Jump to content
PirateClub.hu

Maserati MC12: a leggyorsabb utcai autó a Nürburgringen


vikking56
 Share

Recommended Posts

Egy brit újság megunta a kardozást a köridőkkel, és kivitt öt szupersportkocsit a Nürburgring Nordschleife aszfaltjára, hogy kipróbálja, melyikkel lehet a leggyorsabban megtenni a hírhedt 20,8 kilométert.

 

A Ferrari Enzo, a Koenigsegg CCX, a Maserati MC12-es, a Pagani Zonda F és a Porsche Carrera GT vezetését egy jó nevű ALMS pilótára, Marc Bassengre bízták, aki ismét bizonyította, hogy a nyers teljesítmény versenypályán messze nem a leglényegesebb, sokkal fontosabb a jó tapadás. A legerősebb modell, a Koenigsegg bizonyult a leglassabbnak, 7'33,6" alatt ért körbe, majd a Porsche (7'28,7"), a Ferrari (7'25,2") és a Pagani (7'24,65") következett. A leggyorsabban azonban a második leggyengébb modell, a 630 lóerős Maserati MC12-es teljesítette a pályát, 7'24,29" alatt, ami egyáltalán nem meglepő. Ezt az autót ugyanis versenyzésre fejlesztették az olaszok, és csak a szabályok kedvéért készült belőle utcai kivitel, így - bár közeli rokona a Ferrari Enzónak - az aerodinamikája és a futóműve sokkal közelebb áll a telivér versenyautó-prototípusokéhoz, mint a vetélytársaié.

 

Ezzel hivatalosan a Maserati MC12-es tartja a módosítatlan utcai autók körrekordját a Nordschleifén, megelőzve az egymással huzakodó Porsche és Nissan 911 GT2-es illetve GT-R modelljeit, a Corvette ZR-1-est, és persze a vele együtt tesztelt félelmetes szupersportkocsikat.

 

 

gp_mc12s.jpg

 

 

Bocs. Én kérek elnézést.

Link to comment
Share on other sites

persze ,hogy lehet ,de még mindig reálisabb mint a gyári teszteredmények (amiket sok autós magazinban ,vagy a gyár honlapján olvasol) ,amik persze valódiak ,de normál körülmények között reprodukálni szinte képtelenség...

 

ilyen például az is ,hogy a Koenigsegg CCX a világ leggyorsabb közúti autója ... ami igaz is ,ha éppen texast szeled át és csak egyenesen kell tépni a sivatagokon keresztül , de ha már van néhány kanyar is akkor nem mész semmire a 350 Km/h-val és a hatalmas lóerőkkel . A Koenigsegg CCX tesztjén például a Top Gear egyik tesztelője elszállt a verdával ,mert nem volt hátul tapadása ,az aerodinamikája miatt...

 

aki nem hiszi annak itt van:

 http://www.youtube.com/watch?v=q2xROVQhYrE

 

Aztán raktak rá kiegészítésként egy hátsó szárnyat és az le is faragott a végsebességből ,ellenben irányíthatóvá vált az autó...

 

Szóval nem mind arany ami fénylik ,de a Maseratinak elhiszem ,hogy a verseny tapasztalatokból átültettek valamennyit a gépbe ,és az emiatt brutálisan muzsikál a pályán...

 

meg mondjuk az sem meglepő ,hogy az első három helyen csak olasz sportkocsik vannak ...

 

Link to comment
Share on other sites

Hali!

 

Az hogy ment vele egy csávó a tesztpályán nem azt jelenti, hogy ez a legjobb autó...

személy szerint egy Carerra gt-t sokkal jobban elfogadnék, mellesleg a v10-es motor is tetszik a porschéből, meg hát ugye kinézetben nem utolsó.emelett ebbe az utcai valaminek nevezett bogárba, semmi rádiót nem lehet tenni(nekem nem is kéne monyuk), de pl kárpitozás is csak egyféle szin van, semmi extra nincs az autóhoz, megveszed ennyi pénzért aztán mehetsz vele a nürburgringre...mellesleg feltételezem hogy senki nem vezet olyan jól mint ez a srác, szal akkor meg minek?a többi autóhoz képest, szerintem ronda... mondjuk az enzo sem tetszik nagyon, elég hosszú autó, egyedül a carrera gt szimpatikus...

 

ez is egy eredmény...ha már ennyi pénz, akkor már inkább 9ff gt9 boxer biturbo motor... szebb is a hangja

 

de ezt leszámítva 2évig dekkolt a szobámban az mc12 pósztere bekeretezve :D

Link to comment
Share on other sites

A Ferrari Enzo, a Koenigsegg CCX, a Maserati MC12-es, a Pagani Zonda F és a Porsche Carrera GT

 

mondjuk az ilyen felső kategóriás sportkocsikat nem minden napi használatra tervezik ,hanem gazdag gyűjtőknek ,akiknek az Enzo mellett beficcen a Lamborghini is meg még a Maserati és társai a grázsban... és csak hobbiból hajtják meg néha a gépet ... Ettől kezdve a kényelem és az extrák nyílván elhanyaglohatóak ,mert azért vesz az ember fia "verseny" autót ,hogy versenyzőnek érezze magát amíg vezeti ,és ehhez nem kellenek az extrák ...

 

nekem nincs bajom a kinézetével ,habár tény ,hogy sokkal inkább versenyautó kinézete van mint a társainak ... pl egy Carrera GT-t sokkal inkább eltudok képzelni városban kalandozni ,mint egy MC12-t ... teszem azt mert a Carrera fél méterrel rövidebb mint az MC12 ,és valamennyivel karcsúbb is ... :D

Link to comment
Share on other sites

Az Mc baromi nagy méretű gép. Ez tény.

