Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

Ausztrál Nagydíj - Időmérő edzés végeredménye

 

image-961E_4D8E5985.jpg

Vettel pole pozíciós köre [HD]

 

A HRT nem ütötte meg a 107%-os mércét, így nem vehetnek részt a vasárnapi futamon. ( :lol: )

 

szerk:

Úgy tűnik a RedBull ott folytatja, ahol abbahagyta, sőt még talán gyorsultak is a többiekhez képest. A Mercitől és főleg Schumitól a téli tesztek alapján azért többet vártam, akárcsak a Ferraritól...

Holnapra száraz, napos időt ígérnek, tartok tőle, hogy egy picit unalmas lesz a futam. Persze remélem rám cáfolnak a fiúk :)

Link to comment
Share on other sites

Év végére szerintem odaérnek :D

 

Ami Sebastian Vettel idejét illeti, amelyet a KERS használata nélkül ért el, Hamilton csak csodálkozni tudott. "Ha valóban nem használta a KERS-t akkor a két autó közti különbség még nagyobb, 1,3 másodperc. Ez már nem normális dolog."

 

Ha tényleg nem használta a KERS-t akkor ez nagyon durva, remélem nem fogja elrontani Vettel a rajtot és nem fog bealudni a versenyen, és meglesz az első rajt-cél győzelme :P

Link to comment
Share on other sites

Pont ezt akartam írni, ha Vettel nem rontja el a rajtot akkor sima címvédés lesz. Sajnos szinte mindenki ott folytatta ahol abbahagyta, a ferrári talán hátrébb csúszott, a mcmalren talán előrébb. A mercedesek ugyanolyan lassúak mint tavaly. Remélem a versenyen már mindenki meg tudja mutatni az igazi kocsit.

 

Ma az időmérőn eléggé "hideg" volt, borult idő, szóval láthattuk tavaly is hogy egyes istállók autói eléggé időjárás függőek voltak. Hátha mondjuk a red bull holnap nagyon koptatni fogja a gumikat. :D A mekláren meg mondjuk megfő... sima Alonso győzelem :D na jó inkább nem álmodozok...

 

Elképesztően gyors Vettel és a Red Bull, valami olyan dolog van a kezükbe ami:

-szabályos, de a többiek nem gondoltak rá

-szabálytalan, jól elrejtették.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Átlagos verseny volt...

Vettel a gyönyörű rajt után ment egy tökéletes futamot! A Red Bull valamit nagyon eltalált, csak nehogy szabálytalanság legyen ott a KERS-nél! A DRS szerintem egyenlő a nullával, amilyen nagy beharangozása volt, hogy milyen sok előzés lesz meg így úgy amúgy... bár talán évközben még fejlődhel.

Button megérdemelte a büntetést, bár Barrichello-nak én egy 10mp-s Stop/Go-t adtam volna, mert mégiscsak kiütötte Rosberg-et! A Ferrari továbbra sincs a toppon. Mclarenek is egész jól mentek! Petrov és Perez előtt le a kalappal.

 

Csak így tovább Vettel! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hátsó szárny dolog semmit nem ér :( Ez úgy lenne jó ha nem csak a célegyenesben lehetne használni... Mert így számít rá a másik pilótai is + oda tartogatja a KERS -t ami kiegyenlíiti a dolgot és így semmivel nincs több előzés :( Ausztrál futam is uncsi volt 1-2 esetet leszámítva.

 

Vettel nagyon összeszedett volt és a kocsi is remek. (Adrian Newey nagyon összerakta)

 

Végére még annyi, h a Pirelli előtt le a kalappal jó gumit csináltak, rengeteg taktikai csata lehet miatta :)

Link to comment
Share on other sites

Kizárták a Saubereket!

 

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj nem csak izgalmas versenyt hozott, de az első kizárás is megtörtént. A Sauber-Ferrari két pilótája, az élete első Forma-1-es versenyén hetedik helyen célba ért Sergio Perez és a nyolcadik helyet megszerző Kamui Kobayashi technikai szabálytalanság miatt búcsúzhat el a zsebben lévőnek hitt pontoktól.

 

A versenyt követő technikai ellenőrzésen a versenybírók úgy találták, hogy a Sauber autói nem felelnek meg az FIA 3.10.1-es, illetve 3.10.2-es szabályainak, ezért a velük elért eredmények érvénytelenek.

