Jump to content
PirateClub.hu

Vége a világnak: jön az automata WRX STi


Daniels
 Share

Recommended Posts

Vége a világnak: jön az automata WRX STi


Az Impreza WRX STi-t a Subaru rali-világbajnokságban (WRC) indított versenyautókért felelős részlege fejleszti. Az Impreza WRX STi a brutalitásról és a nyers erőről szól, vagyis szólt eddig. Az új változat tagadhatatlanul elpuhult, a Subaru egy automata váltós változattal tetézi a dolgot.
05.jpg
A WRX STi A-Line az STi ötfokozatú automatával ellátott változata. A rendszer félautomata üzemmódban is működik, a sofőr a kormányra szerelt fülek segítségével váltogathat. Szerencsére a motorhoz nem nyúltak a tervezők, a 2,5 literes négyhengeres bokszer továbbra is 300 lóerős. Japánban már megkezdték a forgalmazást, hamarosan a többi piacra is megérkezik az automata STi.
07.jpg
Vége a világnak. Először megtudtuk, hogy dízelmotort kap a Porsche Cayenne, majd hogy a Boxsterből is lesz dízel változat. A Subaru pedig azután, hogy bejelenti, nem vesz részt többé a rali-világbajnokságban, piacra dobja az automata STi-t. Van okunk aggódni.

-------------------

jó-jó az még megmagyarázható hogy a Porsche dizelmotort szerel egy terepjáróba, mert ugye mindig is voltak spórolósok...(de mondja már meg nekem ki az a barom, aki egy PORSCHE-t igénytelen dízelmotorral vesz meg?ráadásul szinte mindenben rosszab a dízel, najó fogyaszt 0,5 literrel kevesebbet mint a boxer, de akkor is!!!Ember!!!hallgatod az igénytelen kerregést... ááá nah mindegy.)

de azt hogy egy Subaruba, ráadásul egy WRX STi-be miért kell automata váltó, azt szerintem lehetetlen megmagyarázni...a lustáknak van szerintem, vagy akiknek sok pénzük van, de nem tudnak vezetni.
Link to comment
Share on other sites

100%-ig egyetértek veled!! Az új Impreza-nak is inkább már ilyen bevásárlókocsi feelingje van:S ( bár azért annyira nem néz ki rosszul de....) Nem tom, lehet hogy csak én vagyok így vele, de én Imprezát eddig csak Sedaqnba tudtam elképzelni. Értem én hogy nagyobb körben akarják magukhoz csábítani a vevőket, de ezekkel a lépésekkel lehet, hogy több "rajongót" vesztenek, mint újat szereznek:S

Link to comment
Share on other sites

1. ezt szépen kimásoltad a totalcaról

2. nem valószinű hogy a porsche igénytelen dizelt fog kiadni

3. nekem se tetszik az új forma de valószinű többet eladnak majd belőle igy mint eddig

4. ti még sosem vezetetek automata váltós kocsit,mert külőnben más lenne a véleményetek

Link to comment
Share on other sites

...ezekkel a lépésekkel lehet, hogy több "rajongót" vesztenek, mint újat szereznek:S

 

Nem hiszem, mert továbbra is lehet majd kéziváltósan rendelni, az hogy kijön automata váltósan az egy "extra" azoknak akik szeretnek kényelmesebben vezetni / utazni. Mivel ez is félautomata, itt is lehet "pöckölgetni" a fokozatokat, és ugyan úgy ki lehet huzatni a sebességeket mint a kézibe, annyi különbséggel hogy nincs kuplung.

 

Megmondom őszintén hogy én is elcsodálkoztam ezen egy kicsit, de várjuk ki a végét mi lesz belőle :)

Mondjuk ha lehetne választani én is a kéziváltósat választanám az automata helyett egy ilyen autónál.

 

balu1977: Én már vezettem automatát nem is egyet :) Kényelmes dolog tényleg, és meglepődik az ember amikor lepadlóz egy automatát :) De viszont így viszont teljesen elveszik a vezetés élménye... Csak a kormányt kell tekerned és szerintem egy Impreza esetében értelmét veszti az egész autó... Nem hiszem hogy a lóerőket ne tudná űberelni bármelyik kihegyezett Merci vagy BMW... Aki nem tud vagy nem szeret kézi váltós autót vezetni az szerintem nem egy Imprezát fog venni, hanem ha van ennyi pénze akkor vagy Audi vagy Merci vagy BMW melett fog voksolni, szerintem ez érthető.

