Jump to content
PirateClub.hu

Általánosságban az autókról


Daniels
 Share

Recommended Posts

Hali!

 

Szóval itt beszélgethetünk róluk!

 

Folytatva a ,, Dízel sportautók" című topikot:

 

 

Danieels, volt már Alfád/Alfátok?

 

Nekünk a mostani a harmadik...

 

A 33-masunkkal voltak gondok, de csak azért nem tudtuk megoldani, mert nem volt hozzáértő szerelő sehol. Aztán apa megtalálta a hibáját (a gyújtáselosztóban volt egy mágnes ami eltört és amikor néha összeállt, akkor beindult, amikor nem, akkor meg nem, vicces...), utána semmi gondja nem volt.

 

A 75-ösünknek semmi különleges baja nem volt, csak ami egy 10-11 éves autónál előfordulhat, meg persze az olajcsere. 100.000 km 5 év alatt...

 

(azt nem kell mondanom, hogy a bosch elektronikája mennyire kiválóan működött... EGYEDÜL az romlott el benne.... Szép?...)

 

A 156 most van meg harmadik éve, két hete cseréltünk bal első fékbetétet, meg tegnap bal hátsó kerékcsapágyat. 50.000-ret mentünk vele ez idő alatt.

 

A következő is Alfa lesz, ahogy az én első normális autóm is.

 

 

Ja: minőségibb volt a 33-masunk a mellé megvett cápa 316-osunknál (kevesebb baja volt, jobban ment, kényelmesebb volt), a 75-ösünkkel kevesebb gond volt, mint ismerősék egykorú E30-as 325iX-ével (aminél egyébként szintén jobban ment, az összkerék elvette a 20 többletlóerőt), a 156-osunk pedig JELENTŐSEN jobb ismerősék egykorú golfnégyesénél, amiben eddig háromszor cseréltek váltót. Ja, kell-e mondanom, hogy kevesebbet fogyaszt és kényelmesebb?...

 

Előítéletek alapján soha nem szabad bírálni egy olasz autót... Nagyon elterjedt az a nézet, amit a 90es évek elején a sok barom magyar autószerelő terjesztett el, akik nem értettek az Alfákhoz, hogy mekkora szarok... Ma ha akarod tudok 5 szerelőt mondani, akiknek kisujjában van az összes Alfa, és olcsóbban dolgoznak mint egy vw szerviz... Computerrel, meg mindennel együtt.

 

Egyáltalán nem rosszabb autók az olaszok, mint bármelyik velük egykorú autó!!! Ezt szerintem hidd el.

 

 

Elmondjam a sok "okos" népítélet-író gondját? Akik fikázzák pl a 156-ost, a 147-est a népítéletben... MEgvették 100.000 km-rel az órájában az autót, ami bőven feljebb volt, és az előző gazdi is szénné hajtotta, mert ugye egy Alfát úgy vezetnek, mint egy versenyautót. Egy toyota is meghal ugyanígy vezetve... Aztán jöttek sorban a gondok, elvitte a szomszédjózsi szerelőhöz, akinek FOGALMA sem volt arról, hogy mit- hogyan, összekendácsolta, hogy éppen működjön, elkérte érte az X ezer forintot, aztán 200 km padlógáz után beállt a motor, mert a szomszédjózsi ennyire értett hozzá. Aztán még az Alfa a szar...

 

Nézd csak meg, az Alfák motorjai mindig többet nyújtanak a hasonló korú vasakénál... Tehát jobban ki vannak hegyezve, mert csodák nincsenek, jobban el kell vinni a tűréshatár széléig az alkatrészeket ahhoz, hogy kijöjjön az a +10-20 lóerő... Ettől aztán jobban kell gondoskodni róluk... Azt hiszed, hogy egy szénné hegyezett Civic vti-t nem kell állandóan szervizbe hordani? Dehogyisnem... Ugyanúgy kell olajat cserélni, ha az ember nem akarja, hogy meghaljon az autó... Ugyanígy egy Alfánál is, ha 10 vagy legfeljebb 15.000-ként olajat cserélsz, 60.000-ként vezérműszíjat, vízpumpát meg ilyesmit, SEMMI baja nem lesz... Nem olyan rég találkoztam egy 164-es tulajával, 3.0 V6 van benne neki, 220 lóerő, 24 szelep, automataváltó. Új kora óta a fószernél. Tod hány km-rel? (1990-es gyártású az autó) 700.000-rel. Semmi gondja nem volt eddig neki, a kötelezőeket megcsinálta, de ENNYI!

 

Ez már merci szintű megbízhatóság vagy mi... Pedig egy régi olasz luxusautóról van szó, elektromos ülésekkel, állítható futóművel, elektromos tükrökkel, digitklímával....

 

Még nem volt Alfánk, se nekem, se szüleimnek, a családban talán egyszer keresztapámnak volt két hétre.

 

golf négy: arról inkább ne is beszéljünk, egymilla 5 alatt nem lehet sehol kapni, a szervízigénye meg egyenértékű egy régi ezerötös zsigával. (kuplung,üzemanyag szint jelző,futómű) Golf sorozat betegsége mostanság a futómű meg a kuplung... talán a 3-as még megúszta a spórolósdit...

 

mindegy, mellesleg még nem volt Alfám, és nem is vezettem Alfát, és mivel nem vagyok autószerelő csak azokat tudom/tudtam mondani amit a totálkár nevezetű igen egyéni véleményű autósműsorban hallottam!

 

off: mellesleg imádoma Golf II-t, mindent megtennék egy GTI-ért, de van egy autó amit még ennél is jobban szeretek, az nem más mint a Lancia Delta, a régi a HF integrale... stb...stb. :) ha lehetne kapni jó állapotban használt piacon, tuti hogy befektetnék egyre!( hazai használtató piacról beszéltem)

 

 

A topikot át nevezetem!Tovább lehet folytatni a beszélgetést, lehet történeteket is mesélni, meg minden ami autóval kapcsolatos!

Link to comment
Share on other sites

Igen, az Integralek gyönyörűek. Csak mind le van harcolva. Az igaz, hogy 2-3 millből lenne egy megbízható Deltad. De annál kevesebbet nem is érdemes ráfordítani, mert csak szívni fog vele az ember.

