Jump to content
PirateClub.hu

Volvo ReCharge Concept


roggenbrot
 Share

Recommended Posts

Konnektorba csatlakoztatható hibrid, 100 km-es elektromos hatótávolsággal és szükség esetén bekapcsolódó belső égésű motorral.

 

A Volvo ReCharge Concept olyan konnektorba csatlakoztatható hibrid, melynek minden kerekét elektromos motor hajtja, akkumulátorait pedig a háztartásokban szokványos konnektorból lehet naponta újratölteni. A feltöltött akkumulátorok segítségével a tulajdonos 100 km-t autózhat elektromos energiával. Amennyiben szükséges, a kocsi négyhengeres belsőégésű motorja is beindul, és menet közben feltölti az akkumulátorokat.

 

"Jövőbeni termékpalettánk bizonyos részét elektromos járművek fogják kitenni. ReCharge Concept tanulmányautónk elektromos energiával elérhető hatótávolsága kiváló, miközben belső égésű motorja menet közben tölti fel az akkumulátorokat. Úgy gondoljuk, hogy ez egy igazán érdekes megoldás lesz a jövőben" - mondta Magnus Jonsson, a Volvo Cars kutató és fejlesztő részlegének senior alelnöke.

 

A tanulmányautót a Volvo kaliforniai (Camarillo) kísérleti központjában, a VCMC-ben (Volvo Concept and Monitoring Center) készítették el.

 

volvo-recharge-concept-2-big.jpg

 

"A Volvo ReCharge Concept egy forradalmi találmány. Aki naponta 100 km-nél kevesebbet autózik, csak ritkán, vagy soha többé nem fog benzinkútra járni. Az Egyesült Államokban például ez az autósok 80 százalékát érinti" - magyarázta Magnus Jonsson.

 

A kiváló hatótávolságnak köszönhetően a Volvo ReCharge Concept nagymértékben kíméli tulajdonosa pénztárcáját. Kizárólag az elektromos hajtást használva az üzemeltetési költségek 80 százalékkal alacsonyabbak egy azonos méretű benzines autóhoz képest. Amennyiben a megtett út nagyobb az akkumulátorok hatótávolságánál, és szükségessé válik a belső égésű motor használata, úgy a fogyasztás 0 és 5,5 liter/100 km között változhat, függően az üzemanyagtól, és attól, hogy mennyi ideig jár a motor.

 

"Előnyeit teljes mértékben kihasználva, a konnektorba csatlakoztatható hibrid szén-dioxid kibocsátása 66 százalékkal alacsonyabb, mint a ma használatos hibrid autóké. Ráadásul, ha a villanyáram CO2-kímélő forrásból származik - biogáz, víz vagy nukleáris energia - ez az érték tovább javul" - világította meg az összefüggéseket Magnus Jonsson.

 

volvorechargehybrid.jpg

 

Villanymotor minden kerékben

 

A belsőégésű motortól nincs közvetlen erőátvitel a kerekekhez. A Volvo ReCharge Concept ugyanis ún. soros hibrid, melyben egymással interaktív módon kapcsolatban álló rendszerek dolgoznak:

 

A lítium-ion-polimer akkumulátorokból alkotott akkumulátor csomag a csomagtartó padlója alatt helyezkedik el. Ezeknek az akkumulátoroknak az élettartama hosszabb, mint az autóé.

Az individuális összkerékhajtást kerekenként egy-egy motorral érik el.

A négyhengeres belsőégésű motor generátort hajt, melynek energiája a kerekek villanymotorjait hajtja, amennyiben az akkumulátoroknak töltésre van szüksége. Ez a motor négyhengeres, 1.6 literes dízel, vagy szintén négyhengeres, FlexiFuel lehet.

 

volvo-recharge-concept-5-big.jpg

 

Elektromos autó tartalék belsőégésű energiaforrással

 

A Volvo ReCharge Concept elvileg nem más, mint egy akkumulátoros villanyautó, melyet egy hatékony generátor, azaz külső tápegység tölt fel, ha lecsökken az akkumulátor feszültsége. A generátort úgy tervezték, hogy minden kerék villanymotorjához szállítson energiát. Mivel a belsőégésű motor csak ezt a generátort hajtja, az égési folyamatot üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás szempontjából tökéletesen lehet optimalizálni.

 

A belsőégésű motorból és generátorból álló külső tápegység olyan erős, hogy egy családi ház áramellátására is képes. Kis változtatásokkal a kocsi tulajdonosa áramkimaradás esetén akár házi áramforrásként is használhatná.

 

 

A vezető választhatja ki az energiaforrást

 

A belsőégésű motor automatikusan elindul, amennyiben az akkumulátor energiájának 70 százalékát felhasználták. A vezető azonban manuálisan is beindíthatja a műszerfalon elhelyezett gomb segítségével.

 

"A konnektorba csatlakoztatható hibridünk és a mai hibridek között lényeges különbség van. A mai hibridek a villanymotort csak arra használják, hogy rövid ideig segítsék vele a belső égésű motort. A mi megoldásunk lehetővé teszi a tulajdonosnak, hogy 100 százalékig villamos energiát használjon, miközben biztonságban érezheti magát, hiszen a belső égésű motornak köszönhetően van egy fedélzeti biztonsági áramfejlesztője is" - magyarázta Ichiro Sugioka, a Volvo ReCharge Concept projektmenedzsere. "Ráadásul a konnektorba csatlakoztatható C30 modell megtartotta sportos tulajdonságait. 9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, és a csúcssebessége közel 160 km/óra" - tette hozzá Ichiro Sugioka.

 

forrás: hirado.hu, webwombat.com.au

 

 

Nagyon szép és hasznos autó, remélem be is fog válni ;)!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...