Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

"olyanra amilyen volt" de mégis milyenre, és mennyi idő alatt? mert ha visszahoznának egy komplett 5-6 évvel ezelőtti szabályrendszert az akkor is csak max jövőre lépne életbe, de talán még akkor sem, az ideit meg végigunnánk.

Link to comment
Share on other sites

Hidd el ha vészhelyzet lenne futamról futamra változna a helyzet...különben is Schumi meg Alonso nem lenne bajba! :D (mert ugye mindketten megkapták a vb autójukat)

 

Mondom ha Börninek nem jutna a zsebébe semmi, szerintem 1 óra alatt áttudná alakítani a sportot...most ti komolyan elhiszitek hogy a válság miatt a csapatoknak költségcsökkentésre volt szükségük???áhhh...gondoljunk már bele mekkora pénzek forognak ott, ez kb olyan nekik (a válság) mintha egy 100.000-et kereső ember béréből levonnának 20 forintot. Kb. iylen nagyságrend, erre csak azért volt szükség mert irígy az ember.

Elhiszed hogy ha most nagyon nagy baj lenne a következő futamon már mindenki normális autóval indulna és kijönnének tankolni!

Mit csinálna az FIA? Megbüntet mindenkit? hát akkor nem lesz sport... :D

Link to comment
Share on other sites

nem tudnák 2 hét alatt visszaépíteni a kocsit hogy tankolni kelljen :) amúgy azzal egyetértek, szerintem nem kellene fordulatszám korlát meg gumiszabály, mindenki annyit használ amennyit akar és akkor nem lenne spórolás. esetleg v10 esek visszajöhetnének :D

Link to comment
Share on other sites

Nincs baj a V8-as motorokkal. ;)

 

Szerintem is dögunalom volt, de én még mindig úgy vagyok várjuk meg Európát, most jönnek a klasszikus pályák, amik még régi stílusúak, ugyanis az F1 nagy hibája az új pályák, ahol lehetetlen előzni, igaz Bahreinben a múltban azért voltak szép előzések, de azért én mindenképp várnék még 2-3 futamot!

Ha nem változik valamit lépni kell mindenképp!

Igazából a régi tradíciót kéne visszahozni, mikor nem volt kötelező a tankolás. Illetve csábítóbbá kell tenni az F1-t a többi gumiszállító cégnek is, legyen konkurencia és ez is egyfajta változatosságot és különbséget jelentene a csapatok között!

 

Tavaly is lehetett előzni, ezt láthattuk, szal nem kellenek ide hatalmas nagy változtatások, igazából a gumikkal kellene valamit csinálni, illetve a tankolást visszahozni!

Link to comment
Share on other sites

ha jól emlékszem a michelin nem azért szállt ki mert nem tetszett neki a forma 1...

 

Amúgy szerintem most se lenne meg lett volna probléma ha mindenki annyi gumit meg olyat használ ami az autónak fekszik vagy legyen valami limit de ne legyen már az hogy kötelezően kell használni ezt is meg azt is...

Link to comment
Share on other sites

Helyzet az, hogy a gumikkal akkor is tudtak valamit csinálni, amikor be volt tiltva a kerékcsere a verseny közben. Most is tudnának, ha igazán akarnának. ;) Attól még az autók teli tankkal akkor is nehezen vezethetők és más vezetési stílust igényelnek, így óvatosabb vezetést, szóval szerintem nem egyedül a gumi lenne a megoldás.

Link to comment
Share on other sites

Baldisserri: Räikkönen már nem tér vissza a Forma-1-be

 

A tavalyi szezon végén, szerződése lejárta előtt egy évvel menesztették a Ferrari Forma-1-es csapatától Kimi Räikkönent, aki akkor nehezen viselte a szakítást, ma pedig már a raliban próbálkozik. Az istálló menedzsere elismerte, nem volt egyszerű együtt dolgozni a finn klasszissal.