 

Régi turbós autó... Mindenből lutri. A jó kis Bosch elektronyosság miatt meg még inkább... Karácsonyfa-effekt pl megszüntethető egy pár doboz kontakspray-vel (a műszerfalon össze-vissza villogó visszajelzők, amikkel tele van az autó. Pl fékbetét kopásjelző, olajszintjelző, stb-stb.... )

de akkor se lesz benne köszönet, át kell kábelezni az egész autót 15 - 20 éves kora körül mindenképpen.

 

Ugye a lakatolnivalóról nem beszélve, ami egy Lancianal még nagyobb gond mint egy hasonló korú Fiatnál- Alfánál...

 

Szóval ha lenne miből, meg lehetne csinálni, de beleugrani valami rozsdaboglyába 500.000-ért... Szvsz felesleges.

 

Ha má Lándzsa:

 

91br4.jpg

 

 

Lancia_Delta_Integrale_8.jpg

 

Lancia_Delta_Integrale_1.jpg

 

1186623410_51b97f0d9d.jpg

 

 

(A Maseratit kihagytad a felsorolásból :) )

Link to comment
Share on other sites

Múlt hét végén kipróbáltam az új Alfa MiTot.

 

Huhh, emberek ez a kis gép nagyon durván megy... 1200 kiló, 155 lovas 1.4-es motor, DNA kapcsoló...

 

Brutális volt. Elektronikus sperrdifi, ugye a múlt héten esett az eső, volt dolga bőven.

 

2-3-ban olyat tolt, hogy huhh... A megboldogult 75ösünket idézte.

 

2500-tól megy, olyan 6000-ig, 6500 környékére felesleges elforgatni, a turbó kevés levegőt tud vinni olyan fordulaton.

 

Nagyon durva kis gép!

Link to comment
Share on other sites

Hát figyelj, ha van türelmed, akkor kapd szét a műszerfalat, sok ügyesség nem kell hozzá, csak egy pár különböző méretű csavarhúzó :)

 

 

A használati utasítás így hangzik a továbbiakban: végy a kezedbe pár méter vadonat új kábelt, húzgáld le az összes csatlakozóról a madzagját, és ameddig vissza tudsz menni, menj, vágd el a kábelt, az újjal helyettesítsd ( tehát nem odaszorítod+szigszalag, hanem forrasztás, kétszer - háromszor egymás után, majd boltokban kapható szigetelőanyaggal, olyannal mint amik a drótokon vannak, de erre használhatóak rögzítsd. A végén egy kis szigszalag sem árthat. )

 

HA nem akarsz kábelt hegesztgetni, akkor pedig minden csatlakozót lehúzol, WD40 a kézbe, gazdagon megfújod vele a csatikat, utána kitörölgeted, majd ha WD van akkor azzal, ha van külön kontaktspray akkor azzal befújkálod és rögzíted.

 

Nem lesz vele egy darabig gond. Na persze OTT nem lesz. Máshol lehet. Ezért a biztos megoldás ilyenkor a műszerfal átkábelezése, hozzáértő szakember megcsinálja neked ha eleget fizetsz érte :)

 

Ha meg az előzővel megoldódik, akkor meg boldog vagy, kitakarítod belülről a műszerfalat (szellőzőkből egereket, baglyokat, ilyeneket :D ), kicseréled az ÖSSZES izzót (addig mész boltból boltba, amíg nem találsz olyan izzót amilyen épp kell, nagyon nagy szívás ugyanis szétszedni - összerakni egy autó komplett műszerfalát!), és boldogan használod amíg csak akarod :)

Erre jobb, ha rászánsz egy teljes hétvégét, vagy egy egész hetet, amíg nem tudod használni az autót. Borzasztó szopás összerakni is, meg szétszedni is... Bár talán a 33-masét nem, a 75-nél emlékszem a jókedvre, amikor a rengeteg falevél meggyulladt a szellőzőben. Utána persze kitakarítani, stb-stb... Jó vicc volt :D

 

A többi csatival is meg lehet az ilyeneket csinálni, ezért jó ha az ember rászán egy hónapot egy autó úgymond felújítására, kárpitok, ülések, ilyesmiket kivenni, kitakarítani, ésígytovább, kábeleket lecserélni, sarukat, csatlakozókat bolondbiztosra megcsinálni, a lehető legkevésbé gány módon, ahol lehet gyorskötözővel biztos helyre kötözni, hogy ne lógjon, stb-stb. Az ilyennel rengeteg bosszúságot megspórolhatsz autóvásárlás esetén.

Az elektromos bajok ezzel gyakorlatilag el vannak vágva.

 

 

Én ha télen-tavasszal autót veszek, az ilyeneket biztos hogy megcsinálom, a kárpitok kitakarításáról nem beszélve, más a közérzete az embernek.

Egyébként én 155-ösöket nézek most, 1.8-as vagy 2.0-s motorral, a legjobb ár-érték arányú használt Alfák mostanság!

 

 

 

 

 

 

 

 

Uff: Az üzemanyagszintjelző ilyen konstrukció, a 75-ben is dombon lefelé fékezéskor majdnem mindig tele volt a tank :))))

Link to comment
Share on other sites

Elektronikai hibák a francia autóknál is jelen van/volt. inkább már volt. A mi 406-unkban is néha fölvillan egykét lámpa amikor hátramenetbe tesszük. Úgy látszik ez ilyen sajátosság a francia ill. olasz autóknál, hogy az elektronika szrkodik.

Anno 1 éve az Autó-Motor tesztelt egy 159-est, egy 2,4-es dízellel. És a teszt alatt az elektronika szrkodott. Fogta magát a rendszer és vészprogramba vágta magát, a motorerőből iszonyatosan visszavett, több elektromos cucc nem üzemelt, és egyfolytába villogott a műzer, h vmi gáz van. Aztán egy leállítás/újraindítás után ez megszünt, és vígan ment tovább a kocsi.

Ahogy mondtad, ezek miatt is szeretjük az olasz autókat. Nekem semmi bajom az olasz kocsikkal. a Design-jük tetszik a legjobban. Nem hiába a legjobb designerek az olaszok és a franciák. Igaz, hozzám a francia verdák állnak közelebb.

