Jump to content
PirateClub.hu

Álomautó kiállítás


Szipi
 Share

Recommended Posts

sziasztok! álomautó kiállításon jártam, csináltam egy pár képet, és elhoztam nektek, de itt van egy rövidke ismertető is hozzá.

 

(a rózsaszínű cadillac az enyém, lestoppoltam :lol: )

 

Egy olyan korszak, melyet gyakran fenyegettek, zavartak meg sötét árnyak - elég, ha csak a koreai háborúra, a McCarthy-féle boszorkányüldözésre, vagy a hidegháborúra gondolunk, mégis alapvetően az életöröm, a felelőtlenség, az élvezetek kifejezéséről szólt. Akárcsak a kezdetben tiltott, forradalmi zene, a Rock & Roll, mely lázba hozta Amerikát: miniszoknyás csajok és tökéletesen beigazított homlokfürtös srácok milliói ropták rá az akrobatikus elemekkel tarkított táncot. De a hatalmas, mai szemmel is csodálatra méltó négykerekű cirkálók szintén a fiatalok álmait, szabadságvágyát öntötték fémbe, formába; nem véletlen, hogy ekkor élik a kabriók a fénykorukat.

A Farkasi Károly és fiai által megálmodott kiállítás, „múzeum" is ezt az atmoszférát, miliőt idézi. A hangszórókból a Mercury Records, vagy éppen Bill Haley felvételei szólnak; csinos, korhű ruhába öltözött lányok emelik a színvonalat; a benzinkutat, és a serifirodát megformázó díszlet jópofa. Feltérképeztem a krómtól és lóerőktől roskadozó autócsodákat.

Van itt minden, mi szem-szájnak ingere, Buick, Cadillac, Chevrolet, DeSoto, Edsel; egymást érik a szebbnél szebb limuzinok, kupék és kabriók, az eltérő évjáratok miatt pedig még a formatervezők korszakai is gyönyörűen nyomon követhetőek. A Második Világháború után például a repülőgépek inspirálták a designereket (pl.: Frank Hersheyt, Harley Earlt), ezért az 1950-es évek elején az autók hátulján megjelentek a függőleges vezérsíkhoz hasonló uszonyok. Méretük, elrendezésük, díszítésük gyakran évjáratonként változott, ami nagyrészt a GM vezetőjének, Alfred P. Sloannak volt köszönhető, aki évenkénti modellváltásokat igényelt. A vásárlókért és a haszonért folytatott versenyből természetesen a többi márka sem maradhatott ki, aminek később olyan kisebb gyárak itták meg a levét, mint a Studabaker, Nash, vagy a Packard.

Ez az őrült versengés eredményezte azonban azokat a felejthetetlen karosszériákat és bravúros részletmegoldásokat, melynek egyik jó példája az 1956-os Buick Century volt. A kék fehér fényezésű kocsi levehető keménytetejével és az első kereke fölé vágott négy szellőzőnyílásával tűnt ki az akkori mezőnyből. A vadászrepülőktől kölcsönvett, VentiPorts nevet viselő nyílásokat később sárga lámpákkal egészítették ki, melyek a motor gyújtási sorrendjében világítottak. A HardTop is rohamosan terjedt az USA-ban, ebben az időben például már minden harmadik Buick ilyen kasztnival került az utcára.

1953-ban egy újabb bálvánnyal gyarapodott az autós társadalom, ekkor jelent meg a Chevrolet Corvette. Kezdetben gyengécske hathengeres motorral forgalmazták, így a vásárlók nem kapkodtak annyira érte, mint a vezetőség várta. Egy motorcserével gyorsan megoldódott ez a probléma: a Corvette elindulhatott a siker útján. A 10 évvel később megszületett, String Ray generációnak már nem voltak hasonló gondjai, a Bill Mitchel tervezte karosszériaformák pedig új irányvonalat jelentettek a GM számára.

Ő tervezte az 1967-es Cadillac Eldoradót is, amely az 1971-es generációváltás dacára szinte változatlan karosszériával rótta az utcákat egészen a 70-es évek végéig. Új stíluselemként jóformán csak az „Opera"-ablakot tudta felmutatni, viszont a gazdagabb krómozású Cadillac birtokolta a valaha szériában gyártott legnagyobb hengerűrtartalmú motorral szerelt elsőkerék-hajtású autó címét! A kabrió változat utasterében pedig akár hat felnőtt is könnyedén elfért

Az 1965-ös évjáratú Ford Mustangnak nem volt ekkora a belseje, ami nem is csoda, hiszen a póniautó közé sorolták. Külső dimenziót és krómozását tekintve szerényebb a kiállított társainál, Lee Iacocca egy kicsi, sportos kinézetű kocsit tervezett, ami egykettőre meghódított a fiatalok szívét.