 

Räikkönen idén a rali-világbajnokságban (WRC) szerepel, de tartja magát a pletyka, hogy 2011-től ismét a Forma-1-ben fog rajthoz állni a Red Bull Racing színeiben. A finn pilótát kiválóan ismerő Luca Baldisserri erre azonban nem sok esélyt lát.

 

 

"Szerintem Kimi már sosem fog visszatérni a Forma-1-be. Örömét leli a raliban, teljesen mást forgat a fejében. 2011-ben biztosan nem a Forma-1-ben fog versenyezni. Sosem volt annyira szenvedélyes, mint például Michael Schumacher"- idézi a Motorsport-Total.com a Ferrari csapatmenedzserét.

 

"Amikor az ember Kimi telemetriás adatait nézte, egészen elképesztő dolgokat láthatott, néhány adat lenyűgöző volt. Ilyet csak Kimi tud. Az kétségtelen, hogy felfoghatatlanul tehetséges"- méltatta Baldisserri az egykori Ferrari-pilótát, aki szerinte a 2007-es bajnoki cím után nem lett ugyan motiválatlan, de megváltozott a hozzáállása, ráadásul a címvédés évében többször is pechje volt.

 

Azt a Ferrari csapatmenedzsere is elismerte, hogy a finn klasszis nehezen nyílt meg: "Nem könnyítette meg a csapat dolgát. Kimi egy kedves srác, de kizárólag Stellával (Andrea Stella, versenymérnök - a szerk.) beszélt, még akkor is, amikor 2007-ben Chris Dyer volt a versenymérnöke. Egyedi karakter, de pilótaként fenséges."

 

 

 

 

^^ Úgy gondolom ebbe benne van minden, hogy milyen pilóta volt, és egyetértek hogy szerintem sem fog már visszatérni!

Link to comment
Share on other sites

Ezigen...enyhén nyal! :D

 

Én úgy hanyatestem ettől a nyilatkozattól, hogy megszerettem ezt a mikit, vagy Kimit. :lol: Hát igen, tényleg elképesztő dolgokat láttunk tőle(azóta sem volt példa arra hogy kockásra fékezze valaki a gumikat és leszakadjon az első kereke stb...) Az alany elismeri hogy Kimi hátráltatta a ferrárit... :) Valóban egyedi karakter, és tehetséges is, csak a motivációkkal meg a viselkedéssel vannak gondjai.

Ahogy hallottam a ralli sem megy neki vmi jól, persze még hozzá kell szoknia...

Sztem Kimivel az a "baj" hogy ő nem sztárnak született, tehetséges de utálja a nyilvánosságot, a médiát(és ezt becsülöm benne valamennyire), valószínűleg egyebek mellett ezért "menekült" a ralliba!

 

Egyébkébnt én nem bírom Kimit, de szerintem ezt a nyilatkozatot el kell tenni a kispolcra, mert Schuminál emg szakértők meg mindenki mondta hogy már véglegesen kivonult és nem fog visszatérni...hát gien, ez lett belőle :D

 

 

Link to comment
Share on other sites

Baldisserri: Räikkönen már nem tér vissza a Forma-1-be

A próféta beszéljen belőle! :D

 

"Amikor az ember Kimi telemetriás adatait nézte, egészen elképesztő dolgokat láthatott, néhány adat lenyűgöző volt. Ilyet csak Kimi tud. Az kétségtelen, hogy felfoghatatlanul tehetséges"

Jaj, jaj azt is mondták már, hogy ha egy tankot kapna, azt is széthajtaná. :D

Link to comment
Share on other sites

Szerintem se jön vissza, de őszinte legyek jobban is teszi. Nem élvezte, Ralit viszont élvezi, formula kategóriából egy rali autóba átülni nem könnyű dolog és kell 1-2 év mire feltudja venni a legnagyobbakkal. A nagyok se rögtön győzelmekkel kezdtek. Először meg kell ismerkedni minden pályaszakasszal.