Viszont a német autókat huu de nagyon nem szeretem.

Link to comment
Share on other sites

szerintem inkább az olaszok dizájn-ban a legjobbak! :) igaz, olasz-tuning... ha nem láttál még gusztustalanul optikázott autót, akkor nézz emg pár olasz tuningverdát...

 

szépek az alfák, de valószínűleg nem elsz akkora sikerük, mont a Golf sorozatnak, vagy a pözsó számos szériájának(206,207,306,307...)

 

mondjuk az is igaz hogy nem szabad összekeverni egy sportautót, meg egy népautót, amit mindenki "olcsón" megkap... olcsón: azám...lássuk csak Golf V 5-6 milla, Lancia Delta 4milla ha jól tudom...gondolkodás nélkül Deltát vennék! ;)

 

vikking: 1. én nem vagyok telejsen magyar, igaz magyar több részben vok mint német... (sajnos, vagy szerencsére inkább arra kisebb részre vagyok büszke :) ) 2. a sok hülye magyar meg megveszi az olasz autókat mert asziszik azok jobbak, meg szebbek... izlés kérdése minden... az hogy szerinted szép egy Alfa... persze szerintem is szép és jó autó. az hogy te idősebb vagy és ás szemmel nézed a világot, te pl utálod a tuning autókat.

egy optikázott Golf 2 ,3 vagy egy cult stílusben megépített Golf sokkal szebb és sokkal figyelemre méltóbb egy gyáriromeonál! a tuningban az autódban van a dicsőség ezt te csináltad, te terveztetted, a te izlésed szerint készült. egy gyári autó meg... csaltam pár dolgot, kikerültem pár adót szokásos magyarmódra, megtudtam venni ezt az aflát 7milláért...nagy dicsőség ;)

Link to comment
Share on other sites

Cult stílus se tetszik, mert az is német tuning. És hát a német tuningok se a legszebbek. Sztem meg hülyeség h ilyen meg olyan stílusban megépeített autók. Mindenki a saját stílusába építse meg. egy szép felni, diszkrét spoiler, izléses kipufogó és máris jólnéz ki a kocsi.

Vikking: egy jó tanács. Danieels elött sose szidd a német autókat. Arra allergiás. Elkezdett dolgozni benne a német fanság, pedig anno ő utálta a legjobban a VW-ket.

Link to comment
Share on other sites

vikking: ha jól következtettem kia szavaidból valamiféle autószerelő vagy, vagy Alfa szalonban dolgozol.

az hogy a német autók összességében nem megbízhatók marhára nem igaz... azért mert hozzád vittek ilyen autókat szerelni, vagy esetleg volt 2-3 német verdád nem jelenti azt hogy az összes szar! ;) Minden autó el szokott romlani, nincs hibátlan autó, mint ahogy az általad istenitett Alfa is! a vw-ből csak a Golfok tetszenek, a tuning alap miatt! ;) Sajnos a német márka szégyene a VW...

 

a francia autókra meg egy vagyont kell költeni szervizelésnél...beteges hibáik vannak, de szép autókat csinálnak.

 

Azt mondtad h szerinted az Audi-k maffiózosak. háth mindenki olyan autóval jár, amit a pénze megenged és/vagy hozzá illik.

Mondjuk ha üzletember lennék, soha nem vennék Alfát, mert az egy sportos autó, nem pedig elegáns.Például ha mucsarecsegén lakNÁK elfogadNÁK egy szuzukit is, mert azt jó gányolni, jó ott tönkretenni a sárban...

 

Egy elegáns embert, manager-t vagy üzletembert az autójáról is sokan megítélik! :)

 

Az a baj, hogy sokan kézpénznek veszik a totálkár című műsort!

 

ha nekem például nagyon tetszik a 159 és meg is tudom venni, rohadtul nem fog érdekelni hogy a winki meg a bazsó azt mondták hogy ez az autó szar, nem rédemes megvenni, meg hogy fűnyiróhangú motorja van, meg hamar elromlik...

 

Link to comment
Share on other sites

Nem, nem ott dolgozom (még), de elég sok különböző tapasztalatom van. Emellett a saját autókat mindig a családban szervizeltük, már amikor volt rá lehetőség. Pl a bmw-ben a fél motort nem otthon a sufniban cseréltük ki értelemszerűleg.

 

Ezen felül RENGETEG tapasztalatot cserélek ismerősökkel, akiknek lehet adni a szavára. Egyik srác pl győrben az audi gyárban dolgozik, ne tudd meg miket mond, hogy fikázza a saját motorjaikat. (Mondjuk ő a V10 soron van, de a többi motorra csak becsmérlő szavakat használ!)

 

 

No lett itt ez a vezess.hu-s cikk is téma: rossz mindenből van. Mindenből ki lehet fogni egy rosszat, de ugyanígy egy jót is. Abban az autóban ha jól tudom az autómata váltó szarakodott. Tudtommal az első 5 behozott autómata 159-es között volt az a konkrét gép, senkinek fogalma sem volt róla, hogy mit hogyan.

 

Másrészt: az autók teszteléséből messzemenő következtetéseket kár levonni. (Az újságírókról beszélek itt)

Amiket ők megkapnak, már 500-4000 km között futott autók, amiket már más is elvitt tesztelni. Akármennyire azt mondják a szalonban, hogy nem kell bejáratni, de be kell. Azokat a gépeket amiket az első 5000 km-en nem hajtanak, utána lecserélik az olajat, már lehet úgy használni, ahogyan egy autót SZABAD. Nem ám lehet, vagy kell, hanem szabad.

Össze kell kopniuk az alkatrészeknek.

A tesztautók pedig olyanokat kapnak, de olyanokat, hogy elmondani nem tudom. Írtam, hogy kipróbáltam a Mitot. Beindítottam, ugye turbós motor, szépen lassan csordogáltam. A szalonos srác rám szólt (!!!) hogy nyomjam már neki, nem kell melegíteni. Leállításkor a forró motort gond nélkül leállította ő. Na most 5-6-10 (autótól függő) ilyen egy turbós autót úgy ki tud nyírni, hogy tényleg milliós nagyságrendű lehet benne a kár. Arról nem beszélve, hogy volt benne 450 km, én meg 6500 fölé forgattam, meg ilyenek.