 

Viszont. Mivel csak a homologizációs szabályok miatt építették meg utcaiban is, ezért valahol érthető is, hogy gyakorlatilag szartak az utcai normákra, átmenjen a köztudottan "szigorú" :D olasz műszakin, aztán viszontlátásra. Másrészt nem is gyártják már, alig pár darab készült belőle.

EZ az autó nem az utcákon keménykedő srácok autója, akik beleültek 50-100-150 milláért, és az utcán járkálnak vele. Ez az autó messze nem az a kategória. Egy Ferrari, Lamborghini, vagy még akár egy Bugatti is jobban "használható" az utcán, másrészt a csajok tudják, mi a lovacska, vagy a bika :P

 

 

Visszatérve erre a homológ dologra... Elsoroljak pár autót, ami CSAK azért lett utcai, mert kötelező volt? :) (Elsősorban rali)

 

-Lancia Stratos

-Lancia Delta HF Integrale

-Lancia Delta S4 (Ja, 40 mill környékén van eladóban...)

-Skoda Fabia RS ( A négy méteres hossz kellett, azért olyan hülye a lökhárító elöl meg hátul ... :D)

-Audi UrQuattro

 

Stb-stb...

 

Mind legendák. (Kivéve a Fóbiát, azt csak úgy beírtam :D)

És mind a világ legjobb autói között vannak, akárhova halad a világ.

Aki ezt elvitatja, az buta.

 

A Maserati meg egy kis presztízst akart szerezni, így hát megépítették ezt. Ami sokkal keményebb autó az Enzonál, pedig az se kispályás. Ez arra való, hogy a milliárdos elvigye a hétvégén TRÉLEREN a versenypályára, rátolja a verseny Slick gumikat, elfogyasszon 3-4 tank benzint, aztán lerakja a garázsba. Semmi másra. És? Egy műszaki csoda. Egy versenyautó. Ennél közelebb nem állhatsz a GT kategóriához utcai autóban. Ezért építették. Nem májerkedni. A Carrera GT állítólag nagyon megbízhatatlan, nem véletlenül nem nagyon indították semmilyen versenysorozatban, meg ugye a Porschénak kevéske a V motoros tapasztalata, főleg egy Ferrarival szemben...

 

 

A gyári eredményekről meg annyit, hogy pl egy gyorsulási eredmény reprodukálhatatlan a valóságban... Főleg a vw csoport, azon belül pedig az audi szereti "felnagyítani az erényeit"... 7.5 ös gyorsulás egy 2.0 TDI TT-től például...

 

Ja valaki írta, hogy nem tud két ugyanolyan kört menni egy autóversenyző. Ez egy jó vicc, nézd már meg hogy a GT kategóriában mennyire azonos köröket tudnak menni a versenyzők. Másrészt itt azért másodpercekről van szó, ami nem kevés hibázás lenne, főleg a Nürburgringen...

 

Úgyhogy nem kéne dobálózni ezzel, mert ez elég nevetséges indok. Másrészt biztos hogy nem egy kört ment minden autóval :P :P

Link to comment
Share on other sites

,,A Carrera GT állítólag nagyon megbízhatatlan, nem véletlenül nem nagyon indították semmilyen versenysorozatban, meg ugye a Porschénak kevéske a V motoros tapasztalata, főleg egy Ferrarival szemben..."

 

én nem hallottam semmi ilyenről, hogy a Carrera gt nem megbízható.persze hogy kicsi a V motork terén a tapasztalatuk, hisz cask ez az egy motoruk V, ugye V10... de látszik is, szerintem egy boxermotor sokkal jobb mint egy v10-es, nem is beszélve arról hogy a porsche a boxer motor miatt porsche.szerintem ne hasonlitsuk össze a ferrárit a porschéval... (év legerősebb motorja: A Porsche 2007-ben már győzedelmeskedett a három és négy liter közötti kategóriában. Az idén a 3,6 literes, 480 lóerős (a GT2 változatában 530 lóerős) boxermotorral a szabad összlökettérfogat kategóriában aratott győzelmet, olyan neves vetélytársakat utasítva maga mögé, mint a BMW, a Ferrari, a Nissan és az Audi.) semmi gond... ha már a két luxus autó között gondolkodom, akkor egyértelműen Porsche, mert sokkalta megbízhatóbb, sokkal jobban nyúzható autó.(2004luxus autó kiállitás, enzot melegitik 10percig utána felmegy a fordulatszámmérő 2-szer kb. 3-4ezerre és le is állitják mert: TÖNKREMEGY) :lol:

kettő: szép-szép, de semmi nem körözi le a boxermotor hangját....

Link to comment
Share on other sites

Hát én már hallottam a C GT-k gyakori leégéséről, de ez van... Amúgy persze hogy a Boxer az igazi, Alfában is az a király, na meg a V6 :) Ezeken kívül egy motorfajtának sincs értelme szvsz....

 

Ez az év motorja díj meg majdnem olyan nevetséges dolog mint az év autója díj... Bár én hallottam fékpados embert amikor arról beszélt, hogy két gyártó tud motort csinálni, az Alfa és a Porsche......... (Nyomatékgörbe - stb- stb...) És ebben volt Ferka motor meg béjembé meg minden ilyesmi.

 

Amúgy meg ezen vitatkozni, hogy Porsche- Ferrari vagy éppen Maserati... Hát elég nagy hülyeség szerintem :D :D Kb egyikünknek sincs rá esélye, hogy akármelyikből valaha is lehessen a garázsában :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...