bikas 23 #1 Posted 2010 Jan. 31 , 20:50:18 A több millió Toyota gépkocsit érintő gázpedálproblémával összefüggésben visszahív közel 100 ezer autót a PSA Peugeot Citroen. A francia gyártó közleménye szerint Citroen C1 és Peugeot 107-es modelleket hívnak vissza gázpedálcserére. A kocsikat a csehországi Kolinban, a Toyotával közösen működtetett üzemben szerelték össze 2005 és 2009 között, és Európában értékesítették. A tulajdonosokat levélben értesítik a döntésről, amelyet azt követően hoztak, hogy a Toyota visszahívási akciója Európát is elérte. A japán cég pénteki bejelentése szerint a kontinensen összesen 1,8 millió autót hívnak vissza, köztük Aygo típusúakat. A kiskategóriás gépkocsi gyakorlatilag ugyanaz a konstrukció, mint a Citroen C1 és a Peugeot 107-es, és ugyancsak a kolini üzemben készül. MTI Share this post Link to post Share on other sites
a_grave_man 5 #2 Posted 2010 Feb. 1 , 07:37:16 Ilyen kocsit se terveztem venni és ezek szerint jól döntöttem. Share this post Link to post Share on other sites
Man0waR 0 #3 Posted 2010 Feb. 1 , 13:38:39 Maradjunk a Toyota-nál. Hát grave man hozzám nyugodtam hozzámvághatnának egy fullos Camry-t nem sértődnék meg. Erről a gázpedál dologról annyit olvastam, hogy bizonyos kilóméter és elhasználtság után a vezetőoldali szőnyeg széle úgy kopik, hogy kicsit felgöndörödik, vagy mit csinál és ebbe akad meg a gázpedál, előzések, vagy padlógáz után pedig nehezen áll vissza az alaphelyzetbe. Egy nem gyári szőnyeggel orvosolnám a hibát. Amikor IFA-ztam abba a fék csinálta ugyanezt,(befagyott a rugóerő-tároló) alá kellett tenni a lábfejed a fékpedálnak és úgy visszahúzni, az sem volt biztonságosabb. A mai autókat sajnos sok esetben nem tartós-tesztelik a gyárban, sok gyerekbetegséggel jönnek ki. Share this post Link to post Share on other sites
Vendetta. 0 #4 Posted 2010 Feb. 8 , 20:31:14 Legalább valami izgalom is van a pakliban. Share this post Link to post Share on other sites
Man0waR 0 #5 Posted 2010 Feb. 8 , 20:54:04 A Toyotanál rosszabb a helyzet, amit eddig tudtam az a szőnyegbe ragadós pedál http://www.hirado.hu/Hirek/2010/01/29/17/Europabol_is_visszahiv_autokat_a_Toyota.aspx Az újab visszahívás pedig egy olcsó beszállító, azaz NEM a Toyota hibája, vagyis csak kis mértékben az, miért nem tesztelték? Fő kérdés : Miért nem a hibátlan és megbítható alkatrészeket gyártó DENSO cég készít kizárólagosan gázpedált a Toyotanak ? http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/05/hogyan_eld_tul_a_toyotad/ Novemberi tesztnapon (általában kimegyek gurulni egy kört valami csemegével) az Urban Cruiser -t választottam, az volt újdonság. Így visszagondolva, jó lett volna ha beakad a pedál miközben nyomok egy 'parkettát' ... Semmilyen kocsiban nem szeretem a potméteres gázpedált, nem jó konstrukció még az (lásd Golv IV, mindnek hibája,ilyen 150ért cserélik). BoWden Forever Share this post Link to post Share on other sites
a_grave_man 5 #6 Posted 2010 Feb. 9 , 09:31:05 bizonyos kilóméter és elhasználtság után a vezetőoldali szőnyeg széle úgy kopik, hogy kicsit felgöndörödik, vagy mit csinál és ebbe akad meg a gázpedál, előzések, vagy padlógáz után pedig nehezen áll vissza az alaphelyzetbe. Ez nem csak a Toyota autóknál van így, én is tapasztaltam már. Egyébként a padlógáz szerintem felesleges, lehet máshogy is gyorsulni. (KRESZ tanfolyamon is tanultuk.) Padlógázzal pedig több benzint is fogyasztasz. Ha már mindenféleképpen Toyota személygépjárművet vennék, az egy Supra lenne, vagy egy Celica. Az efféle Celica, na nem ennyire felspoilerezetten, de azért így is el tudnám viselni. Igen, gázbovden powaaa, főleg mikor haver Skodájában piros lámpánál elszakadt, aztán tolhatta a verdát, majd mászhatott bele könyékig. Share this post Link to post Share on other sites
Man0waR 0 #7 Posted 2010 Feb. 10 , 22:14:07 grave man, a 120-asok kimentek már a divatból Share this post Link to post Share on other sites
a_grave_man 5 #8 Posted 2010 Feb. 14 , 07:30:59 Nem is mondtam, hogy ma történt. Volt még pár Skodás élményünk, de ez volt az egyik legjobb. Share this post Link to post Share on other sites