 

Arról nem beszélve, hogy a magyar autós újságírók 95%-a, ha nem több nem más egy fizetett hirdetéseket továbbadó senkiházinál. Együtt a winklerrel, a bazsóval, a komplett gyulaibalázs stábbal... És azt ugye nem kell mondanom, hogy a németek nagyon szívesen fizetnek, ha ezzel adott esetben 5, vagy 10, vagy 50.000 autóval többet tudnak eladni. Az olaszok (be kell látnom, mostmár kevésbé van így, de pár éve még így volt) sajnos nem foglalkoznak ezzel, odaadják az autót, akár összehasonlító tesztre, és ennyi. Se PR ajándék, se kedveskedés, se vacsora, se semmi ilyesmi. Ezt pedig az akkori FAM (fiat autó mo) vezetés hibájának kell szvsz tekinteni.

Azt hitték, hogy menni fog ez így is. Ha az eladásokat nézzük, akkor ment ( 156- 147 elképesztő piaci sikere, aminek fontos tényezője volt a 156-ban az olcsó ár, az erős motorok és a gyönyörű forma, a 147-esnek pedig az audi és bmw (!!!) verő belső minőség és a szintén relatíve olcsó ár -jó felszereltség), de ez az idő elmúlt. A 159-es alapáron (ez még fontos lesz) nem olcsóbb egy hasonló motorú bmw-nél, mercinél, audinál. Az embereknek pedig számít az, hogy hogy néznek rájuk. "Szaralfát vettél mi? de egy bmw-nél: na ez ért az autókhoz"

Itt jön képbe az, hogy valójában nem drágább a 159-es. Luxemburgban élő ismerős (náluk nem játszik a regdíj ugye) mesélte (autót akart venni, 159 kategória, de végül S40-es lett ), hogy bement a bmw szalonba, kipróbálta a 3-mast, jó-jó, mennyi? Elmondták neki az alapárat. Oké, nézzünk bele pár extrát, meg hogy mi nincs benne? Kérlek, műanyag volt a kormány, nem volt benne klíma, hátul kurblis ablakemelők, dísztárcsa, ezer ilyen igénytelen megoldás.

Megköszönte, átment az Alfa szalonba. Nagyjából hasonló ár, Progression felszereltséggel. Ami azt jelenti, hogy kétzónás a klíma, meg a többi ilyen dolog. Distinctive itthoni árakon mondjuk 300.000-rel drágább, abban már tényleg minden van, ami hasznos (seggmasszírozós ülés nincs :D) és kellhet.

Audi: 60.000 euroért rakott össze a srác magának az árlistáról olyan 3.0 TDI-t, ami nagyjából alfáéknál a distinctive volt. Nevetséges. És itt nem becsmérlem a műszaki dolgokat. Szó nincs róla. A common-rail tdi-k állítólag már nem rosszak pl :D

 

 

Tuning kérdés: Hát figyelj, a 156-osomon rajta van a gyári küszöb (mmint gyári rendelhető, elvielg nem lenne rajta) meg egy 16-os AZEV "A" felni. És ennyi. Max a motort erősíteném, a futóművet ültetném (de nem porig, hanem ameddig az Eibach engedné, 30 mm kb), meg raknék bele egy toronymerevítőt. Nekem ennyi untig elég lenne.

Semmi mást. Igazából nem is látom értelmét. Ha van hozzá képzettséged, és elszántságod, hidd el nekem, hogyha elfokolod a vezérműtengelyt, kicseréled az injektorokat nagyobbakra, és esetleg megcsippelteted az autód, legalább ugyanolyan büszke leszel rá. Legalábbis én így voltam a 75-össel, aztán marha gyorsan vissza mindent, mert valami mégse sikerült :D

Arról ugye nem beszélve, hogy szerintem a fasztandfúrijusz stílusban megépített 1.0 Swiftek sztem gázabbak mint egy gyári Alfa...

 

Egyébként én pont nem csalok semmit, és gondolkozom egy MiTo behitelezésén szóval ne általánosíts :P Igaz hogy nem 7 hanem 5.5 lenne, de na. :D

 

Francia vasunk még sosem volt, családban sem, de utoljára a 309-205-105-405 generációról hallottam jókat, meg eestleg a 306-osról, az télleg egyszerű mint a faék, nem romolhat el benne sok minden!

Némelyik tetszik, pl a 406 Coupé gyönyörű, de tőlem messze áll maga a felfogás, lágy csillapítás, puha rugók, stb-stb. Egy autó nekem arra menjen amerre én gondolom (ezért imádom a 156 kormányát, koppanástól koppanásig 2-t fordul :o), és ha kell pattogjon, daráljon, zabáljon :D

 

Kérdés1: Mé nem vettem GTV-t? Csak :D

Kérdés2: Mé nem keményítem ki az 56-ot? Mert használni se árt néha :D

 

 

 

 

Na hogy ne csak beszélgessünk, hanem legyenek szép képek is :

 

 

2008-40.jpg

 

 

Egy cíp GTV:

 

2008-37.jpg

 

Giulia (második pic:D)

 

2008-29.jpg

Majd a sajátról is rakok be egyet, ez most régi-új-régi stílusban :D

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

én köztudottan német autó párti vagyok :D ,de azért nekem is vannak olasz kedvenceim...

 

A legkedvesebb számomra a (régi) klasszikus Maserati ... mint pl ez a Shamal :D

img_4589-large.JPG

 

A régebbi szériák nekem jobban bejönnek ,mert még nem voltak olyan lekerekített formák ,hanem nyers erőt szimbolizáló "kocka" dizájn volt :D

 

Egy mai Maseratin (meg úgy általába a legtöbb mai autón) már aerodinamika meg esztétikusság jegyében a legtöbb forma lekerekített ,és íves ... nem azt mondom ,hogy ezzel baj lenne ,meg nem szép ,csak más, és néha sokat veszít így az utód az elődje karakteréből,vonalaiból...

