Jump to content
PirateClub.hu

Kinek milyen autoja van?


typer1
 Share

Recommended Posts

a_grave_man

 

Nállunk pont fordítva müködik ez.

Ha valaki vesz egy uj vagyis neki új járgányt azt mindenki leteszteli :lol:

 

Legujabb kocsi haverok közt : BMW 325 + chip és hát alap hogy fekete szín, de ezt még nem vezettem.

MyVipen fent vannak a srác driftes videói,de ha belinkelném hamar kiderülne az én kilétem is,talán majd késöbb...

320 as-t vezettem , szépen húz az is.

 

A Calibránál és a 320 asnál is ,meg persze a 325- ösnél is a titok nyitja a 6 henger.

Semmi nem pótolja azt!

 

A srác,aki vette a 325-öst,mikor mesélte hogy 210-nél rakja az 5.-et :) ,még én is megcsodálkoztam :)

 

Egyébként legtöbbször "normálisan" hajtok, semmi extra ,semmi feltünés, de néha ki kell égetni a rendszert :)

 

A Suzukim is körbe (azaz elöl már nem) fólíázott ,megszoktam a kilátást, elöl is csak azért téptem le a fóliát, mert éjszaka kellett esöbe gátoldalon menni,fáj a fejem, minden bajom volt, ezért letéptem.Azóta elöl nincs.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Közkívánatra :lol:

 

akinekcsinaltammarlatta.com

 

Hehe! :D

 

Hallod, én családi körre gondoltam, hogy nem adjuk egymásnak kölcsönbe. :D Legtöbb haver meg csóró, kocsija sincs, vagy most adta el, de ha volt se adta kölcsön. :huh:

 

Viszont tesóm egyik tanárja kb 24 éves csákesz, vagy 3 hónapja vett magának egy 525-ös bömöst. Benzines és 200 lóerős, 10 éves körül van, azt mondta veszettül megy. Lakott területen kívül 180-ig nyomatta neki, aztán meg már beparázott :D de azt mondta, bírta volna még a vas. Szépek az ilyen autók nem mondom, meg azért viszonylag ilyen idősen már elérhetőbb árúak is, de fenntartani, meg tankolni nem bírnám.

 

Linkelhetnél PM-ben is, senkineknemárulomel! :D;)

Link to comment
Share on other sites

Rengeteget esik az ára az ilyen luxus autóknak. Pl nézd meg az A8-ast, 2001-2003-as évjáratu FULL FULL extrásakat már 3 milláért lehet kapni. Annak az autónak 2001-2003-ban 15-18 milla volt a listaára. Számold vissza évente mennyit bukott rajta a forma... azt jelenti hogy 1/6-odára esett le az ára az autónak 8év alatt.... Ilyeneket lehet olcsón kapni de egyrészt tankolj bele :D Másrészt meg győzd fizetni a költségeit, ha meg szervízre mész vele otthagyod a gatyádat is....

Link to comment
Share on other sites

Van egy ismerös fazon, Ö 14 milláért vette a 740 D Bmw-jét, egy évre rá 8-ért számolták be neki.

Azért adta el mert a városba már van 4db 7-es BMW.

Most olaszból hozatott új M3-ast :)

Talán a legkeményebb kocsi most a városunkban.

Link to comment
Share on other sites

Man0waR: 1 év alatt 6 milla esés az elég durva :)

De hát így van ez... a mostani A8 - S8, meg talán a Q7-es Audik is szerintem egy 5-10 év múlva már olyan 2-6 millió között lesznek, pedig most akár 20 milla fölötti összegekért is visznek belőle elég jól felszerelteket aztán ha eladják negyed ennyiért nem számolják be nekik egy telepen se. Mondjuk az ilyen emberek szerintem pont lesz@rják azt hogy mennyit buktak rajta, az a lényeg hogy új, jobb és gizdább autójuk legyen bármi áron.

 

Viszont a hétköznapi emberek eléggé földet fognak ha be akarják számoltatni valahol a féltve örzött Suzukiukat, vagy Opelüket és feleannyit mondanak rá mint amennyiért megvették. De sajnos ez mindennel így van nem csak az autókkal, ha van új belőle akkor a régi már nem kell senkinek...