Nem mellesleg jóval izgalmasabb széria (állítólag), igaz én nem követem annyira, de rengetegen nézik.

 

Kimi meg pokolian gyors volt, autót meg be kell állítani magának, ugyanis nincs 2 egyforma versenyző .... lehet, hogy ezt azt elnéznek egymástól, de érteni kell hozzá.

Autót meg nem lehet széthajtani ezt minden egyes szakértő megmondta, kivéve Dávid Sándor, akit tisztelek, de nála jobban ember nem gyűlöli Kimit .... ;)

 

Na ennyit akartam. nem védem, mert vannak hibái, de nem lehet mindenki egy Alonso és Schumacher típusú ember. Ők maguk köré építik a csapatot, de rajtuk kívül nem sokan vannak így.

 

Kimi egy egyénisége volt az F1-nek és sajnos egyre tűnnek el a nagy egyéniségek és jönnek a "gépek" ....

Link to comment
Share on other sites

Hát én eldobom az agyamat :)

"aki akkor nehezen viselte a szakítást" - ő menekült inkább a rallyba, szerintem örült is neki, hogy mehet idő előtt. Lett volna szerződése más csapattól, de nem érdekelte őt.

 

Daniels szvsz nem nyal, csak őszinte. Amúgy meg "azóta sem volt példa arra hogy kockásra fékezze valaki a gumikat és leszakadjon az első kereke" Hamilton papa sokszor kockásra fékezi, nézz forma 1-et ;) Az meg hogy leszakad az első kereke ép volt a hétvégén Petrovnak. Nagyon unalmas volt a verseny, tényleg, de azért én néztem.

"Az alany elismeri hogy Kimi hátráltatta a ferrárit..." na ekkor olyan jót mosolyogtam rajtad. Olvasd el légy szives még egyszer az interjút, nem ír semmi ilyesmit.

"Egyébként én nem bírom Kimit"- írnod sem kellett volna. Lassan megalakíthatod az anti-Kimi klubbot.

 

A másik meg, széthajtani egy ilyen autót könyörgöm hogy lehet? Versenyzésre, "nyírásra" van kitalálva. Euzzel az erővel Vettel is kinyírta a Renault motort a hétvégén... Attól mert feltekerik a fordulatszámot maxra, még bírni fogja az autó. Olvastam régi autó-motorban, hogy úgy tesztelik őket a gyárban, hogy maximális fordulatszámon forgatják, aztán leveszik majd megint maximális fordulatszám(ami nem 18.000,hanem ami a csövön kifér). Úgy nézik meg, melyik alkatrész kopik, illetve nem bírja a strapát.

Dávid Sándorról meg hááát megvan a véleményem :D

Link to comment
Share on other sites

De nem szakad le amiatt az első kereke! Figyelj oda inkább te, arra hogy mit olvasol!!!

 

"Azt a Ferrari csapatmenedzsere is elismerte, hogy a finn klasszis nehezen nyílt meg: "Nem könnyítette meg a csapat dolgát."

 

Ne mondd már hogy ez segítette a Ferrári! :D:lol:

 

"A futam első harmadában ráhajtott az egyik kerékvetőre, ami miatt eltört a jobb első felfüggesztése"

Mi a gond??? :)

 

Dávid Sándor meg szerintem jobban ért a forma1-hez mint itt bárki. ;)

Link to comment
Share on other sites

A másik meg, széthajtani egy ilyen autót könyörgöm hogy lehet? Versenyzésre, "nyírásra" van kitalálva.

