Jump to content
PirateClub.hu

Nissan GT-R


Daniels
 Share

Recommended Posts

Hali!

 

Lassan már egy éve fut ez a modell: Nissan GT-R

Porsche 911 turbo-val, Audi TT-vel, Lamborghinival hasonlítgatják, mindig ő nyer, mert feleannyiért ugyanazt kínálja.

 

Miért kerül fele annyiba?Min spóroltak? Rögtön jön az első ér: Márka.

 

Márka:

 

Nissan Motor Co., Ltd pályfutása a múlt század 30'-as éveinek elején kezdődött el, amikor Japánban megalakult a Jidosha-Seido Ltd, amely Datsun néven kezdett el autókat készíteni. 1934-ben a Nikon Sangyo Co. kizárólagos tulajdont szerzett a cégben, ekkor a cég neve Nissan Motor Co lett, rá egy év múlva, 1935-ben Yokohamában beindult az autógyártás. Ekkor már a személyautók mellett haszongépjárműveket, autóbuszokat is készítettek, de továbbra is Datsun néven. A II. világháború alatt a katonai igények kielégítésére a termelés felfutott. Elérte az évi 20 ezer darabot.

 

A háború után 1947-ben indult újra a gyártás, még mindig Datsun néven.

 

A háború tapasztalata segítette a céget, hogy 1951-ben megalkossa az azóta is világhírű modelljét, a Patrolt. 1959-ben lépett színre a Datsun Bluebird, amely azonnal nemzetközi sikert hozott. Rá pár évre már a Amerikában is megnyitották a képviseletet. Ezzel párhuzamosan megindul az európai értékesítés is, amely után a cég kezdi magát bebetonozni Európába. Fuzionált a Prince Motor Company-val, és már közösen ismét olyan sikeres modelleket hoztak létre, mint a Skyline és a Gloria.

 

1969-ben megépítik a Z240-es modellt, majd pár évre rá a sikeres Sunny-t, amely a nagy olajválság idején az alacsony fogyasztásával aratott sikert. 1980-ban a barcelonai Motor Iberica S.A.-ban jut részesedéshez, majd Tennessee-ben létrejön a Nissan Motor Manufacturing Corporation USA.

 

1983-ban az Iberica S.A.-nál megindul a Patrol gyártása, majd az export járműveket is Nissan néven kezdik el értékesíteni. 1984-ben az angliai Sunderland-ben megalakul a Nissan Manufactoring UK. Ltd. melynek futószalagjárol két év múlva legördül az első Bluebirds. Két év múlva megalakul a Nissan Europai Technikai Központ is.

 

Európában hatalmas fejlődés következik be a 90' években. Megkezdődik a Micra, az Almera és a Primera gyártása és exportja a világ minden tájára. Még Japánba is exportálnak autókat.

 

Mikor létrejött a szövetség a francia Renault-val, egyben létrejött a világ 4. legnagyobb autóipari csoportja is. A veszteséges Nissan nyereségessé vált és képes lett több új modellt bevezetni a piacra.

 

Porsche:

 

1900:

 

Bemutatják a Lohner-Porsche elektromos meghajtású gépkocsit a Párizsban megtartott világkiállításon. A fiatal mérnök és próbapilóta Ferdinand Porsche által tervezett, kerékagymotorokkal ellátott járművek világhírűvé tették a Porsche nevet.

 

1928:

 

Technikai igazgatóként és vezetőségi tagként a Daimler-nél, F. Porsche többek között kifejlesztette a legendás Mercedes SS és SSK kompresszoros sportautót.

 

1931:

 

Ferdinand Porsche létrehozza a Porsche tervezőirodát Stuttgartban. Ezzel letette a mai Dr.Ing.h.c.F.Porsche RT-nek az alapkövét.

 

1933:

 

Az NSU megbízásából létrejön a Volkswagen előhírnökének tekintett 32-es típus.

 

1948:

 

Ferry Porsche irányításával megvalósítanak Gmündben, Ausztriában, egy Volkswagen alkatrészek alapján tervezett sportkocsit: a 356-os modellt.

 

Audi:

 

Az AUDI AG álltalában Audiként ismert német autógyártó cég, melynek székhelye a németországi Ingolstadt-ban található. 1964 óta 99,7%-ban a Volkswagen AG leányvállalata.

