Jump to content
PirateClub.hu

Dizel sportautók?!


vikking56
 Share

Recommended Posts

  • 10 months later...

Sztem a dízelnek köze sincs az autókhoz....munkagépekhez való..

Diesel (saját vélemény):

-nagyon szar hangjuk van !

-turbo nélkül semmit se érnek

-lomhák

-drágák

-és pár év után még a márkás diesel is ugy füstöl mint állllatt !!!!!!

sportautóba csak a benzin jöhet szóba....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sziasztok Nekem csak 1db 1.9 td VW Vemtom van de szerintem ez nem sport hanem versenyautó. Mégpedig azért mert felveszi a versenyt a csajokkal mert a csajoknak eléggé bele kell húzniuk, hogy versenybe száljanak az autómmal. És a csajoknál nem a gázpedál nyomását értem nem az utcai versenyre gondoltam.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
egyelöre még nem sportkocsiba,5 év mulva már lesz aztán

majd lesznek tág szemek hogy mit hoznak ki a dizelböl,és még egyszer mondom nézétek már meg hogy mit fogyaszt egy

nagy dizel és mit fogyaszt egy ugyan annyi pacis benzines.

 

hát az lehet, de én nem szeretném mondjuk egy jó kis sportautóba 3-4 ezer felett ezt az undorító kerregést, nem érdekel h milyen motor hdi vagy tdi. dízel autót én csak akkor fogok majd venni, ha lesz rá pénzem, és mondjuk valami családi autót akarok venni, amivel kirándulni meg nyaralni megyek.

 

Éss valószínű, ha már megveszel egy sportautót akkor van pénzed, és nem a benzinárakat és a fogyasztást fogod sasolni.

 

Ha meg nyomatékot akarsz, és nem sajnálod a pénzt benyóra, szereltess be benzinesbe turbót. ;)

 

 

visszatérve a témához:

 

Dizel sportautó?!

 

nehheemm... khössz sohaa. :)

Link to comment
Share on other sites

Az új dízeleknek nincs kerregő hangjuk! Sőt még a régebbi turbósoknak sincs! Nekem bejön mindkettő, dízel is és benzines is. 2 év után füstölni kezdenek még a márkások is? 16 éves 1.8TD Alfánk van, egy szem füstöt nem dob. Egyeseknek fogalma sincs miről beszél, csak szidja a dízeleket...

Vikking56 a benzines Alfákhoz ne hasonlíts semmilyen autót! Sőt a dízel Alfákhoz se. Az Alfa egy külön fogalom, nincs párjuk, én tudom jól, hisz nekünk is az van, tudom mit mennek :)

 

Jó-jó igazad van :) 33 1.8 TD? :) Király kis gép :) Eltaláltam? :) Nekünk 75 2.0 TwinSpark volt, most 156 1.6 TwinSpark van :) Első AUTÓNK meg egy 33 1.5 Boxer volt :)

 

Amúgy a kerregésről: én azért a pdtdiket felismerem... Főleg, ha mögötte megyek... Koromfelhő -> egyértelmű jel arra, hogy lehet mellette menni :) :)

Meg azért DPF nélkül általában füstölősek a dízelek. Kivéve a JTD-k... Tuning nélkül persze :) Amúgy a 33 sem egy füstölős TDi (igen TDi, TurbóDízel intercooler, nem egyenlő a TDI-kkel ), mega régebbi VM dízelek sem rosszak egyáltalán.

 

Én mindössze azt mondom, hogy a benzinesek fílingje sokkal - sokkal kellemesebb. Szerintem... Legalábbis a mienk az az :) :) Vezettem már vw 1.4est, meg 1.6-ost, hát tényleg inkább valami régi traktordízel :):D

 

Link to comment
Share on other sites

Az újak nem kerregnek. Hasonló már a hangjuk mint a benzineseké :) Van, hogy össze is tévesztem és csak akkor derül ki mikor a hátulján ott van hogy TD, D PDTDI stb. Hallgass meg egy 2-3 éves dízelt, ne azokat hasonlítsd a 100-as Audi-hoz. Mert az tényleg kerreg :D

 

akkor rossz a hallásod, szerintem! :D én minden dizelt felismerek ;) mondjuk nekünk benzines autónk van, de vezettem már dizelt is(Hdi) amugy meg minden elsz*ródik egy idő után, ha nem "gondozzák".

