Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

na érdekes lesz akkor jövőre ha az m1 fogja közvetíteni. a legjobban annak örülnék ha HD-ban sugároznák ( mint a bajnokok ligáját, világ illetve európabajnokságokat... ) ,de gondolom erre elég kevés az esély...

 

Szerk. : na megtaláltam a cikket :

 

A kommentátor Mezei Dániel lesz.

 

http://www.f1hirek.hu/f1/20111222-baumgart...etiteseben.html

 

"Az RTL Klubbal ellentétben az MTV technikai lehetőségei biztosítják a HD-minőségű műsorsugárzást, és Szabó megerősítette, hogy ennek megfelelően nagy felbontásban tervezik adni a nagydíjakat. Az F1 más vezető sportágakkal szemben lemaradva csak idén váltott HD-ra. "

 

Na azthiszem ennél szebb karácsonyi ajándék nem is kell egy F1 rajongónak :D

 

szerintem hatalmas minőségi ugrás lesz az RTL Klubhoz képest.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Szerintem meg nem! Elég sok helyen még mindig csak analóg közvetítés van. A műholdas tv-knek a minőségének meg köze nincs az eredetihez!

A digitális kábelnek meg ugye, mint írtam, elég kevés a lefedettsége. Szinte csak a nagyvárosoknál, és a mellettük lévő kistelepüléseken elérhető. A másik negatívuma, hogy drága, és a magyar embereknek nincs pénze... Úgyhogy ez a HD közvetítés csak azoknak lesz élvezhető akiknek van előfizetésük, és ők szerintem nincsenek olyan hű de sokan... :)

Pl én is most várok a szolgáltatómra, hogy lehessen kötni az új szerződést, hogy legalább digitális adás legyen. A HD-ra egyenlőre nem fizetünk elő, ugyanis nem vagyunk milliomosak. (sok tízezer ft a bekötés, utána drága fenntartás). Na meg sokan még azt sem tudják, hogy mi az a Full HD, és hogy néz ki.. :D Úgyhogy ez tényleg csak néhány ezer ember karácsonyi ajándéka.. :(

Link to comment
Share on other sites

Nálunk is így van (UPC Direct), hogy az m1 HD eléréséhez az egész HD pakkra elő kellene fizetni, ami azért nem olcsó mulatság havonta. Úgyhogy legfeljebb úgy lesz HD, hogy ha felszerelünk egy DVB-T antennát :D

Kommentátornak egy Mezei-Palik páros jó lenne megint, mint régen:

http://www.youtube.com/watch?v=Fi7ppOjATmY

Link to comment
Share on other sites

a közszolgálati csatornákat simán DVB-T tunerral lehet nézni HD-ben. nálam is úgy van ,h a UPC csomagban nincs HD csatorna , de ha átkapcsolom a tv beépített dvb-t tunerjére , akkor azt a pár csatornát ( M1 , m2, duna , duna2 + még valami ) lehet nézni HD minőségben is ha épp úgy sugároznak. szóval csak egy hd ready tv kell hozzá beépített vagy külső tunerral, és a földi terjesztésű , tetőantennával simán fogható ( kb. az ország 95% már lefedett) ingyenes csatornákat máris lehet nézni HD minőségben. a foci világbajnokságot pl. már így néztem és semmi gondom nem volt az adás minőségével.

Link to comment
Share on other sites

Annak természetesen örülök, hogy a Forma1 átkerül az M1-re, Mezei Dániel viszont a közelébe sincs Czollner Gyulának.

Bármennyire is fikáztátok a Gyulát, nincsenek egy súlycsoportban, Gyula azért felkészültebb és jobb kommentátor.

Link to comment
Share on other sites

Annak természetesen örülök, hogy a Forma1 átkerül az M1-re, Mezei Dániel viszont a közelébe sincs Czollner Gyulának.

Bármennyire is fikáztátok a Gyulát, nincsenek egy súlycsoportban, Gyula azért felkészültebb és jobb kommentátor.

jogos h nincsenek, gyuszinál nagyobb marhaságokat tán csak palik mondott :DD

 

akinek kell valamelyik futam megtudom szerezni angolul, felrakom 1 napon belül az oldalra

csak írjon privit

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
F1: már a dobogóra készül a Force India


135887-1.jpg


Paul di Resta 2012-ben a dobogóra állna a Force India csapattal, és reméli, hogy a Sahara segítségével egy versenyképes autót tudnak összehozni idén. Az év újoncának választott pilóta egy fényes jövőt lát a Sahara Force India F1 Team előtt.