 

Az Audi története az egyik ?legsokszínűbb? az autóipar történelmében. Négy márka ,az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer összeolvadásából jött létre 1932-ben, hogy megalapítsa az Auto Union AG márkát, amelynek emblémájául a négy karikát választották. Ez a négy karika a négy márkát szimbolizálja.

 

Az Audi AG az Audi NSU Auto Union AG-ből alakult 1985-ben. Az Auto Union GmbH és az NSU GmbH tradicionális márkákkal együtt az Audi Tradition készíti és bemutatja az Audi tartalmas és szerteágazó történelmét.

 

Audi Typ E

 

Ferdinand Porsche fejlesztette az Auto Union motorjait, így ő is nagy szerepet vállalt a márka sikerében. 1949 után Ingolstadt lett az Auto Union központja. 1958-ban a Mercedessel kötött szövetség hat év után szétesett, mivel az Auto Union vezetősége továbbra is a kétütemű motorokat részesítette előnyben. Az Auto Union fő részvényese, Friedrich Flikk szoros kapcsolatokat ápolt Heinrich Nordhoffal, a VW vezetőjével, aki 1965-ben átvette a négykarikás márkát.

 

1969-től Audi NSU Auto Union névre változtatták a cég nevét az NSU beolvadása után, amit 1985-ben Audira egyszerűsítettek. A részben galvanizált Audi 80-as 1972-ben új távlatokat nyitott az autógyártásban, és az Audi 200 5T 1980-as bevezetése sikeresen bevezette az Audi márkát a felső osztályba. Az Audi quattro állandó összkerékhajtása megjelenésekor világszenzáció volt, amit az Audi alkalmazott először sorozatgyártásban készülő autó esetében, és nem csak a rali világában.

 

------------------------------------

 

Sportsikereket és fejelsztéseket nem találtam a Nissan-nál, aki talál nyugodtan felteheti.

 

Porsche fejlesztések:

 

1951-52:

 

Porsche gyűrűs szinkronizálás a sebességváltóban, több mint 100 szabadalom. 1968-ig évente több mint 1 millió sebességváltót gyártottak a Porsche-rendszer szerint szerte a világon.

 

Krómozott alumíniumhenger 1,3 literes motorral, előny: kopásálló futófelület nagyon jó kenéssel.

 

1971:

 

917-es versenyautó magnézium csővázzal és állítható stabilizátorral.

Az első gyorsítópad Weissach-ban.

Galvanikusan cinkbevonatolt padlólemez.

 

1974:

 

Az első széria sportautó a világon, amit kipufogógáz-turbófeltöltéssel hoznak forgalomba: a Porsche 911 Turbo érintkező nélküli gyújtással.

 

1982:

A kettős tengelykapcsolós sebességváltó kifejlesztése (PDK), versenyre benevezés 1985-ben, a 956-os modellek a C csoportos versenyautókategóriában, teljesen elektronikus motormanagement (Motronic), Denloc biztonsági versenyabroncs, üreges küllős keréktárcsa levegőnyomás-ellenőrző rendszerrel és hathengeres boxer turbómotor, később kombinált levegő/vízhűtés, összehegesztett hengerfej és henger, első díj a hosszútávú-világbajnokságon (C csoport).

 

és még sorolhatnám...

 

Sajnos a Nissanról nem tudok iylen jellegű információkkal szorgálni, mert az oldalt 3 böngésző sem tölti most be.

 

forrás: wikipédia,porsche.hu

Link to comment
Share on other sites

Auto Bild 2009 Augusztus:

 

Nissan GT-R az Audi R8 V10 és a Porsche 911 turbo ellen.

 

Árak(alap):

 

Nissan: 22.990.000 Ft

Porsche: 39.740.000 Ft

Audi: 47.633.250

 

Tesztgyőztes: Nissan Gt-R, ár-érték győztes szintén Nissan GT-R.

 

Adatok:

 

Nissan: V6-turbó 3799 köbcenti 357Le,588Nm

Porsche: V6 biturbo boxer,3600köbcenti, 353Le,620Nm

Audi: V10,5204 köbcenti, 386Le, 530Nm

 

Szóval terveztek a Nissannál egy motort,ráraktak egy kasztnit ami dizájnosan ronda, az autónak egyáltalán nicns karaktere, ezt szinte mindig leírják, de fele annyiba kerül mint a többi.