Alfánál és néha a Fiatnál mondjuk nincs ilyen mert ott látszik ,hogy tartják magukat a tradíciókhoz (legalábbis bizonyos esetekben)...

 

Na mind1 ,remélem azért értette valaki mit akartam ezzel mondani :D

 

Végül néhány szép kép ,szép Gran Turismokról...

Maserati-GranTurismo-2008.gif

Link to comment
Share on other sites

ALAP, vegyél Maseratit :D De vigyél vele egy kört majd, ha már felújítottad :) A régi Biturbo pl tényleg úgy néz ki hátulról mint egy zsiguli vagy e30-as bmw, aztán 2 literből laza 280akárhány lovat hoz ki :D Két turbóval. Kicsit brutál.

 

Egy-két nagyarcot meg lehet vele lepni :P

 

A GranTurismoval egy a baj, hogy a hátsó lámpája fejrefordítva az új Mondeoé :) Bár, ez sztem véletlen egybeesés, és ettől függetlenül annyira kéne, hogy szavakkal nem tudom kifejezni, csak kicsit fintorogtam :D Bár ha lenne negyvenakárhány millióm egy ilyenre, meg fenntartani, nem nagyon érdekelne semmi :P Max az, hogy miért nem egy 8C Competizionét vettem :D :D Az azért szerintem csak a világ 5 legjobb autója között bent van. Akárhogy nézzük. Persze, nem praktikus (kicsi a csomagtartó, nincs pohártartó, stb-stb :D), biztos hangos is ( hát szóljon is ennyi pízért :D), meg sokat fogyaszt. ÉS?! :D

 

Sztem a világ öt legjobb autója között amúgy nem sok nem olasz van :D

 

F40, Maserati 3200-4200 GT (ez mondjuk meglepő lehet, de az kéne nekem családi autónak. Gyerekülés befér hátra, van csomagtartó, mi kell még?!) , Honda NSX (nagyjából pariban a Alfa SZ-RZ párossal, egy árban is lehet őket kapni, csak a Honda talán ésszerűbb. Há' monnyuk jó, hogy, hiszen japán :D) , 8C, Aston Martin db7 Vantage..

Az a gond, hogy legalább 10-szer ennyi számomra tökéletes autót fel tudnék sorolni, csak nagyjából a fele olasz, azoknak nagyjából a 2/3-a Alfa lenne, szóval sztem felesleges :D

 

Bocsánat- bocsánat, de mivel most találtam néhány tűrhető képet, ezeket kénytelen vagyok betenni:S

 

Nos, egy szerintem gyönyörű, a sajtó által Il Monstro-nak (szörnynek) nevezett S.Z. :

 

 

2876262110_c8a54681e3.jpg

 

Noch ájne pikcsör:

 

2876263442_fb55ea1594.jpg

 

Egy elképesztően szép GTV, aminek ismerem a gazdáját is:

 

1277555634_b310400d11.jpg

 

Egy épp csapató Giulietta :)

 

300163354_a04f43c838.jpg

 

 

Egy legenda: Giulia GTAm (Maggiorata, azaz megnövelt térfogatú, 2 literes moci, lenyomta a korabeli Porschekat is :)

 

2896011672_da5383c7ac.jpg

 

1938-ban a VILÁG legszebb, leggyorsabb és legjobb autójának titulált 8C:

 

2792042136_3190474e26.jpg

(még lesz kép :) )

 

egy 33 Stradale (versenyautó volt, elsősorban hosszútávú versenyeken indultak, 8-12 hengeres boxermotorokkal. Elég sikeresek voltak :)

 

2210349097_4c9d2eae1a.jpg

 

Ugyanez szemből:

 

2886515044_31a02a9749.jpg

 

GTV csapat :)

 

2883255438_52c78dbb8b.jpg

 

1964 Alfa Romeo Canguro

2848463510_5307ca998a.jpg

 

 

Most egy elég szép Giulia 2000-ről képek:

 

2857634249_8d91d5848e.jpg

2857638769_83bb16c8f8.jpg

2858466926_d632ae2e2f.jpg

2857645145_44affbe776.jpg

2858461620_b643a67042.jpg

2857633495_efd2997470.jpg

2858471410_f253c96452.jpg

 

 

 

Na még egy GTV6:

 

2587652930_291400532d.jpg

 

Meg még egy :) Őt is imádom:)

2843178505_8fe979a664.jpg

 

Na egyelőre ennyi :) :) Kérek rájuk reakciót :)

Link to comment
Share on other sites

Hali!

 

Valaki írta, asszem Offa, hogy milyen összetartás van az Alfások közt! :) Nah ugyan ez meg van a VW-seknél is.Főleg ha valami egyedi cucc van az autódon! :)

 

 

Cult stílus se tetszik, mert az is német tuning. És hát a német tuningok se a legszebbek. Sztem meg hülyeség h ilyen meg olyan stílusban megépeített autók. Mindenki a saját stílusába építse meg. egy szép felni, diszkrét spoiler, izléses kipufogó és máris jólnéz ki a kocsi.

 

1.Hülyeségeket ne beszéljél, ha nem értesz hozzá! Cult pont arról szól amit leírtál! :D

 

Mindenki saját stílusban építi meg az autóját, egy szép felni, ízléses kipufogó, esetleg spoiler, esetleg még egy merész ültetés, de az is csak az igazán gazdagoknak... egyszóval: tuning úgy, hogy nem építik át az autót, csupán a gyári karosszéria fényezésével és rendbe tételével teszik látványossá! Leírod hogy milyen szar német tuning, de aztán ugyanezt leírod, csak hogy úgy tűnjön német tuning. ha pontosabb akarok lenni nem is NÉMET tuning, hanem osztrák!!! ;) mivel egy osztrák testvér pár találta ki! :)

Link to comment
Share on other sites

Kicsit rátérnék a német tuningra. A cult irányzat nekem bejön. Tényleg igényesek, bár az amcsi ültetett régi low riderekre hasonlítanak. Szerintem túl le vannak ültetve. Magyar utakra nem célszerűek. Tudom, tudom, nem ezt kell nézni, de akkor is :) Konkrétan erre a hasonlóságra gondoltam az amcsi lowriderek kapcsán.

