Jump to content
PirateClub.hu

Formula 1


Gabi89
 Share

Recommended Posts

Egy valamit nem értek, és szeretnék erre választ kapni Tőletek!

Hallottam, illetve olvastam egy-két kommentet, hsz-t (nem itt pirateclubon), hogy a nagy ferraris drukkerek ilyeneket írtak: "Ha Alonso a ferrarinál lesz jövőre, akkor én ezentúl nem fogom nézni a Forma 1-et" meg ehhez hasonló kommentek. Kérdem én, hogy melyik pilóta lenne az, amit szívesen látnának ezek a finnyás drukkerek??? Egyszerűen dedós, undorító, gyerekes dolog, az amit művelnek a "nagy" ferraris drukkerek! Eleve nem olaszok, hanem magyarok, tehát nem mind1, hogy milyen nemzetíségű pilóta ül a piros autóban? Meg mért zavarja őket? Szal egyszerűen nem tudok napirendre térni ezen, hogy a ferrariba új pilóta jön, és akkor ilyen bunkónak kell lenni! Ha egy újonc, béna emberke lenne, akkor talán érteném! Na de, egy 2x világbajnok, egy 28 éves, tapasztalt tudással rendelkező pilóta jön, aki nem véleltenül került be a Forma 1-be. És mellesleg, nem akárkit győzött le 2-szer is! ;) Hogy is hívták? M-mel és S-sel kezdődött a neve, nemde? És az se olasz volt, hanem német!

Link to comment
Share on other sites

bono92: Talán, mert Alonso mondott ezt azt a csapatról, egy korábbi hozzászólásomban írtam 2 dolgot. Emiatt sokan nem csípik Alonsot, de szerintem ők is megfognak vele barátkozni idővel. Sokan meg Kimi távozását sem értik, mert elég hülye indok, hogy túl visszahúzódó és csendes, hogy egy Ferrarit vezessen .... de nem lesz itt probléma, egy vérbeli Ferrari drukker megszokja, többiek meg nem lényegesek ;)

Csupán van pár érdekes tényező, ennyi a helyzet ;)

 

Mai időmérő elég komoly volt ... ennyi baleset nem is tudom mikor volt egy időmérőn ...

Szerencsére Glock is jól van, de szerintem nem indul ;) Többiek meg hibáztak, de pálya se tökéletes, mármint tapadás szempontjából. Talán holnap megússzuk kevesebb balesettel :)

Sutil 4. helye gyönyörű :) Elején nem nagyon bíztam Q3-ban, de bejött és szép időt ment, remélem pár pontocska összejön neki :)

Toyota is erősnek tűnek, ahogy a Red Bull is, Hamiton megint gyors, Heikki sajnos hibázott, sajnos szerintem vége Mclarenes pályafutásának, szimpatikus és szerintem nem is egy rossz pilóta, szóval lesz helye :)

Üzemanyag mennyiség még egy nagy kérdőjel, utána szerintem okosabbak leszünk :)

 

Sutil, Goo-Goo-Goo!

 

 

Ha nem csalnak az információk, 6! versenyzőt idéztek be a versenybírák a sárgazászlós eset miatt ;)

Link to comment
Share on other sites

bono92: Talán, mert Alonso mondott ezt azt a csapatról, egy korábbi hozzászólásomban írtam 2 dolgot. Emiatt sokan nem csípik Alonsot, de szerintem ők is megfognak vele barátkozni idővel. Sokan meg Kimi távozását sem értik, mert elég hülye indok, hogy túl visszahúzódó és csendes, hogy egy Ferrarit vezessen .... de nem lesz itt probléma, egy vérbeli Ferrari drukker megszokja, többiek meg nem lényegesek ;)

Csupán van pár érdekes tényező, ennyi a helyzet ;)

 

Teljes mértékben egyet értek Bono-val, én is ezt akartam leírni csak nem siekrült! :)

 

Néha igenis kivételez az FIA a ferrárival(SPA ;) )

 

Kimivel nem az a baj hogy csendes meg visszahúzódó, hanem az hogy többnyire sosincs kedve versenyezni, ha lenne valószínűleg egyenletes teljesítményt tudna nyújtani... :)

 

és itt a pont: "egy vérbeli Ferrari drukker megszokja" -pontosan, ennél jobban már le se lehetett volna írni. :)

 

Link to comment
Share on other sites

Rajtbüntetéseket róttak ki a sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt

 

Mint ismeretes, Sebastien Buemi a Q2 utolsó percében törte össze autójának elejét, amely szakasz rendkívül fontos a továbbjutás szempontjából. Ennek okán többen is túl gyorsan hajtottak azon a részen, ahol a zászlólengetés miatt lassítaniuk kellett volna.