 

 

a_grave_man: Egyik ismerősömnek a Mercie megadta magát, valami chipet kellett (volna) kicserélni, bevitte szervizbe azt mondták hogy olyan 600 000 Ft körüli összeg lenne hogy kicseréljék / megjavítsák... Inkább eladta így ahogy van :)

Link to comment
Share on other sites

De sajnos ez mindennel így van nem csak az autókkal, ha van új belőle akkor a régi már nem kell senkinek...

 

Akkor én senki vagyok! :)

Nekem jó a használt is.

Szakmát tekintve gépésztechnikus vagyok, gyakorlatoztunk eleget Bosch diagnosztikával, 10 másodperc motorhangból az egész osztály megsaccolta mennyi kilóméter van a kocsiban...

 

Szóval kétes kocsikba nem igen fektetnék be.

 

Alapelvem hogy kocsiért max. 1 millát lehet kiadni, ha meghúzod, vagy valami történik vele még azt is sajnálom, nemhogy a több 10 millióst... :wacko:

 

Link to comment
Share on other sites

Igen azt a "nem kell senkinek" szót idézőjelesen kellett volna írnom :)

Sajnos nem engedheti meg mindenki magának hogy új autót vegyen, nem úgy mint Amerikában vagy Németországban, ahol az autó a hétköznapi élet része, ami majdnem nélkülözhetetlen. De sajnos Magyarországon meg máshol is az anyagi helyzet nem teszi lehetővé hogy valaki 3-4-5-6... 20 millió forintot kifizessen. Vagy akik belevágnak a lízingelésbe azoknak is a nagy része meggondolja magát és inkább lecseréli valami használt autóra a lízingelt kocsiját.

 

Az hogy kinek mekkora limitje van arra hogy használt autót vegyen az egyénfüggő, van aki 1-2 milliót szán rá, van aki meg egy pár százezer forintot. Bármekkora összegről is van szó, lehet jó és rossz üzleteket csinálni, pl ha valaki vesz 1,5 milláért valami kocsit és később kiderül hogy olyan rossz műszaki állapotba van az autó hogy később a megvett autó felét rá kell költenie... De olyan is van amikor valaki megvesz pár százezer forintért valami kevés kilóméteres garázsban tartott, rendszeresen karbantartott autót valami nyugdíjas pártól. Egyik haverom is így vett autót, egy nagyon szép F Astrát sikerült vennie nagyon jó áron és szinte még új volt az autó :)

 

 

De alapvetően így van Man0waR, én is így vagyok vele, hogy ha valami kisebb húzás vagy valami esztétikai hiba következik be akkor én is sírva tudnék fakadni, pedig nem egy 10millás kocsiról van szó. De ez is egyénfüggő, mert nem mindegy hogy valaki úgy vesz 2milláért autót hogy kirázza a malacperselyből a pénzt, amit már X, Y, éve gyűjt, adott esetben 2-10 éve, vagy egyszer csak gondol egyet és azt mondja hogy hmmm... veszek egy Suzukit másodlagos autónak, most úgyis akciós. Az aki hosszasan gyűjtögetett hogy vehessen magának valami autót az persze hogy sírva fakad ha valami kis baja lesz az autónak, mert belegondol hogy mennyi év kemény munkájába telt egy ilyen autót előteremteni és valami bamba f*** pár másodperc bambulásnak köszönhetően mekkora kárt tud benne okozni pillanatok alatt. Erre is egy eset: Egyik haverom állt a pirosnál és egy pizzafutár belement hátulról mert épp leejtett valamit és nem figyelt oda, mire észbe kapott már nem tudott megállni... Haverom ezesetben teljesen felelősségmentes volt, mégis sz@rrá törték a kocsija hátulját.

