Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hivatalos: Maldonado aláírt a Lotushoz.

Én 2 okból is örülök. Az egyik ok: Elment a Williamstől, és ezzel ugyan sok pénzt vesz el a csapattól, de a helyét egy sokkal tapasztaltabb, sokkal jobb visszajelzéseket adó versenyző veszi át. A Williams szép csendben igazolgat. Ma is le igazoltak egy versenymérnököt a Force Indiától, aki korábban már Jenson Buttonnal is dolgozott. Szóval reménykedem, hogy egy jó autót építhetnek jövőre. A másik ok pedig az, hogy mindig is drukkoltam Maldonado-nak. Most is azt mondom, hogy nagy tehetség, de le kellene higgadni. Őszintén szólva egyre kevésbé hiszek abban, hogy ez sikerülhet neki. Mindenesetre most egy olyan csapathoz igazolt, ahol meg mutathatja mit tud. Itt viszont nem hiszem, hogy olyan könnyen elnéznék, ha a csapat ellen fordul.

Link to comment
Share on other sites

Red Bull: Sebastian Vettel - Daniel Ricciardo

Ferrari: Fernando Alonso - Kimi Raikkönen

Mercedes: Lewis Hamilton - Nico Rosberg

Lotus: Romain Grosjean - Pastor Maldonado

McLaren: Jenson Button - Kevin Magnussen

Sauber: Sergey Sirotkin - 2. Pilóta nincs bejelentve

Force India: Nico Hülkenberg - 2. Pilóta nincs bejelentve

Williams: Felipe Massa - Valtteri Bottas

Toro Rosso: Daniil Kvyat - Jean Éric Vergne

Caterham: Nincs bejelentve

Marussia: Nincs bejelentve

 

Újonc pilóták: Daniil Kvyat, Kevin Magnussen, Szergej Szirotkin

 

Távozó pilóták: Mark Webber --> Porsche Le Mans

Link to comment
Share on other sites

Nagyon komoly ellenfél lesz jövőre a Force India. A mezőny 2 legtehetségesebb pilótáját sikerült megszerezni. Azért Hülkenberg megérdemelte volna a Ferrarit.. Legalábbis én szurkoltam, hogy összejöjjön.  A középcsapatok közül a Sauber ami számomra rejtély. Egyik pilótájukat sem ismerem. 

Link to comment
Share on other sites

Megkezdődött a Bahreini gumiteszt

 

Nico Rosberg 320 km/órás tempónál kapott váratlan defektet a Bahreinben zajló gumiteszten, az autón keletkező sérülések miatt nem is tudják folytatni a gyakorlást.

 

A defektről először Nico Rosberg számolt be a Twitteren, de nem sokkal később már le is törölte az üzenetet a közösségi oldalról. „Épp most pördültem meg 320 km/órás tempóval a bahreini egyenesben, miután az abroncsom előzetes figyelmeztetés nélkül felrobbant” – írta a német. „Ennek köszönhetően most szükségem van egy kis WC-papírra…”

 

f1hirek.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

A háttérben zajlanak az egyeztetések, miközben a Dacia szerepet vállalhat a sportban 2015-től.

 
daci1-600x390.jpg

Az F1-live.hu korábban már beszámolhatott a hírről, miszerint három új F1-es csapat adta le a nevezési szándékét a szövetségnél. Az amerikai és a szerb istálló mellett a Renault égisze alatt működő Dacia lehet a harmadik esélyes istálló, de csak egy csapat kaphat lehetőséget 2015-ben, vagy 2016-ban.

Az olasz Omnicorse arról ír, hogy Colin Kolles a háttérben azon dolgozik, hogy a román márka szerepet vállaljon az F1-ben és beálljon az egykori csapatfőnök projektje mögé.

Ecclestone azonban két csapatról beszélt, de a brit elmondása szerint egyik sem kapcsolódik egy autógyártóhoz. Ez azonban később változhat, ha esetleg a Dacia és a Renault igent mondana az indulásra. A jelen gazdasági körülmények között azonban erre nincs sok esély.

 

 

f1live

 

Link to comment
Share on other sites

F1: bemutatták az első 2014-es modellt

 

A Twitteren tette közzé a Force India a 2014-es autóját. Ők az elsők e tekintetben. A fekete autónak egyel több esti futamon kell jövőre részt vennie, ugyanis Bahreinben is teljes egészében villanyfényes körülmények között bonyolítják le a Forma-1-es futamot.