A Stewardok több pilótát is behívtak, hogy megbeszéljék a történteket. Közülük öten ötrajthelyes büntetésben részesültek.

Jenson Button, Rubens Barrichello, Fernando Alonso, Adrian Sutil és Sebastien Buemi is az elértnél hátrébbról vághat neki a vasárnapi futamnak.

 

Na ennyi Sutil 4. helyéről .... 9-ről indul, úgy, hogy övé a legkönnyebb autó, nagyon nehéz lesz így a pontszerzés.

 

Súlytáblázat:

 

01 McLaren Mercedes Lewis Hamilton 656.0

02 McLaren Mercedes Heikki Kovalainen 675.0

03 Ferrari Giancarlo Fisichella 661.5*

04 Ferrari Kimi Räikkönen 661.0

05 BMW Sauber Robert Kubica 686.0*

06 BMW Sauber Nick Heidfeld 660.0

07 Renault Fernando Alonso 689.5*

08 Renault Romain Grosjean 691.8*

09 Toyota Jarno Trulli 655.5

11 STR Ferrari Jaime Alguersuari 682.5*

12 STR Ferrari Sébastien Buemi 665.4*

15 RBR Renault Sebastian Vettel 658.5

16 Williams Toyota Nico Rosberg 684.5*

17 Williams Toyota Kazuki Nakajima 695.7*

20 Force India Mercedes Adrian Sutil 650.0

21 Force India Mercedes Vitantonio Liuzzi 682.5*

22 Brawn Mercedes Jenson Button 658.5

 

Hivatalos rajtsorrend:

 

 

1. Vettel Red Bull-Renault

2. Trulli Toyota

3. Hamilton McLaren-Mercedes

4. Heidfeld BMW-Sauber

5. Raikkonen Ferrari

6. Rosberg Williams-Toyota

7. Kubica BMW-Sauber

8. Sutil Force India-Mercedes *

9. Barrichello Brawn-Mercedes *

10. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari

11. Button Brawn-Mercedes *

12. Fisichella Ferrari

13. Kovalainen McLaren-Mercedes **

14. Buemi Toro Rosso-Ferrari *

15. Nakajima Williams-Toyota

16. Grosjean Renault

17. Alonso Renault *

18. Liuzzi Force India-Mercedes **

19. Glock Toyota ***

20. Webber Red Bull-Renault ***

 

 

* Öthelyes rajtbüntetés

** Öthelyes rajtbüntetés váltóberendezés cseréje miatt

*** A bokszutcából rajtolhatnak az autó újjáépítése miatt

Link to comment
Share on other sites

A sok béna....kicsúszik, és tönkre teszik a többi versenyét!

Bocsi, hogy ilyen vagyok, csak dühös vagyok erre, mert nem elég az, hogy nem tudta időmérőt menni, még büntetést is kapnak!

Link to comment
Share on other sites

Büntetés jogos mivel a szabály egyértelmű sárga zászlónál lassítani kell és ezt nem tették meg. Barrichello úgy ment át a törmelékek között ,hogy nem is lassított.

Vettel viszont így nagy esélyt kapott a pontok csökkentésére :) pedig már tényleg csak matematikai esélye van / volt?

 

Link to comment
Share on other sites

Hali!

Semmi érdekeset nem hozott a mai futam. Bari sajnos nem tudta sokkal csökkenteni a hátrányát,így én már csak abban bízom,hogy Button kiesik Interlagos-ban és Bari -Vettel elöl lesznek. Nem szeretném hogy Button nyerjen. :D

Link to comment
Share on other sites

Hát ez a mai borzalmasan unalmas futam volt .... 1 kezemen megtudom számolni hány előzés volt ....

Sutil versenye megint hamar elment ... pedig szépen akarta megelőzni, sőt meg is előzte Kovát, de hát kilökték ... sajnálom, bár ha sikerül volna Rosberg előtt maradnia 1-2 pont becsúszhatott volna, na nem baj, majd Interlagosban :)

Vettel verhetetlen volt, szóval megérdemelte a győzelmet :) Toyota nagyon erős volt megint, Hamilton meg hibás KERS-sel szépen hozta a 3. helyet :)

Mást nem nagyon tudok írni a történések hiányában ....

 

Jobb és izgalmasabb futamot kívánok mindenkinek :D

Link to comment
Share on other sites

Kubica jövőre Renault-s lesz, hivatalosan is bejelentették.