Link to comment
Share on other sites

4. ti még sosem vezetetek automata váltós kocsit,mert külőnben más lenne a véleményetek

 

Ebben igazad van, én még soha nem vezettem, bevallom, és akkor mi van?! Tudod, ha jóval több pénzem lenne, mint ahogy nincs, akkor se vennék automata váltós autót. A vezetés egyik élménye az, hogy te választod meg hányas sebességben mész. Na meg van pár béndzsa, akiknek kényelmesebb az automata, mert pl nem kell "megtartani" kuplung-gáz kombinációval emelkedőn ha rövid ideig megállsz, majd elindulsz. ;) Ennyi erővel akár a bal lábát is le lehetne vágni az automatát vezetőknek, mert akkor mi értelme. Szerintem a lustáknak való, meg azoknak akik nem szeretnek, vagy nem tudnak kuplungolni. Bizonyított tény az is, hogy az automata váltósak többet fogyasztanak, bár aki ilyen autót vesz, annak már nem téma a fogyasztás.

 

Egy vérbeli sportautót, mint az STi, automatával kiadni, szerintem meggondolatlanság, bár a mai világban én már semmin se csodálkozom. ;)

 

De viszont így viszont teljesen elveszik a vezetés élménye... Csak a kormányt kell tekerned és szerintem egy Impreza esetében értelmét veszti az egész autó... Aki nem tud vagy nem szeret kézi váltós autót vezetni az szerintem nem egy Imprezát fog venni, hanem ha van ennyi pénze akkor vagy Audi vagy Merci vagy BMW melett fog voksolni, szerintem ez érthető.

és ott a pont! :happy:

Link to comment
Share on other sites

Én egy Audi A6-ot vezettem a fokozatmentes multival!

Tényleg csak a kényelemnek van! De ne tegyük már bele egy "ralli" kocsiba!

A Bubaru azért Bubaru, mert olyan kemény a kuplunk, mint a zsigulikban, és ezzel érzed, hogy mekkora erőt viszel az aszfaltra azzal, ha felengeded a kuplungot!

Az új Bubaru, egy ocsmány autó. Kezdek kiábrándulni a Subarukból!

 

Beleraknak még egy "útvonal követő" elektronikát, és csak a gázpedált kell nyomnod!

Jah, arra ott a tempomat! Akkor te már nem is kellesz oda! Átülhetsz az anyósüllésre!

Link to comment
Share on other sites

1. ezt szépen kimásoltad a totalcaról

2. nem valószinű hogy a porsche igénytelen dizelt fog kiadni

3. nekem se tetszik az új forma de valószinű többet eladnak majd belőle igy mint eddig

4. ti még sosem vezetetek automata váltós kocsit,mert külőnben más lenne a véleményetek

 

1.ott van alul hogy totalcar.hu Okos ember!!!!és akkor mi van ha kimásoltam? :D

2.minden dizel számomra igénytelenség.

3.nekem meg sikerült túltennem magam ezen a húderossz az új subaru, és egészen bejön ez a kicsi STi.

4.akkor valószínűleg te sem tudsz vezetni! :) már leírtam hogy miért hülyeség ebbe az autóba... de NE zavarjon!

Link to comment
Share on other sites

A Subaru Impreza úgy a 2007 es szériáig volt jó .. majd kiadták az új lépcsős hátút... nagyon nem jön be , így tönkretenni egy gyönyörű autót.. nem értem miért kellet :angry: ráadásul most hogy automata verzióba is kijött... ez nem egy Merci vagy egy Bmw hogy automatának kell lenie.

Link to comment
Share on other sites

Az a baj hogy ti csak ujságból meg internetből vezettek.

Az M5ös bmwben is ott figyel az automata mégse panaszkodik senki. Sőt!

Az hogy felhasználó barátabbá tették az egy dolog. Az meg hogy ti akik valószinű sose mentetek meg valószinű nem is fogtok lehurrogjátok az meg másik dolog.

Link to comment
Share on other sites

Balu, igazad van, de az M öcsit és a Bubarut ne hasonlítsd össze!

Az M5-öt üzletemberek veszik, az STI-t meg "rally" megszállottak veszik, főleg!