 

A 3.10.1-es szabály szerint "a karosszéria bármely része, ami több mint 150mm-re a hátsó kerekek középvonalától (ami 150mm és 730mm között van a viszonyítási ponthoz képest), és 75mm illetve 355mm között van az autó középvonalához képest, olyan helyen kell elhelyezkedjen, amely oldalról nézve 150mm és 350mm között van a hátsó kerekek középvonala mögött és 300mm és 400mm között van a viszonyítási pont fölött. Az autó oldaláról nézve nem lehet egynél több hosszanti kereszteződés ezen a területen."

 

"Emellett ebben a szekcióban semmilyen alkatrész, amely kapcsolatba lép a külső légellenállással, homorú görbületi sugara nem lehet kisebb, mint 100mm."

 

A 3.10.2-es szabály kimondja: "A 3.10.9-es szabályban részletezett karosszéria elemeken kívül bármely karosszéria elem azon pont mögött, amely a hátsó kerekek középpontja mögött 50mm-el található, amely több, mint 730mm-el található a viszonyítási pont fölött, és kevesebb, mint 355mm-re van az autó középvonalánál, olyan helyen kell legyen, amely ha oldalról nézzük az autót, akkor a hátsó kerekek középvonanala és az emögött 350mm-el található pont között terül el."

 

A kizárás azt is jelenti, hogy Felipe Massa a hetedik helyre, Sebastian Buemi a nyolcadik, míg Adrian Sutil a kilencedik, Paul di Resta pedig a tizedik helyre lép előre.

 

Van ez így...

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hát érdekes futam volt .... kicsit 'zűrösebb" futamra számítottam, de azért annyira unalmas szerencsére nem volt. ;)

Mozgatható hátsó szárnyak engem se vettek le a lábamról, ahogy Villeneuve fogalmazott egy interjújában az idei szabályokról:

 

"Jövőre mozgathatóvá válnak a hátsó szárnyak, ami olyasvalami, amiről azt gondolom, hogy nem jó – túl mesterséges"

 

Tökéletesen fogalmazott!

 

Sauberek kizárása szerintem jogos, ha egyszer a szabálykönyvben pontosan minden milliméter le van írva, akkor annak annyinak kell lenni, ha előnyt jelent, ha nem.

 

Ennek köszönhetően mindkét Force India pontszerző lett, ajándék pont, de minden pont jól jön. Autón még van mit csiszolni. ;)

Link to comment
Share on other sites

Én azért Alonso nyilatkozatán jót röhögtem... :D

Szerintem ez az egész állítás, úgy hülyeség ahogy van. Az elől lévő nem használhatja ezáltal ő hátrányba kerül, pedig ő van előrébb..... Ez már nem annyira autóverseny.

Talán majd a következő futam után okosabbak leszünk, mert Malajziában van két eléggé hosszú egyenes. :)

Link to comment
Share on other sites

Jaja, ennek az egész hátsó szárny állítgatásnak akkor lenne igazán értelme, ha nem csak kimondottan x helyen lehetne használni, mert ugyebár így minden épeszű elől haladó pilóta arra a pályaszakaszra tartogatja a KERS-t! És így se a KERS se a DRS nem ér sokat!

Link to comment
Share on other sites

kpf918mrvftrj53rr47s.jpg

 

http://www.f1hirek.hu/f1/20110328-gyanusan-hajlik-a-red-bull-elso-szarnya.html

 

Hát ez érdekes lesz, szerintem már bűzlik a dolog. Ha megnézitek a képet is... az pedig hogy ennyire lent van a red bull szárnya a lassú részeken ugyanekkora hátrányt jelentene, szóval hajlás gyanús.

 

http://www.f1hirek.hu/f1/20110329-massat-nem-izgatja-button-kritikaja.html

Báttön meg hiszitizik mert nem bírta megelőzni Massát, csak sportszerütlenűl.

Link to comment
Share on other sites

A RB reakciója a vádakra:

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko ezzel kapcsolatban a Bildnek elmondta: "Ez őrültség. Mindig próbálkoznak, mi pedig mindig megfelelünk a teszteken."

 

Múlt éven is megpóbálták meggyanusítani őket, mert nem tudták, hogy mi miatt olyan gyorsak!