 

http://www.formula1.com/news/headlines/2009/10/10065.html

 

Már lehetett rá számítani egy ideje, legalábbis én már azóta szinte biztos voltam benne, amióta a BMW visszavonulót fújt. Már csak azt remélem, hogy a franciák okoznak némi meglepetést jövőre, már ami a teljesítményt illeti.

Link to comment
Share on other sites

Várható volt Kubica érkezése a Renault-hoz, az hogy milyen gépet építenek alá az már más kérdés, utóbbi tapasztalatok sok jót nem sejtetnek, de egy erős középcsapat meglesz a Renaul, az biztos :)

 

Hivatalos: Volkswagen érkezik, ha...

 

A német autógyártó immáron hivatalosan is elismerte, csatlakozik a Forma-1-hez, mihelyst alacsonyabbak lesznek a költségek a kategóriában.

A gazdasági világválság természetesen a nagy autógyártó cégeket is kellemetlenül érintette.

Tavaly év végén a Honda istálló, idén a BMW távozik a Forma-1-ből. Igaz, a német gyár stratégiai okokra hivatkozott, és a döntését nem a válság okozta károkkal indokolta.

Sokáig a Renault és a Toyota jövője sem volt biztosított. Írhatjuk ezt annak ellenére, hogy mindkettő gyártó aláírta a 2009-es Concorde Egyezményt, melynek értelmében 2012-ig maradnak a száguldó cirkuszban, mint csapat, és mint motorszállító.

 

Újabban a Volkswagen beszállásáról cikkezett a sajtó.

A Volkswagen konszern egy német autógyártó vállalat, egyike a legnagyobb autógyáraknak a világon. Célpiaca legfőképpen az Európai Unió. A cégcsoporthoz tartozik az Audi, a Škoda Auto, a Lamborghini, a Bugatti, a Bentley, a SEAT és a szűkebb értelemben vett Volkswagen, a Volkswagen AG.

A konszern elismerte, ha a költségek csökkenek, akkor még csapatot is indítanák az F1-ben. Ez lehet a Volkswagen, a Porsche, vagy akár az Audi is.

 

Nem volna egy rossz dolog :D

Link to comment
Share on other sites

Veszélyben Glock szezonja, Brazíliát biztosan kihagyja

 

Bár minden igyekezetével azon volt, hogy a jövő hétvégi Brazil Nagydíjon rajthoz áll, Timo Glocknak mégis ki kell hagyni a soron következő futamot. A Toyota pilótája bő egy hete Szuzukában az időmérő edzésen sérült meg, és a háta még nem jött rendbe azóta.

 

Mindezt a Toyota jelentette be vasárnap hivatalos közleményben. A csapat tájékoztatása szerint Timo Glock helyét a tesztpilóta, Kobajasi Kamui veszi át Interlagosban.

 

A német versenyző Szuzukában nagy sebességgel a gumifalba csapódott, a helyszínről mentővel szállították el. A futam rajtja előtt már megjelent a japán pályán, de versenyezni nem tudott. Ő maga azonban nem kételkedett brazíliai indulásában - hátfájdalmai és a bal lábán keletkezett seb ellenére sem -, ám az orvosi vizsgálatok kimutatták, hogy hátsérülése még nem jött rendbe teljesen, így Interlagosban a jövő hétvégén biztosan nem ülhet versenyautóba. Sőt, a Toyota F1-es csapatának elnöke, John Howett abban is kételkedik, hogy versenyzője a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjra felépül-e.

 

"A csapatban értelemszerűen mindenki nagyon csalódott és együtt érez Timóval"- kezdte a közleményben Howett. "Nagyon gyors felépülést kívánunk neki. Az első diagnózisok után bíztunk benne, hogy ott lehet Brazíliában, de sajnos a sérülése miatt ez mégsem valósulhat meg. Németországban folytatja a rehabilitációját, és remélhetőleg felépül az Abu-Dzabi Nagydíjig hátralévő időben, ám erre most még nincs garancia."

 

Így Brazíliában Kobajasi kap lehetőséget, aki a Japán Nagydíj pénteki napján a szabadedzéseken az akkor lázas betegség miatt hiányzó Glock helyett vezetett. A japán pilóta első F1-es versenyére készül.