Egy STI-t hamarabb viszel ki homokbányába, vagy egyéb placcra, csapatni, kilincsel előre autózni, mint egy M5-öt!

Mondjuk, ha városi használatra veszel STi-t akkor jobb az autómata, mert ha pesten egy dugeszban kell kuplungolni, akkor ugy be durran a bal lábad, hogy 1 hétig nem tudsz járni (ez a 2007-es szériára vonatkozik)!

 

A külsőröl nem akarok beszélni, mostanában egyre érdekesebb designeket alkalmaznak!

Link to comment
Share on other sites

...Balu, igazad van, de az M öcsit és a Bubarut ne hasonlítsd össze!

Az M5-öt üzletemberek veszik, az STI-t meg "rally" megszállottak veszik, főleg!...

 

Így van ezt akartam írni én is! :)

Az Impreza nem egy öltönyös 6 mobiltelefonnal megáldott üzletembernek, vagy egy kigyúrt és szintén csak telefonálós és feszítős embernek készült. A BMW az egy teljesen más feeling semmiképp se hasonlítanám össze egy Imprezával automata váltó ide vagy oda. Én egy 160LE-s Audi A3-at vezetttem, nagyon tetszett hogy csak nyomni kell neki (autópályán) de egy idő után már unalmas volt hogy semmi kihívás nincs a vezetésben, csak annyi ha előzök vajon beférek-e még a sorba anélkül hogy a szembe jövő sóderszállító kamionra felkenődnék :)

Link to comment
Share on other sites

Igy van!

Az autómata váltó, tempomat az öltönyösöknek való, akik vezetés közben telefonál + laptopot bütyköli (amit ugye nem szabad)!

Az Impreza meg arra van, hogy akár egyenes úton visszaválts vele, felszabaduljon a 300 LE és duruzsoljon a kipufogó!

1 + érv az autómata váltó mellé (valahol olvastam egy ferrari tesztet, és ott sem tetszett a manuáról az autómata váltóra való áttérés! Akkor vezették be a ferrárisok a kormáy mögötti váltófüleket)

"Gondolj bele, hogy vezeted a ferrarid, egy dögös szőke ciklon üll melletted miniszoknyában, bugyi nélkül, és egy 200 km-es kanyargós úton kell menned!

A váltót b***tatod vagy a csaj combját símogatod szívesebben???"

Link to comment
Share on other sites

Az a baj hogy ti csak ujságból meg internetből vezettek.

Az M5ös bmwben is ott figyel az automata mégse panaszkodik senki. Sőt!

Az hogy felhasználó barátabbá tették az egy dolog. Az meg hogy ti akik valószinű sose mentetek meg valószinű nem is fogtok lehurrogjátok az meg másik dolog.

 

szerintem te félreértettél valamit...

Én egy szóval sem mondtam hogy rossz az autómata, csak azon röhögtem hogy egy ilyen autóba minek kell autómatát rakni.de msotmár tudom hogy valószínűleg az ilyen emberek miatt mint Te vagy.

Link to comment
Share on other sites

A Porséról csak annyit, hogy azért tesz dízelt a Cayenne-ba, mert az egy terepjáró. és sztem (meg akik terepjárót csinálnak) kicsit röhej egy terepjáróban egy benzines.

Jah meg mostmár ott tartunk, hogy a dízeleknek nincsen csúnya kerregésük (csak a VW-nek). Ha elmegy melletted egy X5-ös dízel padlózva, sztem mindenkinek főlállna a szőr a hátán a hanghatások miatt(persze jó értelemben). a turbó eszméletlen hangja, meg a dízel mély tónusa miatt.

 

Nah és automata Subaruról: én se nagyon kedvelem az automata váltókat, csak azért jó mert kényelmes, és azért sztem kis részük azért is vesz automatát, mert nem tudnak vezetni (nagyon erre utal Balu a hsz-ed)

DE! én nagyon jó ötletnek tartom, hogy az automatát lehet manuálisan váltogatni a kormány mögött lévő billentyűkkel. így azért van értelme az automatának, najó de nem biztos, hogy egy Impreza WRX Sti-be. Mondjuk, ha tényleg nagyon rally fan vagy, akkor sztem ezt a váltófüles automatát vedd meg, hiszen a WRC autókban a nagymenők ugyanígy váltanak.

