Jump to content
PirateClub.hu

Mi a véleményetek a mai filmekről?


summoner00
 Share

Recommended Posts

Pl Hetedik, Gladiátor, Halálsoron, Gran Torino, Invictus, Pillangó-hatás, Donnie Darko, Harcosok Klubja, Viharsziget, A tökéletes trükk, TDK, Isten városa, Véres gyémánt, de még sorolhatnám. Engem ezek pl elgondolkodtattak, lehet, persze lehet, hogy mondjuk téged nem.

A Gladiátor, TDK és a többi valóban rendkívül elgondolkodtató, intelligens filmek.:lol:

De szerencsére azért ma is készülnek színvonalas elgondolkodtató filmek, csak sajnos közel sem annyi, mint régebben. Például a Mulholland Drive nagyon ott van. Az aztán igazi agyalós film, amit többször kell megnézni és tényleg igényel agytornát a nézőtől.

 

És Shyllard, nem megszabni akarom a gondolkodásmódodat, csak megértetni veled, hogy vannak dolgok amik tények. Például: Steven Seagal rossz színész, ez TÉNY, ettől még lehet kedvelni. Az, hogy Dan Brownt jobban kedveled mint S.-t az a te dolgod, de, hogy melyikük a tehetségesebb az már egyértelmű.

Link to comment
Share on other sites

Summoner, veled már megint nem értek egyet.

 

 

1.) Leonardo Dicaprio és Brad Pitt szerinted csak azzal emelkednek ki, hogy ficsúrok? Ez óriási baromság. Pitt már mióta kitört ebből a skatulyából... Vagy szerinted mondjuk a Jesse Jamesben, a Babelben, vagy a Brigantykban szépfiúi szerepben tetszelgett? Esetleg a 12 majomban? Brad Pitt jó színész, arról meg nem tehet, hogy jó külsővel áldotta meg a sors. Leonardo pedig ugyancsak mára már nem a külseje miatt kap szerepeket kiváló filmekben. Nemhiába alkalmazza Scorsese gyakran a filmjeiben. Mind a ketten nagyon jó színészek. (ez egy korábbi megjegyzésedhez ment)

 

 

2.) A Gladiátor és a TDK valóban nagyon kiváló filmek. Meglehet, hogy nem elgondolkodtatóak, de ami már nem ilyen, az sz*r? Az "és a többi" alatt mit értesz? a Shyllard által felsorolt többi filmet? Mert azokat még sznob körökben is szokás kedvelni...

Link to comment
Share on other sites

Lassan kezdem azt hinni, hogy bármit is mondok, summoner pont az ellenkezőjével fog válaszolni. :P Szerintem művészetben nincsenek tények. Tény az, hogy a gravitáció létezik, tény az, hogy az idő múlik, de azt szerintem nem lehet kijelenteni valakire, hogy tehetségesebb a másiknál. Esetleg jobban kedvelik a stílusát, esetleg sznobizmus imádni, esetleg a nagyokosok azt mondják, hogy jó. De, olyan nincs, hogy tény, hogy ez meg ez szar film, nem elgondolkodtató. Lehet, hogy sokaknak a TDK nem elgondolkodtató, de sokaknak az. Hiszen senki sem hasonlít a másikra, ezáltal teljesen más gondolkodásmódja van minden embernek. Ergo nem ugyanazok a dolgok jutnak eszünkbe mondjuk egy filmről.

 

DiCaprio-t csak a külseje miatt alkalmazzák? Nem tudom, azért a Viharszigetben, pocakosan nem éppen azt a látványt nyújtotta, mint mondjuk a Titanic-ban. Bripitty koma meg igazi tehetség, számtalanszor bizonyította már, hogy nem csak egy ficsúr. Persze ez egyéni vélemény, mint feljebb írtam, ez is gondolkodásmód kérdése :)

Link to comment
Share on other sites

az ilyen vitákba már kedvem sincs belefolyni, vajon bennem van a hiba?

 

Egyébkén summoner azon állításával, hogy Segal nem tud színészkedni és ez tény, teljesen egyetértek, és azzal is, hogyha elgondolkodtató filmet akarok mondani nem Ridley Gladiátorával, vagy Nolan TDK-val kezdem, sőt nem is folytatom velük...

Az, hogy a TDK popcorn-e vagy sem, és hogy melyik színész mennyire jó vagy sem, szerintem már számtalanszor letárgyaltuk, és mivel nem vagyunk egyformák (hál'Istennek) ne próbáljátok egymást megyőzni!! MIndenki sorakoztassa fel az érveit, és kész.

Link to comment
Share on other sites

JohnTerry:

Először is, nem mondtam, hogy az említett filmek rosszak, azt cáfoltam, hogy elgondolkodtatóak. De abban igazatok van, hogy mindenkinek más az elgondolkodtató.