 

A videó: igazán jó a zene! :D és az autók is szépek. legutoljára akkor láttam ekkora füstöt, mikor égeti a tarlót. ;)

Link to comment
Share on other sites

Offa! Nem, a 33 sima elsőkerekes volt, de duplakarbis 105 lovas... Brutális volt az is :D

 

Igen, az 55ösök gyönyörűek szerintem is! Apának az a kedvence... Nekem a 156...

 

A 159 se semmi, igazad van :) Csak drágák az én pénztárcámhoz... :(

 

Én most 145ösöket nézegetek sajátnak... 1.6 TS. Elég... Abba a kasztniba :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

És ültél már V10-es benzinesben?? (Pl: M5)

Apám, bepisilnél...

 

 

Dieselesből nem tudnak olyan teljesítményt kihozni, mint egy benzinesből...

Vegyük pl a VW-t. 2.0 Tdi = 170 ló, max 180.

2.0 TFSi = 201 Ló (GTi Golf, RS Octavia) , 265ló (Audi S3) , (és most az Audi TTS-ben) 272 Ló

 

Ott az RS Octavia dízele...Az nem sportkocsi, hanem egy középkategóriás családi autó!!Azt az veszi meg aki "spórolni" akar az üzemanyagon, az ilyen "Sportkocsival járok,vagány vagyok, de 5,5 litert egyen 320ft-s dízelből!!!!"

 

Aki sportkocsit vesz, az az élmény miatt veszi, nem akar sporolni, és ezt csak a benzines sportkocsik adják vissza!!!

Link to comment
Share on other sites

Balunak igaza van :D a sport kocsiba raknak dieselt akkor biztos nem 2ezreset. Én ültem már V10es touaregbe hát mikor odaléptek neki bennem maradt a szó rendesen :)

 

neked is részben igazad van, én egy 5-ös dizel BMW-ben ültem 500Nm-es nyomatékal...nagyon odavágott...

 

Chipi: igazad van!

 

ha most hülyeséget mondak akkor bocsi, de egyesek elszállnak attól hogy mennyire nyomatékosak a Dízel ótók, pedig a Hádéí is csak a turbóbol él, vezettem már hádéít, egy 207-esbe, 2,5 3-nál kapcsolt be a turbó, eléggé alacsony fordulaton...miért? azért mert a motor abból lélegzik... ha nyomatékot akarsz és nem sajnálod a pénzt benzinre, akkor végy egy jókis benzies autót, és tetess bele turbót. (igaz nem olcsó mulatság, de aztán kárpótol a hang...)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hát Danieels kicsit hülyeséget mondtál. az kis 1.4-es HDi nem 2,5-3 ezres fordulatnál adja le a maximális nyomatékot (vagyis nem akkor kapcsol be a turbó), hanem 1500 körül kapcsol be a turbó. Ha neked a 3000-es fordulatszám alacsony, akk mi neked a magas?

De amit most leírtál a dízelre, h csak a turbóból él, az ugyanannyira vonatkozik a turbós benzinesre. Szal nem értem az összefüggést, az érvedet.

Link to comment
Share on other sites

igazad van... :lol:

például egy -most sportautórol beszélünk- szal egy 911 carrera is a turbóbol él..azt ugy hívják hogy láthatatlan turbó :lol:

bocs de a turbó bekapcsolása és a maximális nyomaték leadása nem függ össze, vagyis sportautóknál nem, lehet hogy egy fostalicska ezernégyesnél igen....

Link to comment
Share on other sites

"Bekapcsol a turbó" WTF? :D :D :D

 

Na ne már :D Nem hajszárító az, hogy bekapcsoljon :D

 

felépül a túrónyomás vagy valami...

Amúgy meg csak érzésre mennek nagyot a dejzelek. PDTDI 130 lovas Passat pl érzésre jól megy, de erőből elmentem mellette az 1.6-os 156-ossal. Attól, hogy megy 1800-4200-4500-ig egy dízel, még nem lesz jobb, mint egy normális benzines, ami megy mondjuk 3000-től 7000-ig...

