelőzve a szintén Fordos Federico Villagra-t. Petter Solberg, aki a féltengelytörés után szombaton ismét harcba szállt, végül a 12. helyen fejezte be a versenyt.

A Suzuki ezúttal nem járt szerencsével, és nem szerzett pontot. Mindkét SX4 WRC motorja megadta magát már az első nap folyamán, és számukra ez jelentette a verseny végét is.

1. S. Loeb/D. Elena - Citroen 3:33.29,9 óra
2. C. Atkinson/S. Prevot - Subaru +1:06,1
3. J. Latvala/M. Anttila - Ford +1:39,7
4. M. Hirvonen/J. Lehtinen - Ford +3:38,7
5. H. Solberg/C. Menkerud - Ford +4:57,9
6. M. Wilson/S. Martin - Ford +6:28,9
7. F. Villagra/J. Perez Companc - Ford +19:03,0
8. R. Trivino/C. Salom - Peugeot +21:17,3


Latvala megint jobb volt Hirvonennél! Úgy látszik a Fordnál még mindig vannak turbó hibák!
Link to comment
Share on other sites

:lol: :lol:

 

Nagyon nagy arc! Nekem ő Numero1! :D

 

"Balázs Öcsi elszakított egy gázbovdent, a másik egy féltengelyt, én b@zd meg rotyira letettem a féltengely...HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT" :D :D :D

 

ám remélem már ezeket is láttátok: ;)

 

http://video.racing.hu/varga_cigany_zoli
http://video.racing.hu/cigany_misk03

 

és egy kis összefoglaló a tevékenységi köréből anno és napjaikból: :D

 

http://video.racing.hu/cigany
http://video.racing.hu/VideoItem.aspx?viID=1000085374

Link to comment
Share on other sites

Hali !

 

Igaz nem a való élet , de tegnap megvettem a colin Dirt-öt magyarul s kipróbáltam ! Egész jó a feeling főleg hogy az itinert magyarul mondja ! egy kis átélés még belefért volna de azért kellemes lett . A Fiat 131 Abarth meg hát önmagáért beszél ! Bocs hogy ilyenekkel traktállak Titeket csak már elvonási tüneteim vannak s a rallyból még ha ilyen gyerekes szinten is de semmi sem sok !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...