Di Resta a 13. helyet szerezte meg az egyéni bajnokságban a debütáló évében, és az Autoport az év újoncának választotta.
A tesztek egy hónap múlva kezdődnek meg a Forma-1-ben, és a DTM-ből érkezett versenyző bízik benne, hogy a Sahara segítségének köszönhetően az istálló előtt egy fényes jövő áll:
- Nem lesz egyszerű, de készen állunk egy dobogós helyezésre - mondta a skót versenyző. - Úgy látom, hogy a csapat egy kilátásokkal teli jövő előtt áll. A Saharával történő együttműködés segít nekünk abban, hogy javítsuk a szervezetet, és ezzel egy jobb autónk is lehet.

SamsungSport
Link to comment
Share on other sites

Egy kis friss infó, alig 1 hónap és felbőgnek a motorok ez első hivatalos szezn előtti teszten!

 

Első teszt - február: 7 - 10. - Jerez, Spanyolország

Második teszt - február: 21 - 24. - Barcelona, Spanyolország

Harmadik teszt - március: 1 - 4. - Barcelona, Spanyolország

 

Illetve egy komoly kis videó! :)

 

 

M1 fullHD, erre vártznk :) Stábról elne feledkezzünk, valaki nekem hiányzik, de bezzunk benne, hogy odateszik majd magukat és nem csalódunk! :)

Megvettét a szabadedzések jogait is, szóval, úgy gondolom tartalmas kis hétvégéket kapunk majd. :)

 

A Formula-1-es közszolgálati televíziós és rádiós stáb tagjai:

 

Felelős szerkesztő: Réz Gábor

Kommentátor: Mezei Dániel

Szakértő a kommentátor mellett: Wéber Gábor

Riporter a boxutcában: Szujó Zoltán

Riporter a helyszínen: Bende Adrienn

Rádiós műsorvezető: Bera Emese

 

53286__DS_0127.JPG

Link to comment
Share on other sites

Reméltem, hogy Palik is benne lesz a csapatban, de sajnos nem. Mezei Dánielre kíváncsi vagyok, remélem jobban oda teszi magát, mint eddig. Baumgartner Zsolt jó lenne, ha kicsit gyorsítana a tempón... Wéber Gábor és Szujó Zoltán szerintem tökéletes! A rádiós közvetítésnek nem sok értelmét látok, nem tudom ti hogy vagytok vele!? :)

Link to comment
Share on other sites

anti141: Palikot én se értem, főleg annak a magyarázatát, hogy miért nem került be:

Riskó Géza megerősítette, hogy Palik László szerepeltetését viszont nem tervezik. "Engem is megdöbbent, hogy rengeteg ember várta Palik Lászlót, és rengeteg ember nem várta. Nekünk a közszolgálati televízióban nagyon fontos volt a hiteles arcokat megtalálni" - magyarázta a döntést. "Én azt gondolom, hogy új úton kellett elindulnunk, ezért nem lehetett szó Dávid Sándorról és Palik Lászlóról."

Rádiónak én sem látom sok értelmét, max csak annak jó tényleg, aki pl. kocsiban ül, mert utazik valahová, akkor benyomja a rádiót és nem marad le az eseményekről. Ez látványsport szerintem, de majd meglátjuk :)

 

StandoFF: Nekem is UPC Direct van. Szerintem én egy DVB-T antennát fogok beszerezni és akkor nincs plusz előfizu, de a minőség is megvan. :)

Link to comment
Share on other sites

OFF: Én azt már megléptem volna, csak mi pont abban a pár százalékban vagyunk, ahol nincs lefedettség. :(

A kábel szolgáltatónál még csak a kanyarban sincs a digitális átállás, úgyhogy marad a UPC: szerintem annak van a legjobb ár/kínálata.

Link to comment
Share on other sites

Eddig bejelentett bemutatók:

 

Február 1. – McLaren Mercedes (Jenson Button & Lewis Hamilton)

Február 3. – Sahara Force India (Paul di Resta & Nico Hülkenberg)

Február 3. – Scuderia Ferrari (Fernando Alonso & Felipe Massa)

Február 6. – Sauber F1 Team (Kamui Kobayashi & Sergio Pérez)

Február 6. – Red Bull Racing (Sebastian Vettel & Mark Webber)

 

Red Bull bemutatója élőben megtekinthető a csapat honlapján:

www.redbullracing.com

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Itt az új Caterham


A Lotus utódja mutatta be elsőként 2012-es autóját, igaz, még csak egy kis képet közölt róla.

Szerdán színre lépett az első a 2012-es autók közül, amikor az F1 Racing című brit lap ma megjelenő számában fotókat közölt a Caterhamről, és nyilvánosságra hoztak róla egy kis felbontású fotót is a Twitteren.