Az is abszolút biztos tény, hogy az ötvenes évek legemlékezetesebb kabrióját a Ford készítette, a Fairlane Skyliner keményteteje ugyanis elektromotorok és hidraulikus emelők segítségével eltűnt a csomagtérfedél alatt. További extrája, hogy a kocsi hátulja szembeötlően másolja egy átlagos méretű jacht tatfedélzetét. Igazi különlegesség az Olaszországban készített, Pontiac karosszériás, 1974-es kiadású Stutz Blackhawk is. A négy évvel korábban született luxuskupé első példányát a Király vásárolta meg, igazi értékét persze inkább a ritkasága és a kézi munkával készülő, folyamatosan finomítgatott karosszériája jelentette. Egészen 1987-ig készült ez az üresen is 2 és fél tonnás „monstrum", amely jelentős súlya ellenére is szélvészgyors volt. A 7,5 literes motorjának és 9 másodpercen belül érte el álló helyzetből a 60 mérföld/h-s határt, végsebessége 130 mérföld/óra.

 

 

kocsik031ls9.jpg

kocsik032ta4.jpg

kocsik033vg4.jpg

kocsik034fc8.jpg

kocsik035wa7.jpg

kocsik036fk6.jpg

kocsik037ej5.jpg

kocsik038va7.jpg

kocsik039en1.jpg

kocsik040lu5.jpg

kocsik041dy3.jpg

kocsik042xa0.jpg

kocsik043yg5.jpg

kocsik044hj7.jpg

kocsik045tc1.jpg

kocsik046ad0.jpg

kocsik047oq9.jpg

kocsik048hm9.jpg

kocsik049rc0.jpg

kocsik050dv5.jpg

kocsik051tt3.jpg

kocsik052xm9.jpg

kocsik053ew1.jpg

kocsik054ai6.jpg

kocsik055ma0.jpg

kocsik056dp5.jpg

kocsik057tj9.jpg

kocsik058tw2.jpg

kocsik059zb4.jpg

kocsik060lk6.jpg

kocsik061ba3.jpg

kocsik062oh7.jpg

kocsik063vc7.jpg

kocsik065ia4.jpg

kocsik066bc3.jpg

kocsik067ow1.jpg

kocsik068qf5.jpg

kocsik069va5.jpg

kocsik070im0.jpg

kocsik071qn6.jpg

kocsik072ac5.jpg

kocsik073jv8.jpg

kocsik074dt9.jpg

kocsik075yk9.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

nekem személy szerint annyira tetszett, hogy 3szor is végigmentem az egész területen. :lol: gondoltam, a rózsaszínnel hazamegyek. :lol: azt sajnáltam, hogy nem lehetett beleülni egyikbe sem. :( szipi

Link to comment
Share on other sites

sziasztok! örülök ha tetszett nektek! ide berakom a kért infót számotokra!

 

Nyitvatartás: 10:00-20:00

 

Jegypénztárunk 10:00-19:00-ig tart nyitva.

 

Nagy NYÁRI KEDVEZMÉNYSOROZAT az Álomautó Kiállításon 2007. júliusától december végéig!!!!!

 

1 felnőtt FIZET 1 embert INGYEN VIHET!

 

 

Jegyáraink:

 

Felnőtt jegy: (18-62 éves korig)

1.300.-

 

Gyermek jegy: (4-14 éves korig)

700.-

 

Diák/nyugdíjas: (14-18 és 62 év felett)

800.-

 

 

Szeretettel várunk csoportokat is! Csoportos jegyáraink a következők:

 

Felnőtt csoportos: 1.000.-

 

Gyermek csoportos: 500.-

 

Diák/Nyugdíjas csoportos: 600.-

 

Csoportnak minősül minimum 15 fő, egy korcsoportba tartozó személyek.

Csoportbejelentkezés az info@alomautokiallitas.hu -n, a 06-1-424-3205-ös telefonszámon és a 06-1-424-3192-es faxon.

 

Kettős kedvezmény!

Egy napon látogassa meg a Campona mindkét látványosságát, a Tropicariumot és Álomautó Kiállításunkat és belépőjegyéből ÓRIÁSI KEDVEZMÉNYT kap.

 

A kedvezmény feltétele:

 

-mindkét helyszín egyazon napon történő meglátogatása

-érvényes belépőjegy felmutatása

 

A kedvezmény mértéke:

 

Felnőtt belépőjegy esetén: 300.- forint

Gyermek, Diák és Nyugdíjas belépőjegynél: 100.- forint

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Hozzászólás a témához...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Jelenleg olvassa   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...