 

Ami német tuning nekem bejön az a Bmwken, Merciken, Audikon, Porschekon látható. Ilyenekre gondolok mint a HAMANN, AC Schnitzer, ABT tuning műhelyek. Na ezek igényes, modern, szép munkák. Sokkal inkább a teljesítmény számít mintsem a kinézet. Ha lenne pénzem és olyan autóm, akkor csak a motort tuningolnám, minél erősebb legyen. A kaszni legyen alap, maximum egy spoiler. Ja és persze egy sportos felni, ez elengedhetetlen. Most Wanted-be is ilyeneket csinálok csak, felni, jó szín aztán kész. De vigye a 350-et minimum :D

 

Most Wantedbe én is ugyan ezt csinálom! :D Tavaly volt szerencsém hallani egy Gallardo-t, Hamann kipufogó rendszerrel! :o eszméletlenül brutális volt! az ABT Porschéről meg ne is beszéljünk... ha már német tuning, akkor rs tuning, nekik sajnos vannak nagyon merész munkáik, amik nekem sem tetszenek, de van pár egész igényes is!

Link to comment
Share on other sites

Offa, hf a 3hengeresnél gyenge pont... Különálló hf tömítések gyakran átégnek, de állítólag nem akkora gáz cserélni :) Bontóban biztos találni normális darabot. Másrészt sztem praktikus mind a hármat egyben cserélni, ha találsz, akár újra. Akkor megint nincs vele többet gond egy jó darabig.

Amiért én nem vennék soha 33 TD-t az egyébként a HF tömítések gondja.

 

Viszont ha kezd problémás lenni, érdemes eladni és mondjuk egy 75 2.0 TD-t vagy 2.4 TD-t venni. Esetleg 155 1.9 TD, nagyon jó motor az, jó kasztniban. Sőt, a 75-ben ugye szar porsche váltó van, az problémás lehet, meg régebbi is, inkább a 155 TD-t ajánlanám. Akár a 2.5-öt is.

 

(Danieels, mielőtt a nyakamnak ugrasz, kérdezz meg egy Alfa szerelőt. A porsche csinálta az alfának, az Alfettába még. Ezt variálták áttételekkel, meg sperrel, de alapvetően a kapcsolókörmök gyengék, és ez konstrukciós hiba :( 150.000ként meg kell csinálni a váltót, csak az húzós. Egy max 2-300.000-ret érő autónál nem is éri meg rákölteni 80-100.000 forintot.)

 

Esetleg hitelre egy 156 JTD 8v 105 vagy 115 lovas változat.

 

Na persze el kell felejteni azt, hogy 2 vagy 300.000 km van bennük (bőven több...), de gondoskodással és előretekintéssel lehet ám ügyesen használni.

 

Pl ugye vezérműszíj-feszítő-görgő hármast cserélni vásárlás után közvetlenül, olajcsere 10-15 max 20.000 km-enként.

 

Aztán nincs vele gond :)

 

De ez minden használtautónál így van. BMW-t meg nem is vennék használtan, abba szinte csak bele lehet nyúlni és szart kifogni. főleg e30 korabeli gépeknél. A hülyegyerekek széthajtják. Persze ez így van jól, azért sportos autó :D Csak használtan nem szabad venni :(

 

A képek nagyon ott vannak :) 75 Rulez :D

 

Ja amit meg nem tudsz milyen, Alfa Romeo Alfasud Sprint :)

Link to comment
Share on other sites

(Danieels, mielőtt a nyakamnak ugrasz, kérdezz meg egy Alfa szerelőt. A porsche csinálta az alfának, az Alfettába még. Ezt variálták áttételekkel, meg sperrel, de alapvetően a kapcsolókörmök gyengék, és ez konstrukciós hiba :( 150.000ként meg kell csinálni a váltót, csak az húzós. Egy max 2-300.000-ret érő autónál nem is éri meg rákölteni 80-100.000 forintot.)

 

Nem ugrok a nyakadba, hiszen ha jól tudom az a váltó a 924/944-ből került át oda, azokban meg a váltó egy rakat f*s, 5-6hónaponta kell szervizeltetni, akkor még az autómatáról nem is beszéltem...

Link to comment
Share on other sites

Én nem a kúlt tuningot írtam le. Annak mi a lényege: veszel egy német autót, letisztítod a karosszéríát, jelvényeket eltünteted(igaz ez már clean), átfested a kocsit, kihangsúlyozod az autó éleit, porig ülteted a kocsit, és teszel rá egy rohadt széles, és csúnya(sztem) felnit (ugye ami cult stílushoz passzol) oszt cső. Nah ez az ami nem tetszik. Hol a spoiler, hol vannak a szárnyak( igaz a szárnyakkal túlzásokba lehet esni) hol vannak a kipufogók? sehol...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Danieels asszem hogy nem pont ugyanaz a váltó, de az alap ugyanaz elvileg, csak a porsche még fejlesztett(...) rajta, hogy eladhassa az olaszoknak.

 

Bár szerintem az elég nevetséges, hogy majd 20 évig nem változtattak rajta, de ők tudják :D

 

Alfetta-Giulietta-GTV-75-SZ... Ennyi modellben volt tudtommal.

 

Bár én hallottam olyat, hogy költséghatékonyabb lett egy idő után (azaz az elején nem volt olyan rossz, de elcseszték, hogy olcsóbb legyen...), a legelső évjáratú Alfettákban pl csomó később műanyag alkatrész volt még fémből, meg mintha a kettes duplán lett volna szinkronizálva vagy mi... Ez lehet hogy ökörség, de valami ilyesmi rémlik. Csak egy hozzáértő ne olvassa ezt el, ha hülyeség :D

 

Cultra rátérve: nekem sem tetszik, főleg a porig ültetés, meg a tök felesleges magamutogatás. Az autó legyen értem, ne én az autóért... Márpedig 3-4 centi magassággal nem lehet közlekedni. Akkor meg minek van autód? ... Na mindegy :D

Link to comment
Share on other sites

Én nem a kúlt tuningot írtam le. Annak mi a lényege: veszel egy német autót, letisztítod a karosszéríát, jelvényeket eltünteted(igaz ez már clean), átfested a kocsit, kihangsúlyozod az autó éleit, porig ülteted a kocsit, és teszel rá egy rohadt széles, és csúnya(sztem) felnit (ugye ami cult stílushoz passzol) oszt cső. Nah ez az ami nem tetszik. Hol a spoiler, hol vannak a szárnyak( igaz a szárnyakkal túlzásokba lehet esni) hol vannak a kipufogók? sehol...

