Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

Azzal is aláznák a mezőnyt :lol:

 

Ha betiltják se érnek el vele sok mindent, mert Malaysiában már ott lesz a KERS a kocsikban B)

Ha szabályos OK., ha nem akkor be kell tiltani azt kész!

De azt nem szeretem, hogy olyan találgatások látnak napvilágot, hogy az első szárny alján van egy merevítő, és ezzel játszák ki a tesztet, vagy kenőpénz van a dologban! Igen, akkor a Ferrari is 5 éven keresztül lefizetett pár embert :)

Link to comment
Share on other sites

A vak is látja, hogy az az első szárny hajlik.

http://mclarenf-1.com/index.php?page=srs&s=4

Itt vannak érdekes összehasonlítások.

 

Megpróbálok átugrani az egészen és bízni benne, hogy a Red Bull saját fegyverét fordítják ellenük, ;)

Link to comment
Share on other sites

Ennyit erről:

 

Az Ausztrál Nagydíjat követően felreppent a hír, miszerint a McLaren-Mercedes panaszt akar tenni az Nemzetközi Automobil Szövetségnél a Red Bull Racing első légterelője miatt, amely nagy sebességnél szinte az aszfaltot súrolja. A német Bild című napilap értesülései szerint azonban a keddi határidőig nem érkezett óvás az FIA-hoz, így Sebastian Vettel ausztráliai győzelmét már senki sem veheti el.

 

"Nem találtunk semmi gyanúsat, pedig sokkal szigorúbb ellenőrzésnek vetjük alá az első légterelőket. Vettel autóját mindig rendben találtuk" – jelentette ki az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting.

 

Kíváncsi vagyok mikor és mi lesz a következő vád tárgya! :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

még az is lehet hogy szabályos. ugyan is nem tudom most hogy van de mikor vannak a próbák ott 50 vagy 100km/h-s sebességénél kell megfelelni az adott szerkezetnek. mivel bőven 100 felett mennek vele így előfordulhat hogy ott már meghajlik még 100 km/h vagy 50 vagy ami a szabályban rögzítve van ott meg még nem.

Link to comment
Share on other sites

atis.89: a szárnyakat súlyokkal terhelik, ezt régen 50-50 kg-al tették, a szigorítások miatt mostmár 100kg-al mérik!

 

Újabb fejlemény:

 

A Red Bull Sebastian Vettel révén komoly lendülettel indította a 2011-es évadot. Az ellenfelek már-már készülnek feladni az idei évet, látva a címvédő Ausztráliában mutatott tempóját.

 

A legnagyobb riválisok a pályán egyelőre képtelennek látszanak elkapni az energiaital-gyárosokat, egyetlen esélyük a szabálytalannak vélt első szárnyak leleplezése, melyet az FIA legutóbb is a kritériumoknak megfelelőnek talált.

 

A Formula?1 legnagyobb csapatai nemrég egyértelműsítették, hogy amennyiben a trükkös szárny szabályos, kénytelenek hasonló megoldáshoz folyamodni, másképp a Red Bull nagy fölénnyel viszi haza a trófeákat.

 

Az FIA a legújabb hírek szerint azonban elébe megy a kétes kimenetelű másolásnak, és egy úgynevezett lézeres távolságmérőt épít be a versenyautók első szárnyaiba, mellyel az elem és az aszfalt közötti távot tudják megfigyelni mozgás közben. A szerkezet folyamatos adatot küld az FIA szakembereinek, melyből minden kétséget kizáróan kiderül, hogy az elem nagysebességnél valóban megközelíti-e az aszfaltot. Amennyiben a mérési adatok alapján a szárny átlépi a megengedett határt, az FIA kész kizárni az adott eseményről a csapatot.

 

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója a következőképpen nyilatkozott az új mérőeszközről: ?A lézeres távolságméréssel folyamatosan figyelni tudjuk, hogy az autó szárnya a pálya egyenetlensége miatt közelít a talajhoz, avagy adott erők hatására adott ideig történik elmozdulás. Ez utóbbi természetesen szabálytalan, és készek vagyunk a csapatot kizárni a teljes hétvége eseményeiről, ha beigazolódnak a felvetések.?

 

A mérőeszközt a következő futam első szabadedzésén, Malajziában helyezik el az összes csapat autóján, de azért azzal mindenki tisztában van, hogy ma bolondok napja van, nem?

