THX Posted Július 10, 2005 Share Posted Július 10, 2005 A Jeep tanulmánya első pillantásra nem is tűnik olyan különlegesnek, pedig ez az egyik legőrültebb jármű, amit a DaimlerChrysler valaha is gyártott. A leginkább a Jeep Wranglerre emlékeztető karosszéria maga nem különösebben feltűnő, bár nem mindennapi, hogy az autó hatalmas, 940 mm magas gumiabroncsokon trónol, és minimális a túlnyúlása mind elöl, mind hátul. Az így elért 363 mm-es hasmagasság és a 64 fokos első, valamint a 86,7 fokos hátsó terepszög persze eleve tiszteletet parancsoló még a többi terepjáró képességeihez mérten is, de mindez semmi ahhoz az ötletparádéhoz képest, amely a lemezek alatt található. A Hurricane nem véletlen kapta a nevét: két 5,7 literes Hemi V8-as hajtja, az egyiket elöl, a másikat pedig hátul találjuk. A két egyforma motor összesen 670 lóerőt képes egyszerre a kerekekre szabadítani, azaz teljesítményben nincs hiány, de hogy a fogyasztás ne szálljon az egekbe, a két V8-as 16 hengeréből részterhelésnél csak néhány működik: a pillanatnyi teljesítményszükségletnek megfelelően 4, 8, 12, vagy 16 henger hajtja a járművet. Mellékes körülménynek hat, hogy ez az óriás akár 5 másodpercen belül képes elérni a 100 km/h-t, aligha akadna bárki, aki ki merné próbálni ezt a képességét. Mindez már önmagában is elég volna hogy különlegessé tegye a tanulmányautót, de a Hurricane olyat is tud, amilyet még nemigen láthattunk egyetlen gépjárműtől sem. Mind a négy kerekét befelé tudja fordítani, így akár egy helyben is megfordulhat. Emellett a haladáshoz is kétféle összkerék-kormányzási programot ismer: az első és a hátsó kerekek fordulhatnak ellenkező irányba, akár egy munkagépen, minimális fordulókört biztosítva, de az autó oldalazhat is, egy irányba fordítva összes kerekét. A Jeep persze nem szándékszik szériagyártásba venni a Hurricane-t, inkább csak az volt a célja, hogy demonstrálja a konkurenciának, mire is képesek szakemberei. Ennek ellenére előfordulhat, hogy néhány egyszerűbb megoldást, mint például a részben lekapcsolható motort, vagy a futómű egyes megoldásait a későbbi Jeep modelleken is viszontláthatunk. NÉHÁNY KÉP: Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
vmatex Posted Július 13, 2005 Share Posted Július 13, 2005 Nagyon baba! Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
ace Posted Július 13, 2005 Share Posted Július 13, 2005 első ránézésre asztem, hogy valami játékautó, makett. legalábbis nem tűnt élethűnek ebben a környezetben Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
tibiole Posted Július 14, 2005 Share Posted Július 14, 2005 Jaja, nekem is játékautónak tüníik (nem mondom hogy az ) Szivesen elvinném pár körre Csak nehogy nálam maradjon Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord_AdEe Posted Augusztus 7, 2005 Share Posted Augusztus 7, 2005 wazz, van aki annak a kis palmtopnak örülne nem hogy egy ilyennek, a sok gazdag csóka meg nem az ieneket hanem a tübbi luxuskocsit veszik meg, pedig ez se rossz, egy helybe meg tud fordulni, ha jól tom. Iet tud egy porsche? Idézés Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.