Link to comment
Share on other sites

hát én szerintem a benzines meg a boxer nem ugyanaz. ;)

a vw-k pedig már több mint fél éve (akkor nem egy) közös nyomócsöves dizelt használnak, elmondanám hogy lassan már jobb mint egy Hdi. :);) csak egyetlen példával tudok most szolgálni

Auto Bild Februári szám (Beütött a villám)

 

Citroen C5 HDi 170 2179 köbcenti 170lovas (370Nm), VW Passat 2.0 TDI 1968 köbcenti 170Le(350Nm)

Citroen tesztofgyasztás: 7,5l Co kibocsájtás: 199g/km

Passat: 6,4l Co kibocsájtás: 170g/km

 

mondjuke annyi különbség van hogy a Passatnak kicsivel kisebb a motorja...de szerintem az a 20Nm nyomaték előny nem érezhető...

Link to comment
Share on other sites

Az a baj hogy ti csak ujságból meg internetből vezettek.

Az M5ös bmwben is ott figyel az automata mégse panaszkodik senki.

 

1. Ezt kikérem magamnak :)

2. Mióta is létezik automata M5 ?A régebbiek (nem cápa) kéziváltósak voltak. :huh:

3. Darabra nem térek ki hány kocsit vezettem és ebböl mennyi volt automata ( 90es szakadt Omega2.5-töl a 2004 Mv6 Omegáig...etc...)

 

Subaru téma : Nekem a formával a mai napig nincs bajom,bejön, igen lehet hurrogni...

De a favorit még mindig az a kasztni amivel McRae (RIP) is világbajnok lett!

De igazság! Ne "urasodjunk" már ennyire.

Eddig ha kemény sportautó kellet és nem 40 milliókban gondolkodtál akkor csakis a Subaru volt a választék!

Ezután mi lesz?

Eltünik a bal pedál==>akkor el fog tünni a Subaru is... :(

 

a grave man :

szokás szerint annyit kötekednék :) (na persze csak viccböl)

hogy az automatát is "sebességbe" tudod rakni, a régieket is 1töl -álltalában 3 ig, vagyha 1 el indulsz,kihuzatod, rögtön tolhatod pl 3.ba és akkor nem ugrál. Dugóban pl az átkozott Calibrának jó volt a 2 es.

Link to comment
Share on other sites

...Jah meg mostmár ott tartunk, hogy a dízeleknek nincsen csúnya kerregésük (csak a VW-nek). Ha elmegy melletted egy X5-ös dízel padlózva, sztem mindenkinek főlállna a szőr a hátán a hanghatások miatt(persze jó értelemben). a turbó eszméletlen hangja, meg a dízel mély tónusa miatt....

 

Azt Te csak hiszed! :D

Egyik ismerősömnek volt A4-es Audija és hidegen ne tudd meg milyen hangja volt, attól is felált a hátadon a szőr, de itt nem jó értelembe :D De utána már elviselhető volt :)

 

Autómata váltót én csak a 2500cm3 feletti motorokhoz vennék / rendelnék, de ahogy észrevettem álltalában ez így is van, efölötti motoroknál nagyon ritka a kéziváltó, viszont 2500 alatt meg ritka az automata. Mondjuk láttam 1.2-es C-s Corsát automata EasyTronic váltóval, de annak nem látom sok értelmét, az is azért volt olyan, mert a tulaj felesége nem igazán tudott a váltóval bánni, ezért automatát vettek :)

Link to comment
Share on other sites

Én meg hallottam már fél éves HDi-t úgy kerregni mint egy régi VW dizelt... de mindegy, ha dizelt fogok valaha venni akkor csak amiatt mert keveset fogyaszt.

meg mostanság már ilyen C5, Passat Accord kategóriába nem is árulnak mást...

áber, most divatba jött 'kismotorbaturbófeltöltő' nagyon tetszik, az Alfa MiTo ugy megy mint egy kis méregzsák...

 

Link to comment
Share on other sites

off.

Truemaster!

Láttam már 1000- es automata swiftet is (régit) olyan mint az enyém kb évjáratra. :)

 

Danieels

Tetszik az aláírásod, tegnap a Turisztika kiállításon (Hungexpo) láttam élőben is az új Scirocco-t , nagyon megfogott.

