ica 1,639 #1 Posted 2014 Dec. 7 , 14:16:11 Úgy voltam vele, hogy a nanotechnológia, mint hívószó már lecsengett. Jöhet a mikroszál, az új csodaszer, aztán jövőre majd talán a pikobevonat lesz a menő. Nem szoktam hinni a varázslatban, egy rongy meg pláne mit tudhat, amit a kiszuperált alsógatyám nem? De Sipos úr, szerkesztőségi piperkőcünk annyira hitelesen bizonygatta, hogy mikre képes a mikroszálas törlőkendő, hogy már csak a kíváncsiság kedvéért is ki kellett próbálnom. Azóta megváltozott az életem. Eredetileg arról beszélgettünk, mivel érdemes megpucolni a tetőkárpitot. Valamilyen undorítóan koszos Prius-padlószőnyegek is előkerültek a beszélgetésben, amikből szinte tökéletesen kijött a dzsuva némi dörzsölés után, és bizonyos tetőkárpitok is hasonló anyagból készültek, főleg a japán autókban. Én márpedig nemrég beújítottam egy Mitsubishit, amire finoman szólva is ráfért egy alapos takarítás. Bő víz, semmi más Az instrukció úgy hangzott, hogy dörzsöljem be a tetőkárpitot a bő vízzel felitatott kendővel, majd jól csavarjam ki, és majdnem szárazon húzzam ki a koszt. A mikroszálas törlőkendőről tudni kell, hogy első tapintásra nagyon fura, mintha láthatatlan tépőzárral tapadna a bőrünkhoz, ha végighúzzuk rajta – amint ezt megtapasztaltam, hetven százalékkal nőtt a bizalmam benne. A koszkihúzás értelmezhetővé vált, kezdtem megérteni a lényegét. Bemártottam hát a vödörbe, és benedvesítettem a tetőkárpitot a legkényelmesebb helyen, a csomagtartóban ülve. Három másodperc eredménye Már az első húzás után gazdagabb lettem egy megvilágosodással: egy halom eddig láthatatlan kutyaszőr tapadt ugyanis a kendőhöz. Egyből megértettem, hogy került a pótkerékvályúba annyi tűlevél, és miért olyan retkes a csomagtartó. Csak ezután esett le, hogy a mikroszál valóban működik, és olyan koszt hoz ki, amit előtte nem is láttam. Elkezdtem dörzsölgetni a tetőt, és csomókban gyűlt össze a kendőn az undorító szőr. Mivel időközben kezdett besötétedni, elhalasztottam a tetőkárpit tisztítását, mert legalább egy fél óra kellett volna, amíg végigérek, és erre most nem volt idő, de vérszemet kaptam, és elkezdtem suvickolni a csomagtartót. Itt már eszembe jutott, hogy csináljak előtte-utána fotókat, bár az alkonyatban elég szégyenletes minőségben sikerültek. A csomagtartó sarka kezelés előtt Én viszont az eredménytől annyira fellelkesedtem, hogy majd' körbetáncoltam az autót. Amit eddig habfújkálással, hosszas porszívózással, spéci kárpittisztítókkal hosszú és verejtékes órák árán tudtam elérni, a mikroszál fél perc dörzsöléssel megcsinálta. A beragadt sarat, és ismeretlen eredetű szürke koszt, az üléstámlára felkenődött fekete valamit két menetben kilencven százalékos hatékonysággal hozta ki a rövid műszálas szőrből, ami a csomagteret borítja. Megrészegülten dörzsölgettem a kárpitot és a szememet felváltva. Nem vagyok biztos benne, hogy az utolsó tíz százalékot, a teljesen vállalható enyhe elszíneződést bármi kihozná. Kábé tíz perc alatt kész volt a csomagtartó Besötétedett, de én csillogó szemmel vettem célba az utasteret. Lámpafénynél mentem végig az üléskárpiton, döbbenetes eredménnyel. Újszerű lett a plüss. Nem tudtam megállni, csurgattam egy kis tisztítószert a lecserélt vízbe, és átdörzsöltem a műszerfalat is. Máig nem tudok betelni a változás látványával. A barázdás textúrájú műanyagokból is két suhintással kiszippantotta a hónapok alatt rárakódott koszt. Egy szűk óra alatt lényegében újjávarázsolta az utasteret a mikroszálas törlőkendő, körülbelül egy gyűszűnyi vegyszerrel. Az oldalkárpit is újszerű lett A mikroszálas törlőkendő nyilván a nepperek álma, de ebben a trükkben kivételesen nincs átverés – tényleg tiszta lesz tőle az autó belseje. Amióta kipróbáltam, fanatikusként terjesztem az igét, és minden kosznak a mikroszálassal megyek neki. Mivel azóta már három is van a háztartásban, érzem a minőségi különbségeket is – a drágább egyelőre tényleg sokkal jobbnak tűnik. De az ötszáz forintos a hipermarketből is más dimenzió egy sima rongyhoz képest. Totalcar 1 Share this post Link to post Share on other sites