Másodszor, nem mondtam, hogy tehetségtelen színész Pitt és Caprio, csak annyit, hogy nem olyan jók, mint Laurence Olivier vagy Clint Eastwood. Ők elsősorban a külsejüknek köszönhetik, hogy befutottak. Azon kevesek közé tartoznak, akik azért tehetségesek is, és idő közben is fejlődtek, de nem azok a született zsenik.

 

Shyllard:

Részben igazat adok, de szerintem igenis vannak dolgok, amik tények.

Szubjektivitás meg minden, de ne mondjátok nekem, hogy Steven Seagal, Megan Fox, Paris Hilton vagy Zac Afron-ról nem lehet kijelenteni, hogy tehetségtelenek. Igenis vannak olyan normák, elvárások, amik alapján ki lehet jelenteni, hogy XY tehetséges-e vagy sem.

 

lzprince:

Ebben igazat adok, de ugye tudod, hogy sok esetben ezeket a dolgokat (aktualizálás, újítások, stb) a rendező végzi? Ergo, ha tehetséges a rendező, akkor ezeket jól megcsinálná. Ha pedig van egy kis esze, akkor a klasszikusokat meg sem próbálja remake-elni. A forgatókönyvet is sokszor a rendező végzi, pl. a Swept Away esetében Guy Ritchie, jól el is kúrta. Nem tudom, láttad-e az eredetit és az övét?

Link to comment
Share on other sites

természetesen azokat a dolgokat is végezheti a rendező, DE most konkrétan mai rendezőkről beszélünk, nem olyan "multifunkcionális" emberekről, akik rendezősködés mellet meg is írják a scriptet stb. Attól, hogy egy rendező nem maga írja a forgatókönyvet, attól még rendező marad. Számomra a maiak közül egyetlen olyan páros van, akik rendezésben és forgatókönyvírásban is zseniális, ezek pedig Coenék. Guy Ritchie Swept Awayét pedig nem láttam, elriasztott az imdb alacsony pontszáma és a genre (comedy, romance).

Link to comment
Share on other sites

az ilyen vitákba már kedves sincs belefolyni, vajon bennem van a hiba?

Ismerős érzés :) Persze jó dolog, hogy értelmesen megy itt a vita, de a vége mindig az, hogy mindenki tesz a másik véleményére, egy idő után már el sem olvassa és végül tényleg értelmét veszíti az egész. Ezért sem írok már a zene fórumba, mondjuk ott a színvonal is nagyságrendekre van az ittenitől.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Naja, Bale maximálisan átadja magát a szerepeinek, egészségét sem kíméli, csakhogy tökéletesen adja vissza a karakterét. Ő is megérdemelt volna már pár szerepéért Oscar-t (Amerikai pszicho, A gépész)

Neked is azt tudom javasolni, hogy nézz utána a dolgoknak mielőtt butaságokat írsz le!

Nézd meg kiket jelöltek a 2001-es és 2005-ös díjátadókra, és utána mond azt, hogy Bale volt mind közül a legjobb.

Sajnos a srác manapság már Keanu Reeves színvonalú szerencsétlen lett (Terminator 4, TDK, Közellenségek), pedig régen valóban voltak egész jó alakításai.

Link to comment
Share on other sites

Valamelyest igazad van, Bale-nek nem kéne mindent elvállalnia, de azért én a TDK-t nem sorolnám a balfogások mellé. Azt nem lehet kijelenteni sztem, h a TDK rossz film. De ebbe már belefáradtam... :)

Link to comment
Share on other sites

Neked is azt tudom javasolni, hogy nézz utána a dolgoknak mielőtt butaságokat írsz le!

Nézd meg kiket jelöltek a 2001-es és 2005-ös díjátadókra, és utána mond azt, hogy Bale volt mind közül a legjobb.

Sajnos a srác manapság már Keanu Reeves színvonalú szerencsétlen lett (Terminator 4, TDK, Közellenségek), pedig régen valóban voltak egész jó alakításai.

 

Ó képzeld, szerintem az Amerikai Pszicho-ért ő jobban megérdemelte volna, mint a többiek. Keanu Reeves szintű szerencsétlen? Ez mégis miből jött le neked? Elhalmozzák jobbnál jobb ajánlatokkal és ő szinte sosem nyúl mellé (a Közellenségekben és a T4-ben is a rendező volt rossz) A TDK-ról én se nyitnék vitát, ha szerinted abban szerencsétlen döntés volt számára szerepelni, hát akkor örüljön a fejed.

Link to comment
Share on other sites

Bale fapofájú alakításai engem sem nyűgöznek le. Bizony a Gépészben jó volt, de a Terminator Megváltásban szerintem még Sam Wortington is lejátszotta...