 

Na persze jobban fogyaszt, de ez engem annyira nem érdekel :) :) :)

Arról a kereplésről ne is beszéljünk, ami onnan elölről jön egy dejzelnél... Siralmasak. Bezzeg egy jó kis aresei V6, vagy Nord motor... Azok ám igazán ott vannak hangilag is...

 

Na :D Vegyük úgy, hogy el se kezdtem a téma feszegetését :)

Link to comment
Share on other sites

Folytatom az Alfás kitérést:

 

Régebben utáltam az Alfát, nem csak az Alfát hanem szinte az összes olasz autómárkát!

Aztán kidobták a Grande Puntot, utána a 159-es Alfát, utána egyre szebb autókat csináltak, de igazából, akkor szerettem meg az Alfákat, mikor egyszer osztálytársam bátyjával elmentünk egy körre az új 159-esükkel!

Szerintem egyáltalán nincs fűnyíró hangja...(3hetes volt) Még sajnos mindig nem bízok a minőségbe, de remélem hogy egyszer sikerül nekik egy olyan autót kiadni, amire azt mondják, hogy ez igen, ez tényleg minőségi olasz autó!

Link to comment
Share on other sites

Danieels, volt már Alfád/Alfátok?

 

Nekünk a mostani a harmadik...

 

A 33-masunkkal voltak gondok, de csak azért nem tudtuk megoldani, mert nem volt hozzáértő szerelő sehol. Aztán apa megtalálta a hibáját (a gyújtáselosztóban volt egy mágnes ami eltört és amikor néha összeállt, akkor beindult, amikor nem, akkor meg nem, vicces...), utána semmi gondja nem volt.

 

A 75-ösünknek semmi különleges baja nem volt, csak ami egy 10-11 éves autónál előfordulhat, meg persze az olajcsere. 100.000 km 5 év alatt...

 

(azt nem kell mondanom, hogy a bosch elektronikája mennyire kiválóan működött... EGYEDÜL az romlott el benne.... Szép?...)

 

A 156 most van meg harmadik éve, két hete cseréltünk bal első fékbetétet, meg tegnap bal hátsó kerékcsapágyat. 50.000-ret mentünk vele ez idő alatt.

 

A következő is Alfa lesz, ahogy az én első normális autóm is.

 

 

Ja: minőségibb volt a 33-masunk a mellé megvett cápa 316-osunknál (kevesebb baja volt, jobban ment, kényelmesebb volt), a 75-ösünkkel kevesebb gond volt, mint ismerősék egykorú E30-as 325iX-ével (aminél egyébként szintén jobban ment, az összkerék elvette a 20 többletlóerőt), a 156-osunk pedig JELENTŐSEN jobb ismerősék egykorú golfnégyesénél, amiben eddig háromszor cseréltek váltót. Ja, kell-e mondanom, hogy kevesebbet fogyaszt és kényelmesebb?...

 

Előítéletek alapján soha nem szabad bírálni egy olasz autót... Nagyon elterjedt az a nézet, amit a 90es évek elején a sok barom magyar autószerelő terjesztett el, akik nem értettek az Alfákhoz, hogy mekkora szarok... Ma ha akarod tudok 5 szerelőt mondani, akiknek kisujjában van az összes Alfa, és olcsóbban dolgoznak mint egy vw szerviz... Computerrel, meg mindennel együtt.

 

Egyáltalán nem rosszabb autók az olaszok, mint bármelyik velük egykorú autó!!! Ezt szerintem hidd el.

 

 

Elmondjam a sok "okos" népítélet-író gondját? Akik fikázzák pl a 156-ost, a 147-est a népítéletben... MEgvették 100.000 km-rel az órájában az autót, ami bőven feljebb volt, és az előző gazdi is szénné hajtotta, mert ugye egy Alfát úgy vezetnek, mint egy versenyautót. Egy toyota is meghal ugyanígy vezetve... Aztán jöttek sorban a gondok, elvitte a szomszédjózsi szerelőhöz, akinek FOGALMA sem volt arról, hogy mit- hogyan, összekendácsolta, hogy éppen működjön, elkérte érte az X ezer forintot, aztán 200 km padlógáz után beállt a motor, mert a szomszédjózsi ennyire értett hozzá. Aztán még az Alfa a szar...

