Jump to content
PirateClub.hu

Dacia


Daniels
 Share

Recommended Posts

Vélemények, tapasztalatok és minden ami az új Dacia-val kapcsolatos.

 

Én már egy jó ideje figyelemmel kísérem a munkásságaikat, a Logant is jókedvel mentem el megnézni a szalonba. Végre egy olyan autó ami olcsó, és pár dologtól eltekintve ugyanazt garantálja mint a 2 millióval drágább japán,német,koreai stb... autók a piacon.

 

A Logan nekem még nagyon primitív volt, ráadásul 3-ban bevágtam a kezem a műszerfalba, annyira közel tették a váltót. A külseje sem volt egy Alfa Romeo, egyenesen csúnyának állapítottam meg. Motorikusan, mivel Renault motor van benne ezért kb. arra a minőségre kell számítani.

 

Aztán jött a Logan MCV, mérföldekkel szebb autó, félelmetesen tágas, hét személyes, de picit inkább halottas kocsira emlékeztetett.

 

Sandero: Ismét változás a designba, jó értelembe, de még ez sem tetszett, igaz a Dacia Sandero stepway stílusos felnikkel már nem is olyan ronda autó.

 

És idén érkezett az általam nagyon várt Duster:

érdekes hogy a Volkswagen egyik új modelljének ugyanolyan az eleje mint a Dusternek, ez lehet vw igénytelenség, meg lehet Dacia dicséret.

Sok tesztet elolvastam, az olcsóság keveredik a francia igénytelenséggel, de alapvetően ennyi pénzért egy szép és megbízható terepjárót kapunk. A 4 kerekes dizeles bevezetőára talán 3,6millió volt. Ami az alvázat és a felfüggesztést illeti, érdemes megemlíteni hogy a milliókkal drágább Nissan Muranóbol, és X-trailből kapta az alkatrészeket. Szinte mindennap látok egy fehér Dustert, azt hiszem az itteni Dacia szalon főnökéjé, meg kell mondjam hogy tetszik. Megnyerő, és elegáns kinézete van.

 

Ennyi pénzért a Duster tökéletes autó!

Link to comment
Share on other sites

Nekem egyik sem kellene.Ocsmánynak tartom a Logant is.Erről az újról meg ne is beszéljünk.A benzines motor felejtős.A dízelt megfelelőnek mondják.

 

Viszont ha valakinek nincs pénze de új autót akar venni akkor a Logan csak és kizárólag dízel motorral jó választás lehet.

Link to comment
Share on other sites

Nekem sem kellene Lógenny, ismerősnek van, 5 évesen 90 ezer km-nél összeokádta magát a váltó, bontottan közel 100 volt alá komplett váltó.

Pontosan apró részleteiben nem tetszik: síküveg, mint a szobaablakban :) vagy mint a kispolszkimban volt... értem én, hogy az ilyen dolgok miatt olcsó, akkor is igénytelen kocsi...1.4-es létére sokat eszik, 160 a vége, egy combosabb swift megeszi. Akkor inkább ujra swift, mint a logan.

Ugyanazt garantálja majdnem mint a japán, német... ??? egy koreai autó mellé sem tenném oda.

 

A Dusterről olvastam, nyilván jobb a Logantól, akkor sem kéne, inkább árában vennék valami használtat.

 

Link to comment
Share on other sites

Mondjuk elvileg a Renault 1.6-os 16 szelepes benzin motor van benne.

Én arról olyan sok gondot nem hallottam, max néhány apróság, elektromos cuccok, jeladók... de neki kicsivel nagyobb gondja volt vele. Majd megkérdezem egyszer ha összefutunk hogy mi is volt, de az a szerencséje hogy garanciális a gép még :)

Link to comment
Share on other sites

Valszeg azért mert ár / érték arányban elég jó helyen van :)

Ennyi pénzért ilyen autót azzal a felszereltséggel nem kapsz sehol. Persze a kinézet a más, vagy elfogadod vagy nem :)

 

Ahogy néztem a legtöbb véleményírónak dCi-je van, ami meg egy elég kiforrott Renault motor, szerintem azzal nem sok gondjuk van / lesz egy ideig. Viszont az 1.6-os benzinessel már nem ez a helyzet :D

Link to comment
Share on other sites

Így van! :)

És ha azt veszed igen csak olcsó autó, főleg így hogy dízel... hasonló karakterű autó mennyibe kerül? 5 milla? :D

Most így hirtelen sok 7 személyes családi autó nem jut eszembe, csak az Opel Zafira ami most újonnan igencsak 5 milla fölött van. Ezt meg ahogy reklámozták már 1 790 000 -től lehet kapni, azért az nem semmi :D Főleg ha azt veszed hogy egy fapados új Swift volt ilyen 2 milla, amiben aztán tényleg semmi nincs.

Link to comment
Share on other sites

Auto Bildben tesztelték a Dacia Logant, 100.000-es teszt.

 

Dacia Logan 1.5 DCi 100.000 teszt:

 

19.915 km:

-Tankjeladó csere

-Hátsó ablakmosó fúvóka cseréje

 

41.106 km:

-Bal fényszóró tompított izzó csere

 

60.147 km:

-Fűtésszabályzó izzócsere

-Vezetőülés vázcsere

 

84.711 km:

-Első féktárcsa-és betétcsere

-Hátsó féktisztítás

 

50.000 körül már mindenki arra tippelt hogy szétmegy a kuplung, de végül végig bírta. Még 100.000-et mentek vele és bírta.

100.000 után darabokra szedés:

 

Enyhe szivárgás: a váltómű házának csatlakozó fugájánál nem tudja tartani az olajat

Motor, sebességváltó rendben volt.

Porlasztószárak rozsdásodtak be a helyükre, de a teszt végéig működtek.

Link to comment
Share on other sites

Csütörtökön néztem élőben egy kiállított Dustert.

Érdekes, szép, igényes autónak néz ki, a belső tér is rendben van(ennyiért).

De mikor hozzányúltam a műanyag ajtókilincshez hányingerem lett.

Nem hiszem el hogy nem fért oda egy igényesebb anyagú, és kinézetű dolog.

 

Kisautóval bővít a Dacia

 

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/11/08/kisautoval_bovit_a_dacia/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...