Értem én, hogy mire van kitalálva, de attól verseny közben is elfáradhat valamelyik anyag benne (a túlpörgetés miatt is akár) és akkor szevasz. :D

 

Dávid Sándor pedig még mindig többet tud a F-1-ről mint a most ott ülők. ;)

 

szerk: majd valamelyik guru utána számolhat ha ráér, mert én meg nem mondom, hogy Schumacher hány versenyt is teljesített egy huzamban bármiféle technikai probléma nélkül (de jó sokat), ami szerintem példa értékű mindenki számára. ;)

Link to comment
Share on other sites

Versenymérnökével Andrea Stellával jól kijöttek és úgy gondolom ez a legfontosabb. Az, hogy nem megy el a gyárba, nem beszélget állandóan a szerelőkkel az csak egy plusz.

Klasszikus értelemben vett széthajtást tényleg nem lehetséges.

Dávid Sándor valóban nagy koponya és tényleg sok mindent tud az F1-ről, de őszintén szólva, ha Raikkönenről mond valamit, azt 10-szer el kell olvasni és utánanézni és ha találsz egy másik forrást, ami bizonyítja, na akkor lehet elhinni .... :D

 

Mellesleg, ha már Ferrari, akkor Monza 2016-ig biztosan része a versenynaptárnak! :)

Link to comment
Share on other sites

Ezigen...enyhén nyal! :D

 

Én úgy hanyatestem ettől a nyilatkozattól, hogy megszerettem ezt a mikit, vagy Kimit. :lol: Hát igen, tényleg elképesztő dolgokat láttunk tőle(azóta sem volt példa arra hogy kockásra fékezze valaki a gumikat és leszakadjon az első kereke stb...) Az alany elismeri hogy Kimi hátráltatta a ferrárit... :) Valóban egyedi karakter, és tehetséges is, csak a motivációkkal meg a viselkedéssel vannak gondjai.

Ahogy hallottam a ralli sem megy neki vmi jól, persze még hozzá kell szoknia...

Sztem Kimivel az a "baj" hogy ő nem sztárnak született, tehetséges de utálja a nyilvánosságot, a médiát(és ezt becsülöm benne valamennyire), valószínűleg egyebek mellett ezért "menekült" a ralliba!

 

Egyébkébnt én nem bírom Kimit, de szerintem ezt a nyilatkozatot el kell tenni a kispolcra, mert Schuminál emg szakértők meg mindenki mondta hogy már véglegesen kivonult és nem fog visszatérni...hát gien, ez lett belőle :D

 

Mikit vagy Kimit? Hmm már ez sokat elárul arról hogy milyen is a te stílusod... Nem hiszem hogy te örülnél ha az általad favorizált pilótát becézgetné bárki is (igen emlékszem hogy te is kikérted még anno amikor Alonso-ra találtak ki neveket itt ebben a témában!

 

Rali SEM megy neki valami jól? Mert a f1-be is csak szenvedett ugye? Raliba meg lesz ő még jobb is, ahogy írtad hozzá kell szokni, ennyi! Teljesen más stílus! Ja és ha "utálja a nyilvánosságot" akkor miért menekült volna a ralliba? Azt nem nézi senki vagy mi? Gondolkozz már! :huh::lol:

Az hogy nem bírod Kimit le sem kellett volna írnod, egyet értek DJPizsi-vel!

Link to comment
Share on other sites

Ezigen...enyhén nyal! :D

 

Én úgy hanyatestem ettől a nyilatkozattól, hogy megszerettem ezt a mikit, vagy Kimit. :lol:

Hát igen, tényleg elképesztő dolgokat láttunk tőle(azóta sem volt példa arra hogy kockásra fékezze valaki a gumikat és leszakadjon az első kereke stb...) Az alany elismeri hogy Kimi hátráltatta a ferrárit... :) Valóban egyedi karakter, és tehetséges is, csak a motivációkkal meg a viselkedéssel vannak gondjai.

Ahogy hallottam a ralli sem megy neki vmi jól, persze még hozzá kell szoknia...

Sztem Kimivel az a "baj" hogy ő nem sztárnak született, tehetséges de utálja a nyilvánosságot, a médiát(és ezt becsülöm benne valamennyire), valószínűleg egyebek mellett ezért "menekült" a ralliba!