Bár a kép nem részletgazdag, így is szembetűnő, hogy CT-01 típusjelű autó orra a váz homlokfala előtt hirtelen megtörik. Ez a markáns vonás bizonyos mértékig az összes csapat autójára jellemző lesz, mert egy technikai szabálymódosítás teszi szükségessé: az orrkúp tetejének maximális magasságát ettől az évtől kezdve 62,5-ről 55 centiméterre csökkentette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). Ennek az volt az oka, hogy az orr eddig magasabban lehetett a versenyző fejét védő pilótafülke-perem egyes pontjainál is, így fennállt a veszélye, hogy egy oldalról történő ütközésnél az orrkúp éppen a pilóta sisakját találja el. A váz felső része továbbra is 62,5 centiméteren lehet, emiatt van előtte a törés.

A CT-01 egyes részei emlékeztetnek az egy évvel ezelőtti Red Bullra, ami annak köszönhető, hogy a világbajnokságban tavaly még Lotus néven induló csapat technikai megállapodást kötött a címvédő istállóval. Ennek keretében a Renault motorjához - és idén először a KERS-éhez is - megkapják a Red Bull hidraulikáját és sebességváltóját. Mivel a hátsó futómű az utóbbihoz csatlakozik, annak vonórudas geometriáját is a Red Bullé ihlette. Az autót azonban a hasonlóságok ellenére a Caterham saját, Mike Gascoyne és Mark Smith által vezetett stábja tervezte.


caterham00.jpg


Jól látszik, hogy a T128 utódja teljesen új bukókeretet kapott, valamint megváltoztak az oldaldobozok is. Keskenyebbek lettek, és hátul nincs rajtuk nyílás hűtés kivezetéséhez, mert azt a motorburkolat végén vágott csatornával oldották meg inkább, ami szintén modern trendnek számít. Ettől az évtől kezdve nem lehet a padlólemez alá hajlítani a kipufogókat, de a képen nem látszik, hogy a Caterham pontosan hogyan rendezte el a cső utolsó, 10 centiméteres szakaszát, melynek az új szabályok szerint kör keresztmetszetűnek kell lennie, és a függőleges dőlésszöge csak 10 és 30 fok közötti lehet. A képen még 2011-es szárnyak vannak az autón.

A Forma-1-be 2010-ben beszálló három alakulat közül a Caterham lesz az egyetlen, amely már az előszezon első tesztjén az új autójával vesz részt. A Marussia éppen kedden jelentette be, hogy korábbi terveitől eltérően el sem utazik Jerezbe, és a második helyett csak a harmadik teszten tudja pályára küldeni idei modelljét, míg a Hispania szintén Barcelonában szeretné először bevetni a sajátját.

caterhamj.jpg

A Caterham csapatfőnöke, Tony Fernandes a Twitteren azt írta, "hihetetlenül büszke vagyok a csapat összes tagjára. Most új álom kezdődik számunkra. Két év alatt felépítettünk egy F1-es istállót. Már alig várom, hogy Jerezben a pályán is láthassam a CT-01-et."
Link to comment
Share on other sites

Deronda ez a turcsi orr :D Komolyan visszahozhatnák a 2006-2008-as dizájnokat, mert ez csak egyre rosszabb. Nem elég hogy úgy néznek ki mint a motoregér, de ilyen orrkúpot is ráaggatnak. Mellette a hangjuk olyan, mint a repedtfazék a fújt diffúzornak köszönhetően. Bár ezt most idéntől elvileg be lesz tiltva.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Elsőként az új McLarent mutatták be


mclarenmp427technicallau.jpg


A McLaren hazai környezetben, a wokingi McLaren Technology Centerben mutatta be elsőként a 2012-es versenyautóját, az MP4-27-est.

A csapat minden vezetője hangsúlyozta a bemutatón, hogy ezzel az autóval csakis a győzelem lehet a céljuk. Tavaly a roppant gyenge szezon előtti tesztidőszak után egyetlen csapatként tudták valóban megszorongatni a Red Bullt, végül másodikként végeztek a bajnokságban, a szezon közben hat győzelmet szereztek.