Énis múltkor voltam a Tescoba és teljesen szabályosan parkoltam, még helyesbítettem is hogy mindkét oldalról meglegyen az ajtónyitásnyi távolság és valami bamba f*** vagy hülye nő tolatott ki és meghúzta a kocsi elejét :(

 

De ez a szomorú hogy az embernek nem csak magára kell odafigyelni hanem mindenki másra, mert annyi hülye van az utakon akik nem figyelnek vagy csak szerencsétlenek, hogy ha az ember csak nyugodtan autózna a közlekedés többi résztvevőiben bízva akkor szerintem percenként összetörhetné magát és az autóját...

Link to comment
Share on other sites

Nekem az F Astrám ma már nem nagy érték, de attól független számomra egy kincs! :rolleyes: Amikor meghúztam az első sárvédőt garázsba beálláskor, hát a szívem szakadt meg.

 

De ez van, mindig lesz újabb, szebb autó, akár mennyire is tömve vagyunk kocsikkal az utakon. Vagy lépést tartasz s te is cserélsz évente/kétévente, vagy elfogadod, hogy az autód ma már fele annyit se ér, mint mikor 5 éve megvetted. :unsure:

 

TrueMaster!

 

A Tecsós történeted, betétlapcsere, aztán szia, vagy ha nincs betétlapja, rendőrt kell hívni, előbb vagy utóbb fizet a biztosító. Tudom, mert én is jártam már így, vagyis én karamboloztam és én voltam a hibás, nem adtam meg az elsőbbséget, betétlapcsere, a csávónak meg a becsüs olyan szinten jól felmérte a kárát, hogy mikor legközelebb láttam az autóját, mintha vadi új lett volna, mert volt már előtte is pár gond az autóján, de gondolom elintézte valahogy, hogy egy kalap alatt frankón megcsinálják. :angry:

 

Még valami, múlthét pénteken volt szerencsém utazni egy háromezres dízeles A6os quattro Audiban. Még új fajta, nemrég vette a tulaj, de máris 80000 km volt benne, ja és egy csikarás a jobb hátsó ajtón. Na meg a csávó ahogy vezetett, az autó ment és gyorsult, az tény, de a sofőr nem volt figyelemmel semmilyen úthibára, gödrökre, simán belevitte a kocsit. :o Én meg ha belemegyek egy kátyúba, már lelkiismeret furdalásom van. Jó, bizonyára komolyabb a futóműve az övének, meg neki nem téma ha jövőre, vagy két év múlva lecseréli.

Link to comment
Share on other sites

De ez van, mindig lesz újabb, szebb autó, akár mennyire is tömve vagyunk kocsikkal az utakon. Vagy lépést tartasz s te is cserélsz évente/kétévente, vagy elfogadod, hogy az autód ma már fele annyit se ér, mint mikor 5 éve megvetted. :unsure:

 

Ott a pont, ezt szépen megfogalmaztad! :) De ez az igazság...

 

A parkolós storyban meg annyi a gond, hogy este történt, mert én hülye még karácsony előtt úgy gondoltam hogy 23.-án este nem lesz senki a tetyóba... elmentem megvenni amik még hiányoztak (mert ugye 0-24 -ig volt nyitva). Elég sokan voltak a parkolóba így csak hátrébb tudtam megállni.

 

Betétlapcsere jó lett volna, csak az a gond hogy másnap reggel vettem észre hogy meghúzták, mert sete a sötétben nem is figyeltem, csak másnap amikor kiálltam a garázsból láttam hogy ezüst festék volt a kocsin :ph34r: meg egy jó nagy karcolás. Ha amikor kimegyek veszem észre akkor se tudtam volna semmit csinálni, mert aki mellettem állt az már rég elhúzott onnan. Vagy úgy gondolta hogy lesz**ja vagy lehet hogy észre se vette hogy meghúzta az enyémet :wacko: Na mind1 nem tudtam / tudok mit tenni vannak ilyenek sajnos :( Szerencsére több festék volt a kocsi elején mint karc, szóval a nagy részét el tudtam tüntetni onnan.

 

 

De múltkor szemtanúja voltam egy nagyon rutinos sofőr parkolásának, egy Coca Cola céges autóval (Opel Combo).