 

„Sokat dolgoztunk a télen. Az új szabályoknak megfelelően az első szárnytól a diffúzorig az autó szinte valamennyi egységét újraterveztük. Büszke vagyok a technikai csapatunkra” – jelentette ki Vijay Mallya csapattulajdonos, miután twittelték a 2014-es Force India első fotóját..
 
Force-India(650x433).jpg
 

A szép fekete autónak, akárcsak a többieknek idén egyel több villanyfényes futamon kell részt venniük, mivel Bahreinben is este bonyolítják majd a  Forma-1-es futamot - adta hírül a sorozat honlapja.

 

A szahíri verseny így Szingapúr után a második éjszakai GP lesz a 2014-es programban. Az április 6-án sorra kerülő Bahreini Nagydíjat - amely a harmadik állomása a szezonnak - idén tizedik alkalommal rendezik meg.

Szingapúr 2008 óta bonyolít le villanyfényes futamot, míg Abu-Dzabiban 2009 óta világosban kezdődik és sötétben fejeződik be a verseny.

Link to comment
Share on other sites

A Williams grafikákat adott ki az FW36-ról! Illetve a Martini lett a főszponzoruk!

 

A Williams F1 Team nagyon határozottan várhatja a 2014-es tesztidőszakot, miután a gárda hosszú idő után gyakorlatilag semmilyen komoly problémával nem találta szembe magát.

 

Tegnap a Force India, ma pedig a Williams leplezte le az idei évre szánt konstrukcióját, a Mercedes motorral hajtott FW36 kódnéven futó versenygépet. A csapat technikai főnöke, Pat Symonds elégedett a fejlesztésekkel.

„Ez az első alkalom, hogy a Williams együtt dolgozott a Mercedesszel az F1-ben és le voltunk nyűgözve ettől a közös munkától. A professzionalizmus és az elkötelezettség figyelemre méltó, és magabiztosak vagyunk azt illetően, hogy ez a csomag versenyképes lesz.”

„Összességében az autóknak idén több hűtésre lesz szükségük. A víz és az olaj hűtésének igénye kissé csökkent, de az ERS rendszer lényegesen erősebb, és emiatt szükséges a jobb hűtés. Ez a turbófeltöltőt is érinti, ami jelentős hűtést igényel.”

„Az új autó megépítése meglehetően simán ment, de a súlyhatár miatt a kihívás adott volt. Tisztában voltunk az adatokkal, de az erőforrásként nevezett egység nehezebb, mint a V8-as volt. A sebességváltó fejlesztését viszonylag korán befejeztük. Sok tesztet futtatunk a próbapadon, és a Mercedesnél is dolgoztunk Brixworth-ban, de a megbízhatóságot illetően nem mehetsz biztosra. Ez egy teljesen új csomag, és most sokkal nagyobb nyomatékkal kell megbirkóznod, mint a V8-asoknál.”

 

A Williams az aerodinamikára is nagy hangsúlyt fektetett.

 

„Az F1 még mindig egy aerodinamikai formula lesz 2014-ben. Van pár jelentős változás: az orr lejjebb van, mint tavaly, az első szárny pedig keskenyebb, ami azt jelenti, hogy a véglapok jobban takarják az első kerekeket. A hátsó szárny már nem olyan széles, mint tavaly volt, és többé már nem megengedett az alsó vízszintes elem. Egyben elestünk attól a lehetőségtől is, hogy az aerodinamikai teljesítmény fokozására használjuk a kipufogót.”

 

 

Forrás: F1-Live.Hu

 

 

Clip.jpg

 

wil20_cut.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tegnap este a Mercedes, ma pedig a Toro Rosso adott ki egy pár másodperces videót, amelyben az új V6-os turbó motorok hallhatóak, immáron élesben! Szerintem egyáltalán nem rossz. Számomra pozitív csalódás. Számomra a V10 az örök kedvenc, de nem szabad őket összehasonlítani, és úgy lehet élvezni ezt is.

Mercedes:

https://www.youtube.com/watch?v=FkMh_PCfWTo

Toro Rosso:

http://www.youtube.com/watch?v=bQEBjMydOhk
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Red Bull: Nincs ok pánikra

Christian Horner ugyan nem jelentette ki egyértelműen, hogy a Red Bull meg fogja oldani a problémáit, de úgy véli, a csapatnak pánikra nincs oka a balul sikerült első teszt miatt.