 

Egyébkébnt én nem bírom Kimit, de szerintem ezt a nyilatkozatot el kell tenni a kispolcra, mert Schuminál emg szakértők meg mindenki mondta hogy már véglegesen kivonult és nem fog visszatérni...hát gien, ez lett belőle :D

 

Elképesztő úgy mint pl a 2005-ös Japán Nagydíj, amit a 17. helyről rajtolva nyert meg! Na erre sem nagyon volt példa! ;)

Link to comment
Share on other sites

Kimi itt sincs, de mindenki vele foglalkozik még mindig :D

 

Mike Gascoyne adott egy nyilatkozatot és hát ő egy elég szabad-szájú úriember ... elmondta a véleményét a 107%-os szabály bevezetéséről, őszintén szólva teljesen egyetértek vele! ;)

 

“Személyesen nemmel szavaznék, mert a szezon kezdetekor nem volt a szabálykönyvben. De mi lazán belül vagyunk a 107 százalékon, úgyhogy le se sz**juk!”

 

Azoknak, akik azt mondták, hogy ezen új csapatoknak nem kellene itt lenniük (nos ez a Ferrarira is vonatkozik, hoppá!):

 

“Úgy gondolom, azoknak, akik azt mondták az új csapatoknak nem szabadna itt lenniük; láttátok ahogy Heikki Hülkenberggel harcolt és minden mást*, nos, itt vagyunk, versenyzünk, és b***d meg!”

 

"Pl. Heikki leggyorsabb versenyköre csak 2,5 másodpercre volt Michael Schumacher leggyorsabb versenyköréhez a második leghosszabb pályán (6,3 km-es), ahol 2 perc körüli a köridő. Nos ez 102%-os idő egy gyári Mercedeshez, ami Top4-ben van!"

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Mikit vagy Kimit? Hmm már ez sokat elárul arról hogy milyen is a te stílusod... Nem hiszem hogy te örülnél ha az általad favorizált pilótát becézgetné bárki is (igen emlékszem hogy te is kikérted még anno amikor Alonso-ra találtak ki neveket itt ebben a témában!

 

Hát ez igaz! ;)

 

Rali SEM megy neki valami jól? Mert a f1-be is csak szenvedett ugye? Raliba meg lesz ő még jobb is, ahogy írtad hozzá kell szokni, ennyi! Teljesen más stílus! Ja és ha "utálja a nyilvánosságot" akkor miért menekült volna a ralliba? Azt nem nézi senki vagy mi? Gondolkozz már! :huh::lol:

Az hogy nem bírod Kimit le sem kellett volna írnod, egyet értek DJPizsi-vel!

 

Gondolkozzál egy picikét mielőtt leírod azt hogy én hülyeséget írtam...A rallyt is nagyon sokan nézik de a média nem tulajdonít annak akkora jelentőséget, mint a forma 1-nek! ;)

 

Elképesztő úgy mint pl a 2005-ös Japán Nagydíj, amit a 17. helyről rajtolva nyert meg! Na erre sem nagyon volt példa! ;)

 

Shcumacher...Alonso, Hamilton is volt ha jól emlékszem.

Nem vagyok benne biztos, de volt olyan is hogy Schumacher az utolsó vagy az utolsó előtti helyről rajtolva nyerte meg a futamot! De ez nem biztos!!!!! majd még utána nézek.

Link to comment
Share on other sites

Schumachernek többször is sikerült, ha jól emlékszem győznie az utolsó helyről, Alonso viszont nem nyert a mezőny végéről, 2005-ben pont azon a bizonyos Japán Nagydíjon lett 3. a 15. helyről. ;)

Illetve még egyszer szintén 2005-ben a 14-15. helyről lett 3.

 

Hamilton 2009-es Brazil Nagydíjon lépett előre a 18. hely a 3. helyre.

