Kebella 301 #1 Posted 2015 Aug. 27 , 18:18:45 A Honda Civic frissítése főként az „optikai tuningról” szól, erényei és hátrányai szinte azonosak a felmenőével. Érdekes, hogy az aktuális, 9. generációs Civic frissített kiadása formai értelemben még mindig a 2005-ben debütált 8. nemzedékre támaszkodik. A most eszközölt változtatásokkal azonban végre „összeállt” a külső, ezért szerintem az új Civicet meglátva már nem a formabontóság jut eszünkbe, inkább egy a sablonostól eltérő, de mindenképpen emészthető design ugrik be. A legfontosabb talán, hogy az immáron full-LED-es kivitelben is elérhető fényszórókat áttervezték, illetve, hogy módosított hátsó lámpaburákat és hátsó légterelőt kapott az autó. Ez azért nem kevés: 15 gombot helyeztek el a kormányon. A belső térben a 7 colos érintőképernyő segítségével kezelhető Honda Connect rendszer a fő újítás, amely Android operációs rendszere révén az okostelefonokhoz hasonlóan kezelhető, ráadásul internetrádió vételére, Bluetooth-kapcsolatra és internetböngészésre (álló helyzetben) egyaránt alkalmas, miközben megjeleníti a tolatókamera képét. Ettől függetlenül kusza a belső design, ami viszont nemcsak az ízlés, hanem a praktikum szempontjából is fontos, az a magas üléspozíció. Pontosabban csak a vezető ül a szokásosnál feljebb, ugyanis a Civic üzemanyagtartálya a sofőrülés alatt található – ez azt jelenti, hogy 180 centis magasság felett már zavaró közelségben van a tető. Kár, mert egyébként nemcsak a külméreteit meghazudtolóan tágas a Civic, hanem a csomagtartója is öblös (477 liter), és a variálhatóság is elsőrangú. A hátsó ülések lapját felhajthatjuk a támlákhoz, így nagyobb méretű álló tárgyakat is könnyedén szállíthatunk. Egyszerűen kezelhető a HondaConnect. Szuper megoldás, ha pakolni kell: a hátsó ülőlapok felhajthatók Bár hamarosan megérkezik a várva várt Type R sportverzió, a Civic motorpalettája a frissítés után is meglehetősen szűkös, hiszen az 1,4-es (100 LE) és 1,8-as (142 LE) benzinesek mellett az 1,6-os dízel (120 LE) választható. A 142 lóerős benzinest ugyan nyüstölni kell, hogy menjen, viszont ha magas fordulaton elkapja a fonalat, egészen dinamikussá válik, ráadásul mindig döbbenetesen halk marad. A Civic igazán nagy erénye azonban a zseniális futómű, a közvetlen kormányzás és a pontos váltó – e tekintetben a kategória egyik legjobbja. A City Brake városi vészfékező az összes Civic esetében a szériafelszereltségbe tartozik Tetszett• direkt kormányzás• remekül hangolt futómű• öblös csomagtartó Nem tetszett• nyomatékszegény motor• túl magas üléspozíció (vezető) Összegzés5,77 millió forintos árával nem éppen olcsó az 1,8-as Civic, de érződik rajta, hogy minőségi munka eredménye. Bár alacsony fordulaton bágyadt a benzines, azonos felszereltséggel az 1,6-os dízel majdnem egymillióval drágább! Honda Civic 1.8 i-VTECÖsszlökettérfogat: 1798 cm3Hengerek/szelepek: S4/16Max. teljesítmény: 104 kW (142 LE) 6500/percMax. forgatónyomaték: 174 Nm 4300/percHossz./szél./mag.: 4370/1770/1440 mmTengelytáv: 2595 mmNyomtáv elöl/hátul: 1540/1540 mmFordulókör: 11,2 mTömeg/teherbírás: 1207/425 kgCsomagtér: 477/1378 lÜzemanyagtank: 50 lGyorsulás 0-100 km/h: 8,7 sMax. sebesség: 190 km/hVáros/országút/vegyes: 7,3/4,9/5,8 l/100 kmTesztfogyasztás: 7,3 l/100kmCO2-kibocsátás: 136 g/kmA modell alapára: 4 949 000 Ft (1.4, 100 LE)A tesztelt modell ára: 5 799 000 Ft Forrás:.automotor.hu Share this post Link to post Share on other sites