 

Már múlthéten sejthető volt, hogy idén még kipróbálják Kobajasit ;) Sajnálom Glockot, remélem hamar meggyógyul, de nagyon olyan érzésem van, hogy ez a sérülés ennyire nem komoly, csak kipróbálják az ifjú japánt ;)

Na mindegy .... ;)

Jó debütálást Kobajasinak ;)

Link to comment
Share on other sites

A Force India új operatív vezetőt nevezett ki

 

A McLarenhez visszatérő Simon Roberts után a Force India Otmar Szafnauert nevezte ki a csapat operatív működéséért felelős vezetőjévé. A váltást Silverstone-ban jelentették be az indiai csapat tagjai, valamint a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh jelenlétében. "Otmart a McLarennel való egyeztetés során én választottam ki, hogy lépjen Simon helyébe, aki befejezte együttműködését a Force Indiával" - mondta Vijay Mallya az indiaiak csapatfőnöke. A romániai születésű Szafnauer korábban a BAR operatív igazgatójaként, majd a Honda Racing menedzsmentjének egyik vezetőjeként dolgozott a Forma-1-ben, ezért Mallya bízik képességeiben. "Magabiztosak vagyunk, hogy a gazdag F-1-es tapasztalattal rendelkező Otmar méltó utód lesz, és vele is folytatódik az az erős felfelé ívelő tendencia, amit a szezon második felében láttunk" - fogalmazott. Szafnauer reméli, hogy folytatni tudja a Roberts által megkezdett munkát a csapatnál. "A Force India egy profi alakulat, amely mostanában versenyképes és biztató eredményeket ér el. Simon magasra tette a mércét, én pedig keményen igyekszem, hogy megfeleljek a kihívásnak" - mondta.

 

 

A Red Bull a Cosworth gyárban járt

 

A Cosworth jövőre visszatér a Formula-1-es bajnokságba, a Campos, a Manor, az USF1 és a Lotus motorpartnereként. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy Frank Williams már eldöntötte, hogy ők is northamptoni erőforrásokkal rajtolnak 2010-től, és a Red Bull Racing is fontolóra vette, hogy lecseréli a Renault aggregátokat.

 

A konstruktőri tabella második helyezettje a Mercedesszel is tárgyalásokat folytatott, de a McLaren nem egyezett bele egy újabb partner csatlakozásába. A német magazin úgy tudja, hogy az elmúlt hetekben a Red Bull szakértői Adrian Newey vezetésével a Cosworth gyárában érdeklődtek a V8-as paramétereiről, mivel ezek fontos szerepet játszanak az RB6-os autó tervezésében.

 

A Cosworth gyárában jelenleg egy hetven fős csapat dolgozik a motorokon, miután az FIA engedélyezte, hogy módosításokat végezzenek a 2006-os fejlesztésű erőforrásokon, amelyeket eredetileg kilencszáz kilométer megtételére terveztek, a jövő évi szabályok szerint azonban 2400 kilométert kell teljesíteniük 18.000/perces fordulatszám mellett.

 

 

Újabb esős verseny Brazíliában?

 

Záporokat és 20°C alatti hőmérsékletet ígérnek a meteorológusok a pénteki szabadedzésre. A szombati időmérőre aztán kissé emelkedik a hőmérséklet, azonban eső így is előfordulhat. A helyzet vasárnapra sem javul sokat, hiszen a verseny napjára zivatarok várhatóak.

 

Érdekes lenne, ha esne az eső Brazíliában, én örülnék is neki :D

Vettel jól megy, tehát nem biztos, hogy eldőlne a VB, másik, meg, hogy Sutil is nagyokat szokott menni esőben, ráadásul most az autó sem túl rossz ;)

Link to comment
Share on other sites

RTL szokás szerint nem közvetítette élőben.

 

Barrichellóé a pole az esőben, Button a vert mezőnyben

 

A harmadik szabadedzéshez hasonlóan a Brazil Nagydíj időmérő edzése is esőben zajlott. Ilyen körülmények közt a valós erősorrend háttérbe szorul, minden a szerencsén múlik. Így volt ez Interlagosban is, ahol a bajnoki címért harcoló, hazai pályán autózó Rubens Barrichello szerezte meg az első rajtkockát. A pontversenyben vezető Jenson Button a 14., a matematikailag még bajnokesélyes Sebastian Vettel a 16. helyre kvalifikálta magát.