 

Nagyjából ennyi .... ;)

 

Rali valóban nagyon híres, csak nálunk van kicsit elfeledkezve róla, de az F1 valóban nagyobb érdeklődéssel bír Világszerte!

 

Raikkönenre senki sem úgy emlékszik, mint aki agyon dolgozza magát, de amit versenyeken művelt főként 2003 és 2006 között a Mclarenben az majdnem, hogy egyedülálló az adott korszakban ... sőt ... ;)

Ferrárinál bele punnyadt az egészbe, de még így is VB lett :D

 

Azért, ahogy azon a bizonyos Japán Nagydíjon feljött és kockáztatott és utolsó körben Fisichellát, ami az év gyik legszebb előzése volt, az azért nem volt semmi. ;)

 

Ja és én sosem voltam Kimi fan .... ;) Semleges embernek ez a véleménye ... :)

Módosította Jaire
Link to comment
Share on other sites

Shcumacher...Alonso, Hamilton is volt ha jól emlékszem.

Nem vagyok benne biztos, de volt olyan is hogy Schumacher az utolsó vagy az utolsó előtti helyről rajtolva nyerte meg a futamot! De ez nem biztos!!!!! majd még utána nézek.

Hmm, nem akarok hülyeséget mondani, de Rubens, amikor először futamgyőzelmet aratott (a Ferrari csapattal), az egy esős verseny volt, talán Németországban, vagy Belgiumban és akkor igen csak átment a mezőnyön ő is ha jól emlékszem. Lehet megcáfolni vagy megerősíteni ebben a hitemben. :D

Link to comment
Share on other sites

F1: Tovább uralkodik a Ferrari és a McLaren

 

A Forma-1 fő technikai partnere, az LG, az F1 Racing magazin és a csapatok szervezete, a FOTA februárban az interneten keresztül kérte ki a sportág rajongóinak véleményét. A globális közvélemény-kutatásban végül 180 ország több mint 90 ezer F1-rajongója adott válaszokat, íme néhány eredmény.

 

Az már tegnap kiderült, hogy a legnépszerűbb versenyző Michael Schumacher (19,5 százalék), őt Fernando Alonso (9,7 %) és Kimi Räikkönen (7,2 %) követi, de az Autosport által közölt további részletek szerint a 2009-es bajnok, Jenson Button még az első hat közé sem került be, ugyanis az említett pilótákat Felipe Massa (6,1 %), Lewis Hamilton (6 %) és Robert Kubica (4,3 %) követi a népszerűségi listán.

 

Az is világossá vált, hogy a Red Bull és a Brawn felemelkedése nem forgatta fel a status quót, a válaszadók fele továbbra is a Ferrariért (30,1 %) és a McLarenért (19,1 %) szorít, az idén Mercedesszé vált tavalyi bajnokcsapat pedig 10 százalékkal végzett a harmadik helyen. A versenyek közül is a hagyományos, történelmi helyszínek viszik a prímet, a legkedveltebb Monaco, majd Olaszország, Nagy-Britannia és Németország a sorrend.

 

Az idén bevezetett új, 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-es pontrendszer a válaszadók 44,9 százalékának nyerte el a tetszését, de 61,9 százalék úgy gondolja, hogy még tovább lehetne növelni az első és második hely közötti különbséget.

 

A kérdésekre választ adó F1-rajongók kétharmada (65,7 %) szeretné a 21. század második évtizedében végre HD-felbontásban követni a versenyeket, több mint fele (53,7 %) örülne annak, ha közvetítések során interaktívan dönthetne arról, hogy melyik versenyzőt kívánja követni, és szintén a válaszadók fele (52,4 %) azt is fontosnak tartja, hogy az interneten is élőben nézhesse a kedvenc sporteseményét.

vezess.hu

 

Utolsó bekezdést kiemeltem, elég érdekes és szerintem nézettség növelő dolgok vannak benne. Remélem 1-2 dolog hamarosan bevezetésre kerül. ;)

Módosította Jaire
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...