 

háát... a kritika :rollyes:

 

egyébként a felnikre rátérve, több száz ezer forintosak, krómozás stb. egy hozzá nem értőnek persze hogy nem tetszik, nem tudja mennyit ér... Cult tuning legfőképpen a német verdáknál alakul ki. a túlzott ültetés nekem sem jön be, de itt is van jópár ilyen golf, ültetve vannak, de csak diszkréten, az jó néz ki... kihangsúlyozásra meg: polírozás, sokször több hónapokig tartó keresgélés, mert nem egy régi golfnak van elrohadva az alja... rohadt széles felni? :lol: ugye most csak viccelsz... ekkroa baromságot irni... a rohad széles dologra: futómű+felni+gumi... ettől függ hogy milyen széles.

 

tök mindegy... a világ egyik legnagyobb tuning irányzata, elég sokan szeretik... nem tetszhet mindenkinek...

 

általában egy igényes tuningot 3-4 millából hoznak ki(motor+karosszéria stb...) és akkor ránéznek a hozzánemértők és: ennyiből má pözsót veszek meg rönót meg ilyen autót meg olyat... hát igen csak azt a gyári szart amiben nincsen semmi tisztelet (ugye:loptálcsaltálhazudtál a pénzért) nagyon kevesen fogják megbámulni... pl.: nézd ott egy pözsó 307 gyári MŰANYAGdisztárcsákkal...húú deszép... -mondatot ritkán halljuk...

nem is beszélve arról hogy egy hádéis sofőrt igencsak meg lehet lepni egy ilyen 4-5 millás 1-es golfal... :D

 

 

 

[Én nem vagyok tisztában ezekkel a pözsó rönó stb. árakkal, én csak halottam ezt tuning fesztiválon...]

 

Link to comment
Share on other sites

A TÖKÉLETES erős autó 3 mill. Legyen az egy felújított Delta, vagy egy 1.8 turbo 75, vagy egy 155 Q4 kb 300 lóval, vagy akár egy 156 2.5 V6 24V megerősítve.

 

Legalábbis kb ennyiből lehet kihozni azt mondják :D

 

 

Őőő Offa, én nem azért mondtam, mert lenézném a 33-mast egyébként :)

A Tiétek csík vagy még nagylámpás?

Ha csík akkor látok rá esélyt, hogy megváltoztatták a HF tömítést, én azért nem vettem nagylámpás 33 TD-t, hogy ne legyen folyamatos szívás a HF-fel. Csíklámpás meg csak a) irreálisan drágán B) irreálisan rossz állapotban volt.

 

 

Jut eszembe: most az előbb találkoztam egy 156-os cartárssal. Ez még magában nem is lenne gond, de egy kicsit érdekesen használta a vasat. MEgállt a pirosnál, én beestem mögé. Dudáltam meg villogtam, erre ő tiltásig pörgette de elég huzamos ideig. Utána is gumifüstölve lőtt ki, de mint az állat. Máskor is láttam már, hogy tiltáson forgatja a gépet. Én még egyszer sem küldtem el tiltásig. Mit gondoltok, mennyire lesz elégedett az autóval, ha meghal neki? Jön még egy 1 csillagos népítélet? ...

Link to comment
Share on other sites

Jut eszembe: most az előbb találkoztam egy 156-os cartárssal. Ez még magában nem is lenne gond, de egy kicsit érdekesen használta a vasat. MEgállt a pirosnál, én beestem mögé. Dudáltam meg villogtam, erre ő tiltásig pörgette de elég huzamos ideig. Utána is gumifüstölve lőtt ki, de mint az állat. Máskor is láttam már, hogy tiltáson forgatja a gépet. Én még egyszer sem küldtem el tiltásig. Mit gondoltok, mennyire lesz elégedett az autóval, ha meghal neki? Jön még egy 1 csillagos népítélet? ...

 

hát, ez az ember biztosan hihetetlenül okos volt... egyébként sincs olyan autó ami bírja az ilyen barmokat... (már bocs a szóhasználatért)

 

Ha lesz pénzem, tuti hogy egy ilyen autóval kezdek:

alfa_romeo_brera_2006_02.jpg

Alfa_romeo_Brera_92.jpg

 

amikor először láttam ilyet élőben, hangosan felkiáltottam hogy: Hát kéremszépen!!! hogy lehet ilyen autót tervezni??? :o:D

Link to comment
Share on other sites

Offa, ez már újabb, csík :) Akkor ebben lehet hogy változtattak a HF tömítésen már :)

 

 

Danieels, ugye igen... És hidd el, hogy nem ő az egyetlen "alfás" aki így használja, olaj meg minden cseréje nélkül.

 

Egy akármilyen (!!!) autót így használ valaki, akkor annak a vasnak vége. Ennek is vége lesz hamarosan.

Ezeknek a véleményére adni sztem butaság.

 

 

Ja, ma sikerült lenyomni 5 személlyel egy 1.6-os asztmát, amiben csak egy ember ült. (Alapból könnyebb egy 150 kilóval a G astra a 156-osnál :) plusz mi voltunk olyan 300 kiló, majd fél tonna többlet volt!!!).

 

Gyorsulni felesleges lett volna ellene, inkább kint az autóúton nyomtuk, hát erőből megvolt... Nagyjából mi 190-ig mentünk, dombon felfelé. Nem rossz a kis fűnyírótól :)

 

(Hozzáteszem, ez nagyon ritka eset, ez is inkább az elv miatt volt, mintsem a vagánykodás miatt, az opelben ugyanis egy cigánygyerek ült, aki bunkóskodott a benzinkútnál...)

Link to comment
Share on other sites

Offa jól tetted! Én utálom ha valaki nem tartja be a követési távolságot, és szó szerint le akar taszítani az útról!