 

Ha ez igaz akkor végre kiderül, hogy mi van! :D

Link to comment
Share on other sites

akkor súly és nem sebesség a teszt. viszont még így is lehet hogy van abban valami amit írt. bár akkor az se szabályos

adott erők hatására adott ideig történik elmozdulás. Ez utóbbi természetesen szabálytalan,
minden esetre következő futamra úgy fest kiderül hogy szabályos-e vagy sem.

 

de azért azzal mindenki tisztában van, hogy ma bolondok napja van, nem?
vagy most a komplett hír kamu a mérésekkel kapcsolatban?
Link to comment
Share on other sites

Igen, most én sem tudom, hogy igaz a hír vagy sem, vagy most mi van!

 

Káoszfutam lesz a Maláj Nagydíj?

 

A Formula-1-es csapatok különböző fejlesztésekkel készülnek az évad második megmérettetésére, a Maláj Nagydíjra. A szakemberek szerint azonban az új elemek előnye jelentéktelen lehet, amennyiben a már megszokottnak tekintető monszuneső megérkezik a pályára.

 

2009-ben a versenyt is félbe kellett szakítani a heves esőzések miatt, tavaly pedig az időmérő edzésen okozott káoszt a csapadék – Felipe Massa, Fernando Alonso és Lewis Hamilton nem tudott bejutni a második etapba, Jenson Button pedig a Q2-ben esett ki.

 

A meteorológiai előrejelzések szerint az időjárás a hétvégén is meghatározó szerepet játszhat, ugyanis a hétvége valamennyi napján eső várható. Míg a szombati időmérő alatt 88 százalék az eső valószínűsége, vasárnap délután – a verseny időpontjában – 99 százalékos valószínűséggel záporeső nehezíti meg a versenyzők dolgát.

 

Várjuk sok szeretettel! B)

Link to comment
Share on other sites

Malajziai Nagydíj: Webber óriási fölénnyel nyerte az első gyakorlást

 

Mark Webber, a Red Bull ausztrál pilótája nyerte a 62. Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság második futama, a Malajziai Nagydíj pénteki első szabadedzését. Webber hatalmas fölénnyel utasította maga mögé a mezőnyt, ugyanis a második brit Lewis Hamiltonnál (McLaren) is több mint másfél másodperccel gyorsabb volt. A harmadik legjobb időt a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher (Mercedes) autózta.

 

Eredmények:

1. szabadedzés, élcsoport:

 

1. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 1:37.651 p

2. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 1:39.316

3. Michael Schumacher (német, Mercedes) 1:39.791

4. Nico Hülkenberg (német, Force India) 1:40.377 5. Pastor Maldonado (venezuelai, Williams) 1:40.433

6. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:40.453.

 

mti

Link to comment
Share on other sites

Jo futam volt a Red bullok ujra taroltak, Petrov nagyot repült, Webber is szépen ment igaz kersz nélkül, Kobajasi és Heidberg is jól versenyzett :)

 

Petrov kezében maradt a kormány

 

Két körrel a vége előtt nyolcadik helyről esett ki a Maláj Nagydíjon Vitalij Petrov, amikor egy gyors jobbkanyarban hibázott, és lefutott a pályáról. Az orosz simán visszajöhetett volna az aszfaltra, de a pálya mellett a füvön autóját a beton megdobta, nagyot repült, és amikor a gép keményen talajt fogott, eltört a kormányrúdja.

 

"Nézzék, lejött a kormány és a kezében maradt" - kiáltotta a brit kommentátor.

 

 

Hamiltont és Alonsót 20 mp-cel büntették

 

Megbüntették a Malajziai Nagydíj után Lewis Hamiltont és Fernando Alonsót, mert mindketten szabálytalankodtak, amikor egymást előzgették a futamon.

 

Visszamenőlegesen kaptak áthajtásos boxbüntetést, mivel ezt nem tölthetik le, 20 másodpercet adtak végeredményükhöz. Alonso így is megtartotta pályán elért hatodik helyét, Hamilton viszont a hetedikről visszaesett a nyolcadikra. Az új hetedik Kamui Kobajasi.

 

A felügyelők megállapították, hogy Hamilton egynél többször változtatott irányt Alonso előtt, míg a spanyol aztán nekiment a mclarenesnek.