 

Nézd csak meg, az Alfák motorjai mindig többet nyújtanak a hasonló korú vasakénál... Tehát jobban ki vannak hegyezve, mert csodák nincsenek, jobban el kell vinni a tűréshatár széléig az alkatrészeket ahhoz, hogy kijöjjön az a +10-20 lóerő... Ettől aztán jobban kell gondoskodni róluk... Azt hiszed, hogy egy szénné hegyezett Civic vti-t nem kell állandóan szervizbe hordani? Dehogyisnem... Ugyanúgy kell olajat cserélni, ha az ember nem akarja, hogy meghaljon az autó... Ugyanígy egy Alfánál is, ha 10 vagy legfeljebb 15.000-ként olajat cserélsz, 60.000-ként vezérműszíjat, vízpumpát meg ilyesmit, SEMMI baja nem lesz... Nem olyan rég találkoztam egy 164-es tulajával, 3.0 V6 van benne neki, 220 lóerő, 24 szelep, automataváltó. Új kora óta a fószernél. Tod hány km-rel? (1990-es gyártású az autó) 700.000-rel. Semmi gondja nem volt eddig neki, a kötelezőeket megcsinálta, de ENNYI!

 

Ez már merci szintű megbízhatóság vagy mi... PEdig egy régi olasz luxusautóról van szó, elektromos ülésekkel, állítható futóművel, elektromos tükrökkel, digitklímával....

Link to comment
Share on other sites

Futóművet nézd át, nem kopog-kotyog -e ? (Ugyanaz az érzékeny futómű mint a 156-osban, nem szereti az itteni utakat...)

 

Milyen motorral nézed?

 

JTD-k kinyírhatatlanok (tényleg...), az 1.6-os benzines sztem kicsit kevés bele, az 1.8-as, kétezres motorok nagyon jók, a 2.0 ugyanaz a blokk mint a HF Integraleban, 5 hengeres, 150 ló körüli, megbízható, az 1.8-as sem egy rossz motor.

 

Annyit szánj rá vásárlás után, hogy cserélsz vezérműszíjat-feszítőt-görgőt, ledobod az olajat, olajszűrőt, légszűrőt.

Utána meg 15.000-ként cserélsz olajat, ha lehet minőségit.

 

Semmi gondod nem lesz vele.

 

A JTD-ben ugyanígy, csak annyi még, hogy ha tudod, vitesd el magad egy körre a tulajjal. Ha hidegen tolja neki, akkor ne vedd meg, kinyírhatta a turbót (az összes turbós autónál így van). Aztán ha hozzád kerül, megvárod míg bemelegszik, csak utána nyomod neki, és leállítás előtt vársz 2 percet, hogy visszahűljön az olaj.

 

Ennyi. De ezeket (kivéve talán a futóművet) minden autónál meg kell csinálni. A sűrűbb olajcsere meg inkább biztonsági óvintézkedés... Jobb félni mint megijedni.

 

Ja: vigyétek el közösen a tulajjal computeres kiolvasásra, nézzétek végig a hibakódokat, ha vannak (lesznek, 8-9-10 éves autónál lesznek...), ha valami aktuális, vagy van valami ami esetleg ijesztő, akkor azt javíttasd meg a tulajjal szervízben. Vagy legalább nézzenek rá. Egy-egy szétcsúszott kábel okozhat kontakthibát, ami hibakódhoz vezethet. Itt is jobb félni mint megijedni!

 

Ha JTD, akkor ne nézd a km-t, úgyis vissza van tekerve, nem azért vesz valaki dízel utazóautót, hogy ne menjen vele. Legyen inkább fontos az állapot. Lehet lelakott egy 60.000 km-t futott autó is, és ugyanígy lehet tip-top egy 300.000-ret futott is. (Rádaásul a második az ismeretségi körből ismert ám... Srác 156-osa 2.4 JTD, 98-as évjáratú volt, 270 K-val adta el, a kereskedő visszatekerte 60-ra... És elhitték...)

 

Szóval ne érdekeljen, hogy mennyi km van benne, de próbálj ki többet is, amelyik a legjobban egyben van, azt vedd meg. Aztán szánj egy kicsit a szervízre miután megvetted, hogy ne érjen meglepetés.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...