Meg is simogattam :)

Off vége, bocsi :(

Link to comment
Share on other sites

hát én szerintem a benzines meg a boxer nem ugyanaz. ;)

a vw-k pedig már több mint fél éve (akkor nem egy) közös nyomócsöves dizelt használnak, elmondanám hogy lassan már jobb mint egy Hdi. :);) csak egyetlen példával tudok most szolgálni

Auto Bild Februári szám (Beütött a villám)

 

Citroen C5 HDi 170 2179 köbcenti 170lovas (370Nm), VW Passat 2.0 TDI 1968 köbcenti 170Le(350Nm)

Citroen tesztofgyasztás: 7,5l Co kibocsájtás: 199g/km

Passat: 6,4l Co kibocsájtás: 170g/km

 

mondjuke annyi különbség van hogy a Passatnak kicsivel kisebb a motorja...de szerintem az a 20Nm nyomaték előny nem érezhető...

 

 

Mért a boxer motort mi hajtja? Levegő? ugyanúgy benzin hajtja, szal ezis benznines motor.

Az a fél év alatt hírtelen nem lehet olyan jó dízelr csinálni, hogy jobb legyen az egyik legjobb dízelnél.

Figy a fogyasztás, és a károsanygag kibocsájtás rengeteg mindentől függ, de legfőbb a co2 kibocsájtása. Főleg a sújtól. Szal nem emiatt lesz jobb egy motor, hogy kevesebbet fogyaszt, meg kevesebb a co2 kibocsájtása. jó ebben is de csak részben. Amitől főleg aza: rugalmasság, zaj, teljesítménykifejtés, futás teljesítmény, működési kultúra, erőtartalék, milyen befecskendezés, hány báron fecskendezi be, milyen technikai megoldásokat alkalmaznak stb, stb. Hogy alátámasszam az állításomat, miszerint a fogyasztás/co2 kibocsájtás függ a kocsi súlyától: ugyanez a 2.2-es Hdi blokk a 407-es Peugeot-ban:

Tesztfogyasztás: 6,1 liter

co2 kib: 160g/km

Szal a Te gondolkozásod alapján, most ez a jobb motor. Amúgy ebben a 2.2-es Hdi blokkban 2 túrbó van, míg a Tdi-ben csak 1. A Peugeot alkalmazta elöször a duplaturbó megoldást 4 hengeresben. hogy miért jó? 1500 fordulatnál már a maximális nyomatékkal tolja a motort, 370 nm-rel, majd 2600 fordulatnál belép a nagyobbik turbó is, h végig maradjon a max nyomaték. műszakilag nagyon igényes.

 

Elnézéseteket kérem az Off miatt. bocsi, de muszáj néha.

Link to comment
Share on other sites

Off:

Mindig élvezettel olvasom a próbálkozásaidat -persze dupla itt meg dupla ott, TDi csak egy turbós, mégis meggyőzőbb volt a tesztben, sokkal jobban ment, csendesebb volt, harapósabb, szinte minden tökéletes benne-

szóval folytatva, hogy majd egyszer felérnek a francia verdák a német verdák szintjére, sajnos ez lehetetlen lesz addig amig egy pözsóba -hogy idézzek az AB-ből- ,,vagy-vagy" van, míg egy VW-ben vagy egy német autóban ,,is". ;)

 

de ezt a kémia tanárommal is bizonyitani tudnám, elég sok cége van, használt autó kereskedéseket is vezet, egyetlen egy francia autója van, egy Citroen Jumper, azt mondta abba se ül mert igénytelen az egész.ha valaki hát akkor ő ért az autókhoz, szinte mindenféle autója volt, 911-től egészen a Volgáig. ;) Ő soha bele nem ülne egy pözsóba se, a kereskedésibe is alig vesz be francia autót...

Off vége

 

visszatérve, végül is igazad van a boxert is benzin hajtja, és sokkal szebb hangja van mint egy dizelnek, igényesebb is és nagyobb is a teljesítménye...nem biztos hogy kell bele 650turbófeltöltő hogy már 1000-es fordulaton adja a nyomatékot...

de most is elmondom: ha nincsen Rudolf Diesel, akkor most nincs Diesel motor, úgyhogy lehet Hdi az arc, német a származék...

Subarura visszatérve: boxer dizel, tévedések elkerülése végett, nem a Subaru találta fel, hanem ezt is Rudolf Diesel Ferdinand Porsche-val közösen fejlesztette. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...