Láttam hogy a városba akar parkolni a kocsik közt az út szélén, elkezdett tolatni és nem figyelt vagy nem látta de szépen lendületből nekitolatott a mögötte lévőnek vonóhoroggal... Ki se szállt hogy megnézze mi történt, alászedte nyomott egy kövéret és elment. <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jövőhéten műszakizik a kicsikém:) egy százas "be is takarja" a vizsgát...

 

Ámultam-bámultam mikor mutatták a féktárcsát... ki volt törve a jobb elsö tárcsából egy fél cigisdoboznyi darab. :blink:

(megkímélt autó,gyári :lol: )

Majd lefényképezem és feldobom, ha érdekel valakit.

 

- Talpas - lengökarostól

- 2 féktárcsa - 4 fékbetét.

- vízpumpa- már egy féléve megvettem, csak bele kell rakni.

- indexek :) (mert belülröl fújtam) de vizsga után szigorúan a fekete megy vissza) :D

- egyebek (vizsgadíj, zöldkártya, meg ma fizettem ki 31000- ret elmaradt biztosításra)

(október közepétöl - idén április 1 -ig)

 

Ez van.

Ha letelik a két év megint és megint ennyibe lesz, gondolkozok hogy akkor már le sem müszakiztatom, hanem jó lessz húzgálni ezt -azt a tanyán :D (rendsodrózni) :)

 

De szerintem még 2 müszakit kibír,vagyis még ezután egyet.

Addig másikat keríteni kell helyette, de EZ NEM LESZ ELADVA!!!

 

Akkora 1 millába biztos benne lesz és ér majd vagy 50 ezret.

Akkor inkább meggyújtom...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Akkor inkább meggyújtom...

 

Ez jó, tetszik! :D

 

Nekem durván 80-ba volt a vizsga tavaly nyáron a zöldkártyával együtt. Indexbúra csere nálam is volt :D Elakadásjelző-gomb cseréje (azt se fogom benyomni többet, mert képes úgy maradni, az Astra-k egyik hibája) Na meg a hátsó sárvédőíveket kellett kicseréltetni, meg színre fújni, a tankoló nyílást is újat vágatni, de most már legalább szép, olyan mint az új. :) Kipufogót akarok már évek óta nézni valahol valami gyárit olcsón, de hát most sem találtam elérhető árút, így maradt a sajátos hangot adó hát talán még sportosnak is tekinthető kályhacső. :D Mondjuk én ezt szeretem ezt a hangzásra, csak a vizsgabiztos nincs oda érte, de max majd jövőre is az ismerőssel vitetem el, ő meg elintézi, hogy ne szóljon semmit.

Link to comment
Share on other sites

Én a mai napig bánom, h 1200-est nem vezettem. :( De majd talán eccer. Engem mindig is érdekelt, ha jobbkormányos a kocsi, s padlóváltós, a fokozatok úgy vannak, mint a balkormányosnál, vagyis tükörképe, így balra előre egy, hátra kettő, stb, vagy a szokványos, mint a jobbkormányosoknál? :)

Link to comment
Share on other sites

Fordított a sorrend ilyenkor agraveman.Szóval a hozzád közelebb esö részen indul a váltás ---jobbra és elöre--- az az 1.

Logikus is ,mért tologatnád baloldalra :lol::blink: ?

 

Eddig egy jobbkormányos kocsit vezettem, pechemre sportautomata volt az is ( VW Golf III, 1.8 Gti -egyenesen Londonból)

 

...állandóan ezek az automaták... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nekem van egy rokonom Angliába, aki régen sokat járt / jött ki hozzánk M.o.-ra. Akkoriban a 94-98-as időszakban annyira még nem volt közismert hogy vannak jobb kormányos autók, legalább is volt néhány "paraszt" aki nem is hallott ilyenről.