 

Rajtfelállás

1. Rubens Barrichello [brawn GP] 1:19.576

2. Mark Webber [Red Bull Racing] 1:19.668

3. Adrian Sutil [Force India] 1:19.912

4. Jarno Trulli [Toyota] 1:20.097

5. Kimi Räikkönen [Ferrari] 1:20.168

6. Sébastien Buemi [Toro Rosso] 1:20.250

7. Nico Rosberg [Williams] 1:20.326

8. Robert Kubica [bMW Sauber] 1:20.631

9. Nakadzsima Kazuki [Williams] 1:20.674

10. Fernando Alonso [Renault] 1:21.422

11. Kobajasi Kamui[Toyota] 1:21.960

12. Jaime Alguersuari [Toro Rosso] 1:22.231

13. Romain Grosjean [Renault] 1:22.477

14. Jenson Button [brawn GP] 1:22.504

15. Vitantonio Liuzzi [Force India] Idő nélkül

16. Sebastian Vettel [Red Bull Racing] 1:25.009

17. Heikki Kovalainen [McLaren-Mercedes] 1:25.052

18. Lewis Hamilton [McLaren-Mercedes] 1:25.192

19. Nick Heidfeld [bMW Sauber] 1:25.515

20. Giancarlo Fisichella [Ferrari] 1:40.703

Link to comment
Share on other sites

Súlyadatok:

 

R. Barrichello 650,5

M. Webber 656

A. Sutil 656,5

J. Trulli 658,5

K. Räikkönen 651,5

S. Buemi 659

N. Rosberg 657

R. Kubica 656

K. Nakadzsima 664

F. Alonso 652

K. Kobajasi 671,6

J. Alguersuari 671,5

R. Grosjean 677,2

J. Button 672

S. Vettel 683,5

H. Kovalainen 656,5

L. Hamilton 661

N. Heidfeld 650,5

G. Fisichella 683,5

V. Liuzzi 680

 

Én most Barichellonak szurkolok, csakhogy egy kicsit izgalmasabb legyen a vége, és remélem a versenyen is esni fog az eső :P Ja és persze hajrá Ferrari! :D

Az addig oké (vagyis nemoké :D ), hogy az RTLKlub felvételről adja, de a Csillag Születik után elkezdhették volna adni, nem pedig éjféltől, amikor már senki sincs fenn. Amúgy nem tudom, de azt hiszem ma megismétlik, vagy nem? (mondjuk már totál mind1)

Én amúgy német RTL-en néztem, de az is abbahagyta a közvetítést, úgyhogy inkább elmentem aludni :P

Link to comment
Share on other sites

Üdv

 

Most az egyszer nem bántam h felvételről ment :D így is 11fele értem haza aztán meg ha élőben ment volna 3órán át nagyon izgi lett volna a szünetek miatt.... így legalább kivágták

Izgalmas volt rég nem láttam ilyen esőt időmérőn

Kimi ismét bizonyította h lehet h kár volt vele így kicseszni....

A vb szempontjából meg óriási lehetőség áll Rubinho előtt :D Button innen elvesztené... hát igen én nem bírnám feldolgozni

Ugyanilyen esőt várok mára is lesz legalább 1 kis izgalom :D volt 1 adat az időmérő közben ami mindent elárul h asszem Rosberg csúcssebessége a legnagyobb eső alatt 210km/h volt!!! az eső után 260 1 jó százast lassultak abban a hihetetlen esőben :o nem semmi

Link to comment
Share on other sites

Button jól csinálta...év elején versenyzett egy kicsit, utána lógatta a lábát...és végül megnyerte a vb-t az 5. helyről. :)

Sutilt sajnálom...még az a köcsög trulli ugatott neki...

Kimi kapott az arcába...durva volt :o

ez a másik jappó meg nagyon jó lesz hátvédnek. :) De én inkább Glockot várom vissza...

Link to comment
Share on other sites

Hát gyerekek .... Webber a GDPA elnöke, erre ráhúzza Kimire a kocsit ..... ettől függetlenül szépen ment, de ez nagyon nem volt szép.

Kimi viszont szépet ment, 6. hely azért szép így is :)

Kobayashi meg nagyon agresszívan és szépen ment, de azért még van mit tanulnia, nagyon agresszív, de szépeket előzött, pláne a végén Fisichellát :D

Trulliról nem beszélek, mert csak káromkodás lenne, Sutil helyébe lekentem volna neki egyet, azt feküdjön a pálya szélén .... nem értem mit pattogott, Sutil nem tett semmit, védte a pozícióját, Trulli meg kicsúszott és megdobta a kerékvető és vége, Alonsonak viszont a reflexei rendben vannak :D

Hamilton ismét megmutatta, hogy top pilóta, hihetetlen mit ment ma :)

Buttonnak meg grat, mai teljesítménye fenomenális volt, megérdemelte a VB-t!

Jó futam volt, de nekem már az első körben "véget ért", mivel Sutil kiesett, ilyen peches pilóta még egy nincs, mint ő .... majd jövőre talán több szerencséje lesz ;)

Hajrá Sutil, Hajrá Force India!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...