Paddy Lowe, a McLaren technikai igazgatója elárulta a bemutatón, hogy a minden részletében megújított autó kívülről a tavalyi MP4-26 evolúciójának tekinthető, amelyet természetesen az új szabályok (hátul fönt kivezetett kipufogó, alacsonyabb orrkúp) figyelembe vételével terveztek meg. Belül viszont szinte minden új, kivéve néhány alkatrészt az üzemanyag-ellátó rendszernél. Sok időt töltöttek az oldaldobozok és a hátsó rész tervezésével, de Lowe szerint az idei szabályváltozások nem olyan jelentősek, hogy forradalmi változtatásokat kellett volna végrehajtaniuk. A Lotus által kifejlesztett, és később több másik csapat által is lemásolt aktív futóművet meg sem próbálták az új autóba beépíteni, mert sejtették, hogy illegálissá fogják minősíteni.

n01b.jpg

Minden alkatrészt optimalizáltak, a cél az volt, hogy mindenből 1-2 százalékkal jobb teljesítményt préseljenek ki, mert ez összességében sokat javíthat az autó sebességén. Lowe szerint már a szezon elején versenyképesek szeretnének lenni. Arra a kérdésre, hogy mekkora a tengelytáv, nem válaszolt a technikai igazgató, csak annyit mondott, hogy hasonló a tavalyihoz.

n04h.jpg

A képek alapján az látható, hogy az új modellen elvetették a különleges, U alakú oldaldoboznyílásokat, mostantól egyszerűbb, trapéz alakú nyílásokon áramlik be a levegő a kevésbé formázott oldaldobozokba. Erre a változtatásra a kipufogószabály megváltoztatása miatt volt szükség. Elegánsabb az összhatás, mint korábban, több az ívelt vonal és letisztultabbak lettek a felületek.

Valamivel íveltebb lett az autó orrkúpja (a tavalyi szinte teljesen egyenes volt), alacsonyabb az orrvég, és a vezető feje mögötti területet is egyszerűsítették, eltűnt a második légbeömlő a pilóta feje mögül. Teljesen új a hátsó szárny is, megtalálható rajta a harmadik, középen lévő hosszanti elem, amelyhez hasonló a tavalyi szezon második felén már látható volt a régin is.

n03j.jpg

Tim Goss főmérnök elárulta, hogy nagy kihívás volt az első és a hátsó tengelyek tapadásának összehangolása, mert idéntől hátul jelentősen csökken a leszorítóerő a befújt diffúzorok betiltása miatt. Teljesen áttervezték a hátsó fertályát az autónak, az új, hűtőbordákkal ellátott motortakaró lemez jobban összeszűkül a hátsó szárny előtt, ettől "csinosabb" lett Goss szerint. Azt is elárulta, hogy már megvannak az első tervek az első és a hátsó szárny, a padlólemez és a karosszéria továbbfejlesztésére.

Martin Whitmarsh csapatfőnök hangsúlyozta, hogy az első versenyig, az Ausztrál Nagydíjig még sok dolog változni fog az MP4-27 külsején, de év közben is versenyről versenyre építenek majd bele új alkatrészeket. Whitmarsh szerint tavaly bebizonyosodott, hogy a McLaren tud a leggyorsabban fejleszteni az istállók közül. Ez, és egy jó kiindulási alap elég lehet a csapatfőnök szerint ahhoz, hogy végre megszerezzék a bajnoki címet. Elárulta azt is, hogy a szép pillanatok ellenére nagyon frusztráltnak érezték magukat az elmúlt szezonokban, ezen most mindenképpen változtatnának.

Egy újságírói kérdésre azt is elárulta, hogy a McLaren nem tervezi azt, hogy a Ferrarihoz hasonlóan saját motort fejlesszen, és komplett Forma-1-es gyárrá váljon; sem rövid, sem hosszú távon. Nagyon meg vannak elégedve motorszállító partnerükkel, a Mercedesszel, akikkel már 18 éve dolgoznak együtt.

mclarenmp427technicalla.jpg

Whitmarsh arról is beszélt, hogy nem fognak a szezon előtti teszteken a szponzoroknak autózni, azaz nem fogják mesterségesen felgyorsítani az autóikat, hogy jobb színben tűnjenek fel a támogatóik előtt. Jerezben és a többi teszten az adatgyűjtés, a finomhangolás és a minél több kilométer megtétele lesz a cél. A csapatfőnök szerint a valós erőviszonyok csak az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén fognak kiderülni. Azt is elárulta, hogy már nagyon várja, hogy visszatérjenek az Egyesült Államokba (az idén rendezik az első versenyt a jelenleg még építés alatt álló texasi pályán, Austinban - a szerk.). Véleménye szerint egy új futam előtt sokkal több munkára van szükség az Egyesült Államokban, mint Európában, mert a tengerentúlon kevésbé ismerik a sportágat, és kisebb az érdeklődés iránta.


Orrba vágták az új Ferrarit


ferrari01.jpg


Az F2012 ránézésre is radikálisan eltér az elődjétől, miután a csapat tavaly esküdözött, hogy szakít konzervatív tervezési filozófiájával. Az interneten bemutatott autó orra az új McLarenével ellentétben lépcsős lett.

ferrari02m.jpg

A Ferrari pénteken egy internetes közvetítés keretében rukkolt elő új modelljével, az F2012-vel, miután a tervezett nagyszabású bemutatót kénytelen volt lefújni a maranellói havazás miatt. A 2012-es világbajnokságra épített autó már ránézésre is egyértelművé teszi, hogy a csapat mérnöki stábja beváltotta a tavaly kinevezett technikai igazgató, Pat Fry ígéretét, és szakított korábbi, konzervatívnak tartott tervezési filozófiájával.