Egy gazdag ember, aki autót vásárol vajon melyiket veszi meg?

 

a gépet, ami kitudja meddig bírja majd, lehet az első sportpályás élmény után elromlik valami a motorban?

vagy a karakteres, jóval drágább,minőségi, komoly múlttal rendelkező preztizsautót?

 

 

majd még folytatom, jöhetnek a hozzászólások, de:

 

Semmi anyukázás, meg melegebb éghajlatra küldés....satöbbi!!!! ;)

 

 

Link to comment
Share on other sites

a gépet, ami kitudja meddig bírja majd, lehet az első sportpályás élmény után elromlik valami a motorban?

 

 

Elárulok neked valamit: a japánok nagyon megbízható autókat csinálnak, nem gyatra a minőségük! Szóval én megmerem azt mondani (és nem csak én mondom ezt) h a japánok még a németeket is lepipálják!

 

De amúgy múltkor elmagyaráztam neked, hogy miért hasonlítják össze a GT-R-t ezekkel az autókkal, akkor igazat is adtál! Szal most nem értem, hogy megint mi a gond!

 

Link to comment
Share on other sites

Rendben van, biztos...nekem a japán autó elnevezésrőlmindig az igénytelenség jut eszembe, de már jó úton járnak...

Van kivétel persze...De a nissanról vhogy pont a pénzkidobás jut eszembe...

 

4éve kb akartunk új autót venni, körbejártunk minden márkakereskedést, mindenhol viszonylag jó árak voltak, kivéve az Opelt és a Nissant, a Nissannál az alap Almera került 3misibe, és igénytelen volt a belseje, kopogó müanyag,gyenge motor, és drága felárak jellemezték...

 

Én csak azért írtam ezt mert nem tudom miért kerül kevesebbe, mint a többi... hol spóroltak????

Link to comment
Share on other sites

Hu...Barátom nem fogok anyázni,de azért úgy érzem kicsit elfogult vagy a drága "szupersportkocsik"tekintetében.

Nincs Karaktere????Miről beszélsz?tessék érvelni kicsit ha kérhetem.

A japánok mindössze annyit csináltak???ez mire alapozod,azt nem tudom mivel a Skyline nem éppen mai konstrukció,ami a modellmultat illeti.

A japán motorok kritikájáról meg csak annyit,hogy a legmegbízhatóbb legelnyűhetetlenebb,és mindazonáltal agyonpörgetheted és mégsem hullik szét.

Mi ez ha nem karatker?

Na mindegy nem vitatkozom,de tessék kicsit a felszín mögé nézni,és kicsit jobban utánnanézni a dolgoknak,mielőtt ilyeneket kijelentesz.

Youtube...____Search.___Bestmotoring!!-Enjoy:-)

Peace&Respect

Link to comment
Share on other sites

Teljesen egyetértek veled memphis!

Nekünk van egy 20 éves japán autónk (Honda Civic) 16 szelepes(!!!)(20 ével ezelött!) motorikusan semmi baja nincsen, kb. 10 éve a miénk a kocsi, sőt még én fogom használni sokáig, és szeretem! Szóval, addig nem kritizálj semmit, addig ne ítélj, amíg nem néztél utána, nem tapasztaltad stb.!

Link to comment
Share on other sites

Persze még fél éve úgy beszéltél arról a kocsiról, mint egy darab rongyról! ;)

 

valóban nem vagyok tájékozott a japán autók kategóriában, de valahogy nem találtam semmit róluk a neten...

 

nekem is japán ótóm lesz ha minden igaz...

én csak találgattam, hogy min spóroltak, miért kerül kevesebbe...

 

és valóban elfogult vagyok. :sleep:

 

a nincs karaktere c fejezetet olyan emberek írták akik értenek az autókhoz, már több éve évtizede tesztelnek autókat. :);)

Link to comment
Share on other sites

Egyébként te is elfogult vagy a japán autókkal szemben, egyik ismerősöm mondta tegnap, hogy valóban jók a japán motorok, csak a motor nem mindig megy magába, gondolok itt arra hogy rohad a szerkezet...

 

Egyébként, most vizsgálják asszem, talán a japók nem gyári gumit használtak, vagy valami ilyesmi van...

 

Továbbra is várom a Nissan fejlesztéseket és sportsikereket. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...