 

 

index

Link to comment
Share on other sites

Így van, elég izgalmas futam volt, Petrov feldobta a futam végét :DHeidfeld-re vagy Rosberg-re gondolsz? :P

Ezen a futamon legalább hatékony volt a DRS+Kers, bár még mindig nem értem, hogy miért nem lehet több helyen használni!

Feleslegesnek tartom ezt a büntetést, Alonsónak épp elég baja volt, hogy letörött az első szárnyának egy darabja, Haminek meg valahogy nem ment... Most sajnálom, hogy nincs ott Kubica, kíváncsi lennék, hogy ő ilyen jó kocsival, hogy menne! :excl:

Link to comment
Share on other sites

Alonsót feldobta a Ferrari futamsebessége

 

Hamiltonnak ütközött, így csak hatodik lett a Maláj GP-n Fernando Alonso. A Ferrari-elnök Luca di Montezemolo elégedetlen, a csapatvezetés elismerte, nem elég gyors a kocsi, nem is igazán tudják, miért; a spanyol mégis jó hangulatban érkezik a következő, hétvégi futamra, Kínába

 

"Fantasztikus, hogy képesek voltunk a McLarenekkel és Webberrel versenyezni, de valamilyen okból szombaton szenvedünk - utalt rá Alonso, hogy az időmérőn csak az ötödik helyet tudta megszerezni, a két Red Bull és McLaren elérhetetlen volt. - Vasárnap magabiztosabbak vagyunk, mert sokkal jobb az autó. Talán mert kevésbé fogyasztjuk a gumikat, mint a többiek, így a köridőink állandóbbak."

 

Alonso útban volt a harmadik helyre, de a balesetben eltört szárnyának jobb széle, a kicseréltetése visszavetette. Idei gyenge eredményei ellenére optimista: "Nagyon jó érzés volt vezetni a kocsit, nem számítottunk rá, hogy a futamon befogjuk Hamiltonékat. Második vagy harmadik lettem volna, úgyhogy a hangulat nagyon pozitív a csapatnál, Kínába sokkal boldogabban megyünk".

 

A Ferrari egyik gondja, hogy nem képes rendesen felmelegíteni - vagy csak több kör alatt - a gumikat, így az időmérőn esélytelen, nem tud jó helyről rajtolni.

 

Montezemolo szerint "nagyszerűen reagálnak" majd a nehéz helyzetben, de a hétvégén még nem számít javulásra, mert "egy hét alatt képtelenség megfordítani a helyzetet". Alonso egyetért főnökével.

 

sportgéza-index

Link to comment
Share on other sites

Mi a Red Bull fölényének a titka?

Erre a kérdésre egyszerre könnyű, de egyben nagyon nehéz válaszolni. Ha egyszóval kellene kifejezni, hogy miben is jár a Red Bull a többiek előtt, akkor az minden bizonnyal az aerodinamika, de az igazság ennél azért egy kicsit összetettebb. A kanadai auto123.com most azonban megpróbálja kideríteni az „igazságot”.

Adrian Newey legutóbbi alkotása a Renault motoros RB7-es ismételten állandó beszédtéma a Formula-1 paddockjában. A tavalyi évben mindkét világbajnoki címet besöprő energiaitalosok két pole pozícióval és két futamgyőzelemmel kezdték az idei szezont. De vajon mitől is ilyen jó a Red Bull RB7-es? A legtöbben, köztük a McLaren mérnökei erre azt mondják, hogy a flexibilis első szárny miatt, amely nagy sebességnél szinte a földet súrolva jelentős mértékben növeli az RB7-es leszorító erejét.

 

A Red Bull szabályokat súroló első szárnya azonban minden FIA teszten megfelel, és a csapat vezetője, Christian Horner szerint a McLaren gondja az ő szárnyukkal mindössze annyi, hogy „a McLaren egy olyan utót készített, amelynek a hátsó része túlságosan alacsonyan van, így az alacsony első szárny koncepció náluk nem működik. Mi elég magas homlokszöggel futtatjuk az autóinkat, így elkerülhetetlen, hogy amikor az autó hátulja magasabban van, akkor az eleje viszont alacsonyabbra kerül.”

 

És valóbban, az auto123.com Malajziában a WRI2 segítségével készített egy fotósorozatot, ahol nagyszerűen kivehető, hogy a Red Bull homlokszöge jelentősen nagyobb, mint a McLaren, vagy a Ferrari autóján alkalmazott megoldásnál, ahol az autók padlója gyakorlatilag majdnem vízszintes.