Az F2012-ről a Ferrari maga is elismeri, hogy "esztétikailag nem nyújt szemet gyönyörködtető látványt." Ennek elsősorban a Caterhaméhez és a szintén ma leleplezett Force Indiáéhoz hasonlóan lépcsős orr-rész az oka, amit az új technikai szabályok tettek szükségessé, mivel az orrkúp engedélyezett maximális magasságát 7,5 centiméterrel csökkentették. Míg a McLaren tervezői ezt úgy oldották meg, hogy a váz elejét is ívelten lejjebb vitték, így harmonikusan csatlakozik hozzá az orrkúp, a Ferrari aerodinamikai okokból magasan tartotta a kasztni pilótafülke előtti részét, hogy szabadon áramolhasson alatta a levegő az autó padlólemeze alá.

ferrari03c.jpg

Ám nem ez az egyetlen változás, mert az autó csaknem minden részét alapjaiban változtatták meg. A Ferrari egy évvel ezelőtt még nem volt hajlandó követni a Red Bull által elindított modern trendet, azaz nem állt át a nyomórudasról a vonórudas hátsó felfüggesztésre, most azonban megtette végre. Sőt még tovább ment: az első futóművet is vonórudas rendszerrel alakította ki, amire az utóbbi években nem volt példa. A gyűrődési zónák újragondolásával és a hűtők áthelyezésével láthatóan átalakították az oldaldobozokat is, míg a kasztni alsó része jobban aláhajlik. Ezt részben egy új sebességváltó-ház, részben a mechanikai alkatrészek másféle elrendezése révén érték el.

ferrari04.jpg

Az első vezetőszárny annak az evolúciója, amit még az előző autóhoz terveztek a tavalyi szezon utolsó részében, de azt ígérik, az idény első versenyein változtatni fognak rajta. A hátsó szárny koncepciója szintén hasonlít a régihez, bár minden ízében tovább finomították, ezért most hatékonyabban működik. Újak a fékhűtő-csatornák is. Az F2012-t, akárcsak az új McLarent, diffúzor nélkül mutatták be, hogy ne szolgáljanak értékes információkkal a rivális mérnököknek.

A motor beépítése során külön hangsúlyt fektettek rá, hogy ne befolyásolja negatívan az autó aerodinamikai jellemzőit. A mérnökök igyekeztek mérsékelni a motor elkerülhetetlen teljesítmény-romlását is a használat során, aminek most, hogy egyetlen V8-ast átlagosan három versenyen kell használni, nagy jelentősége van. A kipufogógázt gázelvételnél is áramoltató rendszerek betiltása miatt át kellett programozni a motor elektronikus vezérlését is, ehhez a Ferrari szerint "sok órányi tesztelésre volt szükség a próbapadon." A KERS-en, amely egyrészt biztonsági okokból, másrészt a súlypontra gyakorolt hatására való tekintettel továbbra is mélyen helyezkedik el, szintén csiszoltak, csökkentve a tömegét, de közben javítva a hatékonyságát. Az F2012 összesen mintegy hatezer különböző alkatrészből áll.

ferrari05.jpg

A csapatfőnök, Stefano Domenicali biztosra veszi, hogy a tavaly csak a konstruktőri harmadik helyen végző Ferrari "a szezon legelejétől fogva" képes lesz a győzelemre. "Sok leckét megtanultunk, és közben nehéz döntéseket kellett hoznunk, de biztosra veszem, hogy ezen az autón meg fognak mutatkozni az erőfeszítéseink" - tette hozzá. "Technikai értelemben rengeteg mechanikai egzotikum található rajta, és a formája is újszerű. Ugyanakkor törekedtünk bizonyos fokú folytonosságra, és remélhetőleg jó teljesítményt fog nyújtani. Csupán tizenkét tesztnapunk van rá, hogy kipróbáljuk és megbízhatóvá tegyük, illetve megismerkedjünk a Pirelli által készített új gumikkal."

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo úgy vélte, az istállónál "a siker receptjének minden alkotóeleme" adott. "Stefano nagyon keményen dolgozott, hogy időben elkészüljön az autó, s a csapat szervezettsége is javuljon" - mondta. "Ezek a változások fontosak, mert lehetővé teszik, hogy ismét ütőképessé váljunk."


