Jump to content
PirateClub.hu

Ismét megverték a Bugatti Veyront


Daniels
 Share

Recommended Posts

Ismét megverték a Bugatti Veyront

 

Ezúttal egy német sportkocsi, a 9FF GT9 szárnyalta túl a Bugatti 407,75 km/h-s sebességét, igaz, csupán egy hajszállal.

 

A Porsche típusaira emlékeztető gép még április 10-én, Papenburgban esett át a végsebesség-teszten, ahol 409 km/h-ig gyorsult. Ez pillanatnyilag tényleg csak a Bugatti megelőzésére elég, hiszen az amerikai Shelby Supercars Ultimate Aero típusával még tavaly 411,76 km/h-ra javították az utcai autók sebességi világrekordját. A GT9 egyébként mindkét riválisánál kisebb teljesítménnyel oldotta meg a feladatot: míg a Bugattit 1001, az SSC sportkocsiját pedig bő 1200 lóerő mozgatta, addig a 9FF autójába egy 4 literes, ikerturbós, hathengeres boxer került, 987 lóerős teljesítménnyel. A német tuningcég szakemberei láthatólag mindent megtettek, hogy a Veyron fölé kerekedhessenek, még a hátsó felnik légellenállását is lefaragták egy-egy műanyag lap felcsavarozásával.

 

A GT9 egyébként nem igazi Porsche, inkább a 911-es sorozat egyfajta újragondolásának eredménye. A 9FF eredetileg Porschék tuningolásával foglalkozott, és nagyrészt ma is ebből a tevékenységből élnek - ennek köszönhető, hogy az autó orra, és a hathengeres boxermotor is egyértelműen a stuttgarti sportkocsigyártó mintáit követi - ám a GT9-es alkatrészeinek csupán a 2%-a származik a Porschétől, a többi mind saját fejlesztés. A stabilitás javítása érdekében a hátsó tengely elé szerelték a motort, és a tengelytáv is hosszabb lett, így nem kellett a futómű geometriájával kompenzálni a rossz súlyelosztást, ahogy a farmotoros 911-es esetében.

 

A Volkswagen csoport annak idején a világ leggyorsabb autójának ígérte a Veyront, de ez már a második eset, hogy egy majdnem névtelen kis tuningcég túlszárnyalja a méregdrága Bugatti végsebességét. Az az érzésünk, csak idő kérdése, hogy a VW mérnökei állítsanak egy picit a rettenetes W16-os motor vezérlésén, és fussanak egy új, mondjuk 413 km/h-s rekordot.

 

f.jpg

rs.jpg

 

forrás: Tc.hu

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

szerintem ez olyan értelmetlen szőrszálhasogatás...

408 helyett 409-cel ment... meg 1001 lóerő helyett csak 987...

azért beültem volna... érdekes lehet autóval ekkora tempót menni

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Most ez olyan dolog hogy lehet hogy megverte de ezt az autót meg kellene nézni belülről is nincs benne semmi még egy rádió se. A Veyron egy luxus-sportautó ez pedig egy fapados. Egyiket sem lehet igazán arra használni hogy reggel elmenjek a pékségbe pékségbe zsemléért(bár biztos még meleg lenne amikor haza érek vele :D). De a Veyront jobban lehet használni. És sztem többet is bír.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

bocsi, de most adták ki utcai változatban is, szal lehet hogy ehez az autóhoz képest a VEyron lesz majd fapados :lol::D és abba majd hallgathatod a rádió 1-et, vagy a sláger rádiót! :D nem hiszem hogy mondjuk pont egy turobós boxermotoros autóba kell rádió...max ha elengedett gazdag csicska vagy...már bocs, de ez a motor beszél hozzád! :D

Link to comment
Share on other sites

én azon a véleményen vagyok hogy úgysem lehet ennyivel menni sehol,tehát ez már csak papíron növeli az autó árát,egyediségét. Én ha sportkocsit vennék akkor olyat ami 220-at tud menni és nekem tettszik. Utána már nem érdekel hogy mondjuk 340-et is ki lehetne hozni belőle.

Link to comment
Share on other sites

Höhh :D Ez azért nem így lenne, ha ott lenne a segged alatt egy Veyron, vagy egy Enzo, vagy akár egy mezei F355-ös, esetleg 993-mas Carrera... Úgysem tudnád megállni, hogy ne üsd-vágd amikor csak lehet.

 

 

400-zal nem lehet menni sehol, de 300 környéke egyáltalán nem elérhetetlen akár itthon sem... Nem, hogy 250... 210 fölött meg már én is utaztam. Ha belegondolsz, nagyságrendi különbség nincs aközött, hogy 200nál vagy 400nál történik AKÁRMI... De ez erről szól.

 

Őszintén, ki tud kihasználni egy régi Ferrari GTO-t (Magnum-Ferrari)? Senki... Mégis, manapság szinte megmosolyandó a teljesítménye...

 

Vagy egy átlagos sofőr mikor tud kihasználni 130-150 lóerőt? Úgy, hogy az ne csak pedálrugdosás legyen... Szinte semmikor. Itthon van egy-két szerpentin ahol lehet neki tolni, és élvezetes. Autópályán egy féltégla is tud menni 200-zal, csak rá kell rakni a gázra :). Közúton is ritka (nem mondom hogy nincs) az olyan előzés, amikor egy 150 lovas autónak mind a 150 lóereje kell, és végig van forgatva 2-3-4-ben...

 

Ergo: szükségtelen 100-120 lóerőnél erősebb autókat gyártani. Mégis, a kínálat legalább felét, ha nem a két harmadát efölötti, gyakran 200 ló fölötti autók alkotják. Minek?

 

 

Erre mondja az igazi autóbuzi, hogy: "csak"

 

:)

 

 

 

Ezen felesleges vitát nyitni, az autózás erről szól. Presztízsharc, hogy milyen erős egy autó. Presztízskérdés, hogy valakinek terepjárója legyen (x5 és társai), mert ÚGYSE megy vele terepre, vagy ha megy, egy xDriveos bmw akkor is úgy elakad mint a szemét. Akkor minek?

 

CSAK. :)

 

(Ne nyissunk az ikszötös tulajokról vitát, csak kiragadott példa és nem is teljesen tökéletes, de valahol erről van szó...)

Link to comment
Share on other sites

Megazért azt ne felejtsük el, hogy a Bugatti Veyron gyári autó, míg ez a Pórse egy épített járgány, szal egy tuningolt, nem gyári.

 

 

Jól mondja Szabó Norbi is! a Veyron egy luxussportkocsi, míg a Porsche egy tuningolt gép! ;) Gondoljatok bele, mi lenne ha elkezdenék tuningolni a Veyront is! :D

 

 

tehát akkor lassan mondom és érthetően: EZ az autó is GYÁRI, azaz kapható GYÁRI változatban! (auto bild 60éves porsche...porsche krónika ;) ) nemértem, ti süketek vagytok? :D

ha jól tudom a Bugatti is VW-hez tartozik valamenyire... :D

 

S azzal amit előttem leírtál vikking, teljesen egyet értek! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...