 

De egyáltalán mekkora előnyt jelent a magasabb homlokszög? Rengeteget, de a kérdés nem ilyen egyszerű. Egy kicsiny homlokszög is szívóhatást generál, ami pedig növeli a leszorító erőt. De és ezen van a hangsúly ez a szög hihetetlenül érzékeny, egy tized hüvelyknyi (1 hüvelyk 2,54 centiméter) eltérés a padlólemez síkjában az autó elejének vagy a hátuljának irányában jelentős változást eredményez a leszorító erő tekintetében. Ugyanis így több levegőt lehet a diffúzorhoz vezetni, így tulajdonképpen a Red Bull diffúzora sokkal „nagyobb” mint azt gondolnánk, ráadásul a Red Bull kipufogórendszere jelentősen növeli az autó diffúzorának hatékonyságát, így a Red Bull nem érzi meg annak a kedvezőtlen hatását, hogy hatalmas levegő mennyiséget kell átpréselnie az autó alatt a diffúzoron keresztül.

 

A Red Bull egész rendszere tehát egy nagyon hatékony koncepció, amely maximálisan kihasználja a padlólemezre és a diffúzorra ható nyomásváltozást és leszorító erőt. Ezért nem csak az apró elemeket kell néznünk, hanem az RB7-es egész koncepcióját, és ezek az apró elemek átgondolt összessége teszi az RB7-est olyan fantasztikus autóvá. Az ellenfeleknek, így a McLarennek és a Ferrarinak a Red Bull legyőzéséhez tehát nem lesz elég egyszerűen csak bebarkácsolniuk egy magas hátsó részt az autóik alá és várni az érkező leszorító erőt…

redbull-2.jpg

 

mclaren-2.jpg

 

 

ferrari-2.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Szenzációs! :) Wéber Gabi már mondott erről pár szót a futam előtt.

 

===

Los Minidrivers :D 3X02 Malajzia

 

http://www.youtube.com/watch?v=-jZwKBrKkjQ

 

Sebastian Vettel és Fernando Alonso két teljesen különböző karakter, egy kínai határőrnek mégis sikerült összekevernie őket a sanghaji repülőtéren. A Red Bull-osok nagy része az MH388-as járattal érkezett Kuala Lumpurból Sanghajba, ahogy ilyenkor lenni szokott, a hatóságok kiemelt figyelemmel fogadták őket.

 

Csakhogy az egyik határőr nem ismerte fel a szőke hajú Vettelt, "Fernando! Fernando Alonso!" kiáltással üdvözölte. A német csapattársa, Mark Webber rögtön vette a lapot, és odaszólt a világbajnoknak: "Gyerünk Fernando, te jössz!"

http://www.f1hirek.hu/f1/20110415-osszekevertek-vettelt-alonsoval.html

 

:lol: :lol: :lol:

 

Red Bull fölény, mindkét szabadedzésen. :)

Link to comment
Share on other sites

Így van, Button télleg benézte egy kicsit, szerintem ahogy Gyuláék is mondták a tükröt figyelte.

Webber nagyon szépen ment, Hamiltonnak gratula. A DRS zóna lehetett volna mind a 1.2 km-n nem csak az utolsó 600 méteren. Engem kicsit zavar, hogy nem igazán jönnek ki a kocsiknak az ereje, hanem szinte a gumitaktika dönt el mindent!

Link to comment
Share on other sites

Igazad van ez tényleg nagy fejlödés.FÚ de örülök hogy nem Vettel nyert már untam hogy egy fojtában ö nyer. :D

Button meg szépen be ment a Red Bullhoz még mutogattak neki hogy mennymár!

Massa meg gyorsabb volt mitn Alonso(Felipe is faster than you)

 

És Los Minidrivers:

http://www.youtube.com/watch?v=N9o0CvhQ71M

Link to comment
Share on other sites

Montezemolo: Nagyon kényes a helyzet

 

Nem lehet, hogy ez legyen a mi szintünk. Nagyon kényes helyzetben vagyunk. Arra számítok, a mérnökeink bevetik szakértelmüket, és maximális erővel dolgoznak, hogy rövid időn belül javítsanak a kocsi teljesítményén" - értékelte csapata Kínai Nagydíját a Ferrari-elnök Luca di Montezemolo.