Az meg, hogy Keanu Reeves-szintű nagyon találó, elvégre Reeves "híres" arról, hogy csak néhány arckifejezéssel rendelkezik.

 

Amerikai pszicho? Rám nem gyakorolt különösebb hatást Bale játéke... Ez egy "látványos" karakter volt, aminek emlékezetes eljátszásához nem kell egy színész talentumnak lenni.

Szerintem Denzel Washington a Kiképzésért, vagy többi jelölt közül: Russel Crowe - Csodálatos Elme, Sean Penn - Nevem Sam jobban megérdemelték az év legjobb alakításáért járó szobrocskát...

Nagy Denzel rajongó vagyok, de talán én Sean Penn-nek adtam volna, csak néztem, hogy mennyire zseniálisan megformálta az egyébként rendkívül nagy kvalitást igénylő karaktert. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Most egyetértek Citromyval. Mondjuk Bale nem rossz színész, hiszen az egyik legjobb gyerekkori alakítást tőle láthattuk (A Nap birodalma, egy "igen rossz" film a "tehetségtelen" Spielbergtől :D ), de azért Penn sokkal jobb volt, és azt is be kell vallani, hogy az ő karakterét (Sam) nehezebb volt megformálni.

Link to comment
Share on other sites

Mi a véleményetek a 3D-ről, a legújabb Hollywood-i divatról?

Egyesek ebben látják a filmipar jövőjét, mások szerint csak egy újabb fejőstehén, ami semmivel sem növeli a film élményét.

 

Sajnos az első tapasztalatok nem nyűgöztek le. Avatar és Alice 3d moziban nézve sem adtak plusszt. Egyébként is, mennyiben javíthat egy filmen a térhatás? Mert ugyebár ha rossz a film, akkor azt nem valószínű, hogy képes megmenteni a 3d hatás, ha meg jó, akkor úgyis a filmre koncentrálunk, nem a külcsínre. Egyéb vélemények? :)

Mellesleg szerintem messze van még ez a technika a tökéletestől. Azért közel sem nyújt olyan érzést, mintha valóban ott lennél...

Link to comment
Share on other sites

A 3D természetesen nem menthet meg egy alapvetően rossz filmet, de egy alapvetően jó filmet viszont egy jól kivitelezett 3D fel tud dobni. Érdekes a kérdés, némileg hasonlít a filmtörténet többi technikai újításának a kérdésére. Pl. Chaplin eléggé szkeptikus volt a hangosfilmekkel. Sok 20-as, 30-as, 40-es évekbeli sztár pedig a színesfilmre mondhatta azt, hogy "ez a csili-vili, színes cucc nem menti fel a sz*r filmeket". :) A technikai újításokat mindig üdvözlöm, szóval nem tartom rossznak a 3D-t, de igazán nagyot ütni mondjuk egy Ben Hur vagy Gladiátor-féle (vagy kinek mi a kosztümös no. 1.) eposzban ütne. Egy családi drámát gondolom nem muszáj 3D-s látvánnyal megtámogatni. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

A mai filmgyártással engem egy dolog zavar nagyon (na jó, több is, de ez a legjobban), mégpedig az operatőri munka. Szegény kamerát ide-oda rángatják, mondván, hogy ettől izgalmasabb lesz a film és jobban bele tudja magát élni a néző. Bevallom, belőlem egyetlen dolgot tud kiváltani, de az nem éppen egy pozitív érzelem. :) És ott van még a vágás. Mondjatok nekem egy olyan (hollywoodi) filmet, amiben találni mindössze fél perces vágás nélküli jelenetet. Sajnos egyre inkább úgy néznek ki a filmek, mint egy másfél-kétórás videóklipp: néhány másodperces bevágásokat rakosgatnak össze. :(

 

 

OFF:

Reeves meg egy kib*szott Isten :)

 

Ne vegyétek sértésnek, de szerintem Reeves rettentően rossz színész. Egy biztos: színészistennek nem lehet nevezni. :)

Link to comment
Share on other sites

Azért nem mindig rossz az operatőri munka, bár az igaz, hogy erre a kamerarángásra nagyon rákaptak. Véleményem szerint a kamerakapkodás egy bizonyos szintig fel tud dobni egy-egy jelentet, de ha túlzásba viszik, akkor valóban zavaró. Ami meg a beállításokat illeti, valóban rövidülnek, de szerintem ez nem feltétlenül baj. Fél perc? :) Hát, mai szemmel ez már tényleg soknak tűnik egy beállításra.

Link to comment
Share on other sites

Ami meg a beállításokat illeti, valóban rövidülnek, de szerintem ez nem feltétlenül baj. Fél perc? :) Hát, mai szemmel ez már tényleg soknak tűnik egy beállításra.