Még tavaly történt Visegrádra menet, hogy egy falucskában 50-el mentünk, ez volt a megengedett sebesség, a Yaris-os meg már majd megörült mögöttünk, de simán megelőzhetett volna, erre akkor kezdett el előzni amikor vége volt a lakott területnek, és már lehetett huzatni 90-100-ig... apa elkezd gyorsitani és tök nyugodtan elkezdi mondani, hogy a hülye gyerek azt hitte hogy én végig 50-el fogok menni.. :lol: persze hogy nem tudott megelőzni.utána meg dudált mint egy idegbeteg :D (1.4 Renault Thalia :D kemény 75lóerő+négy személy.)

Toyota Yaris, ugye kisebb autó is, és csak 1 ember ült benne! :D

Link to comment
Share on other sites

Egyébként az Alfások 95%-a lakott területen belül NEM versenyez. Nem azért, mert jajj a szabályok, hanem elvből. Nálam is max egy lámpától lámpáig fér bele, 3*2 sávos úton, ahol tudom, hogy le van lámpázva mind a kereszt mind a gyalogosforgalom.

 

Pl ez az asztmás gyerek is tegnap, városon belül ment el jó nagy lendülettel, meg még két vagy három autó mellett. Amíg kellett egy kis erő (ez előtt ugye az autóÚT részen, ahol eltoltuk 190-ig és elfogyott), addig nem ment neki, utána meg elnyúlt annyira, hogy nem tudtuk utólérni. Gondolom híreszteli, hogy hogy elment, csak az nem zavarja, hogy a 3 alkalomból amikor megelőzött, egyszer versenyeztünk csak :D

 

Ugyanezen az útszakaszon a múltkor egy A4-est sikerült lenyomni a francba. De nem is ez volt a vicces, hanem a mód... Falu, 5. 55-60-as tempó, audis srác beér a valagamba, utólagos xenon süti a szememet, na mondom meglátjuk, hogy mit tud a fűnyíró nyomatékból. Lepadlóztam, az audi vissza is váltott 3-ba, és úgy igyekezett, 150-160-ig azt mondom, hogy jött, aztán a további padlózásnál úgy elmaradt mint a borravaló :) Persze én vissza se váltottam, így könnyű volt tartani a tempót :P

Link to comment
Share on other sites

Igazándiból mondok neked egy titkot, egy kétezres 155-156-145-146-75 is bőven megteszi. Nagyon szedik a lábukat azzal a 150 körüli lóerővel. Ha a 120 lovas egyhatosnak alig van ellenfele, akkor egy kétezressel bőven be lehet próbálkozni nagyobb kategóriák ellen is :)

Link to comment
Share on other sites

name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355">

csak én hallom ezt az enyhe sziszegést? néztem pár vidit jutubon, hát nagyon meggyőző autó :D

 

ezek a hangok... gyönyörűek...

Link to comment
Share on other sites

Ja m5, cserélj olajat 2000 kmenként, generálozd 50.000-enként azt jó lesz jövőre is...

 

ódi meg hulladék. jobb szó nincs is rá. Szét van hajtva az összes, legalább tízszer totálkáros volt az összes S-es mo-i ódi (a régebbiek, bár láttam már háromba hajtogatott S6-ost is összerakni és német orvos tulajtól sérülésmentesként eladni...) , a győri gyárban meg a szaros V10-eken kívül az összes motorral annyit foglalkoznak, hogy véletlenszerű alkatrészeket belehajigálnak azt annyi... Ja, pdtdi: vicc. jobb szó nincs is rá! Romhalmaz.

 

Ja, ódi meg béjembé akkor kéne, ha embert akarnék ölni és maffiózó lennék, nem törvénytisztelő állampolgár. Arról nem beszélve, hogy hogy néz(ett szerencsére, befejezték a gyártását, rájöttek, hogy ezért LEGALÁBB haditörvényszék jár) ki a z4-es? mint valami összegyűrt papírlap, amiből "ez jött ki". NEvetséges. E90-es hátsó lámpáit meg bangle "mester" elcsórta a daewoo lanosról. Gratula hozzá.

Ódinak meg ki tervez? Nem Walter Da Silva? Jabocs. Nem az Alfától ment a szejathoz utána meg az ódihoz, igaz? Akkorjó. (Arról ne beszéljünk, hogy az összes közepes audinak, a3-a4-a5-a6-nak ugyanaz a központi computere, semmi gond. nem szánalmas, á dehogy. Még szoftvert se sikerült cserélni, az RS4-ben más az indítóképernyő asszem. Wow! Innováció a köbön! )

 

 

És akkor ezzel a képpel búcsúznék...

 

Alfacity, Esztergom, 2008 április 12:

 

Azok ott mind szar alfák...

 

 

00032.jpg

 

Itt megtalálható az összes itt készített képem:

 

http://alfaamore.hu/galeriak/717!1

Link to comment
Share on other sites

tök feleslegesen irtál megint ennyit, mert az alfában is kell cserélni dolgokat 50 000 kilométerenként ha úgy használod...már bocs...nehogymár azt mondd nekem hogy egy alfa kibír 1-2 évet simán úgy hogy közben szét taposod a belét!(nem pörgeted leszabájzásig) mindegy... a képet meg nem tudom miért mutattad meg, szép meg minden... Egyébként ha már itt tartunk talán az alfáknak szoktak Wörthersee-ben világhírű találkozót rendezni minden évben???

 

hát szerintem NEM! Ezen a kiállitáson több száz ezer dajcse(általad fos/sz*r/ganénak emlitett) vágen, több száz ezer emberrel. NEM véletlenül a világ legnagyobb autós/tuningos fesztiválja te magad irtad pár alfáról h hengerfejesek emg mittomén mi bajuk van...hát elég gáz az is!!!

jah és ezek az autótulajdonosok akik ide kimennek és kiviszik a dajcse vágenjeiket, büszkék arra az autóra, amit ők vagy esetleg egy cég szakemberei raktak össze! ;)

 

Egyébként érdeks hogy külföldön egyre több olasz német autóval jár, és egyre több német olasz autóval jár!mindegy nem fogok vitázni arról hogy meik nemzet autója a legjobb, mert ilyen nincs...

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...