 

Hami nyilatkozata:

"Láttátok Vettel első légterelőjét? Egészen az aszfaltig elhajlik, ami fél másodpercet jelent neki körönként. Vagy bezárjuk a kiskaput vagy mi is ilyet építünk" – állította a feltételezések szerint Hamilton.

Szóval akkor most nem lehet ilyet csinálni, vagy csak jól kihasználtak egy kiskaput? :)

 

Elég ködös a történet, de előbb vagy utóbb úgyis kiderül!

Link to comment
Share on other sites

ha jól emlékszem tavaly is volt hasonló vádaskodás ugyan ezzel az első szárnyakkal kapcsolatban. ha nem tévedek akkorse lett belőle semmi mert szabályos volt. egyébként én úgy gondolom hogy ha be is zárják ezt a kiskaput a RB úgyis gyorsabb lesz a többieknél. valamit nagyon összeraktak azon az autón.

Link to comment
Share on other sites

én nem szurkolok a red bullnak de amiket kitalálnak hát eszem megáll... lehet itt jönni olyannal hogy esetlegesen szabályt szegtek stb viszont azokat az autókat is ellenőrzik mint a sauberek és ezek átmentek...

amúgy lassan kezd tele lenni a pömpölőm ezzel a sok új hülye és felesleges szabállyal a költség csökkentés és jobb verseny érdekében. ahhoz képest hogy évről évre azért is alakítanak a szabályokon hogy élvezetesebb versenyek legyenek egyre kevesebb előzést látni... bár idén még csak egy futam volt de szerintem nem lesz nagy előrelépés előzések terén... meg mióta csökkenti az a költségeket hogy teljesen új régi rendszerbe ki nem alakult helyzetekre kell tervezni.

amúgy meg tojok rá mi lesz csak Alonso legyen a világbajnok.

Link to comment
Share on other sites

Pont emiatt unalmas a futam, most is előre lehetett tudni hogy sima Vettel győzelem lesz. Ennek semmi értelme nem lesz, előbb utóbb a többi csapat is megépíti az új szárnyat, remélem a ferrárié lesz készen a leghamarabb. :)

Egyébként nehogy már azt higgyük hogy egy ekkora csapatnak mint a redbullnak nincsenek barátaik itt-ott...

Adakoznak egy picit aztán máris átmentek. :)

Link to comment
Share on other sites

azért az ilyen nagyon szemmel látható rész csak nem marad úgy ha az szabályt szeg, egy-két futamon még elmehet de azért annyira jó barátai még a red bullnak sincs vagy ki tudja... bár ilyenről kár addig filózni ameddig nem derül ki hogy lehet-e vagy sem.

Link to comment
Share on other sites

Hát igen, lesz itt még ihaj-csuhaj :D

De a képeket se lehet vmi jó bizonyítéknak venni, mivel nem ugyan olyan szemszögből mutatják az autót....Majd kiderül :)

 

Martin Whitmarsh szerint ha igaz ez a feltételezés, akkor a Red Bull Racing elismerést érdemel. "Ha a szárny elhajlása ilyen okos és szabályos úton jön létre, akkor nekünk is ehhez a módszerhez kell folyamodnunk. Úgy tűnik, hogy eddig nem voltunk elég okosak ahhoz, rájöjjünk erre."
Link to comment
Share on other sites

úgy fest a szakma krémje a red bullnál van. a többiek meg próbálják használni a bevált újításokat. ezzel egy a probléma hogy a "másolat" nem sokszor jobb mint az eredeti ötlet illetve ha csak "követik" a red bullt akkor esély nincs rá hogy megfogják... mondjuk ami pár éve a ferrari volt az most a red bull.

Link to comment
Share on other sites

Hát, nem hiszem hogy kiskompaktal fényképezték ezeket a képeket, úgyhogy a torzítás jelentéktelen. Másik meg hogy nem hiszem hogy a második képen ennyire meg lenne döntve az a fényképező....

Én igazából nem tudom melyik lenne a jobb eset:

-csöndben maradni és egy ugyanilyen szárnyat fejleszteni

-balhézni és betiltani

 

azért kiváncsi lennék hogy egy másik szárnyal ami nem hajlós, vagy amit az átadás előtt tesznek fel a kocsira, azzal milyen időt mennének. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...