A Red Bull küszködése a jerezi nyitóteszten már közismert. Az elmúlt négy szezont uraló csapat technikai igazgatója, Adrian Newey már korán kénytelen volt visszatérni a tervezőasztalhoz, miután az RB10 négy nap alatt mindössze 21 kört tudott megtenni. A problémák részben a Renault turbómotorjának vezérlési hibáiból, részben viszont a hajtáslánc túl szűk beépítéséből adódtak, és az utóbbit a Red Bull felelőssége orvosolni.

A csapatfőnök, Christian Horner azonban kijelentette, hogy pánikra egyelőre semmi ok. „Néhány dolgot nekünk kell rendbe tennünk, és természetesen a Renault-nak is vannak gondjai, amelyeket nekik kell megoldaniuk" – mondta a Sky Sportsnak. „Ezek az autók azonban annyira bonyolultak, hogy apró hibák is durva meghibásodásokat okozhatnak."

Newey korábban azt állította, „fogalma sincs", hogy sikerül-e ráncba szednie az RB10-et. Bár ezt most Horner sem ígérte meg, azt állította, van idejük elvégezni a szükséges munkálatokat. A következő, már Bahreinben megrendezésre kerülő teszt csak február 19-én, azaz jövő szerdán kezdődik.

20140131forma1-adrian-newey-red-bull.jpg

A Red Bull nem esik pánikba az RB10 gyerekbetegségei miatt

Forrás: Red Bull

„Természetesen akad még dolgunk bőven, de az első versenyig maradt időnk is" – jelentette ki. „A jövő heti teszt Bahreinben fontos lesz, a Renault-nál és nálunk, Milton Keynes-ben is keményen dolgoznak."

„Nem akarunk még egy olyan tesztet, mint a jerezi, bár a tesztelés pontosan arra való, hogy a problémákra ott, ne pedig a versenyeken derüljön fény."

A Renault F1-es programjának technikai igazgatója, Rob White elismerte, hogy Jerezben nem lehetett egyetlen hibára visszavezetni a küszködésüket. „Az első napon például az energiatároló egység egyik részegységével akadtak olyan gondjaink, amelyek közvetlenül nem az akkumulátort vagy az akkumulátor működését érintették. Az energiatárolóval egy házba épített elektronikus alkatrészből eredtek" – mondta.

„Ezután a turbófeltöltővel és a turbónyomás szabályzórendszerével lett problémánk, amely aztán kihatott a motor vezérlésére is, mechanikai meghibásodásokhoz vezetve."

 

gp hirek
 

 

 
Hakkinen: Raikkönen megveri Alonsót

A szezon pilótakettőse a Ferrarié, a Fernando Alonso-Kimi Raikkönen-párbaj akár az év látványossága is lehet a Forma-1-ben. Ki fogja megnyerni? Ki fog a másik elé kerülni a szezon végére?

Raikkönen - állítja Mika Hakkinen. A kétszeres exbajnok biztos benne, hogy a finn jobb lesz, mint a spanyol, ezt el is mondta a madridi Marca című újságnak. Meg is indokolta: "Szerintem Kimi vezetési stílusához tökéletesen illik ez a turbós autó. Alonso túl keményen nyomja, vagyis azt hiszem, Kimi megveri".

 

Idén szívóról turbómotorra váltott a Forma-1, nagyobb a nyomaték, a kocsik izgágábbak, még könnyebben kitörnek, mint eddig. Raikkönennek meg is gyűlt a baja az új Ferrarival, ami Hakkinen szerint vb-esélyes autó.

"A Ferrari infrastruktúrája és anyagi lehetőségei elegendőek, a fejlesztés sosem fog leállni, ott lehetnek a végéig."

 

index.sportgeza

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Michael Schumacherről nevezik el az első kanyart a Forma-1-es Bahreini Nagydíj szahíri pályáján
  • A bahreini versenypálya egyes kanyarja viseli majd a hétszeres világbajnok nevét.

Vasárnap jelentették be a Bahreini Nagydíj otthonául szolgáló szahíri pálya tulajdonosai, hogy a célegyenes végén található egyes kanyar mostantól Michael Schumacher nevét viseli, ehhez az élő legenda családja is hozzájárult. A német versenyző 2004-ben nyerni tudott az akkor debütáló versenypályán.

 

„Michael családja köszöni a Bahreini Nagydíj szervezőinek gesztusát. Ezt annak tudjuk be, amit az autósportért tett. Biztos vagyok benne, hogy Michaelnek tetszene az ötlet és megtiszteltetésnek érezné, hogy kanyart neveznek el róla Szahírban” – olvasható Sabine Kehm, Schumacher menedzserének közleményében.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...