Lépcsős orrot kapott az új Force India is


n01i.jpg



Bár az elmúlt években a Force India rendre nem készült az első tesztre, most már egy héttel a jerezi gyakorlás előtt leleplezték Silverstone-ban a lépcsős orrú VJM05-öst.

n02h.jpg

A mostaninál korábban csak egyszer mutatott be autót a Force India: 2008-ban, amikor Vijay Mallya megvásárolta az istállót a Spykertől. A Mercedes-motorral hajtott 2012-es versenyautó orrkúpja nagyon hasonlít a Caterhamére és a Ferrariéra, a fura, lépcsős kialakításra az idén bevezetett új szabályok miatt volt szükség, ugyanis idén 7,5 centiméterrel lejjebb kell lennie az autók orrának. Érdekes megoldás az is, hogy az egyik kameratartó fekete dobozt pont az orrkúp végére tették. Nagy változás még tavalyhoz képest, hogy a penge stílusú bukókeretet elhagyták az idei autóról, és a vezető feje fölötti légbeömlőt is alaposan átalakították.

n03g.jpg

Az új autóval a legjobb öt csapat közé szeretne kerülni az indiai istálló, ehhez jó alapot jelenthet a tavalyi szereplés, amikor a hatodikak lettek a bajnokságban. A tavalyi pilóták közül Paul di Resta maradt az istállónál, Adrian Sutil helyére viszont Nico Hülkenberget szerződtették.

"Úgy vélem, minden személy nagy energiákat fektetett ebbe az autóba" - nyilatkozta Di Resta a Sky Sport News-nak az autó bemutatóján Silverstone-ban péntek délelőtt. Remélhetőleg tovább tudjuk vinni erre a szezonra a tavaly év végén megszerzett lendületünket. El kell mondanom, hogy ez az autó egy szép műalkotás. Jó lenne, ha a pályán meg tudná mutatni, hogy mire képes."

n04q.jpg

Az Autosport magazin és a BBC technikai szakértője (mellesleg az egykori Jordan csapat főtervezője), Gary Anderson szerint az eddig látott 2012-es autók közül - beleértve az új Ferrarit is - a Force India tűnik a legígéretesebbnek. "Az autó nagyon jónak tűnik minden területén. Egyedül a kipufogó nem tűnik karakteresnek, de ezen könnyű változtatni" - tett hozzá Anderson.

A Force India technikai igazgatója, Andrew Green szerint a legtöbb csapat hasonló, lépcsős orrot tervez az autójának. Ezt alátámasztja, hogy eddig a McLaren kivételével minden új autón ez volt látható. "Szerintünk a legtöbben ezt a filozófiát fogják követni" - nyilatkozta a technikai igazgató. "A váz alsó részének aero-filozófiáját a McLaren is alkalmazza, tavaly még egyedül ők követték ezt az utat. Voltak szabályváltozások az autó orrát illetően, és mi a "leesett" orr mellett döntöttünk. Ez nem volt nagy dolog számunkra, inkább tisztán esztétikai kérdés."

n05b.jpg

Green szerint is az ötödik hely a csapat célja idén a konstruktőrök között."Ez egy nagy cél egy olyan kis csapatnak, mint amilyenek mi vagyunk, de nagyon bízom a körülöttem lévő csapatban. Sokat tanultunk tavaly, nagy lépést tettünk előre az autó teljesítményének megértésében és az aerodinamikában" - nyilatkozta az igazgató.

"Most teszünk még egy lépést, ez látható az autó részletein, és az új aero-filozófián, ami ezeken átsüt. Ez egy új fejezet a Force India történetében" - tette hozzá. Green megerősítette, hogy a csapat többféle kipufogó megoldásokat is ki fog próbálni a szezon előtti teszteken, miután idénre betiltották a diffúzorba befújt kipufogókat.


Elegáns, de unalmas lett Räikkönen autója


renault03.jpg



A vasárnap este leleplezett Lotus E20 ránézésre az egyik legkonzervatívabb az eddig bemutatott autók közül. Legalább a konstruktőri 4. helyet szeretnék megszerezni vele.
A Lotus a Ferrari példáját követve az interneten mutatta be 2012-es modelljét, az E20-at, amely kívülről nem tűnik túl izgalmasnak. Bár a csapat technikai igazgatója, James Allison szerint az autó "ezernyi újítást tartalmaz" elődjéhez képest, a ránézésre is agresszív és merész Ferrarihoz viszonyítva meglehetősen konzervatív szellemiséget tükröz.