Emlékszem Hitchcock A kötél című munkájára. Ha jól rémlik már majdnem a 20. percnél járt a film mire először találkoztam egy vágással. Kár, hogy már nem készítenek hasonló filmeket. :) A komótos tempón kívül az volt a nagyszerű, hogy a néző tudott gyönyörködni a színészi játékban is, amire manapság nem mindig van lehetőség. Ha mégis készül ilyen film, azt meg leunalmasozzák (pl Vérző olaj).

Link to comment
Share on other sites

Azért nem mindig rossz az operatőri munka, bár az igaz, hogy erre a kamerarángásra nagyon rákaptak. Véleményem szerint a kamerakapkodás egy bizonyos szintig fel tud dobni egy-egy jelentet, de ha túlzásba viszik, akkor valóban zavaró. Ami meg a beállításokat illeti, valóban rövidülnek, de szerintem ez nem feltétlenül baj. Fél perc? :) Hát, mai szemmel ez már tényleg soknak tűnik egy beállításra.

Ezzel én nem értek egyet. Szerintem a nagy rohanásban elveszik a tartalom. Csak a cselekményen van a hangsúly. :( Fél perc sok egy beállításra? Nagyon különbözik az ízlésünk. :)

 

Hopdinz: a Vérző olajat nem a hosszú beállítások miatt tartják sokan unalmasnak, hanem mert túlnyújtott. Szeretem a lassú folyású filmeket, de ezt még én is indokolatlanul vontatottnak találtam.

Link to comment
Share on other sites

A mai szemmel kifejezés mellett elmentél, tisztelt Konyakk. :D Nem saját vélemény volt. Azt pedig nem lehet kijelenteni, hogy az összes mai filmben 5 másodperces beállítások vannak. Különben meg a filmgyártás mindig is változik. Hivatkoztok az 50-es, 60-as évek filmjeire. Ne gondoljátok, hogy azok nem kaptak kritikát a 30-as évek filmfanjaitól. :) A 30-as évek filmjei meg Chaplinéktől... Nem hiszem, hogy egy jó filmhez hosszú beállítások kellenének. Persze az 5 másodperces, valóban videoklipszerű beállítások sem jók. A Transformers-t nem kedvelem, kedves Summoner. :)

Link to comment
Share on other sites

Ha már mai filmek: A képregény-adaptációkról mi a véleményetek? Most nem feltétlenül csak az isteni TDK-ra gondolok, ott van a Vasember, Kick-Ass, X-Menek, Watchmen és a többi. Sztem elég jo alkotások születnek ebben a műfajban, szépen szárnyal felfelé a stílus. Plusz megszámlálhatatlan újabb adaptáció érkezik, ugyhogy el leszünk velük látva rendesen.

Link to comment
Share on other sites

Én nekem az a véleményem,hogy már nincsenek olyan filmek műfajtól függetlenül amikre évek múlva is emlékezni fogunk,ez főként a színészek miatt vannak, meghatározó színészek színésznők meghalnak vagy kiöregednek a szakmából,és ezek a mai színész palánták háát. De ami nekem személy szerint nem tetszik az a horror műfaj,régen olyan filmeket csináltak,hogy megállt az idő szinte egy-egy jelenetnél,ma meg a káromkodáson van a hangsúly meg szexen,itt van pl a péntek13 (2009) több benne a szex jelenet,mint az ijesztgetés. De a Halloween filmekről is ez a véleményem,amióta ez a hippi Zombie rendezi és nem Carpenter nézhetetlen az egész. És bár tudom nagyon népszerű az Avatar meg Vasember de az ilyen filmek szerintem nem jó irányba viszik ezt az egész filmes dolgot.

Link to comment
Share on other sites

Persze Avatar, meg Vasember. Még szép hogy nem fogunk emlékezni rájuk évek múltán, főleg az előbbire, mivel az csak technikai újításokat tud nyújtani. Éshát előbb-utóbb fog jönni egy izgibb és jobb sztorijú film, ami miatt el fogjuk felejteni az egészet. Viszont én azt mondom, hogy készülnek manapság emlékezetes filmek. A kedvenceim is egytől-egyig az elmúlt 15 év terméséből vannak és hidd el, láttam mindet már rengetegszer. Lehet mondani, hogy nincsenek kitűnő színészi alakítások, de pl a Halálsoronban az amúgy nem túl kiváló Michael Clarke Duncan megrendítő alakítást tudott nyújtani. Nem mondom, hogy minden film klasszikussá válik, de van évente 1-2 olyan alkotás, amikre még évek múltán is lehet emlékezni. És ez ugyanígy volt régen is. Csak azóta elfelejtettük a szar filmeket és csak a jókra emlékszünk. Így könnyű mondani, hogy régen jobbak készültek...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...