 

Felipe Massa 6., Fernando Alonso hetedik lett, így három futam után még mindig nem állt ferraris a dobogón. Az alapkövetelménynek tartott győzelem szóba sem kerülhetett sehol.

 

"Azon a szinten akarom látni a Ferrarit, ahol a szurkolóink is" - idézte az elnököt az Autosport.

 

Tavaly a Ferrari majdnem világbajnok lett, Alonso az utolsó futamon kapott ki Vetteltől. Az idei teszteken úgy tűnt, első vagy második legjobb az istálló, a versenyeken viszont még a dobogós helyektől is távol vannak. Már az első nagydíj után válságülést tartottak, de Kínában sem javult a helyzet.

 

index

Link to comment
Share on other sites

De ki van halva a topic!

 

A Ferrari megsértette a teszttilalmat?

 

Több nemzetközi „sajtóorgánum” is azzal vádolja a Ferrarit, hogy a múlt pénteken Fioranóban forgatott reklámfilmnek semmi más célja nem volt, mint, hogy az idei szezonban szenvedő csapat néhány technikai fejlesztését kipróbálhassa a Török Nagydíj előtt.

 

 

Többek akkor fogtak gyanút, amikor Felipe Massa azt nyilatkozta a reklámfilm forgatást követően, hogy „a szimulátorban teljesített sok órát követően nagyon jó volt ez a kis szünet és igazán élveztem (a pályán való körözgetést).” A spanyol AS szerint a Ferrari 150 Itálián olyan fejlesztések is feltűntek, amelyeket a csapat csak a Török Nagydíjon fog bemutatni hivatalosan.

 

Miután tavaly is előfordult hasonló eset, így a teszttilalom szövegét kiegészítették azzal a passzussal, hogy a filmforgatási napokon az autókra nem kerülhetnek fel új alkatrészek. Az Omnicorse.it azonban azt állítja, hogy a Ferrari által használt autó elsősorban a diffúzor és hátsó felfüggesztés területén jelentős mértékben különbözött a csapat által Sanghajban használt változattól. A brazil Globo szintén azt mondja, hogy az az autó, amit Massa Fioranóban vezetett jó néhány dologban különbözött attól, amit a csapat az elmúlt három futamon használt. Az összes jelentés azonban megegyezik abban, hogy elsősorban az autó hátulja volt sokkal magasabban, mint amit korábban a Ferraritól láthattunk az idei szezonban, ez pedig azt jelenti, hogy a maranellóiak a Red Bull flexibilis első szárnyával kísérleteznek.

 

Az olasz Autosprint szintén azt mondja, hogy „valószínűleg” a Ferrari komoly kockázatot vállalt és a filmforgatást kihasználva Red Bull stílusú elemeket tesztelt az autón. Közben a Red Bull ausztrál pilótája, Mark Webber szerint a Ferrari gyengélkedésének az oka a túlságosan sok és gyors szabályváltozás. „Schumacher idejében a szabályok évekig semmit sem változtak, így a csapatok sok apró lépéssel jutottak előrébb, most azonban a (szabály) változások nagyok és igencsak gyakoriak.”

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Én nem tudom, de nekem baromira nem jön be ez az egész mai, jelenlegi F1 .... pláne ez a DRS (mozgatható hátsó szárny) .... ennyire mesterségessé tenni ezt a szép sportot.

Pilóták szerepe, tudása teljesen leértékelődik, értéktelenné válik. Minek harcoljon valaki, minek küzdjön, mikor tudja, hogy van a DRS zóna, ahol majdnemhogy gond nélkül előzhet.

 

Régen olyan agresszív csatákat láttunk, ahol tényleg a pilótán múlt az egész .... tény izgalmas tud lenni, de egy kívülálló vagy inkább úgy fogalmazok egy nem fanatikus rajongó tudja igazán élvezni.

 

Hamilton a legagresszívabb versenyző volt ... idén, mintha nem is őt látnám versenyezni. Mikor fogunk olyan csatát látni, mint 2005-ben és 2006-ban, Alonso és Schumacher között imolában, ahol 20 körön keresztül csatáztak és mi TV nézők szíve 200-zal vert, mert konkrétan nem lehetett tudni mi fog történni ....

 

Palik idézte: "Hozzák vissza az én kis Forma 1-emet" ... ezt kívánom én is.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...