Az orra az új szabályok miatt éppúgy lépcsős, mint a Ferrarié, a Caterhamé és a Force Indiáé - az eddig bemutatott autók közül csak a hagyományosan is alacsony orrú McLarené nem ilyen -, de a váz elejének és az orrkúp magasságának 7,5 centiméteres különbségét a Lotus a többieknél elegánsabban hidalta át. Az E20-on azonban csak a különösen kifinomult első vezetőszárny kelt feltűnést. A hátsó futómű a tavalyihoz hasonlóan vonórudas rendszerű, az első viszont megmaradt a nyomórudasnál, ami összhangban van ugyan az általános trenddel, de a Ferrariéhoz képest óvatosabbnak számít.

renault01w.jpg

Miután tavalyi kísérlete, az előrevezetett kipufogó zsákutcának bizonyult, a Lotus a befújt diffúzor betiltására most fantáziátlanul reagált, és hagyományos kipufogót készített az E20-hoz. A cső utolsó 10 centiméteres, erősen szabályozott szakaszát csupán elölről fedi egy kisebb karosszériaelem. Maga a cső kissé kifelé áll, ezért lehetséges, hogy a kipufogógázt a hátsó szárny külső-felső része felé fújja, gázadásnál növelve a leszorítóerőt. A szárny véglapjainak tetején ívelt nyomáskiegyenlítő vágatok vannak, míg a hűtésrendszer felől áramló levegőt a ma már általánosnak tekinthető módszerrel, a motorburkolat végén vágott lyukon vezették ki.

A Lotus kifejlesztett egy reaktív első futóművet is, amely a hasmagasság változását lett volna hivatott megakadályozni a fékezésnél bekövetkező bólintás közben, de ezt hiába hagyta jóvá először a Nemzetközi Automobil Szövetség, végül mégis betiltották.

"Az igaz, hogy a csapatunk innovációi híresek. Az elmúlt években néhány nagyon érdekes is eredt tőlünk, ahogy néhány - fogalmazzunk úgy - kényesebb is. Idén is akad néhány a tarsolyunkban" - mondta a csapatfőnök, Eric Boullier. "A legnagyobb álmom az, hogy visszacsempésszük a csapatba a pozitív szemléletet, és ismét hosszú évekig a rajtrács elejére kerüljünk."

renault02.jpg

A tavaly még Renault néven induló Lotus az elmúlt két évben ötödik lett a konstruktőri összetettben, ám az istálló társtulajdonosa, Gérard Lopez szerint idén magasabbra kell törniük. "Szeretnénk, ha összejönne nekünk az egész szezon, ahogyan tavaly is vártuk" - mondta Lopez. "Reméljük, az autónk gyors, a versenyzőink pedig erősek lesznek. Az egyikük persze egy korábbi világbajnok. Bízunk benne, hogy visszatornázzuk magunkat az élbolyba. A negyedik hely alighanem reális cél."

A Forma-1-be kétéves szünetet követően visszatérő Kimi Räikkönennek a Fernando Alonsóval 2005-ben és 2006-ban, Michael Schumacherrel pedig 1994-ben és 1995-ben már négy egyéni vb-címet szerző ex-Renault és ex-Benetton a harmadik élvonalbeli csapata lesz a McLaren, illetve a Ferrari után.

"Szerintem ennél a csapatnál tudják, hogyan kell jó autót építeni, de még a legjobb istállók sem képesek rá minden szezonban" - mondta Räikkönen. "Nagy szakértelmű emberek dolgoznak itt, és keményen igyekeztek, úgyhogy remélem, jó eredményekre leszünk képesek."

A kérdésre, hogy Schumacher visszatérésének nehézségei nem aggasztják-e, azt felelte: "Nem igazán. Kicsit minden más lesz, mint amikor előzőleg versenyeztem az F1-ben: más a csapat, mások a szabályok, de azok mindenkinek mások. Vannak, akiknek nehezebben megy az alkalmazkodás."

"Sok múlik az autón is. Ha jó autónk lesz, az megkönnyíti a dolgomat ahhoz képest, mintha csak középszerű lenne. A két héttel ezelőtti első teszten elégedett voltam. Máris minden normálisnak tűnt."

A Lotus még hétfőn bejáratja az E20-at, mielőtt kedden megkezdődik a hivatalos előszezoni tesztelés is Jerezben.


Radikális evolúció az új Sauber


sauber01.jpg



A hétfőn színre lépett C31 elődjének logikus továbbfejlesztése, néhány visszafogott újítással. A rendszeres pontszerzésre fognak törekedni vele.

A csapat közleménye szerint a "radikális evolúció" jegyében készült a Sauber új modellje, a C31, amivel szeretnének előrelépni a tavaly elért konstruktőri 7. helyről. "Igyekezni fogunk ugyanolyan erősen kezdeni a szezont, mint 2011-ben, de megőrizni azt a teljesítményt az év egészében is" - mondta a csapatfőnök, Peter Sauber. "A célunk az lesz, hogy rendszeresen pontot szerezzünk, s így a korábbinál sokkal előkelőbb helyen végezzünk a világbajnokságban."

