Jump to content
PirateClub.hu

Autók és problémák!


kulop
 Share

Recommended Posts

Nemrég vettem egy VW T4 2,4 Dízel, 1991 -es autót,lepukkant motorral.Ette az olajat és melegen alapjáraton nem volt olajnyomás (mechanikus mérővel mértük). Teljes motorgenerálon esett át, új olajpumpával. A hengerfejhez nem nyúltunk (ránézésre, nemrég újították fel, amit az előző tulajdonos is alátámasztott). A teljes motorgenerál után elindítottuk, hidegen van, melegen - alapjáraton nincs olajnyomás, de fordulaton is minimális, 1-1,5 bár. Hol lehet a hiba, mert már tanácstalanok vagyunk mihez nyúljunk. Minden segítséget előre is köszi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hi !

 

Lehet, hogy a rendszerben valahol van egy szennyeződés, ami a hőmérséklet emelkedésére megnagyobbodik, és ezáltal csökkenti az áteresztőképességet. Próbáljátok meg valamelyik szakszervízben kimosatni a rendszert.

 

Üdv.: Dadus

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hi !

 

Lehet, hogy a rendszerben valahol van egy szennyeződés, ami a hőmérséklet emelkedésére megnagyobbodik, és ezáltal csökkenti az áteresztőképességet. Próbáljátok meg valamelyik szakszervízben kimosatni a rendszert.

 

Üdv.: Dadus

 

Köszi, az ötlet jó volt, mi is hasonlót gondoltunk, darabokra szedtük az új motort, semmi hibát nem találtunk, utolsó mentőötletként a szerelőm flexel kettévágta az olajhűtőt. Totális dugulás, az előző tulaj vmilyen motorfelújító adalék löttyöt öntött bele hogy eladásra feljavítsa. 12.000 Ft - ért vettem egy olajhűtőt, a probléma megszűnt, az autó azóta kifogástalanul működik.

Link to comment
Share on other sites

a szerelőm flexel kettévágta az olajhűtőt. Totális dugulás, az előző tulaj vmilyen motorfelújító adalék löttyöt öntött bele hogy eladásra feljavítsa

Sajnos ez magyar mentalitás.

Mondta volna a volt gazdája: 'báz' "ez egy 91-es, 400e km-es szívódiesel, húzd szét a blokkját, mert már van baja."

Egyszer mesélte motorostalálkozón ismerős, hogy ő úgy adta el a nagy olajfogyasztású motorját, hogy olyan olajat (vagy zsírt?)öntött a motorjába, hogy negyed óráig tűzön kellett melegíteni, hogy normálisan kifollyon...

Május óta azért feladta a leckék ez a hiba.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sziasztok!

 

Van egy Skoda Octavia 1.4 Classicom (2004.04 havi)!

Kb 2 hónapja kezdte azt csinálni, hogy elindítom, akkor alapjáraton 1000 és 300 RPM között ingadozik a fordulat, majd néha-néha felvillan az akkumulátor töltés jelző a műszerfalon (néha le is ált a kocsi)!

Kicseréltem az aksit egy vadonat új, kezelés mentes ("zselés")aksira, de ugyan úgy csinálja, bár nem áll le a kocsi!

 

Ha el kezd villogni az aksi visszajelző, akkor oda lépek neki, forgatom 4-5000 RPM-ig, akkor beáll az alapjárati fordulat 800-900ra, és nincs gond!!

 

Szerintetek mi lehet a gond?? hol keresgéljek??

 

(71000 km van most a kocsiban, nyáron volt olaj csere, levegő szűrő csere, gyertya csere: NGK 3 pólusút cseréltem 2 pólusú BOSCH gyergyákra, de nem vettem észre gyújtás gondot)

 

Várom az ötleteket!

 

Köszönettel: Chipi

Link to comment
Share on other sites

Szerintem a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb megoldás ha nem kezdessz el keresgélni,hanem elviszed az autót egy hibakód olvasásra.

Ez kb.3000 Ft és legalább meg tudod,hogy konkrétan mi a baja.

Nekem 5000-ért mondtak ilyen kiolvasást. Amikor elvittem, mindent rendben találtak, de legombolták rólam az ötöst. <_<

Aztán ugyanúgy le-leesett a fordulatszám időnként, idegből olyankor persze padlógáz. :D Egy ismerős szerelő átnézte és megállapította, hogy "koszos" volt a benzin amit utoljára tankolhattam. Vettem egy flakon injektor tisztítót (2000 Ft körül volt), bele a tankba, rátankoltam még egy keveset, hogy megkeveredjen az egész. Azóta jó. :)

Link to comment
Share on other sites

Más fórumokon olvastam, hogy ez a fordulat ingadozás a pillangó szelep koszolódás, vagy a Lamda Szonda miatt van!

De sajnos akku merüléssel nem találkoztam! :(

A haverom, aki szokta csinálni a kocsim, azt mondta, hogy ez a rövid távú használatnak is betudható!

 

A héten megpróbálom kitisztítatni, ha nem sikerül, akkor hibaolvasás, és beszámolok, majd hogy mi volt a gond, ha esetleg másnak is lesz ilyen problémája, akkor már tudja hogy hol keresse a hibát!

Link to comment
Share on other sites

Ezek szerint a "koszos" benzinnek nincs hibakódja. :lol:

Én azért írtam így, mert miután elolvastam Chipi gondját, én is találkoztam már ilyen jelenséggel és nekem ez volt a baj. Most lehet, hogy nem jól fejeztem ki magam, amikor a koszos szót írtam, lehet szimplán ratyi volt a benzin, vagy csak arra alkalmatlan, hogy az autóba tankoljam. Amúgy más kúton is találkoztam már ilyen jelenséggel, ott konkrétan vizezték a benzint, hát oda se járok már tankolni. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...