 

Na a történet annyi hogy jöttek látogatóba a rokonok és van / volt egy nagyon aranyos kutyájuk aki mindíg elöl szeretett utazni az anyósülésen. Biztos láttatok már olyan kutyákat aki felteszi az első két tappancsát a műszerfalra és néz ki a szélvédőn :D Na ő is ilyen volt, csak ugye az angol autónál az anyósülés a bal oldalon van :). Jöttek végig a városon és valaki bejelentette a rendőrségen hogy közveszély fenyeget, mert egy kutya ül a volánnál az egyik autóban :D :D :D Szegényeket megállították, majd felmérve a helyzetet elnézést kértek tőlük :D Szóval ha valaki ilyet látna akkor ne hívja fel a rendőrséget hanem vizsgálja meg jobban a helyzetet :)

 

 

Na de visszatérve a témához... az angol jobbos autókat nem lehet magyar rendszámmal forgalomba hozni itt nálunk nem?

Link to comment
Share on other sites

jobbkormányosban meg ugyanugy van a válto mint a balkormányosban...

 

Tévedsz Guer

járj utánna, utánna szólj

 

 

Na de visszatérve a témához... az angol jobbos autókat nem lehet magyar rendszámmal forgalomba hozni itt

nálunk nem?

 

Úgy tudom NEM.

Elözni érdekes is vele.Pláne ha nincs utasod aki kinéz balról... :lol:

 

Link to comment
Share on other sites

Akkor maradjunk ennyiben:

 

Mindkettönknek igaza van :)

 

Nekem ausztráliába disszidált haver mondta hogy nálluk (pl. Holden) a kocsikba fordítva van a sebességváltás ,ami szerintem is logikusabb.- mindig magadfele az 1.es -

 

Európában akkor megmaradt a "szokásos kiosztás"itt is ezt olvasom.

http://totalcar.hu/tesztek/civicasia/

 

Link to comment
Share on other sites

Oké :)

Amugymeg teljesen kenyelmes a váltás igyis én 5 perc alatt megszoktam.

 

Úgy tudom nem lehet, viszont használni lehet őket szabályosan. Egy ismerős Angliában vett egy 525-ös BMW-t, ami jobb kormányos. Amíg valami papír érvényes, addig használhatja itthon az autót. Szerintem ugyanolyan szabály vonatkozik rá, mint a többi külföldi autóra. Csak egy bizonyos ideig lehet őket használni az országban, külföldi papírokkal.

 

Nemhinném hogy megéri. Hasrautésre is egy 525-os bmw-nek a havi biztosítása legalább 120-140 font + road tax is kell rá hogy használhasd az autot.

Link to comment
Share on other sites

Igen Offa igazad lehet, mert olyan jobb kormányos autót nem láttam ami Magyar rendszámos volt :) Viszont "P" rendszámút se láttam, szigorúan a jó kis sárga angol rendszámmal találkoztam, azt már messziről kiszúrtam hogy Angol :)

 

A "P" rendszámos autókat is csak pár hónapig lehet használni M.o-n asszem 3-4 vagy 4 hónapig... Utána be kell fizetni a reg.adót rájuk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Engem mindig is érdekelt, ha jobbkormányos a kocsi, s padlóváltós, a fokozatok úgy vannak, mint a balkormányosnál, vagyis tükörképe, így balra előre egy, hátra kettő, stb, vagy a szokványos, mint a jobbkormányosoknál? :)

 

A haverom kint dolgozik Dublinba, egy autó mosóban, és sok kocsit vezet, és azt mondja, hogy ugyan úgy vannak a sebességek mint a balkormányosban!

Tehát ha a jobb oldalon ülsz a kormány mögött, akkor: Balra Fent 1. , balra le 2., jobbra (magadfelé) fel 5.

És a pedálok is ugyan úgy vannak: Ballal nyomod a kuplungot, és jobblábbal a gázt!

Link to comment
Share on other sites

Ha lenne pénzem én is összeraknék egy ilyen "hobby autót" verseny célra :)

Sokan a hétköznapokban is használt autójukból akarnak versenyautót csinálni és sokan itt el is b**ák a dolgot. Túl sokat akarnak és nem tudják abbahagyni, mindig több kell, egészen addig amíg kuka nem lesz az autó. Egyik ismerősöm most vágta haza a 7millás Passat-ját, mert +100LE-t akart kihozni a motorból.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...