A hétfőn bemutatott 2012-es Sauber legfeltűnőbb vonása a Ferrariéhoz hasonló, keményen megtörő orr-rész, amely ugyanakkor elörefelé nagyon elvékonyodik, hogy alatta minél szabadabbon áramolhasson a levegő az autó alá. A pilótafülke előtt mindenhol a minimális keresztmetszet elérésére törekedtek. Bár az első futómű a Ferrariéval ellentétben nyomórudas rendszerű maradt, a csapatnál azt mondják, a rugók és lengéscsillapítók elhelyezése az eddigitől eltérő filozófiát tükröz, hátul pedig végre áttértek a modernebbnek számító vonórudas felfüggesztésre. A vonórúd az új, karbonházas, továbbra is a Ferraritól vásárolt, hosszanti elrendezésű sebességváltó elejéhez kapcsolódik.

sauber02.jpg

"A C31 forradalmi azokon a területeken, ahol újszerű ötleteink voltak, különösen az autó hátuljánál, míg a többi, ahol tudtuk, hogy érdemes megtartanunk a korábbi szemléletet, az evolúció jegyében készült" - árulta el a Sauber főtervezője, Matt Morris.

Az autó farrészét szűkebbre húzták, a hátsó szárnyat pedig továbbra is a véglapok tartják, középső pillére nincs. Az oldaldobozok rövidek, köszönhetően annak, hogy a hűtőket sikerült előre csoportosítani. A hűtők felől áramló levegőt a csapatok többségével ellentétben nem egy közös középső csatornán, hanem két, oldalsó nyíláson át vezették ki. A bukókeret tervezésénél is a tavalyi modellét vették alapul, amely aerodinamikailag hatékonynak bizonyult.

Az eddig nyilvánosságra került képekből nehéz megállapítani a kipufogók elrendezését, mivel azonban a Saubernek tavaly nem sikerült optimalizálnia a befújt diffúzorát, a rendszer betiltásával az ellenfeleihez képest várhatóan sokat fog nyerni. "Tudjuk, hogy az új szabályoknak köszönhetően, a kipufogók egy évvel ezelőtti szerepének csökkenése révén kevésbé leszünk hátrányban" - erősítette meg Morris.

Riválisaihoz hasonlóan a Sauber is autójának egy alapváltozatát mutatta be, amely már "viszonylag régen" elkészült. "A következő hetekben új alkatrészeket fogunk kipróbálni a tesztelés során, aztán a végső fejlesztési csomagot az első, március 18-i versenyre visszük el, amely Ausztráliában lesz" - mondta Morris. "Az autó ezért teljesen máshogy fog kinézni Melbourne-ben, mint most, a bemutatón."

A Sauber megtartotta tavalyi pilótapárosát, Kamui Kobajasit és Sergio Pérezt, míg a tesztpilótájuk, Esteban Guttiérez, továbbra is versenyezni fog a GP2-ben.
Link to comment
Share on other sites

Nincs bajom a Ferrari-val, de szerintem eddig ez lett a legrondább a bemutatott autók közzül.

Nemsokára leleplezik az új Red Bull-t is, remélem ők a McLaren megoldását választják és nem kacsacsőrű lesz. :)

 

Szerk.: Bakker az RB8 is kacsacsőrt kapott, bár még mindig jobban oldották meg mint más csapat B)

redbull2012launch1-rg.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Egy kis frissítés, hogy kis életet leheljek a topicba!

 

Megtett körök és kilóméterek az elmúlt 3 kollektív teszten összesen:

1. Mercedes 1183 kör / 5427,9 km

- 2012-es autó: 835 kör / 3887,0 km

- 2011-es autó: 348 kör / 1540,9 km

2. Williams 1164 kör / 5334,0 km

3. Ferrari 1083 kör / 4980,6 km

4. Sauber 1073 kör / 4926,9 km

5. McLaren 1066 kör / 4891,1 km

6. Caterham 990 kör / 4527,1 km

7. Toro Rosso 987 kör / 4522,7 km

8. Force India 942 kör / 4341,6 km

9. Red Bull 941 kör / 4312,9 km

10. Lotus 800 kör / 3492,7 km

11. Marussia (2011-es autóval) 338 kör / 1573,4 km

12. HRT (2011-es autóval) 108 kör / 478,2 km

 

Továbbá asszem a legfontosabb információ pedig a következő:

 

Következő Forma-1 futam 11 nap 18 óra múlva kezdődik

 

forrás: motorsportal

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...